Digitaliseringsledare
The Members Company AB
Övriga IT-specialister

Till vårt team i Göteborg söker vi nu en engagerad och nyfiken Digitaliseringsledare som vill vara med och forma framtidens arbetssätt! About this vacancy Som digitaliseringsledare kommer du att spela en nyckelroll i våra kunders resa mot ökad digital mognad. Du ansvarar för att driva och förverkliga kundernas digitaliseringsstrategi i linje med deras långsiktiga mål. Rollen innebär att du: · Tar fram och förvaltar en digitaliseringsplan som stödjer kundens strategiska ambitioner. · Inspirerar och stärker den digitala kompetensen hos alla medarbetare. · Identifierar och implementerar lösningar för kontorsautomatisering, inklusive RPA, AI och andra digitala verktyg. · Utforskar ny teknik som kan bidra till nästa steg i vår utveckling. Du kommer att arbeta nära både ledning och medarbetare för att skapa engagemang och driva förändring. Du trivs med att ta initiativ, även i situationer där allt inte är helt definierat – du lär dig snabbt och gillar att testa nytt. What we expect from you Vi söker dig som har en en akademisk ingenjörsexamen inom datateknik, systemvetenskap eller liknande (Minst BSc, meriterande om MSc). Du har erfarenhet av: · Processdesign, informationsanalys och automatisering (RPA, AI, Python). · Molnteknologi och datastyrning. · Att inspirera andra kring hur digitalisering kan skapa värde. · Att arbeta i team med olika bakgrunder och perspektiv. Du är en kommunikativ lagspelare med ett genuint intresse för teknik och utveckling. Du är analytisk, lösningsorienterad och ger inte upp i första taget. What you can expect from us I rollen som Employeneur får du både utveckla dina tekniska kunskaper och driva din egen utveckling och affär. Du blir del av en innovativ och entreprenöriell organisation där fokuset ligger på ständig utveckling och möjligheten att vara fullt ansvarig för att styra din egen karriär. Vi lägger stor vikt vid ditt personliga engagemang och din vilja att driva din utveckling framåt. För att lyckas med det ges du chansen att själv påverka vilken typ av projekt du tar dig an samt vilken kompetensutveckling du vill investera i. Du styr din karriär helt enkelt. Eftersom TMC är ett internationellt företag kan vi erbjuda projekt på olika platser i olika länder där vi och våra kunder finns. För närvarande finns vi representerade i Sverige, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Spanien, Portugal, Italien, Ungern, U.A.E., Mexiko, USA och Kanada. Du får världen som arbetsplats!

24 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Senior Search Engine Optimization Specialist
IKEA IT AB
Övriga IT-specialister

We’re the ones who make it possible for people to have a smarter life at home and a hassle-free and rewarding shopping experience. Together we work to find new digital solutions for every business need to help make IKEA a great and efficient place to work. We like to think of ourselves as innovative and modern, and we believe that nothing would actually work without us. To be successful in this role you will need. • You understand the unique needs of e-commerce SEO and don’t shy from exciting challenges, such as boosting the organic visibility of the IKEA brand in 40+ markets. • You have an advanced understanding of how SEO intersects with related fields as UX, SEM, Web Development, and Content Marketing. • You have experience forming, pitching, and implementing competitive strategies based on SEO research and digital trends. • You know how to optimize for search intent and user journey, approaching all assignments with a ‘customer-first mindset. • You employ a data-backed and analytical approach to identifying opportunities and resolving website issues, and you’re used to reporting on key SEO metrics. • Your knowledge of how to optimize for essential ranking factors is comprehensive, from schema markup to backlinks acquisition and local search. • You’re thoroughly familiar with SEO and Web Analytics tools such as Google Search Console, Google Analytics, SEMrush, BrightEdge, Majestic, Deepcrawl, Screaming Frog, and Excel. • Your command of written and spoken English is exceptional, allowing you to communicate complex topics in multi-national environments.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Erfaren IT-projektledare till Linköping
Centric Professionals AB
Övriga IT-specialister

Är du en driven och kommunikativ IT-projektledare med erfarenhet av både agila och traditionella arbetssätt? Nu söker vi dig som vill ta nästa steg i din karriär och bli en nyckelspelare i ett stort digitaliseringsprogram hos hos vår kund i Linköping. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är placerat i Linköping med möjlighet till hybridarbete (upp till två dagar i veckan på distans). Resor kan förekomma beroende på uppdragets behov. Uppdraget sträcker sig från juni till december 2025, med start omgående, beroende på säkerhetsprövning. Arbetsuppgifter I denna roll kliver du in som IT-delprojektledare och agil initiativdrivare, där du även fungerar som stöd till programledaren inom ett omfattande program för företagets IT-avdelning. Uppdraget är variationsrikt och innebär arbete med förändringsledning, kommunikation och koordinering i en komplex internationell organisation. Exempel på arbetsuppgifter: -     Leda IT-projekt enligt både vattenfallsmodellen och agila metoder. -     Anpassa projektmetodik efter uppdragets behov (även hybridmodeller). -     Kommunicera tekniskt komplex information på ett lättförståeligt sätt genom presentationer, utbildningsmaterial och utskick. -     Stödja projekt- och programledning genom förstudier och dokumentation. -     Arbeta nära andra projektledare, utvecklingsteam och verksamhet i en global miljö. -     Bidra till effektivt samarbete och bygga starka nätverk inom organisationen. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: -     Minst 8 års erfarenhet av att leda IT-projekt med både traditionell och agil metodik. -     God förmåga att anpassa projektmetoder efter uppdragets karaktär. -     Starka kommunikativa och pedagogiska färdigheter, både på svenska och engelska. -     Tidigare erfarenhet från större komplexa organisationer, gärna inom industrin. -     Vana vid att rapportera inom IT PMO och arbeta med externa partners. -     Dokumenterad erfarenhet av att skapa förstudier, teknisk dokumentation och visuellt material. Meriterande teknisk kompetens: -     God förståelse för IT-system, infrastruktur, digitala arbetsplatser, IT-säkerhet och plattformar. -     Erfarenhet av verktyg som Jira, Antura, Confluence och Microsoft Teams. -     Stark kommunikativ förmåga med fokus på visualisering och samarbete. -     Erfarenhet av agila metoder och agilt mindset. Det är även meriterande med en tidigare säkerhetsklassning (RK3). Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Koordinator / SPOC
Centric Professionals AB
Övriga IT-specialister

Vill du ha en nyckelroll i att driva förbättring och struktur inom ITSM? Vi söker en kommunikativ och lösningsorienterad koordinator / SPOC till vår kund med placering i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Koordinator / SPOC ansvarar du för att koordinera och prioritera arbetsuppgifter inom vår kunds ServiceNow-instans inom ITSM-området. Du blir länken mellan verksamheten och ServiceNow-förvaltningen och har en viktig roll i att säkerställa smidiga processer, effektiv utveckling och tydlig kommunikation. Exempel på arbetsuppgifter: -     Utveckla och underhålla en roadmap för vidareutveckling av ServiceNow. -     Identifiera förbättringsmöjligheter och föreslå åtgärder för att förenkla och standardisera processer. -     Återanvända formulär och skript på ett strukturerat och effektivt sätt. -     Prioritera arbetsuppgifter och säkerställa att leveranser sker i tid. -     Hantera eskaleringar och fungera som kontaktpunkt mellan ServiceNow och interna team. Tjänsten är på heltid och utgår från något av kontoren i Göteborg, Linköping, Järfälla, Malmö eller Karlskrona. Det finns viss flexibilitet att arbeta på distans. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: -     Stark analytisk förmåga och god kommunikationsstil, både skriftligt och muntligt -     Erfarenhet av ServiceNow och ITSM är meriterande men inget krav -     En lösningsorienterad inställning och förmåga att arbeta både självständigt och i team -     Förmåga att navigera i en större organisation och hantera flera kontaktytor -     Ett strukturerat arbetssätt med fokus på prioritering och leverans Observera att rollen omfattas av säkerhetsprövning enligt gällande bestämmelser. För vissa uppdrag kan krav på visst medborgarskap förekomma. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Management consultant
Curamet AB
Övriga IT-specialister

Curamet AB Job Summary We are seeking an experienced leader in Digital healthcare, with expertise in building diagnostic assessment tools, e-commerce, and management consulting, to shape our organization's long-term strategy and develop measures that achieve our business objectives. The consultant will be tasked with assessing organizational performance, setting achievable goals, and implementing processes that enhance organizational effectiveness and foster a sustainable competitive advantage. You should be familiar with IT and business operations and demonstrate excellent leadership skills. To be successful as a consultant, you should possess research experience, an analytical mindset, and exceptional presentation skills. A top-notch strategy manager should be a strategic thinker with strong organizational and problem-solving skills. Role and Responsibilities · Degree in medical and business or related field, MBA preferred. · 10-15 years of experience in healthcare & digital field and business administration, management consulting, or strategic planning. · Experience in digital platform, healthcare app, and business development and marketing in global consulting settings. · Excellent understanding of digital ecosystem and business operations and procedures. · Excellent communication and interpersonal skills. · Strong organizational and planning skills. · Outstanding research and analytical abilities. . Global market access opens a new market for Curamet . Operational digital efficiency for multinational health care, hospital & remote monitoring . Adept in devising new market entry strategies and commercializing key growth portfolios. . Global partnerships & corporate development collaborations by navigating the complex business landscape to establish new entities & partnerships. · Project management skills. · Strong leadership skills. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Förvaltningsledare Teknik, IT/MT-avdelningen, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Övriga IT-specialister

Välkommen till oss på Region Norrbottens IT/MT-avdelning! Här arbetar vi långsiktigt med digitala lösningar och ny teknik för att stödja och utveckla vården. Genom nära samarbete med andra avdelningar i organisationen bidrar vi till vårt gemensamma uppdrag – att möjliggöra framtidens bästa hälsa och vård. Söker du ett arbete där du får vara med och påverka samt göra skillnad? Då kan du vara vår nya kollega! Vi sökerVi söker dig som har en teknisk universitets- eller högskoleexamen, alternativt en utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, samt innehar B-körkort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i roller som projektledare, Scrum Master, koordinator eller driftledare. Du har goda kunskaper i agila metoder och processer, såsom Scrum, Kanban och andra agila ramverk, samt en förståelse för ITIL och processhantering. I rollen behöver du kunna omsätta verksamhetsmål till teamets arbete och säkerställa rätt resurs- och kompetenshantering för att skapa en välfungerande arbetsgrupp. Du har även en grundläggande förståelse för IT-infrastruktur och erfarenhet av att facilitera möten, exempelvis dagliga stand-ups och sprintplanering. Det är meriterande om du har erfarenhet av att motivera och coacha teammedlemmar, hantera konflikter och kommunicera för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Vidare ser vi gärna att du har arbetat med förändringsledning och kan driva samt stötta teamet i förändringsarbete. Erfarenhet av agila verktyg som Jira, Azure DevOps eller Trello är också en fördel. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösningsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter genom att strukturera ditt arbete och arbeta självständigt. Du är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Vi söker också en person med stark samarbetsförmåga – du värderar och ser nyttan av samarbete, är lyhörd och anpassningsbar, samt kan kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Då rollen innefattar att leda och stötta ett team, ser vi att du har ett gott ledarskap. Du motiverar och ger andra de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och skapar engagemang och delaktighet för att tillsammans driva arbetet framåt. Det här får du arbeta med IT-infrastruktur ansvarar för att designa, implementera, underhålla och utveckla den tekniska plattform som verksamheten är beroende av. Detta inkluderar servrar, nätverk, lagring, klienthantering, molntjänster och säkerhetslösningar. Vi ansvarar för att IT-miljön är stabil, skalbar och säker men vi arbetar också strategiskt med att framtidssäkra infrastrukturen genom att anpassa den till nya teknologier, verksamhetsbehov och regulatoriska krav. Som Förvaltningsledare hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa en stabil, säker och framtidssäkrad IT-infrastruktur. Du kommer att leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet genom att planera och prioritera uppgifter, samtidigt som du ser till att rätt resurser och kompetenser finns på plats. I rollen ingår att utveckla och följa upp förvaltningsplaner samt säkerställa att målen genomförs inom tilldelad budget. Du kommer att arbeta strategiskt med att ta fram tekniska lösningar som möter verksamhetens behov och samordna investeringar, upphandlingar och inköp av ITinfrastruktur. Dessutom ansvarar du för att administrera och följa upp avtal med externa leverantörer, samt att kontinuerligt arbeta med förbättringar och omvärldsbevakning inom förvaltningsområdet. Hos oss får du möjligheten att kombinera tekniskt och strategiskt arbete i en roll där du får vara med och påverka utvecklingen av IT-infrastrukturen. Du blir en del av ett engagerat team där samarbete, innovation och nytänkande står i fokus, allt för att skapa en IT-miljö som både uppfyller dagens krav och rustar oss för framtidens utmaningar. Det här erbjuder vi dig - En spännande arbetsplats med många specialistområden som leder till bred kunskap och utmanande utveckling - Möjlighet till distansarbete utifrån vad verksamheten tillåter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag - fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Verksamhetsutvecklare digitalisering
Svalövs kommun
Övriga IT-specialister

Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare med inriktning digitalisering arbetar du nära kommunens olika verksamheter för att identifiera och fånga upp digitaliseringsbehov. Du stöttar verksamheterna i både införskaffande och utveckling av digitala lösningar som bidrar till effektivisering och ökad kvalitet. Du fungerar som sammankallande och drivande i interna nätverk för digitalisering och representerar kommunen i externa nätverk inom området. Arbetet innebär också bred samverkan med andra kommuner, myndigheter och medlemsorganisationer, där du är en aktiv part i att utbyta kunskap och erfarenheter. Du omvärldsbevakar trender, framsteg och goda exempel inom digitalisering, och använder dessa insikter för att inspirera och utveckla kommunens arbete. I rollen ingår även att projektleda införandet av kommunövergripande digitala lösningar samt att fungera som en viktig länk mellan kommuners verksamheter och IT-funktion. Du ansvarar för att ta fram och underhålla kommunövergripande styrdokument inom digitaliseringsområdet och säkerställer att dessa är aktuella, relevanta och väl förankrade i organisationen. KVALIFIKATIONER Krav: - Eftergymnasial utbildning. - Erfarenhet av att arbeta med digitalisering. - Mycket god samarbetsförmåga och ett relationsbyggande arbetssätt. - Utvecklad exekutiv och praktisk förmåga att ta initiativ till implementering. - Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. - Ett metodiskt och strukturerat arbetssätt.   Meriterande: - Erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt och förändringsarbete, gärna i tjänst som verksamhetsutvecklare. - Erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet av tjänstedesign. - Erfarenhet av att utbilda och coacha medarbetare i nya arbetssätt eller metoder. - Kunskap om upphandling, NIS2, GDPR och informationssäkerhet. ÖVRIGT Intervjuer kommer att äga rum den 29 juli.  Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se. Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
IT Strateg katalogtjänster
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Övriga IT-specialister

Utveckling och digitalisering är ett prioriterat område för Region Jämtland Härjedalen. För att lösa uppdraget har resurser inom forskning, innovation, utveckling, teknik, digitalisering, utbildning, IT, eHälsa, analys och statistik samlats i området Utveckling och digitalisering. Digitaliseringsavdelningen är en strategisk funktion inom området och ansvarar för IT-drift/utveckling, medicinsk teknik och systemförvaltning. Vi är ca 60 medarbetare som är organiserade i fyra enheter, Digital utveckling, Digital arbetsplats, IT-Infrastruktur och säkerhet samt Medicinsk teknik. Vi sitter i centralt placerade lokaler i Östersunds centrum och medicinsk teknik finns i sjukhusets lokaler. Vår strategi är i första hand att upphandla tjänster för IT-drift, -förvaltning och -utveckling samt medicinsk teknik, från marknadens aktörer. Vår egen organisation har som huvuduppgift att svara för styrning, uppföljning och samordning. Det innebär att vi arbetar nära tillsammans med såväl leverantörer som med representanter för verksamheterna. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär att ansvara för förvaltning och vidareutveckling av Regionens katalogtjänster samt behörighetsportal. Katalogtjänsten är ansluten till Ineras nationella katalogtjänst HSA. Regionens katalogtjänst består av produkter från PhenixID samt databas DirX. • Förvaltning och vidareutveckling av Regionens katalogtjänst • Förvaltning och vidareutveckling av Regionens behörighetsportal • HSA ansvarig för Regionen KVALIFIKATIONER Som person är du strukturerad och arbetar systematiskt. Du har lätt för att samarbeta och kan arbeta både självständigt och i team. Du har förmågan att översätta och kommunicera tekniska lösningar på ett förståeligt sätt. Du har mycket god förmåga att kommunicera på svenska såväl muntligt som skriftligt. Du är ansvarstagande, initiativtagande och handlingskraftig och du delar frikostigt med dig av dina kunskaper. Du är drivande och har stort fokus på resultat, är flexibel och nyfiken på nya utmaningar. Vi ser gärna att du har: • universitets-/högskoleutbildning som Dataingenjör, Systemvetare eller motsvarande kunskaper förvärvade på ett sätt som vi bedömer likvärdigt • erfarenhet från förvaltning eller utveckling av katalogtjänster • kunskap och erfarenhet från produkterna DirX, PhenixID samt Microsoft Active Directory ÖVRIGT En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

15 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Agile team coach
Centric Professionals AB
Övriga IT-specialister

Jobbar du med IT, men känner att du brinner lite mer för det mjuka – människorna? Eller kanske har du redan en ledarroll idag, till exempel som Scrum Master? Då kan rollen i detta uppdrag hos vår kund i Linköping vara helt rätt för dig. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som agil ledare kommer du att coacha och stötta två team med cirka 6–10 tekniker som arbetar med Access Management – exempelvis AD, ADFS, PAM och EntraID. Ditt uppdrag blir att skapa goda förutsättningar för teamen att utveckla och förvalta säkra IT-miljöer, i linje med de säkerhetskrav som ställs inom försvarssektorn. Du samarbetar tätt med sektionschef och tjänsteledare, och tillsammans driver ni teamets utveckling genom coachning, styrning och support. Arbetet bedrivs enligt agila principer. Exempel på arbetsuppgifter: - Prioritera, initiera och följa upp aktiviteter enligt agila arbetssätt - Driva förbättringsarbete och mindre uppdrag - Sammanställa material och ta fram underlag - Leda workshops och möten, t.ex. dailys, retros och planering - Utveckla teamets arbetssätt ("Way of Working") Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har ett naturligt driv att få människor och team att växa. Du är strukturerad, kommunikativ och analytisk – och inte rädd för att utmana invanda mönster. Du har också lätt för att samarbeta med olika personligheter och trivs med att skapa ordning och riktning i vardagen. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från en ledande roll, eller ett starkt intresse för att utvecklas inom ledarskap - God IT-förståelse – gärna inom IAM, men det är inget krav - Erfarenhet av agila arbetssätt inom drift och förvaltning - Vana av att arbeta med DevOps och ITIL - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har arbetat i ServiceNow Placeringsort är flexibel, men resor till Linköping förekommer regelbundet. Observera: Tjänsten omfattas av säkerhetsskyddsavtal, vilket innebär att du behöver bli godkänd enligt gällande säkerhetsprövning. För vissa roller kan det även krävas särskilt medborgarskap. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
IT- och digitaliseringsansvarig
Kårservice Östergötland AB
Övriga IT-specialister

Om Kårservice Kårservice uppdrag är att möjliggöra ett rikare studentliv. Vi ska tillsammans med studenterna vid Linköpings universitet skapa mötesplatser för ett studentliv i världsklass. Våra sex kårhus utgör de fysiska mötesplatserna, vart och ett med unika förutsättningar. Samtidigt är varje kårhus en del av ett större sammanhang; Kårservice AB och studentlivet vid LiU. Kårservice har uppdraget att bredda verksamheten, nå fler studenter och föreningar och erbjuda nya tjänster. Varje år engagerar sig cirka 700 studenter ideellt i vår verksamhet, och vi har 25 fast anställda medarbetare som tillsammans driver bolaget med en årsomsättning på cirka 45 miljoner kronor. Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida karservice.se och läs mer på studentlivet.se Din roll Vi söker dig som vill ta ansvar för att Kårservices digitala system och arbetssätt fungerar i vardagen – och som vill driva förbättring och utveckling steg för steg. Som IT- och digitaliseringsansvarig får du en nyckelroll i att skapa struktur, bygga ordning och förstärka vår tekniska grund. När basen sitter leder du vår digitaliseringsresa vidare. Du arbetar nära verksamheten för att förstå behov, samordna tekniska lösningar och kravställa mot leverantörer. Du är en brygga mellan drift, användare, studentteam och externa aktörer. Det här är en roll för dig som gillar ansvar, ordning och tydlighet – och som vill utvecklas i en miljö fylld av energi och framåtlut. Dina huvudansvarsområden 1. Stabil drift & teknisk struktur Säkerställa att system, nätverk och tekniska tjänster fungerar i vardagen Dokumentera strukturer, rutiner och lösningar Koordinera drift- och supportinsatser med vår IT-partnerHantera licenser, behörigheter och beställningar 2. Informationssäkerhet och struktur Arbeta utifrån vår cybersäkerhetsplan (framtagen 2023) Ansvara för dokumentation, struktur och rutiner kring IT-säkerhet Förbättra informationsflöden och tillgängliggörande av data internt 3. Digital utveckling & projektledning Fånga upp behov och utvecklingsförslag från verksamheten Initiera och projektleda förbättringar i digitala arbetssätt och system Kravställa och följa upp mot leverantörer Vidareutveckla www.studentlivet.se i samarbete med kommunikationsansvarig och ideella studentteam 4. Budget och planering Ta fram budgetunderlag för IT och digital utveckling Följa upp kostnader och balansera förvaltning med utveckling Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med IT, digitala system eller verksamhetsnära teknik. Du är strukturerad, analytisk och van att få saker att hända. Du har förmåga att skapa ordning och bygga långsiktiga arbetssätt i samarbete med andra. Erfarenhet från projektledning, kravställning eller teknisk samordning är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av studentlivet, engagemang i ideella organisationer eller liknande kontext – då får du ett extra plus. Varför Kårservice? Hos oss får du en unik möjlighet att kombinera ansvar och utveckling i en miljö fylld av energi, kreativitet och möjligheter. Vi erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hybridarbete, friskvårdsbidrag (3000 kr//år), friskvårdstid (3 h/vecka) samt personalaktiviteter och sommar-/julledighet när våra kårhus är stängda. Så ansöker du Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected] Skicka din ansökan senast den 25 juli. Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025