Moln/infra-konsult

Vilka är vi? Du kommer till ett företag som är ungt i sinnet men som har medarbetare med många års erfarenhet från branschen. Dizparc är ett företag där vi är engagerade i att hjälpa våra kunder att ta nästa steg i deras digitala utveckling. Vi arbetar tight tillsammans och delar gärna våra erfaranheter med varandra. Vår ambition är att alltid ligga i framkant och erbjuda de senaste lösningarna branschen har att erbjuda. Vi är en arbetsplats där alla är och känner sig viktiga samt bidrar med sin unika kompetens och vågar tänka och göra annorlunda. Vi arbetar tillsammans som en homogen grupp utan att offra vår egenart för vi tror att var och en presterar bättre när man tillåts följa sin passion och sina intressen. Då vi inte tror på starka hierarkier så har vi skapat en jämlik organisation med en hälsosam miljö för debatt och åsiktsutbyte som skapar dynamik och främjar vår utveckling. Vår organisation är transparent och alla har insyn i hur företaget drivs och kan på så sätt vara med och påverka vår gemensamma framtid. Hos oss lever vi efter devisen att allt vi gör ska skapa värde, skänka trygghet eller glädje – gärna alla tre i kombination. Det gäller i alla lägen och oss alla – vi som arbetsgivare, medarbetare, leverantör, partner och medmänniskor. Vem är du? Du har ett brinnande intresse för modern IT-drift och säkerhet. Du har helst genom universitets-/högskolestudier utbildat dig inom datavetenskap, systemutveckling eller liknande. Om inte så har du arbetat inom IT-branschen några år och på egen hand utbildat dig inom IT för att du helt enkelt tycker det är roligt! Vi tror att du är en driven och engagerad person som gillar att skapa värde för kunden och utmana dig själv. Men viktigast är ditt brinnande IT-intresse! Hos oss är det viktigt att du är kommunikativ, pedagogisk och en duktig problemlösare. Du har social kompetens och ett serviceinriktat tillvägagångssätt gentemot såväl kunder som kollegor. Vad ska du göra? Arbetsuppgifter Hantering av supportärenden på olika nivåer Serverdrift Transformationer av kunders IT-miljöer Hantering av MDM/Intune Nätverksdrift Tidigare erfarenheter Azure M365 Windows klient-/serverlösningar Infrastruktur- och plattformstjänster Nätverk Säkerhet Dizparc Umeå har en mindre support/servicefunktion som agerar ansiktet ut mot våra kunder, det är här som den första kontakten tas när våra kunder har ett problem och den är en viktig kvalitetsparameter för oss. Här arbetar vi operativt med att övervaka och förse våra kunder med problemlösning via telefon, mejl och fjärrstyrning men också på plats ute hos våra kunder. Vi har ett strukturerat arbetssätt för ärendehantering, där vi kontinuerligt följer upp våra leveranser och alltid strävar efter att bli bättre och mer effektiva. Du kommer delvis lägga din tid i servicedesk för att hantera ärenden som kommer in. Övrig tid kommer du bl. a. att hjälpa våra kunder vid molntransitioner. Här finns alla möjligheter att växa med bolaget och på sikt även anta en roll som IT-arkitekt om ambitionen finns. Språkkunskaper: Svenska och engelska flytande Kontaktperson: Josefin Landare von Schantz Just nu befinner vi oss i en stark tillväxtfas och söker efter nya kollegor. Har du kompetens inom IT finns det stora möjligheter att vi har ett jobb för dig. Sök via denna länk: https://jobb.dizparc.se/jobs/2973211-moln-och-infrakonsult-till-umea

9 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
IT-strateg

IT-strateg till Stockholm I rollen som IT-strateg hos Stockholm Vatten Och Avfall - Sveriges ledande vatten- och avfallsbolag som jobbar för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad - blir du en stark motor i det pågående förändringsarbetet inom arbete med digitalisering, bolagsarkitektur och målarkitektur för IT. Är detta en roll som matchar dig och dina erfarenheter? Stockholm Vatten Och Avfall levererar dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för stadens avfallshantering för 1,5 miljoner invånare och företag i Stockholmsområdet varje dag. Hos oss arbetar ca 800 medarbetare med att säkerställa produktion och leverans av dricksvatten, ta hand om och rena avloppsvatten, hantera dagvatten samt ansvara för vattenkvaliteten i sjöar och vattendrag. Det ställer höga krav på utveckling och infrastruktur, där vår verksamhet är en förutsättning för regionens tillväxt. Vad tycker Jan Werner, systemförvaltare, om livet på Stockholm Vatten Och Avfall? "Jag sökte mig till Stockholm Vatten Och Avfall för 30 år sedan då företagets arbete lockade mig och uppdraget matchade min kompetens, erfarenhet och utbildning. Jag är stolt över att tillhöra företaget och jag känner att jag är med och bidrar i vårt uppdrag att leverera våra samhällstjänster för VA och Avfall. Stämningen är väldigt kamratlig och lättsam. Alla delar information och kunskap och deltar i diskussioner kring arbetet. De främsta förelarna med att arbeta på Stockholm Vatten Och Avfall inkluderar ett öppet och omhändertagande arbetsklimat, goda förutsättningar för egenutveckling och möjlighet att prova på andra tjänster inom bolaget. Även ett bra ledarskap samt bra möjligheter till hybridarbete och friskvård." Om rollen I rollen som IT-strateg arbetar du med strategiska utredningsuppdrag och ansvarar för att ta fram en strategisk målbild. Du skapar och underhåller övergripande arkitekturmodeller, riktlinjer och färdplaner som vägleder IT-investeringar. Ditt ansvar i rollen innefattar: Det övergripande och strategiska ansvaret för IT-arkitekturarbetet inom Stockholm Vatten Och Avfall Att delta och samverka med processansvariga och informationsansvariga i utvecklingen av bolagets processer, informationsmodeller och IT-modeller i en gemensam bolagsarkitektur Att säkerställa att IT:s arkitektur har och arbetar utifrån ett Enterprise Architecture-perspektiv Att övervaka och utvärdera det tekniska landskapet och föreslå förbättringar och anpassningar som möter verksamhetens behov Ansvar för att ta fram en strategisk målbild, skapa och underhålla övergripande arkitekturmodeller, riktlinjer och färdplaner som vägleder IT-investeringar Att omvärldsbevaka området Arkitektur Vad har Åsa Lindblom, IT-chef, att säga om tjänsten och företaget? "Jag valde att börja jobba på Stockholm Vatten Och Avfall för att jag vill bidra till en samhällsviktig verksamhet med fokus på miljö och hållbarhet, vilket har stor påverkan på mänskligheten. Vi arbetar med aktuella samhällsutmaningar där IT spelar en central roll. Jag leder ett team där vi ser till att tillsammans nyttja våra specialistkunskaper och personligheter för en framstående IT-leverans, där alla i teamet är viktiga. Att ha roligt på jobbet och känna sig trygg i sitt uppdrag är något jag ser som viktiga förutsättningar för en hög trivsel där vi coachar och supportar varandra till framgång varje dag. För att trivas här bör man gilla att jobba i team och förstå helheten av bolagets kärnverksamhet där IT är en bidragande faktor. " Om dig För att hantera ansvaret i rollen krävs en utvecklingsfokuserad kommunikatör som är trygg i arkitekturdialoger. Du behöver ha lätt för att ta egna initiativ och skapa tydlighet och engagemang med en stark förmåga att samarbeta, knyta kontakter och hantera intressenter. Därmed behöver du vara målmedveten, uthållig och strukturerad samt ha en god förmåga att omsätta teori och kunskap i praktiskt tillämpning anpassad för verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi att du har flera av följande erfarenheter: En relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Några års erfarenhet av att leda och driva arkitektur- och strategiarbete inom en IT-verksamhet Kunskap om Enterprise Architecture och IT-strategiskt arbete Vana vid agilt utvecklingsarbete, verksamhetsutveckling samt förändringsledning Erfarenhet av visuell modellering och arkitekturramverk Erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd Vi erbjuder I rollen som IT-strateg på Stockholm Vatten Och Avfall erbjuds du ett hållbart arbetsliv i balans med privatliv, där intressanta arbetsuppgifter, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en god arbetsmiljö är viktiga delar. Hos oss får du: Vara med och säkerställa en enormt samhällsviktig verksamhet Utveckla hållbara, innovativa lösningar med miljöfokus Ständigt utveckla dig själv Ta ansvar och vara med och påverka För oss är medarbetarnas hälsa i fokus. Vi underlättar för dig att göra hälsosamma val och att kunna kombinera arbete, fritid och familj. Vi erbjuder därför många av våra medarbetare förmånligt flextidsavtal och möjlighet att jobba hemifrån. Läs mer om oss på vår hemsida svoa.se/jobb. Då vi är en arbetsgivare som värnar om och strävar efter en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare och vår samhällsviktiga funktion kommer du som slutkandidat att genomföra ett drogtest hos vår hälsopartner. Kontakt och ansökan Stockholm Vatten Och Avfall jobbar tillsammans med Intenso Teknikrekrytering i denna rekrytering, och vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Tina Kervall, 0720–762334, eller Anders Johansson, 072- 306 35 26. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan!

2 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
IT-projektledare till Goodtech

Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare inom industriell automation. På Goodtech jobbar ungefär 300 medarbetare utspridda i Norge och sverige. Dina medarbetare har specialistkunskaper inom maskinkonstruktion, elkonstruktion, automation, robot-programmering och systemutveckling. Med din tekniska kompetens och erfarenhet inom systemutveckling blir dina främsta uppgifter att styra upp kundleveranser av MES-system. Arbetsuppgifter Rollen innefattar ett del- eller helhetsansvar över pågående leveranser: Planering Tekniska lösningar Kundkontakt Kravställningar Uppföljning Vad erbjuder vi dig? På Goodtech har vi roligt på jobbet och vi hjälper varandra att lyckas tillsammans. Letar du efter en flexibel arbetsplats med möjlighet till hemarbete kommer du trivas hos oss. Hos oss är din utveckling anpassad efter dina personliga intressen. För oss är det självklart att alla anställda har olika bakgrund, intressen och talanger. Om dig För rollen ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och förmågan att förstå de praktiska delarna i projekten. I flera fall kommer du driva ett par projekt parallellt, därför är det viktigt att du har en god överblick och struktur för att kunna hantera dina arbetsuppgifter på bästa sätt. Som person är du strukturerad, kommunikativ och har en god problemlösningsförmåga. Du drivs av delaktighet och att få leverera högkvalitativa lösningar. Vi söker dig som har: Erfarenhet av projektledning eller andra likvärdiga roller Bred kunskap inom systemutveckling, gärna från MES-system God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Om oss Goodtech ASA är noterat på Oslo Bör, och har en omsättning på ca NOK 600 miljoner och har omkring 300 medarbetare i Norge och Sverige Goodtech är Nordens ledande systemintegratör med mer än 300 duktiga medarbetare som med sin erfarenhet och kompetens bidrar till att effektivisera industrin – varje dag! Vårt samlade kompetensutbud lever upp till ambitionen att digitalisera industrin och förbättra våra kunders konkurrenskraft genom att kombinera vår process- och lösningsexpertis med ny software, teknik och optimeringsexpertis. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linus Westling på telefon 076 326 23 47 eller på [email protected] eller Elin Skau på 073 529 69 67 eller på [email protected] . Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 10 mars.

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024
Technical Delivery Lead

Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" . Responsibilities As a Technical Delivery Lead/ Senior Integration Developer, you will collaborate closely with the Head of Application Integration to ensure the seamless integration of systems, applications, and processes. You will define, design, and occasionally implement new or complex solutions, while also establishing best practices for building, testing, and maintaining integrations between software systems to ensure data consistency, accuracy, and reliability. Engaging with a diverse range of stakeholders, from technical counterparts to executives in global companies across various industries, is also a key aspect of your role. This is an excellent opportunity to enhance our approach to serving multinational clients by streamlining processes and procedures. You'll have the chance to both teach and learn while fostering productive relationships with internal and external stakeholders. This role offers a balance between hands-on technical work and strategic initiatives, allowing you to contribute to leadership without direct personnel management. Benify is undergoing an exciting transformation, introducing new technical capabilities and experiencing significant growth. We're attracting increasingly prominent global organizations, presenting opportunities for creative problem-solving. AsTechnical Delivery Lead, you will also: Undertake both strategic and tactical work, making decisions on which technologies to implement and how to roll them out. Configure, customize, and develop integrations using the Benify platform, APIs, web services, integration tools (such as Node-Red), and other relevant technologies. Collaborate with developers, system administrators, and third-party vendors to ensure smooth integration deployment. Scope and implement data transfers. Test and troubleshoot solutions, whether you've built them or they've been created by others. Handle documentation and knowledge sharing. Personal attributes We are seeking a senior candidate who can work independently, make informed decisions, and contribute to shaping and driving the integration strategy of Professional Services International. This position requires strong analytical and problem-solving skills, along with the ability to diagnose and resolve complex integration issues. Excellent communication and interpersonal skills are also essential, as you'll need to collaborate effectively with both technical and non-technical stakeholders. We also see that you have: Bachelor's degree in computer science, Information Technology, or a related field. Excellent understanding of and long experience with Object-Oriented Programming, preferably Java. Proficiency in integration technologies, APIs, web services, and messaging protocols (REST). Excellent proficiency in English, both spoken and written. It's a , thus not a requirement if you also got... Node-Red experience or similar Integration Tool. Experience in IT Service Management, Agile methodologies and Test-driven development. Perks of being a Benifyer Guaranteed work-life balance with a hybrid working model Collective agreement Generous wellness allowance 30 days vacation ITP1 Pension and Lifeplan -a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension saving Annual conference and a variety of social events and activities at our offices Practical information Start: As soon as we find the right fit! Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm or Gothenburg, Sweden. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date. Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Product Manager

We are now looking for a product manager to join one of our four empowered product teams to solve our customers problems in a way that works for our business. Our product teams are cross-functional and durable with full ownership of one of our core products. Each team is composed of a product manager, a product designer, and several engineers all co-located in our office in Malmö. Key responsibilities - Drive the product vision, strategy and roadmap for your product - Be able to influence your teammates, as well as colleagues, stakeholders, and key executives, through your use of data and logic - Responsible for the continuous product discovery process in your team - Collaborate closely with product designer and engineers to discover what opportunities to address and defining effective solutions for them - Making sure that the solution that is delivered is working for our customers as well as our business - Track industry trends and the competitive landscape as they pertain to your product - A deep knowledge of our users and customers, and the data about how our customers engage with our products The team In an environment that is filled with skilled and creative colleagues, and a multicultural environment that encourages people to make their ideas happen, you can have an impact like nowhere else. We all help each other to build new skills and best practices through the diversity of our backgrounds and opinions - while having a lot of fun and getting new learnings in the process. While the product designer is accountable for ensuring the solution is usable, and the engineers are accountable for ensuring the solution is feasible, the product manager is accountable for ensuring the solution is both valuable and viable. To thrive in this role we see that you have - Clear understanding of the techniques and methods of modern product discovery and delivery - 2+ years working on technology-powered products as either a product manager, product designer, software engineer, data analyst, data scientist, or user researcher - Demonstrated ability to understand and learn multiple functional areas of business - engineering, design, finance, sales, and marketing - Demonstrated ability to figure out solutions to hard problems with many constraints, using sound judgment to assess risks - Proven ability to engage with engineers, designers, and company leaders in a constructive and collaborative relationship About PinMeTo PinMeTo helps businesses get discovered, found, and verified on the biggest search, map, and social media platforms. Our online Software as a Service (SaaS) platform makes sure all of our organizations, chains or franchise’s locations can be found on platforms including Apple, Facebook, Google, Instagram and many more. When joining PinMeTo you will be surrounded by friendly and innovative colleagues, creating an environment for both learning and good times. Sounds like fun? Then we'd love to get to know you 🧡

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Business IT Analyst

Xensam: SAM Disrupters Xensam is the leading technology provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management solutions. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today. We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count. About the role As we continue to expand our operations, we are seeking a talented Business IT Analyst to join our team and play a crucial role in improving internal and external systems, data flows, building integrations, and ensuring seamless access to critical data for our stakeholders. As a Business IT Analyst at Xensam, you will be responsible for understanding, gathering, and analyzing requirements from internal and external stakeholders to understand business needs and challenges, analyzing systems and processes, and implementing solutions to enhance efficiency and effectiveness. You will collaborate closely with stakeholders across the organization to ensure that the right teams have access to the data they need to drive informed decision-making and business growth. Responsibilities - Evaluate existing systems, data flows, and integrations to identify areas for improvement and optimization. - Design and implement solutions to enhance internal and external systems, streamline data flows, and build integrations between different platforms through ETL processes, systems, and code. - Collaborate with cross-functional teams including product development, sales, marketing, and customer success to ensure alignment and successful implementation of IT solutions. - Ensure data integrity, security, and compliance with relevant regulations and industry standards. - Provide training and support to end-users to facilitate the adoption of new systems and processes. - Monitor system performance and troubleshoot issues as they arise, working closely with IT teams to resolve technical issues promptly. - Document processes, requirements, and system changes to maintain clear and up-to-date documentation. Qualifications - Proven experience as a Business IT Analyst, Business Systems Analyst, or similar role, preferably in a SaaS or technology-driven environment. - Strong analytical skills with the ability to gather and interpret complex data from multiple sources. - Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate effectively with stakeholders at all levels. Driven and self-going. - Solid understanding of software development lifecycle, data management principles, and IT best practices. - Experience with project management and ETL methodologies and tools. - Knowledge of Software Asset Management (SAM) principles and practices is a plus. What we offer - A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility" - 3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays) - A generous work culture with free access to beverage coolers, snacks, gym, bi-weekly massages at the office, etc. - Shuffleboard, video, and other games in the office - Yearly target trip if reached the goal (the latest trip was to Cape Town, South Africa) - Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities - Great opportunity to influence your career development as well as the company's - Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market At Xensam, our core values define our workplace atmosphere: REBELLIOUS We encourage the rebellious spirit, emphasizing that our employees should feel a sense of freedom within their responsibilities and be encouraged to take initiative. HUMANE Our team embodies being humane, creating a supportive environment where genuine care and teamwork thrive. We believe in fostering an inclusive and diverse workplace where all individuals are valued, respected, and empowered to be themselves. HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere. Join Xensam, where our values guide us toward a balanced, collaborative, and caring workplace. If you see yourself as a team player with a desire to learn, grow, and develop as a professional - we encourage you to APPLY!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Technical Delivery Lead

Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world 🌍. We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" 💙. Responsibilities As a Technical Delivery Lead/ Senior Integration Developer, you will collaborate closely with the Head of Application Integration to ensure the seamless integration of systems, applications, and processes. You will define, design, and occasionally implement new or complex solutions, while also establishing best practices for building, testing, and maintaining integrations between software systems to ensure data consistency, accuracy, and reliability. Engaging with a diverse range of stakeholders, from technical counterparts to executives in global companies across various industries, is also a key aspect of your role. This is an excellent opportunity to enhance our approach to serving multinational clients by streamlining processes and procedures. You'll have the chance to both teach and learn while fostering productive relationships with internal and external stakeholders. This role offers a balance between hands-on technical work and strategic initiatives, allowing you to contribute to leadership without direct personnel management. Benify is undergoing an exciting transformation, introducing new technical capabilities and experiencing significant growth. We're attracting increasingly prominent global organizations, presenting opportunities for creative problem-solving. As Technical Delivery Lead, you will also: - Undertake both strategic and tactical work, making decisions on which technologies to implement and how to roll them out. - Configure, customize, and develop integrations using the Benify platform, APIs, web services, integration tools (such as Node-Red), and other relevant technologies. - Collaborate with developers, system administrators, and third-party vendors to ensure smooth integration deployment. - Scope and implement data transfers. - Test and troubleshoot solutions, whether you've built them or they've been created by others. - Handle documentation and knowledge sharing. Personal attributes We are seeking a senior candidate who can work independently, make informed decisions, and contribute to shaping and driving the integration strategy of Professional Services International. This position requires strong analytical and problem-solving skills, along with the ability to diagnose and resolve complex integration issues. Excellent communication and interpersonal skills are also essential, as you'll need to collaborate effectively with both technical and non-technical stakeholders. We also see that you have: - Bachelor's degree in computer science, Information Technology, or a related field. - Excellent understanding of and long experience with Object-Oriented Programming, preferably Java. - Proficiency in integration technologies, APIs, web services, and messaging protocols (REST). - Excellent proficiency in English, both spoken and written. It's a ⭐, thus not a requirement if you also got... - Node-Red experience or similar Integration Tool. - Experience in IT Service Management, Agile methodologies and Test-driven development. Perks of being a Benifyer - Guaranteed work-life balance with a hybrid working model - Collective agreement - Generous wellness allowance - 30 days vacation - ITP1 Pension and Lifeplan - a leading financial advisory service that offers personalized advice for maximizing your pension saving - Annual conference and a variety of social events and activities at our offices Practical information Start: As soon as we find the right fit! 🧐 Extent: Full-time, 100% Location: Stockholm or Gothenburg, Sweden. Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date. Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

20 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Product Manager - B2B Lending

Northmill Bank is a pioneering financial institution at the intersection of technology and finance, committed to revolutionizing the way people manage and protect their financial well-being. We are creating a different kind of banking experience, digital yet personal. Northmill Bank was founded in 2006 and have grown to over 170 employees in 4 countries, 2.500 merchants and 600.000 end users. We use the latest technology to develop safe, smart, and user-friendly products for our customers. They are the sole reason why we do what we do. We are a 100% cloud-based product company where technology is the driver to create smarter banking products. Grab this opportunity to be a part of us and our journey! About the role We are seeking a resourceful Product Manager to lead the development and management of our B2B lending product. As part of our B2B domain, you will drive the creation of user-centered, technology-driven solutions that redefine business lending. This role requires a blend of technical proficiency, human-centered design principles, business acumen, and leadership in transforming ideas into reality. Responsibilities: - In collaboration with other Product team members, develop and execute product strategy for our B2B lending platform, focusing on market and customer needs. - Collaborate with cross-functional teams to design, build, and launch product features that enhance customer experiences and operational efficiency. - Utilize data-driven insights to inform product decisions and measure impact. - Engage with customers to gather feedback and identify opportunities for product improvement and innovation. Qualifications - 1-3 years of product management experience. Meritorious within fintech, payments, software, or financial services. - Demonstrated success in developing and managing technology products, preferably in the lending or financial sector. - Proactive and analytical approach, adept at problem-solving to ensure project progression. - Excellent communication and leadership abilities, with a track record of cross-functional collaboration and stakeholder management - Empathetic, with a keen curiosity towards understanding the needs of customers and partners, prioritizing their experiences. Fun Facts: - Work-life balance - hit the gym two minutes away or go for a jog in the city. - Event - highly appreciated “Northchill” every month. - Health - 5000 kr health care allowance - Breakfast and fruits every day, as well as "holy fika” each Friday. - Regular after work and celebrated successes at the office. - Stockholm's most beautiful office space that the city has to offer, right in the city center with incredible views and our very own roof top terrace. Apply today and be a part of Northmill!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Teknisk produktägare: Integrationsplattform till Balder AB

Vill du vara med och forma framtidens datadrivna fastighetsbransch och vara produktägare för integrationerna? Är du den som kan knyta samman de tekniska trådarna och skapa magi genom integrationer? Är du en person som har erfarenhet av att förstå affärsbehov och sedan kunna omsätta dem till tekniska lösningar? Vi söker nu en Produktägare till fastighetsbranschens gigant, Fastighets AB Balder! Om tjänsten I din roll som Produktägare kommer du att ingå i teamet Data Analytics som fokuserar på digitalisering, IT och affärsutveckling inom företaget. Vidare kommer din roll fungera som en brygga mellan tekniken och verksamheten, vilket innebär en bred och varierad roll. Som Produktägare kommer du att använda dina kunskaper och erfarenheter för att driva innovation integrationsarbetet mellan våra system och applikationer. Integrationerna är som hjärtat dataplattformen, ansvarig för att pumpa ut och fördela data mellan olika system och applikationer. Här kommer du ha möjligheten att utforska nya teknologier, metoder och verktyg för att ta fram nya banbrytande integrationslösningar för att stötta hela verksamheten i sin vardag. Genom att vara proaktiv och initiativtagande kommer du att kunna sätta gränserna för hur långt du vill gå och hur du kan bidra till företagets framgång på en datadriven resa. I din roll som Integrationsspecialist kommer du att ha många olika kontaktytor både internt och externt. Allt detta för att kunna skapa lösningar med högsta möjliga affärsvärde! Även om rollen är teknisk, är projektledningsfärdigheter viktiga för att kunna leda projekt, hantera tidsramar, budgetar och resurser. Nedan finner du ett urval av arbetsuppgifterna: Designa, utveckla och förvalta API:er exempelvis exponera, säkra och övervaka API:er via verktyg så som Azure Serivce Bus Hantera och transformera data mellan olika format och system Hantera verktyg för automatisering av utvecklings-, testnings- och driftsättningsprocesser så som Azure DevOps eller andra CI/CD-verktyg   Kravställa internt för att sedan kunna beställa extern hjälp, såsom konsulter Översätta affärsbehov till tekniska lösningar för att sedan implementera dem Vi söker dig som För att passa in i rollen bör du ha tidigare erfarenhet av en liknande roll. Det är viktigt att du vill arbeta nära verksamheten och har affärsmässigt tänkande, då detta inte är rätt roll för dig som enbart vill koda. Dessutom bör du vara en person med skinn på näsan som vågar ställa krav och trivs i en roll med många kontaktytor. En relevant utbildning inom området, t.ex. industriell ekonomi med inriktning mot IT, är önskvärd. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll Talar och skriver obehindrat på svenska, då språket används internt Erfarenhet/förståelse av API-Management och design för att skapa, distribuera, övervaka och säkra API:er Förståelse för Java, Python, C# och andra relaterade språk Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill etablera dig i ett framgångsrikt företag inom en stabil bransch. I din roll kommer du att arbeta nära beslutsfattare, vilket ger dig stor möjlighet att påverka. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team och en verksamhet som gör mycket tillsammans, såsom padeltävlingar och årliga konferenser. Om Fastighets AB Balder Fastighets AB Balder är Nordens största börsnoterade fastighetsbolag. De är kända för vår snabba tillväxt och entreprenörsmässiga anda. Som företag värderar de modet att utmana gamla sanningar och utveckla nya idéer. Utöver en dynamisk arbetsmiljö präglas verksamheten även av engagemang, initiativtagande och samarbete. Medarbetare ges frihet att sätta sina egna gränser och utforska nya teknologier och innovationer i en inkluderande och öppen arbetsplats där varje individ spelar en viktig roll i vår framgång. Hos Balder kommer du att vara en del av ett team ambitiösa individer som strävar efter att göra verklig förändring och driva branschen framåt. Om anställningen För denna roll sköter Friday rekryteringsprocessen men du kommer blir direktanställd av Fastighet AB Balder. Övrig information Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Kontaktperson: Stina Högström, [email protected] Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om friday Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

18 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Business Analyst till Globalt Bolag!

Är du en analytisk och lösningsorienterad person som vill arbeta med kravanalys och att vidareutveckla komplexa processflöden? Just nu söker vi på Friday en Business Analyst med teknisk bakgrund till ett globalt bolag i Skövde. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN: Som Business Analyst kommer du att arbeta i ett tekniskt team som stödjer komplexa processflöden i företagets interna logistiksystem. I rollen kommer du arbeta med kravanalyser, kravspecifikationer, lösningar samt tester mot ett antal olika hårdvarunära enheter. Utöver det innebär också det vardagliga arbetet tätt samarbete med kollegor och bolagets utvecklare.  VI SÖKER DIG SOM: Besitter en högskole-/civilingenjörsexamen inom systemvetenskap, datavetenskap, datateknik eller likvärdigt område. Har minst 2 års erfarenhet från en liknande roll, där du arbetat med kravanalys och kravspecifikationer. Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga. Har ett starkt tekniskt intresse. Kan obehindrat kommunicera på såväl svenska som engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.  Det är meriterande om du har: Goda kunskaper inom C# och MS SQL. Utöver det kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du är en person som är lösningsorienterad, analytiskt och driven. Vidare kommer rollen innebära täta samarbeten i team och därför tror vi att du är en person som gillar samarbete, är lyhörd, nyfiken och vågar ta plats i grupp.   OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Maj eller enligt överenskommelse. Placering: Skövde. Rekryteringsansvarig: Hanna Lejon. Lön: Marknadsmässig Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi tillämpar löpande urval av kandidater vilket innebär att annonsen kan komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Ansök genom att klicka på länken nedan. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

13 mars 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024