Wist Last & Buss söker Kundmottagare till Uppsala
Wist Last & Buss AB
Övriga förmedlare

Är du intresserad av att arbeta i en omväxlande roll där du tillsammans med trevliga arbetskamrater blir ansiktet utåt för Wist Last & Buss och ser till att våra kunder får service i världsklass? Då är det dig vi söker till tjänsten som Kundmottagare hos oss på Wist Last & Buss i Uppsala!  Hos oss på Wist Last & Buss är du en del av Wist-familjen. Vi är en okomplicerad arbetsgivare som månar om din trygghet och utveckling. Till vår hjälp har vi styrkan och tryggheten ifrån 90 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder på bästa sätt samt kompetenta och trevliga medarbetare på 19 anläggningar i Sverige. Som Kundmottagare hos oss är du en nyckelperson i relationen mellan verkstad, reservdelar och våra kunder. Du har en arbetsledande funktion och leder och fördelar arbetet för våra tekniker samt samarbetar med reservdelspersonalen för att säkerställa god tillgänglighet för våra kunder. För att lyckas i rollen bör du vara engagerad, ansvarstagande och serviceinriktad då dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av kundkontakt över både disk, mejl och telefon för bokning av verkstadsarbeten, uppföljning under arbetets gång, återkoppling vid avslutat arbete samt fakturering. Vi söker dig som: - Har en hög servicekänsla och har lätt för att samarbeta med såväl kunder som kollegor - Trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter - Är strukturerad och ordningsam - Har lägst B-körkort - Har fordonsteknisk utbildning eller goda fordonstekniska kunskaper .. har du dessutom erfarenhet från verkstads- eller åkeribranschen är det ett plus! Vad kan vi på Wist Last & Buss erbjuda dig? Vi kan erbjuda dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Hos oss får du löpande utbildning för att du ska få möjlighet till vidareutveckling samt för att säkerställa att vi tillsammans erbjuder service av högsta kvalité till våra kunder. Wist Last & Buss ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932. Alla vi som arbetar inom koncernen Persson Invest får vid goda resultat i koncernen ta del av vinsten genom vår vinstandelsstiftelse Årsringen. Vi har också möjlighet att hyra en nyproducerad lägenhet i Åre och en stuga i Hemavan. Utöver detta har vi självklart tjänstepension, personalvårdsförmåner och rabatter hos våra egna bolag. Bli en av oss du också! Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicemarknadschef Mårten Pettersson på [email protected] . Urval sker löpande så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan redan idag! Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi ser fram emot att tillsammans med dig fortsätta att utveckla Nordens största fristående återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar Wist strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Wist Last & Buss är Nordens största fristående återförsäljare av Volvo lastbilar och bussar och består av två bolag. Wist Last & Buss AB i Sverige med 19 anläggningar från Kiruna i norr till Köping i söder och Wist Last & Buss AS i Norge med 14 anläggningar från Mo i Rana i norr till Volda i söder. Bolagen omsätter ca 3 miljarder kronor och har ca 630 medarbetare. Wist Last & Buss ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932 med verksamheter inom bilhandel, träförädling, skogs- och fastighetsförvaltning samt förnybar energi. Koncernen har sitt säte i Östersund och omsätter cirka 7,8 miljarder och har cirka 1 400 medarbetare. För mer information se www.perssoninvest.se och www.wistlastbuss.se.

11 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Verkstadscoach Södertälje
Aura Personal AB
Övriga förmedlare

Vi söker en Verkstadscoach som är passionerad för både teknik och ledarskap. I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för att leda och coacha vårt team av tekniker, säkerställa effektivitet och kvalitet samt bidra till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Om du har erfarenhet av tekniskt arbete inom bilbranschen och en stark vilja att utveckla och motivera människor, då är detta en perfekt möjlighet för dig! Om tjänsten -Leda ett team av tekniker för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i verkstadens arbetsflöde. -Ansvara för att optimera och förbättra arbetsprocesser inom verkstaden för att maximera produktivitet och kundnöjdhet. -Säkerställa att alla tekniker har den utbildning och de verktyg som krävs för att utföra sitt arbete på bästa möjliga sätt. -Ge kontinuerlig feedback och stöd till teknikerna för att främja deras professionella utveckling. -Arbeta tillsammans med ledningen för att sätta mål och följa upp prestationer inom verkstadsavdelningen. -Säkerställa att verkstaden följer alla säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder. -Ha tät kontakt med andra avdelningar för att säkerställa smidiga arbetsflöden och kundnöjdhet. Vi söker dig som -Erfarenhet som tekniker inom bilservice eller fordonsreparationer, gärna i en ledande eller coachande roll. -Starka ledaregenskaper och förmåga att motivera och utveckla ett team av tekniker. -God teknisk förståelse och uppdaterad kunskap om den senaste tekniken inom fordonsbranschen. -Förmåga att analysera och optimera arbetsprocesser för att säkerställa hög produktivitet och effektivitet. -Förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och leda projekt. -Stark kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift. Engelska är meriterande. Vad vi erbjuder -En ledande roll där du har möjlighet att göra skillnad och påverka utvecklingen av teamet och verkstaden -Omväxlande och dynamiskt arbete med möjlighet att utvecklas inom både teknik och ledarskap. -Konkurrenskraftig lön och förmåner. -Inkluderande och samarbetsvillig arbetsmiljö där vi strävar efter att skapa en positiv och hållbar arbetsplats. -Möjlighet till fortlöpande utbildning och personlig utveckling inom både teknik och ledarskap. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett team av tekniker? Tveka inte att skicka in din ansökan och CV redan idag!

11 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Platsansvarig Verkmästare
Recruitive AB
Övriga förmedlare

Om tjänsten Vi söker en framtida ledare med teknisk bakgrund och ett starkt driv att leda projekt från idé till verklighet. Du kommer att vara en viktig spelare i VTK:s nyetablering i Enköping, där du är med från start, för att bygga upp verksamheten till en fullt fungerande verkstad. På ett föredömligt sätt bär ut VTK:s varumärke och upprätthåller det goda renommé´ som vi har på marknaden. Som Platsansvarig hos oss får du chansen att kombinera teknik, ledarskap och affärsmannaskap – på riktigt. Dina arbetsuppgifter Som Platsansvarig har du det övergripande ansvaret för vår verksamhet på plats. Du säkerställer att projekt håller tidsplan, budget och kvalitetskrav, samtidigt som du är en trygg och tydlig ledare för ditt team. Du är ansiktet utåt och trivs bra med att träffa och kommunicera med kunder för att ge dom bästa möjliga service. Samtidigt kommer du att vara en del av teamet i verkstaden, där du själv utför service, reparationer och installationer av våra kylaggregat. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda, utveckla och samordna verkstaden på plats • Ansvara för planering, genomförande, kvalitetskontroll och uppföljning • Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetskrav • Fungera som teknisk expert och stöd för kollegor och underleverantörer • Bygga starka relationer med kunder och samarbetspartners Din profil Vi söker dig som har: • Teknisk utbildning, gärna inom fordon, el, mekanik eller motsvarande erfarenhet • Tidigare erfarenhet som platschef eller liknande roll är meriterande • God förmåga att leda och motivera andra • Stark kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat mindset • B-körkort Om företaget VTK Transportkyla är Sveriges marknadsledande företag inom transportkyla. Familjeföretag i andra generationen som är grundat 1982 och är specialiserade på både service och försäljning av transportkylaggregat. Sedan 2009 är vi exklusiv distributör för Mitsubishi Transportkyla i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Växjö, utöver det har vi en egen serviceverkstad i Göteborg och dotterbolag i Norge och Danmark. Vi är 25 anställda och omsätter ca 100 milj. Läs gärna mer om oss på www.transportkyla.se Vi erbjuder: • Ett varierande och utvecklande arbete med stort eget ansvar • Ett engagerat och kompetent team • Goda möjligheter till vidareutveckling • Konkurrenskraftig lön och förmåner Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Sundsvall, Gävle, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Recruitive är miljö- och kvalitets certifierade enligt ISO9001 samt ISO14001. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

10 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Servicerådgivare sökes omgående till Kalmar Södra
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker en erfaren, serviceinriktad och driven servicerådgivare till vår bilverkstad på södra i Kalmar. Arbetsuppgifterna består bland annat att boka in fordon på service och reparationer, ta fram reservdelar för planerad åtgärd, boka in rätt mängd jobb per mekanikerna för att effektivt utnyttja verkstadens kapacitet och ta betalt av kund. Du behöver ha god kunskap om bilar för att kunna boka in rätt åtgärd och delar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en hög kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för vad som är bra service och erbjuda den till våra kunder. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonstekniskt utbildad och erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i engelska • Minst B-körkort är ett krav Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget Autocenter i Kalmar AB är ett privatägt företag startades i nuvarande form 2007 bestående av personal med gedigen erfarenhet av branschen. Vår leverantör Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Kundlöftet är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Skaderäknare
Mechanum Sverige AB
Övriga förmedlare

Vill du utvecklas i en framtidsmiljö med inspirerande människor? Har du ett brinnande intresse för bilar och att skapa nöjda kunder? Då kan du vara rätt person för oss! Om tjänsten I rollen som skaderäknare tar du emot kunder och deras skadeärenden, både fysiskt och digitalt. Du ansvarar för att skapa skadekalkyler, kommunicera med försäkringsbolagen, hjälpa kunden igenom processen och boka in arbetet i vår skadeverkstad. Vi arbetar i programmet CABAS och reparerar alltid enligt biltillverkarens anvisningar. Vi söker dig som… Har en utmärkt känsla för service och alltid sätter kunden först Alltid strävar efter att prestera högt genom att lägga ner tid och energi på dina arbetsuppgifter Har en stor portion personligt engagemang Är serviceinriktad, lyhörd för kundens behov och håller vad du lovar Ser till att hela kundprocessen sköts korrekt, från tidsbokning till uppföljning efter besöket. Är noggrann och engagerad, samt möter utmaningar med en positiv attityd. Har ett naturligt sätt att driva processen framåt och kan prioritera arbetsgången Du kommer arbeta i en stor, professionell verkstadsmiljö där vi omger oss av kvalitativa produkter och några av de största märkena inom bilbranschen. Vi arbetar i ett lag för att kunna hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt. Under arbetets gång arbetar du i nära kontakt med plåt- och lackavdelningen för att säkerställa arbetet. Krav: B-körkort Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska. Meriterande: Erfarenhet från arbetet som skaderäknare, reservdelsrådgivare, tekniker eller liknande. Tidigare arbete med något av våra bilmärken Om Mechanum Mechanum är en auktoriserad bilverkstad som sedan starten 2008 aktivt arbetat för att förändra kundernas syn på vår bransch genom att erbjuda bilservice och skadeverkstad till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt. Vi är idag auktoriserade för 15 märken. Mechanum har starka ägare med långsiktiga ambitioner. För att lyckas behöver vi rekrytera noggranna, serviceinriktade och nytänkande människor till vår verksamhet. Några av de förmåner vi erbjuder: Personalrabatt Rabatt på Gym & Hotell Friskvårdsbidrag Företagsmassage Gratis biltvätt Tjänsten avser heltid på vår skadeverkstad i Göteborg, med start enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader tillämpas. Sista ansökningsdag är 30/8–2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten? Kontakta Amir Nadarevic via [email protected] eller 031-384 11 10

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Servicesäljare
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Servicesäljare på vår anläggning i Halmstad på Olofdalsvägen 33. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Servicesäljare kommer du planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt följa upp att utfört arbete håller tidsramar och kvalitet - från bokning av arbete, förberedelser och mottagning av kund och fordon. I rollen ingår att optimera verkstadens drift och produktivitet. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot verkstadens kunder både via kundbesök och telefon och upprättar kostnadsförslag för beställda reparationer och servicearbeten. Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor.  Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.  Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativ utifrån kundens behov. Nyckelkompetenser/förmågor: Gymnasieutbildning Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande yrkesutbildning Ett par års erfarenhet inom service och försäljnings inriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund God dator- och telefonvana  B-körkort God känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder Mål- och resultatinriktad och har ett högt driv Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kundmottagare
The We Select Company AB
Övriga förmedlare

Vianor söker kundmottagare till vår verkstad i Östersund Är du en person som älskar att ge service? Gillar du ordning och reda, försäljning samt sätter du kunden i fokus? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en kundmottagare till vår verkstad i Östersund. Som medarbetare hos oss på Vianor utgör du en viktig del i vårt arbete för att göra vår kunds resa så bekväm och säker som möjligt. I Östersund erbjuder vi bilservice till personbilar och lätta lastbilar samt däckservice till alla typer av fordon. Vilka är vi? Vianor är med sina cirka 170 egna verkstäder och 140 Vianor-partnerverkstäder en av Nordens största däck- och bilservicekedja. Vi sätter säkerheten först för våra kunder och personal och du kan alltid känna dig säker efter att du besökt oss. Vem är du? Som person är du är trygg, lösningsorienterad och kan på ett lyhört och tillmötesgående sätt kommunicera med både kunder och kollegor. Du ska vara självgående och ha lätt för att samarbeta och viljan att utvecklas Du är serviceinriktad, ansvarstagande och är van att hugga i när och där det behövs. Du har grundskoleexamen, gymnasieexamen samt god datorvana, med grundläggande kunskap i Excel och Outlook Vad kommer du att få göra? Att vara kundmottagare hos oss innebär ett varierande arbete. Du kommer bland annat: Ha kontakt med våra kunder med försäljning över disk samt via mejl och telefon. Boka in arbeten/tjänster. Kunna identifiera och möta kundens behov och önskemål. Planera och strukturera arbete som kommer in under dagen. Inköp av material och hålla löpande kontakt med företag och våra återförsäljare. Vara behjälplig i däckverkstaden vid behov, speciellt på personbilssidan. Vad är det bästa med att jobba på Vianor i Östersund? Ett spännande och utmanande jobb där maximal kundservice går före allt annat Ett självständigt jobb där du kan utveckla dina yrkeskunskaper, samtidigt som vi hjälps åt och är varandras bollplank. En del av vårt team som med dig kommer bestå av 6 medarbetare. Hos oss råder god stämning och laganda! Vi erbjuder dessutom kollektivavtal, ett antal internutbildningar samt friskvårdsbidrag och möjlighet till bonus Ansökan Tjänsten är heltid och tillsvidare med provanställning. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten tillsätts så fort som möjligt. Vianor vill spegla mångfalden i samhället så alla ansökningar är välkomna. Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka din ansökan eller eventuella frågor till oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
verkmästare bilmekaniker

Söker en erfaren bilmekaniker/verkmästare till mekonomen bilverkstad kronoparken tillträde efter överenskommelse Bra lön och bonus delägarskap kan vara aktuellt till rätt person Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 november 2025
Kundmottagare- Svedala
Kraftsam Personal AB
Övriga förmedlare

Vi söker nu en Kundmottagare som vill ta en nyckelroll i eftermarknadsarbetet hos ett väletablerat företag med fokus på tunga fordon. Om tjänsten: I denna tjänst ansvarar du för hela eftermarknadskedjan – från kundförfrågan till leverans. Du arbetar med orderläggning, lagerhantering, godsmottagning samt inköp av reservdelar och tillbehör – både till verkstad och direkt till kund. Du skapar offerter, följer upp beställningar och säkerställer att rätt produkter når rätt kund i rätt tid. Du har daglig kontakt med kunder via telefon, mejl och på plats, och samordnar även med interna avdelningar för att skapa smidiga och effektiva flöden. Tjänsten passar dig som trivs med ansvar, uppskattar struktur och drivs av att lösa problem med hög servicegrad. Här får du en varierad vardag i ett mindre team där din insats märks och gör skillnad. Vi söker dig som: Har erfarenhet av reservdelshantering eller kundmottagning, gärna inom fordons- eller verkstadsbranschen Har B-körkort (krav) Har god systemvana och vana vid att arbeta administrativt Talar och skriver svenska obehindrat samt behärskar engelska Är självgående, serviceminded och trivs i ett högt tempo Har ett tekniskt intresse och god samarbetsförmåga Erfarenhet från den tunga fordonsbranschen är meriterande Övrigt: Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!

5 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Norrbottensregemente söker en Kundmottagare till Tekniska Avdelningen
Försvarsmakten
Övriga förmedlare

Befattningen erbjuder Ett arbete med eget ansvar inom arbetsgruppen. Försvarmakten erbjuder goda möjligheter till friskvård och fysisk träning då det ingår som del i arbetsuppgifterna.  Om enheten Teknisk kundmottagning Boden (TKM) ingår i teknisk avdelning (TekA)och utgör en del av garnisonens Logistikenhet (Loge) vilken har till uppgift att stödja garnisonen med bland annat underhållstjänster och teknisk tjänst. TKM huvuduppgift är beställare av underhållstjänster vid Försvarmaktens verkstäder, Besiktningsenheten samt civila avtalsleverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kundmottagare ansvarar för att ta emot kunder vid teknisk kundmottagning (TKM) i Boden. Kundmottagaren svarar för beredning av inkommande underhållsbehov och upprättar beställningar, återrapporterar och gör avslut i redovisningssystemet. Kundmottagare stödjer kunder med enklare felsökning och avhjälpande underhåll främst avseende fordons- och vapenmateriel. Biträder vid frågor och utredningar avseende teknisk tjänst. Medverkar i TKM-funktionens arbete med underhållsplanering och prioriteringar. Kundmottagare ska vara beredd att utföra övriga arbeten inom TKM-funktionens ansvarsområde. Kvalifikationer - 3 årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga. - B-körkort , Manuell Växel - God datorvana för att kunna hantera Office-paketet med Word, Excel och Power Point. - Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Meriterande  - Erfarenhet av arbete som kundmottagare. - Erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker/mekaniker. - Kunskap och erfarenhet om Försvarsmaktens olika fordon och materielsystem. - C/CE-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som har stor social kompetens och servicekänsla. Du har lätt för att ta kontakt med människor och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du är inte främmande för att arbeta självständigt och är flexibel, noggrann och ordningsamsom person. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningen är en civil tillsvidareanställning på heltid som inleds vanligtvis med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbete medför även krav på resor i tjänsten, såväl inrikes som utrikes. Flexibel arbetstid inom vissa ramar tillämpas. Placeringsort: Boden Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta: C TKM Boden, Mattias Torplind:076-634 82 06 C TekA Boden, Jörgen Nilsson: 070-282 67 53  För Information om rekryteringsprocessen kontakta: Personalhandläggare, Anna-Lena Nilsson: 076-137 70 77 Fackliga företrädare: OFRS - Annelie Forshage SEKO- Susanne Thunberg  OFRO -Björn Persson SACO- Björn Asstermo Samtliga nås via växeln: 0505-45 10 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31 Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025