Här får du möjlighet att bygga relationer med kunder, samarbeta med olika team inom företaget och ständigt utvecklas i takt med produkterna. Det här är en roll för dig som brinner för att hjälpa andra och som trivs med att vara mitt i händelsernas centrum. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker en Customer Care Advisor till vår kund, ett företag som är en innovativ aktör inom den snabbt växande elbilsbranschen och fokuserar på att erbjuda premiumprodukter med modern teknik och hållbarhet i fokus. Tjänsten är placerad på plats på kontoret i Haninge söder om Stockholm. I denna tjänst kan kvällsarbete tillkomma till viss del. Dina arbetsuppgifter Att arbeta som Customer Care Advisor innebär att vara en nyckelperson i kundens upplevelse – från första kontakt till efterköpssupport. Rollen kombinerar service, kommunikation och problemlösning i ett dynamiskt sammanhang där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ge kundservice av hög kvalitet via telefon, e-post och livechatt Besvara frågor, lösa problem och säkerställa kundnöjdhet Hjälpa kunder med produktinformation, köprådgivning och uppdateringar kring orderstatus Erbjuda support efter köp och hantera ärenden på ett professionellt sätt Samarbeta med team inom försäljning, teknisk support och logistik för att säkerställa en sömlös kundupplevelse Dokumentera kundinteraktioner och feedback noggrant i CRM-systemet Dina egenskaper I rollen som Customer Care Advisor är det avgörande att ha starka kommunikations- och interpersonella färdigheter för att kunna bygga goda relationer och skapa en positiv kundupplevelse. En hög uppmärksamhet på detaljer säkerställer att kundens behov bemöts på ett noggrant och professionellt sätt. Med ett tydligt kundfokus och en problemlösande inställning hanterar man effektivt ärenden, hittar lösningar och skapar mervärde i varje kontakt. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Dokumenterad erfarenhet av kundservice, helst inom fordonsindustrin eller relaterade branscher Förmåga att arbeta i en snabb miljö och hantera flera uppgifter samtidigt Stark problemlösningsförmåga och ett kundorienterat arbetssätt Vana vid CRM-system och dess arbetsmetoder Flytande i både svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Kunskap i något ytterligare språk Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-01. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35329 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du en teknikintresserad problemlösare med servicekänsla? Vill du jobba i framkant av elbilsladdning och smarta energilösningar? Välkommen till Assemblin Charge! Assemblin Charge är Assemblin El:s kompletta tjänst för elbilsladdning – utvecklad för privatpersoner, bostadsrättsföreningar, företag och fritidshusägare, med installation, drift, debitering och support i fokus. Bolaget, med huvudkontor i Hägersten, har cirka 21 500 medarbetare globalt och en omsättning på omkring €3,8 miljarder och är en av Norden och Centraleuropas ledande aktörer inom tekniska installationer och servicelösningar för fastigheter och industri. Dina arbetsuppgifter: Ta emot och hantera inkommande e‑post och samtal från privatpersoner, företag, partners och installatörer. Utföra djup felsökning på elbilsladdare. Dokumentera ärenden och lösningar i vårt system, ta fram felsökningsrapporter och eskalera vid behov. Säkerställa att kunden får en fungerande lösning – eller guidas till rätt expert för mer avancerade ärenden. Jobba nära leverantörer, tekniker och tillverkare i komplexa supportärenden. Bidra till att förbättra manualer, guider och interna processer – och höj standarden tillsammans med oss. Du kommer också att hjälpa kunder med att starta eller stoppa laddning, felsöka laddboxar och lösa eventuella problem med appen. Du utför nätverksdiagnoser och tekniska analyser vid driftstörningar, samt vid behov lägger till RFID-brickor och hanterar användare och betalningsmoduler. Vi söker dig som: Arbetar obehindrat på svenska och engelska – både i tal och skrift. Gärna har erfarenhet av teknisk support eller elinstallation – men inget krav. Är nyfiken, självgående och målmedveten – som älskar att lära sig nytt. Har tekniskt intresse, gärna med viss förståelse för mjukvara – erfarenhet av laddstationer är bonus. Trivs i en föränderlig och energifylld bransch, och brinner för att göra skillnad för kunden. En god lagkamrat som förstår värdet av samarbete. Därför trivs du hos Assemblin: Du jobbar i ett spännande framtidsområde – elbilsladdning och smart energi. Blir en nyckel i ett engagerat team där eget ansvar och utveckling värderas högt. Får växa både personligt och professionellt genom initiativ, ansvar och förbättringsarbete. Vi erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter internt Friskvårdsbidrag Pensionsavsättning Trevliga kollegor som drivs av att utveckla branschen kring elbilsladdning Rekryteringen hanteras av Qonsulta Sweden AB som är ett specialistbolag inom rekrytering och bemanning sedan 2020 och hjälper företag med validerade och skickliga kandidater inom försäljning och service. Ansökningar hanteras löpande och för mer information, kontakta Martin Karlsson alternativt skicka in din ansökan via länken.
Har du tidigare erfarenhet av förstklassigt kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att jobba efter uppsatta mål? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag! I din roll som Innesäljare/Kundsupport på HomeMaid arbetar du främst med att erbjuda våra kunder en förstklassig service via telefon och mejl. Du tar emot inkommande förfrågningar rörande HomeMaids tjänster och sköter tillkommande administration samt jobbar med bland annat uppsökande försäljning via telefon. ARBETSUPPGIFTER Arbeta med nykundsbearbetning Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som gamla kunder. Arbeta med uppsökande försäljning via telefon Supportera kunder via telefon och mejl. Hantera kundärenden såsom av-och ombokningar, kundklagomål, enklare skadeärenden samt avlasta övriga kollegor i av- och ombokningar av tjänster. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra samt en flexibilitet som hjälper dig hantera perioder med högre belastning. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt. Självklart gillar du att jobba mot uppsatta säljmål. Viktigt för tjänsten är att du: Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor Är lösningsorienterad och glädjespridande Har dokumenterad erfarenhet från försäljning och service, med fördel via telefon Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. OM TJÄNSTEN Tjänsten är placerad i Göteborg och arbetstiderna är främst förlagda dagtid 08.00 - 17.00 måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma. Placering: Göteborg Anställning: Heltid, med 6 månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet! Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster. Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats. Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden. Välkommen till oss på Vidingehem! Vill du ha ett omväxlande jobb där du möter människor, utvecklas och är med på en spännande digital utvecklingsresa? Vi söker en engagerad kundrådgivare till vårt kundcenter en dynamisk miljö där du blir en viktig del av teamet och bidrar till att ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Kanske blir du en av våra superusers den som representerar Kundcenter i systemrelaterade frågor och bidrar till att driva vår digitala utveckling framåt? ARBETSUPPGIFTER I rollen som kundrådgivare ansvarar du för att informera, vägleda och ge stöd till våra hyresgäster på ett professionellt och lösningsfokuserat sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Mottagning och registrering av felanmälningar • Telefon, mail och kundmottagning • Hantering av inkommande frågor från hyresgäster • Administrativa uppgifter kopplade till kundservice • Bemanning av receptionen och intern support till övriga delar av organisationen • Delaktig i att driva och stödja IT- och systemrelaterade frågor inom kundcenter, där du också fungerar som ett stöd i användningen av våra system och digitala arbetsverktyg. Tjänsten erbjuder ett varierat och utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra till en god boendemiljö och en hög servicenivå. Du blir en viktig del av vårt team och en nyckelperson i kontakten med våra hyresgäster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fullgjort ett treårigt gymnasieprogram. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet och du har lätt för att ta till dig nya system. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, exempelvis som kundtjänstmedarbetare, uthyrning, superuser eller liknande roller. Som person är du positiv, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, både internt och externt. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett intresse för system och digitala verktyg, lär dig snabbt nya system och förklarar dem gärna för andra. Vidare värdesätter du ett gott arbetsklimat och bidrar aktivt till ett positivt samarbete i teamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten är placerad i Växjö och du bli en del av vårt fantastiska team där vi tillsammans skapar och erbjuder trygga och hållbara bostäder för livets alla faser. Arbetsplatsen ligger i fräscha lokaler på Hejaregatan 10 B i Växjö, i närheten av Samarkands handelsområde.Urval sker löpande. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.
Är du en person som gillar att jobba kundnär och skapa trygghet för andra? Som kundsupport i fält blir du hjälten som kliver in när tekniken sviker. Du är det lugna, kunniga ansiktet som snabbt hittar orsaken till problemet och ser till att kunden får en lösning – eller rätt hjälp vidare. Ett socialt och självständigt jobb där du verkligen gör skillnad, varje dag. Denna roll passar dig som älskar att träffa nya människor och som trivs med en ombytlig vardag! Placeringsort: Utgår från Stockholm (Ingår resor i tjänsten, man kommer resa runt till olika projekt i Sverige och bo över. Boende, bil och transportmedel bekostas av arbetsgivaren) Önskad start: Augusti Omfattning: Heltid Lön: Grundlön + provision Om teamet & rollen Som kundsupport i fält är du bolagets ansikte utåt när kunder upplever problem i hemmet – ofta kring wifi, anslutning eller oklarheter efter installation. Din uppgift är att skapa trygghet, identifiera vad som egentligen orsakar problemet, och se till att kunden får en fungerande lösning – eller rätt hjälp vidare. Huvudsakliga ansvarsuppgifter: Besöka kunder i fält som rapporterat problem med sin fiberanslutning Utföra enklare felsökning av wifi, routerplacering, nätverkskabel och utrustning Hjälpa kunden att förstå hur utrustningen fungerar och vad de själva kan kontrollera Dokumentera ärendet och återkoppla till kundtjänst eller tekniker vid behov Få kunden att känna sig sedd, trygg och nöjd – även om du inte själv löser allt Hålla kontakt med driftteam och installationspartner vid behov av vidare åtgärd Om dig Vi ser att du har erfarenhet och kompetens av: Viss teknisk förståelse för wifi, nätverk och routerutrustning (användarnivå räcker) Tidigare erfarenhet av kundservice, fältservice eller arbete med människor i deras hem Förmåga att hantera irriterade eller osäkra kunder på ett lugnt och professionellt sätt Vana att jobba självständigt och ta eget ansvar i fält B-körkort är ett stort plus – ibland behöver du ta dig mellan flera adresser per dag Meriterande om du har: Erfarenhet från bredbands-, tv- eller routerrelaterad support Intresse för teknik, hemnätverk eller smarta hem Vana att dokumentera ärenden digitalt eller via app Som person ser vi att du är trygg och lyhörd med ett naturligt sätt att skapa förtroende. Med tålamod, pedagogik och fingertoppskänsla möter du varje situation med lugn och lösningsfokus. Du drivs av omväxling och trivs där människor och nya möten är en del av vardagen. Om företaget Digital infrastruktur för alla - I dagens samhälle är tillgång till stabil och snabb uppkoppling en förutsättning för att kunna delta fullt ut. Bolaget arbetar för att minska det digitala utanförskapet genom att bygga öppen och robust fiberinfrastruktur – även i mindre orter och på landsbygden. Sedan starten i Sverige har bolaget vuxit snabbt och finns idag även i flera europeiska länder och i USA. Deras mål är att skapa framtidssäkrade nät med hög kapacitet, byggda för att klara både vardag och kris. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Är du en driven, kommunikativ och självgående person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker studenter som vill arbeta som kundservicemedarbetare hos Victoriahem! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare hos Victoriahem får du en unik inblick i fastighetsbranschen och blir en central del av vårt kundserviceteam, där vi alltid sätter våra hyresgäster i fokus! Du spelar du en nyckelroll i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster. Med telefon och mail som dina främsta arbetsverktyg ser du till att varje kund får snabb, professionell och högkvalitativ service. Du är skicklig på att hantera olika typer av frågor och utmaningar med ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team, där samarbete och serviceanda genomsyrar vår vardag. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i en öppen och modern kontorsmiljö, där vi alltid strävar efter att ge den bästa möjliga servicen till våra hyresgäster. I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via telefon och mail • Hantera felanmälningar och säkerställa smidig hantering av ärenden • Utföra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen • Bidra till en hög kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag via Adecco på deltid med start omgående. Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är driven, målinriktad, serviceminded och är ute efter ett långsiktigt deltidsarbete. Du kan arbeta cirka 15 - 20h per vecka och är tillgänglig att arbeta heltid under kommande sommar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara lösningsfokuserad och prestigelös. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet av service och studerar en fastighetsinriktad utbildning är detta meriterande. Vi ser att du har en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Viktigt för tjänsten är: • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både i tal och skrift • Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Du har minst tre terminer kvar på din nuvarande utbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välkommen till ett engagerat team som vill bidra till säkrare arbetsplatser för både människa och miljö! Om Rollen Vår ambition är att hjälpa företag skapa säkrare arbetsplatser för både människor och miljön. Vi erbjuder våra kunder produkter och lösningar för att hantera, förvara och sanera kemikalier, och här kommer du in i bilden. Som Sales Support på DENIOS blir du en del av ett engagerat team och vi erbjuder dig en varierad och viktig roll där du fungerar som en viktig supportfunktion gentemot säljteamet. Du har dagligen kontakt med såväl innesäljare som leverantörer, kunder samt vårt huvudkontor i Tyskland, I uppdraget kommer du att: Säkerställa rätt kunddata i vårt affärssystem samt registrera nya kunder. Hantera kund- och webborders. Administrera reklamationsärenden och agera intern koordinator. Boka transporter och följa upp leveranser av produkter Administration kring fakturor och kreditkontroller samt övriga administrativa uppgifter Vi är ett team på 14 kollegor på kontoret här i Huskvarna där alla har lite olika roller men där vi alltid hjälps åt, för vårt och våra kunders bästa. Vi erbjuder dessutom möjlighet till att ett par dagar i veckan arbeta hemifrån eller liknande. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för administration och service, både internt och externt. Du är flexibel, effektiv och noggrann och är vass på att hitta lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt hög kunskap i affärssystem och MS365 är meriterande. Oavsett om du är i början av din karriär eller redan har erfarenhet så värdesätter vi din vilja att utvecklas och bidra till vårt lagarbete. Viktigast är dina personliga egenskaper – vi letar efter någon som gärna tar ansvar för sitt uppdrag samtidigt som du bidrar till att skapa god stämning bland dina kollegor. Ditt administrativa driv, din nyfikenhet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt kommer att bli väldigt viktigt i uppdraget. Då vår produktflora består av tekniska produkter är det viktigt att du har såväl tekniskt intresse som förståelse. Vi erbjuder På DENIOS får du en trygg arbetsgivare som satsar på hållbarhet och trivsel. Här arbetar du i fräscha lokaler i Huskvarna med utsikt över Vättern och möjlighet till hybridarbete. Du får stöd av engagerade kollegor, blir en del av en framgångsrik internationell koncern och får en serviceorienterad roll. Så vill du vara med och göra skillnad för säkrare arbetsmiljöer och en mer hållbar värld? Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 24/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling komma att ske från v34 och framåt. Vid eventuella frågor om uppdraget, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Mia Boozer på 070 617 75 75. Välkommen till DENIOS – tillsammans skapar vi framtiden! Om DENIOS På DENIOS förenar vi teknik, hållbarhet och säkerhet för att skydda människor och miljö vid hantering av kemikalier. Sedan 1986 har vi utvecklat lösningar som gör arbetsplatser tryggare – och vår värld lite bättre. Vi är en familjeägd och internationell koncern med över 1100 medarbetare, sex egna fabriker, verksamhet i 26 länder och en omsättning på 3,5 miljarder. Genom att ständigt investera i innovation, lagerkapacitet och kompetens bygger vi framtidens säkerhetslösningar – och en stark, ansvarstagande kultur. Med full kontroll från idé till leverans erbjuder vi marknadens mest genomtänkta produkter. I Sverige finns vi i Huskvarna, där ett mindre team arbetar nära våra kunder i Sverige och Norge
Vill du ha ett socialt och flexibelt extrajobb där du får möjlighet att representera ett av världens största logistikföretag? Just nu söker vi på Uniflex dig som vill arbeta med kunddialog hos DHL Freight! Om tjänsten Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och som har möjlighet att arbeta minst två halvdagar i veckan. Du är trygg med att ta kontakt via telefon och följa upp kundnöjdhet genom uppsökande samtal. Du får en gedigen upplärningsperiod och kontinuerlig stöttning av en mentor, så att du snabbt känner dig säker i rollen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker dig som vill arbeta med att följa upp och säkerställa kundnöjdhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Ringa befintliga kunder och stämma av nöjdheten med deras hämtningar och leveranser - Samla in feedback kring DHL:s digitala lösningar - Registrera svar och kommentarer i ett internt datorsystem efter varje samtal Vem är du? Vi söker dig som: - Är van att prata i telefon och har en social, positiv framtoning -Har god datorvana och kan hantera att registrera information noggrant -Trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för din arbetsuppgift Om verksamheten DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. DHL är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – de vågar satsa på sina medarbetare! DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att de är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för DHL, de arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. De är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad! På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta: Jakob Vilhelmsson [email protected] 073-201 46 81
Sprichst du fließend Deutsch und möchtest du in einem internationalen Unternehmen in Stockholm arbeiten? This is your opportunity to join a fast-growing European financial company, bringing market-leading customer support to highly valued customers. We are currently helping our client to find their next team member for their savings product. We’re looking for someone who is motivated, service-minded and eager to contribute to the development of their customer support team. OM TJÄNSTEN As a Customer Service Representative, you will be part of the international support team, assisting German-speaking customers via phone, email and chat. You’ll handle inquiries related to savings accounts, deposit guarantees and account activity – ensuring each customer receives clear, professional and friendly help. The position is based at the headquarter office in Stockholm. You will also collaborate closely with internal teams across Europe and ensure accurate documentation of your cases in the internal systems. This position is ideal for someone at the beginning of their career who values quality, teamwork and communication. ARBETSUPPGIFTER Work tasks Your main responsibilities will, among other things, include: * Respond to customer inquiries in German via phone, email, and chat * Help customers understand savings accounts and related services * Accurately document customer cases in CRM systems * Collaborate with colleagues in Sweden and across Europe * Working with Anti-Money Laundering (AML) and related regulatory frameworks VI SÖKER DIG SOM - Speaks fluent German and has professional proficiency in English - Currently studying or having another main occupation and looking to work at least 50% - Has experience in customer service, administration or similar - Has a structured and thorough work style - Communicates clearly and enjoys helping others - Is eager to learn and grow within customer support or finance It is considered a merit if you have a knowledge of other European languages and/or previous work experience from the banking or insurance industry. You’re someone who thrives on making customers feel heard and supported. You take initiative, value accuracy, and bring a positive attitude to your team. You don’t need previous experience from finance – the most important thing is your motivation and willingness to learn. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position are directed to Academic Work. Our selection process is ongoing and the advertisement may close before the recruitment process is completed. The process includes two assessments: a personality test and a cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Är du driven, engagerad och trivs med ett serviceinriktat arbete? Då har vi den perfekta tjänsten för dig som kundtjänstmedarbetare på Bredband2 med start i augusti. Bredband2 är Sveriges tredje största leverantör av fiberbaserade tjänster och förser dagligen över en halv miljon kunder med internet såväl hemma som på jobbet. De erbjuder användarvänliga kommunikationstjänster som internet, telefoni, datacenter och mobilt bredband till privat- och företagskunder. I rollen som kundtjänstmedarbetare får du möjligheten att utveckla din tekniska kompetens som din förmåga att ta dig an kunder. Med tiden kommer du att ta del av fler utbildningar inom bland annat fakturahantering, mejl och chatt. I ditt dagliga arbete får du nära coaching och stöttning av din närmsta teamchef där både arbetet och trivseln diskuteras. God arbetsmiljö och utveckling är högt prioriterat. Egna idéer och initiativ är varmt välkomna för att förbättra arbetssättet. De främsta arbetsuppgifterna kommer vara att ta emot inkommande telefonsamtal från privatkunder så småningom även hantera frågor via mejl och chatt. Din viktigaste arbetsuppgift kommer vara att ge kunderna bästa möjliga service samt hjälpa de utifrån deras behov. Du kommer även arbeta med teknisk support, felsökning samt diverse administrativa arbetsuppgifter kopplade till telefonsamtalen. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen men du blir direktanställd av Bredband2. Arbetstiderna är förlagda under kontorstider, måndag - fredag, men även helgarbete kan förekomma. Anställningsgraden är 100% och tjänsten startar den 20 augusti 2025. DETTA SÖKER VI - Dig som har tidigare erfarenhet av kundbemötande och gillar att ge support - Dig som är driven, engagerad och målmedveten - Dig som har ett tekniskt intresse och vill lära dig mer inom området - Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support Varje dag satsar Bredband2 på utveckling, uppskattning och gemenskap gentemot medarbetare och ledare i organisationen. Feedback är en viktig del av deras kultur och varje månad mäter de hur nöjda medarbetarna är och vilka frågor de ska jobba extra mycket med under kommande månad. Hos Bredband2 får du chans att påverka din arbetsplats på riktigt! Vill du hitta din framtida arbetsplats och tycker att beskrivningen ovan stämmer in på dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Välj ett jobb för att visa detaljer