Servicehandläggare till kontaktcenter på Täby kommun

Brinner du för service och vill vara med på Täby kommuns spännande serviceresa? Vill du stötta, hjälpa och vägleda medmänniskor med utgångspunkt från frågeområdena bygg, trafik, avfall, VA och näringsliv? Då kan du vara personen vi söker. Om tjänsten Kontaktcenter på Täby kommun består idag av 19 anställda. Enhetens uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Kontakterna sker via telefon, besök i receptionen, e-post, webb och app. Enheten har också i uppdrag att driva serviceutvecklingsarbetet tillsammans med verksamheterna på kommunen. Hos oss på kontaktcenter ska man alltid känna sig välkommen! Alla våra servicehandläggare i teamet och på enheten arbetar tätt tillsammans för att lösa så många av de inkommande ärendena som möjligt och för att skapa hög tillgänglighet och god service för kommunens invånare. För att utföra uppdraget använder du många olika IT-system. Du får kontinuerligt vara med och forma och ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen. Dialog och samarbete med de interna verksamheterna är en viktig och naturlig del i jobbet. Det är tillsammans vi kan utveckla den kommunala servicen. Vem är du? • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet, såsom ett kontaktcenter, en kundtjänst eller liknande servicearbete där ditt främsta arbetsverktyg är telefon och mail. • Du har kunskap och/eller arbetserfarenhet från något eller flera av frågeområdena bygg, trafik, avfall eller VA. • Du har en genomförd gymnasieutbildning. • Du ha en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. • Du har goda IT-kunskaper Meriterande • Erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet. • Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska. • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsutveckling, service eller administration. Vi tror att du är en positiv, stresstålig, lösningsfokuserad lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du är prestigelös, nyfiken och drivs av att hitta nya smarta lösningar för att skapa en snabbare och smidigare service för kommunens invånare. Du har en naturlig förmåga att tolka andras behov och anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situation och den person du möter. Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna. Om verksamheten Vad kan Täby kommun erbjuda dig? Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. Under våren 2017 flyttade Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, här får du arbeta i fräscha och ljusa lokaler med ett modernt och ändamålsenligt arbetssätt. Kommunhuset ligger i nära anslutning till Täby centrum med goda kommunikationer samt ett stort utbud av restauranger och butiker. På www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare mot företagskunder

Din nästa utmaning på ett av Sveriges största e-handels företag Brinner du för service! För en kund söker vi nu en engagerad kundservicemedarbetare som ska arbeta med support och handläggning mot företagskunder. Är du den som vi söker? Om Tjänsten Kraftsam söker för kunds räkning en kundservicemedarbetare på heltid som kan ansvara för vår kundservice. Dina Arbetsuppgifter Som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i kundservice-teamet som tar hand om dom svenska kunderna. Teamet består av cirka 25 personer som innefattas av både svenska medarbetare samt medarbetare från de övriga nordiska länderna. Arbetsplatsen genomsyras av unga, positiva samt drivna personer och ni kommer att sitta i ett gemensamt öppet landskap. I korthet så kommer du arbeta med att ge service och vara ansiktet utåt till våra kunder. Dina arbetsuppgifter innefattar främst att besvara företagskundernas frågor och funderingar. I dina arbetsuppgifter ingår: * Hantera förfrågningar via telefon, mail och chatt *Ärendehantering kring faktura, ordermottagning, spårning av varor etc * Administrativa arbetsuppgifter Detta är en utmärkt möjlighet för dig som uppskattar att arbeta med service, kundbemötande och administration och vill vara en del av Nordens största B2B-företag. Din Profil Talar flytande svenska och kan uttrycka dig mycket väl i skrift. Därtill är det av vikt att du har arbetslivserfarenhet från något serviceyrke och därmed vet vad god service innebär. Det är meriterande om du har arbetat med telefonen som främsta arbetsredskap och har telefon vana från kundtjänst eller reception. Vidare är det ett stort plus om du har erfarenhet från inkommande eller utgående samtal sedan tidigare. Som person är du positiv, engagerad samt har känsla för service. Då det kan komma att vara stressigt vid tidpunkter ser vi gärna att du hanterar stress på ett bra sätt samt att du uppskattar att arbeta i ett högt tempo. Du är även en social och kommunicerande person som får kunderna att känna trygghet och tillit. Anställningsform Tillsvidareanställning Typ Heltid, bekväma arbetstider- Må-fre Start: 17 oktober eller 31 oktober Vi går igenom ansökningar löpande så vi ser gärna att Ni skickar in Er ansökan omgående. Du söker med CV och ett kort personligt brev om varför du passar för tjänsten. Lycka till!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Customer Support

For our a client in Husqvarna we are looking for a Customer Support Specialist. Assignment Description Customer Support and Care for the Swedish sales organisation. Tasks To provide the outmost service to customers by answering the phone and e-mails. Place orders in the sales tool. Be keen on providing service and not hesitant in contacting customers or internal the Swedish sales organization. Required skills Good understanding of the Office package. Experience in a business sales system is very good. Start Date of the Assignment: 2024-05-01 Duration of the Assignment: 2024-12-31 Location: Huskvarna Estimated Workload: 100% Working Language: Swedish

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Kundtjänstmedarbetare till Sotargruppen i Vara!

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en strukturerad och ansvarsfull person som gillar högt tempo? Trivs du med telefon som verktyg och gillar att ge god service till kunder? Då kan du vara precis den vi söker för tjänsten som Kundtjänstmedarbetare till Sotargruppen i Vara! I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du, tillsammans med dina kollegor, att säkerställa att kunden får ett professionellt och vänligt bemötande via telefon, mejl och chatt. Du kommer att assistera kunder med att hitta rätt lösningar och lösa problem relaterade till Sotargruppens tjäns-ter. Vidare i rollen ingår det: • Fakturering • Systemadministration • Koordinera och boka ut tekniker Personprofil Vi söker dig som gillar att arbeta i ett familjärt företag med snabba beslutsvägar där ingen dag är sig lik. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med administration och service sedan tidigare och gillar att ha kundkontakt. För att lyckas i rollen tror vi att du: • Är strukturerad och noggrann • Har en god social förmåga • Tar eget initiativ • Serviceinriktad • God dator-och systemvana • Flytande svenska i tal-och skrift • Goda kunskaper i engelska Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med målsättning till vidare anställning direkt hos Sotargruppen. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid, på plats Arbetstid: 08-17 Arbetsplats: Vara PerformIQ är vår samarbetspartner, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Sotargruppen AB startade 1999 i Vara. Under åren har vi växt till en företagsgrupp som är verksam över hela Västergötland. Tillsammans med Ventgruppen är vi idag en komplett partner inom såväl brandskydd som ventilation. Vårt team om 30 medarbetare finns fördelade på våra fyra kontor i Vara, Skövde, Hjo-Tibro och Mariestad. På kommunernas uppdrag sköter vi lagstadgad sotning och brandskyddskontroll i över 40 000 hushåll. Inom ventilationsområdet arbetar vi även med mer långväga uppdrag. Vi är Certifierad ventilationsrengörare med K-riks för OVK-uppdrag, vilket gör att vi kan ombesörja en helhetssyn från rengöring till kontroll. Sedan 2018 ingår vi i SoVent Group, som är den ledande aktören inom den svenska sotnings- och ventilations-branschen. Tillsammans med våra 41 syskonföretag sysselsätter vår grupp över 500 medarbetare. Det gör att vi också kan låna in specialistkompetens och övrig förstärkning, när så behövs.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Kundtjänstmedarbetare

Vill du bli grym på kundservice? Möta fantastiska kundupplevelser och dessutom få chansen att utvecklas och växa i din roll? Då ska du söka till oss på Releasy! Om tjänsten - Som Kundtjänstmedarbetare hos oss kommer vara du ansiktet utåt för Releasy och vår uppdragsgivare SL, som har övergripande ansvaret för kollektivtrafiken i Stockholms län - Du kommer tillhandahålla förstklassig kundservice via samtal och mejl - Hantera kundförfrågningar och lösa problem med fokus på kundens behov - Ge korrekt information om produkter/tjänster och guida kunder genom olika processer - Arbeta proaktivt för att säkerställa hög kundnöjdhet och en bra kundupplevelse Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds 6 månaders provanställning. Anställningen börjar med 12 dagars utbildning kombinerat med praktiskt arbete. Det är en ständigt lärande och utvecklande miljö där du med tiden kommer få lära dig nya saker och utvecklas. Tjänsten innefattar varierande arbetstider förlagda inom kundtjänstens öppettider som är måndag-söndag 06:00-23:00. Startdatum: 2024-05-13 Vad vi erbjuder På Releasy är våra medarbetare vår mest värdefulla resurs. Hos oss handlar det inte bara om att vara anställd - det handlar om att vara en del av en gemenskap som värdesätter och främjar din personliga och professionella utveckling. Här erbjuder vi bland annat en kultur av inkludering och samarbete där varje röst är viktig och där du har en stor möjlighet att påverka och forma din framtid hos oss oavsett roll. Kvalifikationer och färdigheter - Har fyllt 18 år - Flytande svenska i tal och skrift - Goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt - Starka kommunikationsfärdigheter - God dator- och systemkompetens - Tidigare erfarenhet av kundbemötande service är meriterande - Fokus på att uppnå hög kundnöjdhet och ett genuint intresse för att hjälpa kunder med deras frågor - Förmåga att förutse problem, analysera situationer och hitta genomförbara lösningar - Medvetenhet om personliga styrkor och svagheter med förmåga att lära och växa genom erfarenheter och feedback - Drivs av att nå önskade resultat och måluppfyllelse - Förmåga att ta egna initiativ och aktivt söka nya utmaningar för personlig och professionell utveckling inom arbetet - Anpassningsbar till förändrade omständigheter och förmåga att hantera press och stress genom konstruktivt och målinriktat arbete Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Om du går vidare i processen kommer du i nästa steg få genomföra personlighetstester. Tester hjälper oss att få en mer objektiv bild av dig som person och fungerar som ett komplement till din inskickade ansökan i vår urvalsprocess. Det gör våra rekryteringar mer rättvisa då alla kandidater får samma test. Är du nyfiken på hur hela rekryteringsprocessen går till kan du läsa mer på vår karriärsida. Releasy Customer Management AB är en outsourcingpartner inom kundservice med flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion med verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Spanien med ca 1800 anställda fördelat på sexton verksamhetsorter.

26 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Beställningsmottagare till Mjölby

Arbetsbeskrivning Söker du efter ett givande sommarjobb där du får utvecklas inom service? Då kan det här vara för dig! Vi på Randstad har fått i uppdrag av Östgötatrafiken att hitta nya engagerade kollegor till teamet i Mjölby. Målsättning på Östgötatrafiken är att skapa en trevlig, trygg och välkomnande upplevelse för alla kunder. Arbetet är varierande och kräver förmågan att prioritera och fatta beslut. Det du erbjuds: Arbete i ljusa och centralt belägna lokaler i Mjölby En mångfald av arbetspass, fördelade över dygnet (06:00-22:00) Skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram under 4 veckor Möjlighet att vara en del av en verksamhet som verkligen gör skillnad Vi värdesätter personlig lämplighet och strävar efter en mångfaldig arbetsplats. Ta chansen att bli en del av Östgötatrafikens beställningscentral och gör en positiv skillnad i människors vardag! Uppstart för uppdraget är omgående. Ansvarsområden Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken kommer du att ta emot resebeställningar via telefon och mejl samt boka in resor i systemet. Du kommer att arbeta enligt Östgötatrafikens regelverk och samtidigt sträva efter att leverera den bästa möjliga servicen för kunden. Vi värdesätter öppenhet, feedback och samarbete för att utveckla både individer och verksamheten som helhet. Kvalifikationer Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kundnära yrken, såsom kundservice eller callcenter. Erfarenhet av telefonbaserat kundmöte är en fördel. Du präglas av starkt kundfokus, positiv inställning och effektivt lösningsorienterat arbetssätt. Din respekt och intresse för människor, kombinerat med ödmjukhet och lyhördhet, gör att du skapar förtroendefulla relationer. Krav: Avslutad gymnasieutbildning Erfarenhet av kundnära yrken Mycket goda kunskaper i svenska språket Flera språkkunskaper är en merit Erfarenhet Kundservice Kommunikation Administrativa insatser Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Dansktalande administratör till attraktiv aktör i Motorbranschen

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett långsiktigt Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Dansktalande administratör till attraktiv aktör i Motorbranschen

Arbetsbeskrivning Vill du jobba i en varierad roll där du får använda dig både av din administrativa och sociala ådra? Talar du dessutom Danska? Då är detta rollen för dig! Här kommer du arbeta för att stötta våra kunder genom att administrera ordrar, se över fakturor och arbeta med annan förekomande administration. Du kommer vid behov behandla och uppdatera relevant kund-data (priser, produkter, avtal etc). I den här rollen ingår mycket kundkontakt och du kommer att stötta och supportera våra kunder i olika ärenden. Du kommer arbeta i en väletablerad organisation och arbeta nära flertalet kollegor. Placering för tjänsten är i Uppsala och är ett långsiktigt Konsultuppdrag. Din Profil Vi ser att du tidigare har arbetat i en roll som innefattar kundkontakt, genom det har du utvecklat en god kundförståelse och tillhanda håller en hög servicegrad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, social och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god administrativförmåga och kunskaper i MS-office. Vidare talar du Danska, Svenska och Engelska samt innehar B-körkort. Om företaget Autorekrytering är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag nischat inom motorbranschen. Vi ser med stolthet tillbaka på vår utveckling sedan starten 2005 och jobbar ständigt med att överträffa våra kunders, kandidater och medarbetares förväntningar. Att förmedla rekrytering och bemanning till den svenska motorbranschen är fantastiskt spännande! Våra kunder representerar flera av de mest kända återförsäljarna, verkstäderna och generalagenterna i denna dynamiska bransch. Vi mycket glada över förtroendet vi fått från vårt stora kontaktnät av intressanta kunder och kompetenta kandidater. Vår gedigna erfarenhet gör att vi kan hålla en konsultativ framtoning mot såväl kund, medarbetare och kandidat. Autorekrytering finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping och vi utför uppdrag i hela Sverige. Kontaktuppgifter Frågor kring tjänsten besvaras av Konsultchef Alida Antonsson, tel 070-664 65 81. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kundservicemedarbetare för Comviq

Är du en serviceinriktad person som är nyfiken på datahantering, kundsupport och administration? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta eget ansvar? Då är jobbet som kundservicetmedarbetare för Comviq något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett modernt, expansivt och spännande företag! Vad erbjuder vi dig Hos oss på Transcom får du möjlighet att utvecklas och växa som individ. Du kan bygga vidare din karriär inom sälj, produktkunskap, ledarskap eller coachning. När du startar en anställning hos oss erbjuder vi dig ett betalt introduktionsprogram där du får lära dig viktiga verktyg för att ha rätt förutsättningar i din nya tjänst. Vi sitter även i en härlig lokal på Armbågavägen 10 med fantastiska kollegor och engagerade ledare. Utöver detta erbjuder vi dig: Kollektivavtal och tjänstepension Friskvårdsbidrag Rikskortet, för att spara pengar när du handlar mat i butik eller på resturang Utvecklingsmöjligheter Fast grundlön och möjlighet till provision Din roll inom kundsupport Du kommer att arbeta hos Comviq, ett modernt, expansivt och spännande företag som är verksamt inom informations- och kommunikationsbranschen. I rollen kommer du först och främst att ta emot inkommande samtal och arbeta med felsökning och problemlösning. Utöver det kommer du även att jobba med merförsäljning. Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag. Tjänsten är långsiktig, och startar med en betald utbildning. Att jobba inom kundservice är ett bra sätt att komma in på ett företag och ett utmärkt sätt för dig att klättra uppåt i bolaget. Då det inte krävs någon tidigare erfarenhet har du möjlighet att utvecklas och bilda din egen roll som kundtjänstmedarbetare. Efter en tid som kundservicemedarbetare har man möjlighet till att nå andra positioner inom företaget, så som team ledare, utbildare eller mer fokusera på försäljning. Placeringsort: Borås Tjänstgöringsgrad: Heltid, Dagtid mån-fre Tillträde: Våren Startdatum: 6 maj Om dig Vi välkomnar framför allt dig med kunskaper inom datahantering, kundsupport och administration att söka tjänsten, och ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service. Om du har erfarenhet av liknande arbete, är duktig på att uttrycka dig i skrift och har arbetat med försäljning tidigare ser vi det som meriterande. Utöver detta ser vi att du har följande kompetenser: Flytande i tal och skrift på svenska och engelska Driven, engagerad och målmedveten Serviceinriktad, gillar kundkontakt och tycker om att ge support Har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och rutiner. Lösningsorienterad, noggrann och ansvarstagande Har tidigare erfarenhet från kundservice Har tidigare erfarenhet inom merförsäljning Rekryteringsprocessen Du behöver inte skicka något CV till oss. Efter att du fyllt i din ansökan via vår hemsida kommer du att få ett mail med ett test som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en intervju. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten samtidigt som vi får lära känna dig bättre. Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan redan idag! Om Transcom Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av +90 kontaktcenter i 29 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem. Dessutom är vi en av Sveriges största arbetsgivare för unga människor. På Transcom är vi engagerade. Till våra kunder och varandra. Varje dag börjar någon sin resa med Transcom. Att ta den potential som finns idag och omvandla den till kompetens för framtiden. Att bli noterad för att arbeta hårt, vara en lagspelare och stötta andra. Bidrar med positiva och varaktiga förändringar i sitt team och till samhället. Det är precis så vi är på Transcom. Här bryr vi oss om varandra. Du är inkluderad, precis som du är, från dag ett. Med rätt tankesätt finns det ingen ände på hur långt vi kan gå tillsammans.

26 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Säkerhetsadministratör till kund i Kista

Är du en stresstålig, ansvarsfull och lösningsorienterad person som drivs av att få lära dig nya saker? Är du den som levererar kvalitet i det du gör och vill få ett jobb som verkligen sätter dig på prov? Vill du vara en del av vår kunds arbete med säkerhet och kundsupport? Då kan jobbet som säkerhetsadministratör vara helt rätt för dig! Detta är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd som konsult på Manpower och bli utyrd till kunden som har sitt kontor i Kista. Start: Juni Uppdragslängd: 6 månader med god chans till förlängning Placering: Kista Om kunden/arbetsplatsen Kunden är en av Nordens ledande Facility management-leverantörer och erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. På företagets HK i Kista sitter 300 medarbetare i ett toppmodernt, trivsamt och aktivitetsbaserat kontorslandskap. I rollen som säkerhetsadministratör kommer du att ingå i ett team på ca 15 personer som arbetar som säkerhetsadministratörer på företagets Security Center. Vad gör man som säkerhetsadministratör? I rollen kommer du främst att fungera som en kundsupport och administratör gentemot företagets företagskunder på säkerhetssupporten. Uppdraget inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att komma igång med jobbet. Exempel på arbetsuppgifter: * Ta emot samtal från bl.a. väktare och tekniker * Hantera larm som utlösts * Felsöka i system * Hantera felanmälningar * Gå igenom rapporter * Ta emot ärenden per mail * Hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem * Nyckel- och passerkortshantering * Granska fakturor * Enklare programmering av teknisk utrustning och system Arbetstiderna är förlagda vardagar mellan kl.07:00-17:30 på 8 timmars pass. På fredagar jobbar du som senast till kl.16:30. Den vi söker Vi söker dig som är en mogen person med högt säkerhetstänk och förmågan att kunna hålla huvudet kallt och fatta snabba beslut utifrån satta ramar. Du är också ansvarstagande, självgående och noggrann samt en god kommunikatör. För att trivas i rollen bör du ha ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du motiveras av möjligheten att få lära dig nya saker, levererar kvalitet i allt du gör och trivs i en roll som verkligen sätter dig på prov ibland. Då detta är en roll där du har en hel del kundkontakter är det bra om du är orädd och lyhörd. Rollen kan växla i hur arbetsbelastningen kan se ut så att vara stresstålig är även det en bra egenskap. Vi söker dig som har följande bakgrund: * God dator- och systemvana * Van att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsredskap * Erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete * Erfarenhet av arbete i kundtjänst eller växel är meriterande * Du ska ha fullständiga gymnasiebetyg * Du är flytande i svenska i tal, läsförståelse och i skrift samt har goda kunskaper i engelska Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024