Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 11 augusti och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 11/8 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Ta din säljkarriär till nästa nivå hos Concentrix! Brinner du för försäljning och kundkontakt? Vill du vara en nyckelspelare i att behålla kunder och skapa långsiktiga relationer? Då har vi den perfekta rollen för dig! Concentrix är en global ledare inom teknologidriven kundupplevelse och service. Vi samarbetar med välrenommerade varumärken och hjälper dem att optimera sin verksamhet genom innovativa lösningar. Nu söker vi en driven och resultatorienterad stjärnsäljare till vår save-desk för Allente i Kalmar! Om rollen: Som säljfokuserad kundservicemedarbetare på vår save-desk har du en avgörande roll i att behålla kunder och värna om deras upplevelse. Du kommer att hantera inkommande samtal från norska kunder som överväger att avsluta sin tjänst och aktivt arbeta för att erbjuda anpassade lösningar som möter deras behov. Vad du kommer att göra: Hantera inkommande samtal från norska kunder som vill avsluta sin tjänst och vinna tillbaka dem genom att lyssna in deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Erbjuda skräddarsydda lösningar och kampanjer för att maximera kundnöjdheten. Använda din övertygande kommunikationsförmåga för att skapa ett värde i kundens fortsatta användning av tjänsten. Samarbeta med teamet och coachas löpande för att optimera din prestation och försäljning. Arbeta mot tydliga mål och få möjligheten att tjäna obegränsade provisionsbonusar. Vem är du? Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning och/eller kundservice och trivs i en mål- och resultatinriktad miljö. Har ett starkt säljdriv och en förmåga att övertyga och värna om kundrelationer. Är en god lyssnare med ett professionellt och förtroendeingivande bemötande. Har goda kunskaper i norska och engelska. Kan arbeta från vårt kontor i Kalmar på heltid. Vad vi erbjuder: En fast månadslön med en attraktiv provisionsmodell – din prestation avgör din inkomst! Gedigen utbildning och kontinuerlig coaching för att du ska nå din fulla potential. Karriärmöjligheter – 80% av våra ledare har blivit befordrade internt! Ett tryggt anställningsavtal med kollektivavtal genom Unionen. Friskvårdsbidrag på 3 500 kronor per år. En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med teamaktiviteter och sociala event. Ytterligare information: Start: 2025-07-21 Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 09:00-18:00 Placering: På plats i vårt moderna kontor i Kalmar, Borgmästaregatan 5. Vill du vara en del av ett globalt företag där din insats gör skillnad? Ansök idag och ta steget mot en säljkarriär utöver det vanliga!
Upplev känslan av en game-changing karriär! Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar. Om du vill växa i din yrkesroll och bli inspirerad, så uppmanar vi dig att söka rollen som kundservicemedarbetare till Allente från vårt kontor i Kalmar. Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa. Karriär och personlig utveckling Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, toppmodern utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål. Detta ingår i tjänsten Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du: Supportera kunder över telefon genom inkommande samtal gällande betalning, faktura eller teknisk support. Genomföra enklare felsökningar inom bland annat TV och Bredband Arbeta med merförsäljning i varje samtal genom att skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Dina kvalifikationer Concentrix och du är en bra match om du: Har godkända betyg i Svenska A/1 and Engelska A/5 Har en känsla för god kundservice och viljan att lära samt utvecklas Är nyfiken på merförsäljning och har ett intresse inom försäljning för att finna de bästa lösningarna för kunden Kan arbeta från vårt kontor i Kalmar, Borgmästaregatan 5 Kan arbeta heltid Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder tillsvidareanställning på 100%, med 6 månaders provanställning eller timanställning Möjligheten att få erfarenhet och kunskap inom kundtjänst Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Möjlighet att tjäna obegränsade försäljningsbonusar Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram Ytterligare information: Start: 2025-07-21 Anställningsform: Heltid tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 08.00-19.00 samt lör-sön 10:00-19:00 Tjänsten är på plats från kontoret i Kalmar. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix. Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.
Unic i Boxholm söker en strategisk kundmottagare! Företaget Unic AB är ett företag baserat i Boxholm som specialiserar sig på försäljning och service av truckar, entreprenadmaskiner och maskindelar. De erbjuder även maskinuthyrning och har en verkstad för underhåll och reparationer. Företaget bedriver också transportverksamhet samt truck- och maskinservice. Exempel på arbetsuppgifter: -Sköta dagliga driften och delegera arbetsuppgifter -Ta betalt direkt i kassan och löpande kundfakturering -Ta emot kunder fysiskt i verkstad och hantera samtal/mejl -Räkna på offerter och ge erbjudanden -Hantera inkommande frågor -Lämna prisuppgifter och anteckna ner det -Beställa varor -Boka in verkstadsbesök I takt med att du lär dig kan arbetsuppgifterna komma att byggas på. Vi tror att du: •Har flerårig erfarenhet som Kundmottagare/Servicerådgivare/Mekaniker eller liknande •God förmåga i svenska i tal och skrift Meriterande: -Jobbat inom verkstad eller andra relevanta bolag som har mekaniker för fordon/bilar. -Genuint fordonsintresse -God förmåga i engelska i tal och skrift Personliga egenskaper: -Serviceinriktad -Ledare -Lösningsorienterad -Problemlösare -Strukturerad Kundens erbjudande I rollen som kundmottagare finns goda utvecklingsmöjligheter. Här är det korta beslutsvägar där du får möjlighet att ta stort ansvar och ha stor påverkan. Du får ett stort förtroende och erbjuds en varierad vardag. Här får du möjlighet att komma med egna idéer. Utöver det brukar de ha en julfest per år där de käkar och bowlar ihop. Gemensamt för de anställda på Unic AB är att de delar intresset av fordon. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering. Vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under inledande 7 mån vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha goda möjligheter att gå över och bli anställd direkt hos Unic. Rekryteringsprocessen: Urval sker löpande Intervju (Framtiden) Referenstagning Intervju (Kund) Beslut Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Villkor: Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Kontorstider 7-16 vardagar (övertid kan förekomma) Ort: Boxholm Omfattning: 100% heltid
Kundservicemedarbetare sökes till Hemfint Group för sommaren Tjänsten är förlagd under sommaren med tillträde omgående till och med slutet av augusti. Goda chanser till förlängning. Arbetet sker på plats på vårt kontor beläget centralt i Stockholm med arbetstider måndag till fredag 07:00-15:30 Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum, söker nu en engagerad kundservicemedarbetare till vårt team över sommaren och vår högsäsong. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. Som kundservicemedarbetare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att besvara kundfrågor via telefon och e-post, förse kunder med detaljerad information om våra produkter, samt hantera beställningar och reklamationer med professionalism och omsorg. Vi söker en person med utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både i tal och skrift. Din serviceinriktade inställning och genuina vilja att hjälpa kunder är avgörande för denna roll. Vi värdesätter din förmåga att hantera olika typer av ärenden och lösa problem på ett kreativt sätt. Flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt tempo är viktiga egenskaper, liksom god datorvana. I gengäld erbjuder vi dig en nyckelposition i ett växande e-handelsföretag. Du får möjlighet att arbeta med tre starka varumärken: Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hos oss finns goda chanser till både personlig och professionell utveckling, där du kan växa tillsammans med företaget och fördjupa din expertis inom kundservice och e-handel. Låter detta intressant? Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vi söker just nu flera personer för tidsbegränsad- vikariat- och timanställning till Östgötatrafikens beställningscentral. Varje dag reser cirka 4000 personer i deras beställningstrafik, alltså sjuk- och färdtjänstresor samt resor med närtrafik. Resorna går till och från vårdbesök, arbete eller sociala aktiviteter och är viktiga för personernas hälsa, välbefinnande och för att få en fungerade vardag. Det är på beställningscentralen detta blir möjligt genom att ta emot, planera och samordna resebeställningar och på så sätt bidra till en stor skillnad i vardagen för kunderna. Östgötatrafikens beställningscentral är beläget i ljusa lokaler centralt i Mjölby, dit du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och under timmen från Norrköping. verksamheten pågår dygnet runt årets alla dagar och arbetspassen är därför fördelade under hela dygnet. När du börjar kommer du få gå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Utbildningsstart i September 2025 och utbildningslängd är tre veckor. Dina arbetsuppgifter I rollen som beställningsmottagare är du en viktig del av kundresan för personer som reser med färdtjänst och beställningstrafik. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder via telefon och e-post, där du hjälper dem att boka, ändra och hantera sina resor. Du arbetar lösningsfokuserat och ser till att varje kund känner sig trygg och väl bemött. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ta emot resebeställningar via telefon och e-post - Registrera, bekräfta och avboka bokningar i planerings- och bokningssystem - Bedöma resealternativ utifrån kundens legitimation och gällande regelverk - Informera om tillämpningsanvisningar och regler för färdtjänst och sjukresor - Hantera kundärenden i ärendehanteringssystem - Svara på enklare frågor även utanför det egna ansvarsområdet, samt hänvisa vidare vid behov Din profil För att lyckas i rollen som beställningsmottagare har du en avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet från kundnära roller, exempelvis inom kundtjänst eller callcenter. Det är en stor fördel om du tidigare arbetat med kundkontakt via telefon där bemötande och samtalsteknik varit i fokus. Du har ett naturligt kundfokus och ett professionellt bemötande som märks i varje kontakt, oavsett om det är med kund eller kollega. Din arbetsstil präglas av effektivitet och lösningsfokus och du tar initiativ samtidigt som du tar ansvar för dina uppgifter. Din respekt och ditt intresse för andra människor, tillsammans med ett ödmjukt och lyhört förhållningssätt, gör att du lätt skapar förtroende i samtal. Du är trygg i dig själv, har en lugn framtoning och vet när det är dags att sätta tydliga gränser.Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift. Då tydlig kommunikation är en central del av arbetet, är det viktigt att du har god språklig förmåga. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!
Widi Sport söker dansktalande medarbetare till vår satsning i Danmark – arbetsort Virserum Widi Sport växer och söker nu dig som talar flytande danska och vill följa med på vår spännande resa in på den danska marknaden! Vi är ett svenskt B2B-företag med lager och kontor i Virserum i Småland, och från och med juni 2025 inleder vi vår försäljning mot den danska marknaden. Om tjänsten En av dina uppgifter blir att hantera kundservice och ordermottagning för våra danska kunder, som främst består av skolor, kommuner och andra offentliga institutioner. Eftersom volymen till en början inte förväntas bli så stor är vi flexibla med hur tjänsten utformas. Beroende på din bakgrund och dina intressen kan rollen kombineras med exempelvis försäljning, inköp, ekonomi eller lagerarbete. Du kommer att få en viktig roll i vårt arbete med att bygga upp verksamheten i Danmark, så vi söker en person som är engagerad, prestigelös och nyfiken. Vem är du? • Du talar flytande danska • Du är strukturerad och trivs med att ge god service • Du är öppen för att arbeta brett i ett mindre företag • Du bor i Virserum med omnejd – eller är intresserad av att flytta hit, kanske från Danmark Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel, men inget krav – vi lägger stor vikt vid din personlighet och vilja att bidra. Om oss Widi Sport har sedan starten 2002 vuxit i lugn och stabil takt. Idag är vi 12 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor. Vårt sortiment består av över 2 400 sportartiklar som vi lagerför i Virserum, utöver produkter vi erbjuder via dropshipping. Vår målgrupp är främst idrottslärare i Sverige, Norge och Danmark, och vår vision är att vara idrottslärarens mest önskade samarbetspartner. Läs gärna mer på www.widisport.com Att bo i Virserum Virserum ligger vackert i det småländska inlandet – omgivet av skogar, sjöar och naturupplevelser året runt. Här finns goda möjligheter till ett aktivt friluftsliv med skidbacke, cykelleder, vandringsstigar, fiskevatten och ett rikt föreningsliv. Trots sin lilla storlek har Virserum också en stark kulturell identitet – med konsthall, lokalhistoriskt museum, evenemang, musik och lokala initiativ som bidrar till ett levande samhälle. Här får du nära till jobbet, låga boendekostnader och mer tid för livet utanför arbetet – oavsett om du lockas av natur, kultur eller gemenskap. Läs mer om orten på www.virserum.se Övrigt • Tjänsten är på heltid • Tillsvidareanställning eller provanställning enligt överenskommelse • Lön enligt överenskommelse – beroende på kompetens och arbetsinnehåll • Tillträde enligt överenskommelse – gärna så snart som möjligt • Sista ansökningsdag: 3 augusti 2025 – men rekrytering sker löpande Är du den vi söker – eller bara nyfiken på att veta mer? Skicka din ansökan och CV via e-post till: [email protected] Vid frågor, ring David Axelsson på +46 (0)495-30552. På grund av semestertider kan det vara svårt att nå oss per telefon vissa veckor – skicka då gärna ett mejl, så återkommer vi så snart vi kan.
Widi Sport söker norsktalande medarbetare till vår satsning i Norge – arbetsort Virserum Widi Sport växer och söker nu dig som talar flytande norska och vill följa med på vår spännande resa in på den norska marknaden! Vi är ett svenskt B2B-företag med lager och kontor i Virserum, Småland, och från och med juni 2025 inleder vi vår försäljning mot den norska marknaden. Om tjänsten En av dina uppgifter blir att hantera kundservice och orderadministration för våra norska kunder, som främst består av skolor, kommuner och andra offentliga verksamheter. Eftersom volymen till en början inte förväntas bli så stor är vi flexibla kring hur tjänsten utformas. Beroende på din bakgrund och dina intressen kan rollen kombineras med exempelvis försäljning, inköp, ekonomi eller lagerarbete. Du kommer att vara en viktig person i vårt arbete med att bygga upp verksamheten i Norge, så vi söker dig som är engagerad, prestigelös och nyfiken. Vem är du? • Du talar flytande norska • Du är strukturerad och tycker om att ge god service • Du är öppen för att jobba brett i ett mindre företag • Du bor i Virserum med omnejd – eller är intresserad av att flytta hit, kanske från Norge Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är en fördel, men inte ett krav – vi lägger stor vikt vid din personlighet och vilja att bidra. Om oss Widi Sport har sedan starten 2002 vuxit långsamt men stabilt. Idag är vi 12 anställda och omsätter cirka 50 miljoner kronor. Vårt sortiment består av över 2 400 idrottsartiklar som vi lagerför i Virserum, utöver varor vi erbjuder via dropshipping. Vår målgrupp är främst idrottslärare i Sverige, Norge och Danmark, och vår vision är att vara idrottslärarens mest önskade samarbetspartner. Läs gärna mer på www.widisport.com Att bo i Virserum Virserum ligger vackert beläget i det småländska inlandet – omgivet av skog, sjöar och naturupplevelser året runt. Här finns fina möjligheter till ett aktivt friluftsliv med slalombacke, cykelleder, vandringsstigar, fiskevatten och ett rikt föreningsliv. Trots att orten är liten har Virserum en stark kulturell identitet – med konsthall, bygdemuseum, evenemang, musik och lokala initiativ som bidrar till ett levande samhälle. Här får du nära till jobbet, låga boendekostnader och mer tid för livet utanför arbetet – oavsett om du dras till natur, kultur eller gemenskap. Läs mer om orten på www.virserum.se Övrigt • Tjänsten är på heltid • Tillsvidareanställning eller provanställning enligt överenskommelse • Lön enligt överenskommelse, beroende på kompetens och arbetsinnehåll • Tillträde enligt överenskommelse – gärna så snart som möjligt • Sista ansökningsdag: 3 augusti 2025, men urval och anställning sker löpande Är du den vi söker – eller nyfiken på att veta mer? Skicka din ansökan med CV via e-post till: [email protected] Vid frågor, ring David Axelsson på +46 (0)495-30552. På grund av semestertider kan det vissa veckor vara svårt att nå oss på telefon – skicka i så fall ett mejl så svarar vi så snart vi kan.
Vi söker nu en kundservicestjärna som ska ge service i världsklass mot norska marknaden! Om Företaget Frontdesk är en kommunikationsleverantör som erbjuder tjänster inom telefoni, växlar och CRM. Företaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper andra företag att effektivisera sitt arbete och förenkla vardagen. För att lyckas med detta har FRONTDESK AB rekryterat engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden till kontoren i Göteborg, Stockholm och Oslo. Huvudkontoret är beläget i ljusa och moderna lokaler i Citygate-byggnaden i stadsdelen Gårda, ett stenkast från Ullevi. Här finns bland annat lunchrestaurang, gym och yoga, stor altan samt gratis frukost. Efter avslutad provanställning erbjuds även möjlighet till distansarbete en till två dagar i veckan. Kundserviceavdelningen består idag av åtta personer som tillsammans skapar en god sammanhållning och en trivsam arbetsmiljö. Domerbjuder en flexibel och kreativ arbetsmiljö med korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Företagskulturen är informell, inkluderande och präglas av en tydlig entreprenörsanda. Frontdesk kännetecknas av nytänkande och ständig utveckling, med en ambition att alltid bli ännu lite bättre. Om tjänsten Som kundservicemedarbetare och administratör hos Frontdesk ansvarar personen i rollen för att ge förstklassig service till norska och svenska kunder via telefon och e-post. Arbetsuppgifterna innefattar hantering av kundärenden i CRM-systemet, problemlösning och att säkerställa en god kundupplevelse. En viktig del av arbetet är att hjälpa kunder med växellösningar, produkter och tjänster samt att guida dem i systemen. Det dagliga arbetet sker i nära samarbete med kollegor från andra avdelningar för att säkerställa att ärenden löses i tid. Utöver kundkontakt ingår även administrativa uppgifter, såsom utskick av SIM-kort, skapande av rapporter och protokollskrivning. Rollen innebär också ett aktivt bidrag till förbättring av arbetsverktyg och processer genom insamling och analys av kundfeedback. Löpande registrering av avtal i affärssystemen Hantering av kundärenden via e-post och telefon Guidning av kunder i växellösningar, produkter och tjänster samt att ge support och hitta kundspecifika lösningar Vi söker dig som Är serviceinriktad, tycker om kundkontakt och har lätt för att bygga relationer. Personen bör kommunicera tydligt och pedagogiskt, vara självgående och kunna hantera stressiga perioder. Erfarenhet av CRM-system och Microsoft Office är ett krav, och det är meriterande med tidigare erfarenhet från telekomsupport. Erfarenhet från kundservice och administration Norska som modersmål eller andraspråk Erfarenhet av Microsoft Office Erfarenhet av CRM-system Erfarenhet från telekomsupport (meriterande) Gymnasiekompetens Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Frontdesk med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Elify Energy Group är en koncern som driver 13 elhandelsbolag i Norden och vi tillhandahåller el till kunder i både Sverige, Danmark, Norge och Finland. Att vara en del av Elify Energy Group innebär en fartfylld resa som uppmuntrar till ansvarstagande och såklart att ha kul på jobbet! Arbetsuppgifter: Som en del av vårt kundserviceteam så kommer du att vara en viktig del av varje kundupplevelse. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du främst att besvara inkommande samtal och mejl. Fokus i rollen är att leverera hög kundnöjdhet, vilket bidrar till försäljning och effektivitet. Som en del av teamet kommer du att arbeta med: Inkommande samtal Mejlhantering Chatt Posthantering Ärendehantering/ Återkopplingsärenden Vem är du? Du har gärna tidigare erfarenhet av kundservice, försäljning eller motsvarande erfarenhet. Du ska kunna arbeta såväl individuellt som i grupp. Du behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift. Om du behärskar fler språk så är detta meriterande. Du har en god datorvana. Meriterande: Tidigare erfarenhet i Officepaketet. Du har tidigare erfarenhet av CRM eller kundsystem. Utbildning: Alla nyanställda får en internutbildning inom elmarknaden under sin första vecka. Utbildningen är på plats och med full betalning. Bra att veta: Under vår rekryteringsprocess så gör vi en bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare. Om tjänsten: Arbetstider: Vardagar, 07:30-16:30. Anställningsvillkor: Tillsvidare, 6 månaders provanställning. Lön: Fast månadslön
Välj ett jobb för att visa detaljer