Kundservicehandläggare till Riverty!

Vill du jobba hos oss i sommar? Vi söker Kundservicehandläggare till Riverty! Brinner du för kundservice och söker ett arbete där du har daglig kontakt med kunder i kombination med administrativt arbete i ett högt tempo? Då kan detta vara rollen för dig i sommar. Om tjänsten Vi söker nu flera handläggare som vill jobba hos oss i sommar på vår kundserviceavdelning med placering i Varberg. Om du känner att detta låter lockande och du har vad som efterfrågas – tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Hjälpa våra kunder med fakturafrågor via telefon, mejl och chat Utföra tillhörande administrativa arbetsuppgifter löpande under dagen Du ansvarar för att ge god service och ett bra bemötande till varje kund Vem söker vi? Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och gör allt för att ge våra kunder den bästa servicen Du är mån om dina kollegor och sätter laget före jaget Du har en positiv inställning, öppen för förändringar och tycker om att ta initiativ Som person är du lyhörd, energisk, ödmjuk, flexibel, självständig och förstår vikten av att ge professionell service Du har mycket goda kunskaper i såväl det svenska som engelska språket, som också är vårt koncernspråk Meriterande om du tidigare arbetat inom serviceverksamhet, via telefon och mejl Är du student och 18 år fyllda men utan erfarenhet av tidigare arbete? Hör av dig ändå om du anser att du har de kvaliteter vi söker ovan. Vilka är vi? Riverty är ett internationellt och växande företag med ett långsiktigt ägarskap. Huvudkontoret är placerat i Varberg med ca 225 medarbetare, var av ca 30 medarbetare arbetar på kundservice. Vår värdegrund består av tre ankare; ”We live our product”, ”We make each other successful” och ”We are here to win”. Dessa jobbar vi aktivt med och de finns även med oss i vårt dagliga arbete. Övrig information Tjänsterna är semestervikariat över sommaren på heltid med placering på kontoret i Varberg. Tillträde 1 juni 2024 eller enligt överenskommelse tom 23 augusti 2024. Arbetet är förlagt måndag-fredag mellan kl. 08:00 – 17:00. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in - vänta därför inte med att söka jobbet. Varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Support & E-com Coordinator

Inspo Vi älskar kvalité. Vi älskar design. Och vi älskar hur våra skor åldras med tiden. Kavat grundades 1945 av Ragnar Karlsson och våra ledord är ”Walk Carefully On Mother Nature”. Vi lånar jorden från våra barn och vi tror att dagens hållbara mode handlar om kläder och skor som förblir relevant och som kan bäras år efter år. Skor som är värda att vårda och att vara stolt över. Hur känner du? Vi på Kavat är ett glatt gäng som gillar varandras sällskap. Oavsett om det handlar om våra afterworks, konferenser, fotbollskvällar eller bara småsnacket i korridoren har vi alltid nära till skratt. På rasterna samlas vi i vår mysiga lounge och dricker gott kaffe från vår fina espressomaskin, och det händer ofta att chefen köper nybakade kanelbullar! Vi är ett sammansvetsat gäng som är stolta över att jobba med kvalitetsprodukter i världsklass. Nu är vi i början på en otroligt spännande resa och söker nu en driven Support & E-com Coordinator. Om rollen I rollen som Support & E-com Coordinator arbetar du tvärfunktionellt. Ena delen består av att hjälpa våra härliga kunder via e-mail, chatt och sociala medier. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla Kavats kundsupport och slå våra kunders förväntningar genom att leverera service i världsklass. Du kommer även driva vår retur- och reklamationshantering. Den andra delen består av att koordinera våra e-handelsflöden. Du har en drivkraft i att lära dig om analys av kundbeteende och försäljningsuppföljning som kan bidra till ökad försäljning. En roll som handlar om service i världsklass och en ypperlig möjlighet att lära dig mer om E-commerce! I rollen ingår bland annat - att svara på frågor från våra härliga kunder i olika kanaler så som Zendesk, Instagram, Facebook, mail etc. - ett helhetsansvar för omdömen, kommentarer och kundrecensioner online (Google, Facebook mm). - hantering av returer samt driva Kavats reklamationshantering tillsammans med vår produktutveckling. - utveckling av kundhanteringssystemet och uppföljning av kundtjänstrelaterade nyckeltal. - administrera och uppdatera ”FAQ” och andra kundtjänstrelaterade funktioner. - rensa och underhålla affärssystemet med hänseende till orderstock, kundinformation mm. - vara delaktig i planeringen av säljkampanjer såväl online som i butik. - delta i löpande analysarbete med syfte att maximera försäljning på kort och lång sikt. - arbeta med övriga återkommande uppgifter (berikning, kategorisering, kvalitetskontroll på hemsidan, uppsättning av rabattkoder mm). Vem är du? Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och trivs i en roll med många kontaktaktytor. Du har en gymnasial utbildning och ett driv i att utvecklas i nya system. Du har kunskap inom Officepaketet och har du erfarenhet av Klarna, Visma, Magento och Google Analytics blir vi otroligt glada. Svenska och engelska, i både tal och skrift, är ingen match för dig och självklart har du B-körkort. Du älskar mötet med människor och ser problemlösning som en rolig utmaning. Du har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i högt tempo. Du har en positiv inställning och ett intresse i att lära dig om onlinehandel, e-handelsutveckling och dataanalys. Du har lätt för att ställa om när det inte blir som planerat och trivs med att jobba i ett familjeföretag där fokus ligger på kärleken till det man gör. Bli en del av Kavat-familjen! Som du säkert förstår är vi ett företag som siktar högt och ser mångfald och olikheter som en självklar tillgång. Vi vet också att fantastiska kandidater ibland struntar i att ansöka om de inte lever upp till alla våra önskemål och kvalifikationer - och så vill vi såklart inte ha det! Så även om du bara kan vissa delar, men inte alla, ser vi gärna att du skickar in en ansökan ändå. Vi vill tillsätta tjänsten omgående så tveka inte att ansöka redan idag om du vill vara med på vår roliga resa! Omfattning Heltid Tillträde Omgående

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Sommarjobb - kundservicemedarbetare till Cylinda!

Vill du bli en del av en arbetsplats där vi värdesätter olikheter och lägger ett stort fokus på utveckling? Inom Cylinda arbetar ett gäng individer med olika styrkor och kvaliteter. Vi drivs av mottot att det är tillsammans vi blir bättre på det vi gör. Håller du med oss? Välkommen in med din ansökan redan idag! OM FÖRETAGET Cylinda är ett ledande företag inom försäljning och service av vitvaror. Företaget erbjuder både privat- och företagskunder vitvaror till kök och tvättstugor. Deras kundservice sitter idag i öppna lokaler i Rotebro, Sollentuna. På plats i lokalerna finns support, tekniker, säljare och ledning vilket är fördelaktigt för samtliga avdelningar, då kompetensen alltid finns nära till hands. Lokalen ligger nästintill Rotebro pendelstation och det finns därför goda kommunikationsmöjligheter. Anställda har även tillgång till gratis parkering och laddstolpar för el-bilar. OM TJÄNSTEN Cylinda har ett kundserviceteam som hanterar inkommande ärenden ifrån både privat- och företagskunder. Kundservicen hanterar mestadels felanmälningsärenden, och vid behov kopplas servicetekniker in. Kunderna som kontaktar kundservice består mestadels av privatpersoner men också personer på bygg- och fastighetsbolag. Rollen som kundserviceagent är viktig eftersom Cylindas kund- och serviceavdelning finns där för kunderna om de behöver support eller vill boka service. Målet är att kunderna ska kunna känna sig trygga - både före och efter sitt köp. I denna roll kommer du att agera support huvudsakligen via telefon och e-post vid inkommande ärenden från kunder. Det kan exempelvis röra sig om registrering av serviceärenden, hantera reservdelsbeställningar eller besvara frågeställningar om leveranser och fakturor. VEM ÄR DU? Som person är du social och har en positiv inställning. Du är lyhörd för kunden eller kollegans eventuella behov, och arbetar för att hitta bästa möjliga lösningen. Du motiveras av att arbeta i grupp och arbetar engagerat mot de gemensamma målen. Du arbetar strukturerat och ser till att varje uppgift slutförs korrekt. Du har intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. VI SÖKER DIG SOM - Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska - Har en god system- och datorvana PRAKTISK INFORMATION Uppdragsgivare: Cylinda Start: Enligt överenskommelse Placering: Stockholm, Rotebro (vid pendelstationen) Omfattning: Heltid, sommarjobb Arbetstider: Måndag - fredag 07.20-16.00 Lön:  Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected] VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss. ANSÖKAN Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Norsktalende personer til SEB Kort!

Brenner du for å oppnå resultater, er flink til å håndtere press og samtidig verdsetter stabilitet? Da kan du være vår neste servicestjerne, da vi nå søker etter flere fantastiske kollegaer til kundeserviceteamet på SEB Kort! Her jobber ansatte som brenner for å levere førsteklasses service og elsker å hjelpe SEBs kunder rundt om i Skandinavia! Du vil bli ønsket velkommen til SEBs hovedkontor i Arenastaden, Solna, hvor du blir møtt av kjent kunst på veggene og din egen barista som står klar med morgenkaffen! OM SEB Siden vår oppstart for 160 år siden har SEB blitt ledet av en sterk tro på at entreprenørielle tenkere kombinert med innovative selskaper er nødvendig for å skape en bedre verden. Vi er her for å hjelpe dem med å oppnå sine ambisjoner og lykkes både i gode og vanskelige tider. Vi er bankens drivkraft, og gir den økonomiske ekspertisen våre organisasjons- og privatkunder stoler på. Vi gjør dette med fokus på kundenes behov, forpliktelse til kvalitet og tillit, og en entreprenøriell tankegang for å kontinuerlig forbedre våre tjenester. Les mer: https://sebgroup.com/ OM STILLINGEN SEB Kort er til stede i alle de nordiske landene. De jobber med en rekke ulike merker, inkludert deres egne - SEB, Eurocard og Diners Club - samt ulike samarbeidspartnere. Kortkundene deres er både privatpersoner og bedrifter. Gjennom SEBs ulike kanaler - telefon, e-post og Facebook - har de over en million kundekontakter hvert år. I hvert eneste av disse kundemøtene er det muligheter for å gjøre en forskjell. Av den grunn er SEBs aller viktigste mål å levere førsteklasses service. I rollen som kundeservicemedarbeider blir du en del av et fantastisk team som håndterer SEB Korts produkter og tjenester. Ditt hovedansvarsområde vil være kundestøtte via e-post og telefon, primært fra vårt naboland Norge. Mer spesifikt vil du hjelpe kundene med spørsmål om blant annet fakturering, transaksjoner, reklamasjoner, kreditter, renter og veilede dem i SEBs ulike digitale kanaler, med mål om å alltid gi best mulig service til kunden. HVEM ER DU? For å lykkes i denne rollen kreves det stor serviceengasjement og en drivkraft for å nå mål og resultater. Du brenner for å gi service på høyeste nivå og har en profesjonell tilnærming til kundene. Vi ser også etter at du liker å samarbeide med andre, da arbeidet innebærer mye personlig kontakt med både kunder og kolleger. SEB arbeider med et bredt spekter av produkter i en stadig skiftende bransje, og vi setter derfor pris på at du trives med å stadig lære nye ting og drive din egen kompetanseutvikling. Du vil tilhøre et stort kundeserviceteam som håndterer norske kunder. Vi ser gjerne at du har: - Videregående skoleutdanning - Noen års arbeidserfaring - Erfaring innen kundeservice eller annen service-/salgsrolle - Flytende muntlig og skriftlig kompetanse i norsk og engelsk, og forståelse for svensk PRAKTISK INFORMASJON Arbeidsgiver: Workz Oppdragsgiver: SEB Kort Stillingsomfang: Heltid, fast ansettelse med prøvetid Lønn: Individuell lønnsfastsettelse, tariffavtale gjelder Arbeidssted: Stjärntorget 4, Solna Arbeidstider: Kontortid VI TILBYR DEG Workz er spesialister på kundeservice. Hos Workz gir vi deg grundig opplæring og trening innen service og kundehåndtering. Når du er ferdig, blir du en sertifisert kundeservicemedarbeider. Hvordan du utvikler karrieren din hos oss, avhenger kun av dine egne ambisjoner. Vi støtter deg fullt ut og er med deg på din vei til utvikling. Vårt tilbud til deg som ansatt hos Workz inkluderer tariffavtalevilkår og en dedikert konsulentleder som gir opplæring og alltid er tilgjengelig for å hjelpe deg. Velkommen til Workz! SØKNAD Vi gjennomfører tester som første trinn i rekrutteringsprosessen. Testen sendes til din e-post umiddelbart etter at du har søkt, og den må fullføres for å bli en aktuell kandidat. Ta gjerne en titt på filmen om vår rekrutteringsprosess. Kontakt: Hvis du har spørsmål, kan du kontakte vårt rekrutteringsteam på [email protected]

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
Kundservice och merförsäljning inom Telekombranschen

Vill du tillhöra ett starkt team och leverera kundservice i världsklass? Nu söker vi fler hungriga stjärnor som vill starta en betydelsefull resa med oss på Xzakt i samarbete med ett av landets mest ledande telekomföretag! 🚀 Det innebär att du arbetar med att ta emot inkommande samtal för att hjälpa våra privatkunder över telefonen. Du ansvarar för att ta ägandeskap för våra kunders ärenden och ser till att lösa alla situationer på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv och levererar service i toppklass. 🌈 Våra kunder ska alltid få ett trevligt, proffsigt bemötande och snabb service. Utöver service kommer du också att arbeta med merförsäljning. Det viktigaste för oss är inte vad du har gjort tidigare, utan det viktigaste är att du har rätt inställning, vilja och engagemang för att tillsammans med ditt team nå resultat av världsklass! Du kan se fram emot: Motiverande tävlingar och provision utöver ordinarie lön, baserat på din insats. Betald utbildning och stora utvecklingsmöjligheter. En stark gemenskap. Friskvårdsbidrag och gemensamma aktiviteter som julbord, företagsfester och mer. Bonussystem för att rekrytera nya talanger. För att kunna arbeta inom denna roll behöver du: Fullständiga gymnasiebetyg (eller likvärdigt förvärvad). Uppskatta kundkontakt och få energi av att prata med människor. ️ Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska. God datorvana. Rent brottsregister. Timlön under 24 år: 120,25 kr/h. Timlön över 24 år: 138,05 kr/h. Anställningsstart: 8 april Arbetstider: Varierande, förlagda mån-fre kl. 8.30-18.15 Anställningsgrad: 80%. Visstidsanställning med chans till förlängning. Vi ger dig möjligheten att välja hur du vill presentera dig genom att använda urvalsfrågor istället för traditionellt CV. Du har valet att låta din personlighet och potential lysa utan att behöva förlita dig på formella dokument. Hos oss är CV valfritt och vi strävar efter en inkluderande rekryteringsprocess där alla har chansen att visa upp sitt bästa jag genom våra urvalsfrågor. Vill du vara med oss på den här resan? SÖK IDAG! Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot ett personligt möte! 🌟

22 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Kundservice

Hej och varmt välkommen till vår karriärsida! Verbal är ett personligt och växande bolag vars vision är att vara den goda mobiloperatören. Vi är en mindre, fristående operatör i Telenors nät som funnits sedan 2007 och vuxit vår kundbas kraftigt senaste åren. Vi erbjuder marknadens bästa service till oslagbara priser samtidigt som vi tar ansvar för människa och natur. Tillsammans med våra kunder formar vi framtidens mobiloperatör som inte bara är prisvärd, trygg och enkel, utan också inspirerande och hållbar. Nu letar vi efter en Kundservicemedarbetare som vill hänga med på vår fortsatta tillväxtresa! Om rollen Som Kundservicemedarbetare kommer du ge både privat- och företagskunder bästa möjliga rådgivning och support via telefon, chatt och mail. Kundnöjdhet står alltid i fokus hos oss och i rollen kommer du jobba självständigt men samtidigt vara en del av ett tight team där vi ständigt jobbar för att förbättra vårt arbetssätt. I och med att vi är i en tillväxtfas kommer nya tankar och idéer kring hur vi kan förbättras alltid att uppmuntras. Du kommer ha stora möjligheter att påverka både ditt och teamets arbete framöver. Vi söker dig som är... Serviceinriktad - Du är lösningsorienterad och brinner för att leverera service i världsklass! Kommunikativ - Förutom att du är duktig på att kommunicera med dina kollegor är du även vass i skriftlig kommunikation. Orädd - Du vågar ta egna initiativ, testa dig fram och våga misslyckas på vägen, oroa dig inte vi kommer att hjälpa dig upp igen! Flexibel - Du kan hantera många bollar i luften och trivs i en arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du är ansvarsfull för det egna arbetet likväl för att hjälpa kollegor i deras arbete. Empatisk - Har du lätt för att sätta dig in i olika personers situationer och känslor, så kommer du förmodligen passa som handen i handsken! Motiveras - Av att arbeta mot högt satta mål. Utåtriktad - Är positiv, glad, social och gillar att prata med olika typer av människor Har du tidigare erfarenhet av Telekom-branschen och ett intresse av produkterna anser vi det vara en stor fördel. Kvalifikationer som kommer hjälpa dig att lyckas i denna roll - Ett års erfarenhet av kundservice roll - Erfarenhet från försäljning i någon form - Skriver och talar flytande på svenska - Datorvana Vårt erbjudande - Fast lön samt möjlighet till provision - Friskvårdsbidrag - Hybridarbete - Vi är ett certifierat Great Place To Work - Onboarding och utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas Vi på Verbal är stolta över att kunna erbjuda en kultur som präglas av samarbete och gemenskap där vi värdesätter våra anställdas personliga utveckling. Vårt mål är att du ska lyckas i din roll och nå dina långsiktiga mål tillsammans med oss. På resan dit ska vi såklart också ha roligt tillsammans! Låter Verbal som en arbetsplats för dig? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024
kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning Mölnlycke Health Care söker nu en Customer Experience Specialist. Syftet med denna position är att bidra till en smidig och problemfri kundupplevelse för Mölnlycke Health Cares kunder. I rollen som Customer Experience Specialist kommer du att ansvara för ta emot och behandla beställningar och förfrågningar enligt Mölnlyckes riktlinjer. Du kommer även att hantera klagomål relaterade till leverans och fakturering för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden vara den första och främsta kontaktpersonen för alla kundinteraktioner ta ansvar för order till faktura-processerna för att säkerställa efterlevnad ta emot och behandla beställningar spåra kunders leveranser från orderregistrering till leverans följa logistikproblem och koordinera leveranser Kvalifikationer Vi tror att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom kundservice där ditt arbete har inneburit ett högt affärsmässigt tänk.  relevant utbildning erfarenhet av kundservice i en internationell miljö kunskap och förståelse för order-till-faktura-processer erfarenhet av att arbeta i Microsoft suite och SAP mycket goda kunskaper i svenska och engelska Om företaget Mölnlycke Health Care AB Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

22 mars 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Orderhantering och kundservice

Kundservice med orderadministration. Vi söker dig som vill arbeta i en global koncern med lång erfarenhet och expertis inom skatt, ekonomi och juridik. Vår kund i Göteborg växer och söker därför en ny kollega med erfarenhet av kundkontakt och fakturahantering. Vi ser gärna att du som söker har god systemförståelse, gärna inom SAP, och ett serviceinriktat sätt. Om detta passar in på dig, är du varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I tjänsten kommer dina arbetsuppgifter i huvudsak att bestå av orderläggning, fakturaservice samt ärendehantering, både via mail och telefon. Du kommer ingå i ett team om fyra personer som präglas av en bra teamkänsla där ni tillsammans börjar dagen med ett morgonmöte. Du och ditt team kommer arbeta uteslutande mot företagskunder. Det kommer även att finnas möjlighet till att jobba på distans två dagar i veckan, varav man arbetar resterande tre dagar på kontoret. Tjänsten innefattar även mer komplexa administrativa uppgifter som kräver systemkunskap och förståelse, därför ser vi att du som söker har ett stort intresse för analys och systemhantering. Vår kunds produkter riktar sig till kunder inom ekonomi ser vi också att du som söker har en bakgrund och god kunskap inom service och fakturering. Arbetsuppgifter - Ärendehantering, främst via mail men även telefon - Fakturaservice - Kundservice - Orderläggning - Systemadministration Vi söker dig som - Minst har en gymnasieexamen inom relevanta områden, med fördel ekonomi eller IT - Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna mot B2B - Är tekniskt kunnig och har mycket goda systemkunskaper, där SAP är meriterande - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Har bra generell datorkunskap, samt goda kunskaper inom Office-paketet Det är meriterande om du har tidigare bokförings- och faktureringskunskaper. Som person är du - Serviceinriktad - Självgående - Ansvarstagande - Flexibel Övrig information - Start: Omgående/enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid konsult uppdrag du blir anställd av A-hub - Vi har kollektivavtal med unionen - Placering: Göteborg Vi går igenom urvalet löpande.

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Kundservicemedarbetare till AB Reservdelar i Malmö

AB Reservdelar (ABR) har i över 80 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamhet och lager i såväl Stockholm som Malmö kan våra 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Om tjänsten Hos AB Reservdelar utvecklar vi vår egen reservdelskatalog och strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vi är stolta över våra högkvalitativa produkter och över att kunna erbjuda en servicenivå som motsvarar den. Som en del av vårt kundsupportteam kommer du att spela en viktig roll i detta arbete och hjälper våra kunder med allt från katalogapplikationer till teknisk support och reklamationsfrågor. Vår kundserviceavdelning består idag av ett dedikerat team på sju personer. Tillsammans hanterar ni alla inkommande kundorder, returer, offertförfrågningar och andra förekommande arbetsuppgifter på vår kundserviceavdelning. Kundservice är våra kunders första kontakt med vårt företag och ni arbetar mycket över telefon samt mejl, och för ett nära samarbete med våra lager-, produkt- och inköpsavdelningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och - support. Rollen är baserad på vårt kontor i Malmö och du rapporterar till vår kundservicechef. Din profil: För att matcha rollen tror vi att du: - Har god teknisk förståelse, och det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsbranschen. - Har goda dator- och systemkunskaper. - Är van vid att arbeta med telefon eller inom service. - Pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Dina yrkesmässiga färdigheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull, och vi ser en serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande person framför oss. Det är också viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Vidare är du en självklar lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Delar du dessutom vårt intresse för bilar och fordonsbranschen så kommer du att passa in mycket bra hos oss. Vi erbjuder: Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär i en stimulerande och växande organisation, utan också chansen att vara en del av ett team där din insats verkligen uppskattas och gör skillnad. Vi är måna om våra medarbetares utveckling och du kommer att få alla verktyg du behöver för att utvecklas, växa och lyckas i din roll. Så, om du är redo för en spännande utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Sales & Support Specialist

Clas Fixare bygger framtidens hantverksbolag! Clas Fixare brinner för att förenkla vardagen i varje hem genom att erbjuda små och stora hantverkstjänster till privat-och företagskunder över Sverige. Vi är ett 100% helägt dotterbolag till Clas Ohlson med en tydlig vision: att skapa ett schysst och modernt hantverksbolag med engagerade kollegor och nöjda kunder. Vill du bli en del av ett härligt team som hjälper människor i deras vardag? Vårt kundserviceteam är kompetent och serviceinriktat; vi har några av branschens nöjdaste kunder! Till Clas Fixare letar vi nu efter en serviceinriktad och proaktiv kundsupportmedarbetare. Vad ska du göra? Du kommer varje dag att ge Clas Fixares kunder och hantverkare förstklassig service vad det gäller bokning av fixartjänster via telefon och mejl. En del av tjänsten handlar om att säkra upp merförsäljning, både i kundbokningssamtal men också med utåtriktade aktiviteter till potentiella kunder. Du spelar även en central som support för Clas Fixares hantverkare och säkrar upp den dagliga driften. Vad erbjuder vi dig? - Ett roligt och varierande arbete för ett unikt hantverksbolag - Schysst arbetsmiljö där du kan vara dig själv och utvecklas i din riktning - Platt organisation där medarbetare och kund är i fokus - Fartfyllda och professionella kollegor - After Work och andra sociala aktiviteter - Hygienfaktor (som vi ser det) såsom generöst friskvårdsbidrag, företagshälsovård, kollektivavtal, marknadsmässig lön samt löneutfyllnad vid föräldraledighet. Dessutom har vi personalrabatt på Clas Ohlson med 20% Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid oftast på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. Tjänsten kan komma att innefatta arbete på helger. Vem är du? Du har ett naturligt inre driv och gillar att sätta upp egna målsättningar för hur mycket du hinner få gjort under en arbetsdag. Du är bra på att ”ta folk” och trivs utmärkt med att hjälpa andra, både kollegor och kunder. Du är lyhörd för kundens behov, vågar fråga kunderna efter ytterligare information när det behövs och förklara vilka förutsättningar som måste finnas för att tjänsten ska kunna genomföras på ett bra sätt. Att ta initiativ är inte främmande för dig och du kommer med förslag på lösningar när det behövs, men har heller inga problem med att följa regler och rutiner. Du känner dig också bekväm att ringa utgående säljsamtal. Du vill jobba självständigt och lägger stor vikt vid att uppträda korrekt, vara noggrann och samtidigt ge extra god service. För dig är det också viktigt att komma i tid och vara effektiv och du planerar och strukturerar ditt arbete för att kunna arbeta systematiskt och inte bli distraherad av saker som händer runt omkring. Du är trygg i dig själv och kan sätta gränser när det behövs. Det är viktigt att du känner igen dig i följande: - Du har gymnasieutbildning eller motsvarande - Du är effektiv och strukturerad som person och får mycket gjort - Du har erfarenhet av och trivs med att jobba med försäljning - Du har minst tre års kundrelaterad arbetslivserfarenhet med goda vitsord - Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där riktlinjer kan ändras snabbt och man måste hantera mycket inkommande information - Du har god IT-vana - Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Meriterande om du har tidigare arbetat med eller kring bygg/snickeri/hantverk Känner du igen dig? Skicka in dig ansökan här nedanför. Vi vill gärna hitta vår nya medarbetare så fort som möjligt så vi intervjuar löpande. Hör mer än gärna av dig om du har frågor till [email protected] Vi tar dock inte emot ansökningar via mail. Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi vill gärna hitta våran nya kollega så fort som möjligt och intervjuer sker löpande. På Clas Fixare tillämpar vi alltid en provanställning på sex månader. Genom att ansöka samtycker jag till att Clas Fixare AB får nyttja mina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader. Med din hjälp kan vi hjälpa folk till en enklare vardag!

21 mars 2024
Sista ansökan:
7 september 2024