Kvalitetskontrollant till Beyond Gravity!

Beyond Gravity har sedan en tid tillbaka befunnit sig på en kraftig expansionsresa. Företaget har växt med både en stor andel intern personal, med nya spännande och omfattande uppdrag samt med en ny produktionsanläggning som snart är redo att tas i bruk. Nu har du möjlighet att få vara med på en resa från innovation till satellitseparationer i rymden med spännande kunder över hela världen. Information om tjänsten I samarbete med Beyond Gravity söker vi nu efter en kvalitetskontrollant. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Som kvalitetskontrollant kommer du att tillhöra logistikteamet som idag består av ett tiotal personer med inriktning inom logistik och kvalitetskontroll. Teamet är precis som övriga företaget i en tillväxtfas och framöver kommer fler kollegor att ansluta. Här hos Beyond Gravity råder en jordnära företagskultur med erfaren och kompetent personal samt en mångsidig ledningsgrupp. Under 2024 kommer hela företaget att flytta till nya tilltagna och väl planerade lokaler med bland annat ett eget gym. Flytten går inte så långt, bara runt hörnet till andra sidan av flygplatsen! Arbetsuppgifter & Ansvarsområden Logistikteamet arbetar med hela kedjan från mottagning av gods med tillhörande ankomstkontroll till utleverans av färdiga produkter. Ditt uppdrag är att säkerställa att materialet som levereras överensstämmer med det ritnings- och kvalitetskrav som finns. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga avdelningar så som inköp, beredning och produktion. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: • Kontroll och verifiering av råmaterial • Ankomstkontroll och kontroll av dokumentation • Inspektion och mätning av pågående tillverkning och inkommande artiklar • Rengöring av detaljer och system • Delta i förbättringsarbeten och processutveckling tillsammans med den växande avdelningen I den här rollen kommer du att få ta ett stort eget ansvar och för att komma in ordentligt i arbetet kommer du till en början att ha en dedikerad fadder som stöttning. Vem söker vi? Då du kommer att hantera känsliga material och ritningar är noggrannhet mycket viktigt, likaså att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och i ett arbete där du får ta eget ansvar. Ett arbete på Beyond Gravity är för dig som är initiativtagande, lösningsorienterad och som strävar efter utveckling, då kommer du att trivas väl i teamet med dina arbetskollegor.  Krav: • Erfarenhet av kvalitetsarbete inom teknisk tillverkningsindustri alternativt en utbildning inom teknik • Goda kunskaper i svenska och engelska • Godkänd säkerhetsprövning Erfarenhet av mätteknik och att hantera mätutrustning är meriterande, likaså truck- och traverskort samt kunskapen att hantera dessa verktyg. Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

29 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
SÖKES OMGÅENDE! Transport- och logistikmedarbetare för El-sparkcyklar

Vi söker en driven och ansvarsfull medarbetare för att hjälpa oss med transport och logistik av El-sparkcyklar. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, inklusive tunga lyft av sparkcyklar in till bilen och byte av batterier. Arbetsuppgifterna innefattar också mycket ensamarbete med frihet under ansvar, vilket innebär att du självständigt kommer att planera och genomföra dina arbetsuppgifter. Vanligtvis kommer du att jobba kvällstid och helger mellan mellan kl. 16.00 - 06.00 det kan också förekomma dagsarbete mellan kl. 08.00 - 16.00. Vi uppmuntrar också medarbetare att komma med önskemål om arbetstider som passar dem bäst. Vi söker en person som är självgående, noggrann och pålitlig. Erfarenhet inom transport och logistik är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har en positiv inställning, är villig att lära dig och har god fysisk hälsa. Just nu söker vi behovsanställda för timanställning. Behovet kommer öka med tiden och främst under sommaren. Yrket är en väldigt god komplement till studier eller som ett extra arbete. Arbetet kommer ske i Linköping och Norrköping. Därför när du söker tjänsten bör du vara redo för detta. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team, skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig! _____________________________________________________________________________________ We are looking for a motivated and responsible employee to assist us with the transport and logistics of electric scooters. As part of our team, you will have a variety of tasks, including heavy lifting of scooters into the vehicle and battery replacement. The tasks also involve a lot of independent work with freedom and responsibility, meaning you will independently plan and carry out your tasks. Typically, you will work 4:00 pm - 6:00 am. But also between 9:00 am - 5:00 pm. We also encourage employees to suggest their preferred work hours. We are looking for a person who is self-reliant, meticulous, and reliable. Experience in transport and logistics is advantageous, but not a requirement. The most important thing is that you have a positive attitude, are willing to learn, and have good physical health. Currently, we are seeking on-call employees for hourly employment. The need will increase over time, primarily during the summer. The profession is an excellent complement to studies or as an extra job. The work will take place in Linköping and Norrköping. Therefore, when you apply for the position, you should be ready for this. If you are interested in becoming a part of our team, please submit your application with a CV and personal letter. We look forward to hearing from you! —— Arbetsuppgifter/ Job duties 1 - SWAP = Batteribyte av Elsparkcyklar ute i städerna. Det vill säga att man lastar bilen med fulla batterier för att sedan koordinera sig och hitta via vårt system de sparkcyklar som behöver byte av batteri. Tomma batterier tas tillbaka för uppladdning. 2- REBALANCE = Omfördelning av sparkcyklar i staden. Det innebär om arbetsledaren säger till att en del sparkcyklar står på ett visst ställe och behöver flyttas till en position. Det gör man genom att lasta dessa sparkcyklar in i bilen för att sen lasta av dom på den nya positionen. 3 - COLLECT = Plocka in sparkcyklar från städerna. Det är i själv verket sparkcyklar som på något sätt indikerar på att se behöver reperation. Då kör man ut plockar in dessa till bilen och lämnar av dom i lagret. 4 - DEPLOY = Skicka ut sparkcyklar till städerna från verkstaden. Det är sparkcyklar som man har fixat till och behöver nu lastas i bilen för att släppas på förvald plats. 5 - PARK = Parkera sparkcyklar rätt runt om i staden. Det innebär att medans man åker runt eller vid tillsägelse av specifik tillfälle ska man då parkera dess vid närmsta cykelställ. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

28 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektledare produktionssamordning Logistikledningssystem

Har du erfarenhet av projektledning och vill arbeta i nära kontakt med vår kund Försvarsmakten? Är du en samarbetsvillig och strukturerad person? Vill du samordna projekt inom logistikledning som stödjer försörjningstryggheten och bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som Projektledare inom Logistikledningssystem ansvarar du för projektplanering, projektledning och projektuppföljning för att säkerställa att FMV levererar tjänstestöd inom logistikledningssystem, vilket innefattar verksamhet inom logistikledning, teknisk tjänst, ILS (Integrerat logistikstöd), logistikanalys och materieldata - självklart i rätt tid och med rätt kvalitet. Du samordnar övriga projektledare inom Logistikledningssystem och är delaktig i att skapa förutsättningar för att de både ska kunna leverera inom sina respektive områden och för att de ska ha en god arbetssituation och trivsel på arbetsplatsen. Även sammanställningar och uppföljningar ingår i rollen. Du har fortlöpande dialoger med beställare inom Försvarsmakten och andra intressenter inom FMV och representerar våra olika projekt i olika sammanhang. Rollen innebär också att göra löpande risk- och konsekvensanalyser samt att samverka med produktledare för logistikledningssystem avseende designrelaterade frågor. Tjänsten är placerad i Stockholm, med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar/veckan. Vi söker dig som Du har relevant eftergymnasial utbildning eller har utbildning/motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som FMV bedömer likvärdig. Tjänsten är även öppen för YAM OR7/OF3 (Yrkesofficer vid annan myndighet) eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Vi söker dig med god erfarenhet av projektledning och av att arbeta nära kunder och leverantörer. Du har också erfarenhet av risk- och konsekvensanalys. Vidare tror vi att du har kunskap om processer och arbetsrätt inom offentlig verksamhet. Det är starkt meriterande med erfarenhet från FMV/Försvarsmakten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap ifrån tidigare chefsroll. Det är en fördel om du har kunskap om budgetering och ekonomiuppföljning, samt om förhandlingskunskap och myndighetsarbete. Även kunskap och erfarenhet från IT-stöd för projektledning (ex MS Project) är en fördel.   Som person är du samarbetsvillig och kommunikativ. Du är en lojal person med en positiv attityd till ditt arbete och organisationen. Vidare tror vi att du är en strukturerad person som planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är självgående, uthållig och ansvarstagande person och är fast besluten att ro dina projekt i land.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Om oss Verksamhetsområdet Logistik ansvarar primärt för att tillgodose Försvarsmaktens behov av materiel, materielrelaterade tjänster och ledning som syftar till att stödja den icke typ-bundna logistiken, teknisk tjänst och försörjning. Detta genom bland annat genomförande av utredningar, utarbetande av riktlinjer och styrande dokument, etablering och uppföljning av avtal, drift- och förvaltning av stödsystem för att nämna några. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Ann Karlsson, OFR/S och OFR/O Henry Joona och SEKO Ann Karlsson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid   Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Petra Salomonsson Mellberg på 0708 42 33 89 eller rekryteringskonsult Hanna Bonli på telefon 0736 84 77 73. Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Välkommen med din ansökan.     FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Logistiker sökes till UMS Skeldar.

Är du redo att spela en central roll i att säkerställa smidiga leveranser till våra kunder? I rollen kommer du att bidra till att optimera våra logistikprocesser och säkerställa effektiviteten i vår leveranskedja. Ta chansen att vara med och forma vår framtid! Om företaget Då UMS Skeldar på kort tid vunnit ett flertal stora kund kontrakt expanderar företaget med ytterligare två logistiker. UMS SKELDAR utvecklar obemannade helikoptrar för att stödja marina, militära och offentliga säkerhetsoperationer. Vi erbjuder en snabb och dynamisk arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda. På UMS Skeldar får du en unik möjlighet att göra avtryck inom vår organisation med snabba reaktionstider och högt engagemang. Dina arbetsuppgifter Som logistiker kommer du att vara en viktig del i vårt lokala produktionsteam, som idag består av 13 personer. Vi erbjuder dig en varierad vardag med nya utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Din roll är central för att säkerställa smidiga leveranser till våra kunder. Som logistiker hos oss kommer du att ha flera ansvarsområden. Ett av de primära fokusområdena kommer vara att hantera lagerflytt och lagerstyrning för att säkerställa smidiga leveranser till våra kunder. Detta innebär att du kommer att behöva säkerställa att produkterna är korrekt placerade och att lagersystemen är effektiva för att minimera friktion i leveranskedjan. Utöver detta kommer du att arbeta med processutveckling, där du kommer att identifiera och implementera förbättringar i våra logistikprocesser. Detta kan inkludera att utveckla och implementera systemstöd för att optimera vår verksamhet samt att skapa lämplig dokumentation för att underlätta för arbetsflödet. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Godsmottagning, vilket innebär att du ansvarar för att ta emot produkter och olika former av dokument såsom manualer och kvalitetsintyg - Upprätta och säkerställa lagerstyrningsprinciper - Säkerställa korrekt lagersaldo och genomföra inventeringar Din profil För att lyckas som logistiker hos oss är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av transportplanering och dokumenthantering inom detta område. Vi ser också att du är en samarbetsvillig person med goda kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska. Att kunna arbeta effektivt i team för att nå gemensamma mål är en självklarhet för dig. Dessutom är förmågan att vara innovativ och öppen för att bidra till förbättringar inom logistikprocesserna väsentlig. Rollen kan innebära vissa resor, både inom Sverige och internationellt. Krav: - Eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Erfarenhet av att arbeta med affärssystem och Excel - B- Körkort Ansökningsförfarande I denna tillsättningsprocess samarbetar UMS Skeldar med Skill. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Andreas Schmidt. [email protected] 013-473 20 68. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader genom Skill med goda chanser till förlängning. Därefter finns eventuellt möjligheter till anställning direkt hos UMS Skeldar. Tjänsten kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan medborgarskap vara ett krav. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Lagerchef till LAPP Miltronic

Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett lager och gillar att arbeta med människor samt är en ledare som har förmågan att skapa engagemang och vi-känsla så är denna tjänst helt rätt för dig! Information om tjänsten I rollen som lagerchef kommer du att leda medarbetare som arbetar på lagret och säkerställa deras individuella utveckling. Du kommer även att ha ett nära samarbeta tillsammans med de andra lagercheferna i de nordiska länderna samt Baltikum. Tillsammans med övriga kollegor arbetar du för lagrets utveckling och säkerställer att allt arbete på lagret sker effektivast möjligt och med kvalité, med bäst utnyttjande av befintliga resurser. Professionals Nord söker i samarbete med LAPP Miltronic en Lagerchef till Nyköping. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos LAPP Miltronic. Önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Du erbjuds • Möjligheten att bli en del av ett härligt team och få arbeta inom ett internationellt familjeägt bolag.  • En plats i ett spännande företag med stark tillväxt. • En utvecklande arbetsplats där du har möjlighet att utvecklas internt.  • Möjlighet att driva utveckling både tillsammans med medarbetarna och på lagret.  Arbetsuppgifter • Planera, schemalägga och genomföra leveranser i tid till kund. • Vara delaktig i projekt rörande lager och logistik för att optimera och effektivisera flödet.  • Daglig kontakt med leverantörer angående truckar, utrustning och förpackningsmaterial. • Ansvara för avdelningens kompetensutveckling och säkerhetsfrågor. • Säkerställa efterlevnad av ISO-standarder och Corporate Directives. • Ansvar för lagerverksamheten inklusive inventering, arbetsmiljö, kvalitet och CSR. Vi söker dig som: • Har tidigare arbetslivserfarenhet från att ha arbetat på lager.  • Är en ledare av rang som har förmågan att skapa engagemang och sammanhållning i gruppen genom goda relationer och tydlig kommunikation, således har du tidigare ledarskapserfarenheter. • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift. • Mycket goda kunskaper i Office-paketet.  • Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ett internationellt bolag.  Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos LAPP Miltronic. Givetvis behöver du identifiera dig med bolagets värdeord då de ska genomsyra det dagliga arbetet. Du har förmågan att skapa relationer och samarbeta tillsammans med andra genom att agera lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetens och prestationer. Vidare har du förmågan att lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Din förmåga att leda andra kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i rollen som Lagerchef, därav förväntas du ha förmågan att skapa engagemang hos medarbetarna och deras utveckling för att få dem att växa! START: September alt. enligt överenskommelse  OMFATTNING: Heltid  STAD: Nyköping  URVAL: Sker löpande KONTAKT: Marija Biletic  #LAPP #LAPP-Miltronic #Chef #Lager  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Supply Planner till föräldravikariat

Med start omgående söker vi nu en Supply Planner till vår kund placerad i Kista. I den här rollen har du ett operativt ansvar för påfyllnad av varor och du kommer att tillhöra ett större team bestående av 15 personer. Du har möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Uppdraget förväntas pågå till årsskiftet. Om tjänsten Bolaget befinner sig i en spännande utvecklingsfas och här blir du en nyckelspelare som förväntas bidra med dina erfarenheter och drivkraft att vidareutveckla och genomföra en logistiktjänst i världsklass. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara orderläggning, leveransbevakning, säkerställande av beställningsparametrar, artikelvård och optimering av lagernivåer med fokus på att hålla god produkttillgänglighet med hänsyn till variation och efterfrågan och säsongsvariation. Vidare kommer du att rapportera nyckeltal inom ditt kategoriområde och ge god support och service till säljpersonal. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen har du relevant utbildning inom logistik eller arbetslivserfarenhet inom operativt inköp och inköpsnära arbetsuppgifter. Du behöver ha mycket goda kunskaper inom MS Officepaketet, främst Excel och det är meriterande om du har arbetat i Relex och SAP tidigare. Personliga egenskaper Som person har du hög ansvarskänsla och självdriv samtidigt som du har en analytisk förmåga och har lätt för att kommunicera. Vi ser gärna att du är en person som gillar utveckling och du får gärna komma med egna initiativ och idéer. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-26. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Summer Internship - Vehicle Logistics

Summer Internship - Vehicle Logistics Within Logistics at Lynk & Co you will be a part of a lean and creative team, building new logistics solutions from scratch with a responsibility all the way out to the end customer. We encourage you to think outside the box with an open and challenging mind set. We are currently looking for summer intern to work with Vehicle Logistic Team at Lynk & Co. This position will be available from mid June - mid August. Specific dates will be discussed during the recruitment process . We are currently looking or a summer intern to work in the team at Lynk & Co. The position will be available from Specific dates will be discussed during the recruitment process  What you'll do -Securing a constant and stable pipeline flow throughout Europe -Maintain correct stock levels at Local Car Compounds focusing on reducing ageing stock -Manage Local Car Compound stock maintenance -Managing stakeholder communication for on time deliveries to customers focusing on end-to-end order to delivery What you should have -Passion for logistics and being operational -Driven problem solver who takes initiatives and responds to changing priorities -Good knowledge in Microsoft applications – Power BI, Excel etc -Excellent communication skills – Fluent in English – both orally and written -Some experience from logistics operations and planning is nice to have, but enthusiasm and willing to learn is the spirit Our recruitment process We work with a competence based framework. You apply by submitting your LinkedIn-profile or CV written in English and answering a few questions. Our selection will primarily look at acquired competencies and skills. We look forward to receiving your application as soon as possible, but latest 10th May. We will do ongoing selection of candidates during the application period, so don't hesitate to submit your application if you're interested.

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Work with Supply Chain, Logistics and Purchasing

Are you looking for a new job in the field of Supply Chain, Logistics or Purchasing? We continuously have interesting new positions with our clients available for you who are looking for new challenges and want to send in a spontaneous application. Please note that this is an expression of interest for any future projects that match your qualifications within Supply chain, Logistics and Purchasing. We collaborate with some of Sweden´s most attractive companies. At MultiMind, we are experts in staffing and recruitment. Today, we collaborate with some of Sweden´s most attractive companies to find just their perfect candidate. Therefore, we are always looking for new employees with different skills within several industries and areas, especially within supply chain. Example of positions that appear with our customers: • Supply Chain Manager • Supply Chain Planner • Supply Chain Coordinator • Order Administrator • Logistics Assistant • Logistics Coordinator • Logistics Manager • Demand Planner • Production Planner • Project Manager • Buyer • Procurement Coordinator • And other exciting roles Sounds interesting? If you are interested in working within Supply Chain, Logistics and Purchasing? Please apply now with your resume and you will be contacted when a project matches your qualifications.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Transportadministratör sökes till Skeppning på Ahlstrom Ställdalen AB

Vi söker: Vikarierande Transportadministratör till vår transportavdelning Vi söker nu en person som skall stärka vår transportavdelning under ett års tid då en av våra kollegor börjar studera! Tjänsten är ett vikariat med flexibelt startdatum som sträcker sig fram till mitten av juni 2025. Arbetsuppgifterna består av att bemöta chaufförer och distributörer både på plats och via mail eller telefon. Du bokar transporter och är ansvarig över all kommunikation med transportören och kundsupport. Du säkerställer att rätt dokumentation följer med leveranser och i arbetet förekommer även en del problemlösning där du samarbetar med transportören för att rätta upp felaktigheter. Skeppningen samarbetar tätt med vår interna Customer Service för att säkerställa att rätt material skickas iväg i rätt tid, till rätt kund. De system du använder i arbetet är mestadels Unifaun och Orderplan, har du erfarenhet av dessa eller andra transportsystem anses det meriterande. Arbetstiden är heltid, dagtid 07.30 - 16.30 med möjlighet till flextid. I arbetet jobbar du i ett team och det är därför viktigt att din svenska och engelska är lätt att förstå och du har lätt att ta emot instruktioner i en ibland bullrig miljö. Vi söker dig som Vi söker dig som är strukturerad och stresstålig, samt har en förmåga att hålla många bollar i luften. Du är van att arbeta strukturerat då transportkontoret hanterar många bokningar per dag. Som person är du prestigelös och villig att hugga i där det behövs. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har en pågående eller avslutad Logistikutbildning på eftergymnasial nivå. Tidigare erfarenhet av transporthantering och bokning eller annat administrativt arbete är önskvärt. Då vi arbetar med löpande urval av ansökningar är det därför möjligt att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du söka tjänsten eller har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta [email protected] #jobbjustnu Ahlstrom som arbetsgivare Vi är stolta över att vara en del av Ahlstrom som är världsledande i att kombinera fiber till hållbara specialmaterial. Vårt mål är att rena och skydda, med varje fiber, för en hållbar värld. Vår vision är att vara företaget som väljs för sina hållbara specialmaterial av alla våra intressenter. Vi betjänar fem växande och distinkta slutmarknader, som utgör grunden för våra fem divisioner: Filtration (filtrering), Food & Consumer Packaging (mat och konsument-förpackningar), Healthcare (hälsovård), Building Materials (byggmaterial) and Technical Materials (tekniska material). Vår omsättning 2023 var EUR 3,0 miljarder och antalet medarbetare är cirka 7000. Läs mer på www.ahlstrom.com. Om Ahlstrom Ställdalen I Ställdalen är vi specialiserade med våra två fibertygsmaskiner på att producera Nonwoven material. Dessa material är syntetiska material som har flera användningsområden som bland annat wipes, trälaminering, förstärkning vid formgjutning, color catcher, stöd för plantering samt filterprodukter. Ställdalen har de senaste åren sett ett kraftigt ökat behov av våra produkter. Vi är idag ca 150 anställda och du omfattas av förmånligt förhandlade försäkringar och friskvårdsbidrag. Vi vill även att du som bor utanför Ljusnarsbergs kommun ska få de bästa möjligheterna att arbeta hos oss, därför erbjuds du ett pendlarkort i kollektivtrafiken där du får räkna restiden som arbetstid när du jobbar på tåget.

26 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Supply Chain Coordinator till kund i Mölndal

Är du studerande inom Supply Chain eller ingenjörsstudent och besitter ett stort tekniskt intresse? Vi söker nu en Supply Chain Coordinator till vår kund i Mölndal över ett sommarbehov med start i maj. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN En central del av din roll är att upprätthålla kontinuerlig kommunikation med kontraktstillverkare för att säkerställa att leveranser sker enligt plan och i önskad omfattning. Du kommer hantera inköp enligt prognos samt överlämning av leverantörer till kontakttillverkare. Även hantera logistikprocessen med att exempelvis boka frakter & hantera tullfakturor samt hantera diverse administrativa delar kring leveranser. Utöver detta analyserar du löpande data och prognoser för att säkerställa en så effektiv och optimerad varu- och produktionsflöde som möjligt. Rollen påbörjas i maj på deltid för att sedan övergå till en heltid över sommaren. Du erbjuds - Meriterande arbetslivserfarenhet - Möjlighet att arbeta i inspirerande och utvecklande arbetsmiljö VI SÖKER DIG SOM - Har pågående eller avslutad högskoleutbildning inom Supply Chain eller Ingenjörsutbildning, alternativt likvärdig, relevant arbetslivserfarenhet - Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet - Har god datorvana och kunskap i MSOffice- paketet - Har ett stort tekniskt intresse Det är meriterande om du har erfarenheter av - Fortnox - Arbetslivserfarenhet från liknande roll För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Driven - Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024