Orderadministratör till Göteborg / Mölndal
Säljpoolen i Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Orderadministratör till Göteborg / Mölndal Nu har du möjligheten att bli en del av ett företag med en familjär känsla som är måna om sina anställda. Ewalco är marknadsledande inom kosttillskottsindustrin, där vi i samarbete med våra kunder utvecklar både koncept och enskilda produkter som vi blandar och packar. Vi växer och vill nu förstärka med ytterligare en medarbetare till BackOffice. Om rollen I rollen som orderadministratör på Ewalco kommer du att arbeta nära våra säljare, kunder och leverantörer och agera spindeln i nätet mellan våra avdelningar. Du trivs med många bollar i luften och har inga problem att hantera de stressade situationer som ibland uppstår. Du kommer att arbeta med trevliga och ambitiösa kollegor som tillsammans med dig alltid gör allt för att våra kunder skall vara riktigt nöjda med oss som leverantör. Arbetsuppgifter I rollen som orderadministratör ingår bland annat Hantera orderläggning och fakturering i vårt affärssystem Boka transporter och kommunicera med leverantörer och kunder Hantera orderläggning och fakturering i vårt affärssystem Stötta vår kvalitetsavdelning genom att samla in och hantera dokumentation Ha löpande kontakt med vårt lager i Höganäs och säkerställa smidiga flöden Vara behjälplig vid frågor från både kunder och leverantörer Stötta säljare vid kontraktsläggning och annan säljrelaterad administration I rollen som orderadministratör är du en nyckelperson i att planera och samordna både internt och externt. Du har ett öga för helheten och har en naturlig fallenhet för att skapa relationer. Du är den som ser vad som behöver göras och tar initiativ för att få det att hända. Hur är det att arbeta på företaget? "Den ena dagen är aldrig den andra lik. Man vet inte vad som väntar men vi tar hand om alla situationer som kan uppstå med transporter, bokningar, beställningar från kunder och olika förfrågningar som kommer in till kontoret." Läs mer om vad Lotta har att säga om tjänsten och företaget. https://career.masterhelp.se/ewalco/ewalco-admin Din profil För rollen som orderadministratör söker vi dig som verkligen har kunden i centrum. Du gillar tanken på att få vara med i ett expansivt bolag där du kan vara med och verkligen göra skillnad! Du är en flexibel och engagerad person, som trivs med varierande arbetsuppgifter och att arbeta med stor frihet under ansvar. Vi ser gärna att du Har erfarenhet av att arbeta med orderhantering Har förmåga att bibehålla positiva och goda kundrelationer Trivs med, och är duktig på, administrativt arbete Har vana att arbeta i Microsoft Office Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en strukturerad glädjespridare som ger positiv energi till din omgivning. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. Det är meriterande om du har kunskap i tull och tullhantering. Tycker du att detta låter som något för dig? Välkommen till ett stabilt och familjärt företag med högkvalitativa produkter och gott rykte i branschen! Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Dan Andersson. Du når Dan på 031-7045171. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Sedan 1980 har Ewalco utvecklats från en pålitlig svensk ingrediensleverantör till en ledande europeisk partner inom näringstillverkning. Certifierad spetskompetens inom FoU, tillverkning och logistik i hela Europa. Vi tror på partnerskapsdriven innovation. I nära samarbete med våra kunder omvandlar vi näringskoncept till marknadsfärdiga produkter som uppfyller exakta specifikationer och kvalitetsstandarder. Vår vision är att bli Europas ledande formuleringspartner inom nutritionstillverkning och leverera svensk kvalitet med global marknadsräckvidd. Ewalco omsätter cirka 475 miljoner kronor. Ewalco har ett väl upparbetat kontaktnät som omfattar både Europa och övriga världen. Det betyder att vi dagligen har kontakt med kunder och leverantörer, både på den internationella och den svenska marknaden. Därför vet vi alltid var de rätta leverantörerna och produkterna finns, som uppfyller våra kunders specifika krav och önskemål. Ewalco har lång erfarenhet, bred kompetens och respekt för industrins flöden. Vi ser oss själva som en aktiv partner i våra kunders produktion och produktutveckling.

19 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Praktisk Lager- och produktionsadministratör med truckkort till MarkisCity
Markis City Service AB
Ordersamordnare m.fl.

Är du en person som ser hur saker borde fungera – och har drivet att göra det bättre? Då kan du vara den vi söker! MarkisCity är ett rikstäckande serviceföretag som administrerar våra kunders kylskåp, frysar, tobaksskåp och barer. Vi erbjuder helhetslösningar inom transport, rekonditionering, renovering, lagerhållning, profilering och event – med fokus på återbruk och effektivitet. 🔧 Om rollen Har du koll på grejerna? Gillar du att ha ordning i hyllorna, veta att rätt saker finns på rätt plats – och märker du när något saknas innan någon annan gör det? Vi söker dig som gillar att hugga i, ta ansvar och fixa det som behövs - från inköp och lagerstruktur, till att se till att våra containrar alltid töms i tid. Du behöver inte ha en titel från ett multinationellt bolag. Det viktiga är att du är praktiskt lagd, lösningsorienterad och har ett hjärta för struktur. Du kommer ha en central roll hos oss. När dina kollegor ska rekonda en kyl, trycka en ny logga eller köra ut ett TopBox-kit – då är det du som sett till att allt material finns på rätt plats i rätt tid. Dina arbetsuppgifter: Köpa in det vi behöver (reservdelar, förbrukningsmaterial, kontorsmaterial, skyddsutrustning, verktyg m.m.) Tar kontakt med leverantörer, jämför priser och avropar när det behövs Ser till att våra hyllor är uppmärkta, lagersaldon stämmer och rätt saker finns på rätt plats – både fysiskt och digitalt! Godsmottagning och inleverans av reservdelar Plocka och packa delar för leverans Bygga artikelregister med artikelnummer, benämningar, priser Truckkörning Stöttar med att få igång bättre processer, flöden och rutiner för allt “runt omkring” – det som ofta glöms bort men är avgörande för att verksamheten ska rulla ✅ Vi söker dig som: Har truckkort och är van att arbeta praktiskt Har erfarenhet av lagerarbete och gärna av reservdelshantering Har god datorvana och gärna erfarenhet av WMS- eller affärssystem (gärna Monitor ERP) Gillar när saker är i ordning, men du är också beredd att kavla upp ärmarna och skapa ordningen själv Förstår hur viktigt det är med struktur i både fysiskt lager och i datorn/systemet Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift 🌟 Vi erbjuder: Hos oss blir du en central nyckelspelare i en fas där det händer mycket. Du får stort mandat, nära till beslut och möjligheten att bygga något som verkligen gör skillnad. Vi jobbar mot tre tydliga mål: Lönsamhet Tydliga, fungerande processer En stabil organisation där människor trivs Vi vet att vi inte är färdiga – men vi är på väg. Och vi söker dig som gillar just det: att vara mitt i transformationen och bidra till något som växer på riktigt. 📩 Ansökan Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med ”Lager- och produktionsadministratör”. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 17 augusti. Observera att urval sker under semestertider, vilket kan påverka svarstiden

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Operativ flödesoptimerare med systemvana till MarkisCity Jordbro
Markis City Service AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du vara navet i ett lager där logistik, teknik och hållbarhet möts? MarkisCity söker en strukturerad och lösningsorienterad operativ flödesoptimerare som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Om oss MarkisCity är ett rikstäckande bolag som servar flera av Sveriges största varumärken inom dryck och snus. Vi erbjuder helhetslösningar inom transport, rekonditionering, renovering, lagerhållning, profilering och event – allt med fokus på återbruk och effektivitet. Vi har även ett växande erbjudande inom TopBox och tryck. 🧩 Om rollen Just nu befinner vi oss i en uppbyggnadsfas där vi nyligen vänt en förlust till vinst, men har en lång resa kvar mot en robust, välmående och processdriven organisation. Vi söker dig som tycker att ordning, tydlighet och struktur är grunden för en fungerande verksamhet. Du får en central roll i att bygga upp och ansvara för alla de delar som får det dagliga arbetet att flyta – från inköp av reservdelar och förbrukningsmaterial till smart lagerstruktur, artikelregister och rutiner för materialflöden. Du kommer att arbeta med både operativa inköp och långsiktig strukturuppbyggnad. Vårt mål är att rätt material alltid ska finnas på rätt plats – utan stress, misstag eller onödiga kostnader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bygga upp och underhålla vårt reservdelslager Administrera inköp och lagerhållning av material Koordinera profilering och tryckbeställningar Säkerställa att mottagning, inrapportering och lagerssaldon fungerar - fysiskt och digitalt Skapa artikelregister med artikelnummer, benämningar, prismodeller och tydliga flöden Leda och driva förbättringsprojekt kopplade till inköp och materialflöde – med särskilt fokus under första året Identifiera flaskhalsar, föreslå lösningar och säkra implementering i vardagen Du ansvarar även för leveransprocessen av våra sålda TopBox-enheter. Det innebär att du: Tar emot leveransen i Jordbro – mottagsbesiktning Samordnar eventuell ombyggnation eller profilering enligt kundens önskemål Du håller ihop hela kedjan – från beställning till leverans – och säkerställer att allt sker i tid, enligt specifikation och med hög kvalitet. ✅ Vi söker dig som: Har erfarenhet av lageradministration och/eller operativt flödesansvar Har god datorvana och erfarenhet av WMS- eller affärssystem (gärna Monitor ERP) Är strukturerad, självgående och gillar att skapa ordning – även där det saknas! Har ett praktiskt handlag och trivs i en fysisk arbetsmiljö Har förmåga att ta initiativ, driva egna projekt och samtidigt jobba nära andra. Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Meriterande om du har truckkort 🌟 Vi erbjuder: Hos oss blir du en central nyckelspelare i en fas där det händer mycket. Du får stort mandat, nära till beslut och möjligheten att bygga något som verkligen gör skillnad. Vi jobbar mot tre tydliga mål: Lönsamhet Tydliga, fungerande processer En stabil organisation där människor trivs Vi vet att vi inte är färdiga – men vi är på väg. Och vi söker dig som gillar just det: att vara mitt i transformationen och bidra till något som växer på riktigt. 📩 Ansökan Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med ”Lager- och leveransadministratör”. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 17 augusti. Observera att urval sker under semestertider, vilket kan påverka svarstiden.

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Kundsupport
Ikett Personalpartner AB
Ordersamordnare m.fl.

Om tjänsten Intern och extern kundsupport ex viss teknisk support, orderhantering och uppföljning. Skapa en kundnöjdhet genom att använda de resurser som behövs för att kunna leverera. Du ska samordna med försäljning, drift, Supply Chain Management och andra interna och/eller externa team för att säkerställa att kundsupporten levererar hög kvalité. Placering i Ludvika är optimalast men på sikt kan det finnas möjlighet att jobba på distans på ca 50% Om företaget Ett globalt företag med produktion på flera platser i bla Sverige. Din profil Du ska ha jobbat i en liknande roll i närtid och på ett företag som jobbar med produktion. Kan arbeta effektivt tillsammans som en del av ett team och ha känsla för ett teamfokuserat arbetssätt. Ditt arbete kräver ett lösningsfokuserat mindset och att du även kan jobba självständigt. Då datorn och telefonen är en av dina viktigaste arbetsredskap är det viktigt att du har en hög kunskap och känner dig bekväm i användandet av dessa i ditt dagliga arbete. Flytande engelska är ett krav, svenska är fördelaktigt. Kunskaper i SAP är meriterande Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer inom industribranschen att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns i hela Sverige och Norge och främst inom tillverkande industri och verkstadsindustri. Vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Tack vare långsiktigheten i våra uppdrag har många en tryggad anställning på Ikett. Detta har lett till att flera anställda har jobbat hos Ikett i 20+ år. Under den tiden har de fått utvecklas, testa flera uppdrag med en trygg arbetsgivare i ryggen. Ofta är målsättningen att det ska leda till anställning hos kund. På Ikett finns det möjlighet att arbeta lokalt i ditt närområde, men även spännande resejobb i hela Sverige och Norge för dig som vill ut på resande fot. Hos oss får du: Engagerad personal genom hela rekryteringsprocessen som även har kontakt med dig när du börjar jobba hos vår kund. Trygghet där vi värnar om din säkerhet på arbetsplatsen. Möjlighet till utveckling. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Orderadministratör till Compomill i Upplands Väsby
Andara Group AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du ha en roll där din känsla för service och ordning gör verklig skillnad? Compomill i Upplands Väsby söker en vass orderadministratör som gillar att ta initiativ och vill arbeta brett i en omväxlande vardag. Compomill Nordic Components säljer komponenter och testsystem till kunder som återfinns bland flera stora varumärken och industrier i Norden och Baltikum, framförallt inom telekom, försvar, forskning, laboratorier och elektrifiering samt inom mät- och testområdet. Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Arbetsuppgifter I rollen som orderadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom säljsupport, order, leverans, logistik och lite marknadsföring. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Svara på förfrågningar Skapa offerter och säljordrar Registrera beställningar till leverantörer Övervaka leveranser Kontroller och bekräfta leveranser Utleveranser till kund Kontakt och bokning av transportör Besvara frågor både via telefon och mail Administrera websida, e-post utskick, sociala medier m.m. För den som har erfarenhet och intresse av IT, ekonomi, sälj eller marknadsföring finns möjlighet att få utökade arbetsuppgifter inom något av dessa områden. Kvalifikationer Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för sälj-, order-, logistik- och leveransflöden. Du får gärna ha erfarenhet av orderläggning och lagerhantering i affärssystemet Microsoft NAV. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Goda datorkunskaper är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Meriterande om du har erfarenhet av ISO certifiering & kvalitetssäkring Personliga egenskaper Du är en strukturerad doer som levererar med kvalitet och håller deadlines. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att kommunicera via både telefon och mejl. Vi söker dig som är lösningsorienterad, flexibel och van att snabbt sätta dig in i nya situationer. Du gillar att vara en del av ett mindre team och att vara den som håller ihop trådarna – en riktig spindel i nätet. Mer om Compomill Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Med hjälp av dessa riktlinjer vill Compomill skapa en säker och hälsosam arbetsplats, skydda miljön, använda resurser effektivt och se till att följa lagar och branschregler i hela verksamheten. Compomill har kontor i Upplands Väsby. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 5 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Tillsättning: under andra hälften av augusti 2025 Omfattning: heltid, 38,75 timmars arbetsvecka där arbetstiderna är vardagar 8-16.30 Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef på Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vill du ha ett omväxlande jobb?
Svenska Köttföretagen AB
Ordersamordnare m.fl.

Svenska Köttföretagen AB söker en engagerad orderhandläggare/labbpersonal till vår seminstation i Hållsta, utanför Eskilstuna. Vi är ett bransch- och utvecklingsbolag som ägs av några av Sveriges största slakterier. Vårt uppdrag är att stärka svensk köttproduktion genom att leverera semin, livdjur, rådgivning och branschutveckling – med fokus på kvalitet, effektivitet och framtid. Vi har två seminstationer: en utanför Eskilstuna och en i närheten av Nässjö. Just nu bygger vi en helt ny, toppmodern seminstation – och den står klar redan i höst. Du får alltså chansen att kliva in i ett framtidsinriktat arbete där vi kombinerar ny teknik, förbättrade arbetsflöden och hög kvalitet i alla led. Om rollen Det här är en varierad och viktig roll där du kommer att arbeta både i vår ordermottagning och i labbet. I ordermottagningen ansvarar du för att ta emot och hantera kundorder, planera produktionen tillsammans med kollegor på båda stationerna, samt arbeta med logistik och fakturering. Du kommer även ha helhetsansvar för vår webbshop – från inköp av varor från olika leverantörer, inklusive att förhandla inköpspriser, till att säkerställa att sortimentet är aktuellt och att kundbeställningar hanteras smidigt. I labbet blir du en del av vårt produktionsteam som arbetar med att ta fram semindoser, genomföra kvalitetskontroller och förbereda distribution. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarsfull, serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Du tycker om att ha kontakt med människor och trivs i ett jobb där du får ta ansvar och arbeta självständigt – samtidigt som du är en lagspelare. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska, och du har god datorvana. Du har dessutom ett tekniskt intresse och trivs med att arbeta med och lära dig nya system och teknisk utrustning. Tjänsten är placerad på vår seminstation i Hållsta, utanför Eskilstuna. Minimiålder: 18 år. B-körkort krävs.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Orderkoordinator till EPS Vascular i Malmö!
Academic Work Sweden AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du arbeta i en avancerad kundtjänstroll inom EPS Vascular? Vi söker en driven orderkoordinator med erfarenhet av customer service, inköp och affärssystem! OM TJÄNSTEN EPS Vascular AB är ett privatägt svenskt medicinteknikföretag, grundat 2009, med huvudkontor i Malmö, De är en del av Uniphar Medtech, en ledande europeisk distributör av medicinteknisk utrustning med säte i Irland och verksamhet i 24 länder. Företaget specialiserar sig på distribution av avancerade kardiovaskulära medicintekniska produkter – såsom guidewires, katetrar och andra interventionsteknologier – till vårdgivare inom interventionell kardiologi och perifer kärlkirurgi i Norden och Baltikum. EPS Vascular AB beskriver sitt erbjudande med mottot “Your niche. Our core.”, vilket speglar fokus på specialistsegment inom kardiovaskulär sjukdomshantering. De erbjuder nära kliniska partnerskap och fungerar som en strategisk partner för introduktion och implementering av ny medicinteknik på främst den nordiska marknaden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering av inkommande orders * Planering, inköp och lagerhantering av produkter * Löpande kontakt med kunder och leverantörer * Agera intern supportfunktion mot säljorganisationen VI SÖKER DIG SOM - Hanterar svenska och engelska både i tal och skrift då du kommer att kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer på båda språken dagligen - Har tidigare erfarenhet av arbete inom orderhantering/inköp/customer service - Har vana av att arbeta i Office 365 - Har god systemvana i affärssystem, gärna Microsoft Business Central Meriterande: * Kunskaper i danska eller finska Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET För att läsa mer om företaget, klicka här!

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Skogsadministratör till expansiva Stubbolaget i Värmland!
Academic Work Sweden AB
Ordersamordnare m.fl.

Har du intresse för skogsbruk, logistik och administration och vill bli en nyckelspelare i ett växande bolag? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för struktur, planering och administration i ett framåtlutat företag där du får möjligheten att vara med och påverka. Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Som skogsadministratör kommer du att spela en central roll i den dagliga driften, i en verksamhet som präglas av korta beslutsvägar, högt tempo och en stark framtidstro. Det är viktigt att du som söker är nyfiken och alltid strävar efter förbättring och utveckling. Du kommer ha en roll som präglas av frihet under ansvar där arbetstider varierar och det krävs att du är flexibel utifrån vad uppdraget kräver. Detta möjliggör också ett stort handlingsutrymme och en vardag som inte blir enformig. Kunderna man arbetar mot är lokaliserade i Mellansverige och sträcker sig hela vägen från Jönköping till Sundsvall. Du som skogsadministratör förväntas emellanåt att bli med ut på kundbesök för att skapa en god förståelse för kundernas behov. Du bör också trivas med att ha ett öppet sinne och värdesätta prestigelöshet för att kunna bli framgångsrik i rollen. Detta är ett konsultuppdrag och du kommer således vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Stubbolaget. Uppdraget kommer ursprungligen att vara på heltid under ett års tid, och därefter leda till en överrekrytering och direktanställning hos Stubbolaget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Du erbjuds - En unik chans att få växa med ett bolag som satsar på hållbar bioenergi - En varierad arbetsvardag blandad med administration och kundbesök - Möjlighet till distansarbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sköta logistik och redovisning i Viol * Dokumentation för skogsindustrin och bränslesektorn * Miljöredovisning VI SÖKER DIG SOM - Tidigare har arbetat på ett skogsbolag - Har arbetslivserfarenhet av att arbeta med redovisningssystemet Viol - Har god systemvana - Kan kommunicera obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift - Har körkort - Är ok med att resa i tjänst, i syfte att titta på objekt för att förstå kundernas behov För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Optimistisk - Ansvarstagande - Energisk - Intellektuellt nyfiken Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Stubbolaget specialiserar sig på stubbrytning, bearbetning och transport av skogsprodukter. Expertisen och erfarenheten gör dem till det självklara valet för markägare med unika behov. Teamet hanterar hela produktionskedjan med avancerad utrustning och teknik för effektiv och skonsam skogshantering. De erbjuder avverkning, skotning, stubbupptagning, krossning, sortering och transport från arbetsprojekt till slutkund och arbetar proaktivt för minskad miljöpåverkan.

13 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Säljadministratör med SAP kunskaper till Solna
Andara Group AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du bli en del av ett världsledande företag inom klimatlösningar – och samtidigt jobba i ett sammansvetsat team där din insats verkligen räknas? Nu har du chansen!  Vår kund i Solna söker en noggrann, engagerad och positiv säljadministratör som vill vara med och stärka sitt säljteam. Som säljadministratör är du navet mellan försäljning, kund och lager. Du ansvarar för att stötta säljarna med administration, orderhantering, kundkontakter och att se till att allt flyter smidigt från offert till leverans. Du får en viktig roll i att skapa kundnöjdhet – med struktur, service och samarbete. Arbetsuppgifter – Säljadministration och kundsupport Registrera och följa upp ordrar i affärssystemet SAP Stötta säljavdelningen med offerter, fakturering och leveransuppföljning Hantera kundförfrågningar och säkerställa snabb återkoppling Arbeta med administrativa uppgifter kopplade till avtal, priser och produktinformation Samarbeta med logistik, inköp och ekonomi för effektiva processer Vi erbjuder: En trygg anställning som konsult hos oss på Andara. Friskvårdsbidrag samt tjänstepension. 37,5 timmes arbetsvecka. Ljusa fräscha lokaler mitt i Solna. Konsulträffar såsom jul & sommarfester. Gemensamma luncher och täta avstämningar med din konsultchef. Vem söker vi? – Administrativt skicklig och serviceinriktad kollega Du är prestigelös, säljorienterad och van att hålla många bollar i luften Du har erfarenhet av SAP ( Ett krav för rollen ) Du har akademisk bakgrund Har erfarenhet av säljadmin, administration eller kundsupport Trivs i en roll med mycket kontakt internt och externt Är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs Har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Bekväm med Officepaketet  Dina egenskaper och kvalifikationer inom sälj- & kontorsadministration Serviceinriktad och lösningsfokuserad med ett professionellt bemötande Flexibel, självgående och har lätt för att prioritera Anställningsvillkor och information  Omfattning: Heltid Start: Omgående. Rollen är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till förlängning och du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Andara. Placering: Solna med möjlighet till hybrid arbete 2 dagar i veckan Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till vår kunds team i Solna!

13 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Steelwrist söker Orderadministratör
Steelwrist AB
Ordersamordnare m.fl.

Steelwrist är idag den snabbast växande tillverkaren av tiltrotatorer och snabbfästen i världen. Vårt mål är att vara ”Bäst i världen på att utveckla, tillverka och sälja redskap som ökar grävmaskiners effektivitet”.  Vi behöver nu förstärka vårt team med en driven orderadministratör som kommer vara en viktig länk mellan företagets kunder, försäljnings- och produktionsavdelning. Vi erbjuder: Som Orderadministratör på Steelwrist kommer du in i ett spännande skede med tillväxt och expansion. Du ansluter till ett familjärt bolag och ett team med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där man arbetar självständigt, men företagskulturen andas teamwork och högt i tak. Medarbetarna är Steelwrists viktigaste resurs och tillsammans värnar vi om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla. Vi erbjuder bland annat träningsbidrag, arbetstidsförkortning och div andra förmåner. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Sköta kontakt med säljare, kunder och agenter via e-mail och telefon. Du arbetar i ett team som orderregistrerar och leveranstidskontrollerar kundordrar samt säkerställer att frakter till kund sker på effektivt sätt. I nära samarbete med produktionsavdelningen ser du till att kunders önskemål uppfylls gällande kundspecifika krav och leveranstider. Ansvarar för att dagligen orderregistera kundorder, kommunicera leveranstid till kund samt omplanera leveranser vid eventuell störning. Du kommer också mäta och följa upp resultat. Arbetet innebär en hel del intern kommunikation med olika avdelningar för att dela information och säkerställa en god leverans. Arbetet kräver ett nära samarbete med personal från försäljning, ekonomi, utveckling, produktion och lager. Delta i kontinuerliga förbättringsarbeten för processer som rör orderavdelningen. Personlighet: Du trivs och din personlighet passar i ett mindre bolag med klara ambitioner att växa med alla utmaningar detta innebär. Du är en prestigelös, lösningsorienterad och ansvarsfull person, som vill driva dina arbetsuppgifter hela vägen. Du är en resultatinriktad genomförare som på ett engagerat sätt driver de arbetsuppgifter som ligger på ditt bord. Du kommer att arbeta under eget ansvar både självständigt och i team, därför är god kommunikations- och initiativförmåga viktiga egenskaper. Du förväntas även bidra till ständigt förbättringsarbete av arbetsprocesser och rutiner. Bakgrund och meriterande arbetslivserfarenhet: Som person är du tekniskt nyfiken, noggrann, drivande och självgående. Du har förståelse för industriell tillverkning, god datorvana och van att arbeta i affärssystem (meriterande Monitor ERP). Du drivs av att ständigt förbättra och att lösa problem. Du har goda färdigheter i svenska och engelska i både tal och skrift. Steelwrist expanderar kraftigt så ditt bidrag till vår utveckling är viktig

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025