Projektledare till vår kund sökes!

Besitter du kunskap och erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation? Ta vara på möjligheten och sök tjänsten som projektledare till vår kund direkt, löpande urval! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En roll med befogenhet att driva och fatta egna beslut i syfte att förbättra verksamheten • En möjlighet att vara med och påverka den gröna omställningen av industrin • Att bli en del av ett engagerat och kompetent team Arbetsuppgifter Som projektledare hos vår kund kommer du dels utgå från kontoret i Västerås, dels vara ute på plats hos kundens samarbetspartners anläggningar. Du kommer arbeta nära engagerade kollegor med bred kompetens inom papper-, massa- samt energibranschen. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: • Ett övergripande ansvar och befogenhet att besluta i tekniska och ekonomiska frågor • Att ytterst ansvara över dialogen med kunder för ett framgångsrikt genomförande av projekten • Hantera kund- och leverantörskontrakt, projektresurser, leveranser och utföra risk- och möjlighetshantering • Upprätthålla tids-, kostnads- och kvalitetsplan samt deltar i riskanalys för arbetsmiljö, säkerhet och projektutförande Vi söker dig som har arbetat som projektledare mot externa kunder sedan tidigare. Du har erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation. Vidare har du en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i på både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära resor vid enstaka tillfällen. Det är även meriterande om du behärskar det finska språket. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som projektledare hos vår kund. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som projektledare har du ofta en ledande position i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Product Manager

Vill du vara med och forma framtidens primärvård? Doktor.Se söker en Product Manager till vår spännande tillväxtresa. Inom Doktor.Se är vår mission att skapa en digifysisk vårdupplevelse för våra patienter, samt att tillhandahålla vård som är effektiv och tillgänglig för alla. Om rollen Du kommer att arbeta nära ledningen och tvärfunktionella team av ingenjörer och designers samt i nära samarbete med operationella chefer för att bygga produkter. Du rapporterar till Head of Product. Som Product Manager kommer du att: Leda och driva utvecklingen av vår produkt från idé till implementering, inom ramen för breda produktmål och strategi Delta i utformningen av en långsiktig produktstrategi. Samla in kravspecifikationer, analysera affärsbehov och prioritera dem i backloggen Analysera och presentera nya affärsmöjligheter relaterade till produktutveckling Använda ett datadrivet arbetssätt, inklusive att skapa business case för att utvärdera nya idéer och möjligheter Justera kravspecifikationer baserat på feedback från användare och teammedlemmar Implementera MVP-lösningar och prototyper för nya produktidéer Ansvara för hela livscykeln för våra befintliga och nya produkter Om dig Du gillar att hitta och driva lösningar på komplexa problem. Du tar stort eget ansvar, ser möjligheter och behov samt kombinerar flexibilitet och driv. Du är kommunikativ och söker nya möjligheter att lära och utvecklas. Vi tror att du har följande kvalifikationer: Minst fem års arbetslivserfarenhet av liknande roll som Product Manager i ett tvärfunktionellt agilt team Relevant högskoleexamen inom ekonomi eller datavetenskap Stark erfarenhet av att leda komplex produktutveckling från idé till implementering Erfarenhet av att arbeta med hypotes- och datadriven produktutveckling, inklusive att skapa business case och A/B-testning Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fantastiska kollegor och möjligheten att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Du kommer att ha stort inflytande på produktstrategin och affärsutvecklingen. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Gemensam frukost varje måndag Mer praktiska detaljer Startdatum? Vi vill såklart att du ska vara en del av oss så snart som möjligt, men vi förstår om du sysslar med annat i dagsläget - så vi pratar ihop oss om lämpligt datum i slutet av processen. Det här är en tillsvidareanställning, men vi börjar alltid med en provanställning för att lära känna varandra. Din hemvist kommer vara på vårt huvudkontor på Sveavägen 63, mitt i stan bland bra lunchutbud och trevliga uteserveringar. Du kommer också ha möjlighet att jobba hemifrån på tisdagar och fredagar. Känns det här som något för dig? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktägare Retail & E-commerce

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Produktägare Retail & E-commerce hos John Henric Vill du spela en avgörande roll i utvecklingen av vårt företag och kundupplevelsen hos John Henric? Som Produktägare Retail & E-commerce kommer du att vara nyckelpersonen i att driva framgång genom att leda strategiska initiativ, samarbeta med olika team och säkerställa att våra tekniklösningar möter och överträffar kundernas behov. Ansvarsområden: Utveckla och underhålla en produktroadmap för att säkerställa att vi når våra strategiska mål och levererar enastående kundupplevelser. Samla in och prioritera behov från olika delar av organisationen och översätt dem till konkreta initiativ och projekt. Hantera tidsplaner och budgetar för att säkerställa effektiv leverans och mätning av värde. Bygga och underhålla starka relationer med leverantörer och partners för att driva gemensam utveckling och framgång. Säkerställa noggrann testning och verifiering av lösningar innan lansering. Kommunicera regelbundet och effektivt med intressenter om produktuppdateringar och vägen framåt. Fungerar som systemägare för full tech stack på John Henric. Profil: Driven och självgående med förmåga att skapa och implementera processer för framtiden. Ordningsam och strukturerad med stark förståelse för e-handel och retail. Erfarenhet av att arbeta med externa team och leverantörer. Utmärkta kommunikationsfärdigheter. Förmåga att navigera i en snabbt föränderlig miljö. Högt intresse för tech. Förmåner: Bli en del av ett fantastiskt och framåtlutat team hos John Henric. Möjlighet att arbeta med moderna verktyg och teknik. Fantastiskt kontor med bra läge. Chansen att göra ett verkligt avtryck och bidra till företagets tillväxt och expansion. Lära av andra i en portfölj av bolag med olika expertisområden. Om du är en driven och erfaren Produktägare med en passion för retail och e-handel, och vill vara med och forma framtiden för John Henric, då är detta en perfekt möjlighet för dig! Ansök nu och bli en del av vårt team!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Product Owner - Contracted Services

Do you want to work in the intersection of digital transformation and business development of services that greatly impact Scania and our customers? Contracted Services is about offering our customers the right repair and maintenance services to maximize the uptime of their Scania products and manage their financial risk. It is an essential business area, where digital transformation opens great potential for business growth and enhanced customer experience. We are now strengthening our team with an additional product owner. In this role, you will be part of a diverse, cross-functional team of highly skilled people within business and IT. The team is responsible for developing, maintaining and supporting several global applications. You will work closely with users, designers, business experts, and other stakeholders, to create value for our customers and retail network. As a product owner your daily work is to · Work with your team to explore new, innovative feature ideas that advance user experience and business performance. · Defining epics for new software features, breaking them down into features and user stories. · Together with the other product owners, manage and prioritize the product backlog for the development teams. · Actively participate in development processes to review, explain and influence. · Contribute in the strategic work with defining product vision, objectives and key result, and follow up that targets are met. · Be a part of user research and creation of user journeys and prototypes. · Build high-performance products. · Present the outcome of the development and communicate with stakeholders. Your profile You are passionate about the customer and the user journey, and you are adept at user-centric ways of working. You are a pragmatic driver who makes things happen and keeps everyone focused on the right priorities. You are impatient if things move slowly, yet empathic as an informal leader. You are authentic, structured, and you have seen enough to know that you are not always right. You are a team player in the true sense of the word, focused on team and business success, rather than the means to get there or who gets the credit. You don’t shy away from hard decisions or complex tasks. As a person, you are structured, flexible, and efficient. You are also a motivator that ensures that you and your team deliver great results while having fun in the process. Skills & Requirements You have a university degree in engineering, business or IT and at least five years of relevant professional experience. You have a commercial mindset and a proven track record as a product owner or related roles working with agile development teams. The position requires that you are fluent in written and spoken English. Other languages are considered a merit. Some travelling will be required. What we offer Scania’s culture is characterized by openness, diversity and respect for the individual. The people who work here are our most important asset, so we will invest in you to help you grow with us. As a Scania employee, you are offered several benefits in addition to personal and professional development opportunities. These benefits include mutual bonus, leasing car, occupational pensions and flexible working hours which support work-life-balance. For more information please contact Tobias Vidderfjell, Head of Contracted Services and Maintenance Email: [email protected] Application We are looking forward to reading your application that contains a CV and cover letter latest May 19th. A background check might be conducted for this position.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Electromobility specialists with innovation mindset

WHO WE ARE LOOKING FOR ALTEN Electromobility innovation team focus on front line development and the global transition to electrification of transportation. You should be genuinely interest in technology and green transportational solutions!   WHAT WE OFFER YOU  Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities,development and togetherness.ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward.     As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants.   REQUIREMENTS: Do you have experience from Design Engineering within Automotive, and/or within the field of Electromobility? We are looking for you! MSc or BSc within Engineering (mechanical, mechatronics or similar). A couple of years’ experience from Electromobility development. Automotive Design Engineering experience, either within Electromobility or other Automotive areas (powertrain, transmission or electrial engines). Experience from packaging engineering and propulsion components. Knowledge/Interest of Electrical Vehicles. Preferable tools: Catia/Creo   ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest consulting companies within Engineering, IT and Life Sciences with over 54,000 employees in more than 30 countries. We’re a global actor with a local presence with 1400 committed colleagues in offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain of the most prestigious companies in sectors such as Automotive, Aerospace & Defense, Energy, Manufacturing, Public Sector and Life Sciences.   For four years in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Konstruktör inom försvarsindustrin

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Har du erfarenhet inom produktutveckling och mekanikkonstruktion och vill vara med och utveckla morgondagens produkter inom försvarsindustrin? Då kan detta vara din nästa utmaning! Just nu söker vi erfarna kollegor till vårt team inom mechanical design engineering i Göteborg till vårt projektkontor där vi bedriver åtaganden mot försvarsindustrin. I uppdragen kommer du att jobba med mekanikkonstruktion och produktutveckling i en stimulerande miljö med goda utvecklingsmöjligheter och erfarna kollegor. Som konsult på AFRY får du också tillgång till ett stort nätverk av kollegor och experter inom olika branscher och teknikområden både lokalt i Göteborg och nationellt. På AFRY har du en trygg anställning och vår övertygelse är att nöjda medarbetare är vårt recept för framgång, vilket gör att våra medarbetare är vårt fokus. Vi är måna om att du ska trivas på ditt uppdrag, utvecklas, ha kul på jobbet men också ha utrymme för en meningsfull fritid! Resor i tjänst förekommer. Kravspecifikation Vi söker produktutvecklare inom mekanik som har ett genuint intresse för teknik, modellering och konstruktion med en förmåga att leverera goda resultat. Som person är du kommunikativ och kreativ med en nyfikenhet på nya och spännande utmaningar. Du gillar även att dela idéer och samarbeta med kunder och kollegor. För att lyckas i rollen har du även: Utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom mekanik, maskinteknik eller produktutveckling. Minst 2 års erfarenhet av produktutveckling inom mekanik Goda kunskaper i Catia eller Creo Tidigare arbete som konsult inom fordons- eller försvarsindustri Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Eftersom det är ett säkerhetsklassat uppdrag krävs det specifikt medborgarskap. Sista ansökningsdagen är den 24 maj 2024, men kandidatutvärdering och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktuppgifter Sektionschef Peter Blomgren: [email protected] Ytterligare information Utöver spännande uppdrag och fantastiska kollegor erbjuder AFRY: Trygg anställning, kollektivtal och konkurrenskraftiga löner En generös kandidatportal i Benify där du kan se alla våra förmåner En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. Intern utbildningsakademi, AFRY Academy - Som anställd hos oss har vi alltid ett fokus på individuell kompetensutveckling och en stark kultur där vi delar kunskap och erfarenheter. Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga, skidresor mm Läs mer om våra förmåner här: https://afry.com/sv/bli-en-del-av-afry/lar-kanna-oss Vi har en inkluderande kultur med ledare som stöttar din utveckling och som vågar tänka stort. Ledare som är modiga, hängivna och gör det de tror på, och som stöttar dig i att göra detsamma. Vårt fokus på ledarskap ger goda förutsättningar att utvecklas och växa i din roll. Sökord: #LI-Hybrid, mechanical design engineer, mekanikkonstruktör, konstruktör, CAD, Catia, Creo Vi undanber oss direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker nu Senior Produktutvecklare inom mekanik till Automotive East

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning I rollen som senior produktutvecklare hos oss på AFRY i Stockholm inom sektionen INDUSTRIAL & DIGITAL SOLUTIONS-Automotive East, kommer du att mötas av kvalificerade och utmanande uppdrag inom fordonsutveckling som innefattar hela eller delar av produktutvecklingskedjan. Du kommer att arbeta med utmanande projekt, både internt och externt hos vår kund, där du har möjlighet att använda dina erfarenheter och bygga på din kunskapsbank då uppdragen varierar över tid. Projekten bedrivs tvärfunktionellt och här får du möjlighet att växa och jobba med produktutveckling av högteknologiska produkter för framtidens hållbara värld. Som senior produktutvecklare hos oss är det av stor vikt att du är en duktig kommunikatör som har förmåga att förklara det komplexa på ett enkelt sätt. Du är van vid att leverera och kravställa och har förmåga att leverera mot, och kommunicera realistiska mål. I rollen som senior produktutvecklare hos oss på AFRY ser vi dig som en coachande kollega och ledare som sprider energi i din arbetsgrupp, du bidrar till att skapa en plats med en lärande atmosfär både internt och externt. Kravspecifikation Vi söker dig med minst 10 års arbetslivserfarenhet av produktutveckling inom tillverkningsindustri. I botten har du en ingenjörsutbildning och det är meriterande om du har erfarenhet inom fordonsutveckling. Som person har du en förmåga att skapa entusiasm, engagemang och framgång hos dina lagkamrater. Du brinner för lagarbete, drivs av utmaningar och älskar sociala sammanhang. Samtidigt tycker du teknik är intressant och du brinner för att utvecklas som produktutvecklare/ingenjör. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift Ytterligare information Vi ger dig möjlighet att lyckas med det vi tillsammans eftersträvar. Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Gustav Olheim [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Anders Kristiansen, [email protected] Ytterligare information Ytterligare information Vi ger dig möjlighet att lyckas med det vi tillsammans eftersträvar. Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Sawen Shawket, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Anders Kristiansen, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 2024-05-31! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Product Specialist - Linköping

Är du en affärsinriktad person som drivs av att leda projekt och utveckla processer? Här får du en unik möjlighet att vara en viktig partner i utvecklingen vår affär samtidigt som du bidrar till en mer hållbar morgondag!        Om rollen  Som Product Specialist är din huvuduppgift att driva och utveckla våra processer och kunderbjudanden inom vårt område för alternativa råvaror. Det gör du bland annat genom att vara en brygga mellan produktionspersonal och våra kunder för att kunna utveckla och anpassa våra processer utifrån kundernas behov. Du hanterar en viss rapportering gällande volymer och kvaliteter samt tar fram förbättringsförslag och nya affärsmöjligheter som presenteras till affärsområdet. Du kommer ha en central roll på filialen och förväntas ha en helhetssyn över filialens och bolagets affär för att stötta organisationen på bästa sätt.   Du kommer att arbeta tätt med Mårten som är Filialchef samt med centralt team på affärsområdet för alternativa råvaror där du får stöttning i att driva dina frågor. Du kommer att driva ett antal projekt som rör utveckling samt ha en central roll i olika kundgrupper för att utveckla vårt samarbete. Inom projekten kommer du även att komma i kontakt och ansvara mot myndigheter.  Vem är du?  För att trivas i denna roll ser vi att du är en person som brinner för affärsutveckling samtidigt som du har en god projektledningsförmåga. Du motiveras av att själv ta ägandeskap över frågor och utveckla arbetssätt för att vi och våra kunder ska utvecklas. För dig är det naturligt att skapa långsiktiga relationer, bygga nätverk och vara en hjälpande hand i de situationer det behövs. Vidare är du en person som har en förmåga att se helheten samtidigt som du har lätt för att analysera och identifiera lösningar till frågeställningar som uppstår.   Kvalifikationer  • B-körkort  • Gymnasieutbildning  • Erfarenhet av att ha arbetat i processer   • Erfarenhet av att ha arbetat med Officepaketet, främst Excel och PowerPoint  • Goda kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska  • Projektledning  Vi ser det som meriterande om du har:   • Erfarenhet av arbete med miljö-, hållbarhet- och tillståndsfrågor   • Erfarenhet av arbete inom industri   • Eftergymnasialutbildning  Hos oss utvecklas du!  Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.  Information om rekryteringsprocessen  Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.  Välkommen med din ansökan!  #LI-ONSITE Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Product Owner

Join our LS Central team to build new digital solutions for one of Stena Line’s most important businesses – Onboard Sales and Services! As a member of our OSS Digital department, you will maintain and enhance the digital platforms managing onboard commercial operations, and create new experiences - always with our guests and colleagues in focus. You will deliver front- and backend functionality with the team for POS, replenishment, accounting, etc. based on the MS Business Central/LS Central application, collaborating with internal stakeholders, our agile product team, and suppliers. Together you will define requirements, implement processes, and deliver technical solutions. Some of your key responsibilities: - Establishing a product goal/vision and defining a roadmap together with relevant stakeholders - Facilitating the dialogue with our different stakeholders and suppliers - Collecting and structuring business requirements concerning transactions, replenishment, accounting, BI, and related processes - Being innovative and contributing with proposals for new solutions and best practices - Maintaining the product backlog, defining acceptance criteria in collaboration with the product team and relevant stakeholders as well as prioritizing. - Using and promoting agile principles. - Ensuring business continuity by following up on released functionality. - Highlighting structural flaws that require changes in the platform and other source systems feeding into the system. - Coordinate roll-out activities and deployments. What you will experience We are an open-minded and growing agile team, working with cross-functional products to improve the customer experience in our digital onboard environments. By being innovative, creative, and unpretentious, we support our business by managing technology and content onboard. Together we have great team spirit and take joy and pride in working together in the office, remotely, and on our frequent trips to the vessels and ports throughout our route network that spreads over Northern Europe. We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow. As a Stena Line employee in Sweden we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, wellbeing activities, access to a benefits portal and much more. Who you are At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. We believe you are a true team player, who cares for the well-being of your colleagues, a nice productive work environment and supporting your professional network. You have an open and positive attitude and share your knowledge with others. We also believe you are reliable by creating trustful relationships with the people around you and taking responsibility for what you deliver. Qualifications: - University degree in IT or extensive relevant experience - A proven track record in the hospitality industry or in IT with ERP systems   - Experience with agile work - Experience in managing larger projects - Understanding of integrating fundamental principles in dialog with architects and developer experts - Strong communication skills - Proficiency in Swedish and English Interested?  This is a full-time, permanent position based in Gothenburg in our OSS Digital Team. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than May 15th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information. If you have any questions regarding the position, you are welcome to contact Hannes Pinkenburg, People & Technology Manager OSS Digital at [email protected] or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, [email protected].  Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment.  About Stena Line As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places. We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

25 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Utvecklingsingenjör med inriktning mekatronik till ESBE

ESBE erbjuder en utvecklande teknisk roll i ett globalt bolag med en spännande produktportfölj. Har du ett tekniskt intresse, är redo för nästa steg och lockas av att vara en nyckelspelare i en tillväxtresa? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om företaget ESBE står för komfort, säkerhet och energibesparing och tillhandahåller produkter för reglering av värme och kyla i fastigheter. ESBE arbetar för att ständigt ligga i framkant och bidrar till hållbar energi och en bättre miljö. Med närmare 120 år bakom oss har vi en marknadsledande position och är ett väletablerat varumärke i hela Europa. ESBE-familjen, som växer ständigt, består idag av drygt 240 anställda och omsätter ca 850 MSEK. Huvudkontor med utveckling och fabrik ligger i Reftele och försäljning sker över hela världen, men främst inom Europa. Vi har egna dotterbolag i Tyskland, Frankrike, Italien och Polen. Läs mer om oss på ?www.esbe.eu Dina arbetsuppgifter Som utvecklingsingenjör på ESBE får du möjlighet att vara en del av teamet som arbetar med utvecklingsprojekt med fokus på planering, utveckling och utvärdering av våra produkter som reglerar värme och kyla i vätskeburna system. I rollen arbetar du nära teamet och får möjlighet att samarbeta med både interna och externa aktörer för att säkerställa framgångsrika resultat. Denna roll är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill få erfarenhet och samtidigt utveckla dina färdigheter inom produktutveckling. Förutom att du blir en del av ett härligt utvecklingsteam så erbjuder vi också generösa förmåner. Vi har ett vinstdelningssystem som ger dig möjlighet att ta del av företagets framgångar. Dessutom kan du investera i din framtid genom att köpa aktier i ESBE AB. Vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och erbjuder schemalagd utvecklingstid för att hjälpa dig att nå dina karriärmål. Din profil Vi tror att du som söker har en relevant utbildning som ingenjör, gärna inriktning mot mekatronik eller reglerteknik. Har du ett intresse eller tidigare kunskaper inom elektronik är det meriterande. Tjänsten kräver att du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Känner du igen dig i egenskaper som kommunikativ, nyfiken och analytisk? Bra! Då har du sannolikt goda förutsättningar att nå framgång i rollen. Vi vill jobba med dig som drivs av utmaningar och har en förmåga att koordinera och prioritera ditt arbete. Du är en strukturerad och engagerad person som sätter laget före jaget. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökningsförfarande I denna rekrytering samarbetar ESBE med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Linda Algeskog, [email protected] alt. 079-585 56 46 eller Lydia Karlsson, [email protected] alt. 070-280 24 24. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024