Projektledare inom hållbar produktutveckling

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som Projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en hållbar framtid. Hållbara lösningar inom industrin kan exempelvis handla om ökad energieffektivitet, högre materialeffektivitet och smartare produktionssystem. I din roll som konsult och Projektledare hos oss kommer du tillhöra sektionen Project, Control & Management, som är specialiserade inom projektledning och arbetar med olika roller inom projektledning, projekt- och programstyrning samt projektkoordinering. Uppdragen är inom industrin och teknikbranschen där vi bidrar till att skapa morgondagens smarta produktion och produkt. Många av de projekt där vår hjälp efterfrågas är triggade av elektrifiering av fordonsbranschen, fossilfria material eller digitalisering. I huvudsak är uppdragen hos våra kunder, vilka geografiskt befinner sig mellan Södertälje och Uppsala, alternativt i våra egna lokaler. Gruppen består idag av 13 projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin. Vi har en jämn fördelning mellan kvinnor som män, om du inte redan är certifierad enligt PRINCE2 och/eller PMI kommer du kunna erbjudas detta via oss. Vi är alla är ingenjörer med genuint teknikintresse i grunden, men vår gemensamma drivkraft är viljan att utvecklas inom ledarskap och projektledning. Några citat från medarbetarna inom sektionen om varför de trivs så bra: ”Om man gillar att koordinera, hålla ordning och driva små och stora projekt med ansvar” ”Bra sektion med härlig sammanhållning där vi stöttar varandra och gärna delar med oss kring våra erfarenheter” ”Det finns en stor öppenhet för att komma med egna önskemål om ens personliga utveckling. Dessutom uppmuntras vi att skapa bredd och utvecklas, exempelvis att vi ska certifiera oss som Projektledare” Varför jobba med mig? – Fredrik, rekryterande chef: Som ledare är jag närvarande, stöttande och möjliggöra framgång genom att ta bort hinder. Jag drivs av att prestera tillsammans och imponeras dagligen av vilken potential som finns hos varje medarbetare i gruppen. Mitt främsta mål är att vi som grupp ska leverera den bästa projektledningen till våra kunder samtidigt som vi har grymt kul på jobbet, vilket bygger på att alla tar ansvar för både leverans och teamwork. Kravspecifikation Vi söker dig med 2-10 års arbetslivserfarenhet av projektledning inom industrin, gärna inom produktutveckling. I botten har du en ingenjörsutbildning inom tex industriell ekonomi eller liknande och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom fordon, försvar, elektronik, food & pharma eller liknande industrier. Som person har du en förmåga att skapa entusiasm, engagemang och framgång hos medarbetare. Du brinner för lagarbete, drivs av utmaningar och älskar tävlingar och sociala sammanhang. Samtidigt tycker du teknik är intressant och du brinner för att utvecklas som ingenjör och ledare. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Ytterligare information Du kommer få erfarenhet av att arbeta inom olika intressanta branscher och miljöer med varierande arbetsuppgifter. Vi ger dig möjlighet att lyckas med det vi tillsammans eftersträvar. Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Fredrik Lindblad, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vill du veta mer om oss så följ oss gärna på #worldclassprojectmanagement på Linked In samt hemsidan Projektkontroll & Projektledning | AFRY Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen att söka tjänsten, senast den 31 maj! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Produktutvecklare till Intrx

Tillsammans med dig skapar vi de bästa produkterna i inredningsbranschen! Intrx firar 40-årsjubileum och är en av Sveriges ledande partners inom inredning och planering av butiker, restauranger och offentliga miljöer. Nu söker vi dig som utmanas av att kombinera konstruktion, design och projektledning för att utveckla hållbara, lönsamma och inspirerande kvalitetsprodukter. Vi utlovar en nyckelroll - där du kommer att ansvara för hela livscykeln för en utvald del av vår standardinredning och där din design når kunder både i Sverige och Europa. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Intrx – urval sker löpande! Arbetsuppgifter Som Produktutvecklare / Formgivare för Intrx standardartiklar, ansvarar du för att driva projekt från start till mål, i syfte att utveckla och vårda ett lönsamt och konkurrenskraftigt standardsortiment. Du har ett nära samarbete med sälj, inköp och våra leverantörer för att tillsammans tillhandahålla de bästa inredningsprodukterna till kunder inom framför allt butik och restaurang. Rollen ansvarar även för: Vilka standardprodukter som ska ingå i vårt sortiment och att design, material och färg följer givna riktlinjer. Utveckling av nya koncept i form av konstruktion, prototyptillverkning samt monteringsanvisningar. Artikelägarskap – ansvar för artikelns hela livscykel, från idé till utfasning. Du tillhör utvecklingsavdelningens grupp för sortimentsansvar och rapporterar till Utvecklingschef. Hela utvecklingsavdelningen ansvarar för företagets produktveckling, visualisering, konstruktion och produktvård. Vilket innebär framtagning av designförslag, tillverkningsritningar samt tillhörande administration. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat gäng som kännetecknas av nytänkande, flexibilitet och långsiktighet och som gillar att utmana och göra roliga saker tillsammans. Utbildning / Erfarenhet Vi söker dig som har ett brinnande intresse för produktutveckling och att driva tekniska projekt både utifrån design och ekonomi. Det finns stora möjligheter att vara med och utforma tjänstens innehåll och rutiner. Du har en utbildning inom produktutveckling, konstruktion, design, eller kunskap genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av produkt- och sortimentsutveckling inom möbel- eller inredningsbranschen samt är van att hantera en bred artikelflora. Vi önskar att du har goda 3D CAD-kunskaper, gärna i Autodesk Inventor och känsla för färg och form. Vidare har du grundläggande kunskaper i Officepaketet. Meriterande är kunskap i Pyramid, SketchUp och Fusion. Då Intrx erbjuder kunder inredning i främst träbaserade skivmaterial, tunnplåt samt plast är det självklart önskvärt om du har praktisk erfarenhet och förståelse för design, konstruktion och tillverkning i dessa material. Du har förmågan att på egen hand driva ditt arbete framåt samtidigt som du gärna samarbetar med andra. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad. Kund- och leverantörskontakter tillhör vardagen på Intrx därför sätter vi stort värde på din sympatiska och enkla attityd. Vi söker dig som i tal och skrift behärskar både svenska och engelska. Språkkunskaper i finska och tyska är meriterande. Om du stämmer in på ovanstående profil och vill ingå i ett glatt och engagerat team i ett företag med hög entreprenörsanda – sök redan idag! Ansökan & kontakt Tjänsten är placerad i attraktiva lokaler i Kumla, med bland annat ett eget gym. Det är en heltidsanställning med inledande provanställning i 6 månader. Sista ansökningsdag är 26 maj 2024. Vi tar endast emot ansökningar digitalt. Du märker din ansökan med tjänstens namn och skickar CV och personligt brev till [email protected] I samband med din ansökan godkänner du att Intrx får spara dina ansökningshandlingar men att du närsomhelst har möjlighet att återkalla ditt samtycke. För frågor om tjänsten, kontakta Utvecklingschef Mattias Andersson, 019-277 28 20 eller [email protected]. För övriga personalfrågor kontakta HR-ansvarig Anna-Karin Skoog, 019-689 45 04 eller [email protected] Om Intrx Intrx (tidigare Butikskonsult) är ett familjeföretag som startade 1983 och är idag en av Sveriges ledande och mest erfarna aktörer inom butiksinredning. Vi planerar, utvecklar och låter tillverka produkter för butiks- och restaurangmiljöer samt offentliga miljöer. Vi skapar koncept och tillhandahåller attraktiva inredningar och funktionella lösningar, allt från shop in shop och specifika avdelningar, till kompletta butiker. Idag arbetar vi med de största varumärkena i branschen och levererar till de ledande butiks- och restaurangkedjorna samt till offentlig miljö. Vi är ett stabilt företag med ett gott rykte i branschen, där miljön präglas av positiv anda, korta beslutsvägar och stort engagemang där både medarbetare och kunder står i fokus. Huvudkontoret finns i Kumla och vi verkar även i Finland, Tyskland och andra delar av Europa. Företaget omsätter idag ca 150 miljoner kronor och har ca 60 medarbetare. www.intrx.se #Sortimentsansvarig #Produktutvecklare #Produktdesigner #Formgivare #Konstruktör #Möbeldesigner #Inredningsdesigner #Konceptutvecklare #Designer

5 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Tech Lead på Envirologic

Vi är inne i ett intensivt utvecklingsskede med fokus på att fortsätta växa de kommande åren. Därför söker vi nu en Tech Lead. Ansök nu och ta steget in i ett spännande företag där vi drivs av innovation! Om tjänsten Är du redo att ta ansvar och leda teknik- och metodutvecklingen för våra robotlösningar? Vi söker en engagerad individ som kan ta oss till nya höjder inom vårt kompetensområde, automatiserad högtryckstvättning. Vi sitter i ljusa och moderna lokaler i Östra Fyrislund med närhet till E4:an. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du har en god kunskap inom mekanik, elektronik och mjukvara, tillsammans med en skarp blick för systemtänkande. Du kommer ha en ledande roll i genomförandet av Envirologics projekt, där din expertis kommer att vara avgörande för framgången. Vi tror på kraften i experiment, och förespråkar en "fail fast"-mentalitet. Genom att testa koncept och prototyper i ett tidigt skede, itererar vi snabbt och säkerställer lösningar förankrade i verkligheten. Vi arbetar bland annat med rörelsemekanik, robusta konstruktioner för tuffa miljöer samt sensorer och styrsystem. Att se helheten och konstruera utifrån krav på driftsäkerhet, kostnadseffektivitet, producerbarhet och servicebarhet är nyckeln. Du är en generalist som brinner för produktutveckling. Du får jobba på ett företag som strävar efter att vara föregångare i branschen. Du blir även en del av ett team som består av ambitiösa, engagerade och erfarna kollegor. Som Tech Lead får du chansen att vara med och påverka våra produkter och bidra till vår marknadsledande position. Vem är du? För att trivas i rollen är du social och drivs av att vara en del av teamet. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Du är strukturerad, analytisk och intresserad av att hitta praktiska lösningar. Vi tror att du har en Ingenjörsexamen eller motsvarande samt relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Om verksamheten Envirologic är ett svenskt börsnoterat företag baserat i Uppsala som utvecklar och säljer helautomatiserade tvättrobotar för djurstallar. Vi har produktion i Sverige och sedan 1999 har vi levererat fler än 1300 robotar över hela världen och vi upplever en stadigt växande efterfrågan och stark tillväxt. Envirologic är idag världsledande med vår robot för automatiserad högtryckstvätt, EVO Cleaner. Urval sker löpande, så ansök nu. För mer information besök gärna www.envirologic.se #LI-HG1

5 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Senior Product Manager

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Join the growing product team as a Senior Product Manager for SeenThis new product innovation, Storylines. Our vision is to create a faster internet with a smart footprint, enabling better and higher-quality online content. We would love to have you join us on that quest! About the Product: Storylines Storylines is a low-weight video player implemented on publishers’ websites, utilizing vertical video to attract a new generation of readers to editorial content. This innovative approach increases reader engagement and video views by repurposing existing content for Instagram & TikTok. Additionally, it generates unique vertical video ad inventory for publishers, powered by SeenThis adaptive streaming technology. Storylines have recently launched with key partners, and we are now focused on further development and scaling. About the Team We are expanding the Storylines team to expedite the product's market entry. Alongside this new role, the team currently comprises an additional Senior Product Manager (responsible for commercial packaging and implementation at new clients), a Commercial Lead, and two dedicated developers. As we onboard more publishers, additional team members specializing in customer technical support will be added. The team collaborates closely with the Chief Product Officer and other departments such as commercial & marketing. About the Role As Senior Product Manager, you will lead the product development of Storylines, ensuring alignment between the tech and commercial aspects of the team. Your responsibilities include: Shaping the Storylines product roadmap, vision, and strategy in collaboration with the team Collaborating closely with key publisher partners to optimize existing modules, establish additional vertical video inventory, and explore and develop potential new modules to enhance the product offering Foster strong relationships with key publisher partners to facilitate clear communication and successful product adoption Integrating feedback from the commercial/scaling team into the product roadmap Continuously improving and optimizing our ways of working, fostering an agile, positive, encouraging, and inclusive environment Establishing the foundations for accelerating SeenThis's path to becoming a global player with clients and employees worldwide Who You Are We believe the ideal candidate is visionary and innovative, but not afraid to get stuff done. You have a strong passion for product development, technology, and agile ways of working. Specifically, we are looking for someone who: Is fluent in Swedish (able to engage in professional settings with publishers) Holds a Bachelor's/Master's degree or equivalent in business administration, marketing, computer science, or engineering Has over 5 years of experience in product development, with a proven track record of bringing new, innovative products to market Possesses a customer-centric mindset and has experience working closely with customers, preferably in a B2B context Has experience working with and leading cross-functional teams (e.g., design, engineering, marketing) Is an excellent communicator who can effectively engage with internal stakeholders, external partners, and C-level executives Demonstrates exceptional people skills and is thoughtful, structured, and flexible in their approach Exhibits open-mindedness, curiosity, solution orientation, positivity, inclusivity, and empathy Furthermore, it's a plus if you: Have experience with media agencies Have experience working at/with publishers Application We look forward to your application! Please note that we conduct background checks on all new SeenThis team members, in compliance with our customers, to protect business-critical information. If you have any questions please, contact Ronja Hultkrantz, Talent Acquisition Manager & HR at [email protected]

4 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Specialist Revenue Accounting IT team

To succeed in our Digital & IT transformation we are now looking for a new team member in our Revenue Accounting IT team. As SAS Product specialist in the Revenue Accounting team, you will have a key role by ensuring continuous improvement and operational stability for the area. Revenue Accounting is responsible for ensuring data processing and accounting in these main areas: • Sold tickets (Orders in the future) • Uplift (flown passengers on SK flights) • Other usage (eg. Refund and exchange) • Interline (Incoming and Outgoing Invoices) The main deliverables of Revenue Accounting are: • Sales and Revenue data to several business areas within SAS for Commercial Follow-Up • Accounting data to the Financial Reporting of SAS You will work in close collaboration with the other specialists, stakeholders, developers and 3rd party partners in the area. The team is responsible for the end-to-end service delivery. As a Revenue Accounting specialist in IT at SAS you will • Be responsible for ensuring high data quality and integration stability in the area • Drive and support development initiatives, gather requirements and propose solutions to best support the customer and business needs. • Drive and participate in system test • Be operational 2nd level support for users and stakeholders • Act as incident manager, from analysis to resolution To be successful, we believe you should have: • Experience from the airline domain • Background from IT or a strong interest to learn • Minimum 3 years of professional experience in a relevant role • Knowledge in structured testing is a strong plus • Knowledge within revenue accounting and/or finance processes is a plus • Fluent in one of the scandinavian languages Your strong customer focus makes it natural for you to continuously strive for improvements in the services we provide. You have a curious mind and are open to learn new things, but also to contribute to a learning culture by sharing your knowledge to others. Deadline for application is 26th of May, 2024. Should you have any questions relating to this role, please do not hesitate to contact the hiring manager Gustav Bolinder, Head of Order & Pay: [email protected] This is how we make your journey at SAS matter • Purposeful: We are heading into a future where change is never-ending, and the need to rethink and rebuild is too. A future of conscious thoughts and sustainable innovation. A future we make possible. We fly because the world is moving, and it needs our help to stay in motion. • Adventurous: We grow by making the world smaller. Discounted airline tickets providing you, your family and friends possibility to travel the world at great prices. • Personal: Ingenuity and creativity are central to our work, We offer an opportunity to work on many challenges and initiatives • Innovative: The restless pulse of our world offers endless possibilities to develop new customer solutions and new avenues for personal and professional growth. Working at SAS means contributing to and benefiting from a fast-paced, dynamic environment and playing a leading role by transforming aviation. • Ownership: Opportunity of bringing initiatives from ideas into end-point delivery

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktutvecklare till OLW i Filipstad

Har du ett brinnande intresse för smaker och trender? Triggas du av att få arbeta med produktutveckling? Vill du driva ditt arbete i en dynamisk och spännande organisation med en av Sveriges mest kända varumärken? Nu har du chansen! Om tjänsten Som produktutvecklare hos OLW kommer du att jobba med utveckling av nya produkter, i huvudsak inom kategorin snacks. Du arbetar i projektteam där du jobbar i nära samarbete med projektledare, varumärkeschef, produktion och inköp. I din roll som produktutvecklare ansvarar du för produktens framtagning från idé, till recept och tillverkning. Förutom att utveckla nya produkter driver du eller deltar i projekt vars mål är att vidareutveckla våra råvaror och optimera befintliga produkter. Du arbetar med att planera för och utföra testkörningar i produktionen samt att säkerställa att produkter följer lagar och regler, men kanske viktigast av allt är jobbet med att provsmaka OLWs delikata produkter för att hitta den perfekta smaken! Vi erbjuder ett spännande jobb på OLWs Produktutvecklingsavdelning där vi dagligen arbetar med att utveckla Sveriges mest köpta snacksprodukter. Placeringsort är Filipstad, men visst distansarbete är möjligt. Resor i tjänsten kan förekomma, både nationellt och internationellt. Tjänsten har start omgående och pågår till och med november. Möjlighet till anställning direkt hos OLW kan finnas därefter. Om dig Vi tror att du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Vi ser det som ett plus i kanten om du har erfarenhet av produktutveckling inom livsmedel eller annan liknande industri. Kanske du jobbar som kock eller konditor alternativt har kunskap om snacks, konfektyr med mera. Men det viktigaste är att du har ett stort smakintresse. Tjänsten ställer krav på mycket goda datakunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av märkningslagstiftning är detta meriterande, likaså kvalitetsarbete. Som person är du innovativ, nyfiken och handlingskraftig med en mycket god förmåga att omvandla idé till praktik. Du är en träffsäker kommunikatör med en förmåga att utföra ditt arbete på ett strukturerat och ansvarsfullt sätt. Brinner du för smak, sensorik och utveckling? Är du kreativ och intresserad av smaktrender? Då är du varmt välkommen till oss! Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Orkla Orkla är den ledande aktören inom FMCG i Norden och Baltikum, och har även viktiga marknader i Centraleuropa, Österrike och Indien. Orkla har 21 000 anställda som är verksamma i 28 länder och har en omsättning på 50 miljarder SEK. Orkla Confectionery & Snacks Sverige är en ledande snacks- och med välkända och starka varumärken såsom OLW, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Utvalda, Brago, Smash m.fl. Bolaget tillverkar och säljer produkter inom segmenten kex, konfektyr, chips, nötter, popcorn, ostsnacks, choklad och lakrits. I Sverige har Orkla Confectionery & Snacks ca 300 medarbetare och en omsättning på 1,9 miljarder SEK. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sara Holm-Glad [email protected] 0736847697 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Projektledare till Training and Simulation

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Efterfrågan på våra produkter ökar och vi har en stor internationell databas. Vi är därför i behov av att förstärka vår verksamhet med flera duktiga projektledare som kommer arbeta med leveranserna till våra kunder. Våra produkter är olika typer av militära träningssystem och simulatorer samt tillhörande utrustning. I rollen som projektledare kommer du arbeta tillsammans med Operations för att bryta ner kravställningar, implementera de anpassningar som krävs för respektive kontrakt, ansvara för test och verifiering hos kund och slutligen genomföra leveransen. Din profil I rollen som projektledare är en god ledarskapsförmåga avgörande och vi tror därför att du har ett stort intresse för ledarskap och drivs av att bygga starka och välmående team. Du är kommunikativ och trivs med att knyta nya kontakter samt besitter en grundläggande teknisk förståelse. I rollen kommer du också få möjligheten att driva ditt eget arbete framåt och du bör därför vara ordningsam och ha en god planeringsförmåga, samtidigt som du uppskattar att ha ett gott samarbeta med andra. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strategiskt sätt, är analytisk och har ett starkt affärstänk. Våra kunder har ofta formella krav med avseende på dokumentation och vi ser gärna att du har erfarenhet av det sen tidigare. För att lyckas och trivas i din roll tror vi att du: * Har en högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Har dokumenterad projektledningsförmåga, gärna en certifiering. * Har erfarenhet av att arbeta internationellt. * Har erfarenhet från systemprojekt och interaktion med slutkund. * Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Resor förekommer i tjänsten men längden och frekvensen på dessa varierar beroende på kontrakt och kund. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

3 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Utvecklingsingenjör

TopWork söker nu en utvecklingsingenjör som vill fortsätta sin tillväxt tillsammans med vår kund!   Vi söker nu efter en erfaren utvecklingsingenjör till vår kund. Vi ser att du som söker är van vid att ha kund- och projektansvar. Du som söker ska kunna arbeta självständigt och i grupp, vi lägger stor vikt vid din sociala förmåga då arbetet kommer vara tvärfunktionellt med samarbete mellan olika funktioner i företaget. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att ta fram framtidens produkter och utveckling av befintliga.   Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör eller motsvarande utbildning på yrkeshögskola samt ett par års erfarenhet som utvecklingsingenjör, alternativt flera års arbetslivserfarenhet som anses motsvarande. Körkort B är ett krav för denna tjänsten, likaså att du behärskar både det svenska samt det engelska språket i tal och skrift. Kunden är ett starkt och sammansvetsat team som alltid har roligt på jobbet och vi söker därför dig med samma ambitioner.    Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering eller en anställning som inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktingenjör för undervattenssystem

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker en eller flera nya medarbetare för att stärka våra möjligheter att stötta våra kunders operativa förmåga inom undervattensområdet. Vi arbetar med komplexa tekniska system såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster, Sjömin- och sjunkbombsystem, sensorsystem m.m. Som produktingenjör kommer du att arbeta för att säkerställa undervattenssystemens funktion och prestanda här och nu, men du kommer också att deltaga i arbetet med att vidmakthålla våra kunders operativa förmåga över tid. I vidmakthållandet ingår bl.a. arbete med framåtriktade studier, erfarenhetsbaserat förbättringsarbete och att vara ett stöd för vår utvecklingsorganisation oavsett om det gäller nyutveckling av undervattenssystem eller modifiering av befintliga. Du kommer att vara ett viktigt stöd för vår serviceorganisation när det gäller teknisk support. De huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar bl.a.: * Teknisk analys/utredning (felrapporter, studier, m.m.) * Assistera vid felsökning av system/delsystem, både i operativ miljö som i verkstadsmiljö * Assistera vår produktledning med bl.a. framtagande och vidareutveckling av systemlivscykelplaner * Planera och genomföra tekniska utbildningar * Agera ärendeledare för mindre uppdrag (kalkyl, offert, genomförande och leverans) * Modifiering och nyutveckling, bl.a. genom framtagande av användarstudier, kvalitetssäkring av kravspecifikationer och granskning av tekniskt underlag * Kvalitetssäkring av tekniska publikationer och utbildningsunderlag. Tjänsten är baserad i Linköping. I tjänsten kan det förekomma resor både nationellt och internationellt. Din profil Vi tror att du är en drivande och motiverad lagspelare, redo att på ett prestigelöst och engagerat sätt ta sig an de utmaningar som teamet ställs inför. Du värdesätter att skapa och vidmakthålla goda kundrelationer baserat på ömsesidig tillit och affärsmässighet. Du glädjes åt att kunna bidra till att utveckla teamets kollektiva förmåga såväl som att positivt bidra till varje enskild arbetskamrats personliga utveckling. Då rollen sträcker sig över olika typer av uppdrag och produkter, ser vi med fördel att du har förmågan och drivkraften för att hitta lösningar på komplexa problem. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: * God förmåga att läsa, tolka och på ett målgruppsanpassat sätt förmedla teknisk information * Goda kunskaper avseende Microsoft Office och PDM-system * Goda kommunikativa kunskaper i engelska och svenska, i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat inom eftermarknadsområdet. Har du erfarenhet av att arbeta utefter militära krav eller undervattenssystem, är även det meriterande för denna roll. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Platform Onboarding Analyst

Be part of creating a sustainable future – lead, don’t follow. Position Green is a pioneering Nordic scale-up that pairs leading tech talent with the brightest minds in sustainability. And you can play a key role in our mission—to revolutionize how companies do sustainable business. It’s who we are that makes it work. For us, it’s not just about ticking boxes; it’s about igniting passions and inspiring meaningful change. We engage directly with customers worldwide to simplify the complex ESG landscape and spearhead change that impacts people, planet, and their bottom line. By developing new products and solutions inspired by their real needs and ambitions, we make it easier to make a difference—and to lead the way. We are excited to offer the opportunity to be part of our journey in the role of Platform Onboarding Analyst, working in a discipline with a crucial impact on Position Green’s business growth. About the roleIn the role ofPlatform OnboardingAnalyst, you are responsible for building up a quality assured measure structure in Position Green Platform, corresponding to our customers’ needs, during the onboarding period. You work both close to the product and the customer. Reporting to our Customer Success Team lead, you will be part of a team full of knowledge, ambition, and fun. There will also be great development opportunities when you join the company at an early stage. As a Platform Onboarding Analyst, you will primarily: Develop a measure structure in Position Green that accurately meets the customers' needs, in collaboration with the Onboarding Manager. Become an expert on our platform, leading meetings with customers about their setup. Keep up-to-date with new features in Position Green to ensure customers gain maximum value from our platform. Be ready to handle a variety of tasks in an entrepreneurial and rapidly growing company. What are we looking for? To excel in this role, we believe you should be accustomed to managing your own projects and understand the critical importance of delivering solutions that meet customers' needs. You are meticulous, possess a deep technical understanding, and have a keen interest in working with digital products. Proficiency in English, both written and spoken, is essential. Knowledge of Swedish or German is an advantage, but not required. Ideally, you have an academic background in environmental science and/or technology, with knowledge and experience in one or more of the following areas: Basic programming Calculations of greenhouse gas emissions and emission factors Sustainability reporting according to standards like GRI, CDP, TCFD Understanding of the Greenhouse Gas (GHG) Protocol and Science Based Targets Personal Attributes: You are a positive, curious individual with a sense of humor. You are a proactive doer with a sharp eye for details, committed to understanding and fulfilling the customer's needs. You are excited about the prospect of joining and growing with our team, driven by the opportunity to contribute to positive change. What Do We Offer? If you want to make a positive impact, Position Green is where to do it. You will work with some of the leading experts within their field. As we grow together, you will have opportunities to develop your competencies and progress into new roles along the way. Our inclusive, diverse, and uplifting culture encourages collaboration and innovation, providing a supportive environment for your professional journey. Location This position can be based in either our Malmö or Stockholm office.What’s Next? If this opportunity excites you, please submit your CV. We value personal suitability highly in our recruitment process and review applications as they come in. Don't wait too long to reach out! If everything aligns, we're hoping to welcome our new team member by September. Please note: To ensure a fair and unbiased process, we kindly request that you refrain from attaching a cover letter to your application. We believe in evaluating every candidate based on CV and the responses provided in our application form. Recruitment ProcessOur recruitment process is designed to be thorough and fair, consisting of: First interview (People & Culture) Business case interview (Director + Team Lead) Third interview (in office) We look forward to hearing from you and exploring how your skills and passions align with the goals of Position Green. Let’s shape a sustainable future together!

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024