Informationsingenjör / Information Engineer

Job description Har du ett genuint teknikintresse och vill vara med och skapa morgondagens produktinformation? Är du redo att bli en del av ett av Nordens största konsultbolag? Just nu söker vi en erfaren Informationsingenjör till vårt konsultteam i Stockholm. Basic qualifications Du är van att arbeta i en agil miljö och du är skicklig på att driva arbetet. Du är bekväm med att arbeta med både ditt eget och i team och gillar att samarbeta med intressenter. Du har erfarenhet av att skapa olika typer av produktinformation och det är meriterande om du även har erfarenhet från arbete som koordinator/projektledare. B.Sc eller M.Sc inom lingvistik, datateknik, mjukvaruutveckling eller motsvarande område. Minst 2 års erfarenhet inom relevant område. Erfarenhet och förståelse av datahantering. Erfarenhet av DITA eller Markdown samt gärna något programeringsspråk som Java eller Python. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Preferred additional skills, personal traits, experience Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas med oss. För att lyckas i rollen tror vi att du skulle beskriva dig själv som analytisk, strukturerad och driven. Du är en god lyssnare och har lätt för att samarbeta med andra. Du trivs med att arbeta i team på ett flexibelt och prestigelöst sätt. We offer Vi har två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder. På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Vi tror också på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss länge! På Sigma Technology är vi otroligt stolta över att vara en av Sveriges mest rekommenderade arbetsgivare 2023.

30 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Projektledare Produktion

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Tjänsten innebär att driva utvecklings- och produktionsprojekt inom produktionen på Dynamics så att våra kunder får sina produkter i rätt tid med rätt kvalitet. Du kommer få leda och koordinerar projektets medlemmar inom produktionsteknik, planering, inköp, produktionskvalitet och övrig produktion, och kommer även ha många kontaktytor inom program och utveckling. I denna roll kommer du projektleda industrialisering och produktion av olika missilprodukter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: * Planera, koordinera och genomföra utvecklings- och produktionsprojekt * Leda industrialisering * Uppnå, rapportera och följa upp projektmål och mätetal * Identifiera och hantera risker inom projekten * Skapa och upprätthålla goda relationer med berörda inom projekt och program * Avrapportera projektets status till styrgruppen Du kommer att tillhöra Projektkontoret Missiles, som är produktionens gränssnitt mot affärsenhet Missiles. Projektkontoret ansvarar för marknads- och anbudsstöd, projekt- och orderhantering och konfigurationshantering. Vi finns på flera orter och denna tjänst är placerad i Karlskoga. Resor mellan orterna förekommer, därför är körkort ett krav. Din profil Vi söker dig som har god erfarenhet av produktion, gärna processindustrin och som har arbetat med projektledning. Vi ser gärna att du har en teknisk bakgrund i form av relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Självklart motiveras du av att arbeta målfokuserat och trivs med stort eget ansvar. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är driven och kan ta egna initiativ. Vi ser att du är en person som får saker att hända samtidigt som du tar ansvar för resultatet. Du ska kunna arbeta både operativt och strategiskt och samarbeta med medarbetare på olika nivåer i företaget. Krav för rollen: * Relevant högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet * Minst 3 års erfarenhet av projektledning och tillverkande industri * Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: * Förståelse av produktionens processer: planering, beredning, inköp, kvalitet, tillverkning och leverans * Erfarenhet av produktionsledning och produktionsteknik * Kunskap om våra missilprodukter Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

29 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Produktutvecklingsingenjör

Ozoneair, ett framstående och snabbt växande företag inom innovativ rengöringsteknologi, söker nu en passionerad och idérik individ för att stärka vårt team inom produktutveckling. Hos Ozoneair är vi dedikerade till att skapa en enklare vardag och förbättra inomhusklimatet för våra kunder. Om oss: Ozoneair är ett snabbväxande företag som fokuserar på innovativa rengöringsprodukter för både privat och företagssektorn. Vi är kända för vår entreprenöriella anda och engagemang för att skapa produkter som gör verklig skillnad i människors liv. Dina uppgifter: Som Produktutvecklingsingenjör hos oss kommer du vara ansvarig för att leda och driva produktutvecklingsprojekt från koncept till färdig produkt. Det innefattar allt från idégenerering, konceptutveckling, kravställning, konstruktion, testning och produktion. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Idégenerera nya produkter och tjänster för Ozoneair och dess partnerbolag • Genomföra tekniska utvärderingar och analyser. • Designa och formgiva nya produkter och/eller tjänster • Samarbeta nära med tvärfunktionella team inklusive marknadsföring och tillverkning. • Skapa och granska tekniska ritningar och dokumentation. • Testa och utvärdera prototyper och identifiera förbättringsmöjligheter. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Vi anser att din personlighet är av yttersta vikt för tjänsten. Din nyfikenhet och ditt engagemang är ständigt närvarande i ditt arbete. Du bör kunna självständigt kunna driva dina projekt framåt. Du bör ha ett genuint tekniskt intresse, såväl praktiskt som teoretiskt, och samtidigt gilla att ha mycket kontakt och samarbete med kunder och kollegor. Vi ser gärna att du har civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning/erfarenhet inom produktutveckling eller maskinteknik. Du bör ha några års arbetslivserfarenhet av produktutveckling, industri eller motsvarande. Då dina kontaktytor är många och både nationella och internationella, krävs förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska såväl som engelska. • En examen inom maskinteknik, produktutveckling, elektronik, eller motsvarande. • Färdigheter i CAD-programvara (t.ex., SolidWorks, Fusion365, Altium). • Erfarenhet av produktutveckling, projektledning, produktion. • Stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande. • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Har du erfarenhet av internationell produktutveckling, projektledning, produktion, elektronikutveckling eller testning anses det meriterande. Personliga egenskaper Vi letar efter en engagerad och självständig person med ett kreativt tankesätt som är redo att ta initiativ och bryta ny mark. Du trivs i en snabbrörlig miljö och är öppen för att dela med dig av dina idéer. Din passion för teknik och produktutveckling är lika stark som din vilja att leverera högkvalitativa resultat. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsplats med möjlighet att påverka och växa. Chansen att vara en del av ett framgångsrikt och innovativt företag. Skicka ditt CV och ett personligt brev till Produktutvecklingschef Malin Sundberg på [email protected]. Märk med "Produktutvecklingsingenjör" Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vi ser fram emot att höra från dig!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Projektledare till vår kund sökes!

Besitter du kunskap och erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation? Ta vara på möjligheten och sök tjänsten som projektledare till vår kund direkt, löpande urval! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En roll med befogenhet att driva och fatta egna beslut i syfte att förbättra verksamheten • En möjlighet att vara med och påverka den gröna omställningen av industrin • Att bli en del av ett engagerat och kompetent team Arbetsuppgifter Som projektledare hos vår kund kommer du dels utgå från kontoret i Norrköping, dels vara ute på plats hos kundens samarbetspartners anläggningar. Du kommer arbeta nära engagerade kollegor med bred kompetens inom papper-, massa- samt energibranschen. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: • Ett övergripande ansvar och befogenhet att besluta i tekniska och ekonomiska frågor • Att ytterst ansvara över dialogen med kunder för ett framgångsrikt genomförande av projekten • Hantera kund- och leverantörskontrakt, projektresurser, leveranser och utföra risk- och möjlighetshantering • Upprätthålla tids-, kostnads- och kvalitetsplan samt deltar i riskanalys för arbetsmiljö, säkerhet och projektutförande Vi söker dig som har arbetat som projektledare mot externa kunder sedan tidigare. Du har erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation. Vidare har du en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i på både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära resor vid enstaka tillfällen. Det är även meriterande om du behärskar det finska språket. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som projektledare hos vår kund. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som projektledare har du ofta en ledande position i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Norrköping URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektledare till vår kund sökes!

Besitter du kunskap och erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation? Ta vara på möjligheten och sök tjänsten som projektledare till vår kund direkt, löpande urval! Information om tjänsten Professionals Nord söker för vår kunds räkning en projektledare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under 12 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Du erbjuds • En roll med befogenhet att driva och fatta egna beslut i syfte att förbättra verksamheten • En möjlighet att vara med och påverka den gröna omställningen av industrin • Att bli en del av ett engagerat och kompetent team Arbetsuppgifter Som projektledare hos vår kund kommer du dels utgå från kontoret i Västerås, dels vara ute på plats hos kundens samarbetspartners anläggningar. Du kommer arbeta nära engagerade kollegor med bred kompetens inom papper-, massa- samt energibranschen. Du är aktiv i projekt både internt och externt ute hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta: • Ett övergripande ansvar och befogenhet att besluta i tekniska och ekonomiska frågor • Att ytterst ansvara över dialogen med kunder för ett framgångsrikt genomförande av projekten • Hantera kund- och leverantörskontrakt, projektresurser, leveranser och utföra risk- och möjlighetshantering • Upprätthålla tids-, kostnads- och kvalitetsplan samt deltar i riskanalys för arbetsmiljö, säkerhet och projektutförande Vi söker dig som har arbetat som projektledare mot externa kunder sedan tidigare. Du har erfarenhet av projektverksamhet inom automation, drivsystem och elinstallation. Vidare har du en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i på både svenska och engelska. Tjänsten kan innebära resor vid enstaka tillfällen. Det är även meriterande om du behärskar det finska språket. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som projektledare hos vår kund. Du är ansvarstagande och besitter god samarbetsförmåga och är en lagspelare som värdesätter att skapa goda relationer högt. Som projektledare har du ofta en ledande position i projekt vilket kräver att du är initiativtagande och drivande i ditt arbete. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

29 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Product Developer

Product Developer Mercodia, an innovative biotech company, is currently seeking a skilled Product Developer with a strong background in biotechnology or related fields. This role is integral to our mission of developing cutting-edge products that drive scientific progress and meet market needs. Job description As part of the R&D team, this position plays a key role in advancing our company's position in the biomarker assay sector, not only by developing new assays, but also by improving our product design and development process. The Product Developer engages in the full lifecycle of product development, from concept through to production and collaborates with cross-disciplinary teams to design, develop, and refine biotechnological products. The role applies laboratory experience and technical expertise to drive innovative solutions in product development and works closely with other departments to ensure products meet quality standards and market demands. The responsibility also includes maintaining up-to-date knowledge of industry trends and advancements to continually enhance our product offerings. Skills, Competence and Experience Prerequisites for this position is a minimum of a (3) year undergraduate degree, preferably a BMA or in the natural and/or human sciences. You have proven experience in a laboratory setting and in the development of biotechnological products and is in excellent command of the English language, both written and spoken; knowledge of Swedish is a significant advantage. It is preferred to have previous experience in product development within the biotech industry and to be familiar with current trends and techniques in biotechnology and product design. Who are you? You are a strong teamwork player with the ability to collaborate effectively across various departments. You have creative problem-solving abilities and a passion for innovation in biotechnology. Terms As Product Developer you are a part of the Research and Development team reporting to the Director R&D. This is a full-time permanent position, and your base is our headquarters in Uppsala. We have a hybrid working policy applicable in alignment with the manager and when suitable for the work tasks. Mercodia has signed a collective agreement which benefits your employment, and you are eligible to health care allowance. We are looking forward to your application with CV and personal letter to [email protected]. The position may be filled before the application deadline. Mercodia AB is a Scandinavian biotech company that specializes in the development of immunoassays within the area of diabetes and cardio metabolism. The company was founded 1991 in Uppsala, Sweden. Today Mercodia is a world-leading developer, manufacturer and distributor of high-quality immunoassay kits and services. We specialize in ELISA assays for clinical as well as research applications, notably within the area of metabolic disorders. Through our long-standing expertise in measurement quality and life cycle management, Mercodia is also an appreciated service provider. Mercodia supplies products to all major international markets from its facilities in Uppsala, Sweden. More than ninety percent of our production is exported to approximately 100 countries worldwide.

28 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Product Manager

Vill du vara med och forma framtidens primärvård? Doktor.Se söker en Product Manager till vår spännande tillväxtresa. Inom Doktor.Se är vår mission att skapa en digifysisk vårdupplevelse för våra patienter, samt att tillhandahålla vård som är effektiv och tillgänglig för alla. Om rollen Du kommer att arbeta nära ledningen och tvärfunktionella team av ingenjörer och designers samt i nära samarbete med operationella chefer för att bygga produkter. Du rapporterar till Head of Product. Som Product Manager kommer du att: Leda och driva utvecklingen av vår produkt från idé till implementering, inom ramen för breda produktmål och strategi Delta i utformningen av en långsiktig produktstrategi. Samla in kravspecifikationer, analysera affärsbehov och prioritera dem i backloggen Analysera och presentera nya affärsmöjligheter relaterade till produktutveckling Använda ett datadrivet arbetssätt, inklusive att skapa business case för att utvärdera nya idéer och möjligheter Justera kravspecifikationer baserat på feedback från användare och teammedlemmar Implementera MVP-lösningar och prototyper för nya produktidéer Ansvara för hela livscykeln för våra befintliga och nya produkter Om dig Du gillar att hitta och driva lösningar på komplexa problem. Du tar stort eget ansvar, ser möjligheter och behov samt kombinerar flexibilitet och driv. Du är kommunikativ och söker nya möjligheter att lära och utvecklas. Vi tror att du har följande kvalifikationer: Minst fem års arbetslivserfarenhet av liknande roll som Product Manager i ett tvärfunktionellt agilt team Relevant högskoleexamen inom ekonomi eller datavetenskap Stark erfarenhet av att leda komplex produktutveckling från idé till implementering Erfarenhet av att arbeta med hypotes- och datadriven produktutveckling, inklusive att skapa business case och A/B-testning Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fantastiska kollegor och möjligheten att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Du kommer att ha stort inflytande på produktstrategin och affärsutvecklingen. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Gemensam frukost varje måndag Mer praktiska detaljer Startdatum? Vi vill såklart att du ska vara en del av oss så snart som möjligt, men vi förstår om du sysslar med annat i dagsläget - så vi pratar ihop oss om lämpligt datum i slutet av processen. Det här är en tillsvidareanställning, men vi börjar alltid med en provanställning för att lära känna varandra. Din hemvist kommer vara på vårt huvudkontor på Sveavägen 63, mitt i stan bland bra lunchutbud och trevliga uteserveringar. Du kommer också ha möjlighet att jobba hemifrån på tisdagar och fredagar. Känns det här som något för dig? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Produktägare Retail & E-commerce

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Produktägare Retail & E-commerce hos John Henric Vill du spela en avgörande roll i utvecklingen av vårt företag och kundupplevelsen hos John Henric? Som Produktägare Retail & E-commerce kommer du att vara nyckelpersonen i att driva framgång genom att leda strategiska initiativ, samarbeta med olika team och säkerställa att våra tekniklösningar möter och överträffar kundernas behov. Ansvarsområden: Utveckla och underhålla en produktroadmap för att säkerställa att vi når våra strategiska mål och levererar enastående kundupplevelser. Samla in och prioritera behov från olika delar av organisationen och översätt dem till konkreta initiativ och projekt. Hantera tidsplaner och budgetar för att säkerställa effektiv leverans och mätning av värde. Bygga och underhålla starka relationer med leverantörer och partners för att driva gemensam utveckling och framgång. Säkerställa noggrann testning och verifiering av lösningar innan lansering. Kommunicera regelbundet och effektivt med intressenter om produktuppdateringar och vägen framåt. Fungerar som systemägare för full tech stack på John Henric. Profil: Driven och självgående med förmåga att skapa och implementera processer för framtiden. Ordningsam och strukturerad med stark förståelse för e-handel och retail. Erfarenhet av att arbeta med externa team och leverantörer. Utmärkta kommunikationsfärdigheter. Förmåga att navigera i en snabbt föränderlig miljö. Högt intresse för tech. Förmåner: Bli en del av ett fantastiskt och framåtlutat team hos John Henric. Möjlighet att arbeta med moderna verktyg och teknik. Fantastiskt kontor med bra läge. Chansen att göra ett verkligt avtryck och bidra till företagets tillväxt och expansion. Lära av andra i en portfölj av bolag med olika expertisområden. Om du är en driven och erfaren Produktägare med en passion för retail och e-handel, och vill vara med och forma framtiden för John Henric, då är detta en perfekt möjlighet för dig! Ansök nu och bli en del av vårt team!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Product Owner - Contracted Services

Do you want to work in the intersection of digital transformation and business development of services that greatly impact Scania and our customers? Contracted Services is about offering our customers the right repair and maintenance services to maximize the uptime of their Scania products and manage their financial risk. It is an essential business area, where digital transformation opens great potential for business growth and enhanced customer experience. We are now strengthening our team with an additional product owner. In this role, you will be part of a diverse, cross-functional team of highly skilled people within business and IT. The team is responsible for developing, maintaining and supporting several global applications. You will work closely with users, designers, business experts, and other stakeholders, to create value for our customers and retail network. As a product owner your daily work is to · Work with your team to explore new, innovative feature ideas that advance user experience and business performance. · Defining epics for new software features, breaking them down into features and user stories. · Together with the other product owners, manage and prioritize the product backlog for the development teams. · Actively participate in development processes to review, explain and influence. · Contribute in the strategic work with defining product vision, objectives and key result, and follow up that targets are met. · Be a part of user research and creation of user journeys and prototypes. · Build high-performance products. · Present the outcome of the development and communicate with stakeholders. Your profile You are passionate about the customer and the user journey, and you are adept at user-centric ways of working. You are a pragmatic driver who makes things happen and keeps everyone focused on the right priorities. You are impatient if things move slowly, yet empathic as an informal leader. You are authentic, structured, and you have seen enough to know that you are not always right. You are a team player in the true sense of the word, focused on team and business success, rather than the means to get there or who gets the credit. You don’t shy away from hard decisions or complex tasks. As a person, you are structured, flexible, and efficient. You are also a motivator that ensures that you and your team deliver great results while having fun in the process. Skills & Requirements You have a university degree in engineering, business or IT and at least five years of relevant professional experience. You have a commercial mindset and a proven track record as a product owner or related roles working with agile development teams. The position requires that you are fluent in written and spoken English. Other languages are considered a merit. Some travelling will be required. What we offer Scania’s culture is characterized by openness, diversity and respect for the individual. The people who work here are our most important asset, so we will invest in you to help you grow with us. As a Scania employee, you are offered several benefits in addition to personal and professional development opportunities. These benefits include mutual bonus, leasing car, occupational pensions and flexible working hours which support work-life-balance. For more information please contact Tobias Vidderfjell, Head of Contracted Services and Maintenance Email: [email protected] Application We are looking forward to reading your application that contains a CV and cover letter latest May 19th. A background check might be conducted for this position.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Electromobility specialists with innovation mindset

WHO WE ARE LOOKING FOR ALTEN Electromobility innovation team focus on front line development and the global transition to electrification of transportation. You should be genuinely interest in technology and green transportational solutions!   WHAT WE OFFER YOU  Every employee is equally valuable in the success of ALTEN! We believe in growing together by offering opportunities,development and togetherness.ALTEN operates in several different industries, having a wide variety of assignments, coaching managers and training through ALTEN Academy, which means that it will always be possible to develop at ALTEN. Your wishes will guide your way forward.     As a consultant, you will get the genuine team feeling at your assignment but also a wonderful togetherness at ALTEN. Through our different internal networks, such as Women@ALTEN and ALTEN Sports you will get the opportunity to drive topics and activities that are close to your heart. At ALTEN, we think it's important to have a balance between work and spare time, which is why we offer three extra days off a year. We have a collective agreement and offer benefits like pension, insurances and wellness grants.   REQUIREMENTS: Do you have experience from Design Engineering within Automotive, and/or within the field of Electromobility? We are looking for you! MSc or BSc within Engineering (mechanical, mechatronics or similar). A couple of years’ experience from Electromobility development. Automotive Design Engineering experience, either within Electromobility or other Automotive areas (powertrain, transmission or electrial engines). Experience from packaging engineering and propulsion components. Knowledge/Interest of Electrical Vehicles. Preferable tools: Catia/Creo   ABOUT ALTEN ALTEN is one of Europe’s largest consulting companies within Engineering, IT and Life Sciences with over 54,000 employees in more than 30 countries. We’re a global actor with a local presence with 1400 committed colleagues in offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain of the most prestigious companies in sectors such as Automotive, Aerospace & Defense, Energy, Manufacturing, Public Sector and Life Sciences.   For four years in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024