Erfaren projektledare
Rasulson Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om uppdraget Vi söker en erfaren projektledare som vill ta helhetsansvar för ett uppdrag där flera viktiga administrativa system ska upphandlas och införas. Arbetet omfattar allt från förstudie och kravställning till upphandling, genomförande och implementering av lösningar för ekonomi, HR/lön samt verksamhetsstyrning. Som projektledare får du en central roll där du leder och koordinerar aktiviteter i nära samverkan med olika intressenter – från verksamhetsrepresentanter och användare till tekniska specialister. Du driver workshops, strukturerar krav och dokumenterar arbetets olika faser. Ditt fokus ligger på att säkerställa leverans, skapa samsyn och driva projekten framåt på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Kravprofil ✔️ Har mycket hög kompetens inom projektledning (nivå 4 eller högre), vilket innebär minst 9 års erfarenhet samt ansvar för ledning av större grupper och projekt ✔️ Har arbetat i större organisationer med fler än 500 anställda, med erfarenhet från minst tre olika projekt ✔️ Gedigen erfarenhet av att leda förstudier inför införande eller byte av administrativa system – minst tre uppdrag ✔️ Vana att leda workshops och dokumentera resultat – minst tre uppdrag ✔️ Erfarenhet av kravhantering, inklusive att identifiera, strukturera och dokumentera krav utifrån verksamhetsprocesser – minst två års erfarenhet ✔️ Har ansvarat för implementation av inköpta system, från kravställning till färdig drift, i minst tre olika uppdrag, där: ett gäller ekonomisystem ett gäller HR- och lönesystem ✔️ Har arbetat med offentlig upphandling eller komplext avrop enligt LOU – minst två uppdrag ✔️ Mycket god kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift, god samarbetsförmåga samt förmåga att fungera väl i grupp Meriterande erfarenheter ➕ Har lett införande av system för budget, prognos och verksamhetsstyrning ➕ Har arbetat inom statlig verksamhet i minst två olika uppdrag ➕ Har erfarenhet av förändringsledning i projekt – minst två uppdrag Det här är ett uppdrag för dig som är trygg i ledarrollen, har stark erfarenhet av komplexa implementationer och trivs med att skapa struktur i förändringsprocesser. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

16 juni 2025
Sista ansökan:
26 juni 2025
Projektledare - införande av nytt tandvårdsystem
Jobbusters AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Din nya roll Införandeprogrammets syfte är att förbereda kunden och dess medarbetare och processer för det systembytet samt att införa och optimera användandet av systemet. Det är Projektledarens uppdrag att, utöver de aktiviteter som redan är identifierade, i samråd med projektgrupp och sakkunniga identifiera ytterligare aktiviteter som ska ingå inom ramen för projektet. Projektledare har till sitt förfogande en projektgrupp om 2-3 personer med delansvariga som i sin tur har väl etablerade kontakter med sakkunniga i verksamheten. Vidare så är det Projektledarens ansvar att identifiera, gallra, beskriva, prioritera, planera, utföra, följa upp och eskalerar projektaktiviteter för att säkerställa att alla kritiska uppgifter hanteras effektivt. Projektledaren ska som minst lämna en nulägesbeskrivning kring var och en av aktiviteterna tillsammans med rekommendationer för fortsatt arbete. Beslut om det fortsatta arbetet tas i förändringsledningsgruppen och där det är aktuellt kommer aktiviteten sedan delegeras tillbaka till projektgruppen för genomförande. Projektledaren ansvarar för att bemanna projektet, vilket innebär att identifiera och tilldela rätt resurser till olika uppgifter inom projektet. Projektledaren rapporterar regelbundet till delprogramledaren för samordning, för att säkerställa att projektet fortskrider enligt plan och att eventuella hinder hanteras i tid. En viktig del av Projektledarens arbete är att delta i projektstyrning och rapportering i Azure DevOps, vilket innebär att dokumentera och följa upp projektets framsteg och utmaningar. Samordning och samarbete med övriga delar av införandeprogrammet är avgörande för att säkerställa att alla delar av införandeprogrammet och organisationen är synkroniserade och arbetar mot samma mål. Projektledaren bidrar till att organisationen, verksamheter, rutiner, processer och medarbetare är redo för systeminförandet genom att identifiera och genomföra nödvändiga aktiviteter. Detta inkluderar att möjliggöra för verksamheten att nytt system kan utnyttjas optimalt och att förbereda, genomföra och följa upp förändringsarbetet. En annan viktig uppgift för projektledaren är att lyssna av och förmedla verksamhetens behov och förväntningar. Detta innebär att regelbundet kommunicera med olika intressenter för att förstå deras perspektiv och säkerställa att projektet arbetar med rätt mål och prioriteringar. Nulägesanalyser, nulägesbeskrivningar och processbeskrivningar är centrala delar av projektledarens arbete. Genom att sedan definiera önskat läge och mål samt genomföra gap-analyser kan projektledaren identifiera skillnader mellan nuläget och det önskade framtida läget. Risk- och konsekvensanalyser utförs där så är lämpligt för att bedöma potentiella utmaningar och risker och deras påverkan på projektet, programmet, införandet och organisationen. Projektledaren bereder analys- och beslutsunderlag för aktiviteterna, vilket innebär att samla in och sammanställa relevant information för att stödja beslutsfattandet. Slutligen bidrar projektledaren till att verkställa beslutade aktiviteter och förändringar genom att säkerställa att de genomförs enligt plan och att eventuella justeringar görs vid behov. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av projektledning i verksamhetsprojekt inom vård och omsorg. Erfarenhet av att arbete i politiskt styrd organisation med minst 1000 anställda. Minst 5 års erfarenhet av att arbete utredande med verksamhetsfrågor inom vård och omsorg. Ha god kommunikativ förmåga i svenska, i såväl tal som skrift. Ha god kunskap om standardiseringsarbete inom vård- och omsorg Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-09-01 Slut: 2027-06-01, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Objektledare IT/Projektledare
REGION KRONOBERG
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Informationstekniks uppdrag är att, för regionen och dess verksamheter, skapa förutsättningar för att informationsteknologi ska stödja behov, främja utveckling och bygga digital förmåga. Detta på strategisk, taktisk och operativ nivå. Att regionens IT-landskap är ändamålsenligt, kostnadseffektivt, säkert och robust är också en viktig del av vårt uppdrag. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter. Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel. Som objektledare-IT/projektledare tillhör du avdelningen IT säkerhet och infrastruktur. På avdelningen är vi 14 medarbetare med roller som infrastrukturspecialister och objektledare. Avdelningens gemensamma uppdrag är att utveckla en ändamålsmässig, robust och säker IT infrastruktur till hela organisationen. ARBETSUPPGIFTER Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare-IT har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det tekniknära arbetet inom ett eller flera förvaltningsobjekt.  Du arbetar systematiskt och långsiktigt med att säkerställa verksamhetens behov av lämpligt tekniskt stöd och du kommer att vara involverad i hela livscykeln, från behovsinventering till avveckling. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp genomförandet av objektplanernas mål.   Då lösningar och tjänster ofta spänner över flera objekt, är samarbete mellan olika förvaltningsobjekt mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat. Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer att få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som nödvändigt förvaltningsarbete samt uppdrag med en stor spännvidd i allt från djup teknik till användarstöd för den digitala arbetsplatsen inom Region Kronoberg. KVALIFIKATIONER Du har en stark samarbetsförmåga och är van vid att arbeta i team. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra, samtidigt som du bidrar till en positiv och lösningsfokuserad dialog. Du har erfarenhet av att arbeta som projektledare och/eller förvaltningsledare inom IT samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du känner till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av någon typ av utvecklingsarbete i en ledande position. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande och noggrann. Du är flexibel och lyhörd samtidigt som du förstår vikten av struktur. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.  Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi gör löpande urval och intervjuer under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Product Manager - Svea Solar
Svea Renewable Solar AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Svea Solar is revolutionizing energy management, helping customers optimize their use while on a mission to build a fossil-free future. With 50,000+ customers and over a decade of experience, we deliver smart energy solutions for homes and businesses. We are now looking for a Product Manager to join our team focused on Virtual Power Plants (VPP) – one of the most innovative and fast-growing areas within the energy sector! What is a Virtual Power Plant?A Virtual Power Plant (VPP) connects solar panels, batteries, and EVs into one intelligent system that supports the energy grid by balancing supply and demand in real time. At Svea Solar, our VPP empowers households to take part in the energy market, optimize energy use, and drive the shift to a better future. Our VPP team leads this transformation—building the software and systems that turn data and distributed energy assets into real impact. Read more about our VPP here. The RoleAs our Product Manager, you will lead the development and own the roadmap for of our VPP offering. This is a highly collaborative role where you’ll align stakeholders, manage competing priorities, and adapt quickly in a fast-paced environment. You’ll have a direct impact on Svea Solar’s mission to accelerate the transition to renewable energy—helping to shape how households and businesses participate in the energy system of the future. You’ll report to our Chief Product Officer, Joakim Grönvall. Responsibilities: - Develop and lead the strategy to maximize revenue for customers and Svea Solar by optimizing when and how our assets support grid stabilization across Nordic markets - Identify, prioritize, and validate product opportunities aligned with team and company goals - Define and communicate a clear product vision, translating it into an actionable roadmap - Collaborate with cross-functional teams (engineering, design, analytics, marketing, sales) to deliver impactful solutions - Continuously gather insights from data, user research, and market trends to inform decisions - Lead product discovery to deeply understand customer needs and ensure value-driven solutions - Track and evaluate product performance using both qualitative and quantitative metrics - Act as the voice of the customer and business within the team, ensuring alignment across stakeholders - Drive prioritization and facilitate alignment to keep the team focused on high-impact work We have a collaboration-first policy, which means our employees work three days from the office and two days from anywhere they choose. Are We a Match?To thrive at Svea Solar, it’s important that our values align with yours. To succeed in this role, you should be a strategic thinker with a bias for action, data-driven decision-making, and a strong sense of ownership.  We believe you.. - Are fluent in English or Swedish - Have 5+ years of experience in Product Management, ideally with customer-facing digital products - Have an strong understanding of user journeys, funnel optimization, and conversion metrics; experience with A/B testing and experimentation frameworks - Have an proven ability to identify, prioritize, and deliver product improvements that drive measurable business impact - Have an entrepreneurial mindset with a balance of data-driven decision-making and speed of execution - Have experience working closely with cross-functional teams to bring consumer or internal-facing digital products from concept to launch If you’ve worked with energy systems, SaaS platforms, or marketplace models—great. If not, we’re excited to hear how your experience brings fresh perspective! What we offer Svea Solar – More Than Just Solar Panels Svea Solar is not only a leader in solar panel installations and batteries – we aim to be a long-term energy partner for our customers. Together with IKEA and other partners, we offer a curated portfolio of smart solutions that enable our customers to produce, store, and consume energy in a cost-effective way. We are constantly working to develop new solutions that make a difference – both for our customers and the climate. Read more here. Diversity & Inclusion At Svea Solar, we promote diversity and inclusion because we believe different perspectives drive innovation. Here, you’ll have the chance to grow professionally as we evolve as a company – contributing to the energy solutions of the future. As part of our team, you’ll play an important role in “The Power Shift” – toward a greener future, with a strong focus on teamwork, growth, and a positive work environment. Application - We will start reviewing applications right away, so don’t wait to apply! - On this page, you can find more information about our recruitment process. - For the final candidate, we will do a background check from the criminal record. We warmly welcome your application! #LI-JK1

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
IT-Projektledare – Stockholm heltid
Modernera AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Modernera är ett modernt företag inom rekrytering och bemanning. Besök oss på www.modernera.se. För en av våra kunders räkning söker vi nu en IT-Projektledare. Vår kund är ett väletablerat konsultbolag med stark ekonomi. Företaget erbjuder intressanta uppdrag inom offentlig sektor, med fokus på samhällsnyttiga tillämpningar, samt en trygg anställning med kollektivavtal. Företaget har varit i drift sedan 2003 och har idag cirka 100 medarbetare. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i centrala Stockholm, med alternativet att även jobba hemifrån. Som projektledare kommer du att leda och driva diverse utvecklings- och automatiseringsprojekt hos företagets kunder. Dessa projekt involverar ofta kravhantering och implementering av nya IT-lösningar med den senaste tekniken. Kunderna arbetar enligt agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum och Kanban, samt använder tekniker som Java, Python med flera. Vi söker dig som: • har upp till 5 års erfarenhet inom projektledning och/eller förvaltningsledning inom IT • har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska Meriterande om: • innehar en universitetsexamen eller motsvarande inom IT • du har erfarenhet från internationella projekt med flera intressenter • du har erfarenhet av agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum eller Kanban. Du får: • intressanta uppdrag med samhällsnyttiga tillämpningar • en anställning på ett företag med stabila kundrelationer och goda samarbeten • balans mellan arbete och fritid • en individuell kompetensutveckling som är unik för dig och din karriärbana • en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva förmåner • en lönemodell som kombinerar anställningstrygghet med rörlig kompensation och vinstdelning • en platt organisation med nära till ledningen och stor möjlighet till inflytande Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund, på heltid. Provanställningen övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”IT-Projektledare – Stockholm heltid” i ämnesraden.

16 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Product Owner Infrastructure Operations - Epiroc IT
Epiroc Rock Drills AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. The Infrastructure unit at Epiroc IT, is responsible for the global planning and delivery of hosting environments (cloud and on-prem), connectivity (WAN, LAN, cloud) and desktop environments for the modern workplace. We operate the IT environment for the global Epiroc and we have users in 150 countries. Join our team With us you will get a work environment where you are invited to a great team, eager to embrace your unique blend of experience, competence and skill. We look forward to your creative ideas for how we can continue to evolve our unit, to even better serve the Epiroc business going forward. If you enjoy an international atmosphere, has interest in digital IT development and want to take part in driving our company vision to develop towards a sustainable mining industry for people and nature, you are likely to thrive with us! Your mission We seek a person with a strong competence to analyze and structure operations. You understand what is being operated and you see the opportunities for improvement in how we do things. You will work with many stakeholders, and you need to be comfortable and skilled to work virtually across organizations and teams. We strive for continuous improvement and this role will be expected to work with measurement and KPIs. We are looking for you who are interested in being an important person in our development journey within operations. We are an international organization, and the corporate language is English. Main Responsibilities: •    Participate in stating the vision for our operational work. •    Lead the work towards common, cross-functional Infrastructure operations.  •    Identify suitable measurements and KPIs leading us towards our target vison  •    Participate in planning for the next steps in the evolution of the IT operations beyond the Infrastructure unit. •    Define cross-functional processes and ways of working within •    Work with continuous improvements to secure operational excellence   Location and travel This position is located in Stockholm or Örebro, Sweden. Occasional travel is required.  Application and contact information We encourage you to submit your application through our online career site as soon as possible, but no later than 29th of June 2025.  We are committed to a thorough recruitment process, including interviews, reference checks and assessments. To ensure a safe working environment, we conduct identity checks and drug and alcohol screening. Our process is designed to be fair and inclusive; you can expect transparent communication and a balanced evaluation of your skills and experience. For questions about the position, please contact: Hiring Manager, Maria Jacobsson, [email protected]  Recruitment specialist, Maria Tedsjö, [email protected] Your profile  You have at least 5 years of experience from leading teams, projects or organizations in an IT-environment or technical development environment. You lead by listening, analyzing and driving. To accomplish results, your communication skills, your ability to organize and structure are key attributes in your skillset. You thrive from running several activities in parallel having good use of your strong stakeholder management skills.  You strive for proactive ways of working as the general rule, with a good understanding of the reactive nature of operations work. You have experience from working in complex, cross-functional, local and global environments and you are creative in finding solutions to the variety of problems you will encounter. Our corporate language is English, and you are expected to work fluently in English in written and in speaking. As a person one of your main motivation factors is to accomplish results. You have perseverance and ability to take projects from start to finish, also when encountering obstacles or delays. You have a positive attitude and with your collaborative mindset you have the ability to get people to work efficiently towards common goals. You see feedback given and received as a useful tool to personal growth. You have interest and basic understanding for the technical IT Infrastructure landscape and willingness to learn what you do not have previous experience from. Safety first is a fundamental value for Epiroc, as a Product Owner it is important that this value resonates with you. In addition, you need: •    Documented experience from working in Network Operation Center (NOC) or equivalent. •    Experience of managing cost and budget •    Experience of and good ability to define and establish processes and work routines •    Experience from telecom operations is a plus •    Bachelor’s degree or equivalent working experience  •    Knowledge of ITIL is a preferred competence.

16 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Senior Projektledare till W5 Solutions
Eterni Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

SENIOR PROJEKTLEDARE TILL W5 SOLUTIONS I ÄLMHULT Vi söker nu en eller flera erfarna och drivna seniora projektledare. I denna roll kommer du att leda och driva projekt inom produktområdena elverk, simulatorer, batterier och laddare. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra projekt levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Projektledningen kommer ske både nationellt och internationellt vilket ger dig stora möjligheter att arbeta nära våra kunder i varierande projekt. Du ingår i ett kompetent team av projektledare som har kommersiellt och tekniskt fokus och som sätter en ära i att leverera enligt kundernas förväntningar, till rätt kvalitet och i rätt tid.  Som Projektledare är du ofta med redan i anbudsarbetet tillsammans med sälj, du startar upp projektet och tillsammans med produktledaren sätter du systemarkitekturen innan du med hela teamet utvecklar och levererar enligt kundkraven. I teamet har du tillgång till kompetenta ingenjörer, inköpare och produktionspersonal, där du själv har rollen som lagkapten och är den som leder och koordinerar projektet från start till slut, genom planering, arbetsfördelning och uppföljning. Du säkerställer att projektet uppfyller kundernas krav och förväntningar, hanterar projektbudget och resurser effektivt samt identifierar och hanterar risker samt implementerar åtgärder för att minimera dem. Brinner du för kommunikation, att inkludera och dra fördel av kollegors erfarenheter och kompetens samt är en naturlig ledare, då kan W5 vara rätt arbetsplats för dig, där får du möjlighet att utvecklas, både personligt och professionellt. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att ständigt utveckla både dig själv, kollegor och verksamheten. I rollen ingår också att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, ett steg som vi hoppas kan vara intressant för dig! W5:s kunder är främst i den svenska och internationella försvarssektorn, en bransch som vi gärna ser att du har erfarenhet av eller har intresse för. Visst låter detta som en spännande roll i en bransch med högt säkerhetstänk och med ett viktigt syfte både nationellt och internationellt? Välkommen till oss! DIN PROFIL Du som antar denna utmaning är troligen utbildad ingenjör eller har motsvarande praktisk erfarenhet som projektledare. Du är van att verka inom tillverkningsindustrin, allra helst i en internationell miljö. Vidare är du trygg och självgående i det kravställande arbetet och besitter goda tekniska kunskaper inom t.ex. el, mekanik och automation. Ditt goda affärssinne ser vi som en självklarhet, likaså att du är van att driva och slutföra projekt enligt uppsatt budget och tids- och leveransplaner. Du är naturligt driven och har förmågan att på ett strukturerat sätt skapa förutsättningar för dig och teamet att gemensamt nå framgångar och goda resultat. Som person är du självgående, kommunikativ och gillar att arbeta i team. Du drivs av att nå mål och ha flerårig erfarenhet av att leda och slutföra projekt. Vidare har du en god social kompetens och brinner för att coacha och utveckla dina kollegor till deras fulla potential. Självklart har du även goda administrativa kunskaper och gillar att jobba systematiskt och effektivt.  Vi ställer krav på B-körkort då tjänsteresor kan förekomma, såväl inom som utom Sverige. Du talar flytande svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan redan i dag!

16 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Site Manager till Coromatic
Coromatic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och säkra kundens kritiska verksamhet? Trivs du med att arbeta med engagerade och kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Som Site Manager hos oss på Coromatic erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande jobb där du leder arbetet för att säkra kundens dagliga drift. Om rollen Rollen som Site Manager innebär ett stort ansvar i både operativ och strategisk bemärkelse, där du är den centrala länken mellan teknisk leverans, affärsutveckling och kundrelation. Vi söker nu en person med placering i Borlänge. I rollen har du övergripande ansvar för avtalet vilket innebär att resor kan förekomma. I rollen som Site Manager ansvarar du för: • Leveransen av vårt avtal med de kunder som du tilldelas, inklusive ett visst resultatansvar • Planering och uppföljning av dagligt arbete • Att identifiera och genomföra förbättringar • Kundrelationen Hos Coromatic blir du en del av ett starkt team med mycket engagemang som ställer upp för varandra 24/7. Att supportera kollegor från andra verksamhetsområden och vara en god arbetskamrat är för oss en självklarhet. Förutom förmåner som exempelvis generöst friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning och förmånsbil erbjuds du även möjligheten att få arbeta på ett företag som värderar trivsel, utveckling och karriärmöjligheter. Vem är du? För att vara framgångsrik i rollen som Site Manager behöver du: • Hög integritet och vara ansvarstagande • Hög social förmåga i samarbetet med kunder, kollegor och leverantörer • Vara handlingskraftig och kunna lösa komplexa utmaningar • Vara affärsdriven • God kommunikativ förmåga • Vara strukturerad och organiserad • Vara ödmjuk och lyhörd Rollen ställer krav på: • Eftergymnasial utbildning • Teknikintresse • Svenska och Engelska, flytande i tal och skrift • Goda kunskaper inom MS Office, specifikt Excel • B-körkort Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövning görs i enlighet med bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen (2018:585) På Coromatic står utveckling i fokus – grunden för att vi ska kunna utföra vårt viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för att trivas hos oss. Om Coromatic Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. Coromatic har mer än 800 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen Vi lägger för denna befattning stor vikt vid personlig lämplighet. För denna rekrytering tillämpas löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt före aviserat datum för sista ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef, Cihat Kaya, [email protected] Till alla rekryteringssäljare: Tack för att du tänker på och vill hjälpa oss. För att vi alla ska kunna använda vår tid på bästa sätt vill vi vara tydliga med att vi har kontakt med de samarbetspartners som vi behöver och i dagsläget inte är intresserade av fler.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior Projektledare till W5 Solutions
Eterni Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

SENIOR PROJEKTLEDARE TILL W5 SOLUTIONS I ÄLMHULT Vi söker nu en eller flera erfarna och drivna seniora projektledare. I denna roll kommer du att leda och driva projekt inom produktområdena elverk, simulatorer, batterier och laddare. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa att våra projekt levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Projektledningen kommer ske både nationellt och internationellt vilket ger dig stora möjligheter att arbeta nära våra kunder i varierande projekt. Du ingår i ett kompetent team av projektledare som har kommersiellt och tekniskt fokus och som sätter en ära i att leverera enligt kundernas förväntningar, till rätt kvalitet och i rätt tid.  Som Projektledare är du ofta med redan i anbudsarbetet tillsammans med sälj, du startar upp projektet och tillsammans med produktledaren sätter du systemarkitekturen innan du med hela teamet utvecklar och levererar enligt kundkraven. I teamet har du tillgång till kompetenta ingenjörer, inköpare och produktionspersonal, där du själv har rollen som lagkapten och är den som leder och koordinerar projektet från start till slut, genom planering, arbetsfördelning och uppföljning. Du säkerställer att projektet uppfyller kundernas krav och förväntningar, hanterar projektbudget och resurser effektivt samt identifierar och hanterar risker samt implementerar åtgärder för att minimera dem. Brinner du för kommunikation, att inkludera och dra fördel av kollegors erfarenheter och kompetens samt är en naturlig ledare, då kan W5 vara rätt arbetsplats för dig, där får du möjlighet att utvecklas, både personligt och professionellt. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att ständigt utveckla både dig själv, kollegor och verksamheten. I rollen ingår också att arbeta med verksamhetsutveckling inom området, ett steg som vi hoppas kan vara intressant för dig! W5:s kunder är främst i den svenska och internationella försvarssektorn, en bransch som vi gärna ser att du har erfarenhet av eller har intresse för. Visst låter detta som en spännande roll i en bransch med högt säkerhetstänk och med ett viktigt syfte både nationellt och internationellt? Välkommen till oss! DIN PROFIL Du som antar denna utmaning är troligen utbildad ingenjör eller har motsvarande praktisk erfarenhet som projektledare. Du är van att verka inom tillverkningsindustrin, allra helst i en internationell miljö. Vidare är du trygg och självgående i det kravställande arbetet och besitter goda tekniska kunskaper inom t.ex. el, mekanik och automation. Ditt goda affärssinne ser vi som en självklarhet, likaså att du är van att driva och slutföra projekt enligt uppsatt budget och tids- och leveransplaner. Du är naturligt driven och har förmågan att på ett strukturerat sätt skapa förutsättningar för dig och teamet att gemensamt nå framgångar och goda resultat. Som person är du självgående, kommunikativ och gillar att arbeta i team. Du drivs av att nå mål och ha flerårig erfarenhet av att leda och slutföra projekt. Vidare har du en god social kompetens och brinner för att coacha och utveckla dina kollegor till deras fulla potential. Självklart har du även goda administrativa kunskaper och gillar att jobba systematiskt och effektivt.  Vi ställer krav på B-körkort då tjänsteresor kan förekomma, såväl inom som utom Sverige. Du talar flytande svenska och engelska, övriga språkkunskaper är meriterande. OM TJÄNSTEN Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning till W5 Solutions med plats på deras kontor i Älmhult. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan redan i dag!

16 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Affärsinriktad Projektledare
Multisoft AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du driva strategisk utveckling hos våra B2B-kunder och skapa affärsvärde genom smarta systemlösningar? Vi söker en affärsinriktad projektledare som ser teknik som ett verktyg för att utveckla verksamheter och driva affären framåt. Hos oss får du en nyckelroll i våra systemutvecklingsprojekt med ansvar för hela leveransen. Du har förmågan att förstå kundens behov, identifiera utvecklingsmöjligheter och omvandla dem till effektiva digitala lösningar med långsiktigt värde. Du leder projekt med både struktur och engagemang, är trygg i planering och styrning, och kommunicerar obehindrat med såväl tekniska team som verksamheten. Genom att kombinera teknisk förståelse med affärsmässigt mindset ser du till att varje projekt levererar maximal nytta för kunden. I rollen som projektledare hos oss ansvarar du för att: Driva systemutvecklingsprojekt från start till mål – från planering och genomförande, till uppföljning och vidareutveckling. Säkerställa att projekt levereras i tid och inom budget. Leda det operativa arbetet i teamet med att fördela uppgifter och följa upp med rapportering till både kund och internt. Hålla ihop hela leveransen – du fungerar som en central länk mellan kund, systemutvecklare och nyckelintressenter. Identifiera nya behov och affärsmöjligheter hos kunden, samt omvandla dem till värdeskapande digitala lösningar. Vem söker vi? En affärsdriven och ansvarsfull person som tar ägarskap över sina projekt. Du kommunicerar klart och tydligt på svenska och engelska, oavsett om det gäller tekniska team eller affärssidan. Du är analytisk, strukturerad och social, med förmåga att blicka framåt och planera i flera steg. Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, teknik, ekonomi eller annan relevant inriktning. Erfarenhet av att leda projekt inom IT och/eller teknik. Arbetat verksamhetsnära och förstår hur teknik stödjer affärsprocesser. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du också har: Erfarenhet från konsultrollen och vanan att anpassa dig efter olika kunders behov. Arbetat inom IT i branscher som bank, finans, försäkring eller hos företag med liknande storlek och komplexitet som Multisoft. Konsultmannaskap – du är lyhörd, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i olika organisationers vardag.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025