Projektledare/utbildare med fokus arbetsmiljö och LEAN

Du bidrar med kunskap inom arbetsmiljö och LEAN samt viljan att inspirera andra. Vi erbjuder en roll där du får fullt ansvar att utveckla, planera och genomföra kundanpassade utbildningar inom dessa områden. Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med kontor i Linköping, Norrköping, Tranås, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona och är idag drygt 140 medarbetare. Vi har också omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder och varje år gör vi flera hundra rekryteringar direkt till kund. Vi engagerar oss även i olika projekt, driver flera nätverk och inspirerar människor att välja en yrkesbana inom industri och IT. Du blir en del av Skill Training, vårt affärsområde som bl a erbjuder kortare uppdragsutbildningar inriktade på kompetenser som våra kunder efterfrågar. Vi är ett sammansvetsat team där alla har en blick för vad som behöver göras, stort som smått. Vi har inblick i varandras arbete och vi arbetar gemensamt med utveckling av vår verksamhet. Samarbete och flexibilitet är avgörande för att vi ska lyckas. För att vara relevanta för våra kunder och kursdeltagare utvecklar vi ständigt vårt erbjudande och våra yrkesroller och vi ser fram emot ditt bidrag i det arbetet. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för att utveckla, planera och genomföra utbildningar inom arbetsmiljö och LEAN. Du kommer spela en central roll i att öka medvetenheten och kompetensen inom dessa områden hos våra kunder. Dina ansvarsområden; • Utveckla och anpassa utbildningsprogram inom arbetsmiljö och LEAN • Leverera engagerande och interaktiva utbildningar för att öka förståelsen och tillämpningen av arbetsmiljö- och LEAN-principer • Samarbeta med olika avdelningar hos våra kunder för att identifiera utbildningsbehov och anpassa programmen efter deras mål och behov • Utvärdera effekterna av utbildningarna och anpassa dem kontinuerligt för att säkerställa hög kvalitet och relevans Kursdeltagarna är anställda hos våra ägare och kunder, deltagare i våra lärlingsprogram samt deltagare i våra ledarutvecklingsprogram. Utbildningarna hålls både i våra egna utbildningslokaler och på plats hos kund. Din profil Vi letar efter en dynamisk person med erfarenhet inom industri- eller byggsektorn, med fördel som produktionsledare eller motsvarande. För att du ska ha framgång i rollen har du kunskap om/egen erfarenhet av LEAN som ett verktyg för kontinuerlig förbättring och effektivisering samt har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete. Vad som verkligen sticker ut är din förmåga att inspirera och engagera andra. Vi söker någon som är riktigt vass på att inspirera andra, som gör sina utbildningar levande och intressanta samt skapar en atmosfär som uppmuntrar till deltagande och interaktion. Kreativitet är en nyckelfaktor, och den som lyckas göra sina utbildningar spännande och engagerande kommer att utmärka sig som en idealisk kandidat för denna roll. B-körkort är ett krav. Har du kunskap inom mätteknik, ritningsläsning och/eller automation är det meriterande. Vi erbjuder: Vi är ett företag som är måna om våra medarbetare och att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. För oss är det viktigt att vara en ansvarsfull arbetsgivare och att våra medarbetare ska känna att de gör skillnad, därför har vi möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet. Vi erbjuder också våra medarbetare löpande utvecklingstid för att arbeta med strategiska frågor eller förkovra sig inom ett område som bidrar till den personliga utvecklingen. Självklart har vi också friskvårdsbidrag för våra medarbetare och genomför gemensamma aktiviteter för att främja teamandan. Ansökningsförfarande Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman, [email protected] alt 013-32 94 08. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Delivery Project Manager- Connected Imaging till Omda

Job description As our Delivery Project Manager you will be responsible for delivery projects are carried out according to agreement, expectation, and to achieve customer satisfaction. You will also work with further development of the services provided and continues customer relationship. Join our team and your talent could be part of software creation that helps healthcare professionals bring new life safely into the world, contributes to more people living longer and more fully, or makes all the difference in emergencies when every second counts. Our teams empower customers with tools to support their patients and help save lives. We currently have seven business areas that develop specialised software solutions across medical fields and emergency services. At Omda you’ll be close to customer needs and your work will have an impact where it matters most. Our Connected Imaging business area provides solutions for secure information sharing and collaboration across healthcare domains and a complete image management solution for securely capturing, storing and sharing medical images . Responsibilities As our Delivery Project Manager you will: Coordinate internal resources and third parties/vendors for the flawless execution of projects Ensure that all projects are delivered on-time, within scope and within budget Assist in the definition of project scope and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility Ensure resource availability and allocation Develop comprehensive project plans to be shared with customers as well as other resources and stakeholders Manage changes to the project scope, project schedule and project costs using appropriate verification techniques Measure project performance using appropriate tools and techniques Report and escalate to management as needed Meet with customers to take detailed ordering briefs and clarify specific requirements of each project Perform risk management to minimize project risks Secure invoicing of projects Use and continually develop leadership skills Qualifications Bachelor's Degree in appropriate field of study or equivalent work experience 3+ years project management experience Strong customer-facing and internal communication skills Strong written and verbal communication skills Solid organizational skills including attention to detail and multitasking skills Attention to deadlines and budgetary guidelines Capacity to manage high stress situations Would be great, but not mandatory, if you have: Professional certification—including SCRUM and PRINCE II is a plus Previous success in producing deliverable software platforms Experience coaching and educating project teams to strengthen team members’ capabilities and skill sets Experience Projektstyrning About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

6 maj 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Projektledare till Specialpedagogiska skolmyndigheten

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Vi arbetar med forskningsspridning, analys och utvärdering, omvärldsbevakning och digitalisering. Forskning och kunskap som är relevant för det specialpedagogiska området sammanställer och sprider vi. I uppdraget ingår också att bevaka tendenser i omvärlden och att driva myndighetens internationella samarbeten. Vi driver också myndighetens digitaliseringsarbete och ansvarar för digital tjänsteutveckling och nya systemlösningar. Digitaliseringsenheten skapar förutsättningar för att myndigheten ska bli en innovativ och ledande kunskapsaktör. Det gör vi genom att utgå från bästa tillgängliga kunskap samt att analysera, tillvarata och utveckla digitaliseringens möjligheter i alla myndighetens tjänster och verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en projektledare inom digitalisering med placering i Härnösand, Västerås eller Luleå. Annonsen publiceras därför på flera orter. Beroende på sökandes kvalifikationer kan placering vid något av myndighetens övriga kontor vara aktuell. Som projektledare på Digitaliseringsenheten kommer du driva ett eller flera av våra projekt för implementering av digitala lösningar, som alla är en del av den myndighetsövergripande, strategiska digitaliseringen. Du arbetar nära våra kärnverksamheter, vår IT-enhet och externa leverantörer. Som projektledare ansvarar du för att leda, planera, följa upp och säkra framdrift i ett eller flera digitala utvecklingsuppdrag och projekt. Du leder utvecklingsarbeten från att projekt initieras och direktiv och plan tas fram, vidare till kravställning, eventuell upphandling och utveckling samt implementering av den nya eller förbättrade digitala tjänsten eller systemstödet. Du säkerställer att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter och fångar upp behov, identifierar möjligheter samt driver och inspirerar till utveckling av våra digitala lösningar. Detta hand i hand med verksamhetsutvecklingen. Du hittar nya vägar och driver förändring. Arbetsuppgifter: • Leda och driva förstudier och projekt • Identifiera och beskriva projekts mål och förväntade effekter samt ta fram roadmaps och projektplaner • Leda agila team • Leda workshops för insamling av krav • Delta i upphandling • Leda möten med leverantörer för att specificera, estimera, beställa och följa upp utveckling och lösningar • Samordna och planera med parallella projekt • Följa upp och kommunicera projektets framdrift och resultat till bland annat styrgrupp och mottagande verksamheter • Hantera risker och utmaningar • Planera testarbete • Ta emot leveranser och säkerställa att de uppfyller förväntningarna • Planera utbildning och utrullning och delta i förändringsarbetet • Förbereda för överlämning till förvaltning • Delta på möten med externa parter såsom andra myndigheter SPSM:s medarbetare finns över hela landet och digitala mötesverktyg är en del av vår vardag, resor kan dock förekomma. Vi erbjuder distansarbete på del av arbetstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen på kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant • minst tre års dokumenterad erfarenhet av projektledning av digitaliseringsprojekt • flera års dokumenterad erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har: • mycket god förmåga att snabbt sätta dig in i såväl kundernas och verksamhetens behov som tekniska lösningar • mycket god förmåga att identifiera och förverkliga digitaliseringens möjligheter • certifiering inom någon projektmodell • god kompetens och erfarenhet inom agila arbetssätt, gärna certifiering inom agil projektledning eller Scrum • god kompetens och erfarenhet inom behovsanalys och kravfångst • erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning • god kompetens i att leda och samarbeta digitalt Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, har stor drivkraft, ett lösningsorienterat förhållningssätt samt tar initiativ och uppnår resultat. Du är strukturerad, har ett helikopterperspektiv och god strategisk förmåga. Du har god förmåga att självständigt planera, driva, prioritera och förankra. Du är kreativ, bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du har god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift, är pedagogisk, kan beskriva och förklara tekniska möjligheter och begränsningar. Du har lätt för att samarbeta och skapar engagemang och delaktighet. Du har lätt för att samarbeta, skapar engagemang och delaktighet. Du är lyhörd, flexibel och gillar att jobba med förändringar. Du ser möjligheter i det mesta, utmanar gamla mönster och arbetssätt och testar gärna nya lösningar och infallsvinklar. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Provanställning på sex månader tillämpas. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Projektledare till Specialpedagogiska skolmyndigheten

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Vi arbetar med forskningsspridning, analys och utvärdering, omvärldsbevakning och digitalisering. Forskning och kunskap som är relevant för det specialpedagogiska området sammanställer och sprider vi. I uppdraget ingår också att bevaka tendenser i omvärlden och att driva myndighetens internationella samarbeten. Vi driver också myndighetens digitaliseringsarbete och ansvarar för digital tjänsteutveckling och nya systemlösningar. Digitaliseringsenheten skapar förutsättningar för att myndigheten ska bli en innovativ och ledande kunskapsaktör. Det gör vi genom att utgå från bästa tillgängliga kunskap samt att analysera, tillvarata och utveckla digitaliseringens möjligheter i alla myndighetens tjänster och verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en projektledare inom digitalisering med placering i Härnösand, Västerås eller Luleå. Annonsen publiceras därför på flera orter. Beroende på sökandes kvalifikationer kan placering vid något av myndighetens övriga kontor vara aktuell. Som projektledare på Digitaliseringsenheten kommer du driva ett eller flera av våra projekt för implementering av digitala lösningar, som alla är en del av den myndighetsövergripande, strategiska digitaliseringen. Du arbetar nära våra kärnverksamheter, vår IT-enhet och externa leverantörer. Som projektledare ansvarar du för att leda, planera, följa upp och säkra framdrift i ett eller flera digitala utvecklingsuppdrag och projekt. Du leder utvecklingsarbeten från att projekt initieras och direktiv och plan tas fram, vidare till kravställning, eventuell upphandling och utveckling samt implementering av den nya eller förbättrade digitala tjänsten eller systemstödet. Du säkerställer att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter och fångar upp behov, identifierar möjligheter samt driver och inspirerar till utveckling av våra digitala lösningar. Detta hand i hand med verksamhetsutvecklingen. Du hittar nya vägar och driver förändring. Arbetsuppgifter: • Leda och driva förstudier och projekt • Identifiera och beskriva projekts mål och förväntade effekter samt ta fram roadmaps och projektplaner • Leda agila team • Leda workshops för insamling av krav • Delta i upphandling • Leda möten med leverantörer för att specificera, estimera, beställa och följa upp utveckling och lösningar • Samordna och planera med parallella projekt • Följa upp och kommunicera projektets framdrift och resultat till bland annat styrgrupp och mottagande verksamheter • Hantera risker och utmaningar • Planera testarbete • Ta emot leveranser och säkerställa att de uppfyller förväntningarna • Planera utbildning och utrullning och delta i förändringsarbetet • Förbereda för överlämning till förvaltning • Delta på möten med externa parter såsom andra myndigheter SPSM:s medarbetare finns över hela landet och digitala mötesverktyg är en del av vår vardag, resor kan dock förekomma. Vi erbjuder distansarbete på del av arbetstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen på kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant • minst tre års dokumenterad erfarenhet av projektledning av digitaliseringsprojekt • flera års dokumenterad erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har: • mycket god förmåga att snabbt sätta dig in i såväl kundernas och verksamhetens behov som tekniska lösningar • mycket god förmåga att identifiera och förverkliga digitaliseringens möjligheter • certifiering inom någon projektmodell • god kompetens och erfarenhet inom agila arbetssätt, gärna certifiering inom agil projektledning eller Scrum • god kompetens och erfarenhet inom behovsanalys och kravfångst • erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning • god kompetens i att leda och samarbeta digitalt Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, har stor drivkraft, ett lösningsorienterat förhållningssätt samt tar initiativ och uppnår resultat. Du är strukturerad, har ett helikopterperspektiv och god strategisk förmåga. Du har god förmåga att självständigt planera, driva, prioritera och förankra. Du är kreativ, bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du har god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift, är pedagogisk, kan beskriva och förklara tekniska möjligheter och begränsningar. Du har lätt för att samarbeta och skapar engagemang och delaktighet. Du har lätt för att samarbeta, skapar engagemang och delaktighet. Du är lyhörd, flexibel och gillar att jobba med förändringar. Du ser möjligheter i det mesta, utmanar gamla mönster och arbetssätt och testar gärna nya lösningar och infallsvinklar. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Provanställning på sex månader tillämpas. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Projektledare till Specialpedagogiska skolmyndigheten

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Vi arbetar med forskningsspridning, analys och utvärdering, omvärldsbevakning och digitalisering. Forskning och kunskap som är relevant för det specialpedagogiska området sammanställer och sprider vi. I uppdraget ingår också att bevaka tendenser i omvärlden och att driva myndighetens internationella samarbeten. Vi driver också myndighetens digitaliseringsarbete och ansvarar för digital tjänsteutveckling och nya systemlösningar. Digitaliseringsenheten skapar förutsättningar för att myndigheten ska bli en innovativ och ledande kunskapsaktör. Det gör vi genom att utgå från bästa tillgängliga kunskap samt att analysera, tillvarata och utveckla digitaliseringens möjligheter i alla myndighetens tjänster och verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en projektledare inom digitalisering med placering i Härnösand, Västerås eller Luleå. Annonsen publiceras därför på flera orter. Beroende på sökandes kvalifikationer kan placering vid något av myndighetens övriga kontor vara aktuell. Som projektledare på Digitaliseringsenheten kommer du driva ett eller flera av våra projekt för implementering av digitala lösningar, som alla är en del av den myndighetsövergripande, strategiska digitaliseringen. Du arbetar nära våra kärnverksamheter, vår IT-enhet och externa leverantörer. Som projektledare ansvarar du för att leda, planera, följa upp och säkra framdrift i ett eller flera digitala utvecklingsuppdrag och projekt. Du leder utvecklingsarbeten från att projekt initieras och direktiv och plan tas fram, vidare till kravställning, eventuell upphandling och utveckling samt implementering av den nya eller förbättrade digitala tjänsten eller systemstödet. Du säkerställer att vi nyttjar digitaliseringens möjligheter och fångar upp behov, identifierar möjligheter samt driver och inspirerar till utveckling av våra digitala lösningar. Detta hand i hand med verksamhetsutvecklingen. Du hittar nya vägar och driver förändring. Arbetsuppgifter: • Leda och driva förstudier och projekt • Identifiera och beskriva projekts mål och förväntade effekter samt ta fram roadmaps och projektplaner • Leda agila team • Leda workshops för insamling av krav • Delta i upphandling • Leda möten med leverantörer för att specificera, estimera, beställa och följa upp utveckling och lösningar • Samordna och planera med parallella projekt • Följa upp och kommunicera projektets framdrift och resultat till bland annat styrgrupp och mottagande verksamheter • Hantera risker och utmaningar • Planera testarbete • Ta emot leveranser och säkerställa att de uppfyller förväntningarna • Planera utbildning och utrullning och delta i förändringsarbetet • Förbereda för överlämning till förvaltning • Delta på möten med externa parter såsom andra myndigheter SPSM:s medarbetare finns över hela landet och digitala mötesverktyg är en del av vår vardag, resor kan dock förekomma. Vi erbjuder distansarbete på del av arbetstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen på kandidatnivå från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer relevant • minst tre års dokumenterad erfarenhet av projektledning av digitaliseringsprojekt • flera års dokumenterad erfarenhet av att arbeta såväl strategiskt som praktiskt med att utveckla verksamhet med hjälp av digitalisering • uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift Det är meriterande om du har: • mycket god förmåga att snabbt sätta dig in i såväl kundernas och verksamhetens behov som tekniska lösningar • mycket god förmåga att identifiera och förverkliga digitaliseringens möjligheter • certifiering inom någon projektmodell • god kompetens och erfarenhet inom agila arbetssätt, gärna certifiering inom agil projektledning eller Scrum • god kompetens och erfarenhet inom behovsanalys och kravfångst • erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning • god kompetens i att leda och samarbeta digitalt Personliga egenskaper Vi söker dig som är engagerad, har stor drivkraft, ett lösningsorienterat förhållningssätt samt tar initiativ och uppnår resultat. Du är strukturerad, har ett helikopterperspektiv och god strategisk förmåga. Du har god förmåga att självständigt planera, driva, prioritera och förankra. Du är kreativ, bidrar till nytänkande och visar på möjligheter. Du har god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift, är pedagogisk, kan beskriva och förklara tekniska möjligheter och begränsningar. Du har lätt för att samarbeta och skapar engagemang och delaktighet. Du har lätt för att samarbeta, skapar engagemang och delaktighet. Du är lyhörd, flexibel och gillar att jobba med förändringar. Du ser möjligheter i det mesta, utmanar gamla mönster och arbetssätt och testar gärna nya lösningar och infallsvinklar. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. Provanställning på sex månader tillämpas. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

6 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Produktledare för Product Unit Communications

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Product Unit Communications är en del i affärsområde Surveillance och är ansvariga för att designa, integrera och leverera kommunikationslösningar för SAABs bredare portfölj. I rollen som produktledare får du ta ansvar för hela livscykeln av en eller flera produkter. Våra produkter är oftast en del i en större integrationsaffär, där du får ta ansvar för produktens utformning och utveckling, sett till pågående och framtida affärer. Som produktledare arbetar du tätt med övriga delar i organisationen för att säkerställa att leveransen till kunden ska bli så bra som möjligt. Du kommer att följa upp utvecklingsarbetet kring produktens funktioner och förmågor, samt styra dessa så att de långsiktigt stämmer med vår affärsplan. Detta innebär att aktivt delta i anbudsarbete och säljkampanjer tillsammans med vår säljorganisation, samt utveckla vår produktorganisation, produktstrategi och produktportfölj. Dina andra huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att: * Agera tekniskt säljstöd * Utforma teknisk design för respektive affärscase samt formulera produktdefinition * Skriva tekniska upphandlingsspecifikationer åt inköp och stötta linjen i deras kalkyler * Skriva anpassad kunddokumentation, främst specar, beskrivningar och verifieringsmatriser, som är en del av offerterna för respektive affärscase * Stötta och hjälpa våra Bid-Managers Din profil Som person besitter du förmåga att hitta kompromisser och leda så att behov och förväntningar stämmer överens med vad vi kan och vill leverera. Din förmåga att strukturera, paketera krav och skapa förväntningar gällande en säljbar och lönsam produkt, är egenskaper vi tror att du besitter. Som person är du mån om att lyssna in och förstå kundernas varierande behov, genom att kombinera ditt tekniska kunnande, kommunikativa förmåga och affärsmässighet. Med en hög åtagandekänsla driver och ansvarar du för flera produkter på egen hand. För att lyckas i din roll tror vi att du har: * God kunskap om militära kommunikationssystem * God kunskap om produktutveckling * Stort tekniskt intresse och hög kompetens inom kommunikationssystem * Goda kunskaper i svenska och engelska * B-körkort då resor i tjänsten förekommer Meriterande om du har: * Kännedom om Försvarets Materielverk och Försvarsmakten, gällande arbetssätt och organisation, inom land-domänen * Erfarenhet av systemingenjörsarbete inom försvarsindustrin, eller liknande industri Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
IT-Projektledare – Kiruna

Modernera är ett modernt företag inom rekrytering och bemanning. Besök oss på www.modernera.se. För en av våra kunders räkning söker vi nu en IT-Projektledare. Vår kund är ett väletablerat konsultbolag med stark ekonomi. Företaget erbjuder intressanta uppdrag inom offentlig sektor, med fokus på samhällsnyttiga tillämpningar, samt en trygg anställning med kollektivavtal. Företaget har varit i drift sedan 2003 och har idag cirka 100 medarbetare. Du kommer att arbeta i trevliga lokaler i centrala Kiruna, med alternativet att även jobba hemifrån. Som projektledare kommer du att leda och driva diverse utvecklings- och automatiseringsprojekt hos företagets kunder. Dessa projekt involverar ofta kravhantering och implementering av nya IT-lösningar med den senaste tekniken. Kunderna arbetar enligt agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum och Kanban, samt använder tekniker som Java, Python med flera. Vi söker dig som: • har upp till 5 års erfarenhet inom projektledning och/eller förvaltningsledning inom IT • har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska Meriterande om: • innehar en universitetsexamen eller motsvarande inom IT • du har erfarenhet från internationella projekt med flera intressenter • du har erfarenhet av agila arbetsmetoder och ramverk som DevOps, Continuous Delivery, Scrum eller Kanban. Du får: • intressanta uppdrag med samhällsnyttiga tillämpningar • en anställning på ett företag med stabila kundrelationer och goda samarbeten • balans mellan arbete och fritid • en individuell kompetensutveckling som är unik för dig och din karriärbana • en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva förmåner • en lönemodell som kombinerar anställningstrygghet med rörlig kompensation och vinstdelning • en platt organisation med nära till ledningen och stor möjlighet till inflytande Du kommer att bli anställd direkt hos vår kund, på heltid. Provanställningen övergår till en tillsvidareanställning efter sex månader. Tillträde: omgående. Ansök genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Skriv ”IT-Projektledare – Kiruna” i ämnesraden.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
IT Project Manager

Vår kund växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll. Bolaget är världsledande i sin bransch men nu behövs förstärkning i form av en project manager med intresse för PAM! Om rollen Som projektledare hos kunden kommer du vara ansvarig för projekt med fokus på Privileged Access Management (PAM). Uppdraget innefattar en ”set-up” av en PAM on-boardning process tillsammans med hela IAM teamet. Du kommer även ansvara för att koordinera PAM on-boarding med applikationer/lösningar i det breda IT landskapet. I rollen är även en viktig del ansvaret i att implementera införandet och medvetenheten kring privilegierad access säkerhet och risk migrationer. Vi söker För detta project så söker vi en driven person som tar tag i saker och får det att hända. Personen kommer arbeta i komplexa miljöer och även om det inte är ett krav att ha erfarenhet av PAM, så är det viktigt att man har ett intresse och en lättare förståelse. Dock behöver personen kunna marknadsföra PAM utåt i organisationen, kunna förmedla risk och vara med och sätta upp process för on-boarding av lösningar. Därmed är ett krav att man är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift Övrigt Omfattning 100%. Placeringsort Malmö. Resor kan eventuellt förekomma nationellt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där kunden har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på svenskt medborgarskap.   Välkommen med din ansökan Din ansökan med CV och personligt brev skickas in via ansökningslänken senast 21 april, men vänta ej då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta NXT Interim NXT Rekrytering som hanterar hela urvalsprocessen. Hör av dig till Lotta Lindfors Lauridsen på 0706-868 14 58 / [email protected].  Visst låter detta som ett spännande uppdrag? Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Teknisk projektledare

Vill du fortsätta utveckla din breda tekniska bakgrund, din förmåga att leda och planera samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan? Hos oss får du intressanta arbetsuppgifter i samhällets hjärta, kombinerat med utvecklingsmöjligheter och balans mellan arbete och fritid. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet I din roll är du med och ser till att Sverige har ett väl fungerande valsystem, något som Skatteverket levererar till Valmyndigheten. Du arbetar som spindeln i nätet i ett agilt utvecklingståg där du ingår i tågledningen. Tillsammans sätter ni riktningen, ser till helheten samt håller ihop teamens leveranser. Du har en stor del i att valsystemet fungerar 24/7 genom att leda, koordinera och samordna underhållet, driftsättningar och viktiga verksamhetshändelser i systemet med alla inblandade parter. Det innebär att du kommunicerar och samverkar med andra grupperingar inom Skatteverket men också med externa leverantörer. Förutom att planera bemanningen i supporten och leda supportteamet så bidrar du också med att säkerställa en funktionell incidentprocess och kontinuitetsplanering. Du hugger i där det behövs och hjälper till att odla en kultur där vi hjälps åt över våra kompetensområden för att nå våra gemensamma mål i nära samarbete med verksamheten. Du arbetar med varierande arbetsuppgifter i moderna utvecklingsmiljöer, plattformar och verktyg. Vi jobbar utifrån ett agilt arbetssätt med SAFe som ramverk. Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Du tillhör it-avdelningen, med placering i Sundbyberg eller Västerås. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - ha god problemlösningsförmåga, se samband och fatta beslut - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås   - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt - kunna uttrycka dig flytande och obehindrat på svenska i tal och skrift  Du ska även ha: - relevant högskole-/universitetsutbildning inom it och/eller aktuell och relevant flerårig arbetslivserfarenhet i motsvarande roll (tex teknisk projektledare, förvaltningsledare eller incidentmanager) - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av driftkoordinering och incidentledning - aktuella och relevant erfarenhet av att leda, driva samt bemanningsplanera Det är önskvärt att du har erfarenhet av testdriven utveckling och Continious Integration/Continious Delivery (CI/CD) samt agila ramverk. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av behörighetshantering. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

5 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
CAD/CAM Beredare till välbetalt jobb

Vår kund i Tibro söker nu en glad CAD/CAM beredare. Ditt uppdrag är attplanera och förbereda resurser inför olika projekt och förfrågningar från kund. I arbetet har du ett ansvar som projektledare och håller en utlovad leveransplan. En stor del av dinaarbetsuppgifter är att du ritar och konstruerar möbler och inredningar. Vi ser att du som söker har en erfarenhet som beredare och är ansvarstagande.Som person är du målinriktad och har en god förmåga att leda dig själv samt drivs av att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Vi söker en lagspelare som är flexibel i att göra olika typer av arbetsuppgifter och trivs med att samarbeta med andra. Du erbjuds- En spännande arbetsplats med ett väldigt varierat jobb.- Inspirerande och kompetenta arbetskamrater som är starkt engagerade i sitt arbete.- En långsiktig tjänst där du kan växa tillsammans med företaget som befinner sig i en expansionsfas. Urval: Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

4 maj 2024
Sista ansökan:
21 oktober 2024