Redovisningsassistent

Sök bland 25 lediga jobb som Redovisningsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsadministratör till Ekonomiservice, Sollefteå
REGION VÄSTERNORRLAND
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Har du ett öga för detaljer och ett stort intresse för människor? Välkommen att jobba hos oss! Ekonomiservice ingår i Område Stöd och Service, inom verksamhet Administrativt Stöd och Ekonomiservice, med kontor i både Sundsvall och Sollefteå. På enheten arbetar ekonomer och redovisningsadministratörer. Till kontoret i Sollefteå söker vi nu en utbildad redovisningsadministratör till vårt team. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Redovisningsadministratör till Ekonomiservice, Sollefteå Arbetsuppgifter Hantera kassaredovisning, inkassoärenden och kundfakturor Arbeta med avstämningar och inläsning av bokföringsorder Vara support till våra patienter och kunder via telefon En stor del av arbetet utförs i något av IT-systemen Raindance och Proceedo. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande Har tidigare erfarenhet av redovisningsadministration Det är meriterande om du Har gått en KY- eller YH-utbildning inom redovisningsadministration För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självständighet Kvalitetsmedveten Samarbetsförmåga Initiativtagande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Kontorist och redovisningsassistent
GEAR INVEST AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker Dig som snabbt och lätt kan komma igång med att vara vår sambandscentral, kontorist och redovisningsassistent för de bolag vi driver. Du måste behärska Fortnox och kunna arbeta med: *Löpande bokföring *Avstämningar *Kundreskontra *Leverantörsreskontra *Avstämningar *Enkel lönehantering *Momsredovisning *Redovisning av skatt och arbetsgivaruppgifter *Fakturera *Registera utbetalningar och kunna hålla bra ordning på allt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara i telefon, ta emot kundbeställningar och överföra dom till de som ska utföra beställningen. En merit är om du tycker det är roligt att jobba med marknadsföring och sociala medier samt jobba med hemsidor. Det kan hända att du behöver göra en akut insats för att leverera något eller införskaffa något, så körkort är merit. Förutom ovanstående kunskap så prioriterar vi egenskaper som *Noggrannhet *Lättsamt humör *Stresstålig *Kunna lösa uppgifter på självständigt sätt Så vilka är vi? Gear Invest AB är moderbolag till Hamnstaden Bygg i Skåne AB samt Ystad Deli AB som driver Lisas Skafferi i Ystad och till hösten även Restaurang Skafferiet på Ystads golfklubb. Så vi jobbar både inom byggsektorn (även ventilation) samt med mat. Kontoret finns i Ystad och vi har för närvarande ca 10 anställda inom koncernen. Tjänsten börjar som en provanställning på deltid, men kommer övergå till en tillsvidare anställning. Som kontorist/redovisningsassistent kommer du sitta ensam del av tiden. För att förenkla processen skickas ansökningar som mail med personligt brev samt CV och gärna referenspersoner till vår jobbmail kopplad till Lisas Skafferi.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomi löpande bokföring
NW industriservice AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ekonomiassistent – Löpande bokföring Plats: Luleå, med möjlighet att arbeta hemifrån till stor del Anställningsform: Heltid med 3 månaders provanställning Start: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: Urval sker löpande Om NW Industriservice AB Vi på NW Industriservice AB i Luleå arbetar med kvalificerad industriservice och mekaniska tjänster för flera industriella kunder i hela Norrbotten. Vi är ett växande företag med 20 heltidsanställda och hög teknisk kompetens. Vår verksamhet präglas av flexibilitet, kvalitet, säkerhet och starkt kundfokus. Nu söker vi en ekonomiassistent som vill vara en viktig del av vårt team och ta ansvar för den löpande bokföringen – med stor möjlighet till distansarbete. Arbetsuppgifter Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta med: Löpande bokföring Kund- och leverantörsreskontra Fakturering och betalningar Avstämningar och enklare ekonomirapporter Uppföljning mot uppsatt budget Administrativa uppgifter kopplade till ekonomi och projekt Utöver det administrativa arbetet får du också möjlighet att hjälpa till med praktiska uppgifter ute hos våra kunder. Det kan innebära hantering av personlig skyddsutrustning, kvalitetsfrågor och arbetsmiljörelaterade insatser. Rollen passar dig som vill kombinera kontorsarbete med praktiska uppgifter ute i verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som: Har minst 1–2 års erfarenhet av löpande bokföring Har goda kunskaper i ekonomisystemet Fortnox Är strukturerad, noggrann och van att arbeta självständigt Kommunicerar tydligt och tar egna initiativ Det är meriterande om du har ekonomisk utbildning eller erfarenhet från liknande bransch (industri, entreprenad,personaluthyrning). Vi erbjuder Heltidsanställning med valfria arbetstider Möjlighet att arbeta hemifrån till stor del En varierad tjänst med både administrativa och praktiska inslag En trygg och utvecklande arbetsmiljö Trevliga kollegor och korta beslutsvägar Ett företag med teknisk bredd och framtidstro Ansökan Skicka ditt CV och ett kort personligt brev till [email protected] Urval sker löpande – skicka din ansökan så snart som möjligt! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomiassistent med ansvar för redovisning
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om företaget Quatra är Europas ledande aktör inom insamling och förädling av använt frityrfett – en viktig del i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Genom att omvandla avfall till råvara för förnybart biodrivmedel minskar deras verksamhet koldioxidutsläppen med över 90% jämfört med traditionell diesel. Med över 700 medarbetare i 10 länder är Quatra en snabbväxande organisation med starkt miljöfokus. I Sverige drivs verksamheten av ett engagerat team med korta beslutsvägar, där det nu finns möjlighet att bli en del av ekonomiavdelningen i en bred och varierad roll. Dina arbetsuppgifter Det här är en roll för dig som trivs med att arbeta brett inom redovisning och som vill fortsätta utvecklas i en stabil och växande verksamhet. Du kommer att ha en viktig funktion i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetsuppgifterna innefattar framför allt löpande bokföring, fakturahantering och enklare månadsavstämningar. Du hjälper till med att hantera inkommande och utgående fakturor, gör kontroller av bokförda underlag och deltar i det praktiska arbetet inför månadsbokslut – exempelvis genom att boka kostnader, hantera banktransaktioner och följa upp saldon på balanskonton. Vid behov bistår du även med att ta fram enklare rapporter eller sammanställningar, och du kommer att arbeta i nära dialog med kollegor inom både ekonomi och verksamheten. Har du tidigare arbetat med momsredovisning och periodiseringar är det meriterande, men inget krav – här finns goda möjligheter att utvecklas inom området. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av löpande redovisning och som känner dig bekväm med de vanligaste arbetsmomenten inom ekonomi. Du arbetar strukturerat och noggrant, och har en god känsla för siffror. Framför allt är du nyfiken, ansvarstagande och tycker om att vara en del av ett team där man hjälps åt. Vi tror att du har: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Några års erfarenhet av arbete med löpande bokföring, fakturahantering och avstämningar. God datorvana och trygghet i Excel. Erfarenhet av affärssystem, gärna Odoo, är ett plus. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person har du ett analytiskt öga, gillar att förstå sammanhang och ser det som en självklarhet att bidra till förbättringar där det behövs. Du är van vid att arbeta i en föränderlig miljö och motiveras av att få vara med och bygga upp fungerande strukturer. Varför Quatra? Här erbjuds du en roll med god inblick i både siffror och verksamhet – i en miljö där du får vara med och bidra från dag ett. Det är en direktrekrytering till Quatra, vilket innebär att du blir en del av teamet från start och får ett helhetsgrepp om ekonomin i ett bolag som gör konkret skillnad för miljön varje dag. Friskvårdsbidrag på 5 000 kr/år Årlig bonus för alla anställda Möjlighet till en roll med stor insyn och varierade arbetsuppgifter En stabil arbetsgivare med starkt hållbarhetsfokus och korta beslutsvägar Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Quatra tillsammans med Skill. Vi jobbar löpande med urval och tillsättning. Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot svarar du på våra inledande urvalsfrågor.  Har du frågor kring vår rekryteringsprocess? Kontakta ansvarig rekryterare [email protected].

5 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Hypex Bio söker ekonomiassistent
Hypex Bio Explosives Technology AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Vill du vara en del i att introducera världens första gröna och nitratfria sprängämne? Hos Hypex Bio får du chansen att bygga framtidens sprängämnesindustri med global räckvidd, och göra verklig skillnad för miljön och branschen. Vi kan erbjuda en unikt utvecklande och spännande roll där du får använda dina ekonomiska kunskaper och din passion för att utvecklas. Vi välkomnar dig att bli en del av vårt dedikerade team och hjälpa oss i vår fortsatt tillväxtresa! Om bolaget Hypex Bio är ett svenskt bolag som har utvecklat världens första gröna och nitratfria bulksprängämne för civilt bruk. Vår banbrytande teknik har fått global uppmärksamhet och vår vision är att bli en ny industristandard för hållbara sprängämnen. Vi behöver fortsätta växa rejält för att nå en stark global närvaro, då det finns en kraftigt ökande efterfrågan på vår produkt. Arbetsbeskrivning Du kommer att spela en viktig roll i uppbyggnaden av vår ekonomiavdelning. Exempel på dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter inkluderar: Leverantörs- och kundreskontra Löpande bokföring och avstämningar Moms Delta i månads- och årsbokslut Ta fram samt utveckla rutiner och processer för ekonomifunktionen Delta i implementeringen av våra IT System SAP och Flex HRM Administrera tid- och utläggsrapporter Kvalifikationer: Flytande svenska och engelska i tal och skrift Eftergymnasial utbildning inom ekonomi Minst ett års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter Erfarenhet av att utveckla rutiner och dokumentation Mycket goda kunskaper inom Excel och Officepaketet Meriterande: B-körkort Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i global kontext Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i tillverkande industri Intresse för digitalisering Personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, självgående, nyfiken och positiv. Du kvalitetssäkrar egna leveranser och löser hinder snabbt tillsammans med teamet. Du lyssnar aktivt och brinner för att förbättra och strukturera våra arbetssätt. Eftersom vi är ett litet team behöver du vara prestigelös och vara beredd att ta dig an vardagliga uppgifter som att hämta posten eller granska kvitton, medan nästa stund hjälper du till med analyser som driver verksamheten framåt. Vi hjälps åt där det behövs för att nå våra ambitiösa mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur de kompletterar vårt team. Övrig information Tjänsten är en heltidsanställning med en inledande provanställning om sex månader. Arbetsplatsen ligger i Länna industriområde söder om Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete finns. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering. Vi välkomnar sökande oavsett kön, könsidentitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.  Vi vill informera sökande om att Hypex Bio kommer att utföra säkerhetskontroll före anställning för den specifika positionen. Enligt lagen (2010:1011) om brandfarliga och explosiva varor (LBE) måste personer som deltar i explosivämneshantering godkännas av behörig myndighet. Sådant godkännande är nödvändigt för anställning hos Hypex och utgör ett steg i rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag är 2025-06-22.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Juniorekonom till Hotellkoncern
Ligula Hospitality Group AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas! Beskrivning Är du en driven, strukturerad och noggrann person som vill arbeta i team och utvecklas i en spännande organisation i en spännande bransch? Har du erfarenhet av ekonomiarbete? Då är detta rätt tjänst för dig. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med den ekonomiska redovisning för några av våra hotell. Det innebär bland annat att du hanterar löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar av balanskonton och är behjälplig vid momsavstämningar och månadsbokslut samt även i årsbokslut. Som junior redovisningsekonom hos oss har du stort inflytande på dina arbetsuppgifter. Du kommer att bli en del av Ligula-familjen, som har blivit en betydande aktör på hotellmarknaden i Sverige, Danmark och Tyskland. Med oss kommer du att ingå i en snabb, utvecklande och spännande vardag omgiven av ambitiösa, duktiga och engagerade kollegor. Vi är en öppen och informell organisation med snabba beslutsprocesser. I det dagliga arbetet kommer det att finnas ett särskilt nära samarbete både med dina kollegor på ekonomiavdelningen  och hotellcheferna.  Kvalifikationer För att du ska lyckas i rollen som innehåller en hel del bokföring tror vi att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning, gärna med kurser inom redovisning och kanske jobbat ett eller två år som ekonomiassistent eller redovisningsekonom. Du vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det framåt, har sinne för detaljer och är noggrann. Du är kommunikativ och har en lösningsorienterad attityd samt har en positiv inställning och trivs med många kontaktytor. Tidigare erfarenhet från hotellbranschen eller fastighetsbranschen är meriterande men är inget krav. Villkor Tjänsten är på heltid med lön enligt överenskommelse. Vi arbetar löpande med urvalet så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Observera att vi, på grund av GDPR-begränsningar, tyvärr inte tar emot ansökningar via e-post och att dessa raderas automatiskt. Vi tar inte emot samtal av säljare. Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 46 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

4 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Redovisningsassistent med intresse för analys och rapportering
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en analytiskt lagd ekonom med erfarenhet av månadsbokslut och rapportering? Vill du arbeta i en roll där du får fördjupa dig i siffrorna och bidra med insiktsfulla analyser snarare än daglig fakturahantering? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Academic Work söker nu, för kunds räkning, en redovisningsassistent till ett företag som är inne i en spännande utvecklingsfas. OM TJÄNSTEN I den här rollen kommer du få möjlighet att arbeta med mer kvalificerade delar av redovisningen, såsom månadsbokslut, resultatanalyser och rapportering till ledning. Du blir en viktig del av ett engagerat team och förväntas ta ett aktivt ansvar i att förbättra och utveckla ekonomiska rutiner. Det är en perfekt möjlighet för dig som kanske har arbetat några år med löpande bokföring och nu vill bredda din roll och få in mer analys, struktur och verksamhetsförståelse i vardagen. Du är en person som är nyfiken, noggrann och engagerad. Du vill förstå vad siffrorna faktiskt säger och bidrar gärna med egna förslag på hur rutiner och rapporter kan bli bättre. Du rapporterar till ekonomichefen och förväntas kunna arbeta självständigt samtidigt som du är ett stöd i ekonomiteamets övergripande mål och leveranser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Medverkan vid månads- och årsbokslut * Löpande redovisning och rapportering * Framtagning av analyser och uppföljningar * Förbättring och effektivisering av ekonomiska processer VI SÖKER DIG SOM - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Tidigare erfarenhet av arbete med redovisning, gärna med fokus på bokslut och rapportering - Är trygg med att arbeta i ekonomisystem och Excel - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av Fortnox eller förståelse för bokslutsarbete För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Redovisningsassistent 25%
Kristersson, Robin
Ekonomiassistenter m.fl.

Vi söker en Redovisningsassistent som kan arbeta till att börja med på 25%. Arbetsuppgifterna kommer vara enklare bokföring av kvitton/leverantörsfakturor samt scanning. Vi söker kandidater omgående och gör intervjuer kontinuerligt. Hittar vi vår kandidat kommer vi gå vidare omgående med kandidaten. Krav känna till Visma Eekonomi CV krävs den kan ni mejla till [email protected]

30 maj 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Redovisningsassistent till värderingsstyrd koncern 🌱
Wrknest AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om tjänsten Nu hjälper vi en koncern som genomsyras av starka värderingar inom hållbarhet, jämlikhet och samhällsansvar, att rekrytera en redovisningsassistent till koncernens ekonomiavdelningen. Vi söker dig som är i början av din karriär inom redovisning och som vill växa i en roll där engagemang, samhällsnytta och hållbarhet är centralt. Här får du möjlighet att arbeta brett med ekonomiarbete i en dynamisk miljö som spänner över områden som media, energi och klimat, samt bygg och fastigheter. Dina framtida arbetsuppgifter  Du kommer att tillhöra ett mindre, engagerat team med hög kompetens där samarbete och prestigelöshet är en självklar del av vardagen. Tjänsten är bred med möjlighet att växa in i fler ansvarsområden över tid. Till en början kommer arbetsuppgifterna framförallt att innefatta att hantera löpande bokföring, samt leverantörs- och kundreskontra. Med tiden är tanken att man tar sig ann mer ansvar, troligtvis stöd i årsredovisning, skattedeklarationer med mera. Utöver detta ingår det även ansvar av posthantering och kontorsinköp.  Vi söker dig som  Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning. Du har gärna viss erfarenhet av redovisningsarbete, exempelvis från ditt första jobb efter examen eller från deltidsjobb under studierna där du arbetat i Excel. Det är meriterande om du har arbetat i Visma och/eller med inscanningssystem som Rillion. Som person är du initiativtagande, självgående och trivs med att ta ansvar. Du vill bidra till helheten och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Teamet värdesätter en öppen kommunikation och att man hjälper varandra i både toppar och dalar. Du bör vara flytande i svenska, då det är koncernens arbetsspråk. Övrig information  Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid Plats: Södermalm Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare med inledande uppsägningstid Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.   Om företaget Koncernen består av flera bolag med olika inriktning – från samhällsbyggande och elhandel till klimatmedier och hållbar stadsutveckling. All verksamhet genomsyras av en stark värdegrund kring jämlikhet, klimat och samhällsnytta. De är inte vinstdrivande i traditionell mening, utan fokuserar på långsiktiga värden och rättvisa villkor för både anställda och samhället. Kulturen präglas av lika för alla-principen, där transparens och gemenskap är nyckelord. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Redovisningskonsult
OnePartnerGroup Östergötland AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du stort eget driv och vill arbeta med redovisning och ekonomisk rådgivning? Vill du bli en del av ett bolag där vi har fokus på att skapa långsiktiga kundrelationer och där du som medarbetare har bolagets förtroende till frihet under eget ansvar? Då kan rollen som redovisningskonsult hos Kolsbo Redovisning i Mjölby vara något för dig!   Om Kolsbo Redovisning Kolsbo Redovisning grundades 1995 och har sedan starten vuxit tack vare sina starka och goda kundrelationer. Idag består företaget av 8 personer som alla engagerat arbetar för att vara behjälpliga vid olika ekonomiska frågor. Hos oss erbjuds du en tjänst i ett välmående bolag där kundernas ambitioner och önskemål får styra det dagliga arbetet. För oss är det dessutom viktigt att du trivs och därför är arbetet flexibelt för en god balans mellan jobb och fritid.  Om tjänsten Då vårt företag växer söker vi nu ytterligare en redovisningskonsult. Du kommer i din roll, utöver ditt arbete med bokföring och bokslut, agera bollplank till kunderna i ekonomiska och juridiska frågor. Du är även behjälplig vid det praktiska genomförandet av de åtgärder kunden bestämmer sig för att vidta. Arbetsuppgifter: rådgivning och stöd åt framför allt fåmansföretag, lantbruk och fastighetsägare angående redovisning, deklarationer, skatt och juridiska frågor genomföra löpande bokföring, bokslut, arbete med löner samt upprättande av årsredovisningshandlingar göra avstämningar av uppgifter till Skatteverket samt andra kontrolluppgifter utveckla och förbättra rutiner och processer för att på bästa sätt hjälpa kunden Du kommer att arbeta heltid förlagt till dagtid och utgå från kontoret som ligger strax söder om Mjölby. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare möjlighet att förena arbets- och privatliv och därför erbjuder vi flexibla arbetstider och möjlighet att gå ner i arbetstid under september-december, om så önskas av den som tillträder.   Om dig Vi söker dig som tidigare arbetat med redovisning och bokslut samt har stort intresse för skatt, juridik och kundrådgivning mot framför allt fåmansföretag och enskilda firmor. Vi ser gärna att du som tillträder har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från redovisningsbyrå. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning redovisning, civilekonom alt agronomexamen, är detta meriterande. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, innehar B-körkort samt har god datorvana.  Som person är det viktigt att du trivs i en konsulterande roll samt att du har en professionell framtoning, då du kommer ha daglig kontakt med externa kunder. Du är kommunikativ och har god förmåga att anpassa ditt språkbruk efter mottagaren samtidigt som du är lyhörd för kundernas behov. För att lyckas i rollen behöver du dessutom vara lösningsorienterad, noggrann och strukturerad då du självständigt kommer att driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är också en lagspelare som trivs att arbeta tillsammans med andra för att nå de gemensamma målen.   Övrigt Tjänst: Tillsvidare Omfattning: Heltid Placeringsort: Mjölby Tillträde: September 2025 eller enl överenskommelse Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup, men du kommer att bli anställd direkt av Kolsbo Redovisning AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mikael Wetter på: [email protected] alternativt 0722 242477. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urval sker löpande så tveka inte att söka redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

14 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025