Redovisningsassistent

Sök bland 32 lediga jobb som Redovisningsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö Är du en vass Redovisningsekonom med ett analytiskt sinne? Skulle du vilja arbeta brett med varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med Redovisningschefen ansvarar för den löpande redovisningen från ax till limpa? Här ges du möjlighet att arbeta på ett spännande Malmöbolag som ligger i framkant inom förpackningsindustrin. I din roll som redovisningsekonom så arbetar du med hela den ekonomiska processen för bolaget. Detta innefattar bland annat löpande bokföring, fakturahantering, kund-& leverantörsreskontra, avstämningar samt bokslut. Arbetsuppgifter: · Löpande redovisning och avstämningar · Avstämning av balanskonton · Månadsbokslut · Kund- och leverantörsreskontra · Budget och prognos · Delaktig i arbetet med årsredovisning · Ansvara för moms- och skattedeklarationer · Löneadministration Din bakgrund: Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel där du enkelt kan sammanställa och analysera information. Du är strukturerad och noggrann med en analytisk ådra. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på ca. 1 år. Deltid (flexibelt) med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret utanför Malmö. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Redovisningsekonom på deltid till förpackningsföretag i framkant - Malmö Är du en vass Redovisningsekonom med ett analytiskt sinne? Skulle du vilja arbeta brett med varierande arbetsuppgifter där du tillsammans med Redovisningschefen ansvarar för den löpande redovisningen från ax till limpa? Här ges du möjlighet att arbeta på ett spännande Malmöbolag som ligger i framkant inom förpackningsindustrin. I din roll som redovisningsekonom så arbetar du med hela den ekonomiska processen för bolaget. Detta innefattar bland annat löpande bokföring, fakturahantering, kund-& leverantörsreskontra, avstämningar samt bokslut. Arbetsuppgifter: · Löpande redovisning och avstämningar · Avstämning av balanskonton · Månadsbokslut · Kund- och leverantörsreskontra · Budget och prognos · Delaktig i arbetet med årsredovisning · Ansvara för moms- och skattedeklarationer · Löneadministration Din bakgrund: Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du har goda kunskaper i MS Office, framför allt i Excel där du enkelt kan sammanställa och analysera information. Du är strukturerad och noggrann med en analytisk ådra. Du löser problem snabbt och kreativt med hög kvalitet. Om tjänsten: Tjänsten är ett vikariat på ca. 1 år. Deltid (flexibelt) med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret utanför Malmö. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Redovisningsassistent - snabb rekryteringsprocess

Beskrivning För vår spännande kund söker vi nu en redovisningsassistent med inriktning på leverantörsreskontra och hanteringen av leverantörsfakturor. Du kommer att spela en avgörande roll i att ombordställa kunder och leverantörer till e-fakturalösningen samt kontinuerligt förbättra tillhörande processer.  Arbetsuppgifter Som en del av vårt team kommer du i din roll aktivt ombordställa kunder och leverantörer till kundens e-fakturalösning samt arbeta med förbättringar av processerna. Att bygga starka relationer och leverera god service till både interna och externa intressenter kommer också vara viktiga delar av din roll. Kvalifikationer - Gymnasieutbildning och/eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi; - Arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet och gärna inom servicehantering; - Förmåga att samarbeta i team; - Lösningsorienterad; - Tekniskt intresse; - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande för rollen är erfarenhet av SAP och processer gällande SAP. OBS! För denna roll behöver CV och personligt brev på engelska. Villkor Du blir anställd av Q och uthyrd som konsult till vår spännande kund. Det finns också goda möjligheter till förlängning av uppdraget förutsatt att alla parter är nöjda. För denna roll behöver din ansökan så snart som möjligt, då det är en snabb rekryteringsprocess. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Processpecialist inom Order-to-Cash, Solna eller Köpenhamn

PostNords Shared Service Finance och avdelningen Order to Cash är inne i en förändringsresa och vi söker nu en Processpecialist till enheten Order to Invoice. Söker du personlig och arbetsmässig utveckling inom ett stort nordiskt bolag och har ett brinnande intresse av att driva harmoniserings och standardiseringsarbete. Har du dessutom erfarenhet och kunskap inom faktureringsflöden och processer inom Order to Cash? Då kan tjänsten vara något för dig! I rollen som processpecialist inom Order to Invoice är du är med och ansvarar för att vi har en väl fungerande end-to-end faktureringsprocess. Du kommer att driva projekt för att optimera och utveckla våra faktureringsflöden och vår kundmasterdata och arbetar kontinuerligt med att följa upp, utveckla och standardisera OtC processen på PostNord. Bli en del av vårt team Shared Service Finances uppdrag är att processorientera verksamheten och skapa nordiska skalbara lösningar. Enheten Order to Cash har ett globalt processansvar vilket bland annat innebär ansvar allt ifrån kredithantering, masterdata och orderhantering mot kund, fakturering, kundreskontra, betalningsallokering, inkasso samt rapportering/bokslut. Inom processansvaret ingår att utveckla innehåll och aktiviteter för att löpande förbättra processerna samt stöd till PostNords kunder. Arbetsuppgifter I din roll kommer du, tillsammans med ett fantastiskt nordiskt team, att arbeta inom Order to Invoice processen med att vara en viktig sparringpartner och stöd till den globala processägaren. Du kommer även att arbeta i nära samarbete med vår outsourcingpartner samt med andra interna enheter inom PostNord. Rollen innebär framför allt att du arbetar med: - Säkerställa hela faktureringsprocessen. - Att aktivt leda och driva utvecklingsprojekt inom fakturering och kundmasterdata. - Skapa och dokumentera standardiserade processbeskrivningar. - Driva och koordinera våra internkontroller för t ex intäktssäkring. - Supportera interna och externa kunder samt vår outsourcing partner. - Stödja global processägaren inom Order to Invoice med att identifiera, driva och hantera harmonisering av processer. - Incidenthantering -Agera och följa upp på avvikelser inom faktureringen. Vi söker dig med - Relevant akademisk utbildning i ekonomi eller motsvarande - Erfarenhet av arbete i komplexa strukturer/organisationer, med många kontaktytor. - Drivkraft och stort intresse att utveckla processer och skapa goda relationer i olika samarbetsområden. - God förståelse av fakturerings- och masterdataprocesser - Flera års erfarenhet från liknande arbete inom ekonomi eller administration - Utmärkta språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. - Färdigheter inom något av de övriga nordiska språken är meriterande - God systemvana i Microsoft Office - Stor erfarenhet av att arbeta i olika ERP system och gärna i SAP Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från att arbeta i en global miljö och av outsourcing. - Erfarenhet om Salesforce eller annat CRM system - God processförståelse För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk och kan dra slutsatser från komplexa system. Vi ser även dig som drivande, självständig, noggrann och där du kan ta initiativ till att utveckla delprocesserna inom OtC. Du har god samarbetsförmåga och vill utvecklas inom ditt område. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en internationell miljö med möjligheter att utveckla kreativa lösningar under eget ansvar och arbeta i en prestigelös grupp där vi gemensamt hjälps åt att nå våra mål. - Flexibel hybrid arbetsplats med ett öppet arbetsklimat - Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall  - Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse http://www.postnordplus.com - Goda tjänstepensionsvillkor  - Goda utvecklingsmöjligheter   - Placering i Solna eller Köpenhamn Vi gör vardagen enklare PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på https://postnord.varbi.com/center/tool/position/720818/edit/tab:1/postnord.com Ansök Vi ser fram emot din ansökan! Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Nils-Ola Nilsson på tel. +46 709 80 12 22 För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Sommarjobba som redovisningsassistent

Studerar du ekonomi och är på jakt efter ett meriterande sommarjobb inom ekonomi? Vi söker nu en redovisningsassistent till ett spännande bolag. Är du ambitiös, lättlärd och motiveras att lära dig nya saker? Då är detta en perfekt tjänst för dig! Skicka in din ansökan redan idag OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en ekonomistudent som under sommaren kommer arbeta heltid med möjlighet att kunna fortsätta på deltid efteråt. Rollen är varierande och passar dig som vill utvecklas inom redovisning. I rollen kommer du få hantera stora summor och därav krävs stor noggrannhet. Du erbjuds - Ett utvecklande och meriterande jobb vid sidan av dina studier - En möjlighet att jobba på ett spännande bolag - En företagskultur genomsyrad av högt engagemang, skratt och stor kompetens ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sköta bolagets in- och utgående betalningar * Behandla excelfiler i system * Valutaväxlingar ska hanteras och bokas in i ekonomisystemet * Hantera leverantör- och kundreskontra * Stämma av bankkonton * Kontera och bokföra kvitton * Övrig admin kopplat till ekonomi-mailen och posthantering VI SÖKER DIG SOM - Studerar på universitet eller högskola med inriktning ekonomi - Har goda kunskaper i svenska - Har en god systemvana, framförallt i Excel Det är meriterande om du * Har förståelse för hur moms fungerar, även EU-moms. * Kunskap inom visma och/eller Fortnox Som person är du en "doer" och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du är noggrann, strukturerad och initiativtagande. Övrig information - Start: juni, du arbetar deltid första två veckorna i juni, därefter heltid till ungefär mitten av augusti - Möjlighet att fortsätta på deltid efter sommaren - Placering: Stockholm, arbetet sker på kontoret med möjlighet till distansarbete under sommarperioden. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

23 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Ekonomiassistent till Salboheds i Västerås

Salboheds växer och behöver utöka sitt ekonomiteam med en person till. I nya fina lokaler på norra Tunbytorp är ni fyra kollegor som samarbetar i olika delar av redovisningsprocessen. Du blir den som i första hand hanterar leverantörsfakturaflödet, betalningar och bokföring kopplat till reskontran. Därutöver hanterar du även administration och kontorsgöromål. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Hantering av leverantörsfakturor för Salboheds och två dotterbolag Leverantörsbetalningar via bank, prickning och bokföring av bankfil Bokslutsuppgifter kopplade till reskontran Salboheds har nyligen bytt ekonomisystem till VismaNET. Leverantörsfakturorna hanteras i Medius. Du kan komma att delta i dokumentering av arbetsprocesser och kontroller. Likaså kommer du att ta hand om vissa kontorsgöromål och övrig administration. Kvalifikationer och erfarenhet Du har praktisk erfarenhet av fakturahantering och reskontrauppgifter. Är det i VismaNET och Medius så är det högst meriterande men inget måste. Din bakgrund har gett dig en förståelse för redovisningens debet och kredit, hur de ekonomiska sambanden hänger ihop och påverkar balansräkningen etc. Vi ser helst att du har en ekonomisk utbildning i någon form. Som person är du ärlig och ansvarstagande och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Självklart är du också prestigelös och handlingskraftig när det gäller att lösa saker högt och lågt. Vad erbjuder företaget dig? Du kommer till ett växande bolag med personlig företagskultur. Här jobbar ni i kända system, förbättrar processer och samarbetar prestigelöst. Ni har trevligt tillsammans och en omtänksam chef vilket troligen är två av skälen till att medarbetare vill stanna. Placeringsort Västerås, Batterigatan 6 Om företaget Salboheds är det etablerade mark- och anläggningsföretaget med expertis att hantera komplexiteten i ett projekt från start till mål. Vi arbetar långsiktigt och efterlämnar oss resultat som bidrar till en positiv utveckling av samhället. Salboheds Bygg och Anläggning AB startades 2005 som ett tvåmansföretag och har sedan dess expanderat organiskt till ett miljardbolag med ett 90-tal anställda. Sedan 2019 är vi en del av Eleda Group vilket stärker vår kompetens ytterligare och ger oss möjligheter att växa och utvecklas som bolag. Vi på Salboheds Bygg och Anläggning värdesätter goda relationer – oavsett om det gäller leverantörer, anställda, underentreprenörer eller kunder. Vi sticker gärna ut hakan och säger att vår personal och våra underleverantörer tillhör det absoluta toppskiktet inom branschen. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind: Håkan Holmberg, [email protected], 073-394 55 52 Saga Bergman, [email protected], 073-594 46 34 Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida. Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process. Vid de flesta tillsättningar görs också en Bakgrundskontroll. Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen) Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV Det räcker att du bifogar ditt CV. Vi använder ej personligt brev i våra processer.

23 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Redovisningsassistent till Swebolt i Järfälla

Vill du jobba på ett familjärt koncernbolag med härliga kollegor? Vill du känna att du får ta stort eget ansvar och utvecklas i din roll? Då är det här rätt arbetsplats för dig. Om tjänsten Som redovisningsassistent hos oss på Swebolt i Kallhäll kommer du att arbeta i en platt organisation och ha ett nära samarbete med redovisningsansvarig. Arbetet innebär att du ska trivas med att ta ansvar och driva arbetet framåt på ett effektivt sätt. Vi har nyligen bytt till ett nytt digitalt affärssystem ERP-system i form av Monitor G5 där hela koncernen omfattas. Det innebär att vi kan effektivisera våra processer för att bättre kunna serva kunder och leverantörer samt få ett smidigt flöde. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer inkludera: Kundreskontrahantering med stora flöden där tex fakturering, avbokning inbetalningar, påminnelser/Inkasso, räntedebitering och där löpande avstämning och uppföljning ingår och kontakt med kunder sker kontinuerligt. Leverantörsreskontrahantering med stora flöden där du främst kommer registrera leverantörsfakturor. Löpande uppdatering av kund- och leverantörsregister. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. som är trygg i rollen och har förståelse för ekonomiska processer och hur de hänger samman. som är noggrann och kan hantera en arbetsbelastning som periodvis kan vara hög. som är flytande i svenska, både i tal och skrift samt god förmåga att kommunicera på engelska. (Koncernspråk är i första hand svenska) Det är meriterande med kunskap i ERP-systemet Monitor G5. Dina personliga egenskaper För att lyckas i rollen söker vi dig som trivs med att arbeta självständigt och flexibelt. Du har en hög arbetsmoral och vilja att lära och ta initiativ för att utvecklas vidare inom ditt område. Vi värdesätter också ett bra samarbete, engagemang och att vara i framkant när det gäller branschstandarder och innovation. Tjänsten beräknas starta så snart som möjligt och löper tills vidare med sex månaders provanställning. Arbetstiderna är förlagda på vardagar kl. 8.00-16.45 med möjlighet till flex. Då vi arbetar i ett digitalt affärssystem finns senare möjlighet till att fördela din arbetstid mellan att vara på kontoret och arbeta på distans. Om oss Swebolt är ett framstående grossistföretag som etablerat sig som en av de ledande aktörerna på marknaden med fästelement, verktyg och skruvartiklar. Företagets kunder består av allt från lokala företag till världsledande industriföretag. Swebolt arbetar med trading från hela världen och med tillverkning i deras egen fabrik i Finland. Leverans sker över hela Europa med huvudområde i Skandinavien. 2023 blev vi utnämnda som ett gasellföretag av Dagens industri. Vi har 30 år i branschen och detta är ett bevis för att det vi tillsammans gör i företagsgruppen är uppskattat och eftertraktat på marknaden. Utan att alla led fungerar skulle vi aldrig vara en av skruvbranschens starkaste aktörer! https://swebolt.se Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Talency Partners, Rekryteringskonsult Sabina Sjögren. Har du frågor om processen eller tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan senast 5 maj. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Energifull redovisningsadministratör med systemintresse

Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 13 500 studenter, cirka 80 program och 340 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Ekonomiavdelningen består av 26 medarbetare och ansvarar för följande verksamhetsområden: strategisk ekonomisk analys, ekonomisk redovisning, ekonomistöd (budget och projekt) och upphandling/systemförvaltning. Avdelningens uppdrag omfattar att säkerställa att den interna och externa redovisningen följer lagar, förordningar och god redovisningssed och ge ekonomiskt stöd till forskare och chefer. Ekonomiavdelningen är en avdelning som prioriterar/värdesätter en god arbetsmiljö och vi arbetar med ständig utveckling av vår arbetsgrupp. Arbetsglädje och leverans är nyckelord som genomsyrar vår verksamhet. Ekonomiavdelningen söker nu en redovisningsadministratör med systemintresse till verksamhetsområde ekonomisk redovisning. Arbetsuppgifter Din placering som redovisningsadministratör är inom ekonomisk redovisning som består av totalt sex personer på ekonomiavdelningen. Du är en av tre personer som arbetar med leverantör- och kundfakturor, betalningar och avstämningar, i enlighet med fastställda riktlinjer och regler. Visst arbete i samband med bokslut förekommer. Gruppen ger service till hela högskolan och kommunicerar via mejl, Teams och fysiska möten. I rollen ingår visst systemarbete i redovisningssystemet Agresso såsom uppdatera behörigheter, ansvar för inköpsmodulen, felsöka när fakturor fastnar, uppdatera rapporter. Arbetet är självständigt men ställer krav på gott samarbete mellan kollegor, högskolans akademi och externa kontakter. Kvalifikationer • För anställningen relevant gymnasie- eller YH-utbildning. • Erfarenhet av ovan beskrivna, eller liknande, arbetsuppgifter under minst ett år. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. • Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel och Word. • Systemvana av ekonomisystem. • Personliga egenskaper som krävs beskrivs i stycke nedan. Meriterande • Särskilt meriterande: erfarenhet av arbete i Agresso. • Erfarenhet av arbete på högskola/universitet. • Erfarenhet av arbete i statlig sektor. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som redovisningsadministratör är det viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete, samtidigt som du trivs med att arbeta i team. Du har lätt för att tillgodogöra dig ny kunskap och vågar ta initiativ. Du är serviceinriktad och har god kommunikativ förmåga när det gäller att förklara ekonomiska frågor. Eftersom inflödet av arbetsuppgifter varierar behöver du kunna prioritera, vara flexibel samt ha förmåga att ibland jobba med hög arbetsbelastning. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och kan arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vi vill att du är energifull, positiv, engagerad och intresserad av att utveckla dig själv och den verksamhet du arbetar i. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningen Anställningen är på heltid och tillsvidare. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är 240512. Upplysningar Johanna Bergman, ekonomichef, 076-122 36 83, [email protected] Viktor Hasselgren, HR-specialist, 073-714 12 96, [email protected] Den aktuella anställningen gäller under förutsättning att anställningsbeslutet vinner laga kraft. En ansökan som inte är komplett eller inkommer till Södertörns högskola efter sista ansökningsdag kan komma att avvisas. Välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktpersoner: SACO: [email protected] ST: [email protected] SEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 80, [email protected] Södertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Redovisningsassistent

Om oss Tjänsten som redovisningsassistent är centralt placerad på ekonomi och utvecklingsenheten som är en del av staben. I enhetens uppdrag ingår förutom ekonomi och upphandling även ett övergripande ansvar för kommunens strategiska verksamhetsutveckling, trygg- och folkhälsa, IT- och digitalisering samt krisberedskapssamordning. Enheten består idag av 14 stycken medarbetare och rapporterar direkt till kommunstyrelseförvaltningen.  Ditt uppdrag Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av ankomstregistrering av leverantörsfakturor och scanning av desamma samt bokföring av kommunens dagliga in- och utbetalningar. Du kommer också att upprätta deklarationer, fakturera och bokföra. I arbetet ingår även visst redovisningsarbete i samband med månadsbokslut. Anställning innebär också att delta i förekommande rutiner på ett centralt ekonomikontor. Arbetet innebär till stor del service till kommunens verksamheter och du jobbar aktivt för att stödja ekonomer och chefer i deras uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskoleexamen i företags- eller förvaltningsekonomi med inriktning på redovisning och ekonomistyrning eller motsvarande utbildning. Du har erfarenhet av att jobba med moderna IT verktyg och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och Word. Meriterande Det är en fördel om du har erfarenhet av ekonomiarbete, gärna inom kommunal verksamhet. Har du en examen från yrkeshögskola inom ekonomi och redovisning är det också meriterande. Personliga egenskaper Du är nytänkande, analytisk och vill driva utvecklingsarbete. Du är också pedagogisk och har lätt för att ha en god dialog samt har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift med ekonomer, chefer och icke-ekonomer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, samt visar gott omdöme vid agerande och beslut. Vi ser gärna att du har ett stort samhällsintresse och vill vara med och påverka. Övrigt Vi erbjuder våra medarbetare 2000 kronor i friskvårdsbidrag och möjligheten till semesterväxling. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning inom våra verksamheter. Urval och kontakt kan ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan till oss!  Varmt välkommen med din ansökan!   Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

22 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Comibri söker Redovisningsassistent

Om jobbet Vi söker dig som är i början av din karriär inom ekonomi och vill utvecklas inom redovisning. Vi vill att du förstår grunderna i redovisning och har några års praktisk erfarenhet inom ekonomi. Vi söker dig som är positiv, tar initiativ och tar ansvar för ditt arbete. Vem söker vi? • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi • Något års praktisk erfarenhet inom ekonomiarbete • Grundkunskaper inom Excel • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift • Grunder i bokföring, 1-2 års praktiskt erfarenhet • Meriterande med erfarenhet från ekonomisystem. Vad innebär rollen? • Löpande bokföring • Ankomst registrera fakturor • Bankavstämningar • Internfakturering • Leverantörsreskontra I rollen som redovisningsassistent får du en viktig roll där du tillsammans med resten av vårt team är med och utvecklar, bygger upp ekonomiavdelningen på ett innovativt och internationellt företag. Tillsammans med Redovisningschefen kommer du att arbeta med löpande bokföring, registrera ankomst av fakturor, bankavstämningar, leverantörsreskontra och certifikatflöden. Det ekonomisystem du kommer att arbeta i är Fortnox. Heltids lön är 28 000, 50% erbjuder med god chansar till heltid. Ansöka idag!

20 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024