Socialsekreterare
Sök bland 179 lediga jobb som Socialsekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Din arbetsplats Verksamheten Våld i nära relation tillhör enheten Utredning och skydd som är en av tre enheter inom verksamhet Barn och familj vid sektorn för socialtjänst i Härryda kommun. Enheten för utredning och skydd består av ett mottag, två utredningsgrupper, ett säkerhetsteam samt socialtjänstens våld i nära relationer-team. Inom verksamhetsområdet ingår även enheten för förebyggande samt enheten för familjehem och familjebehandling, vilket möjliggör nära samverkan och rätt hjälp i rätt tid. Våld i nära teamet består av en 1:e socialsekreterare, tre socialsekreterare och en behandlare. Vi har nu fått möjlighet att utöka vårt team och söker nu en behandlare. Denna utökning är delvis riktad mot arbete med våldsutövare, både behandlande och motiverande. Vår kommun är tillräckligt liten för att kunna skapa nära och hållbar samverkan med andra professionella samt tillräckligt stor för att göra kloka satsningar där det behövs. Vi har regelbundna medarbetarforum, som leds av verksamhetschefen. Där samlas alla inom verksamheten barn och familj och utbyter information och erfarenheter. Härryda kommun är beläget med ett nära pendlingsavstånd till Göteborg och andra kranskommuner. Buss och tåg går ofta och stannar nära kontoret. Kontoret ligger i Mölnlycke centrum med närhet till mataffärer, apotek och lunchrestauranger. Ditt uppdrag Uppdraget handlar om att arbeta med vuxna våldsutsatta och de som utövar våld i sin relation. Vi skall ge individuellt stöd till personer som levt eller lever i relation där det förekommer våld. Härryda kommun arbetar aktivt för att minska och förebygga våld i nära relationer. Kommunen erbjuder stöd och hjälp till både de som utsätts för våld och de som utövar våld. Den huvudsakliga arbetsuppgiften kommer att vara samtalsstöd. I arbetet ingår också säkerhetsbedömningar, visst utredande arbete, stöd vid rättsliga processer och visst praktiskt stöd. Gruppen har ett konsultativt ansvar för hela socialtjänsten och finns tillgängliga med sin expertis för alla medarbetare. Gruppen befinner sig i ett utvecklingsskede, där det uppsökande och utåtriktade arbetet skall ta mera plats i linje med nya socialtjänstlagen. I arbetsgruppen har alla ett genuint intresse av frågor som rör våld i nära relation. Vi är en liten grupp som har stor kunskap. Gruppen tycker omsorg om varandra och hjälpsamhet är viktigt. Det här krävs för tjänsten Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning utbildning. Vi önskar att du har flerårig erfarenhet av behandlingsarbete gällande våld i nära relationer, erfarenhet av stödjande och förändrande samtal. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande om du har vidareutbildning inom ämnet tex. Samtal om frihet, Samtal om våld och FREDA. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda grupper för vuxna och utbilda och föreläsa kring våld i nära. Det är också meriterande om du har någon vidareutbildning inom samtal tex Steg 1:e utbildning. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Arbetet med våld i nära kräver en trygg person, som har god självkännedom. Det är viktigt att du kan reflektera över det du får ta del av i samtalen och att du tar hjälp av kollegor och arbetsledare. Vad vi erbjuder dig Vi vill att du som medarbetare ska trivas hos oss och ha en god arbetsmiljö. Vi litar på din förmåga och kompetens och vi uppmuntrar och tar tillvara nya idéer. Du kommer ha gott stöd både av närmsta chef och av din 1:e och genom regelbunden processhandledning. Det finns goda möjligheter att fördjupa dina kunskaper. Som anställd erbjuds du ett generöst friskvårdsbidrag och för en mindre summa frukost/frukt varje dag. Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Under v. 26-27 finns Pernilla Johansson och Lena Hansson tillgängliga. Under v. 28 finns Anna Tell tillgänglig. Kortintervjuer på teams kommer att äga rum under vecka 29 och längre intervjuer på plats under vecka 32. Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Långanäs tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa skillnad för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssekreterare på SiS ungdomshem Långanäs ett meningsfullt arbete för dig. Just nu söker vi en behandlingssekreterare till ett vikariat! Utgångspunkten som behandlingssekreterare är att du är spindeln i nätet kring ungdomens behandling på institutionen. Du ansvarar för att ungdomarna får rätt insatser i enlighet med socialtjänstens uppdrag, du upprättar också behandlingsplaner och följer upp behandlingsinsatser. Arbetet sker i samverkan med placerande kommuns socialtjänst och tillsammans med institutionens olika specialistfunktioner som psykologer, sjuksköterskor och behandlingspedagoger. Du är den som samordnar behandlingsarbetet internt och ser till att behandlingsarbetet går framåt. Behandlingsarbetet utgår från ungdomens individuella behov och förutsättningar och grundas mycket på motivationsarbete. Syftet är att skapa en tillvaro som är begriplig, hanterbar och meningsfull samtidigt som vi ska skydda mot risker för återfall i normbrytande beteende. Arbetet är varierande vilket ställer krav på flexibilitet och ansvarstagande. Det innebär i omfattande delar att du är strukturbärare, är noggrann och organiserad. Du förstår värdet och sammanhangen av samarbete, det är naturligt för dig att vägleda och stödja dina arbetskamrater. Våra värdeord Respekt, Omtanke och Tydlighet genomsyrar vårt uppdrag vilket ställer krav på att ditt förhållningssätt och bemötande uppfyller våra grundläggande värderingar. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Det krävs att du har god förmåga att skapa struktur, leda möten och göra såväl medarbetare som ungdomar delaktiga i behandlingen. Du ska ha: • Relevant högskoleutbildning såsom socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som SiS anser vara likvärdig och som omfattar minst 180 hp. • God svenska i tal och skrift. • B- körkort Meriterande är: • Erfarenhet av arbete inom verksamheter med fokus på vård och behandling, såsom socialtjänst eller annan relevant verksamhet • Erfarenhet av arbete med ungdomar På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig över 1 år. Önskat startdatum är 1 september, eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. Vid frågor om tjänsten, kontakta: v. 26-28 Martina Silivri, enhetschef. [email protected] 010-453 36 81 v. 29 - Maria Svensson, kvalitetschef. [email protected] 010-453 36 02 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Vår kommun är tillräckligt liten för att kunna skapa nära och hållbar samverkan med andra professionella samt tillräckligt stor för att göra kloka satsningar där det behövs. Våra lokaler finns i Härryda kommunhus, i Mölnlycke centrum, där det är nära till mataffärer, restauranger, lokaltrafik (20 minuter till centrala Göteborg) och gratis parkering. Din arbetsplats Vi söker dig som vill göra skillnad för barn och familjer på riktigt! Vi söker dig som är driven och engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa långsiktiga hållbara lösningar för barn och deras familjer. I Härryda får du möjlighet till att arbeta i en trevlig och samarbetsorienterad miljö där ditt arbete verkligen gör skillnad varje dag. Inom enheten för utredning och skydd arbetar vi i kvalificerat mottags-, utrednings- och uppföljningsarbete enligt gällande lagstiftning. BBiC (barns behov i centrum) och Signs of Safety genomsyrar allt vårt arbete, då vi tillsammans med familjerna utforskar nätverk och dess egna lösningar, alltid med barnets trygghet och bästa som utgångspunkt. Du driver processer framåt genom att vara strukturerad, nyfiken och modig. Enheten för utredning och skydd består av ett mottag, två utredningsgrupper, ett säkerhetsteam samt socialtjänstens våld i nära relationer-team. Inom verksamhetsområdet ingår även enheten för förebyggande samt enheten för familjehem och familjebehandling, vilket möjliggör nära samverkan och rätt hjälp i rätt tid. Vi satsar, utökar och utvecklas! Vår enhet kännetecknas av respekt, trygghet, mod, nyfikenhet och arbetsglädje. Vi delar detta med våra kollegor i förebyggande och utförande enheter. Tillsammans arbetar vi aktivt med arbetsmiljö, trivsel, allas delaktighet och kompetensutveckling. Hos oss ingår du i en arbetsgrupp som är genuint trivsam, omtänksam, prestigelös och kompetent! Ditt uppdrag I din roll som utredande socialsekreterare möter du barn, unga och familjer på socialkontoret och i olika miljöer där barnen har sin vardag. Du använder dig av metoden BBiC för att kartlägga och analysera barnets behov samt Signs of Safetys förhållningssätt för att tillsammans med familj och nätverk finna hållbara lösningar på utmanande situationer, tex vid nätverksmöten. Du följer upp och utvärderar beslutade insatser. Du har en nära samverkan både med kollegor inom kommunen och med samverkanspartners inom olika verksamhetsområden. Du deltar och bidrar aktivt till verksamhetens utveckling. Det här krävs för tjänsten Krav: • Du har en socionomexamen (210 hp) eller behörighet i enlighet med HSLF-FS 2017:79 • B-körkort • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten Meriterande: • Utbildning i BBiC, Signs of Safety, Ester, Savry, systemteori, MI, ViNR eller hedersrelaterat våld och hot • Erfarenhet av socialt arbete med barn och unga För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Du är kunnig, analytisk och har ett tydligt barnfokus men är också snäll, omtänksam och trygg i dig själv. Du kan anpassa dig till ändrade omständigheter, bibehåller ett lugn, är tålmodig och fokuserar på rätt saker. Du är bra på att samarbeta med andra och har förmåga att arbeta självständigt. Du visar ett gott omdöme och god människosyn med ett respektfullt bemötande. Du vill bidra till att bibehålla vår positiva arbetsmiljö och härliga stämning. I arbetet är det viktigt att du kan formulera dig väl i tal och skrift samt att du anpassar kommunikationen till situation och målgrupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder dig Du känner dig trygg på jobbet och i ditt uppdrag • Du får kontinuerligt stöd och arbetsledning av 1:e socialsekreterare • Du deltar och bidrar i intern metodhandledning och extern processhandledning tillsammans med din grupp • Du har medhandläggare vid behov • Som nyanställd får du ett tryggt mottagande enligt vårt introduktionsprogram • Du har tillgång till stödfunktioner såsom IT-servicedesk några våningar upp, socialrättsjurister likaså och vårt administrativa stöd finns i samma korridor Du utvecklas och känner arbetstillfredsställelse • Du får en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar fortbildning både inom Yrkesresan (se bou.yrkesresan.se) och Signs of Safety (se http://www.signsofsafety.net). • Här finns goda utvecklingsmöjligheter för vidareutbildning och professionell utveckling i evidensbaserade metoder utifrån intresse och verksamhetens behov Det lilla extra som är självklart hos oss • Du har en fast arbetsplats, i eget eller delat rum, och nära till tillgänglig arbetsledning och chefer • Vi har flextid och möjlighet till att arbeta viss tid hemifrån • Konkurrensmässig lön • Förmåner som tex ett generöst friskvårdbidrag • Dessutom dukas det fram frukostbuffé och eftermiddagsfrukt varje dag mot en mindre kostnad • Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Övrig information Vi kommer att påbörja rekryteringsarbetet och digitala kortintervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så vänta inte med att söka! Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.
Vill du arbeta för att rätt ekonomiskt bistånd ska betalas ut till rätt person? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättssäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att kontrollera och utreda ansökningar till ekonomiskt bistånd. Kontrollerna görs både slumpmässigt och på förekommen anledning för att säkerställa korrekta utbetalningar. Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt motsvarande akademisk utbildning. Du har erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen. Har du erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar såsom socialtjänstlagen och förvaltningslagen. Som person är du pålitlig där du följer överenskomna arbetssätt och tar ansvar för dina uppdrag och din personliga prestation. Då tjänsten innebär möten med människor i utsatta situationer ser vi att du är lyhörd, empatisk och respektfull i ditt bemötande. I samarbetet med kollegor har du ett coachande förhållningssätt där du förmedlar information på ett tydligt sätt. Vidare ser vi att du har förmåga att fatta omdömesgilla beslut utifrån tillgänglig information samt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta med att skapa förutsättningar för rättssäkra arbetssätt? Då kan du vara den vi söker! Vilka är vi? Kompetensförsörjningskontorets uppdrag är att synliggöra den framtida arbetskraften och vara en aktiv del i att lösa Norrköpings kompetensförsörjningsbehov. Med våra gemensamma resurser och professionella kompetens är vi en central part internt och externt för samhället tillväxt och individens utveckling. Vi utformar effektivt och flexibelt utbildning utifrån kompetensförsörjningsbehov och yrkesväxling i arbetslivet och med insatser för de som står långt ifrån arbetsmarknaden. Vi ger våra invånare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt. Därmed ökar invånarnas livskvalitet där fler ta ansvar och bidrar till en hållbar framtid. Kompetensförsörjning är det ord som förenar oss i vårt uppdrag i alla de verksamheter vi arbetar inom på vårt kontor. Inom kontoret är vi cirka 400 anställda som ansvarar för försörjningsstöd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, budget-och skuldrådgivning samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Vi är tjänstemannastöd till kompetensförsörjningsnämnden. Inom ekonomiskt bistånd är vi en del av det yttersta skyddsnätet och möter personer som hamnat i en svår situation. Vår uppgift är dels att utreda rätten till ekonomiskt bistånd, och dels att vägleda personen till egen försörjning. Verksamheten består av 5 enheter: • Första linjen- Enhet service och utredning • Andra linjen - Vägledande enheter 1,2 och 3 • Tredje linjen- Enhet specialist och kontroll Till enheten specialist och kontroll söker vi nu en socialsekreterare som vill vara med i vårt systematiska arbete att vara en förtroendefull och rättsäker verksamhet. Enheten är belägen på Tegelängsgatan 19. Här arbetar vi med specialiseringar; bland annat återkrav, tandvård, överklagningar, felaktiga utbetalningar, stickprov och dödsbo. Enheten består av socialsekreterare, förste socialsekreterare och administratör. Dina arbetsuppgifter Rollen innehåller en spännande mix av arbetsuppgifter som innefattar visst klientnära arbete, administrativa uppgifter men även utvecklingsuppdrag. I ditt huvuduppdrag arbetar du med att hantera överklagans- och dödsboärenden. Du rör dig inom olika lagrum så som förvaltningslagen och socialtjänstlagen där du även bidrar med juridisk vägledning och stöd i det dagliga arbetet till kollegor som jobbar med handläggning. I uppdraget ingår det även att delta i muntlig förhandling i domstol. Vidare arbetar du med analys och underlag av verksamhetens utvecklingsområden, i syfte att göra oss ännu bättre och skapa förutsättningar för ett rättssäkert arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt annan akademisk utbildning med erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen. Krav på erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen, och meriterande med erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd. För att lyckas i rollen behöver du ha fördjupad kunskap inom aktuella lagstiftningar, såsom socialtjänstlagen, förvaltningslagen, äktenskapsbalken och begravningslagen. Som person är du pålitlig, du håller konskevent överenskommelser och lever upp till förväntningar. Du fattar omdömesgilla beslut, där du tar hänsyn till all tillgänglig information och möjliga alternativ. Vidare är du flexibel och kan lätt anpassa dig till förändrade förusättningar. Du har lätt för att samarbeta med andra, har ett coachande förhållningssätt till dina kollegor och förmedlar information på ett tydligt sätt. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter Sista ansökningsdatum: 23 juli Kontakt: enhetschef Helen Wennström, [email protected], eller tf- enhetschef Fahima Eliassi, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Första linjens socialtjänst Haninge kommun anpassar sig inför framtidens socialtjänst och har därför inrättat en första linjens socialtjänst. Här har vi samlat tidiga och förebyggande råd- och stödinsatser med mål att kunna erbjuda kommuninvånarna hjälp i ett tidigt skede så allvarlig problematik förebyggs. Vi skall finnas nära kommuninvånarna och det skall bli enklare att komma i kontakt med socialtjänsten. Nu söker vi en ny kollega till Förebyggarteamet! Ditt uppdrag Vi söker dig som är erfaren socionom och har kunskap och engagemang vad gäller förebyggande arbete. Som förebyggande socialsekreterare arbetar du både med utåtriktat och förebyggande arbete och med att hantera förhandsbedömningar gällande barn och unga i risk för kriminalitet och unga lagöverträdare. Målsättningen i vårt arbete med förhandsbedömningar är att vi i ett tidigt skede ska upptäcka och identifiera barn och unga som är i behov av stöd samt erbjuda och motivera föräldrar och unga att ta emot hjälp för att bryta en negativ utveckling, samt bedöma om barn och unga behöver stöd och skydd. I det utåtriktade och förebyggande arbete kommer du tillsammans med kollegor samordna, leda och delta i några av våra områdesmöten för samverkan mellan socialtjänst, skola, polis och fritid kring barn och unga i risk för kriminalitet (SSPF område). Du kommer att hålla i föräldraföreläsningar om unga i risk för kriminalitet, och arbeta med att sprida information om socialtjänsten till både andra yrkesverksamma och civilsamhället för att öka tillgängligheten till socialtjänsten och motverka desinformation. Du arbetar med med föräldrastödjande insatser som kan vara exempelvis föräldrarådslag, Komet tonår eller föreläsningar. Möjlighet finns även att arbeta med medling. I tjänsten ingår det även att kunna vara behjälplig i myndighetsutövning i Mottagningsgruppen barn, unga och vuxna. Visst kvälls- och helgjobb förekommer. Det här söker vi hos dig Du har ett engagemang och kompetens för förebyggande arbete i syfte att motverka att barn och unga riskerar en ogynnsam utveckling. Du får gärna ha arbetat några år som utredande socialsekreterare inom barn- och ungdom och vara intresserad av att arbeta mer förebyggande och utåtriktat. Vi utvecklar ständigt vår verksamhet och anpassar oss efter målgruppens behov och du förväntas ta en aktiv del i att driva och utveckla det förebyggande arbetet. Vi lägger stor vikt vid gott professionellt bemötande mot våra klienter, samarbetspartners och varandra. För att trivas hos oss behöver du vara en lagspelare som vill arbeta i ett team där vi stöttar varandra och hjälps åt. För tjänsten krävs att du har: - Socionomexamen - Erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga - Vana att arbeta i samverkan och leda möten Det är meriterande om du har - Extra meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning barn och unga, gärna riktat mot unga i risk för kriminalitet och missbruk. - Kunskap/erfarenhet av nätverksmöten och samverkansmöten - Vana att hålla föreläsningar, presentationer och workshops - Utbildning i medling eller föräldrastödsprogram, till exempel Komet eller ABC - Erfarenhet av verksamhetsutveckling Din kompetens: Vid rekryteringen läggs stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser: - Du är utvecklingsinriktad och driver på ett självgående sätt dina uppgifter framåt - Du är förtroendeingivande och har god samarbetsförmåga - Du har kunskap och förmåga att dokumentera korrekt och rättssäkert. Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. MiniMaria och Förebyggarteamet för unga är en av sju enheter i Första Linjens socialtjänst och består av 15 erfarna och engagerade kollegor som arbetar som förebyggande socialsekreterare, SSPF-koordinatorer, Skolsocionomer och kuratorer vid Stödcentrum och MiniMaria . Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda kommunikationer och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckarårsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Har du kunskap om myndighetsutövning och erfarenhet av beroendeproblematik? Trivs du med varierande arbetsdagar? Då har du en tjänst att söka som socialsekreterare inom område vuxen missbruk, där vi nu söker ny kollega som vill ingå i vårt team på utredningsenheten. Ditt nya jobb Verksamhetens uppdrag är att arbeta med myndighetsutövning för vuxna med missbruksproblematik med stöd av socialtjänstlagen (SoL) och i vissa fall lagen om vård av missbrukare (LVM). Mottagningen arbetar med rådgivning, förfrågningar, motivationsarbete, tar emot nya ansökningar/anmälningar och bedömer om utredning ska inledas. I mottagningens arbete ingår också ett uppsökande arbete samt nära samverkan gentemot andra aktörer internet och externt. Utredningsgruppen utreder och bedömer behov av stödinsatser samt följer upp beviljade insatser i enskilda ärenden. I målen för verksamheten finns ett uppdrag att arbeta aktivt med att stärka den enskildes egna resurser och utveckla arbetet gällande hemmaplanslösningar. Din kompetens Vi söker dig med en godkänd och avslutad socionomexamen. Du ska ha kunskaper i aktuell lagstiftning. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet av arbete som socialsekreterare inom myndighetsutövning, erfarenhet av arbeta med personer som har missbruks-/beroendeproblematik samt tidigare erfarenheter att arbete med tvångslagstiftning. För tjänsten är det meriterande om du har utbildning i ASI, MI och Combine. Vi söker dig som är stabil och strukturerad. Du ska kunna organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och du har förmåga att arbeta utifrån uppsatta mål. Vidare söker vi dig som har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift på svenska. Arbetet sker periodvis i ett högt tempo och kräver att du ska kunna göra snabba omprioriteringar av dina arbetsuppgifter vilket kräver stresstålighet. För tjänsten krävs det att du har förmågan till samverkan, skapa och bibehålla goda kontakter såväl internt som externt. I rekryteringen läggs stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig som medarbetare 7 timmars arbetsdag där arbetet är förlagt till dagtid måndag till fredag, individuell lönesättning, handledning samt ett arbete i en arbetsgrupp med engagerade och kunniga kollegor. För oss är du som medarbetare viktig och när du kommer till oss får du introduktion och nära stöd i arbetet från arbetsledningen. Läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Missbruksvården är en del av område vuxen som ingår i Individ- och familjeomsorgen (IFO), socialtjänsten i Jönköpings kommun. Missbruksvården består av en myndighetsdel, missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet (MMU) samt en utförardel som arbetar med olika behandlingsinsatser i öppna former. Missbruksvårdens mottagning och utredningsenhet består av 19 socialsekreterare och är organisatoriskt uppdelat på en mottagning och en utredningsgrupp. På enheten finns en enhetsadministratör och två förste socialsekreterare som stöd till socialsekreterare i det dagliga arbetet. Arbetet leds av enhetschef. Arbetsplatsen präglas av ett gott arbetsklimat med vårt uppdrag i fokus. Lokalerna är belägna på trevliga Sofiahuset i centrala Jönköping. Bra att veta Rekryteringen avser 1 tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde snarast/enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattningen du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Urval till intervjuer kommer att ske måndagen den 18:e augusti och intervjuer genomförs onsdagen den 27:e augusti. Söker du tjänsten och blir kallad på intervju behöver du vara tillgänglig denna dag. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Inom socialförvaltningen är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. När du arbetar här kan du vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vi utreder och beslutar om stöd till barn och ungdomar, familjer, äldre, personer med funktionsnedsättning samt människor i behov av stöd i olika livssituationer. Tillsammans arbetar vi för att ge den högsta kvaliteten på den service vi erbjuder. Är du socionom och tycker om att ha omväxlande arbetsuppgifter med stort fokus på service och gott bemötande? Är du nyfiken på att prova på arbetet i en mottagningsgrupp? Då kan det här vara något för dig. Socialförvaltningens Avdelning barn och familj är uppdelad på fem enheter med totalt drygt 40 medarbetare. Våra enheter är små för att möjliggöra ett nära ledarskap. Mottagningsenheten är ofta vägen in till vår avdelning och består av en operativ enhetschef och åtta medarbetare, varav fyra socialsekreterare i mottagningsgruppen (myndighetsutövning) och fyra familjestödjare i skolsocialt team (förebyggande, ej myndighetsutövning). Avdelningens personal har mångårig erfarenhet och personalomsättningen är låg. Vi värnar om ett gott arbetsklimat där humor och nära till skratt premieras. Vi värnar även om att dela med oss av varandras kompetens och att både utmana och utmanas. Ditt nya jobb Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en socialsekreterare till mottagningsenheten, ett vikariat på cirka 12 månader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som socialsekreterare hos oss är att skyddsbedöma inkomna orosanmälningar, göra förhandsbedömningar i enlighet med BBIC och att skriva yttranden enligt LuL. I arbetsuppgifterna ingår även att delta på polisförhör och på anmälningsmöten ute på våra skolor och förskolor. Mottagningsgruppen har även i uppdrag att informera våra samverkanspartners om socialtjänstens arbete och att vara rådgivare och bollplank för både yrkesverksamma och privatpersoner i frågor som rör barn och unga. Arbetet i en mottagningsgrupp är varierande sett till både tempo och ärendens komplexitet. Vi erbjuder dig en glad och trevlig arbetsgrupp med ett nära ledarskap för att du ska få det stöd du behöver i det operativa arbetet. Vi har regelbunden extern handledning och en administrativ enhet som till del stödjer oss i det dagliga arbetet. Möjlighet till distansarbete finns. Din profil Vi söker dig som har kunskaper kring gällande lagstiftning samt erfarenhet av myndighetsutövning. Vi värdesätter flexibilitet och prestigelöshet, och du behöver klara av att ställa om med kort varsel då arbetsdagarna inte alltid blir som du planerat. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i en mottagningsgrupp och av verksamhetssystemet Lifecare. För att utföra vissa arbetsuppgifter inom barn- och ungdomsvården krävs särskild behörighet. Därför vill vi att du har socionomexamen alternativt uppfyller kraven i HSLF-FS 2019:11. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Anställningens omfattning Heltid Anställningsform Vikariat ett år, med möjlighet till förlängning Tillträde Augusti eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-05-09. Intervjuer kommer att ske löpande. Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Enhetsbeskrivning Socialjouren arbetar med akut socialt arbete i de fyra Södertörnskommunerna Botkyrka, Haninge, Nynäshamn och Huddinge. Socialjouren bemannas söndag-torsdag kl.15.30-02.00, samt fredag-lördag kl.13.30-02.00. Varje arbetspass bemannas med fyra socialsekreterare. I tjänsten ingår viss beredskap efter ordinarie arbetstid. Handledning, personalmöten samt vissa planerings och utbildningsdagar ingår i tjänsten. Socialjouren har sina lokaler Paradistorget 14 i Huddinge C. Enheten består av enhetschef och 8 socialsekreterare. Socialjouren har en vikariepool med 13 socialsekreterare. Det är en stabil arbetsgrupp, denna rekrytering beror på en kommande pensionsavgång. Om arbetet Arbetet på Socialjouren innebär ett kvalificerat akut socialt arbete. Som socialsekreterare på Socialjouren handlägger du ärenden för invånare som kan vara i behov av akuta insatser. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU och LVM samt råd och stöd inom alla åldersgrupper. I arbetsuppgifterna ingår att bedöma den enskildes vårdbehov/hjälpbehov, fatta beslut, verkställa beslut, dokumentera, samverka, samordna insatser, stödja och motivera. Vårt mål är att ge invånare ett rättssäkert och gott bemötande i den akuta situationen. Din profil Du är utbildad socionom och har erfarenhet inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorgen. Meriterande är erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom. Du har ett intresse av att lära dig mer inom de verksamhetsområden som du inte tidigare har direkt yrkeserfarenhet av. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har en förmåga att både flexibelt och självständigt driva arbetet framåt samt i samarbete med dina arbetskamrater. Du har förmågan att prioritera, göra korrekta avvägningar och fatta beslut i akuta situationer. Du har ett stort intresse att tillsammans med teamet fortsätta utveckla och förbättra arbetsmetoderna inom det akuta sociala arbetet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varför Huddinge? För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner (https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/#Formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sofie White, Enhetschef: [email protected] (mailto:[email protected]) Tillträde: Oktober 2025 Välkommen in med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 179 jobb