Verkställande direktör/VD

Sök bland 33 lediga jobb som Verkställande direktör/VD och börja ditt nya yrkesliv idag!

VD med eftermarknadsansvar till Saxlund Sweden AB
Maxkompetens Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en ledare med ett starkt affärsfokus och en passion för att arbeta verksamhetsnära och utveckla ditt team? Vi söker nu en engagerad VD som, med ett starkt varumärke i en växande bransch, ges möjlighet att vara en del av betydelsefulla förändringsprocesser och driva hållbara lösningar som gör skillnad. Företagets lösningar och produkter stöttar kunder i resan att reducera sitt användande av fossila bränslen vilket leder Saxlund mot sin vision att vara en aktiv spelare i att bygga ett hållbart samhälle. Saxlund är en börsnoterad miljöteknikkoncern med verksamhet i Sverige, England och Tyskland med en omsättning om ca 300 MSEK och ca 75 anställda. Produktportföljen är imponerande och branschen dynamisk - välkommen att i rollen som VD göra skillnad på Saxlund Sweden AB! Dina arbetsuppgifter Som VD för Saxlund Sweden AB kommer du att ha en central roll i verksamheten där du kombinerar strategiska perspektiv med en operativ närhet i den dagliga verksamheten. Det finns en stor potential att via Saxlunds stora kontakt- och kundnät utveckla framför allt eftermarknadsaffären gällande såväl införsäljning som leverans och lönsamhet. Ditt driv och din målinriktning, tillsammans med engagemanget i ditt team, blir väldigt viktigt för att skapa nya möjligheter och framgångar för Saxlund. Huvudsakliga ansvarsområden i din vardag som VD kommer vara: * FÖRSÄLJNING - Utveckla, implementera och följa upp strategier och mål för att öka marknadsandelen samt etablera och underhålla starka relationer med kunder och partners * EFTERMARKNAD - Leda, utveckla och engagera eftermarknadsorganisationen för att säkerställa förstklassig service samt att eftermarknadsverksamheten bidrar till företagets tillväxt * LEDARSKAP - Skapa en positiv och inkluderande företagskultur där medarbetare trivs och känner sig motiverade samt säkerställa att teamet arbetar mot gemensamma mål och visioner * STRATEGI - Leda och utveckla en tajt ledningsgrupp där ni tillsammans verkar för bolagets strategier och långsiktiga mål * EKONOMI - Ansvara för företagets ekonomiska resultat och säkerställa lönsamhet Tjänsten erbjuder dig stor frihet att styra, anpassa och effektivisera verksamheten i en dynamisk miljö. Till din hjälp i uppdraget har du engagerade medarbetare med lång erfarenhet och mycket kunskap om företagets produkter och branschen. Du blir en del av ett större sammanhang med ett framgångsrikt systerföretag i Skellefteå samt verksamheter i England och Tyskland. Din profil För att lyckas i rollen som VD hos Saxlund är ditt driv och din personlighet avgörande. Det vi tror att du har med dig i erfarenheter är: * Erfarenhet från ett marknadsinriktat försäljningsarbete (B2B) där du tagit fram, implementerat och följt upp säljstrategier * Du har verkat i en roll med personalansvar tidigare * Du har goda tekniska kunskaper och en god förmåga att förstå och se sammanhang i tekniska lösningar * En god ekonomisk kunskap och förmåga att se hela affären, från strategiska beslut till analys av företagets resultat. Vi söker dig som är ambitiös, prestationsinriktad och är van vid att själv arbeta mot, och leda verksamhet mot, högt uppsatta mål. Du har ett genuint intresse för att skapa affärer och ser möjligheter där andra kanske ser hinder. Som person är du självständig och vågar ta beslut och leda aktivt. Du har lätt för att samarbeta, engagera kollegor för att skapa trivsel och upprätthålla prestationer, samt kan agera som ett bollplank vid behov. Vi hoppas att vår beskrivning av rollen väcker din nyfikenhet och att du är rätt person att utveckla Saxlund Sweden AB! Övrig information * Placeringsort: Kristianstad * Närmsta organisation: Du kommer att rapportera till koncern-VD och du har två direktrapporterande chefer samt leder eftermarknadsavdelningens 7 medarbetare fördelade på kontoren i Kristianstad och Stockholm. * Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid * Varaktighet: Tillsvidare I denna rekrytering samarbetar Saxlund med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Therese Hulte på 076-555 83 80 eller [email protected]. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast men med sista ansökningsdag den 10 oktober 2024. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR. Om kunden Saxlund Sweden AB utvecklar och tillverkar bioenergisystem avsedda för biobränslen såsom pellets, briketter och flis. Bolaget levererar utrustning till bioenergiarianläggningar, rökgasrening, värmeåtervinning samt materialhanteringsutrustning till privata och offentliga kunder på främst den nordiska marknaden. Företaget levererar även eftermarknadskomponenter och utför service på förbränningsanläggningar. Företaget har kontor i Nacka och Kristianstad.

11 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
LifeWise AB söker VD
Prima Vård Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

LifeWise AB söker en driven VD som kan leda och utveckla bolaget och dess affärsområden. Som VD har du det övergripande ansvaret för alla delar av verksamheten, från strategi och affärsutveckling, till personal och ekonomi.   LifeWise erbjuder arbetspsykologiska tjänster och psykoterapi. Majoriteten av kunder finns i Skåne och bolagets två större kontor ligger i Malmö och Lund. Bolaget ingår sedan 2021 i bolagsgruppen Prima Arbetsliv, som består av sex bolag i Stockholm, Jönköping och Malmö. Som VD för LifeWise AB rapporterar du till Prima Arbetslivs VD och ingår i bolagsgruppens chefsgrupp och nätverk.   Uppdrag Som LifeWise VD ska du utveckla bolagets strategi, samt leda och styra bolagets verksamhet mot de uppsatta målen. Du förväntas bland annat att:   • Säkerställa att LifeWise levererar tjänster av hög kvalitet som möter kundernas behov, vilket innefattar att stärka det goda varumärket • Ta fram och genomföra en tillväxtstrategi för bolaget och ansvara för finansiella resultat och lönsamhet • Bidra till en positiv och motiverande arbetsmiljö för bolagets medarbetare och utveckla, rekrytera och behålla kompetent personal • Kravprofil • Relevant akademisk utbildning • Erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet och affärer; till exempel i roller som VD, kundchef/key account manager eller HR-chef • Stor erfarenhet av försäljning av konsulttjänster inom arbetsmiljöområdet med betoning på arbetspsykologiska tjänster, såsom handledning, ledarskaps- och grupputveckling, organisationsutredningar och konflikthantering • Ekonomisk kompetens med förståelse för finansiella frågor • Erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar Personliga egenskaper • Du har lätt för att skapa goda samarbeten med anställda, samarbetspartners/underkonsulter och kunder • Du är en skicklig kommunikatör, i både tal och skrift • Du är målinriktad och strukturerad och brinner för utveckling av såväl verksamheten som affären Tjänsten är baserad i Malmö och Lund.   Resor, primärt inom Skåne, kan ingå i tjänsten. Välkommen med din ansökan till [email protected].   Sista ansökningsdag den 30 september. LifeWise erbjuder arbetspsykologiska tjänster och psykoterapi. Majoriteten av kunder finns i Skåne och bolagets två större kontor ligger i Malmö och Lund. Bolaget ingår sedan 2021 i bolagsgruppen Prima Arbetsliv, som består av sex bolag i Stockholm, Jönköping och Malmö. Läs mer på www.lifewise.se

10 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Verkställande direktör
Boggs Automation AB
Verkställande direktörer m.fl.

Boggs Automation AB är specialiserade på legotillverkning inom CNC-svarvning. Verksamheten ligger centralt i Mora och har 23 medarbetare. Maskinparken är modern och består av främst längdsvarvar och fleroperationssvarvar. Omsättningen är ca 50 Mkr och affärsområdena är inom försvar, hydraulik, industri och VVS. VD med hjärta för både människa och maskin I takt med att bolaget växer enligt plan vill nuvarande VD tillika ägare, lämna över ansvaret för verksamheten till en ny och erfaren ledare, för att kunna fokusera helhjärtat på befintliga och framtida kunder. Kittlar det till lite extra då du hör orden tillverkning, strategi och kostnadseffektivitet - i en och samma mening? Siktar du alltid på mitten av uppsatta måltavlor och söker en ny roll där du får möjlighet att påverka färdriktning och utfall? Är du lika teknikintresserad som du är människoorienterad och känner dig redo för en ny utmaning i ett bolag med stark framtidstro? Svarar du ja på dessa frågor - kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som VD för Boggs Automation har du ansvar för att uppsatta tillverkningsmål nås - på bästa möjliga sätt. Du har budgetansvar och säkerställer att produktionen håller sig inom fastställda ekonomiska ramar samt strävar ständigt efter sätt att öka effektiviteten, minska kostnaderna och höja lönsamheten. För att främja en säker och trygg arbetsmiljö upprätthåller du säkerhetsnormer och ser till att säkerhetsriktlinjer följs och att regelbundna skyddsronder genomförs. I samarbete med övriga medarbetare driver du även ett ständigt förbättringsarbete. Förutom ansvar för verksamhet och budget har du personalansvar för 23 drivna medarbetare - som alla står redo att växa med dig. Tillsammans jobbar ni med daglig styrning, lägger grunden för en lärande organisation, ökar output i produktionen och säkerställer ordning och reda. Du leder bolagets ledningsgrupp bestående av Sälj- och Marknadschef, Produktionsplanerare, Senior produktionsspecialist och KMA-samordnare. Som stöd i ditt arbete har du en närvarande och coachande styrelse. Din profil Du har relevant utbildning från högskola eller universitet alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, samt flerårig praktisk erfarenhet av liknande roll. Har du även en ledarskapsutbildning är det meriterande likväl som kunskaper om CNC-produktion. Det är av vikt att du kan arbeta med digitala arbetsverktyg och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift - då du dagligen kommunicerar med både interna och externa kontakter, samt upprättar en hel del formella underlag och rapporter. B-körkort är ett krav. Som person förstår du din roll och ser till hela verksamhetens bästa - i alla lägen. Du är självgående, tar ansvar för din uppgift, fattar beslut och agerar utifrån dessa samt säkerställer att uppsatta mål och resultat uppnås. Du är en skicklig ledare som skapar engagemang och delaktighet, är en fena på kommunikation och att bygga långvariga relationer med din omgivning. Din ansökan Välkommen att mejla din CV och ditt personliga brev till VD Martin Bogg på e-post [email protected]. OBS! I ditt personliga brev vill vi, förutom att du presenterar dig själv, att du svarar på följande tre frågor: 1. För oss är ett bra ledarskap a och o. Vi söker därför efter en person som är en förebild, som förmedlar en positiv framtidsvision, stimulerar nya idéer och visar omtanke. Hur väl stämmer detta in på dig? Ge exempel. 2. När du leder andra. Hur får du alla i teamet att jobba mot uppsatta mål? Beskriv en sådan situation du varit med om. 3. Hur skulle din första tid hos oss se ut (första veckan, första månaden, första året) - om du skulle få tjänsten? Vad vill du uppnå? Vi går igenom inkomna ansökningar löpande, så vänta inte med att söka tjänsten. Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

10 september 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
VD till AnVa Components i Kalix
OnePartnerGroup Norr AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en erfaren ledare med affärsmässigt driv och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både inom och utom den egna organisationen? Då kan du vara den vi söker! AnVa Components är en del av industrikoncernen AnVa Industries - en industrigrupp som har ambitionen att ständigt utvecklas och är fast beslutna att optimera användningen av energi och naturresurser och därigenom reducera miljöpåverkan från sina anläggningar. AnVa är en koncern i världsklass, med en omsättning på cirka 1,1 miljard kronor och vill bidra till Svensk Industris konkurrenskraft i världen genom pålitliga leveranser av komponenter i hög kvalitet. AnVa Components i Kalix, med sina cirka 50 medarbetare, tillverkar produkter i legerat stål med ett stort tekniskt kunnande och 35 års erfarenhet. Företaget är en framstående global leverantör till fordon- och verkstadsindustrin vars unika tekniska lösningar efterfrågas av ledande aktörer inom fordonsindustrin. Här sker hela arbetsprocessen som ett enhetligt flöde och med en hög automatiseringsgrad säkerställs en effektiv materialhantering genom hela produktionen. Detta, i kombination med en utpräglad kvalitetssträvan gör AnVa Components till en stark aktör på marknaden.  Läs gärna mer på: www.anva.se.   Om tjänsten: Som VD för AnVa Components i Kalix kommer du att leda och utveckla verksamheten genom att säkerställa lönsamhet, effektiv produktion och starka kundrelationer. Du kommer att ha ansvar för bl.a. budget, personal, produktion, arbetsmiljö, leverans och strategisk planering. I ditt uppdrag kommer du rapportera direkt till koncernchefen samt ingå i en ledningsgrupp och ett brett koncernövergripande nätverk, där du aktivt förväntas bidra till koncernens övergripande strategier och utveckling. Med en tydlig marknadsorientering, nyfikenhet och långsiktiga mål vill vi att du driver affärer och utvecklar relationer med både nuvarande och nya kunder.    Din profil: Ditt uppdrag som VD är att förvalta och utveckla verksamhetens expertis och produktion genom affärsmässigt tänk och ett aktivt relationsbyggande. Vi söker dig som vill vara en del av AnVa över tid och som strategiskt tar sikte mot framtiden, sätter ambitiösa mål samt har förmågan att motivera andra för att ta sig dit. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du god självinsikt och stabilitet, med ett logistiskt tänk som gör att du lugnt kan hantera stora flöden. Vi vill att ditt ledarskap präglas av en aktiv närvaro, energi och engagemang i det dagliga arbetet, där du tillsammans med högt kvalificerad personal, leder verksamheten mot excellenta resultat.  För att vara aktuell för tjänsten så behöver du ha erfarenhet från ledande roller inom tillverkande industri i kombination med en gedigen teknisk förståelse, som gör att du kan navigera i en komplex produktionsmiljö och fatta välgrundade beslut som främjar både affärsutveckling och effektivitet. Vi ser att du är resultatorienterad och har en förmåga att identifiera och driva initiativ som leder till framgång, tillsammans med dina medarbetare. Det är viktigt att du har god förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer, såväl inom organisationen som med externa parter. Du har också god kommunikativ förmåga och kan obehindrat tala och skriva på både svenska och engelska. Då AnVa Components har en stark lokal förankring vill vi att du som söker är bosatt i, eller i närheten av, Kalix.   Övrigt: Sista ansökningsdag 2024-10-04. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och tillträde önskas i början av 2025. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön med bonusmöjligheter samt förmåner som tjänstebil, friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Resor inom Sverige kan förekomma (cirka en dag per månad), främst för kundbesök. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen, med tillgång till ett brett nätverk av kompetenser och samarbetsmöjligheter.  I denna rekrytering samarbetar AnVa med OnePartnerGroup där personlighetstester och bakgrundskontroller är en del av rekryteringsprocessen. Vi gör löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.    Din ansökan: Dina ansökningshandlingar skickar du in via OnePartnerGroup.se. Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför du bör göra din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.   För mer information: Om du har frågor om företaget eller själva rekryteringsprocessen, vänligen kontakta någon av rekryteringskonsulterna på OnePartnerGroup Norr:  Lena Jansson ([email protected], 072-225 65 86), Karin Enberg, ([email protected], 073-066 53 88) eller Peter Nilsson Sandlund ([email protected], 070-549 94 82). Vi ser fram emot att höra från dig!

9 september 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Hej VD!
Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö AB
Verkställande direktörer m.fl.

Vi är drygt 600 kollegor som på olika sätt ser till att vardagen fungerar för våra invånare i Eskilstuna och Strängnäs. Tillsammans levererar vi hållbara produkter och trygga tjänster med stor nytta och liten miljöpåverkan. Vi söker nu dig som vill ta ansvar för att leda vårt bolags fortsatta framgång och utveckling. Läs mer om oss på http://www.esem.se/  Utvecklingen i vår bransch går fort med bland annat starkt fokus på hållbarhetsfrågor, ökad elektrifiering, digital utveckling samt frågor om trygghet, säkerhet och sårbarhet. Vi står därför inför många spännande framtida utmaningar och möjligheter där din förmåga som VD och ledare kommer att ha avgörande betydelse för vår fortsatta framgång. Vi söker en VD som kan driva utveckling med fokus på resultat, gott samarbete och framgångsrik samverkan, såväl internt som externt.   För att lyckas i rollen som VD hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet av ledarskap på hög nivå med eget resultatansvar och du har sannolikt en akademisk grundutbildning. Du har även stark förståelse för hållbarhetsfrågor och de affärsmässiga möjligheter som finns inom våra olika verksamhetsområden. Erfarenhet från energibranschen är meriterande för att förstå dess komplexitet och du har insikt om samhällsnyttig infrastruktur. Du bör också ha hög förståelse för de förutsättningar som gäller för en hög chefsroll i en politiskt styrd organisation. I ditt ledarskap har du hög förmåga att samla organisationen och skapa samsyn och energi kring våra mål och uppdrag. Din kommunikationsförmåga är viktig, liksom förmågan att bygga och upprätthålla goda relationer. Andra viktiga egenskaper är hög strategisk och analytisk förmåga samt givetvis en mycket stark inre trygghet och god självkänsla. Du får saker att hända! Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Vi erbjuder ett mycket intressant och utvecklande uppdrag i ett välskött bolag med spännande och utmanande framtidsmöjligheter. Läs mer och/eller lämna din intresseanmälan via: https://www.asb-executive.se/jobb/tjanst/2886-vd-till-eskilstuna-strangnas-energi-och-miljo/ Välkommen med din intresseanmälan senast den 29 september!

5 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Klubbchef - Gävle GK
Balkefors & Ponsiluoma AB
Verkställande direktörer m.fl.

- driva och leda en av Sveriges mest framgångsrika golfklubbar   Gävle GK är en av Sveriges största golfklubbar med en framgångsrik och bred idrottsverksamhet. Vi söker en driven företagsledare och relationsbyggande föreningsmänniska som kan förvalta och utveckla klubbens framgångsrika verksamhet. Nuvarande klubbchef kommer efter många år i klubben senare trappa ner och har tillsammans med medarbetare och styrelse lagt en bra grund för verksamheten och framtiden ser ljus ut. Klubben går in i en expansiv fas, vilket kommer skapa resurser för framtida ambitioner. Gävle golfklubb drivs till stor del i aktiebolag men via föreningen.  Rollen innebär operativt, administrativt och strategiskt ansvar i såväl förening som aktiebolag. Du har fullt resultat- och budgetansvar för helheten och rapporterar till styrelsen. Som Klubbchef ingår även att engagera ideella krafter och ha en god kommunikation med våra medlemmar, gäster, samarbetspartners, näringsliv och myndigheter. Du är klubbens ansikte utåt och verkar för en fortsatt positiv utveckling av verksamheten och varumärket i alla avseenden.   Klubben har en av Sveriges mest framgångsrika juniorverksamheter, vilket är viktigt för klubben. Dessutom är centralt arbete att driva frågor som paragolf, ökad jämställdhet och lyssna in behoven för fler kvinnor och äldre. Gävle golfklubb vill att "golf ska vara tillgängligt för alla!" Som Klubbchef är det viktigt att detta är frågor som du tycker är viktiga och som engagerar dig. I din roll så har du ca 25 medarbetare varav Banchef och Kansli rapporterar till dig.    Din bakgrund: Du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt drivit verksamheter med fullt operativt- och resultatansvar. Ditt genuina golfintresse tillsammans med erfarenhet från idrottsförening ger dig en bra grund för att förstå utmaningen att verka i en medlemsägd och medlemsstyrd organisation. Du har god kompetens och insikt av vikten att kommunicera internt som externt via relevanta sociala kanaler.   Som ledare är du prestigelös entusiasmerande och använder ett modernt, kommunikativt ledarskap som utvecklar medarbetarna. Du sätter laget framför jaget och bygger en stark och trygg organisation omkring dig. Vi ser att du bor i Gävle med omnejd.   Vill du vara med och utveckla framtidens Gävle golfklubb? Gävle Golfklubb är en av Sveriges största golfklubbar med två anläggningar, Gamla banan och Avan, båda i Gävles närområde. Det finns även en 9-hålsbana, Pay & play. Med tre natursköna, varierande och utmanande banor och därutöver erbjuder vi shop, restaurang, konferens och camping. Våra träningsfaciliteter i form av modern driving-range (med flertalet digitala platser, Toptracer Range) och områden för närspelsträning. Vi har 2 200 aktiva medlemmar, omsätter ca 20 MSEK och har 25 helårsanställda. Läs mer: www.gavlegolf.com

5 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
VD till Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö

Vi är drygt 600 kollegor som på olika sätt ser till att vardagen fungerar för våra invånare i Eskilstuna och Strängnäs. Tillsammans levererar vi hållbara produkter och trygga tjänster med stor nytta och liten miljöpåverkan. Vi söker nu dig som vill ta ansvar för att leda vårt bolags fortsatta framgång och utveckling. Läs mer om oss på www.esem.se  Utvecklingen i vår bransch går fort med bland annat starkt fokus på hållbarhetsfrågor, ökad elektrifiering, digital utveckling samt frågor om trygghet, säkerhet och sårbarhet. Vi står därför inför många spännande framtida utmaningar och möjligheter där din förmåga som VD och ledare kommer att ha avgörande betydelse för vår fortsatta framgång. Vi söker en VD som kan driva utveckling med fokus på resultat, gott samarbete och framgångsrik samverkan, såväl internt som externt.   För att lyckas i rollen som VD hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet av ledarskap på hög nivå med eget resultatansvar och du har sannolikt en akademisk grundutbildning. Du har även stark förståelse för hållbarhetsfrågor och de affärsmässiga möjligheter som finns inom våra olika verksamhetsområden. Erfarenhet från energibranschen är meriterande för att förstå dess komplexitet och du har insikt om samhällsnyttig infrastruktur. Du bör också ha hög förståelse för de förutsättningar som gäller för en hög chefsroll i en politiskt styrd organisation. I ditt ledarskap har du hög förmåga att samla organisationen och skapa samsyn och energi kring våra mål och uppdrag. Din kommunikationsförmåga är viktig, liksom förmågan att bygga och upprätthålla goda relationer. Andra viktiga egenskaper är hög strategisk och analytisk förmåga samt givetvis en mycket stark inre trygghet och god självkänsla. Du får saker att hända! Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Vi erbjuder ett mycket intressant och utvecklande uppdrag i ett välskött bolag med spännande och utmanande framtidsmöjligheter. Välkommen med din intresseanmälan senast den 29 september!

4 september 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
BrolinWestrell AB söker VD
Prima Vård Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

BrolinWestrell är en konsultverksamhet som tillhandahåller tjänster inom psykologisk krishantering, ledar- och organisationsutveckling samt personalstöd. Kunder är arbetsgivare i privata och offentliga verksamheter, från små bolag till några av landets största arbetsgivare.   Bolagets målsättning är att vara den ledande aktören inom krishantering i arbetslivet och har under flera år varit del av att leda utvecklingen inom området. Verksamheten och erbjudandet präglas av hög kvalitet, personlig kommunikation med kunden och stor insatskapacitet genom mångåriga samarbeten med underkonsulter nationellt och internationellt.   Verksamheten har idag av åtta medarbetare och flertalet samarbetspartners. Du kommer att arbeta nära bolagets verksamhetschef som ansvarar för den dagliga operativa verksamheten.   Som vd har du det övergripande ansvaret för alla aspekter av verksamheten, från strategi och affärsutveckling till personal och ekonomi. Här finns goda möjligheter att ha en avgörande roll i att forma bolagets framtid. Du rapporterar till vd för Prima arbetsliv och ingår i en företagsgrupp med bolag verksamma inom arbetsmiljö, ledarskap och hälsa i arbetslivet.   Bolaget har haft god tillväxt de senaste åren och stor potential att ta ytterligare steg i sin utveckling.   Uppdrag Som BrolinWestrells VD ska du utveckla bolagets strategi, samt leda och styra bolagets verksamhet. Du förväntas bland annat att: • Ta en ledande roll i affärsutveckling och kundarbete • Leda genom att själv ta en aktiv roll i kunduppdrag • Säkerställa att BrolinWestrell levererar tjänster av hög kvalitet och med hög servicenivå • Bidra till en positiv och motiverande arbetsmiljö för bolagets medarbetare och utveckla och behålla kompetent personal • Utveckla och implementera bolagets tillväxtstrategi • Ansvara för finansiella resultat med en långsiktigt hållbar lönsamhet Kvalifikationer • God erfarenhet av att leda en konsultverksamhet med eget resultatansvar • Leg psykolog och/eller legitimerad psykoterapeut med erfarenhet av det arbetspsykologiska området • Senior profil med stor erfarenhet av att utveckla kundrelationer med arbetsgivare som kund • Ekonomisk kompetens och förståelse för finansiella frågor Personliga egenskaper • God förmåga att skapa struktur och organisera andras arbete • Starkt driv och engagemang för kontinuerlig förbättring • Starka interpersonella färdigheter, kommunicerar väl externt såväl som internt • Förmåga att bygga nätverk nationellt såväl som internationellt • Mogen och involverande ledare med förmåga att inspirera och lyfta sina teammedlemmar   Som del av tjänsten ingår du i BrolinWestrells krisjoursverksamhet.   Resor ingår i tjänsten.   Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 15 september.   Kontaktperson är vd Prima Arbetsliv Mandus Frykman, [email protected], 070 633 43 25 BrolinWestrell är en konsultverksamhet som tillhandahåller tjänster inom psykologisk krishantering, ledar- och organisationsutveckling samt personalstöd. Kunder är arbetsgivare i privata och offentliga verksamheter, från små bolag till några av landets största arbetsgivare. Bolagets målsättning är att vara den ledande aktören inom krishantering i arbetslivet och har under flera år varit del av att leda utvecklingen inom området. Verksamheten och erbjudandet präglas av hög kvalitet, personlig kommunikation med kunden och stor insatskapacitet genom mångåriga samarbeten med underkonsulter nationellt och internationellt. Verksamheten har idag av åtta medarbetare och flertalet samarbetspartners. Du kommer att arbeta nära bolagets verksamhetschef som ansvarar för den dagliga operativa verksamheten. Läs mer på www.brolinwestrell.se

4 september 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
VD TILL BOLAG INOM BYGGINDUSTRIN
Salesonly Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

För kunds räkning söker vi en utvecklings- och affärsdriven ledare och VD till ett bolag som ägs av en lönsam och tillväxtfokuserad koncern inom Byggindustrin. Bolaget omsätter ca 100 MSEK och tillverkar säkerhetsprodukter gentemot kommersiella och offentliga fastigheter. Affären går främst via byggentreprenörer, men även via bygghandeln / återförsäljare av byggprodukter. Verksamheten består av ett 20-tal medarbetare som arbetar med: Försäljning av kundanpassade lösningar gentemot byggindustrin. Verkstadsarbete; produktutveckling, montering och service. Lager och logistik. OM TJÄNSTEN I rollen som VD för ett bolag i en börsnoterad koncern, rapporterar du till Divisionschef som totalt ansvar för 10-talet bolag med en sammanlagd omsättning på ca 2 miljarder. Du har personalansvar för ett 20-tal medarbetare och ansvarar för verksamhetens budget, P&L, lönsamhet och förväntade tillväxt. Bolagets huvudkontor och verkstad finns i södra Stockholm, varpå vi gärna ser att du bor i nära omnejd. Tjänstens uppdrag har stor betydelse för verksamhetens möjligheter att möta nuvarande och framtida affärsmässiga utmaningar. Förväntningarna på rollen är att utifrån verksamhetens affär och förutsättningar, bygga en väl fungerande organisation med lönsam tillväxt. Detta innebär bland annat att: Skapa förståelse kring verksamhetens utmaningar och möjligheter. Fatta viktiga beslut som kommer att påverka företagets riktning och resultat. Ta ledningen i alla aspekter av verksamheten, genom att granska hur avdelningarna arbetar tillsammans. Involvera och bygga förtroendefulla relationer med interna och externa nyckelpersoner. Tillsammans med styrelse och ledningsgrupp utveckla en gemensam strategi som möter kundernas, intressenternas och de anställdas behov. Hantera bolagets övergripande mål samt aktivt säkra att beslut verkställs och genomförs operationellt. Aktivt vara delaktig i partnersamarbeten och större kundavtal. Upprätta och följa upp relevanta KPIer. Bygga en positiv och produktiv kultur på arbetsplatsen. OM DIG I rollen som VD ser vi gärna att du har erfarenhet från att arbeta i en börsnoterad koncern, med vana av tydliga mål och strukturerade rapporteringsrutiner. Vi ser gärna att du även har varit med om ett bolag som sålts, vilket inneburit att du drivit vidare verksamheten med samma affär och samma personal, men med nya KPIer och rapporteringsrutiner. Vi har medarbetare som är produktstarka, därför kommer vi lägga extra stor vikt på hur du arbetar för att skapa en tydlig riktning, god struktur och sund arbetskultur som främjar nya affärsmöjligheter, kvalitet, långsiktiga kundrelationer och värde i alla led, internt såväl som externt. Vidare söker vi en kompetent och affärsdriven ledare som vet vad det innebär att ha koll på verksamhetens nuläge och utmaningar, för att kunna skapa hållbara strategier och affärsplaner. I din roll som VD har du lätt för att förstå vad det innebär att vara relevant, affärssmart och en intressant ledare 2024. Som VD och chef har du sinne för att se och analysera marknadstendenser och motiveras av arbetssituationer som utmanar och kräver ansvar, skärpa, problemlösning samt förbättrings- och förändringsledning. I din ledarroll uppfattas du som trygg, beslutande, verkställande och oerhört dedikerad för ditt uppdrag. Dina medarbetare beskriver dig som närvarande, jordnära, lyhörd, empatisk, transparant, tydlig och väldigt trevlig - det är trivsamt och kul att komma till jobbet när du är på plats! Dina erfarenheter & kvalifikationer i korthet: 1–2 tidigare VD uppdrag eller roller med motsvarande arbetsuppgifter och ansvar. Utvecklat en organisation och fått arbetsrutiner, processer och ledningsarbete på plats. Förståelse för byggbranschen och dess affärslogik. Förmåga att formulera och driva verksamheten strategiskt och operationellt. Gärna värdefulla affärsrelationer på C-nivå hos byggentreprenörer och bygghandeln. En bakgrund från verkstads- eller produktionsbolag inom byggsektorn - meriterande. Analytisk och vana av strategiarbete. Beslutande med en självklar förmåga att verkställa och följa upp affärsplaner och nya processer. Positiv, möjlighets- och lösningsorienterad. Kommunikativ och tydlig gentemot din chef, dina medarbetare och affärsintressenter; byggentreprenörer, återförsäljare och leverantörer. ANSÖKAN SalesOnlys seniora rekryteringskonsult Kajsa Sandén ansvara för rekryteringen. Har du frågor om tjänsten eller vill presentera dig efter din ansökan, kontakta Kajsa på tel: 0735-21 65 31 eller via mejl. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och kommer du vidare till intervju, får du signera ett sekretessdokument. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 37–39. Vi ser fram emot din ansökan med CV och uppskattar om du tar dig tid att svara på ansökningsfrågorna. Varmt välkommen till en affärskritisk, dynamisk och utvecklande VD roll!

4 september 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
CEO
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Rapid Granulator är världsledande inom utveckling och produktion av granuleringsutrustning och lösningar för ett effektiv recycling av plastmaterial, främst till den tillverkande plastindustrin. Vårt huvudkontor i Bredaryd är navet i koncernen med försäljning, marknadsföring, utveckling, kundanpassning och tillverkning. Viss tillverkning sker också i vårt dotterbolag i USA. Vår globala försäljningsorganisation består dels av egna dotterbolag i USA, Tyskland, Frankrike, Italien, Kina, Filippinerna samt ett hundratal agenter och distributörer över hela världen. Rapid gruppen har en omsättning på ca. en halv miljard SEK. Vi söker en affärsdriven CEO Vi är stolta över att vara världsledande i vår bransch och att driva utvecklingen framåt med innovativa lösningar. Rapid befinner sig i en expansiv fas och framtidstron är stark. Vi agerar på en marknad i snabb utveckling. Detta ställer krav på dig som ska leda vår verksamhet. Vi söker en ledare som vill vara med på vår resa och ytterligare utveckla företaget. Att vara CEO på Rapid innebär att du leder en internationell organisation med dotterbolag, distributörer och slutkunder över hela världen. Uppdrag Vi söker dig som vill leda Rapid Granulator och fortsätta utveckla företaget och dess verksamhet. Du leder, planerar och samordnar framförallt det strategiska och taktiska arbetet inom företaget. Arbetet som CEO innebär vidare att du är ledare med ett brett ansvarsområde för verksamhetens olika funktioner samt för ett strategiskt affärsutvecklingsarbete. En av dina huvuduppgifter är att med affärsmässighet, optimerad organisation och effektiva processer skapa förutsättningar för fortsatt bra resultat. Huvudfokus i din roll är att arbeta strategiskt med marknad, produktutveckling och försäljning. Att vara proaktiv och bryta ny mark på marknadssidan i kombination med att vårda befintliga kunder och distributörer kommer att tillhöra din vardag. Uppdraget kräver god förmåga att skapa samarbete och gemensamma mål över landsgränserna. Rapid är en platt organisation med snabba beslutsvägar. Du har det formella ansvar som ingår i VD-rollen och återrapporterar verksamhetens utveckling till styrelseordförande. Placering är på Rapids huvudkontor i Bredaryd. Profil Du har en akademisk utbildning, t.ex. inom Industriell Ekonomi, kompletterad med flera års relevant erfarenhet i en ledande komersiellt inriktad position inom tillverkande industri. Vi tror att du idag jobbar som försäljningsdirektör alt kommerisellt inriktad affärsområdeschef och nu är redo att ta ditt nästa kliv i karriären. Som ledare är du en målinriktad coach och lagspelare som tillsammans med dina medarbetare och övriga intressenter utvecklar verksamheten. Du förväntas vara en synlig och entusiasmerande chef som skapar energi och engagemang bland dina medarbetare samtidigt som du också är en tydlig ledare. Särskilt viktigt är att du har ett genuint intresse för din verksamhet och att du är duktig på att initiera och driva hållbar utveckling vilket kommer krävas ett stort engagemang och en stark drivkraft. Som person är du lyhörd, kommuniktativ och prestigelös samtidigt som viljan att lyckas är större än rädslan att misslyckas. Kännedom om branschen är meriterande, dock inget krav. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84 eller Christina Cajtoft tfn +46 70 302 15 23. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

4 september 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024