Verkställande direktör/VD

Sök bland 28 lediga jobb som Verkställande direktör/VD och börja ditt nya yrkesliv idag!

VD till YTAB Group, Näsum
Maquire Group AB
Verkställande direktörer m.fl.

YTAB Group AB är en industrikoncern med produktion i Sverige och Ungern. Det är en välinvesterad koncern med starkt tekniskt fokus och stark marknadsposition inom ytbehandling av plast- och kompositartiklar samt egen tillverkning av plastdetaljer och montering. Huvudkontoret ligger i Näsum, på gränsen mellan Blekinge och Skåne. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom flera olika branscher, tex. fordonsindustrin, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Våra tillverkningslinjer är till stora delar helautomatiserade och vi använder robotstyrd och digital processtyrning. YTAB-koncernen har totalt ca 120 erfarna medarbetare. YTAB Group är en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv partner till våra kunder. Koncernen omsätter ca 110MSEK och har god lönsamhet. De senaste åren har över 60MSEK investerats i verksamheten. Läs mer på www.ytab.se Om tjänsten YTAB Group söker en engagerad och affärsdriven VD som vill leda en modern, lönsam och tekniskt avancerad verksamhet inom industriell ytbehandling. Du blir nyckelperson i företagets fortsatta tillväxtresa och har möjlighet att påverka både strategi och vardag. Dina ansvarsområden Leda och utveckla koncernen utifrån uppsatta strategiska mål Resultat- och budgetansvar för verksamheterna i Sverige och Ungern Affärs- och marknadsutveckling, inklusive kundrelationer och försäljning Utveckla organisationens struktur, processer och medarbetare Identifiera nya affärsmöjligheter och fatta beslut om investeringar Säkerställa hög kvalitet, leveransprecision och hållbarhet Tjänsten är placerad i Näsum och en del resor förekommer till kunder runt om i Sverige, till verksamheten i Ungern och till mässor utanför Sverige. Om dig Du är en trygg och lyhörd ledare som inspirerar genom tydlighet och engagemang. Du är affärsmässig och van att skapa tillväxt, har god förståelse för produktion och drivs av att skapa resultat tillsammans med andra. Med en kommunikativ stil bygger du starka relationer internt såväl som externt och trivs med att vara nära både kunder och medarbetare. Du har: Erfarenhet av ledarskap inom tillverkande industri Kommersiell bakgrund och vana av kundnära arbete God förståelse för produktionsprocesser Erfarenhet av resultatansvar och förbättringsarbete God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Vana vid affärssystem och digitalt arbetssätt Vi erbjuder Hos YTAB Group får du en central roll i ett tekniknära bolag med god lönsamhet, starka kundrelationer och tydlig framtidstro. Här råder en kultur präglad av delaktighet, transparens och stolthet, där du får möjlighet att påverka både helheten och detaljerna. Vi tror på korta beslutsvägar, utveckling i vardagen och gemensam framgång. Ansökan & kontakt I den här rekryteringen samarbetar YTAB Group med Maquire. Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 maj via maquire.se. Om du har frågor, kontakta gärna Maria Hörnestam, 076-338 76 46 eller Anna Åkesson, 076-338 87 96.

25 april 2025
Sista ansökan:
19 maj 2025
VD till Uddevalla Omnibus AB
Poolia Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en driven, inlyssnande och entusiastisk ledare? Med erfarenhet av transportbranschen och har arbetat med ekonomi och verksamhetsutveckling? Då kan det vara just dig vi söker som VD till Uddevalla Omnibus AB. Vi har en lång och spännande historia. Från starten 1922 till idag har vi vuxit från ett litet lokalt bussbolag till ett expansivt kollektivtrafikföretag med stort ansvar för kommunikationer, service och miljö. Vi omsätter cirka 270 miljoner och har drygt 210 anställda med en fordonspark på cirka 140 fordon som vi serverar och tvättar i vår egen verkstad och tvätthall. För oss är service, säkerhet och miljö tre viktiga nyckelord. Vi ska tillhandahålla kollektivtrafik som svarar mot dagens och framtidens krav på effektivitet och flexibilitet. Läs mer om oss https://www.uddevalla-omnibus.se Om tjänsten Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Uddevalla Omnibus AB, vilket innebär att du får en spännande tjänst där du arbetar både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete. Du har det övergripande ansvaret vilket utöver resultat- och budgetansvar omfattar arbetsgivar- och arbetsmiljöansvar. För att vara framgångsrik i rollen som VD hos Uddevalla Omnibus AB är du trygg i din chefsroll och duktig på att styra, leda och coacha dina medarbetare. Placering: Du utgår från kontoret i Uddevalla. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som VD kommer du att lägga störst fokus på att tillsammans med din ledningsgrupp vara ansvarig för bolagets samlade verksamhet med ansvar att utifrån uppsatta mål systematisk planera, genomföra, följa upp och analysera företagets ekonomi, policys, verksamhet och strategi. Du kommer också att arbeta en hel del operativt med bland annat ekonomi och verksamhetsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. • Rapportera till bolagets styrelse. • Representera bolaget självständigt och tillsammans med Uddevalla kommun. • Samordna och genomföra upphandlingar. Vem är du? • Vi tror att du är intresserad av samhällsfrågor och lockas av att arbeta i en organisation med uttalat miljöfokus. • Har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom en ledarstil som präglas av tillit och ett coachande förhållningssätt • Inspirerar och motiverar andra genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare • Har en väl utvecklad förmåga att sprida arbetsglädje och energi i såväl medgång som motgång. Samt är prestigelös i ditt sätt att vara och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dina kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom relevant område • Erfarenhet av att vara chef eller ledare • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom transportbranschen och har en god teknisk förmåga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och har förståelse för den offentliga affären då enheten med hjälp av inköp har egna upphandlingar. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om verksamheten För information: I denna rekrytering samarbetar Omnibus med Poolia. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emilia Malm via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-05-08 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
VD till Uddevalla Omnibus AB
Poolia Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en driven, inlyssnande och entusiastisk ledare? Med erfarenhet av transportbranschen och har arbetat med ekonomi och verksamhetsutveckling? Då kan det vara just dig vi söker som VD till Uddevalla Omnibus AB. Vi har en lång och spännande historia. Från starten 1922 till idag har vi vuxit från ett litet lokalt bussbolag till ett expansivt kollektivtrafikföretag med stort ansvar för kommunikationer, service och miljö. Vi omsätter cirka 270 miljoner och har drygt 210 anställda med en fordonspark på cirka 140 fordon som vi serverar och tvättar i vår egen verkstad och tvätthall. För oss är service, säkerhet och miljö tre viktiga nyckelord. Vi ska tillhandahålla kollektivtrafik som svarar mot dagens och framtidens krav på effektivitet och flexibilitet. Läs mer om oss https://www.uddevalla-omnibus.se Om tjänsten Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Uddevalla Omnibus AB, vilket innebär att du får en spännande tjänst där du arbetar både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete. Du har det övergripande ansvaret vilket utöver resultat- och budgetansvar omfattar arbetsgivar- och arbetsmiljöansvar. För att vara framgångsrik i rollen som VD hos Uddevalla Omnibus AB är du trygg i din chefsroll och duktig på att styra, leda och coacha dina medarbetare. Placering: Du utgår från kontoret i Uddevalla. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som VD kommer du att lägga störst fokus på att tillsammans med din ledningsgrupp vara ansvarig för bolagets samlade verksamhet med ansvar att utifrån uppsatta mål systematisk planera, genomföra, följa upp och analysera företagets ekonomi, policys, verksamhet och strategi. Du kommer också att arbeta en hel del operativt med bland annat ekonomi och verksamhetsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. • Rapportera till bolagets styrelse. • Representera bolaget självständigt och tillsammans med Uddevalla kommun. • Samordna och genomföra upphandlingar. Vem är du? • Vi tror att du är intresserad av samhällsfrågor och lockas av att arbeta i en organisation med uttalat miljöfokus. • Har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom en ledarstil som präglas av tillit och ett coachande förhållningssätt • Inspirerar och motiverar andra genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare • Har en väl utvecklad förmåga att sprida arbetsglädje och energi i såväl medgång som motgång. Samt är prestigelös i ditt sätt att vara och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dina kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom relevant område • Erfarenhet av att vara chef eller ledare • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom transportbranschen och har en god teknisk förmåga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och har förståelse för den offentliga affären då enheten med hjälp av inköp har egna upphandlingar. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om verksamheten För information: I denna rekrytering samarbetar Omnibus med Poolia. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emilia Malm via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-05-08 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
VD till Uddevalla Omnibus AB
Poolia Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en driven, inlyssnande och entusiastisk ledare? Med erfarenhet av transportbranschen och har arbetat med ekonomi och verksamhetsutveckling? Då kan det vara just dig vi söker som VD till Uddevalla Omnibus AB. Vi har en lång och spännande historia. Från starten 1922 till idag har vi vuxit från ett litet lokalt bussbolag till ett expansivt kollektivtrafikföretag med stort ansvar för kommunikationer, service och miljö. Vi omsätter cirka 270 miljoner och har drygt 210 anställda med en fordonspark på cirka 140 fordon som vi serverar och tvättar i vår egen verkstad och tvätthall. För oss är service, säkerhet och miljö tre viktiga nyckelord. Vi ska tillhandahålla kollektivtrafik som svarar mot dagens och framtidens krav på effektivitet och flexibilitet. Läs mer om oss https://www.uddevalla-omnibus.se Om tjänsten Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Uddevalla Omnibus AB, vilket innebär att du får en spännande tjänst där du arbetar både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete. Du har det övergripande ansvaret vilket utöver resultat- och budgetansvar omfattar arbetsgivar- och arbetsmiljöansvar. För att vara framgångsrik i rollen som VD hos Uddevalla Omnibus AB är du trygg i din chefsroll och duktig på att styra, leda och coacha dina medarbetare. Placering: Du utgår från kontoret i Uddevalla. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som VD kommer du att lägga störst fokus på att tillsammans med din ledningsgrupp vara ansvarig för bolagets samlade verksamhet med ansvar att utifrån uppsatta mål systematisk planera, genomföra, följa upp och analysera företagets ekonomi, policys, verksamhet och strategi. Du kommer också att arbeta en hel del operativt med bland annat ekonomi och verksamhetsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. • Rapportera till bolagets styrelse. • Representera bolaget självständigt och tillsammans med Uddevalla kommun. • Samordna och genomföra upphandlingar. Vem är du? • Vi tror att du är intresserad av samhällsfrågor och lockas av att arbeta i en organisation med uttalat miljöfokus. • Har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom en ledarstil som präglas av tillit och ett coachande förhållningssätt • Inspirerar och motiverar andra genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare • Har en väl utvecklad förmåga att sprida arbetsglädje och energi i såväl medgång som motgång. Samt är prestigelös i ditt sätt att vara och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dina kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom relevant område • Erfarenhet av att vara chef eller ledare • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom transportbranschen och har en god teknisk förmåga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och har förståelse för den offentliga affären då enheten med hjälp av inköp har egna upphandlingar. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om verksamheten För information: I denna rekrytering samarbetar Omnibus med Poolia. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emilia Malm via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-05-08 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
VD till Uddevalla Omnibus AB
Poolia Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en driven, inlyssnande och entusiastisk ledare? Med erfarenhet av transportbranschen och har arbetat med ekonomi och verksamhetsutveckling? Då kan det vara just dig vi söker som VD till Uddevalla Omnibus AB. Vi har en lång och spännande historia. Från starten 1922 till idag har vi vuxit från ett litet lokalt bussbolag till ett expansivt kollektivtrafikföretag med stort ansvar för kommunikationer, service och miljö. Vi omsätter cirka 270 miljoner och har drygt 210 anställda med en fordonspark på cirka 140 fordon som vi serverar och tvättar i vår egen verkstad och tvätthall. För oss är service, säkerhet och miljö tre viktiga nyckelord. Vi ska tillhandahålla kollektivtrafik som svarar mot dagens och framtidens krav på effektivitet och flexibilitet. Läs mer om oss https://www.uddevalla-omnibus.se Om tjänsten Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Uddevalla Omnibus AB, vilket innebär att du får en spännande tjänst där du arbetar både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete. Du har det övergripande ansvaret vilket utöver resultat- och budgetansvar omfattar arbetsgivar- och arbetsmiljöansvar. För att vara framgångsrik i rollen som VD hos Uddevalla Omnibus AB är du trygg i din chefsroll och duktig på att styra, leda och coacha dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som VD kommer du att lägga störst fokus på att tillsammans med din ledningsgrupp vara ansvarig för bolagets samlade verksamhet med ansvar att utifrån uppsatta mål systematisk planera, genomföra, följa upp och analysera företagets ekonomi, policys, verksamhet och strategi. Du kommer också att arbeta en hel del operativt med bland annat ekonomi och verksamhetsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. • Rapportera till bolagets styrelse. • Representera bolaget självständigt och tillsammans med Uddevalla kommun. • Samordna och genomföra upphandlingar. Vem är du? • Vi tror att du är intresserad av samhällsfrågor och lockas av att arbeta i en organisation med uttalat miljöfokus. • Har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom en ledarstil som präglas av tillit och ett coachande förhållningssätt • Inspirerar och motiverar andra genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare • Har en väl utvecklad förmåga att sprida arbetsglädje och energi i såväl medgång som motgång. Samt är prestigelös i ditt sätt att vara och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dina kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom relevant område • Erfarenhet av att vara chef eller ledare • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom transportbranschen och har en god teknisk förmåga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och har förståelse för den offentliga affären då enheten med hjälp av inköp har egna upphandlingar. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om verksamheten För information: I denna rekrytering samarbetar Omnibus med Poolia. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emilia Malm via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-05-08 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
VD till Uddevalla Omnibus AB
Poolia Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en driven, inlyssnande och entusiastisk ledare? Med erfarenhet av transportbranschen och har arbetat med ekonomi och verksamhetsutveckling? Då kan det vara just dig vi söker som VD till Uddevalla Omnibus AB. Vi har en lång och spännande historia. Från starten 1922 till idag har vi vuxit från ett litet lokalt bussbolag till ett expansivt kollektivtrafikföretag med stort ansvar för kommunikationer, service och miljö. Vi omsätter cirka 270 miljoner och har drygt 210 anställda med en fordonspark på cirka 140 fordon som vi serverar och tvättar i vår egen verkstad och tvätthall. För oss är service, säkerhet och miljö tre viktiga nyckelord. Vi ska tillhandahålla kollektivtrafik som svarar mot dagens och framtidens krav på effektivitet och flexibilitet. Läs mer om oss https://www.uddevalla-omnibus.se Om tjänsten Ditt uppdrag blir att leda och utveckla Uddevalla Omnibus AB, vilket innebär att du får en spännande tjänst där du arbetar både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete. Du har det övergripande ansvaret vilket utöver resultat- och budgetansvar omfattar arbetsgivar- och arbetsmiljöansvar. För att vara framgångsrik i rollen som VD hos Uddevalla Omnibus AB är du trygg i din chefsroll och duktig på att styra, leda och coacha dina medarbetare. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som VD kommer du att lägga störst fokus på att tillsammans med din ledningsgrupp vara ansvarig för bolagets samlade verksamhet med ansvar att utifrån uppsatta mål systematisk planera, genomföra, följa upp och analysera företagets ekonomi, policys, verksamhet och strategi. Du kommer också att arbeta en hel del operativt med bland annat ekonomi och verksamhetsutveckling. Exempel på arbetsuppgifter: • Leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål. • Rapportera till bolagets styrelse. • Representera bolaget självständigt och tillsammans med Uddevalla kommun. • Samordna och genomföra upphandlingar. Vem är du? • Vi tror att du är intresserad av samhällsfrågor och lockas av att arbeta i en organisation med uttalat miljöfokus. • Har förmåga att skapa engagemang och delaktighet genom en ledarstil som präglas av tillit och ett coachande förhållningssätt • Inspirerar och motiverar andra genom att vara en kommunikativ och engagerande ledare • Har en väl utvecklad förmåga att sprida arbetsglädje och energi i såväl medgång som motgång. Samt är prestigelös i ditt sätt att vara och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dina kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom relevant område • Erfarenhet av att vara chef eller ledare • Erfarenhet av att leda andra chefer Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom transportbranschen och har en god teknisk förmåga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och har förståelse för den offentliga affären då enheten med hjälp av inköp har egna upphandlingar. Till denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om verksamheten För information: I denna rekrytering samarbetar Omnibus med Poolia. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emilia Malm via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-05-08 , urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
VD till Villa Baro
Pointpeople AB
Verkställande direktörer m.fl.

- en unik destination som kombinerar historisk charm med moderna upplevelser Villa Baro och Åtvidabergs Golfbana har under decennier varit ett givet resmål för golfare. En destination för upplevelser som präglas av energi och harmoni året runt med visionen: ”Villa Baro ska vara en levande plats som våra gäster och medlemmar kan göra till sin” Villa Baro är vackert beläget i Åtvidaberg och erbjuder upplevelser av högsta klass för alla sinnen, året runt, med fokus på golf, gastronomi och wellness i kombination med ett modernt hotellboende och trevliga konferensmiljöer. Vi erbjuder en mängd möjligheter till aktiviteter året runt. Yoga, padel, vandring och jakt för att nämna några. Vår vackra och välkända 18-hålsbana är grunden för vår verksamhet. Vi söker nu en affärsdriven och kommersiell VD som vill leda Villa Baro framåt Som VD och ledare för Villa Baro ansvarar du för att utveckla verksamheten utifrån vår strategi och vision. Du har ett starkt kommersiellt fokus och du driver vår fortsatta utvecklingsresa mot en modern destination och levande mötesplats. Du arbetar proaktivt och lyfter verksamheten framåt. Du skapar lönsamhet och ser till att vi tar en tydlig position på marknaden samt knyter ihop konceptet med en bredd av olika målgrupper. Du leder och coachar ditt team i den dagliga driften och mot uppsatta mål. Tillsammans skapar ni en atmosfär och upplevelser där gäster, service, kvalitet och värdskap står i fokus. Du har fullt budget- och resultatansvar för verksamheten och rapporterar till styrelsen. Din profil Vi söker dig som har ett strategiskt och långsiktigt affärstänk men också förmågan att omsätta strategi till genomförande. Genom ditt kommersiella driv har du ett tydligt resultatfokus och förstår hur du skapar försäljning, paketerar och genererar lönsamma affärer kopplat till gästupplevelsen och våra målgrupper. Du har en mycket god ekonomisk kunskap, är van vid analys, optimering och effektivisering av liknande hotellverksamhet och kan omsätta siffrorna till konkreta handlingsplaner. Som ledare är du kommunikativ med förmågan att involvera och inspirera. Du skapar arbetsglädje och utvecklar teamet samtidigt som du är en tydlig kravställare i alla led. Operativ närvaro är en självklarhet för dig. Du brinner för branschen och håller dig uppdaterad kring marknad och trender för att alltid ligga i framkant. Din bakgrund Vi ser att du kommer från en liknande roll som Hotelldirektör/VD för destinationshotell, resort- eller mötesanläggning med erfarenhet av säsongvariation, paketering och målgruppsstyrning. Meriterande är om du tidigare har drivit någon form av finansiell utvecklingsresa eller förändringsprocess inom hotellverksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi värdesätter också erfarenhet och ett stort intresse för mat & dryck samt erfarenhet från försäljnings- och marknadsarbete. Värdefullt är också om du tidigare har rapporterat till en styrelse och arbetat i ett entreprenörsdrivet företag. Tidigare erfarenhet från premiumsegmentet är önskvärt och gärna även internationell erfarenhet. Har du dessutom ett golfintresse är det ett plus men inte ett krav. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, Hotel Management eller annan likvärdig utbildning. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vi vill att du idag är bosatt i närområdet eller är beredd på att flytta för uppdraget. Låter detta som du? Välkommen med din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Helena Larson +46 70-753 33 10.

23 april 2025
Sista ansökan:
23 maj 2025
Site Head & Managing Director
Biora AB
Verkställande direktörer m.fl.

OVERVIEW Straumann is a global leader in implant, restorative, and regenerative dentistry. Founded in 1954 in Switzerland, Straumann has grown to become a trusted name in dental solutions worldwide. The company is headquartered in Basel, Switzerland, and operates in over 80 countries through a broad network of distribution subsidiaries and partners. THE SITE Straumann Group Biora Manufacturing was founded in 1986 and counts today 35 employees. It develops and produces medical device products. Its leading product is Straumann® Emdogain®, an easy to apply protein-based gel used in different indications such as periodontal regeneration, gingival recession, and wound healing. Straumann Group Biora Manufacturing specializes in biomaterials and proteins. We offer manufacturing services such as sterile packaging, stability studies and packaging services to the Straumann Group. The Straumann Group Biora Manufacturing site is certified to ISO 13485 and ISO 14001 and compliant to other regulation and guidelines, including QSR 21 CFR 820, ISO 22442 and ISO13408. POSITION PURPOSE Responsible for Biora AB operation. Ensuring that Biora AB complies with ail statutory (legal) and regulatory requirements in all applicable areas, such as environmental requirements, employee and facility safety requirements, labour requirements, and quality system requirements. The applicable geographic areas are Sweden, where the company is based, and all geographies in which the company's products are marketed as described in the company's Quality Manual. This role is also responsible for continuously improving operations and overall plant performance, driving the implementation of operational excellence as well as of the digital transformation on his/her site. As a member of the Global Manufacturing network lead team, he/she works in close collaboration with other sites in the manufacturing network and supports the global initiatives (e.g., People development, Lean and Culture Journey, ESG, COGS improvements, Digital transformation, Process innovation…). MAIN TASKS & RESPONSIBILITIES: Customer Focus: Strengthen collaboration with relevant business units and commercial teams to meet and exceed customer expectations. Operational Excellence: Ensure reliable and compliant daily execution of manufacturing and supply chain operations across all departments. Transformation for Growth: Lead transformative changes in manufacturing processes and operations to support the substantial growth of the Straumann Group. Lean Manufacturing: Drive quality performance, efficiencies, and waste reduction through Lean Manufacturing principles. Talent Development: Foster talent and capability growth within the manufacturing departments and lead the Lean and Culture journey. Represent the company (Biora AB) and to sign the company name. Special company signatory as referred to in Chapter 8, section 37 in the Swedish Companies Act (2005:551) Develop and execute Biora operational and strategic plans Leading the Management Team of Biora AB Ensure compliance with Straumann polices and guidelines within Biora AB Ultimate budgetary and financial responsibility In close cooperation with the Head of HR, inform and negotiate with Trade Union representatives as required by to law and collective agreements External relations with regard to Biora AB handling contact with the press and media, employers and industry associations, politicians, etc. Final decisions regarding local office facilities and their budgets. Coordination of local implementations, e.g. introductions of new corporate initiatives, policies and procedures, etc. Coordination and focus for local support functions. Ensuring safety responsibilities are adequately delegated; emphasis is on office and production environment. Local disaster plan co-ordination Ensuring environmental requirements are met within all applicable areas. Manage the contacts with the local Environmental Authorities and negotiate the approval for continued production. Ensure that Site operations comply with all Quality requirements as well as GMP (Good Manufacturing Practice) in the shopfloor SKILLS & EXPERIENCE Master’s degree in science Education within Biochemistry and/or Chemistry Experience from manufacture of pharmaceutical/medical device in a management position Considerable experience within GMP production Experience within co-ordination of several production units Demonstrated team building and leadership skills Working knowledge and experience in key operations best practices, including but not limited to Lean, Six Sigma, TQM, self-directed teams, and Kaizen Strong relationship management, strategy development, project management, problem-solving, and change management skills Professional and positive approach, self-motivated, strong in building relationships, team player, dynamic, and creative with the ability to work on own initiative Fluent written and spoken English & Swedish

23 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Verkställande direktör
Randstad AB
Verkställande direktörer m.fl.

Arbetsbeskrivning Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom kommunal sektor och vill nu stötta upp en av våra kunder under en övergångsperiod? Har du tidigare erfarenhet av att leda chefer och brinner för att främja goda relationer inom näringslivet? Då kan denna rollen passa dig, vi söker just nu en Interim VD till vår kund söder om Göteborg.  Som interim verkställande direktör (VD) kommer du att ansvara för organisation och förvaltning av en stiftelse enligt de riktlinjer som finns. Du kommer även verka för att genomdriva ekonomiska mål och strategiska mål. Riktlinjer och mål kan bl. a. omfattas av att säkerställa att företagets strategi ligger i linje med affärsmålen, planera affärsmål på lång sikt, ta beslut om investeringar, ingå avtal med samarbetspartners och kunder, säkerställa att kunden följer lagar och regler samt ansvara för kundens verksamhet som helhet. Utöver ovanstående ska du, i rollen som VD även utföra nedan arbetsmoment: Jobba för en gynnsam organisationskultur och värdegrund utifrån ett utvecklande och indirekt ledarskap samt utvecklande medarbetarskap Skapa relation med kommunens näringsliv- och destinationsutveckling, kultur och utbildningsverksamheter samt med regionens olika verksamheter Skapa hållbara relationer och nätverk med näringsliv och organisationer Skapa struktur för systematisk arbetsmiljö och upphandling i synnerhet och annan kommunal struktur i allmänhet. Skapa förutsättningar för företag och organisationer som vill samarbeta med stiftelsen för att genomföra evenemang och aktiviteter Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.  Detta är ett konsultuppdrag med start 20/5 och kommer att fortlöpa som längst under 18 månader. Intervjuer kommer att ske löpande. Ifall denna tjänst låter intressant, sök redan idag! Ansvarsområden Jobba för en gynnsam organisationskultur och värdegrund utifrån ett utvecklande och indirekt ledarskap samt utvecklande medarbetarskap Skapa relation med kommunens näringsliv- och destinationsutveckling, kultur och utbildningsverksamheter samt med regionens olika verksamheter Skapa hållbara relationer och nätverk med näringsliv och organisationer Skapa struktur för systematisk arbetsmiljö och upphandling i synnerhet och annan kommunal struktur i allmänhet. Skapa förutsättningar för företag och organisationer som vill samarbeta med stiftelsen för att genomföra evenemang och aktiviteter Kvalifikationer Obligatoriska krav:  Adekvat akademisk utbildning eller annan erfarenhet som anses vara likvärdig Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet med hög förståelse för kommunala strukturer Minst fem års yrkeslivserfarenhet som chef Ha varit chef över chefer i en linjeorganisation Meriterande:  Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med näringslivsutveckling Dokumenterad erfarenhet av Utvecklande ledarskap, Indirekt ledarskap och Utvecklande medarbetarskap Erfarenhet av att arbeta nära politik, nämnd eller styrelse inom kommunal verksamhet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

22 april 2025
Sista ansökan:
27 april 2025
Erfaren interimschef/VD sökes till slottsverksamhet
Almia AB
Verkställande direktörer m.fl.

Interimschef / VD Omfattning: Heltid Start: Beräknad 20 maj 2025 Varaktighet: Upp till 18 månader Almia söker en interim verkställande direktör som under kundens rekryteringsperiod leder och utvecklar en slottsverksamhet utifrån styrelsens riktlinjer. Uppdraget innebär strategiskt och operativt ansvar med fokus på affärsmässighet, organisation, ekonomi, laguppfyllelse och ledarskap. Ta kontakt med [email protected] tlf 0735002777 för mera information. ✅ Kvalifikationer: Dokumenterad erfarenhet av VD-/ledarskapsroller Förmåga att arbeta med kultur, värdegrund och utvecklande ledarskap God vana att skapa nätverk och relationer inom näringsliv, kommun och region Erfarenhet av arbetsmiljöarbete, upphandling och kommunal struktur Förmåga att driva publika aktiviteter och evenemang Flytande svenska i tal och skrift God personalkontinuitet och plan för kompetensöverföring Uppdraget ska utföras på plats i Tjolöholm

21 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025