Verkställande direktör/VD
Sök bland 44 lediga jobb som Verkställande direktör/VD och börja ditt nya yrkesliv idag!
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter. Uppdrag Du kommer att bli chef för funktionerna HR, säkerhet, beredskap, hållbarhet, miljö, kansli och juridik och rapportera direkt till sjukhusdirektör. Som stabsdirektör kommer du att ingå i sjukhusets ledningsgrupp och arbeta nära stabens enhetschefer, områdeschefer, övriga direktörer i ledningsgruppen, verksamhetschefer och medarbetare i organisationen. Ditt uppdrag kommer att vara att utveckla staberna och skapa en struktur som är ändamålsenlig och som bidrar till ett nära stöd för verksamheten. Du kommer att ansvara för strategiska beslut kring stabens utformning och genom ett kontinuerligt förbättringsarbete utveckla funktionerna. Framtidens vårduppdrag ställer ökade krav på gemensamma arbetssätt och du kommer att arbeta i projekt och uppdrag där du samarbetar med grupperingar som spänner över hela sjukhuset, där omställningen av arbetssätt inom sjukvården kommer att vara centralt. För att nå framgång i uppdraget strävar du efter medarbetarens, patientens och sjukhusets bästa. Du kommer också att ansvara för att kontinuerligt uppdatera och arbeta med att chefsutvecklingsprogram med adekvat innehåll. Vi söker Vi söker dig som är erfaren chef och ledare och har vana att leda andra chefer, gärna i en komplex organisation. Du har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete och förändringsarbete. Du är välorganiserad, strukturerad, tydlig och som ledare har du förmåga att få med dig teamet vid förändring. Rollen innebär stort antal kontaktytor både internt och externt och ställer höga krav på samarbetes- och kommunikationsförmåga både i tal och i skrift. Viktigt är att du framgångsrikt kan verka på olika nivåer och med olika professioner. Det är meriterande om du verkat inom annan myndighet/förvaltning och har erfarenhet från omställningsarbete Du har en adekvat högskoleutbildning enligt arbetsgivarens bedömning. Akademisk bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. Ledningsprinciper För att bidra i detta arbeta ser vi det som en förutsättning att du delar de ledningsprinciper som Sahlgrenska Universitetssjukhuset har - Alltid ha fokus på dem vi är till för. - Sätta helheten före delarna. - Fatta beslut som är hållbara i alla dimensioner – med ett hälsofrämjande fokus. - Vara föredöme i organisationen. - Ta tillvara på medarbetarnas kompetens. - Ta ansvar för en jämlik sjukvård med kvalitet och kostnadseffektivitet. - Ha en genuin förståelse för och driva forskning, utveckling, utbildning och innovation. Samverka och skapar partnerskap med aktörer inom akademi och näringsliv. I vårt urval för tjänsten kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen – men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur – samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Borås Stad driver flera allmännyttiga bostadsbolag. Syftet är att tillgodose ett brett utbud av boendemöjligheter och skapa en bra och hållbar boendemiljö. Nu söker vi en VD till Viskaforshem AB, ett helägt bolag av Borås Stad med verksamheten samlad i Viskadalen. Är du en ledare som förstår värdet av tillit och att jobba tillsammans för att driva verksamheten framåt utifrån visioner och mål? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. Välkommen till Viskaforshem Viskaforshem är ett litet bostadsföretag som satsar på trivsel och närhet till hyresgästerna. Vi vill skapa bra kontakter mellan oss och hyresgästerna, avhjälpa fel och brister samt göra bomiljö och byggmaterial allt mer kretsloppsanpassade. Under de 50 år vi varit verksamma har vi samlat på oss och utvecklat ett stort bestånd av lägenheter och lokaler som idag består av strax över 500 lägenheter och 30 lokaler i Viskafors, Rydboholm och Svaneholm – tre samhällen med anor och traditioner sammanbundna av Viskan och tillsammans ett helt kapitel i svensk industrihistoria. Läs gärna mer om oss på: www.viskaforshem.se Rollen som VD – både operativ och strategisk Som VD omsätter du styrelsens beslut till verksamhet med resultat som skapar värde, på både kort och lång sikt. Här har du det övergripande ansvaret för att sköta den dagliga driften av verksamheten, samtidigt som du har det strategiska ansvaret och blickar framåt för att skapa och driva ett hållbart bostadsbolag som ger mervärde till framtidens boende och Viskafors invånare. Du bidrar också i utvecklingen av befintliga bostäder genom underhåll och standardhöjande åtgärder samt i projektering och byggandet av nya bostäder. I rollen har du personalansvar för tre medarbetare och rapporterar till ordförande och styrelsen, samt har ett nära samarbete med övriga intressenter. Fokus ligger på ett sunt ekonomiskt tänk och ett effektivt ledarskap. Du ingår också i koncernledningsgruppen, tillsammans med alla VD:ar och förvaltningschefer underställda stadsdirektören och rapporterar till en politiskt tillsatt styrelse. Som del i Kommunkoncernen Borås Stad har den kommunala organisationen många stödfunktioner i form av Bolagsgruppen, förvaltningar och bolag samt olika nätverksträffar. En viktig del i arbetet är att utveckla medarbetare i sina roller för att ge dem de bästa förutsättningarna för att trivas på arbetet och att nå goda resultat. I rollen som VD förväntas du också ansvara för bolagets budget och ekonomiska uppföljning och arbeta kontinuerligt med utveckling, i syfte att söka effektiva arbetssätt och leverera det som efterfrågas till god kvalitet. Det här söker vi hos dig I grunden har du relevant akademisk examen, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten som VD kräver betydande erfarenhet av fastighets- och boendebranschen och mycket goda kunskaper inom ekonomi. Du har kompetens inom flera delar av verksamheten, allt ifrån ledning av bolag till planering och genomförande av förvaltning, projektering och nybyggnation och inte minst kontakt med de boende. Du har lång ledarerfarenhet och är en god samordnare som förstår hur ett ledningsarbete behöver drivas för att skapa samverkan mellan styrelse, konsulter och entreprenörer. Vi ser också att du har erfarenhet inom kommunal verksamhet, och därigenom också har förståelsen för den dynamik det innebär för ett bolag att förena affärsmässighet med politisk styrning. Som person och ledare är du både trygg, tydlig och modig. För att du och dina medarbetare ska trivas behöver din ledarstil präglas av tillit och närvaro. Med entusiasm och engagemang sprider du arbetsglädje och energi och är den samlande kraften i såväl medgång som motgång. Du har en hög grad av självkännedom och personlig integritet, samtidigt som du är utrustad med humor och självdistans. För som de flesta människor tycker även vi om att ha roligt på jobbet. För rollen krävs även B-körkort samt goda kunskaper inom Excel och Powerpoint. Då Borås stad arbetar för att minimera negativ miljöpåverkan och skapa sunda boendemiljöer ser vi också att du har ett engagemang i hållbarhets- och miljöfrågor. Vi ser fram emot din ansökan Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 december. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13, [email protected] Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på denna sidan. Borås stad erbjuder ett meningsfullt arbete och goda möjligheter att utvecklas. Vi vill också erbjuda personalförmåner som kan främja ditt välmående och öka din trygghet i vardagen. Här kan du läsa mer om Borås stad som arbetsgivare och om våra förmåner.
Arbetsbeskrivning Till vår kund söker vi nu en interimschef inom samhällsbyggnad för en kommunal verksamhet. Har du tidigare arbetat med en liknande roll och brinner för ett närvarande ledarskap då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 6 december. Uppdraget startar 2024-01-01 och fortlöper till och med 2024-08-31 med chans till förlängning. Uppdragets omfattning kommer ligga mellan 70-100 %. Ansvarsområden Kommunen har idag tre avdelningar; tillväxtavdelningen, tekniska avdelningen och miljö- och byggavdelningen. Nu står de inför en omorganisation där de ska sammanställa de tre verksamhetsområden till ett inom samhällsbyggnad. Som interim samhällsbyggnadschef ansvarar du för att leda och samordna arbetet de avdelningar och ha personal- och budgetansvar. Du kommer ingå i kommunledningsgruppen och kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp och leder samhällsbyggnadsverksamhetens ledningsgrupp. Utöver ovanstående så kommer även uppdraget att implementera den nya organisationen falla under dina ansvarsområden. Andra fokusområden är: Att fortsätta pågående kartläggnings- och utvecklingsarbete med samhällsbyggnadsprocesserna; samhällsbyggnadsprocessen som helhet men även lokalförsörjningsplan, investeringsbudget, driftsbudget, exploateringsbudget. Processerna syftar till att öka helhetssynen, tydliggöra rollerna och vilka arbetssätt krävs för ett effektivt arbete från ax till limpa (påbörjad verksamhetsbeskrivning med tillhörande HASKI behöver exempelvis utvecklas och fördjupas). Digitalisering har en naturlig del i detta arbete. Att se över behov av utveckling och samordning i verksamheten som helhet för att skapa ökad helhetsbild, koordinering, transparens och samarbetskultur med gemensamt ansvarstagande i verksamheten. Det är även viktigt att samhällbyggnadschefen arbetar aktivt och direkt för att säkra och förbättra tillgänglighet och svar från samtliga avdelningar inom verksamhetsområdet. Här behöver samarbetet med kommunens medborgarservice också utvecklas och fördjupas vad gäller hur och vem som ger svar. Kvalifikationer Universitetsutbildning inom relevant område Erfarenhet som samhällsbyggnadschef i kommunal verksamhet eller motsvarande position med erfarenhet av de områden som nämns ovan. Erfarenhet av att leda chefer samt att arbeta nära politiken Erfarenhet av att företräda en kommun i va-frågor och vara en skicklig förhandlare. Ha en strategisk förmåga och kunna utöva ett tydligt och närvarande ledarskap Flexibilitet och förmåga att kunna växla mellan ett verksamhetsperspektiv och ett kommunövergripande perspektiv. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Koncernen Bengt Dahlgren är ett privatägt teknikkonsultföretag, grundat 1952, inom samhällsbyggnad. Genom bolagets sju lokala dotterbolag tillhandahålls kvalificerade ingenjörer inom samhällsbyggnad som får fastigheter att leva och människor att må bra. Värme, kyla, luft, brandskydd, hållbarhet, trygghet, ljus, mörker, fukt, vatten och energi är vår värld. Våra ingenjörer och specialister hjälper till genom hela processen, från energi och installation till samhällsplanering och återbruk. Koncernen har idag ca 700 medarbetare och omsatte år 2022 ca 800MSEK. Vill du vara med och utveckla framtiden inom samhällsbyggnad? Till vårt dotterbolag, Bengt Dahlgren Syd AB, söker vi nu affärsdrivande och profilskapande VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR Drivkraften för Bengt Dahlgren är hållbarhet och vi vill vara en föregångare i bygg- och fastighetsbranschen till effektiva, miljövänliga och motståndskraftiga fastigheter för människans välmående. Som VD för Bengt Dahlgren Syd blir det ditt ansvar att förverkliga vår drivkraft och att stärka bolagets roll i regionen som en trygg partner i samhällsbyggnadsprojekt och som attraktiv arbetsgivare. Idag är vi 55 medarbetare som arbetar utifrån våra tre kontor i Helsingborg, Kristianstad och Malmö och omsätter ca 70MSEK. Bygg- och fastighetsbranschen och samhällsbyggnation i stort står inför stora utmaningar. För Bengt Dahlgren Syd handlar det om att fortsatt stärka rollen som det självklara valet för våra kunder och som arbetsgivare. Att arbeta metodiskt med vårt varumärke, stärka Bengt Dahlgrens profil i vår omvärld och skickligt navigera inom branschen och ta position för vår verksamhet kommer att fylla ditt arbetsinnehåll. VD rapporterar till styrelsen och verkar genom sin ledningsgrupp och bolagets erfarna konsulter. Den vi söker Vi söker dig med ambitioner att driva utveckling, som har affärssinne, är lyhörd för din omgivning och som kan samarbeta med alla funktioner inom företaget. Du har, för uppdraget, en akademisk relevant grundexamen alternativt en motsvarande arbetslivserfarenhet. För att passa in i vår kultur har du en gedigen yrkeserfarenhet att leda och utveckla specialister i en kunskapsdriven affärsverksamhet inom branschen för samhällsbyggnad. Bengt Dahlgrens affärsidé är att kombinera det stora företagets styrkor med det lilla företagets snabbhet, flexibilitet och närhet. Det gör vi genom att skapa en kultur med optimala förutsättningar för branschens kompetentaste konsulter. Vi hjälps åt att utveckla bolaget med spetskompetens för våra kunders behov. Den vi söker har förmåga att samla krafterna och verka genom andra, är tydlig och kravställande samtidigt prestigelös och lyhörd. Du trivs i rollen att skapa förutsättningar för andra att lyckas. Att agera i rollen som ”dörröppnare”, ambassadör och att företräda bolaget på den offentliga arenan är naturligt för dig. Du är en stark nätverkare och van att verka i en offentlig affärsdriven roll. Bengt Dahlgren Syd AB har lagt plattformen för framtiden med en tydlig målbild, genomtänkt affärsplan och med en stärkt organisation. Den vi söker skall nu ta oss vidare till nästa nivå. I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsulter Anne Palmgren tfn 0707-12 72 22. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast måndag 6 januari 2024. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!
Våra gäng i Falun och Gävle söker en härlig VD med den rätta känslan! Är du en klippa när det kommer till affärer, ledarskap och utveckling, då är det dig vi vill ha! Bilkompaniet är ett av regionens mest framgångsrika bilföretag och ett modernt privatägt bolag. Bilkompaniet som grundades 1941 finns i Mora, Leksand, Malung, Avesta, Hedemora, Sala, Fagersta, Falun och Gävle. Vi säljer service- och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar. Vi är auktoriserade återförsäljare för Volvo, Mercedes, Kia, Nissan, Isuzu och Maxus. Vi är auktoriserade serviceverkstäder för Volvo, Nissan, Mercedes, Kia, Maxus och Isuzu. Utöver fordonsrelaterade tjänster ingår även verksamheter så som Nils Olsson Dalahästar i Nusnäs. Vårt fokus är alltid KUNDNÖJDHET i världsklass med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare. Om tjänsten Bilkompaniet Gävleborg AB söker nu en affärsinriktad VD till våra Mercedes-siter i Gävle och Falun där vi på sistnämnda orten förvärvat Bilstjärnan under november 2023. Som VD för Bilkompaniet kommer du att bli en viktig pusselbit i att vidareutveckla hela verksamheten i allt från affären till ledarskapet där människan alltid står i fokus. Du leder Bilkompaniet Gävleborg AB mot nya höjder och säkerställer en framgångsrik framtid för vår verksamhet. Hos oss är ingen dag sig lik och därför är det svårt visa upp den exakta kartan om vad rollen kommer att innebära då du till stor del kommer att vara med och rita denna karta. I stora drag kommer ditt uppdrag innebära att utveckla och implementera strategier för vår tillväxt, skapa och behålla starka relationer med kunder, partners och generalagenter, övervaka och optimera den dagliga driften samt fatta beslut för att säkerställa god kvalité, konkurrenskraft och marknadsposition. I ditt lag kommer du ha totalt ca 60 medarbetare. Bilkompaniet är en platt organisation med en genuin känsla, finess och approach. Vi spelar match varenda dag och söker helt enkelt någon som vill ta sig an kaptensbindeln. Vi anser att relation alltid kommer att vinna över digitalisering, med andra ord är förmågan att se och höra människan viktigast! Du har ett övergripande ekonomiskt ansvar för bolaget och en tät dialog med ägare, medarbetare och övriga koncernbolag. Om dig Vi ser gärna att du har en relevant utbildning. Du brinner genuint för affären och har tidigare arbetat inom affärsinriktade organisationer med framgång, har du arbetat inom bilhandeln är det ett plus. Du är professionell och har ett driv att hela tiden utveckla och utvecklas. Konsolidering är ett avgörande ord i branschen, växer man inte så försvinner man, det är därför viktigt att du som person ser möjligheter i allt vi står inför och vågar utmana och driva på med ett flexibelt förhållningssätt. Du har en gedigen erfarenhet som ledare samt erfarenhet från ledningsgrupparbete och vet vad det innebär att arbeta nära ägare. Din personlighet och dina värderingar kommer att väga tungt där vi anser att den viktigaste egenskapen är att se människan. Om Bilkompaniet År 1941, mitt under brinnande världskrig grundades Mora bilkompani AB. Vi erbjuder idag flera olika varumärken på totalt nio orter i och utanför Dalarna. Kompletta anläggningar med försäljning, service, skadecenter och allt därtill. Överallt jobbar vi som i Dalarna, genuint, lite gladare och enklare. Ett handslag betyder fortfarande ett handslag, här kommer du till ett familjärt företag i äkta Dalaanda med mycket gemenskap, ett stort engagemang samt passion för människa och affären. Vi har en god stämning med högt i tak och har ett gemensamt driv att lyckas, vi står trygga och pålitliga. Att vi har varit med ett tag betyder inte att vi lutar oss tillbaka nu. Tvärtom, vi är idag mer ambitiösa och mer på tå än någonsin tidigare. Vill du hänga på? Läs gärna mer om oss på www.bilkompaniet.se. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med True Consulting & Recruitment. www.truehr.se Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster Senast den 1:a januari 2024. För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. [email protected] eller Linn Skoglund, 070-883 49 55 alt. [email protected].
Våra gäng i Falun och Gävle söker en härlig VD med den rätta känslan! Är du en klippa när det kommer till affärer, ledarskap och utveckling, då är det dig vi vill ha! Bilkompaniet är ett av regionens mest framgångsrika bilföretag och ett modernt privatägt bolag. Bilkompaniet som grundades 1941 finns i Mora, Leksand, Malung, Avesta, Hedemora, Sala, Fagersta, Falun och Gävle. Vi säljer service- och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar. Vi är auktoriserade återförsäljare för Volvo, Mercedes, Kia, Nissan, Isuzu och Maxus. Vi är auktoriserade serviceverkstäder för Volvo, Nissan, Mercedes, Kia, Maxus och Isuzu. Utöver fordonsrelaterade tjänster ingår även verksamheter så som Nils Olsson Dalahästar i Nusnäs. Vårt fokus är alltid KUNDNÖJDHET i världsklass med hjälp av kompetenta och engagerade medarbetare. Om tjänsten Bilkompaniet Gävleborg AB söker nu en affärsinriktad VD till våra Mercedes-siter i Gävle och Falun där vi på sistnämnda orten förvärvat Bilstjärnan under november 2023. Som VD för Bilkompaniet kommer du att bli en viktig pusselbit i att vidareutveckla hela verksamheten i allt från affären till ledarskapet där människan alltid står i fokus. Du leder Bilkompaniet Gävleborg AB mot nya höjder och säkerställer en framgångsrik framtid för vår verksamhet. Hos oss är ingen dag sig lik och därför är det svårt visa upp den exakta kartan om vad rollen kommer att innebära då du till stor del kommer att vara med och rita denna karta. I stora drag kommer ditt uppdrag innebära att utveckla och implementera strategier för vår tillväxt, skapa och behålla starka relationer med kunder, partners och generalagenter, övervaka och optimera den dagliga driften samt fatta beslut för att säkerställa god kvalité, konkurrenskraft och marknadsposition. I ditt lag kommer du ha totalt ca 60 medarbetare. Bilkompaniet är en platt organisation med en genuin känsla, finess och approach. Vi spelar match varenda dag och söker helt enkelt någon som vill ta sig an kaptensbindeln. Vi anser att relation alltid kommer att vinna över digitalisering, med andra ord är förmågan att se och höra människan viktigast! Du har ett övergripande ekonomiskt ansvar för bolaget och en tät dialog med ägare, medarbetare och övriga koncernbolag. Om dig Vi ser gärna att du har en relevant utbildning. Du brinner genuint för affären och har tidigare arbetat inom affärsinriktade organisationer med framgång, har du arbetat inom bilhandeln är det ett plus. Du är professionell och har ett driv att hela tiden utveckla och utvecklas. Konsolidering är ett avgörande ord i branschen, växer man inte så försvinner man, det är därför viktigt att du som person ser möjligheter i allt vi står inför och vågar utmana och driva på med ett flexibelt förhållningssätt. Du har en gedigen erfarenhet som ledare samt erfarenhet från ledningsgrupparbete och vet vad det innebär att arbeta nära ägare. Din personlighet och dina värderingar kommer att väga tungt där vi anser att den viktigaste egenskapen är att se människan. Om Bilkompaniet År 1941, mitt under brinnande världskrig grundades Mora bilkompani AB. Vi erbjuder idag flera olika varumärken på totalt nio orter i och utanför Dalarna. Kompletta anläggningar med försäljning, service, skadecenter och allt därtill. Överallt jobbar vi som i Dalarna, genuint, lite gladare och enklare. Ett handslag betyder fortfarande ett handslag, här kommer du till ett familjärt företag i äkta Dalaanda med mycket gemenskap, ett stort engagemang samt passion för människa och affären. Vi har en god stämning med högt i tak och har ett gemensamt driv att lyckas, vi står trygga och pålitliga. Att vi har varit med ett tag betyder inte att vi lutar oss tillbaka nu. Tvärtom, vi är idag mer ambitiösa och mer på tå än någonsin tidigare. Vill du hänga på? Läs gärna mer om oss på www.bilkompaniet.se. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med True Consulting & Recruitment. www.truehr.se Sök tjänsten via: www.truehr.se/lediga-tjanster Senast den 1:a januari 2024. För ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Helena Lundqvist, 070-744 00 18 alt. [email protected] eller Linn Skoglund, 070-883 49 55 alt. [email protected].
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom affärsutveckling, främst inom transport, levereranslösningar men också försäljning. Ditt arbete sker i den operativa verksamheten med fokus på det strategiska och långsiktiga utvecklingen för verksamheten. Uppdraget innebär att driva och genomföra utveckling av vår kunds erbjudande med fokus på transport/leverans och försäljning. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse. Det är ett långsiktigt behov hos vår kund i centrala Borås, din anställning kommer till en början vara via Randstad Borås med tanken om anställning hos kund. Grundarbetstider är måndag-fredag dagtid, resor med övernattning förekommer periodvis. Arbetsuppgifter Utveckla, driva och implementera av leveranslösningar. Försäljning. Kompetensutveckling. Säkerställa genomförande inom beslutade aktiviteter och följa upp dessa. Arbeta nära och som en resurs till platschef i alla varianter av uppdrag och projekt. Till viss del stötta på nordisk nivå med samordna och utveckling av affären, inklusive sprida kunskaper och erfarenheter. För att vara lyckosam i denna spännande roll tror vi att du har en gedigen erfarenhet av affärsutveckling, implementering av processer och tagna beslut. Vi tror att du har erfarenhet av transportbranschen och erfarenhet från försäljning. För oss är det viktigt att du är en person som kan ställa tydliga krav likväl som du är prestigelös och ödmjuk. Du arbetar självständigt men får energi av att samarbeta med andra och har lätt för att kommunicera i de flesta forum. För information om rollen är du mycket välkommen att kontakta konsultchef Åsa Lindwall [email protected]. Vi arbetar med löpande urval som innebär tillsättning innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan redan idag! Ansvarsområden Utveckla, driva och implementera av leveranslösningar. Försäljning. Kompetensutveckling. Säkerställa genomförande inom beslutade aktiviteter och följa upp dessa Arbeta nära och som en resurs till platschef i alla varianter av uppdrag och projekt Till viss del stötta på nordisk nivå med samordna och utveckling av affären, inklusive sprida kunskaper och erfarenheter. Kvalifikationer Utbildning inom logistik/transport/affärsutveckling. Flerårig dokumenterad erfarenhet inom affärsutveckling med tyngd på försäljning. Svenska och engelska i både tal och skrift. God datavana. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
LR Akridi erbjuder tjänster inom revision, redovisning, rådgivning och lön. Vi är en byrå som vill ligga i framkant inom våra affärsområden och jobbar kontinuerligt med att utveckla våra medarbetare och vårt tjänsteutbud. Rådgivningsområdet ökar och vi fokuserar också på bolagsfrågor, skatter, ekonomichefstjänster, stöd till styrelser, digitalisering mm. Våra kunder är främst små och medelstora företag. Vi har kontor i Halmstad, Ängelholm och Ullared. LR Akridi ägs och drivs av oss som jobbar här. Vill du växa med oss? Vill du vara den som leder oss starkare in i framtiden och rustar oss för att möta morgondagens utmaningar? Vi letar efter DIG! VI SÖKER DIG SOM... ...har erfarenhet från att utveckla bolag inom tjänstesektorn, dokumenterat god ledarerfarenhet och är grym på kundrelationer. Du har förmågan att entusiasmera samtidigt som du med mod och nyfikenhet utforskar nya möjligheter för att driva verksamheten. Du är bra på att skapa tillit och att bygga de nätverk som tar bolaget framåt på marknaden. Vi vet inte vem du är, än, men vi har en idé om vem du är och om vad du har gjort tidigare. Vi tror att du: • Är utbildad civilekonom eller motsvarande. • Är målinriktad och har förmåga att sätta mål, driva verksamheten mot målen och följa upp. • Har förståelse och erfarenhet från vår bransch och är en god kommunikatör. • Är social, utåtriktad och engagerad. • Är flexibel och tillgänglig. • Har förmåga att ta beslut och få med dig gruppen. • Har självinsikt och viljan att lära och utvecklas i symbios med andra. • Har ett stort intresse för människor och ser medarbetarnas olika behov att växa. • Motiveras av att leda i förändring och utveckling, älskar att få vara med och forma den arbetsmiljö och företagskultur vi vill jobba i. • Goda kunskaper i ekonomi och redovisning. • Tidigare erfarenhet från lednings- och styrelsearbete. Idag består teamet av 32 personer varav många är delägare. Vi vill behålla känslan av att LR Akridi är ett litet företag även när vi växer och växlar upp till en mer professionell ledning och styrning. Vi lägger stor vikt vid att arbetsplatsen ska kännas som hemma, en plats där man mår bra och har möjlighet att hitta en bra balans mellan jobb och fritid. Vi tror på frihet under ansvar och hoppas att det är något som passar dig också. SOM VERKSAMHETSCHEF / VD HOS OSS... ... är du ansvarig för att leda bolaget och bygga en organisation som kan möta framtiden. Du driver strategier och affärsutveckling till en fortsatt hållbar och lönsam tillväxt. I rollen ingår ett brett ansvar och du kan förvänta dig en varierande vardag. Du kommer att arbeta med både strategiska och taktiska frågor såväl som med mer operativa arbetsuppgifter. VARFÖR LR AKRIDI? Vill du jobba på en tokigt bra arbetsplats där det är högt till tak och låga trösklar, då ska du söka till oss! "-Tiden går fort när man har roligt sägs det, jag har varit här i 10 år men det känns som om att jag precis börjat. Jag har både härliga kollegor och kunder. Det händer mycket inom branschen just nu och det är nog det som är det roligaste med det här jobbet, att man hela tiden ställs inför nya utmaningar och att man utvecklas i sin yrkesroll." START: Enligt överenskommelse PLATS: Halmstad OMFATTNING: Heltid, 100% LÖN: Månadslön Vi väntar med spänning på din ansökan. Skicka den så snart som möjligt! Vi hörs! KONTAKT: I denna rekrytering samarbetar vi med FSK People - Kajsa Ohlsson, Ida Johansson & Theresia Andersson.
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom affärsutveckling, främst inom transport, levereranslösningar men också försäljning. Ditt arbete sker i den operativa verksamheten med fokus på det strategiska och långsiktiga utvecklingen för verksamheten. Uppdraget innebär att driva och genomföra utveckling av vår kunds erbjudande med fokus på transport/leverans och försäljning. Uppdraget startar omgående eller enligt överenskommelse. Det är ett långsiktigt behov hos vår kund i centrala Borås, din anställning kommer till en början vara via Randstad Borås med tanken om anställning hos kund. Grundarbetstider är måndag-fredag dagtid, resor med övernattning förekommer periodvis. Arbetsuppgifter Utveckla, driva och implementera av leveranslösningar. Försäljning. Kompetensutveckling. Säkerställa genomförande inom beslutade aktiviteter och följa upp dessa. Arbeta nära och som en resurs till platschef i alla varianter av uppdrag och projekt. Till viss del stötta på nordisk nivå med samordna och utveckling av affären, inklusive sprida kunskaper och erfarenheter. För att vara lyckosam i denna spännande roll tror vi att du har en gedigen erfarenhet av affärsutveckling, implementering av processer och tagna beslut. Vi tror att du har erfarenhet av transportbranschen och erfarenhet från försäljning. För oss är det viktigt att du är en person som kan ställa tydliga krav likväl som du är prestigelös och ödmjuk. Du arbetar självständigt men får energi av att samarbeta med andra och har lätt för att kommunicera i de flesta forum. För information om rollen är du mycket välkommen att kontakta konsultchef Åsa Lindwall [email protected]. Vi arbetar med löpande urval som innebär tillsättning innan sista ansökningsdag, vi ser fram emot din ansökan redan idag! Ansvarsområden Utveckla, driva och implementera av leveranslösningar. Försäljning. Kompetensutveckling. Säkerställa genomförande inom beslutade aktiviteter och följa upp dessa Arbeta nära och som en resurs till platschef i alla varianter av uppdrag och projekt Till viss del stötta på nordisk nivå med samordna och utveckling av affären, inklusive sprida kunskaper och erfarenheter. Kvalifikationer Utbildning inom logistik/transport/affärsutveckling. Flerårig dokumenterad erfarenhet inom affärsutveckling med tyngd på försäljning. Svenska och engelska i både tal och skrift. God datavana. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vi söker efter en affärsdriven och kommersiell VD som vill kliva på en spännande resa i en växande industrikoncern. Som VD kommer du ta ansvar för att ta bolaget framåt genom att leda och utveckla företagets strategi, försäljning och marknad. Wiklunds Verktyg grundades 1990 med affärsidén att tillgodose professionella användare med verktyg av högsta kvalitet. Bolaget är en del av industrikoncernen Matenco Group, som består av fem dotterbolag med en omsättning om + 225 MSEK och höga ambitioner om fortsätt lönsam tillväxt. Wiklunds Verktyg erbjuder högkvalitativa verktyg och snabba leveranser genom samarbeten med några av världens ledande leverantörer inom skärande bearbetning. Företaget har ett brett sortiment av hårdmetallverktyg och levererar allt från borrar, fräsar och mätverktyg till bolag inom exempelvis flyg, medicin och bioteknik. En unik möjlighet för dig som vill ta dig an utmaningen som VD i ett mindre industribolag. Vi erbjuder dig det lilla bolagets fördelar tillsammans med koncernens resurser, utvecklingsmöjligheter och support. Motiveras du av en bred roll där du får ta ett helhetsansvar och leda initiativ kopplat till försäljning, samarbeten och affärsutveckling så kan du vara den vi söker. Ansvarsområden Leda verksamheten - Helhetsansvar för verksamhet, personal, P&L och strategi - Säkra en långsiktig lönsam tillväxt genom att synliggöra operativa mål och en tydlig uppföljning i verksamheten - Ansvara för bolagets ekonomi; budgetarbete, ekonomistyrning, uppföljning, rapportering tillsammans med Matenco Groups CFO Försäljning och marknad - Driva bolagets fortsatta expansion genom att utveckla och växa befintliga marknader - Leda försäljningsarbete och kundutveckling - Vidareutveckla digital försäljning genom marknadsföring, kommunikation och e-handel Ledarskap - Vara en närvarande och inspirerande ledare med förmåga att motivera och bygga ett framgångsrikt team med ett tydligt, utvecklande och coachande ledarskap - Leda en verksamhet bestående av 10 medarbetare - Utveckla kultur och engagemang för långsiktig framgång Vi ser gärna att du har erfarenhet av en ledande roll i någon form. Har du erfarenhet av försäljning och leverantörskontakter och förståelse för industri är det ett plus. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och vi värdesätter dina personliga kvaliteter. För att trivas i rollen tror vi du är en affärsmässig och prestigelös person med jordnära attityd precis som dina blivande kollegor. Du har även en god analytisk förmåga som kan utifrån siffror och rapporter förstå helhet och utifrån detta exekvera resultat. Då tillväxt i hög grad drivs av ökad försäljning och att utveckla samarbeten motiveras du av att skapa relationer och göra affärer. För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och ansvarsfull person som agerar självständigt för att lösa olika utmaningar. Arbetsplatsen: Vårt kontor ligger på Jordbrotorpsvägen 2, 136 50 Haninge. Vi har nyligen flyttat in i moderna lokaler där vi sitter tillsammans med Matenco AB. Lokalerna ligger i nära anslutning till pendeltåg med goda parkeringsmöjligheter om du har bil. Matenco Group är en industrikoncern som består av fem framgångsrika bolag som utvecklas snabbt. I bolagen finns mångårig erfarenhet och gedigen produktkunskap, där vi bidrar med att driva ett generationsskifte i form av ny kompetens, inspiration och innovation. I och med det nära samarbete som bedrivs mellan koncernens alla olika bolag finns det stora möjligheter för dig som vill utvecklas och utmanas. Ansökan: Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 december 2023. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi ser framemot din ansökan! Vill du veta mer? Om du har några frågor kan du kontakta Beatrice Birgersson på Matenco Group; [email protected]
Visar 1 till 10 av 44 jobb