Kundtjänstmedarbetare
Poolia Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du serviceinriktad, driven och nyfiken på nya utmaningar inom kundservice? Vi på Poolia söker kontinuerligt efter duktiga kandidater för framtida uppdrag hos våra kunder i Jönköpingsområdet. Detta är en generell annons för att samla intresseanmälningar inför kommande uppdrag inom kundtjänst. Genom att skicka in din ansökan nu, blir du en av de första vi kontaktar när ett uppdrag som matchar din profil blir aktuellt. Om tjänsten Uppdragen varierar beroende på kund och kan finnas inom både privat och offentlig sektor. Exempel på vanliga arbetsuppgifter: • Kundsupport via telefon och mejl, till både privat- och företagskunder • Order- och ärendehantering • Administration kopplad till kund- och produktdata i affärssystem Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet eller utbildning inom service, administration eller kundtjänst. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Har du erfarenhet av affärssystem och god datorvana är det meriterande. När du skickar in din ansökan via denna annons visar du intresse för kommande uppdrag. Vi går regelbundet igenom inkomna ansökningar och kontaktar dig när ett uppdrag som matchar din profil blir aktuellt. Om verksamheten Poolia är specialister på rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänstemän. Vi har lång erfarenhet och arbetar med välkända företag i olika branscher. Som konsult hos oss får du en trygg anställning, kollektivavtal, och möjlighet att bygga din kompetens genom spännande uppdrag.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi söker två stjärnor till Gerflors kundserviceteam
NearYou Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Om företaget Gerflor utvecklar golv- och vägglösningar till bostäder, kontor, sjukhus, restauranger och mycket mer. Gerflor har kontor och produktion över hela världen, med huvudkontor i Frankrike. De jobbar med lösningar som är unikt anpassade till respektive användningsområde. I Gerflor-koncernen hittar du flera berömda varumärken såsom Taraflex, Tarabus, Connor sports och DLW. De är världsledande inom tåliga golv och har ett stort fokus på design men även hållbarhet och miljö. Gerflor söker nu två medarbetare till sitt kundserviceteam i Sörred, Göteborg. En kommer jobba med fokus på front office (norsktalande), och en med fokus på back office. Tjänstebeskrivning Som en del av Gerflors kundserviceteam kommer du bidra till nöjda kunder, effektiv orderläggning, god kontakt med transportörer med mera! Du som jobbar front office kommer ha en viktig roll då du kommer att ha mycket kontakt med kunder, framför allt mot den norska marknaden, och på så sätt vara ansiktet utåt för Gerflor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av orderläggning, kundkontakt över telefon och mail, administration av kundregister och hantering av reklamationsärenden. Du som jobbar med back office kommer samarbeta tätt med lagerpersonalen i frågor kopplat till inleveranser, transport, tull, varumottagning och liknande. Du har en ”spindeln i nätet”-funktion och fungerar som en länk mellan de olika funktionerna. Du kommer vidare hjälpa till med kundservice och orderläggning vid behov. Som en del av kundserviceteamet kommer du samarbeta och kommunicera tätt med andra avdelningar i Sverige såväl som i andra länder. Tjänsten är placerad på Gerflors kontor i Sörred, och arbetstiden är förlagd dagtid på vardagar. I dessa roller får du möjlighet att bidra och ta ansvar! Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med service såväl som administration. Du är van vid att jobba med telefon och dator, och har kunskaper inom olika affärssystem. Du har förmågan att arbeta ordningsamt och strukturerat. För rollen med fokus på front office söker vi dig som utöver svenska och engelska även har mycket goda kunskaper i norska i tal såväl som skrift. Vi tror att du är en energifylld person som brinner för service. Till back office-rollen söker vi dig med bakgrund inom logistikbranschen. Vi ser att du tidigare har jobbat med transporter, tullhantering och liknande och är en van problemlösare. Du är en flexibel person som inte är rädd för att ta egna initiativ och hugga i där det behövs. Som person är du: • Driven och självständig • Serviceminded • Lösningsorienterad • Flexibel • Ansvarstagande Det är meriterande om du har kunskaper inom Visma Business. Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Din ansökan skickar du in via Nearyou’s hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 31 maj 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se.

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Redovisningsekonom
RF-SISU SMÅLAND
Redovisningsekonomer

RF-SISU Småland är Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas regionala och lokala organisationsled med främsta uppgift att stödja specialidrottsförbund/medlemsorganisationer regionalt och lokalt. Alla landets idrottsföreningar ska ha tillgång till ett likvärdigt och anpassat stöd oavsett idrott och geografisk hemvist. Vår huvudsakliga uppgift kan sammanfattas i att företräda, leda och stödja samt att bilda och utbilda inom föreningsidrotten. Vi skapar förutsättningar för vårt distrikts idrotter att nå svensk idrotts gemensamma vision. Svensk idrott – världens bästa! Läs mer om oss här: www.rfsisu.se/smaland Idrottsservice Småland AB söker redovisningsekonom Många idrottsföreningar och förbund är i behov av att få hjälp med sin ekonomi. Idrottsservice Småland AB, som tillhandahåller tjänster inom ekonomisk administration, är ett helägt bolag av RF-SISU Småland. Vi växer och är i behov av fler medarbetare. Vi söker en redovisningsekonom och erbjuder en tillsvidareanställning på 100 % (6 månaders provanställning) med start i december 2025, med fördel placering i Jönköping. Arbetsuppgifter • Löpande bokföring • Hantering av leverantörsfakturor • Fakturering • Löneadministration, vilket omfattar registrering av löner (även efterarbete till olika myndigheter), reseräkningar och avvikelserapportering • Bokslut Vi värdesätter att du som söker tjänsten • Har grundkunskaper och erfarenhet inom ekonomi och bokföring • Har grundkunskap och erfarenhet av lönehantering • Har intresse och erfarenhet av moderna system och digitalt arbetssätt samt av att utveckla befintliga rutiner och processer • Är flexibel, noggrann, samarbetsvillig och bra på att prioritera • Är väl förtrogen med idrottsrörelsens organisation RF-SISU Småland är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation i Småland. Vi företräder, utvecklar, utbildar och stödjer idrottsföreningar och specialidrottsdistriktsförbund (SDF) i Småland. Vårt uppdrag är regionalt och består av två delar – ett idrottsuppdrag där vi stödjer, företräder och utvecklar idrottsrörelsen i gemensamma frågor och ett folkbildningsuppdrag där vi ska sätta idéer i rörelse och stimulera till utveckling av idrotten genom bildning och utbildning. Vi tar avstamp i idrottsrörelsens gemensamma värdegrund – Idrotten vill. Vi har tre kanslier (Jönköping, Kalmar och Växjö) i Småland med 49 medarbetare som arbetar med olika former av föreningsutveckling samt stöd och service till de 1 700 idrottsföreningar och idrottsförbund som finns i Småland. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Ansökan, tillsammans med meritförteckning, personligt brev, löneanspråk och en motivering av varför just du är lämplig för jobbet, ska vara oss tillhanda senast 30 augusti 2025. Körkort är en förutsättning för tjänsten, då resor till kund förekommer. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde av tjänst sker 1 december 2025. Ansökan görs via formulär nedan. Läs mer om Idrottsservice Småland AB och RF-SISU Småland på vår webbplats: www.rfsisu.se/smaland Upplysningar om tjänsten lämnas av Axel Nyquist, VD, tfn 036-34 54 55 Anders Johansson, vice VD, tfn 036-34 54 06 Eva Persson, facklig företrädare Unionen, tfn 036-34 54 10 Vi undanber oss vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Jobba hos oss i Helsingborg!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Är du nyfiken på nya utmaningar inom kundservice, försäljning eller teknisk support? Detta en öppen intresseanmälan för dig som vill bli en del av vårt team i Helsingborg! Vi söker löpande efter engagerade medarbetare till flera av våra avdelningar. Oavsett om du brinner för service, är en problemlösare i teknisk värd eller trivs med att sälja – hos oss finns det en plats för dig. Du matchas till den avdelning som bäst passar dina styrkor och intressen. Om tjänsten Som kundservicemedarbetare är din roll avgörande för goda kundupplevelser och framgångsrik service. Du kommer ta emot inkommande samtal, mail, chatt och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service där du skapar väl anpassade lösningar för kundens behov. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Arbeta administrativt i olika system med uppgifter som mail, chatt och ärendehantering Bedriva merförsäljning på några av våra avdelningar Erbjuda anpassade lösningar för att bygga värdefulla och långsiktiga kundrelationer Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckors betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för kundservice, försäljning eller teknik och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som vill ta sin karriär till nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig och noggrann i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service, försäljning eller support är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder inledningsvis behovsanställning med goda möjligheter till tillsvidareanställning för rätt person. Arbetstider: Vi erbjuder vardagar, kvällar och helger utefter din tillgänglighet! Är du redo för nästa kliv i karriären? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Kommunikatör till Riksförbundet Enskilda Vägar
Wise Professionals AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om rollen Som kommunikatör hos REV får du ett varierat uppdrag. Du ansvarar för att skapa och publicera innehåll i flera kanaler – från sociala medier och webb till trycksaker. Du är också delaktig i planering och strategiarbete, och bidrar till att utveckla förbundets kommunikation och synlighet. Rollen innefattar även medlemskontakt och administration, vilket ger dig en god förståelse för målgruppen och förbundets verksamhet. Kansliet är beläget i fina lokaler på Riddargatan i centrala Stockholm, där vi är fyra personer. Du rapporterar till kanslichefen. Exempel på arbetsuppgifter: Skapa och publicera innehåll för sociala medier, webb, nyhetsbrev och trycksaker. Planera och producera text, bild, video och grafik – från idé till publicering. Skriva artiklar, debattinlägg och pressmeddelanden. Anpassa innehåll efter kanal och målgrupp för att driva engagemang och stärka varumärket. Följa upp och analysera resultat i digitala kanaler. Delta i event och medlemsaktiviteter runt om i Sverige. Hantera medlemskontakt och viss administration. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att du är en kreativ och självgående kommunikatör med god samarbetsförmåga. Du är nyfiken, strukturerad och trivs med att arbeta operativt med kommunikation. Du har ett intresse för samhällsfrågor och vill förstå de utmaningar våra medlemmar möter. Vi ser gärna att du har: Några års erfarenhet från en liknande roll. Goda kunskaper i Adobe CS, som InDesign, Photoshop, Illustrator och Premiere eller liknande. Van vid att arbeta med sociala medier. Erfarenhet av att skapa och redigera bild- och enklare videomaterial. Erfarenhet av webbpublicering  Erfarenhet av analysverktyg som Google Analytics. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.  Relevant eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av föreningsliv, förbund eller varit aktiv i styrelse inom samfällighet eller bostadsrätt. Om Riksförbundet Enskilda Vägar REV grundades 1949 och är idag Sveriges största intresseorganisation för enskilda vägar. Med närmare 14 000 medlemmar representerar vi vägföreningar och samfälligheter som tillsammans ansvarar för vägar som används av över 1,5 miljon människor. Vi erbjuder rådgivning, medlemsförsäkring och arbetar aktivt för att bevaka våra medlemmars intressen i lagstiftningsprocesser och gentemot myndigheter. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR.  Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig senior rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Jobba hos oss i Eskilstuna!
Responda Group AB
Kundtjänstpersonal

Söker du ett flexibelt och meningsfullt jobb där du får hjälpa kunder varje dag? Detta är en öppen intresseanmälan för dig som vill bli en del av vårt kontor i Eskilstuna! Vi söker löpande efter engagerade medarbetare till vår svarsservice. Om du brinner för att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö – då vill vi höra från dig! Om tjänsten Som svarsservice agent är din roll avgörande för goda kundupplevelser och effektivt kundbemötande. Du kommer ta emot inkommande samtal och hjälpa kunder genom engagerad och meningsfull service. Du kommer att: Ta emot inkommande kundsamtal och bemöta kundens behov med professionalism och engagemang Säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet Arbeta mot uppsatta mål och få löpande stöd och feedback från din ledare Vårt erbjudande Lön enligt kollektivavtal via Unionen och Almega. Två veckor med betald utbildning samt kontinuerlig coachning och utbildning i din roll. Stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget. Friskvårdsbidrag Modernt kontor i en stimulerande och aktiv arbetsmiljö med teamaktiviteter och roliga händelser för att främja en god gemenskap! Vi söker dig som Har ett intresse för service och drivs av att utvecklas inom det Har siktet på framgång - en driven och engagerad stjärna som alltid vill uppnå nästa nivå! Trivs med att samarbeta för att uppnå gemensamma samt individuella mål. Är punktlig, noggrann och effektiv i ditt arbetsutförande och har ett öga för kvalitet. Tidigare erfarenhet av service är meriterande, men inget krav - vi ger dig verktyg att lyckas! Krav för tjänsten Flytande i svenska i både tal och skrift Goda kunskaper i engelska Har datorvana Godkänd gymnasieutbildning Anställningsform och startdatum Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Vi erbjuder behovsanställning utefter din tillgänglighet! Arbetstider: 07.00-23.00 alla dagar i veckan - vi ser gärna att du är flexibel och kan jobba vardagar och helger. Är du redo för nästa kliv? Tveka inte - Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 december 2025
Planeringshandläggare vid funktionen för planering

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du klokheten att förutse vad som ska hända? Då kanske du är vår nästa kollega! Den senaste tidens säkerhetspolitiska utveckling och Sveriges roll som allierad i Nato sätter MSB:s arbete i en historiskt viktig kontext. MSB utvecklas till Myndigheten för civilt försvar (MCF) och driver samtidigt utvecklingen av Sveriges civila försvar och krisberedskap framåt.  MSB:s operativa avdelning spelar en viktig roll i denna utveckling och avdelningens arbete präglas starkt av att vidareutveckla arbetssätt för att möta de krav som omvärldsutvecklingen ställer. På avdelningen finns en operativ stab som skapar förutsättning för det aktörsgemensamma operativa arbetet inom beredskapsstrukturen och det civila försvaret.   Operativa avdelningen söker nu planeringshandläggare till den operativa stabens M5-funktion. Initial placering sker på Enheten för det operativa ledningssystemet.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter I rollen som planeringshandläggare bidrar du till funktionens operativa planering över hela hotskalan. Planeringsarbetet utgår från generiska risker likväl som scenariospecifik planering vid förhöjda risker eller händelser, allt för att hantera risker som kan få betydande konsekvenser i samhället. I arbetsuppgifterna ingår även metodutveckling för bedömanden, scenarioanalyser och omfallsplanering. I dina arbetsuppgifter ingår: - Planeringsuppgifter - Bedömningar - Utveckling av arbetssätt för planering - Samverkan med övriga stabsfunktion samt andra verksamheter eller enheter inom MSB och, efter behov, även samverkan med andra aktörer I rollen kommer du få möjlighet att bidra till det förändringsarbete som pågår på myndigheten och inom avdelningen. Det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö där arbetsformer och produkter kontinuerligt utvecklas. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner relevant för rollen - Kunskap om svensk krisberedskap och totalförsvar - God förmåga att sammanställa information, analysera och dra slutsatser, enskilt och tillsammans med andra - Förmåga att kommunicera komplexa frågor på ett enkelt sätt, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska - Förmåga att bereda och föredra underlag för beslutsfattare även under knappa tidsförhållanden Det är meriterande om du har: - Arbetat med planeringsuppgifter och metodkunskap om planering - Erfarenhet av arbete i stabsstruktur - Natokunskap - Kunskap och erfarenhet om MSB:s organistion och förståelse för myndighetens olika ansvarsområden Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Som person ser vi att du har en personlig mognad samt förmåga att anpassa dig till olika situationer och sammanhang. Du ska kunna växla mellan att ha ansvar för strategiska frågor, såväl som att hantera praktiska arbetsuppgifter. Vidare är du strukturerad och har helhetssyn.  Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB:s operativa stab är under utveckling därför blir det en viktig del av uppdraget att utveckla av funktionens verksamhet och arbetsformer, i relation till staben som helhet. Arbetet utförs i nära samarbete med andra stabsfunktioner som till exempel M2 Lägesbild, M3 Genomförande och Övning och lärande. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta Jenny Wärja, som enklast nås via mail [email protected]. Längre svarstider kan förekomma på grund av semesterperiod. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
HR-specialist med fokus på chef- och ledarutveckling i Sundsvall
Försäkringskassan
Personal- och HR-specialister

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs  Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-specialist med fokus på chef- och ledarutveckling i Stockholm
Försäkringskassan
Personal- och HR-specialister

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs  Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-specialist med fokus på chef- och ledarutveckling i Göteborg
Försäkringskassan
Personal- och HR-specialister

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Verksamhetsområde Chef- och medarbetarutveckling driver myndighetens arbete inom områdena chef-, ledar- och medarbetarskap. I samarbete med verksamheten ansvarar verksamhetsområdet för att tillhandahålla utvecklingsinsatser till samtliga chefer och medarbetare inom myndigheten. HR-specialist, chef- och ledarutveckling, kompetensutveckling Som HR-specialist tillhör du verksamhetsområdet HR Stöd med placering inom enheten Chef- och ledarutveckling som består av 10 medarbetare som har sin placering i Stockholm, Göteborg, Sundsvall och Örebro. Du skapar ett mervärde för verksamheten genom att utveckla och leverera såväl lärarledda som digitala kompetensutvecklingsinsatser inom chefs- och ledarskapsområdet. Målgruppen är chefer på olika nivåer. I dina arbetsuppgifter ingår också att vara uppdaterad på och kontinuerligt omvärldsbevaka forskning som är kopplad till chef- och ledarutvecklingsområdet, men också kring pedagogik och lärande. I ditt ansvar ingår också att hantera digitala verktyg för olika kompetensutvecklingsinsatser samt att samordna den centrala kompetensutvecklingsbudgeten. Du har ett proaktivt, konsultativt och verksamhetsorienterat arbetssätt. Du samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål och främjar nya idéer, utvecklar lösningar och stödjer nytänkande. Som HR-specialist är du bärare av HR’s styrdokument, processer och HR-verktyg, vilket innebär att du vid behov stödjer implementering av dessa delar. Rollen innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter, vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har examen från högskola/universitet inom HR, beteendevetenskap, pedagogik och vuxnas lärande och/eller ledarutveckling eller har erfarenheteter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att initiera, planera, leda och driva uppdrag inom området • har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt • har mycket goda kunskaper inom chefs- och ledarskapsområdet • är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga • kan processleda en grupp både fysiskt och på distans • har förmåga att skapa stabila och förtroendefulla relationer till våra samarbetspartners. Det är meriterande om du • är diplomerad eller ICF-certifierad coach • har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och facilitera grupper/team och av ledningsgruppsutveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska tester användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs  Kontaktpersoner Tf enhetschef: Ia Holm, 010-116 90 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Carin-Maria Dahlberg, 010-113 10 47 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76, Saco-S: Matilda Eneqvist, 010-118 33 81, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025