Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Vi arbetar tillsammans i en miljö där samarbete och ömsesidigt stöd är grundläggande för att skapa en inspirerande arbetsatmosfär. På vår regiongemensamma enhet arbetar en liten arbetsgrupp på 5 medarbetare inom ett centraliserat kontrolluppdrag. Vi finns placerade på olika arbetsställen. Då vårt uppdrag växer söker vi nu 2–3 nya kollegor. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare inom detta nationella uppdrag kommer du att arbeta med olika typer av beslut för att förhindra felaktiga utbetalningar. En central del i arbetet är att ta emot och handlägga underrättelser från andra myndigheter tex ärenden där arbetsgivare eller arbetssökande inte längre uppfyller kraven för fortsatt ekonomiskt stöd. I arbetet krävs god analytisk förmåga, noggrannhet och effektivitet i handläggningen. Besluten vi hanterar handlar både om olika arbetsgivarstöd och aktivitetsstöd. I arbetet förekommer kontakt och samarbeten med andra avdelningar, lokalkontor och andra myndigheter. Vi söker dig som trivs med att göra bedömningar och fatta välgrundade beslut utifrån gällande regelverk. Du kommer att hantera omprövning av arbetsmarknadspolitiska program och insatser för arbetssökande samt beslut om lönestöd till arbetsgivare. Arbetet är i stora delar av administrativ och beslutsfattande karaktär. För att lyckas som arbetsförmedlare inom detta uppdrag ser vi att du trivs med att: Tolka och tillämpa lagar och regelverk Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt Navigera och arbeta i flera system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål Arbeta självständigt inom givna arbetsuppgifter Kommunicera med din närmsta chef och dina kollegor på distans Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag, då är Arbetsförmedlingen platsen för dig! Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsort är vid något av Arbetsförmedlingens kontor i landet. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans på viss del av din arbetstid när verksamheten tillåter. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Du är eller har varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen under minst två år, samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Erfarenhet av att jobba med uppgifter av kontrollerande eller utredande karaktär Erfarenhet från att jobbat med beslut och/eller återkallande av olika insatser, program och lönestöd Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. Mer om statliga värdegrunden Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 28. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Kontakt: Klas Nordblom - SACO-s [email protected] (För frågor om tjänsten mellan 2025-06-27 - 2025-07-11) Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Är du i början av karriären och vill ta dig an uppgiften att leverera service i toppklass? Toppen, då har vi en perfekt roll för dig! Nu har du nämligen möjlighet att bli en del av ett härligt kundserviceteam på ett av våra omtyckta kundföretag som öppnar ett nytt kontor i Västerås.Du blir en del av ett snabbväxande företag som just nu bygger upp sin nya kundserviceavdelning. Som kundservicemedarbetare hanterar du inkommande samtal och bokningar. Din uppgift blir attge professionell service och vägledning till företagets kunder via bland annat telefon och mail. Startdatum för rollen är 1a september 2025. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: Ta emot inkommande samtal och ge kunder rätt information och stöd. Boka tider och guida kunder baserat på deras behov. Arbeta lösningsorienterat för att säkerställa en positiv kundupplevelse Besvara allmänna frågor om verksamheten, så som öppettider och placering av kontor. Vem är du? Vi söker efter dig som är i början av din karriär och vill växa in i rollen som kundservicemedarbetare. I denna roll kommer du att ha flera kontaktytor, både med kunder och kollegor, och det är därför viktigt att du trivs i en social och serviceinriktad roll. Det är även viktigt att du kan bemöta människor på ett professionellt och lyhört sätt. Vidare tror vi att du är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att ge det där lilla extra. Stämmer det in på dig? Eller har du andra kvalitéer som gör dig till en proffsig kundservicemedarbetare? Vi är nyfikna på dig! Kvalifikationer: Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift Är strukturerad, självgående och har god förmåga att lösa problem. Drivs av att arbeta mot mål och skapa goda kundupplevelser. Har en positiv och lösningsorienterad inställning. Placering: Västerås Omfattning:Heltid.Arbetstiderna är schemalagda mellan 07:00–19:00, med 8-timmarspass per dag. På sikt kommer även kväll- och helgarbete vara aktuellt. Anställning:Du blir initialt anställd som konsult av oss på The Place i 4 månader, med goda möjligheter till att sedan bli direktanställd av kundföretaget. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – ni som lyckas knipa platserna blir en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor (inklusive kollektivavtal). I The Place har du en Worklife Partner som vill följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Vi söker en administratör / ledningsstöd 100% Är du en strukturerad och engagerad person som gillar att ha många bollar i luften? Vill du vara spindeln i nätet på en arbetsplats där ungdomar står i centrum? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi söker en flexibel administratör med ledningsstödsfunktion. I denna roll kommer du att ha en nyckelposition i vår verksamhet – en blandning av praktiska, administrativa och utvecklingsinriktade uppgifter. Din tjänst kommer vara delad mellan Designgymnasiet 25% och Klara gymnasium 75% som huserar vägg i vägg med varandra. Arbetsuppgifter • Administrativa uppgifter såsom inköp, studieplanshantering, betygshantering, beställningar, datoransvar och schemaläggning m.m. • Ansvar för ronder (t.ex. städ), struktur och förbättringsarbete • Vara ett stöd i vikariesituationer och själv känna dig bekväm med att hjälpa till i klassrummet. • Vara en del av, eller arbeta nära, ledningsgruppen • Delaktighet i kvalitets- och utvecklingsarbete. På Klara kommer du bland annat vara aktiv medlem i vår likabehandling- och värderingsgrundsgrupp. • Skapa goda relationer med ungdomar och kollegor Vem är du? • Du har god administrativ förmåga och gillar att skapa struktur • Du har lätt för att samarbeta och trivs med ansvar • Du har intresse för kvalitetsutveckling och förbättringsarbete • Du är lösningsorienterad och serviceinriktad • Du har en varm och professionell relation till ungdomar Meriterande verktygskunskaper Det är en fördel om du har erfarenhet av: • Schoolsoft • Opto (ekonomiprogram) • Skola24 • Kommunala system Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder alla våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även ett generöst friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning, personalrabatter samt möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Provanställning om 6 månader tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Ansökan och kontakt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem eller Platsbanken då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-10. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag då ny terminsstart närmar sig och vi gärna ser att vi har ny medarbetare på plats till dess. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Emma Hellberg, [email protected]. Under sommaren svarar jag sporadiskt på mail och är inte tillgänglig via telefon men du kan maila förslag på tid om du vill ha telefonkontakt. Välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt och nationellt. Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du: Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och......utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Du blir Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi arbetar utifrån bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Vi har kunden i fokus och en gemensam ambition om service i världsklass. Vi gillar att ligga i framkant och den utveckling som samhället befinner sig i utmanar oss att pröva nytt och att våga ta initiativ. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig.” Anna Erlandsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-11. Placeringsort: Oskarshamn Rekryterande chef: Anna Erlandsson Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vill du vara med och göra skillnad för resenärer i Dalarna? Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad kundrådgivare till vår kundservice i Borlänge för ett föräldravikariat. Föräldravikariat Kundrådgivare till Dalatrafik, Borlänge Arbetsuppgifter Som kundrådgivare hos Dalatrafik är du en viktig länk mellan oss och våra resenärer. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder via telefon och e-post, där du svarar på frågor om våra biljetter, tidtabeller och hjälper till att lösa problem på ett professionellt och empatiskt sätt. Du arbetar i ett team där service, samarbete och lösningsfokus står i centrum. Arbetet kan periodvis vara intensivt, vilket kräver att du är stresstålig och flexibel. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som: Är positiv, professionell och lösningsorienterad Har lätt för att kommunicera och trivs med att hjälpa andra Är ansvarstagande och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt Du ska: ha god dator- och telefonvana Tala och skriva flytande svenska samt ha goda kunskaper i engelska ha kunskaper i Officepaketet Meriterande: Erfarenhet av kundservice eller liknande arbete Eftergymnasial utbildning inom transport/logistik Erfarenhet från taxi-, buss- eller förarbranschen Lokalkännedom i Dalarna Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är engagerad, strukturerad och har ett genuint intresse för att ge god service. Du har även en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt och är angelägen om att nå bra resultat med hög kvalitet. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan Arbetstider: Måndag till fredag kl.08-17.00 Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskad start augusti Uppdragslängd: Löpande Anställningsform: Särskild visstidsanställning DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vi söker nu till vår kund, en glad och social Facility Assistant som brinner för att leverera service i världsklass! Vår kund är ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. Du blir anställd av Inte Bara Post Bemanning och uthyrd till vår kund. Annonsen är anonym. Vi delger givetvis vilket företag det gäller om du går vidare i rekryteringsprocessen. DIN ROLL I rollen fokuserar du på att stötta den dagliga driften av kontoret för att säkerställa en välfungerande och smidig arbetsmiljö. Du rör dig på kontorets interna ytor och har en central roll för att skapa en inspirerande och härlig arbetsmiljö. Du arbetar du tätt med 2 kollegor i receptionen men också självgående med varierande arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att se vad som behöver göras och du gör gärna det där lilla extra för att kunder såväl som kollegor ska känna sig välkomna. Du kommer att vara en viktig person för att säkerställa en hög servicenivå till samtliga på kontoret samt att du även är ansiktet utåt för företaget. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra postrutiner och pakethantering Besvara inkommande samtal Växel- och mailhantering Kafferundor Tömma och fylla på diskmaskiner Utföra dagliga kontorsrundor Se till att kontoret är snyggt och välkomnande Förberedelser inför möten och interna event Administrativa arbetsuppgifter såsom beställning av kontorsmaterial och leverantörskontakt Stötta receptionen vid behov VEM ÄR DU? För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är social, prestigelös och trivs i ett högt tempo. Du är initiativtagande, lösningsorienterad, en teamplayer och har lätt för att se vad som behöver göras – och du agerar. Din professionella attityd och ditt öga för detaljer gör dig till en självklar ambassadör för både företaget och arbetsmiljön. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av serviceyrket Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska, då vår kund är ett internationellt företag Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.
Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för allmänhet och företag. Som controller på Kronofogden arbetar du med olika uppdrag inom ramen för styrning och stöd. Ekonomienheten bildades 1 januari 2024 för att samla myndighetens controlleruppdrag. Här arbetar vi med myndighetens alla styrprocesser nära ledningen men även med det stöd som verksamheten har behov av inom planering och uppföljning. Vår storlek på myndighet gör att det finns goda möjligheter till spännande utmaningar men även att få överblick och skapa sig en förståelse av hela verksamheten. Om jobbet Dina arbetsuppgifter är varierande och du har nära kontakt med chefer i vår verksamhet och inom stödfunktioner. Det är viktigt att du kan se helheten genom att ha uppdrag som rör sig mellan styrande uppdrag och det stöd vi ger till resten av organisationen både inom ekonomi och verksamhet. Det kan t.ex. vara att driva och samordna arbetet för hela myndighetens budget och verksamhetsplan eller ge stöd i prognosarbete och uppföljning på avdelningar och enheter i organisationen. För att trivas som controller i den här rollen behöver du ha intresse och förmåga att hantera både ekonomi, verksamhet, utvecklingsfrågor och kravställning. Det är också viktigt att du kan se helheten men med förståelse för detaljer. Inom enhetens uppdrag är efterlevnad av regelverk en viktig grund och även fokus på arbete för att utveckla våra arbetsprocesser, ekonomisystem och BI-verktyg. Rollen som controller hos oss innebär att du kommer att ha uppgifter som kopplar mot såväl externredovisning som intern redovisning som ska stödja planering och uppföljning, t.ex. arbete med ekonomimodellen. Vårt uppdrag omfamnar hela processen från budgetunderlag till årsredovisning. Du ger stöd i form av analyser och medverkar eller leder olika utvecklingsuppdrag inom enhetens ansvarsområden. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I denna roll kommer du genom planering, analyser och uppföljning att bidra till att verksamheten uppnår sina mål och kan arbeta med viktiga uppgifter för att motverka brott. Enheten består av 22 medarbetare. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga controllers på enheten genom inom olika uppdrag, leveranser och produkter. Huvuddelen av enheten är placerad i Sundbyberg, en mindre grupp om 4 medarbetare är placerade i Göteborg. Det innebär att resor till Sundbyberg förekommer. Du kommer att rapportera till enhetschefen som har sin placering i Sundbyberg. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du arbetar resultatinriktat, visar handlingskraft och arbetar fokuserat mot det som ska uppnås. Du är stabil och förtroendeingivande i mötet med människor i utsatta situationer. Du har lätt för att kommunicera och pedagogiskt i mötet med kunder. Du har en analytisk förmåga som innebär att du ser samband och hittar den mest effektiva lösningen. Du anpassar dig efter förutsättningarna och de förändringar som sker. Dina kvalifikationer: - minst 5 års aktuell erfarenhet av controlling inom svensk myndighet på en myndighetsövergripande nivå, med aktuell erfarenhet avser vi de senaste fem åren - minst 5 års arbete i ekonomisystemet UBW och funktioner kopplat till kravställning på användning och förändringar utifrån verksamhetens behov - minst 5 års arbete i systemet Mercur kopplat till budget och prognosarbete med bred förståelse av systemet och erfarenhet av kravställning av nya funktioner - god kunskap om och erfarenhet av att arbeta med statens modell för investeringar och finansieringsformer - god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete hos oss på Kronofogden. Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som controller. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-18! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Trafikplanerare till servicetrafiken Från 1 juni 2025 gick Kollektivtrafikförvaltningen över till en helt ny organisation. Vill du ha en central roll i planeringen av servicetrafikens resor? Vi söker noggranna och strukturerade trafikplanerare som vill ta ansvar för att skapa smidiga och effektiva resor för våra resenärer. Du som ansöker ska vara en person som är bärare av Region Dalarnas värdegrund "Öppenhet, Respekt och Ansvar". Arbetet är förlagt i Borlänge och arbetstiderna är dagtid. Annonsen avser en tillsvidareanställning och ett vikariat. Trafikplanerare till servicetrafiken, Borlänge Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter: Planera och schemalägga alla återkommande och enstaka resor inom servicetrafiken. Hantera inkommande samtal från olika aktörer och ge snabb och tydlig information. Administrera och svara på ärenden från funktionsbrevlådan. Samarbeta med driftledare och andra berörda parter för att säkerställa optimala resor. Nära samarbete med Dalarnas kommuner och trafikföretag. Uppdatera och justera planeringen vid behov för att möta förändrade förutsättningar. Vi erbjuder: En viktig roll i en verksamhet som gör skillnad för många människor. En stimulerande arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter. Övrig information Kvalifikationer Krav för tjänsten Minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot transport eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig Tidigare erfarenhet av trafikledning eller motsvarande arbetsuppgifter. Mycket god datorvana Kan kommunicera mycket bra på svenska i både tal och skrift. Meriterande för tjänsten Högskoleutbildning inom transport, logistik eller motsvarande utbildning. Vi söker dig som: Är strukturerad, noggrann och van vid att hantera flera uppgifter samtidigt. Har god kommunikationsförmåga och kan hantera kontakt med olika aktörer professionellt. Är lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du erfarenhet av ekonomiarbete och akademisk examen inom ekonomi? Är du en mångsidig ekonom som trivs i en verksamhetsstödjande roll? Då kan det här vara rollen för dig! Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen. Staben består av cirka 100 medarbetare som är organiserade för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och politikens behov. Till den enhet som stödjer utbildningsförvaltningen söker vi nu en ny kollega. Inom utbildningsförvaltningen finns alla pedagogiska verksamheter för barn och elever 0-19 år och nämnden har en omsättning på 7 miljarder kronor. Vi sitter i moderna lokaler med stadens bästa pendlarläge i det nya Stadshuset som ligger precis intill centralstationen. Beskrivning av arbetsuppgifter Som ekonom kommer du att arbeta med budget, uppföljning och analys av verksamhetens ekonomi. Du analyserar och följer upp resultat samt bevakar resultatutvecklingen för enheter och områden. Det ingår även att ta fram prognoser kopplade till verksamhet och personal samt bidra med ekonomisk kompetens vid framtagandet av underlag och dokument. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du ska ha erfarenhet av ekonomiarbete och goda kunskaper i Microsoft 365. Har du erfarenhet av ekonomiarbete inom kommun, region, stat eller större privat företag är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska är ett krav. Som person har du god samarbetsförmåga och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Dessutom är du en person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Nyström, ekonomichef, 018-727 10 08. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
MachineGames is looking for an Associate HR Generalist to join our studio. This role is for someone who likes to engage in a wide variety of areas of responsibility on different levels. The responsibilities are spanning from day-to-day operative HR-support and administration to projects related to for example health safety and work environment or compensation and benefits. In this role you will be part of a close-knit support team, and you will be reporting to the HR manager of the studio. Our studio is located in central Uppsala, Sweden which is a small and vibrant city 30 minutes north of the capital Stockholm. It has a historical heritage reaching back to pre-medieval times. MachineGames is a part of ZeniMax Media inc. alongside sister studios Arkane, Bethesda Game Studios, Id Software, and ZeniMax Online Studios. Our studio has a legacy of being down to earth and our everyday work as well as our long-term goals are driven by our values: - We value Team performance over individual performance - We practice an open-door policy - We deliver what we promise - We give constructive and actionable feedback - We practice ownership and accountability - We learn from our mistakes. This is a permanent position starting as soon as possible. For this role you must be permanently located within commuting distance of Uppsala and hold a Swedish work permit or be a Swedish citizen. Responsibilities Provide day-to-day HR support and administration. Engage in projects related to health safety, work environment, and compensation and benefits. Foster relationships and collaborate closely with leadership teams and various other internal and external stakeholders. Manage trainee and internship programs and maintain relationships with educational institutions. Coordinate with legal and other stakeholders for employment contracts, relocation agreements, and immigration paperwork. Provide support with staffing plans and hiring priorities together with HR Manager and studio leadership. Work with the corporate immigration team and vendor on all immigration related Responsible for administration of expatriate or immigration programs in collaboration with corporate immigration team. Ensure compliance with health and safety programs, as well as HR-led employee onboarding programs. Plan and execute employee engagement events and welfare plans in collaboration with HR Manager and Office Team. Manage exit processes for terminating employees. Support supervisors with employee relations matters. Maintain accurate employee records in compliance with GDPR. Ensure local HR policies are up to date with legislation and best practices. Participate in diversity and inclusion initiatives. Support the HR Manager with salary mapping and compensation projects. Monitor HR email and channels, responding to queries in a timely manner. Create employment-related documents, such as employment certificates and agreements. Support HR Manager with rolling out global policies at the local level. Qualifications Formal education in human resources management. Experience from a human resources role in a dynamic organization. An eye for details and a focus on delivering in a timely manner. Proven track record of knowing the balance between being service-minded and efficient, as well as an ability to prioritize independently. Proficiency in the MS Office suite or equivalent. Demonstrated ability to maintain confidentiality of information, exercise good judgement and discretion in handling information. Experience of an international setting and an ability to communicate at a professional level, both in writing and verbally in English Demonstrated ability to maintain confidentiality of information, exercise good judgement and discretion in handling information
Välj ett jobb för att visa detaljer