Skadeberäknare till Werksta Haninge
Werksta Sweden AB
Skadereglerare och värderare

Om rollen Som Skadeberäknare på Werksta Haninge spelar du en central roll i vår skadehanteringsprocess. Du är ansvarig för att genomföra skadebesiktningar och arbetar tätt med vårt team för att säkerställa att skador på fordon repareras effektivt och med högsta kvalitet. Krav och kvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som skadeberäknare och som har en bakgrund inom bilskadebranschen. Du är noggrann och har en god analytisk förmåga. För att lyckas i rollen behöver du inneha följande kvalifikationer: Erfarenhet av att arbeta med skadebesiktningar och -beräkningar. Kunnig i kalkyleringsprogrammet Cabas. Förmåga att ge utmärkt kundservice och kommunicera tydligt med alla parter. B-körkort är ett krav. Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Skadebesiktning av bokade bilar, inklusive fotobesiktningar och hantering av drop-in och bärgade fordon. Kommunicera och koordinera med försäkringsbolag för att säkerställa korrekta skadeberäkningar. Administrativa uppgifter relaterade till skadeärenden. Stödja andra enheter vid behov för att säkerställa smidiga arbetsprocesser. Vi erbjuder dig På Werksta får du möjligheten att arbeta i en dynamisk och framåtsträvande miljö. Du kommer att ingå i ett kompetent team där din utveckling står i fokus. Läs mer om oss och vad vi erbjuder på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Tomas Holöien på08-522 395 77.Välkommen med din ansökan! Om koncernen WerkstaWerksta är Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt och har idag totalt 38 verkstäder och cirka 700 anställda i Sverige. Vi fokuserar på att erbjuda högsta service och kundnöjdhet och strävar efter att vara det självklara valet vid bilskador. Werksta-gruppen inkluderar även Autoklinikka i Finland med över 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
HR Partner med fokus på Compensation & Benefits - Vikariat
Svea Renewable Solar AB
Personal- och HR-specialister

Inget bolag kan existera utan bra människor. Vissa säger till och med att HR är den överlägset bästa och absolut viktigaste funktionen i ett bolag. Om du håller med, är du förmodligen den vi söker! Ju fler kompetenta människor och talanger vi får in och håller kvar inom bolaget, desto mer effektivt och bra kan vi arbeta tillsammans för att rädda planeten. I vår strävan att erbjuda fossilfria lösningar till våra kunder.Vårt mål som People Growth team är att; vara den mest attraktiva arbetsgivaren, att kunna attrahera och behålla de mest kompetenta och engagerade Power Shifters för att främja tillväxt och framgång.Detta gör vi genom att stödja, möjliggöra och transformera People Growth inom Svea Solar. Allt för att vara en branschledande HR funktion. Och det är här du kommer in i bilden... Rollen I rollen som HR Partner är du en del av vårt svenska People Growth-team och rapporterartill Chief HR Officer, Cecilia Wirén. Du ansvarar huvudsakligen för HR-arbetetmot våra tjänstemannaavdelningar inom Sales, Commercial, Marketing &Sunbeam.Du fokuserar på dagliga HR-uppgifter där dustödjer du och agerar kontaktpunkt för våra ledare.Som HR Partner hos oss får du även ta lead och äga ett specialistområde, där denna roll tar ett helhetsägandeskap överCompensation & Benefits.Enviktig KPI för dig under närmsta året är att "Set a clear Svea Solar compensation structure".Du driveraktiviteter som implementering av system &processer, bygger jobbarkitekturer, ser över bonusprogramm.m. så att vi blir compliant enligt det nya lönetransparensdirektivet, i det ingår såklart även utrullning till organisationen. Du ansvarar även förlönekartläggning och lönerevision.Denna tjänst är ett vikariat på heltid,startar omkring 1 apriloch stäcker sig ca1 år framåt.I rollen ingår även: Rådgivning och coachning av ledare. Självständigt skapa, stödja och leverera i projekt, processer och policys relaterade till medarbetarcykeln. Kontinuerligt förbättra och utvärdera processer och strategier för att bättre stödja din del av organstationen. Stödja verksamheten i att använda gemensamma verktyg, metoder och arbetssätt. Genomföra utbildningar och workshops för att anställda och ledare, såsom HR-forum, chefsintro etc Administrera organisations och medarbetarförändringar i vårt HR-system, Sympa. Säkerställa korrekt anställningsdata för din del av organisationen, självklart i samarbete med vår rekryteringsfunktion. Analysera HR-data för insikter i det dagliga arbetet. Är vi en match? För att vara en bra match tror vi att du har: Flera års arbetslivserfarenhet i en liknande roll, helst i ett snabbväxande företag, där du stöttat funktioner inom liknande funktioner. Erfarenhet och/eller ett stort intresse av att driva arbete inomCompensation & Benefits. Flytande i svenska och engelska. Som person tror vi att du är kommunikativ, strukturerad och en sann relationsbyggare. Med ditt intresse för verksamheten och en stark affärsmässighet finner du det motiverande att arbeta nära de operativa avdelningarna. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här! Om Svea Solar Vi på Svea Solar har ett tydligt uppdrag som bolag – att avsluta användningen av fossila bränslen. Våra installationer har hittills hjälpt till att undvika CO2-utsläpp motsvarande elförbrukning för 1 400 000 hushåll under ett helt år. Men vi är inte bara marknadsledare inom installation av solceller. Nu adderar vi som bolag ytterligare produkter till vår portfölj och fortsätter vår resa mot en hållbar framtid genom att driva innovation inom energisektorn. Våra erbjudanden inkluderar värmepumpar i samarbete med IKEA, laddare för elbilar, batterier, elavtal och vår egen mjukvara för energioptimering (VPP). Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla nya lösningar som gör skillnad – både för våra kunder och klimatet. Mångfald och inkluderingVi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar tillkreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli del av the Power Shift När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow. Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Om rekryteringsprocessen Du behöver intebifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse Vi inleder processen relativtomgående efter att annonsen publicerats Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidatgör vi bakgrundskontroll av belastningsregister För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key! Varmt välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
PEOPLE DIRECTOR – ASSOCIATE
Jobbusters AB
Personal- och HR-specialister

Job DescriptionWe are seeking a passionate and strategic Associate People Director who thrives on building high-performing teams, partnering with stakeholders, and fostering an inclusive, engaging culture. This role blends strategic oversight with hands-on involvement to align people strategies with business objectives, ensuring our client’s continued success. You will partner with CCS managers to deeply understand the organization, their players, and their business. Reporting to the Sr People Director, based in Stockholm, this role will also engage closely with Centers of Excellence (COEs) and the wider HR team to drive impactful results. As an Associate People Director, you will: Strategic Leadership: Design and execute people strategies for CCS, aligned with the broader Franchise agendas. Partner with leadership to translate business strategies into people and organizational priorities, driving cultural and operational transformation. Provide expert guidance on organizational design, change management, and labor law compliance. Partnering & Advisory: Build trusted relationships with managers, coaching and supporting them in executing people initiatives. Serve as a strategic advisor, influencing decisions that align with business goals and people priorities. Partner with COEs to leverage expertise in Talent Management, Diversity & Inclusion, and Employee Engagement. Talent & Workforce Management: Lead processes such as talent planning, succession planning, workforce planning, and performance management to build a robust talent pipeline. Partner with Talent Acquisition to ensure strategic hiring that aligns with business needs and DE&I goals. Drive retention strategies and create skilling plans to address development gaps for critical roles. Data-Driven Insights: Leverage data to inform decisions, shape strategies, and influence stakeholders with compelling storytelling. Analyze key people metrics (e.g., attrition, talent gaps) to identify trends and drive actionable solutions. Culture & Change Management: Champion Diversity, Equity, and Inclusion (DE&I), embedding these values across all people strategies. Lead organizational development and cultural initiatives, ensuring effective communication and seamless implementation. Guide leaders through change management processes to enable smooth transitions and maintain high engagement. Qualifications You have HR experience in complex, matrixed organizations. You have expertise in talent management, workforce planning, organizational design, and change management. You have strong coaching and advisory skills, with the ability to build trust and influence across all levels of leadership. You have in-depth knowledge of employment law and compliance. You are fluent in English, oral and written. Meritorious: Experience in digital, entertainment, or technology sectors. Meritorious: Familiarity with local labor laws, experience from working in an international diverse environment and a strong understanding of DE&I principles. Personal Qualities We are looking for someone who embody a growth mindset and are passionate about fostering inclusive, high-performing cultures. The ideal candidate thrives in a fast-paced, constantly evolving environment, demonstrating resilience and adaptability in the face of challenges. You bring a proactive, hands-on approach, complemented by the ability to think strategically and see the bigger picture. As a true team player, you value collaboration and take pride in contributing to a high-performing team dynamic. Company DescriptionOur client is a Swedish game developer with a strong focus on mobile games. Around 2,000 people work here, spread out among other places in Stockholm, Malmö, London and New York. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possible and the assignment is expected to run for 2-4 months with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English today, as interviews take place continuously.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
SEB i Sundsvall söker kundservicerådgivare till telefonbanken!
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Backofficepersonal m.fl.

ArbetsbeskrivningNu söker vi kundservicerådgivare till SEB 24|7 i Sundsvall. Tillsättning sker löpande och start kommer att vara 26:e februari. Arbetet innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden där du kommer att hjälpa kunderna digitalt via telefon. Tjänsten kommer inledas med en längre utbildningsplan som innefattar både teoretiska och praktiska moment för att ge de bästa förutsättningarna till att lyckas i rollen. På vår telefonbank är du SEB:s ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Vi eftersträvar en kultur där kunden verkligen står i centrum, där tillgänglighet, service och affär är våra ledstjärnor tillsammans med ett fokus på ständig förändring och utveckling. Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver även vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema. Vem är du?Vi söker dig som är en god kommunikatör som vill ge varje kund en positiv upplevelse av SEB. Din omgivning skulle beskriva dig som energigivande, samarbetsvillig och engagerad. Du har lätt för att lära dig nya saker, är bra på problemlösning och nyfiken på vår digitala utveckling. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på tjänsten hos SEB. För att bli aktuell i rollen ser vi att du har: - Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst via telefon eller liknande arbete- God telefon- och datorvana- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen- Genuint intresse av bank/finans Meriterande är: - Relevant högskoleutbildning inom ekonomi- Tidigare arbetserfarenhet inom bank, finans eller liknande arbete Vad erbjuder vi?På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder och varifrån vi kommer. Som medarbetare på SEB får du tillgång till bekväma förmåner för alla livssituationer, bland annat: Möjlighet att önska din arbetstid och schema Förmånlig bolåneränta Vinstdelningssystem, en del av bankens årliga vinst delas ut årligen i kontanter och aktier. Friskvårdsbidrag & Livsstilsbidrag Tillgång till vår interna arbetsmarknad och karriärmöjligheter likväl som omfattande utbildningsmöjligheter på vår digitala utbildningsplattform SEB Campus. Du kan läsa mer om vad vi kan erbjuda här: Medarbetares fördelar och förmåner | SEB (sebgroup.com)Nästa steg i rekryteringsprocessenNär du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervjuDu kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroller både av oss och av SEB. Du kommer även att bli ombedd att visa ett utdrag från belastningsregistret. Frågor och kontaktVi väljer ut kandidater löpande, därmed är du välkommen med din ansökan redan idag. I den här rekryteringen samarbetar SEB med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Regional Branch Manager:Gitte Thorsén,[email protected] eller vårTalent Acquisition Manager:Mathilda Carlbom,[email protected] Varmt välkommen med din ansökan! #LI-GT1

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Strategisk HR-ledare sökes för nyckelroll – Gör skillnad i en dynamisk o...
Sway Sourcing Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Är du en erfaren och passionerad HR-ledare som brinner för att bygga starka team, driva förändring och skapa en inkluderande kultur? Nu söker vi en Associate People Director för ett uppdrag hos en framstående aktör i Stockholm. I denna roll kombinerar du strategiskt ledarskap med operativ spets, samtidigt som du arbetar nära ledningen och påverkar organisationens framgång. Vad du får göra: Strategiskt ledarskap: Utforma och implementera HR-strategier som stöttar affärsmål och främjar en högpresterande kultur. Partnerskap med ledare: Coacha och stödja chefer i att driva framgångsrika HR-initiativ och utveckla organisationen. Talent Management: Leda processer som succession planning, arbetskraftsplanering och kompetensutveckling. Data-driven HR: Analysera nyckeltal och trender för att skapa insiktsdrivna lösningar och beslut. Driva förändring: Stärka mångfald och inkludering samt leda förändringsinitiativ med fokus på engagemang och framgång. Vad vi söker hos dig: Bevisad erfarenhet av strategiskt HR-arbete i komplexa och matrisorganisationer. Djup kunskap inom arbetsrätt, förändringsledning och organisationsdesign. En skicklig coach och rådgivare som bygger förtroende och påverkar på alla nivåer. Analytisk förmåga och vana att använda data för att driva beslut och förändringar. Erfarenhet från digitala, tekniska eller underhållningssektorer är meriterande. Praktisk information: Plats: Stockholm Startdatum: 2025-01-27 Omfattning: 100% Längd: 2–4 månader Gör din ansökan nu! Vill du vara en del av en spännande resa och bidra till att skapa framgång i en dynamisk organisation? Tveka inte att skicka in din ansökan – detta är möjligheten för dig som vill göra skillnad! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Sommarvikariat receptionist
Evidensia Smådjur AB
Kundtjänstpersonal

Är du en skicklig receptionist med stark drivkraft för att ge kunder bästa tänkbara service och kvalificerad rådgivning i reception och butik? Då kan du vara den vi söker till sommaren 2025! Om jobbet På Specialistdjursjukhuset Helsingborg möts anrik historia och toppmodern specialiserad djursjukvård. Med våra heltäckande specialistområden och spetskompetenser kan vi erbjuda våra djurägare avancerad djursjukvård i världsklass. Som en av våra medarbetare får du varje dag känna att du är viktig och gör en skillnad för våra patienter och deras ägare. Som receptionist välkomnar du våra kunder både i reception, butik och telefon. Du blir djursjukhusets ansikte och röst utåt vilket innebär att du behöver ha en god förståelse för kundbemötande och service. Dina arbetsuppgifter består till stor del av kundkontakt och försäljning i butik. Vem söker vi? Du är en glad, positiv och lösningsorienterad person som har ett stort engagemang för ditt arbete där du alltid sätter kunden i fokus. Vi möter djurägare i olika situationer vilket betyder att du som person behöver vara empatisk och lyhörd för kundens önskemål och behov. Arbetet innebär också mycket interna kontakter där du får möjlighet att samarbeta med och ge service till våra veterinärer och sköterskor. Därmed behöver du som person ha en god samarbetsförmåga, vara flexibel och välorganiserad i ditt arbete. För att lyckas i rollen anser vi att det är en förutsättning att du har erfarenhet av receptionsarbete eller kundservice. Det är mycket meriterande om du har en djurvårdarutbildning. Våra kärnvärden genomsyrar vår verksamhet och är en viktig kompass i allt vi gör – engagemang, glädje, respekt, kompetens och innovation. Vi önskar såklart att du identifierar dig med våra kärnvärden.Vilka blir dina arbetsuppgifter? Du tjänstgör i huvudsak i vår reception där uppgifterna innefattar att ta emot bokade och akuta besök, ankomstregistreringar, hantering av försäkringsärenden samt rådgivning. Vår butik ligger i anslutning till vår reception och viss del av tjänstgöringen innefattar uppackning av varor, foderförsäljning och övrigt butiksarbete. Ort: HelsingborgSista ansökningsdag:16 februari 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sandra Malmborg, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Evidensia Evidensia Djursjukvård erbjuder trygg och personlig vård för hundar, katter, exotiska djur och hästar. På lokala djurkliniker och specialiserade djursjukhus i hela Sverige får viktiga familjemedlemmar hjälp med förebyggande friskvård, primärvård, akutvård, avancerad kirurgi och rehabilitering. Varje möte med djur och ägare ska göra skillnad och tillsammans tar våra engagerade medarbetare emot över 500 000 patientbesök per år. Tillsammans arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Evidensia Specialistdjursjukhuset Helsingborg är ett jouröppet remissdjursjukhus med hög kompetens inom kirurgi, ortopedi, bilddiagnostik, neurologi, onkologi, dermatologi, gastroenterologi, internmedicin, odontologi, akut- och intensivvård. Vårt fokus är omsorg och omtanke för varje djur och varje situation. Vår position inom svensk djursjukvård gör att många av våra patienter kommer långväga för att få hjälp. Med våra heltäckande specialistområden och spetskompetenser kan vi erbjuda våra djurägare avancerad djursjukvård i världsklass. Vi har hög kompetens, många resurser och avancerad teknik men framför allt ett stort hjärta som värnar för djurens bästa. Välkommen att läsa mer om oss på vår kliniksida

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Bransch- och föreningsansvarig Skaraborg
Byggföretagen i Sverige Service AB
Personal- och HR-specialister

Byggföretagen arbetar för en attraktiv, sund och säker bygg- och anläggningsbransch där företagen konkurrerar på schyssta villkor. Nu söker vi dig som har ett stort samhällsbyggarintresse, är bra på att skapa nätverk och har ett starkt eget driv! Om jobbet Våra medlemsföretag är organiserade i lokala byggföreningar som i sin tur tillhör fem geografiska regioner. Som bransch- och föreningsansvarig i Skaraborg tillhör du region Väst och driver arbetet i den lokala byggföreningen. Det innebär att du är sammankallande till träffar och styrelsemöten, är föreningens primära kontaktperson och skapar aktiviteter för medlemmarna. Du kommer att arbeta med att fånga upp medlemmarnas prioriterade frågor genom exempelvis samverkansgrupper, nätverk och företagsträffar för att sedan lyfta dessa i relevant forum. Arbetet är omväxlande och intressant i en dynamisk organisation. Ingen dag är den andra lik och du ställs ständigt inför nya utmaningar och spännande möten med människor. Region Väst består av 15 medarbetare och du kommer att samverka med alla men särskilt nära de två andra kollegorna med motsvarande befattning. Kollegorna i regionen har olika ansvarsområden och kompetenser såsom exempelvis arbetsrätt, kompetensförsörjning, näringspolitik och hållbarhet. Dina arbetsuppgifter är att • driva föreningsarbetet genom att exempelvis kalla till och leda möten samt protokollföra och anordna stämma. Du är föredragande i Skaraborgs byggföreningsstyrelse och i de beslutade utskotten samt planerar, administrera och genomföra dess möten och aktiviteter. • skapa lokala aktiviteter kopplat till våra fokusområden som omfattar kompetensförsörjning, sund konkurrens, kollektivavtal och arbetsrätt, säkerhet och klimatomställning. • arrangerar medlemsaktiviteter så som nätverksträffar, föreläsningar och studiebesök. • omsätta nationella och regionala mål till lokala aktiviteter. • föra dialog med myndigheter och politiker kring våra fokusområden. • tillsammans med kollegorna i regionen företräda Byggföretagen, den lokala byggföreningen och medlemsföretagen gentemot myndigheter, näringsliv, media, fackförbund och lärosäten. • delta i olika samverkansgrupper och agerar tillsammans med medlemsföretagen för att driva Byggföretagens frågor lokalt. • genom påverkansarbete förbättra medlemsföretagens lokala förutsättningar. • samverka, planera aktiviteter och dela erfarenheter med andra bransch- och föreningsansvariga i organisationen. Din profil Vi ser gärna att du har erfarenhet från näringslivet, gärna byggsektorn, och av att leda och organisera grupper, möten och aktiviteter. Det är meriterande om du har kunskap om samhällsbyggnadssektorn och näringspolitik. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt att du är bra på att bygga nätverk och upprätthålla goda relationer. Personliga egenskaper och tidigare uppdrag värdesätter vi högt samt en relevant utbildning inom exempelvis samhällsbyggnad, kommunikation, HR eller statsvetenskap. Som blivande medarbetare är det också viktigt att du kan identifiera dig med organisationens värdeord glädje, engagemang och professionalism. Vi erbjuder Vi tillämpar förtroendearbetstid och har ett lägre arbetstidsmått än den normala fyrtiotimmarsveckan. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring.Vi har en distansarbetespolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och i övriga frågor gäller tjänstemannaavtalet mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer, Unionen. Övrigt Tjänsten är placerad på vårt regionkontor i Göteborg och/eller i Skövde. Vid regionkontoret i Göteborg sitter man tillsammans med 17 Byggföretagen kollegor som arbetar för regionen, nationellt eller vår utbildningsverksamhet. En placering i Skövde innebär att man inte sitter tillsammans med några Byggföretagen kollegor, men eventuellt i samma lokaler som samarbetspartners. Din ansökan Låter det här som jobbet för dig? Skicka då din ansökan till oss senast den 9 februari 2025. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta regionchef Maria Strömberg, [email protected].

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Vi söker en driven Rekryterare/Jobbcoach till Malmö-Deltid
Yrkescentrum i Sverige AB
Arbetsförmedlare

Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Rekryterare/Jobbcoach med säljerfarenhettill vårt team i Malmö. Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, mycket driv och engagemang, som vill arbeta med rekrytering samt matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2. Viktigt för tjänsten: Kommunikativ förmåga: Du har lätt för att knyta kontakter Du är kommunikativ, övertygande och trygg i kundmöten. Du bygger förtroende och nätverk med både kunder och kollegor. Säljerfarenhet: Du har tidigare erfarenhet av försäljning och vet vikten av att tänka lösningsorienterat. Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot höga kvalitetsstandarder. Service och affärsfokus: Du är lyhörd och sätter kundens behov i centrum. Du tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa hög kvalitet på tjänsten. Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål. Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet. Struktur: Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet. Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål. Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Yrkescentrum arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya kunder. Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer. Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet. Planera och genomföra föreläsningar och workshops. Du kommer att arbeta som ensam ansvarig rekryterare/jobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av medarbetare på Yrkescentrums övriga kontor. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten. Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt. Kompetenskrav Alternativ 1 Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Alternativ 2 Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning Anställningsvillkor: Tjänsten är på 50 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
AML-Analytiker till spännande konsultuppdrag i centrala Stockholm
Amendo Bemanning & Rekrytering AB
Backofficepersonal m.fl.

Nusöker vi en engagerad och driven AML-analytiker för ett konsultuppdrag inom den finansiella sektorn. Uppdraget erbjuder en unik möjlighet att vara delaktig i att utveckla och forma AML-processerna i en dynamisk och föränderlig miljö. Rollen innebär ett brett arbetsområde där du får arbeta hands-on med olika delar av AML-arbetet och bidra till verksamhetens förbättringsarbete. Vi söker dig som är redo att ta dig an en operativ roll och samtidigt vara med på resan att förbättra och utveckla processerna. ArbetsbeskrivningI denna roll får du arbeta brett med AML-frågor och transaktionsövervakning. Ditt arbete kommer bland annat att omfatta: Transaktionsmonitorering – övervakning och analys av transaktioner för att identifiera misstänkt aktivitet. Utredning av medlens ursprung – analys av kunders ekonomiska bakgrund och flöden för att bedöma legitimitet. Riskbedömningar – klassificering och analys av risker kopplade till både företags- och privatkunder. Dokumentation och rapportering – framtagning och hantering av formella dokument och rapporter enligt regulatoriska krav. Löpande utvecklingsarbete – bidra till att förbättra och effektivisera AML-processer och rutiner. Kvalifikationer och erfarenhet Tidigare erfarenhet av AML-arbete inom bank eller private banking. Erfarenhet av transaktionsmonitorering och riskklassificering. Kunskap om utredning av medlens ursprung. Erfarenhet av att skriva och hantera formella dokument inom AML. God förståelse för regulatoriska krav och riskhantering. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är analytisk och noggrann med ett starkt öga för detaljer. Du har en hands-on-mentalitet och trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du är flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du är initiativtagande och vill bidra till både operativt arbete och utvecklingsprojekt. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill utvecklas vidare inom AML-området och ta en aktiv roll i att forma framtidens processer. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendo Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected] ellerAmendos Talent Consultant Manager Julia Strömberg, [email protected] ser fram emot din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Customer Experience Lead till e-handelsbolag
Responsa AB
Kundtjänstpersonal

Detta är en direktrekrytering till bolaget i sammarbete med Responsa Customer Experience Lead - Forma framtidens kundservice inom e-handel Är du en inspirerande ledare med passion för kundservice? Vill du vara med och skapa exceptionella kundupplevelser i ett dynamiskt team? Då kan rollen som vår nya Customer Experience Lead vara perfekt för dig! Om rollen Som Customer Experience Lead blir du navet i vår kundserviceorganisation. Du kommer att leda, inspirera och utveckla ett team av engagerade kundservicemedarbetare, samtidigt som du aktivt deltar i det dagliga arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att vi levererar service i världsklass och skapar positiva, minnesvärda kundupplevelser. Dina huvudsakliga ansvarsområden:Leda och fördela det dagliga arbetet i kundtjänstenVara en förebild och inspirationskälla för dina medarbetareSprida positiv energi och uppmuntra till excellent kundserviceAnsvara för kommunikation och samarbetet med våra outsourcingpartnersSamverka nära med andra avdelningar för att skapa en sömlös kundresaHantera eskaleringar och lösa komplexa kundärendenJobba med NPS och följa upp statistik Vi söker dig som:Har erfarenhet av ledarskap inom kundservice eller liknande rollÄr en naturlig lagspelare med förmåga att motivera och engagera andraHar en positiv attityd och kan hålla huvudet kallt i stressiga situationerÄr lösningsorienterad och kan hantera komplexa kundärendenHar utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligtBrinner för att leverera enastående kundupplevelser Vi erbjuder:Möjlighet att forma och utveckla vårt kundsserviceteamEn dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och ständig förbättringChansen att göra verklig skillnad i våra kunders vardag Arbetet utförs på plats på vårt kontor som ligger i centrala Stockholm Är du redo att ta lead i att skapa fantastiska kundupplevelser? Ansök idag och bli en del av vårt team!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025