Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om frivården Västerås verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/vasteras/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som administratör ingår du i en grupp om tre administratörer. Administratörsteamet har huvudsakligt ansvar för registrering i de klientadministrativa systemen, vilket exempelvis kan röra registrering och expediering av beslut och personutredningar utifrån frivårdens del i rättskedjan. Du kommer också sköta administrationen till Övervakningsnämnden som har sammanträden i våra lokaler samt administrera Frivårdens egna beslutssammanträden. Du ansvarar för arkiv, posthantering, beställningar, ekonomiadministration och för vanligt förekommande administrativa uppgifter och du ger administrativt stöd till chefer såväl som kollegor. Arbetet innefattar också till viss del bemanning av reception och innebär därmed en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet genom att ansvara för kontorets inpassering till besöksavdelningen. Du ansvarar för att ta emot klienten, att ärendet kontrolleras och att klientens tillstånd klargörs innan personen tillåts komma in i våra lokaler. Detta för att i möjligaste mån inte släppa in okända eller påverkade personer i våra lokaler. Genom reception och kansli representerar du Kriminalvården med ett förtroendeingivande och korrekt bemötande gentemot klienter, samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls samtidigt som du har kännedom om offentlighetsprincipen. KVALIFIKATIONER Arbetet som administratör är en servicefunktion till samtliga medarbetare på arbetsplatsen, vilket ställer höga krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt. Du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt. Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är också flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har därför lätt för att bygga relationer. Du kan ta ansvar för din uppgift där du självständigt driver dina processer vidare. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och en väl utvecklad administrativ förmåga. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning i form av slutbetyg eller gymnasieexamen • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning • Goda datakunskaper • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Aktuell erfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet • Aktuell erfarenhet av ekonomiadministration • Erfarenhet av handläggning enligt förvaltningslagen • Aktuell erfarenhet av arbete med arkiv och dokumenthantering ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Om tjänstenVi stärker styrkor! Vi söker nu handledare till Karriärvägledning (KVL). Tjänsten är placerad i Nässjö, under en begränsad period förekommer arbete även i Eksjö. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att leda grupper inom tjänsten. Du ska genomföra aktiviteter som till exempel seminarier, grupparbeten, studiebesök med mera. I rollen kommer du att samverka med dina kollegor samt Studie och Yrkesvägledarna som också jobbar i tjänsten. Som person behöver du vara självgående, initiativrik och bra på att samarbeta. I rollen är det viktigt att vara serviceinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Här kan du läsa mer om tjänsten Karriärvägledning. https://arbetslivsresurs.se/karriarvagledning-4/ Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Grundläggande kompetenskrav: Du måste ha minst ett års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med grupper. Du behöver ha goda kunskaper i officepaketet. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och det är meriterande om du har kunskaper i andra språk. Vem är du? Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Den här rollen kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Vad vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Om ossArbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan!
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Är du passionerad kring att matcha rätt kandidat med rätt uppdrag? Vill du arbeta i en varierad och utvecklande roll där du får använda hela din rekryteringskompetens? Då kan det här vara nästa steg i din karriär! Vi söker nu en Rekryteringsspecialist till vår kund i Jönköping/Huskvarna. Uppdraget är ett konsultuppdrag på initialt 1 år, med goda möjligheter till förlängning för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Rekryteringsspecialist driver du rekryteringsprocesser från start till mål. Det innebär att du ansvarar för bland annat: • Framtagning av kravprofiler • Formulering och publicering av platsannonser • Urval och intervjuer • Personbedömningar med hjälp av kapacitets- och personlighetstester • Säkerhetsbedömningsintervjuer och referenstagning • Regelbundna dialoger med rekryterande chefer Du agerar som ett konsultativt stöd till både chefer och HR Business Partners, där din kompetens inom urval och bedömning är avgörande för att hitta den bästa matchningen. Det finns även möjlighet att specialisera dig inom ett område som engagerar dig extra mycket, till exempel: Employer branding, förbättringsarbete, säkerhetsfrågor m.m. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, gärna av kvalificerade tjänster / specialistroller. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du är certifierad i Aon’s testverktyg, eller har annan erfarenhet av strukturerad personbedömning. Som person är du: • Självständig och initiativtagande • Strukturerad med god administrativ förmåga • Kommunikativ och relationsskapande • En lagspelare med god samarbetsförmåga Du kommer att ingå i ett team med flera kompetenta och engagerade rekryterare. Vi ser gärna att du bidrar med positiv energi, nyfikenhet och en öppen inställning. Det är viktigt att du visar respekt för olikheter och möter människor med ett inkluderande förhållningssätt. Bra för dig att veta: • Placeringsort är Jönköping/Huskvarna • Arbetstider är vanliga kontorstider måndag – fredag • Vid eventuella frågor: Kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Sjölin på [email protected] Om verksamheten Poolia är ett av Sveriges mest erfarna företag inom rekrytering och personaluthyrning inom tjänstemannasektorn. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Som konsult hos Poolia får du dessutom tillgång till en engagerad och närvarande Konsultchef som följer dig genom hela uppdraget. Vi finns här som stöd, ser till att du trivs i din roll och hjälper dig att utvecklas – både professionellt och personligt. Vårt mål är att du ska känna dig trygg och uppskattad som en viktig del av vårt team. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Future People söker en Financial Controller till vår kund i centrala Stockholm Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag på sex (6) månader. Om samarbetet fungerar väl för båda parter finns goda möjligheter till övergång i en tillsvidareanställning hos vår kund. Ta nästa steg i din karriär och väx tillsammans med oss! Om rollen Som Financial Controller blir du en nyckelperson i företagets ekonomiteam. Du kommer att arbeta nära budgetansvariga och ledningsgrupper inom flera affärsområden och bidra med djupgående analyser, budgetarbete och kostnadskontroll. Rollen kombinerar både strategiskt och operativt ansvar och erbjuder stora möjligheter att växa, exempelvis inom affärscontrolling. Du rapporterar till Head of Financial Reporting and Accounting och blir en viktig del i att driva det datadrivna arbetssättet framåt. Arbetsuppgifter: Budgetering och finansiell prognostisering Uppföljning av nyckeltal och analys av avvikelser Utveckling av finansiella dashboards och rapportverktyg (BI) Vara ett proaktivt affärsstöd i ekonomiska beslut Bidra till effektiva processer för finansiell rapportering och datakvalitet Vi söker dig som: Minst 2 års erfarenhet inom financial controlling eller motsvarande roll Goda kunskaper i ekonomisk analys, redovisning och KPI-uppföljning Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av moderna BI-verktyg Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från SaaS eller prenumerationsbaserad affärsmodell är meriterande Du är analytisk, strukturerad och kommunikativ – och du trivs i en miljö där du får ta initiativ, samarbeta brett och påverka med siffror och insikter. Vad erbjuds duHos oss får du: En utvecklande roll i ett tillväxtbolag med starkt engagemang och höga ambitioner Möjlighet att arbeta med både strategi och operativ analys Centralt kontor i hjärtat av Stockholm Ett team som kombinerar energi, professionalism och värme Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100% Start: Augusti Sista ansökningsdag: 30/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.
Tjänstebeskrivning Som receptionist hos Arkivcentrum Syd blir du, tillsammans med en kollega, den första kontakten för både besökare och medarbetare. Du spelar en viktig roll i att skapa en välkomnande och professionell atmosfär i huset. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta emot och välkomna besökare • Hantera konferensbokningar och cateringbeställningar • Utföra enklare ekonomiuppgifter som kassaräkning och betalning • Ta emot och hantera leveranser och post • Uppdatera information på hemsidan • Stötta andra avdelningar med varierande administrativa uppgifter vid behov Tjänsten är en deltidsanställning på 81,25% med placering på vardagar, dagtid. Planerad start är september 2025, och inleds med en 6 månaders visstidsanställning med god möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för service och som trivs i en roll där du får möta människor och skapa goda första intryck. Du är lösningsorienterad, självgående och har förmågan att snabbt anpassa dig till olika situationer. Du är: • Engagerad, initiativrik och har ett positivt förhållningssätt • En lagspelare som gärna stöttar kollegor och bidrar till en trivsam arbetsmiljö • Ansvarstagande och noggrann med förmåga att arbeta strukturerat • En person som gärna gör det lilla extra för både besökare och kollegor Vi ser gärna att du har: • Tidigare erfarenhet av arbete i reception (meriterande) • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Goda kunskaper i MS Office-paketet Vill du vara med och skapa en varm och inbjudande miljö hos Arkivcentrum Syd? Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra, till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Tjänsten är placerad på Fastighetsförvaltningen, här ansvarar vi för drift och underhåll av kommunens byggnader, lokalförsörjning genom ny- och ombyggnation samt förhyrning, strategisk lokalplanering och genomförande av bygg- och markprojekt. ARBETSUPPGIFTER Som lokalstrateg blir du en nyckelperson i kommunens långsiktiga arbete med att skapa hållbara och effektiva lokallösningar. Du analyserar lokalbehov, driver utveckling av lokalförsörjningsprocessen och säkerställer att våra lokaler används på bästa sätt. Rollen kräver att du är trygg i ett ledarskap utan personalansvar. Du leder genom kunskap, engagemang och struktur, och skapar förtroende genom att vara en trygg och drivande kraft i strategiska processer. Du kommer ofta ha en projektledande funktion, där du självständigt ansvarar för att planera, strukturera och följa upp tvärfunktionella initiativ och behov i nära samverkan med olika delar av organisationen. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Utifrån kommunens strategiska mål och relevanta nyckeltal kommer du analysera lokalbehov och följa upp hur lokaler används för att säkerställa effektivitet och största möjliga lokalnytta för kommunen. • Upprätta, revidera och följa upp kommunens strategiska lokalförsörjningsplan utifrån nuläge och framtida behov. • Samordna den långsiktiga planeringen av lokalresurser i samverkan med kommunens förvaltningar. • Genom omvärldsanalys hålla dig uppdaterad om trender och förändringar inom fastighetsmarknaden. • Bereda ärenden för beslut och framtagande av relevanta nyckeltal som stöd i uppföljning och analysarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleutbildning inom fastighetsekonomi, samhällsplanering eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Du har flera års erfarenhet av strategiskt arbete, är van vid förhandlingar och projektledning. Erfarenhet från arbete inom fastighetsområdet och politiskt styrd organisation är meriterande. Utöver ovan nämnda krav kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Krav: B-körkort Personliga egenskaper: Du är analytisk och självgående med ett strategiskt tänkande. Du har vana att ta initiativ, driva processer och trivs med ansvar. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift. Du är van vid att samverka och trivs i sammanhang där samarbete och gemensam utveckling står i fokus. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Nu söker vi en engagerad jobbcoach! Vi söker nu en jobbcoach till vårt kontor i Tranås. Erfarenhet av uppdraget Rusta och Matcha är ett krav för denna tjänst. Är du en lyhörd och målinriktad person som vill skapa positiv förändring för människor? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som är intresserad av människor och drivs av att coacha, stärka och utveckla andra. Du arbetar inom ramarna för tjänsten ”Rusta och Matcha” där visionen är att minska arbetslösheten och utanförskapet. Din coachning sker både genom individuella samtal och på gruppnivå genom föreläsningar samt workshops. Arbetet innebär också att nätverka med företag och arbetsgivare, för att matcha befintliga rekryteringsbehov med dina deltagares kompetenser. En meningsfull och varierande tjänst där du verkligen kan göra skillnad för människor! Dina främsta arbetsuppgifter Genomföra individuella coachningsamtal Kartlägga deltagares kompetenser, styrkor och behov Stötta i jobbsökandets praktiska delar (t.ex. CV och personligt brev) Planera och genomföra gruppaktiviteter för arbetssökanden Skapa kontakt och nätverka med arbetsgivare Administrera och rapportera enligt Arbetsförmedlingens riktlinjer Erfarenhets- och utbildningskravAlternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning (Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år). För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du är flerspråkig och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Fortifikationsverket söker en verksamhetscontroller med inriktning Ekonomi och IT. Tjänsten är inom IT-enheten som är en enhet under stor tillväxt. Vill du jobba med ett gäng som har kul tillsammans och som har stora möjligheter att skapa sin framtid? Då ska du söka denna tjänst! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - bidra till Sveriges försvarsförmåga IT-enheten består idag av ca 40 personer, och planerar för utökning under 2025. Vi arbetar med såväl vanliga IT-miljöer som med säkerhetsskyddsklassade IT-miljöer. IT-området växer i takt med Fortifikationsverkets verksamhet och stöttar med nya tekniker och fokus på information, digitalisering och säkerhet. IT-enheten ska förflytta sig från att ha arbetat intensivt med drift, support och förvaltning till att gå mot samverkan och fokusera mer på värdeskapande initiativ, applikationer, verksamhetsutveckling och tillgodose höga krav på säkerhet. I rollen som verksamhetscontroller är du ansvarig för analys och uppföljning av IT-kostnader inom myndigheten samt är delaktig i prognos- och budgetarbetet. Du kommer att stödja IT-organisationen med att följa upp IT-drivna investeringar och projekt. I rollen kommer du kontinuerligt arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbete för ökad effektivitet och tydlighet Du arbetar proaktivt och i nära samarbete med kravställare och användare både internt inom IT-enheten och i övriga verksamheten. Det ingår även resor i tjänsten, som går att planera. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har lägst avslutad gymnasieutbildning. Du har flerårig, aktuell och relevant kunskap och erfarenhet av ekonomistyrning och redovisning. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i administrativa stödsystem, ekonomisystem och Officeprogrammen. Det är krav på B körkort. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiska frågor inom IT och har du erfarenhet av ekonomistyrning från offentlig verksamhet är det ett plus. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten. Rollen kräver att du är analytisk och hittar lösningar samt arbetar prestigelöst. Du är duktig på att arbeta enligt en tydlig process och du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du behöver också lösa problem och ser samband i komplex information eller miljö. Du är duktig på att driva igenom det du tror på. Vi söker dig som vill vara med på vår förändringsresa och gillar att utveckla och vara med och påverka i din vardag! Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet till provanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta IT-chef Ellenor Rör Axelsson 010- 44 44 407, biträdande IT-chef Mikael Dahlberg 010-44 44 118, eller rekryteringsspecialist Fredrik Dyrvik 010- 44 45 647. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm blomstrar som landets främsta tillväxtregion. Vi arbetar för en arbetsmarknad där alla kan hitta sin plats – där arbetsgivare hittar rätt kompetens och där människor får en möjlighet att komma in eller återvända till arbetslivet. Vi stödjer stockholmarnas resa mot arbete eller studier genom arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildningen. Välkommen till oss Vill du jobba för Stockholms ungdomar i en engagerad och kompetent arbetsgrupp? Vi erbjuder Som coach hos oss jobbar du med kommunens aktivitetsansvar för södra Stockholm, KAA Syd. Arbetsmarknadsförvaltningen och Jobbtorg Stockholm samlar stadens olika arbetsmarknadsinsatser. Kommunens aktivitetsansvar (KAA) är till för ungdomar som är under 20 år med fullgjord skolplikt och som inte studerar på gymnasienivå. Målet är att ungdomen ska återgå till studier. Som coach arbetar du i hela södra Stockholm, med två fasta lokaler för närvarande vid Globen och i Skärholmen. På enheten arbetar coacher, studie- och yrkesvägledare och lokala samordnare. Vi är drygt 20 personer. Du kommer till en engagerad arbetsgrupp som präglas av nyfikenhet, öppenhet och förtroende där vi arbetar utifrån ungdomarnas förutsättningar och verksamhetens mål och resultat. Vi har ett högt engagemang för vårt arbete och vi är stolta över att göra skillnad. Din roll Som coach inom kommunens aktivitetsansvar kommer du arbeta med följande metoderna supported education och supported employment samverka med andra som kommer i kontakt med målgruppen samt kollegor samarbeta och etablera samarbete med ungdomens nätverk, t.ex. vårdnadshavare, socialsekreterare och skolor beroende på ungdomens behov arbeta lösningsinriktat och engagera ungdomen att återgå till studier eller annan aktivitet samt koppla på rätt insatser studiebesök på skolor och arbetsplatser, även hembesök om så önskas Du kommer att ha hela södra Stockholm som din arbetsplats. Din kompetens och erfarenhet För att vara aktuell för rollen vill vi att du har högskoleutbildning med inriktning socialt arbete, beteendevetenskap, pedagogik, sociologi eller annan kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning och erfarenhet av supported employment, supported education och Motiverande samtal (MI). Meriterande om du har: erfarenhet av unga med psykosocial problematik erfarenhet av unga med särskilda behov erfarenhet av motivationsarbete vidareutbildning i samtalsmetodik kunskap och förståelse för skolans, socialtjänstens arbete tidigare erfarenhet av direkt arbete med målgruppen samt vårdnadshavare. Vi vill att du är en prestigelös person med stor uthållighet. Att du ser relationskapande och gott bemötande som en viktig del i ditt dagliga arbete. Det är viktigt att du har en helhetssyn och ser till ungdomen och hela verksamhetens bästa i ditt agerande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden eller med start v.30. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.
Välj ett jobb för att visa detaljer