Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Affärsgymnasiet fokuserar på att ge våra elever en meningsfull och personlig utbildning som förbereder dem att bli framtidens entreprenörer och ledare. Vi strävar efter att ge våra elever de verktyg och den kunskap de behöver för att nå sin fulla potential och uppmuntra deras kreativitet och personliga utveckling – oavsett vilka drömmar och mål de har. Vår rektor gick vidare till nya utmaningar i höstas och vi söker därför en ny rektor som vill bidra till att ge våra elever en utbildning av hög kvalitet. Vi erbjuder en utbildning som förbereder eleverna på bästa sätt inför framtiden. Vårt koncept ger eleverna flera möjliga vägar efter studenten. Vi förbereder dem både för vidare studier på högskoleförberedande program och för att direkt efter studenten ge sig ut i arbetslivet, starta eget eller förverkliga en idé. Genom våra resor och internationella samarbeten ger vi eleverna global förståelse. Vår utbildning stimulerar entreprenörskap, och alla våra elever, oavsett program, får med sig praktisk och teoretisk kunskap för att kunna gå från idé till handling. Detta sker bland annat genom Ung Företagsamhet (UF) och Case. Genom att arbeta med Case får eleverna ett rikt kontaktnät, både med lokala företag och med nationella och globala aktörer. Det entreprenöriella arbetssättet ger träning i självledarskap, och när unga människor tror på sig själva blir de handlingskraftiga. Vill du läsa mer om oss? Besök www.affarsgymnasiet.se Vi söker dig som: - Tror på vårt koncept och ser potentialen i att utveckla det ännu mer. - Är en modig och skicklig ledare med förmåga att stärka skolans profil, förbättra lärmiljön och därigenom öka både attraktiviteten och elevantalet. - Är skicklig och engagerad i systematiskt kvalitetsarbete och trygg med författningar och förordningar. - Är engagerad i systematiskt arbetsmiljöarbete och brinner för trivsel, trygghet och upplevd nöjdhet bland personal och elever. - Är noggrann, systematisk och analytisk. - Har goda IT-kunskaper och lätt för att lära sig nya system och program. - Är trygg, varm och tydlig. - Har god kännedom om Uppsala. Kvalifikationer: - Erfarenhet som rektor. - Examen från Statliga Rektorsprogrammet. - Pedagogisk utbildning. - Erfarenhet från gymnasieskola är starkt meriterande. Vi har kollegor över hela landet, vilket ger oss en bred och mångsidig kompetens inom organisationen. Vår organisation är engagerad i att skapa en inkluderande och stödjande miljö, där vi regelbundet arrangerar gemensamma träffar och aktiviteter för att stärka samarbetet och gemenskapen. Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsens utgång. Frågor? Mejla verksamhetschef Linda Strand, mailto:[email protected] Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.
Nordec söker en platschef – med ansvar för några av Europas mest betydande stombyggnadsprojekt inom stål- och prefab! Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Mellansverige, Västkusten Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Nordec söker en platschef till norra Sverige – med ansvar för några av landets mest betydande industriprojekt inom stålbyggnation i den gröna omställningen! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter I rollen som platschef i norra Sverige ansvarar du för några av landets mest betydande byggprojekt inom stål- och prefabbyggnation. Du har totalansvar för montageplatsen, leder det dagliga arbetet och säkerställer att genomförandet håller rätt kvalitet samt följer tidplan, budget och säkerhetskrav. Du har personalansvar på plats och samarbetar med erfarna arbetsledare. Som platschef är du en nyckelperson i våra projekt inom samtliga Nordecs affärsområden. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva byggprojekt inom stål, betong och prefab Leda montageplatsen och säkerställa kvalitet, tidplan, budget och säkerhet Samordna arbetet med arbetsledare och ha indirekt personalansvar Arbeta i en internationell miljö med korta beslutsvägar och stort inflytande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Relevant eftergymnasial utbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Dokumenterad erfarenhet av att leda montage- eller byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålbyggnation Erfarenhet av helhetsansvar inklusive budget- och resultatansvar Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Specialist
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter modern teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet och därigenom utveckla universitetets utbildning och forskning. Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära stöd inom IT och digitalisering. Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT- och digitaliseringsfrågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på fem enheter. Till avdelningen söker vi nu en gruppchef till utvecklingskontoret inom enheten Stab. Enhetens uppdrag är att stödja andra enheter inom IT organisationen och Uppsala universitet. I enhetens arbetsuppgifter ingår att leverera IT-stöd till anställda och övriga verksamma vid Uppsala universitet, tillhandahålla support och tilläggstjänster, vara verksamhetens stöd vid inköp av ny IT-utrustning (hård- och programvara) samt ansvara för förvaltning och utveckling av processer, rutiner och systemstöd för hantering av supportärenden. Arbetsuppgifter Som chef för din grupp inom universitetsgemensam IT utgör du en aktiv del i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Du ingår i chefsgruppen inom avdelningen och ska bidra till avdelningens utveckling, som utgår från avdelningens uppdrag, avdelningens mål och strategier samt Uppsala universitets övergripande mål och vision. Du har personalansvar samt drift- och personalkostnadsansvar för din grupp, vidare ska gruppchef stödja enhetschefen i verksamhetsplanerings- och budgetarbete, samt ekonomisk uppföljning och rapportering. I uppdraget har du också ansvar för att säkerställa medarbetarskap och kompetens för gruppen gällande kvalité, processer och leveranser. Du deltar i enhetens och avdelningens förändringsarbete och uppdrag att utveckla din grupp och dina medarbetare utifrån avdelningens verksamhetsplan och enhetens mål och strategier. Utvecklingskontoret består av verksamhetsutvecklare och projektledare som stöttar avdelningen, universitetsförvaltningen samt övriga delar av universitetet. Kvalifikationskrav - Relevant akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren finner likvärdiga. - Flerårig arbetslivserfarenhet av att som chef leda personal (inkl. personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar). - Flerårig erfarenhet av leda utveckling genom verksamhetsutvecklare och projektledare i större organisationer - Relevanta kunskaper och erfarenheter från serviceinriktade IT organisationer. - Flerårig erfarenhet av att utveckla interna processer och intern styrning. - Erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och organisationsutveckling med minst 7 års erfarenhet inom IT och digitalisering. - Erfarenhet av att driva systematiskt arbetsmiljö- och likavillkorsarbete. - Erfarenhet av projektstyrningsmodeller eller liknande som exempelvis PM3, PPS och ITIL. - Van att arbeta i stora och komplexa organisationer och att vara drivande för ett tvärfunktionellt arbete. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personliga förmågor som att du har ett tydligt och förtroendeingivande ledarskap med god kommunikationsförmåga. Du behöver vara en coachande ledare som omsätter vision till plan och leverans med användare och beställare i fokus. Uppdraget innebär också att vara lyhörd och relationsskapande då uppdraget innebär att samverka med många intressenter både inom avdelningen och Uppsala universitet. Vidare ser vi att du är resultat- och målfokuserad och för att lyckas i rollen som gruppchef krävs att du har ett mod och är tydlig i din kommunikation. Stor vikt kommer läggas vid ledarskapsförmåga och servicemedvetenhet. Önskvärt/meriterande i övrigt Det är meriterande att ha erfarenheter av arbete i universitet och högskolor eller offentlig sektor. Vidare är det önskvärt att ha erfarenhet av att arbeta med olika förvaltningsmodeller. Om anställningen Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Christer B Andersson, 018-471 61 67. Välkommen med din ansökan senast den 21 augusti 2025, UFV-PA 2025/2167. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Norrbottens museum är länsmuseum för Sveriges Nordligaste län. Nuvarande länsmuseichef, Margaretha Lindh kommer efter väl utförd tjänstgöring att ta pension. Vi söker nu dig som vill fortsätta arbetet med att förverkliga verksamhetens vision, uppdrag och mål tillsammans med kompetenta medarbetare. Norrbottens museum är en viktig och närvarande part i Regionen, med en aktiv röst i samhällsdebatten och som med innovativa perspektiv lyfter fram kulturarvets betydelse i nutidslandskapet. Vårt län sträcker sig från fjäll till skärgård och har en spännande kulturhistoria som präglas av långväga kontakter och utbyte. Norrbottens museum vårdar och värnar de mångkulturella levnadsätt och traditioner som format oss och vår plats i världen. Vi sökerVi söker dig som har erfarenhet och stort intresse för utvecklingsarbete med fokus på samarbete, dialog och delaktighet. Som person är du trygg i dig själv och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos dina medarbetare. Vi ser att du är strukturerad och självgående och van att arbete med högt uppsatta mål. Vi tror att du har flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap och relevant akademisk examen, med erfarenhet och god förmåga att leda medarbetare genom utveckling och förändringsarbete. Vi vill att du som person är proaktiv och kommunikativ och kan växla fokus mellan helhet och delar. Du är kontaktskapande med en hög samarbetsförmåga och har ett intresse för omvärlds- och samhällsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete och breda nätverk inom kulturmiljö- och museiområdet. Det här får du arbeta medSom länsmuseichef leder andra chefer och ansvarar för hela museiverksamheten med ett tydligt och inspirerande ledarskap. Du ingår i Kulturenhetens ledningsgrupp och är en viktig del av den Regionala utvecklingsavdelningen. En viktig uppgift är att fortsätta samverkan med andra aktörer, regionalt, nationellt och internationellt för en hållbar utveckling. Norrbottens museum avdelningar består av Samlings-, kulturmiljö- och Publika avdelningen. Till museets verksamhetsområden hör arkeologi, arkiv, bebyggelse, bibliotek, bildarkiv, etnologi, fotografi och föremålssamlingar. I arbetet ingår personal – och budgetansvar samt ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Det här erbjuder vi dig- Chefs- och ledarskapsutveckling - Utvecklings- och karriärmöjligheter - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid inom din profession, med chefsförordnande. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Rekrytering sker löpnande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
About us Soundtrack is a B2B scale-up company providing music streaming services for businesses. We serve small customers like the café around the corner, and much bigger brands like Joe & the Juice, Toni & Guy and TAG Heuer. On the inside, we're a bunch of talented, motivated and humble designers, engineers and music experts. We believe in product-led growth, where the product is the primary driver of customer acquisition, conversion and expansion. The Role We are looking for a Director of Brand Marketing & Creative for a 14-month temporary position to cover for a parental leave. You will be responsible for driving our brand positioning, and how it’s tied to our marketing creative execution. You’ll be developing and implementing Soundtrack’s brand in marketing efforts, working with and managing an internal team with design, content and development plus external agencies for creative assets. You’ll work closely with our Director of Digital Marketing and together lead our, growing and impactful, marketing department at Soundtrack. Responsibilities Continue refining and defining our brand marketing strategy. Plan and prioritize work for creative teams. Work closely with agencies, ensuring good collaboration and joint processes. Work with analysts and user researchers to find the insights and success recipes for our execution. Serve as a stakeholder for our product teams in terms of connecting our marketing initiatives to website, content and user onboarding. Manage and develop our next brand awareness concept. Establish and maintain our way of working and culture. Consult and work with our PR agency in getting publicity for the company. About You Just like us, you love music. You're driven and entrepreneurial, but you know how to be a team player too. Regardless of roles, we're always looking to work with people who can adapt to constant change, prioritise what's important, stay humble, open, curious and with a passion for details. Soundtrack is a Product Led Growth (PLG) company where the product naturally extends as a central piece in our marketing. You’re therefore either a marketing leader with experience from product companies, or a product leader with marketing experience. You have the ability to combine a vision, purpose and data with “a creative eye”. Requirements At least 8 years of experience working in marketing and/or product roles. Experience with leading and managing teams, preferably both directly and indirectly. Strong experience in project management and managing multiple stakeholders. Ability to digest, translate and communicate data and insights into actionable plans. Comfortable working and making decisions based on data and experimentation. Location: Stockholm. We require the person in this role to be on-site three days a week due to the coordination-heavy nature of the work. We will be taking a short summer break and will be back in mid-August. You're welcome (and encouraged!) to apply now, and we’ll review all applications as soon as we return. At Soundtrack, we believe that diversity fuels creativity and innovation. We're committed to building a team that reflects a variety of backgrounds, perspectives, and experiences. We welcome applications from individuals of all races, ethnicities, genders, ages, abilities, religions, sexual orientations, and identities. We reserve the right to close this vacancy early if we identify a suitable candidate before the application deadline. To ensure consideration, we encourage you to submit your application as soon as possible. If you have any questions about the position or need to reach out, get in touch with Sebastian Palmqvist at [email protected]. Please note that we only accept applications submitted via our career page and do not accept applications by e-mail.
Vill du kombinera ditt ledarskap med ett meningsfullt uppdrag? Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi söker nu en engagerad och trygg verksamhetschef till Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet inom Nytida. Här får du leda ett erfaret team, utveckla en kreativ verksamhet och vara med och göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du: En tydlig värdegrund – du leder utifrån Respekt, Kunskap, Enkelhet och Ansvar. Starkt ledarstöd – tillgång till ledarskapsprogram, chefshandledning och pedagogiskt ramverk. Utvecklingsmöjligheter – genom vår utbildningsorganisation Lära. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Förmånsportal – med rabatter och erbjudanden. Om rollen Som verksamhetschef har du helhetsansvar för Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet enligt LSS. Det innebär att du leder både personal, kvalitet och ekonomi samt samarbetar med kommunen, närstående och andra aktörer. Du är en närvarande och operativ ledare som bygger vidare på det goda arbete som redan finns i verksamheten. Du arbetar nära ett erfaret team: en verksamhetsutvecklare, två gruppledare och två stödpedagoger – alla med stort engagemang och gedigen kompetens. Om Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet Skarpnäcksgården vänder sig till personer i yrkesverksam ålder som tillhör personkrets 1 enligt LSS. Här får deltagarna utvecklas genom individanpassade aktiviteter som speglar deras intressen och mål. Verksamheten har två inriktningar: - Arbetsinriktad del – arbete i secondhandbutik (i samarbete med Artikel 2), köks- och trädgårdsarbete, återvinning m.m. - Skapande och kultur – konst, musik, dans, sinnesstimulerande aktiviteter och studiebesök. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk – med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Verksamheten ligger centralt i Skarpnäck med närhet till kollektivtrafik och grönområden. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning samt påbyggnad juridik (t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska). Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Har haft eller har IVO-tillstånd för verksamhetsansvar inom LSS Har flerårig chefserfarenhet inom LSS-verksamhet, gärna inom entreprenad Har god kännedom om SoL, LSS, förvaltningsrätt, arbetsmiljö och dokumentation. Är coachande, tydlig, lösningsfokuserad och närvarande i ditt ledarskap. Har erfarenhet från daglig verksamhet och/eller bostäder med särskild service. Anställningsform Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
S:t Lukas i Östergötland arbetar för individers och organisationers utveckling utifrån forskning och beprövad erfarenhet. Hos oss arbetar leg. psykoterapeuter med psykoterapi, handledning, familjerådgivning, utbildning och tjänster som utvecklar organisationer och ledare. S:t Lukas har sedan 1939 verkat utifrån en helhetssyn på människan och är politiskt och religiöst obundna och finns på ett 30 tal platser i Sverige. Vi söker nu en driven verksamhetschef till mottagningarna i Norrköping och Linköping som har intresse för att tillsammans med medarbetare och styrelse utveckla verksamheten mot att möta framtiden. Arbetsuppgifter: Som verksamhetschef arbetar du på styrelsens uppdrag med att: • leda det dagliga arbetet på mottagningarna • marknadsföra S:t Lukas Östergötland och aktivt söka nya kunder • utveckla och kvalitetssäkra verksamheten • ansvara för ekonomi och personal • företräda S:t Lukas Östergötland i det utåtriktade arbetet • vara styrelsens strategiska bollplank Du svarar för det administrativa arbetet som tillhör tjänsten och kan också ha behandlingsansvar som verksamhetschef. Du är adjungerad till föreningens styrelsemöten och förbereder dessa tillsammans med ordförande. Kvalifikationer: • Erfarenhet av att arbeta med kvalificerat chefs- och ledarskap med ekonomiskt ansvar. • Kunskap och erfarenhet av att arbeta inom området vård-och omsorg. Förstå komplexiteten av att arbeta med psykiatrisk problematik, hantera svåra situationer i relation till kunder. • Vi värdesätter också om du har erfarenhet från utvecklingsarbete i en marknadsanpassad verksamhet. Ledarskaps- och handledarutbildning är meriterande. Tillträde: Enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning tillämpas. Hör gärna av dig till oss så berättar vi mer. För ansökan - skicka personligt brev samt meritförteckning med e-post.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Som biträdande enhetschef har du ett nära samarbete med enhetschefen och biträdande enhetschef för stöd- och behandlingsgruppen. Tillsammans leder ni verksamheten utifrån våra mål: att vara mer förebyggande, tillgängliga och kunskapsbaserade Ditt uppdrag Som biträdande enhetschef leder du det dagliga arbetet i en grupp som består av utredare, barnsekreterare och familjehemssekreterare. Gruppen ansvarar för myndighetsutövning inom barn och unga, vuxenmissbruk samt olika typer av placeringar. Du ansvarar för arbetsledning, ärendefördelning, stöd till medarbetare och uppföljning av ärenden. Du håller i ärendemöten, företräder i rätten, bereder ärenden till nämnden och fattar beslut enligt delegation. I rollen ingår även introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal och planering av kompetensutveckling inom gruppen. Du hanterar löpande personalfrågor och är ett nära stöd för dina medarbetare i vardagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: · Har socionomexamen eller likvärdig akademisk utbildning · Har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens barn- och ungdomsvård och/eller missbruksområdet · Har tidigare erfarenhet av arbetsledning eller samordningsuppdrag · Är trygg, strukturerad och har god samarbetsförmåga · Trivs i en organisation i förändring och vill bidra till utveckling . Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder: · Ett meningsfullt och varierat uppdrag · En tydlig ledningsstruktur med stöd från chefskollegor · Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten i linje med ny lagstiftning · En arbetsplats med engagemang och vilja att göra skillnad · Möjlighet till att arbeta hemifrån en dag i veckan om arbetet tillåter . Flexavtal samt möjlighet till semesterväxling ÖVRIGT Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.
Välj ett jobb för att visa detaljer