I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Bureå/Lövånger rektorsområde är för närvarande organiserat med en rektor och fyra biträdande rektorer. Vi planerar nu att förstärka ledarteamet ytterligare genom att tillsätta en femte biträdande rektor. Området omfattar Bureskolan F–9, Hjoggböleskolan F–6, Lövångerskolan F–9 samt Vebomarks fritidshem. Totalt har området cirka 850 elever och drygt 110 personal. På avdelning grundskola arbetar vi aktivt med att kvalitetssäkra barns rätt till utveckling och lärande, utifrån ett likvärdigt perspektiv för hela Skellefteå kommun. Detta skapar förutsättningar för goda samarbeten både i det lokala rektorsområdet samt i samarbetsteamen. Som ledare i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Här jobbar vi mest av allt för andra och även för varandra. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor är du direkt underställd rektor. Det innebär att du arbetar nära rektor och tar ansvar för ekonomi och personal, samt leder det dagliga arbetet för både dina medarbetare och verksamheten. Du har också ansvar för arbetsmiljöarbetet på skolan och för att lösa praktiska frågor om lokalerna. Tillsammans med rektor och andra biträdande rektorer leder du arbetet med att utveckla undervisningen och förbättra skolans kvalitet. Beroende på hur skolans organisation ser ut kan rektor även delegera andra ansvarsområden till dig, så länge det följer de regler som finns i skollag, skolförordning och kommunens styrning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som genom erfarenhet och utbildning har skaffat dig en god pedagogisk insikt i verksamheten. Du har tillräckligt goda språkkunskaper i svenska för att anpassa ditt eget budskap efter målgruppens förutsättningar. Utöver det har du goda kunskaper i tal och skrift på engelska. För att arbeta som biträdande rektor krävs en pedagogisk högskoleutbildning samt att du gått, går eller är beredd att påbörja rektorsprogrammet. Det är meriterande om du tidigare haft ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Som person har du lätt att skapa struktur i din arbetsvardag och kan planera och driva ditt eget arbete. För dig är det lätt att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du har god samarbetsförmåga och ett intresse och vilja att arbeta utifrån tillitsbaserad ledning och styrning. Du är trygg i din ledarroll och har förmåga att på ett professionellt sätt fatta beslut samt driva arbetet och verksamheten framåt. I tjänsten förekommer resor och det är därför krav på B-körkort. Personer som i sitt arbete kommer att befinna sig inom fritidshem eller grundskola ska lämna ett utdrag ur belastningsregistret. I din ansökan behöver du inte bifoga personligt brev, se till att ditt CV är tydligt och uppdaterat samt svara på de frågor som ställs när du gör din ansökan. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Kåge rektorsområde är i dagsläget organiserat med en rektor och tre biträdande rektorer. Vi planerar nu att utöka ledarteamet genom att tillsätta ytterligare en biträdande rektor. I rektorsområdet ingår Kågeskolan F–9, Ersmarksskolan F–6, Kusmarksskolan F–3 samt Sandfors fritidshem. Området omfattar cirka 700 elever och drygt 90 pedagoger. På avdelning grundskola arbetar vi aktivt med att kvalitetssäkra barns rätt till utveckling och lärande, utifrån ett likvärdigt perspektiv för hela Skellefteå kommun. Detta skapar förutsättningar för goda samarbeten både i det lokala rektorsområdet samt i samarbetsteamen. Som ledare i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Här jobbar vi mest av allt för andra och även för varandra. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor är du direkt underställd rektor. Det innebär att du arbetar nära rektor och tar ansvar för ekonomi och personal, samt leder det dagliga arbetet för både dina medarbetare och verksamheten. Du har också ansvar för arbetsmiljöarbetet på skolan och för att lösa praktiska frågor om lokalerna. Tillsammans med rektor och andra biträdande rektorer leder du arbetet med att utveckla undervisningen och förbättra skolans kvalitet. Beroende på hur skolans organisation ser ut kan rektor även delegera andra ansvarsområden till dig, så länge det följer de regler som finns i skollag, skolförordning och kommunens styrning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som genom erfarenhet och utbildning har skaffat dig en god pedagogisk insikt i verksamheten. Du har tillräckligt goda språkkunskaper i svenska för att anpassa ditt eget budskap efter målgruppens förutsättningar. Utöver det har du goda kunskaper i tal och skrift på engelska. För att arbeta som biträdande rektor krävs en pedagogisk högskoleutbildning samt att du gått, går eller är beredd att påbörja rektorsprogrammet. Det är meriterande om du tidigare haft ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Som person har du lätt att skapa struktur i din arbetsvardag och kan planera och driva ditt eget arbete. För dig är det lätt att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du har god samarbetsförmåga och ett intresse och vilja att arbeta utifrån tillitsbaserad ledning och styrning. Du är trygg i din ledarroll och har förmåga att på ett professionellt sätt fatta beslut samt driva arbetet och verksamheten framåt. I tjänsten förekommer resor och det är därför krav på B-körkort. Personer som i sitt arbete kommer att befinna sig inom fritidshem eller grundskola ska lämna ett utdrag ur belastningsregistret. I din ansökan behöver du inte bifoga personligt brev, se till att ditt CV är tydligt och uppdaterat samt svara på de frågor som ställs när du gör din ansökan. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en stark framtidstro. Skellefteå växer och förändras och vi på förvaltningen Utbildning och arbetsmarknad är mitt i händelsernas centrum. Rektorsområdet omfattar Tuböleskolan, Sunnanåskolan, Gummarksskolan och Sörböleskolan. Det leds idag av en rektor tillsammans med fem biträdande rektorer. För att ytterligare stärka ledarteamet planerar vi nu att tillsätta en sjätte biträdande rektor. Vårt gemensamma uppdrag vilar på visionen: Tillsammans för lärande, trygghet och trivsel. På avdelning grundskola arbetar vi aktivt med att kvalitetssäkra barns rätt till utveckling och lärande, utifrån ett likvärdigt perspektiv för hela Skellefteå kommun. Detta skapar förutsättningar för goda samarbeten både i det lokala rektorsområdet samt i samarbetsteamen. Som ledare i Skellefteå kommun har du en viktig roll i en organisation där vi arbetar på invånarnas uppdrag. Här jobbar vi mest av allt för andra och även för varandra. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor är du direkt underställd rektor. Det innebär att du arbetar nära rektor och tar ansvar för ekonomi och personal, samt leder det dagliga arbetet för både dina medarbetare och verksamheten. Du har också ansvar för arbetsmiljöarbetet på skolan och för att lösa praktiska frågor om lokalerna. Tillsammans med rektor och andra biträdande rektorer leder du arbetet med att utveckla undervisningen och förbättra skolans kvalitet. Beroende på hur skolans organisation ser ut kan rektor även delegera andra ansvarsområden till dig, så länge det följer de regler som finns i skollag, skolförordning och kommunens styrning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som genom erfarenhet och utbildning har skaffat dig en god pedagogisk insikt i verksamheten. Du har tillräckligt goda språkkunskaper i svenska för att anpassa ditt eget budskap efter målgruppens förutsättningar. Utöver det har du goda kunskaper i tal och skrift på engelska. För att arbeta som biträdande rektor krävs en pedagogisk högskoleutbildning samt att du gått, går eller är beredd att påbörja rektorsprogrammet. Det är meriterande om du tidigare haft ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Som person har du lätt att skapa struktur i din arbetsvardag och kan planera och driva ditt eget arbete. För dig är det lätt att föra fram din talan, vinna andras respekt, argumentera och bli lyssnad på. Du har god samarbetsförmåga och ett intresse och vilja att arbeta utifrån tillitsbaserad ledning och styrning. Du är trygg i din ledarroll och har förmåga att på ett professionellt sätt fatta beslut samt driva arbetet och verksamheten framåt. I tjänsten förekommer resor och det är därför krav på B-körkort. Personer som i sitt arbete kommer att befinna sig inom fritidshem eller grundskola ska lämna ett utdrag ur belastningsregistret. I din ansökan behöver du inte bifoga personligt brev, se till att ditt CV är tydligt och uppdaterat samt svara på de frågor som ställs när du gör din ansökan. ÖVRIGT Utbildning och arbetsmarknad är en av kommunens största förvaltningar med cirka 3 000 medarbetare. Vår verksamhet finns i hela kommunen med cirka 35 grundskolor, 87 förskolor, 40 fritidshem och fyra gymnasieskolor. Vi arbetar för att barn och unga ska ha de verktyg de behöver för att hitta rätt i både nutid och framtid. Vi verkar för en helhetssyn och en röd tråd i utveckling och lärande från förskola till och med gymnasiet. En växande vuxenutbildning och en arbetsmarknadsenhet med fokus på de som behöver extra stöd ingår också i förvaltningen. För att arbeta inom Utbildning och arbetsmarknads verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget för skola och barnomsorg hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Vill du göra skillnad för människor i Norrbotten och samtidigt utvecklas som ledare? Som teamledare på Länstrafiken får du en nyckelroll i vårt arbete med att skapa ett hållbart och tillgängligt resande för alla. Här får du möjlighet att leda ett engagerat team, driva förbättringsarbete och bidra till en samhällsviktig verksamhet. Om du brinner för ledarskap, service och effektivitet – då är du kanske den vi söker! Länstrafiken – det här är vi Kollektivtrafiken spelar en viktig roll i ett välfungerande samhälle. Varje dag möjliggör Länstrafiken resor till arbete, skola, vård och fritidsaktiviteter för människor i hela Norrbotten. Vi är ett engagerat team på drygt 50 medarbetare som arbetar för att fler ska välja ett hållbart resande. En viktig del av vår verksamhet är avdelningen Serviceresor – och det är här du som teamledare kommer in. På uppdrag av Region Norrbotten ansvarar vi för bokning och samordning av sjukresor i hela länet, samt färdtjänstresor i 13 av 14 kommuner. Vårt huvudkontor finns i Överkalix. Om tjänsten Som teamledare har du ett operativt ansvar för att leda och fördela det dagliga arbetet i teamet som består av cirka 30 medarbetare. Du är en nyckelperson i att säkerställa att verksamhetens mål uppnås, samtidigt som du bidrar till utveckling av arbetsmetoder, processer och digitala verktyg. Du fungerar som en viktig länk mellan medarbetare och chef och arbetar även i nära samverkan med interna och externa aktörer. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor i Överkalix. Dina arbetsuppgifter · Leda och stötta medarbetare i det dagliga arbetet · Säkerställa en effektiv, kvalitativ och serviceinriktad drift · Initiera och driva utvecklings- och förbättringsarbete · Bidra till digitalisering och systemutveckling inom området · Ansvara för planering och genomförande av utbildningsinsatser inom teamet · Samverka med andra funktioner, leverantörer och externa parter · Följa upp verksamhetsmål och rapportera till närmaste chef Om dig Vi söker dig som har: · Eftergymnasial utbildning inom relevant område · Ledarskapsutbildning eller dokumenterad erfarenhet av personalledning · Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, samt goda kunskaper i engelska · Erfarenhet av process- och förbättringsarbete · God digital kompetens och intresse för teknik- och verksamhetsutveckling Meriterande är erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation eller annan komplex, regelstyrd verksamhet. Vi ser gärna att du har minst 2–3 års erfarenhet från en liknande roll. Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en trygg och tydlig ledare som skapar engagemang och arbetsglädje i teamet. Du arbetar strukturerat, tar ansvar och har god förmåga att fatta beslut. Du kommunicerar på ett lyhört och förtroendeingivande sätt, bygger starka samarbeten och främjar laganda. Du är lösningsorienterad och har ett driv att förbättra och utveckla både arbetssätt och verksamhet. Vi erbjuder Vi vet att hållbara medarbetare är grunden för en hållbar verksamhet. Därför värnar vi om en god arbetsmiljö där du som medarbetare har rätt förutsättningar att må bra och göra ett bra jobb. Vi erbjuder både friskvårdsbidrag och friskvårdstimme och vi arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och uppmuntrar till återhämtning, rörelse och balans mellan arbete och privatliv. Hos oss blir du en del av ett meningsfullt uppdrag där ditt ledarskap gör skillnad – varje dag. Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade kollegor, där vi tillsammans skapar lösningar som underlättar människors vardag. Hos Länstrafiken får du möjlighet att växa i din roll och bidra till utvecklingen av en samhällsviktig verksamhet med människan i fokus. Ansökan Du är varmt välkommen med din ansökan eller eventuella frågor till: Sandra Lind, Chef Serviceresor [email protected] På grund av sommarledigheter kommer vi att påbörja urvalet först i mitten av augusti. Tack för din förståelse och vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Är du en person som drivs av utveckling, skapa goda relationer och arbeta innovativt? Då är den här tjänsten för dig. Vi söker en verksamhetsutvecklare till Vård- och omsorgsförvaltningen. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för hälso- och sjukvård, äldreomsorg och funktionsstöd. Du ingår i förvaltningens stab och är en stödfunktion tillsammans med systemförvaltare och förvaltningshandläggare. Din närmsta chef är verksamhetschefen för stab och myndighetsutövning. Vi står inför arbetet att med att anpassa verksamheten till en ny socialtjänstlag och där får du som verksamhetsutvecklare en viktig roll att vara med och driva omställningsarbetet. Det är ett varierande uppdrag där du jobbar med förvaltningens kärnfrågor både på strategisk och operativ nivå. Arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare arbetar du utefter politiskt uppsatta mål, förvaltningens kvalitetsarbete och verksamhetsspecifika frågor. Du kommer att ansvara för planering, organisering, genomförande och uppföljning av de utvecklings- och kvalitetsområden som verksamheten bedriver. Du genomför kunskapsspridning och erfarenhetsutbyte inom förvaltningen. Vi använder oss av kvalitetssystemet Stratsys och du ingår i det centrala kvalitetsnätverket. I arbetet ingår det att samverka både internt och externt. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område. Du har erfarenhet av utvecklings -och kvalitetsarbete samt att leda processer, projekt och samverkansarbete. Vi ser att du har god kännedom om kommunal verksamhet inom socialtjänstens område. För att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare ser vi att du är en strukturerad och självgående person som med lätthet driver utvecklingsarbete från idé till resultat. Du arbetar målinriktat och har en stark känsla för kvalitet – du vill se tydliga förbättringar och säkerställer att förändringar implementeras på ett hållbart sätt. Du har ett analytiskt och kreativt förhållningssätt. Du är inte rädd för att komma med idéer och hitta nya lösningar. Du har förmåga att hålla struktur även i komplexa processer, har öga för vad som leder till resultat samt kan hålla deadlines. Du agerar professionellt även i pressade eller föränderliga situationer, och du har lätt för att se både helheten och de viktiga detaljerna. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att skapa kontakt och bygga relationer. I ditt arbete är du lyhörd, kommunikativ och har en förmåga att skapa delaktighet och dialog. Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, med din kommunikativa förmåga förmedlar du budskap på ett tydligt sätt, anpassat till målgrupp och situation. Vad vi erbjuder dig Du får chansen till ett spännande och varierande arbete i ett nära team med verksamhetschef och förvaltningschef. Vi står inför en spännande tid med förändringsarbete för att möta upp nya socialtjänstlagens krav där du får möjligheten att vara en viktig del i kommunens arbete. I Forshaga kommun får du en trivsam arbetsplats där vi samarbetar och lär av varandra. Som anställd hos får du också ta del av förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, flexibel arbetstid, möjlighet till distansarbete och kontinuerlig kompetensutveckling. För dig som inte bor i kommunen finns pendlingsmöjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% Tillsättningsdatum: 1 september eller enligt överenskommelse Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering, varmt välkommen med din ansökan! För frågor angående tjänsten kontakta Maja Engelbrekt under period: 23/6-21/7 och Terese Christiansen efter 21/7. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss! Är du en driven ledare redo för nya utmaningar? Vill du vara med och driva en skola som ger elever de bästa förutsättningar för framtiden? Här är chansen! Det är dags för en av Vendelsömalmsskolans skolledare att anta nya utmaningar och vi behöver därför en skicklig ledare till vårt högstadium samt våra lärstudiogrupper. Vendelsömalmsskolan är en F-9 skola med drygt 620 elever och 85 kompetenta medarbetare. Hos oss finns även fritidshem, öppen fritidsverksamhet, anpassad grundskola och kommungemensamma lärstudiogrupper. Skolan är i åk F-6 är tvåparallellig och i åk 7-9 treparallellig. Vi har nybyggda och nyrenoverade byggnader som även inrymmer bibliotek, café och fin matsal. Vi strävar efter att lägga grunden för ett livslångt lärande och att varje elev ges möjlighet att utifrån sina förutsättningar utvecklas så långt möjligt både kunskapsmässigt och socialt. Ditt uppdrag Vi söker dig som är erfaren och legitimerad lärare och har erfarenhet av att leda kollegor och/eller personal. Erfarenhet av biträdande rektorsroll är meriterande samt erfarenhet av att leda utvecklingsarbete. Du drivs av att göra skillnad för varje elev och att driva skolutveckling. Du har lätt för att skapa goda relationer och har god förmåga att arbeta i team. Du kommer att tillhöra skolans ledningsgrupp som består av rektor, biträdande rektor F-6, bitr. rektor fritidshem samt administrativ chef. I vår stora ledningsgrupp ingår även skolans utvecklingsledare. Arbetsuppgifter Du har personalansvar för ca 25 medarbetare, vid behov har du kontakt och möten med elever och vårdnadshavare. Du leder högstadiets EHT möten och du är en del av Elevhälsoteamet. Du är med och driver Trygghetsteamet för hela skolan. Du har också ansvar för våra tre kommunala lärstudiogrupper. Tillsammans med skolledningen planerar du tjänstefördelning och ansvarar för att nå budgetmål. Du ansvarar för att lägga skolans schema i Skola24. Skolans utvecklings och SKA- arbete är centralt vilket göra att du ofta planerar, organiserar och analyserar övergripande arbete för utveckling och ökad måluppfyllelse. Kvalifikationer Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt goda kunskaper om schemaläggning. En god samarbetsförmåga och helhetssyn på eleven är en förutsättning för ditt arbete. Du har god kommunikativ förmåga och har lätt att skapa relationer med elever, föräldrar och medarbetare. Du tar egna initiativ och ser positiva utmaningar i att prova olika arbetssätt för att eleverna ska lyckas. Kreativitet, prestigelöshet och flexibilitet hjälper dig att utveckla skolans verksamhet vidare. Meriterande är om du arbetat med CPS och att det präglar din elevsyn. För att axla chefsuppdraget ser vi att det är viktigt att du tar ansvar och kan prioritera samt att du vågar både fatta beslut och be om hjälp. Du är prestigelös, står för ditt ord och vågar berätta om egna fel och misstag. Du uppmuntrar, inspirerar och engagerar dina medarbetare genom att arbeta tillsammans med dem mot era gemensamma mål, utveckla samarbetet i gruppen och bygga ett lag. Genom ett situationsanpassat ledarskap lägger du tid på att stötta och coacha dina medarbetare och använder tvåvägskommunikation genom att både lyssna och ställa frågor. Villkor Du är legitimerad lärare och har med fördel haft liknande uppdrag. Vi erbjuder dig: * Spännande utmaningar och engagerade arbetskamrater. * Pedagogisk lunch till reducerat pris. * Friskvårdsförmåner. Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande. Skicka därför din ansökan redan idag! Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder. Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare. • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna. • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner • visar engagemang och uthållighet • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad • har god kommunikation och är tydlig • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten
Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Vill du vara med och leda och utveckla en verksamhet som spelar en avgörande roll för både funktion och framtid? Vi söker nu en engagerad och strategisk teamchef fastighet och förråd till HEM. Här får du chansen att arbeta i en bred och operativ ledarroll där du är med och formar effektiva processer, driver förbättringar och säkerställer hållbar drift – både idag och för framtiden. OM ROLLEN Som teamchef för fastighet och förråd har du ett helhetsansvar för daglig drift, långsiktig planering och utveckling av både personal och verksamhet. Du leder ett team med kompetenta medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och i linje med våra värderingar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och följa upp drift, underhåll och utveckling av fastigheter och förråd • Driva bygg- och renoveringsprojekt samt investeringar inom fastighetsområdet • Ha budget- och personalansvar, inklusive arbetsmiljö och kompetensutveckling • Säkerställa att verksamheten uppfyller gällande lagkrav, interna riktlinjer och miljömål • Utveckla processer, digitala systemstöd och arbeta med uppföljning av nyckeltal DIN PROFIL Vi söker dig som är en trygg och engagerad ledare med en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har god struktur och trivs med att ta ansvar. Din kommunikativa förmåga och ditt strategiska tänk gör att du skapar tydlighet, samsyn och framdrift i organisationen. Du har ett tekniskt intresse, du behöver inte vara expert men är nyfiken och noggrann. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fastighet/fastighetsteknik eller projektledning • Erfarenhet av fastighetsförvaltning, underhållssystem och byggrelaterade projekt • B-körkort Meriterande • Erfarenhet av SCADA/styr- och övervakningssystem • Erfarenhet av Maintmaster eller liknande underhållssystem • Erfarenhet av lagerarbete inom industriell verksamhet • Erfarenhet av att skapa beskrivningar i olika bygg- och driftprojekt Vill du ha ett jobb med variation, stort ansvar och möjlighet att göra verklig skillnad? Då kan detta vara din nästa utmaning! Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. ANSÖKAN Varmt välkommen att ansöka om tjänsten! Sista ansökningsdag 2025-07-27. Om du har frågor finns rekryterande chef tillgänglig t o m 24 juni samt fr o m 24 juli. På HEM är medarbetarna verkligen nöjda. I vår senaste medarbetarundersökning undersökte vi bland annat vårt eNPS, alltså Employee Net Promotor Score. eNPS är ett vanligt sätt att mäta företagets medarbetarnöjdhet, hur medarbetarna uppfattar sin arbetsgivare och hur troligt det är att de skulle rekommendera företaget som arbetsplats. HEMs score landade på 23, på en skala där 0 – 20 är bra och 20 – 50 är mycket bra, ett resultat vi är väldigt stolta och glada över. Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag samt 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler på Flygstaden och erbjuder massage och anordnar träningspass på arbetstid. Du har även möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. På HEM har vi dessutom möjlighet att erbjuda mer förmånliga pensionsavtal än många andra arbetsgivare.
Verkstadschef till Göteborg Vi är i ett expansivt skede och då vår nuvarande verkstadschef tar sig an en central roll i koncernen söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad ersättare till vår toppmoderna anläggning i Kungälv. Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos oss ansvarar du för verkstaden och fördelar arbetet för våra servicetekniker och utrustningstekniker, samt är en viktig kontaktperson mot våra kunder. En del av verksamheten består av svenskutrustning av nya maskiner och den andra delen av serviceverksamhet. Du ingår i ett starkt och erfaret team och har centrala supporterande funktioner till din hjälp i arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att våra kunders verksamheter fungerar smidigt och effektivt. Du har även budget- och personalansvar och rapporterar till platschef. Leda och stödja servicetekniker i deras dagliga arbete Vara ansiktet utåt och hantera kundkontakter Prioritera och omfördela arbetsuppgifter baserat på aktuella behov Säkerställa att säkerhetsföreskrifter och rutiner följs Samarbeta nära maskinsäljare, reservdelsförsäljare, servicetekniker, servicepartners och platschef Arbeta tätt ihop med central garantihandläggare för att säkerställa bästa möjliga kundservice Vad har Gustaf Thuresson, VD, att säga om företaget? "Som anställd i Söderberg & Haak koncernen blir man en del av en stabil organisation med offensiva visioner. Det är en stor fördel att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där varje individ har stor frihet under ansvar. Vi erbjuder våra anställda löpande utbildningar, men också möjligheter till att växa eller ändra inriktning inom bolaget. De flesta som har ledande positioner inom koncernen idag har börjat sin karriär hos oss i en annan befattning. Jag som VD tror på varje anställds engagemang och vilja att utveckla sig själv och företaget i en positiv riktning. Jag älskar att jobba omgiven av människor som är specialister inom sitt område och som kan och vill ta de beslut som krävs för att verksamheten skall utvecklas i den riktning vi stakat ut." Din profil För att lyckas i rollen som verkstadschef ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande roll sedan tidigare, har ett stort teknikintresse och gillar att ta ansvar. Som person är du strukturerad, noggrann och relationsorienterad i din framtoning. Du knyter många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är serviceinriktad, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Genom dina ledaregenskaper skapar du en lösningsorienterad och positiv arbetsmiljö. Erfarenhet av verkstads- eller servicearbete Vana av att leda och koordinera team Erfarenhet av att arbetat med entreprenad eller lantbruksmaskiner är meriterande Vana vid administrativa uppgifter och datoranvändning Svenska i tal och skrift, engelska är meriterande Vi erbjuder Som verkstadschef hos oss är du en del av ett etablerat företag som erbjuder produkter av bästa kvalitet. Vi har en öppen företagskultur med ett kunnigt, hjälpsamt och engagerat team, där laganda och att ha roligt på jobbet värderas högt. Vi erbjuder bra villkor med kollektivavtal samt en väl genomarbetad introduktion. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Joacim Bengtsson, platschef Göteborg på 0725-847477. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi. Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker genom ett rikstäckande nätverk av interna och externa återförsäljare och servicepartners från Ystad i söder till Kiruna i norr. Våra entreprenadvarumärken är Komatsu, Bomag, Terex Finlay, Terex Ecotec och Metsjö. För mer information om verksamheten besök www.sodhaak.se.
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Service och diagnostik Ö-läget kräver det stora sjukhusets resurser och innebär samtidigt det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Inom sjukvården på Gotland byggs nära samarbeten snabbt, beslutsvägarna är korta vilket skapar smidighet för patienter och medarbetare. Inom verksamhetsområdet Service och Diagnostik samlas verksamheter som en certifierad sterilcentral, Laboratoriemedicinskt Centrum Gotland (LMCG) med ackrediterade analyser, Vårdadministration, Medicinska sekreterare och Planeringsenhet Vård (PEV). För laboratorieverksamheten innebär ö-läget att alla laboratoriespecialiteter – kemlab, transfusionsmedicin med blodcentral, mikrobiologi, fyslab och vattenlab – finns under samma tak. Då verksamhetsområdet är komplext, kan en omorganisation eventuellt bli aktuell framgent. Vår multidisciplinära personalgrupp har en bred kompetens och vi lägger stor vikt vid både medarbetarnas trivsel och vid vårt kvalitetsarbete. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetschef för Service och Diagnostik ansvarar du för en bred och komplex organisation, där de ingående enheterna består av flera specialistfunktioner – från en certifierad sterilcentral och ett helintegrerat laboratoriemedicinskt centrum med samtliga discipliner till administrativa stödenheter och Planeringsenhet Vård (PEV). Verksamheten är fördelad på sex enheter med varsin enhetschef och tillsammans bildar ni verksamhetsområdets ledningsgrupp. Tillsammans med enhetscheferna leder och utvecklar du verksamheten för att säkerställa högkvalitativ och tillgänglig diagnostisk samt en kundorienterad service utifrån de mål, processer och ekonomiska ramar som ges. Inom dessa ramar har du som verksamhetschef frihet och ansvar att arbeta för att utveckla en effektiv, kvalitativ och attraktiv verksamhet med en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Inom verksamhetsområdet arbetar i dagsläget cirka 145 medarbetare, där du har det direkta personalansvaret för elva av dem. I din roll är du en förebild för det nära ledarskapet – synlig, tydlig och tillgänglig för både chefer och medarbetare. Du utvecklar din ledningsgrupp så att beslut kan tas så nära berörd verksamhetsdel som möjligt och tillsammans säkerställer ni att all verksamhet följer nationella riktlinjer, regelverk och kvalitetsstandarder. Du har ett mycket gott och nära samarbete med alla verksamheter inom vården eftersom dina medarbetare arbetar både nära och i de olika verksamheterna. Du har löpande kontakt med verksamheterna för att säkerställa att förutsättningar och tjänster anpassas till respektive verksamhets behov. Ditt verksamhetsområde präglas av medicintekniskt avancerad utrustning och en mångfald av IT-system, vilket innebär att du medverkar i omfattande upphandlingsarbete som kräver en god inblick i Region Gotlands upphandlingsprocess och det regelverk som upphandlingar omfattas av. Som verksamhetschef har du ansvar för de medicintekniska investeringarna och förväntas säkerställa att certifierade system och utrustning uppdateras i takt med teknikens framsteg. Du är underställd sjukhuschefen, ingår i sjukhusets ledningsgrupp och bidrar till sjukhusets, förvaltningens och regionens utveckling. Du arbetar efter Region Gotlands och Hälso- och sjukvårdsnämndens mål och direktiv samt säkerställer att ditt verksamhetsområde har en god beredskap för oförutsedda händelser, både lokalt och i omvärlden. Vem är du? Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning på hälso- och sjukvård, och flerårig erfarenhet av högre chefsroll inom hälso- och sjukvård. Tjänsten kräver mycket god svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har utbildning inom ledarskap, arbetsmiljö och arbetsrätt samt chefs- och ledarerfarenheter från både offentlig sektor och näringslivet. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att leda genom andra chefer, arbete inom certifiering och ackrediterad verksamhet, digitalisering och implementering av nya teknologiska lösningar inom diagnostik och vård samt av upphandling enligt LOU. Vi söker en trygg och prestigelös ledare som skapar engagemang genom delaktighet och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap och förväntningar är klara, samtidigt som du lyssnar, samarbetar och löser konflikter konstruktivt. Du är självgående och driver ditt arbete med ett strukturerat angreppssätt. Du är mål- och resultatorienterad, anpassar dina prioriteringar efter dina mål och ändrar inriktning vid behov. Dessutom planerar och organiserar du ditt arbete effektivt med tydliga tidsramar och hög kvalitet, medan du håller ett strategiskt fokus på helheten. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer