Vill du tillsammans med oss göra skillnad för våra barn, ungdomar och deras familjer varje dag? Vi söker dig som med fokus på uppdraget och ett tydligt ledarskap skapar goda förutsättningar för alla medarbetares utveckling, lärande och arbetsglädje. Som enhetschef för vår öppenvård Dialogen blir du en del av en verksamhet i utveckling, där vi anpassar oss till nya behov och framtidens socialtjänst. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa socialtjänst. Med det menar vi att vi ska vara stolta över vårt uppdrag, ha en god arbetsmiljö och trivas på jobbet för att i slutändan kunna göra skillnad för varje barn. Barn- och familjesektionen inom utbildningsförvaltningen har ansvar för den del av socialtjänstens individ- och familjeomsorg som avser barn och ungdomars uppväxtvillkor. Inom sektionens öppenvård, Dialogen, arbetar vi med att stötta både barn, unga och deras familjer – där familjebehandling är en central del i att stärka familjers- och barns utveckling. Vi erbjuder även föräldrakurser i grupp, stödgrupper för barn och unga, stöd till barn som upplevt våld, medling vid brott samt stöd till unga brottsutsatta. I Falun satsar vi på tidiga insatser, bland annat genom utvecklingsarbetet Tillsammans för varje barn (även kallad Skottlandsmodellen). Tillsammans med Region Dalarna arbetar vi för att förbättra samarbetet mellan skolan, hälso- och sjukvård och socialtjänsten för att tidigt i barnets liv upptäcka och lösa problem som uppstår. Målsättningen är att alla barn och unga ska ha det bra, må bra och ha de bästa förutsättningarna under sin uppväxt inom Falu kommun. Vi står inför en spännande utvecklingsfas där vi ställer om till en ny socialtjänstlag och framtidens behov. Det innebär att vi ser över våra arbetssätt och samarbeten för att kunna erbjuda ännu bättre stöd till barn, unga och deras familjer. Som enhetschef hos oss blir du en nyckelperson i detta förändringsarbete och får möjlighet att påverka och utveckla framtidens öppenvård. Arbetsuppgifter Som enhetschef för Dialogen erbjuder vi dig ett spännande och varierande arbete. En stor del av verksamheten utgörs av familjebehandling, och i din roll kommer du att leda och utveckla detta viktiga arbete. Du arbetar i enlighet med lagstiftning, riktlinjer och övriga styrdokument som bas för att utveckla verksamheten. Din roll innefattar budgetansvar, arbetsmiljöarbete samt utvecklings- och kvalitetsarbete. Du arbetar coachande och övergripande för att skapa förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna utföra sina uppdrag på bästa sätt. Ett väl fungerande samarbete mellan enhetschefer, medarbetare och interna samt externa samverkansparters är en förutsättning för uppdraget. Du ingår även i sektionens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef, kvalitétsutvecklare, verksamhetsutvecklare och ytterligare enhetschefer. Som ny chef i Falu kommun får du dessutom delta i vårt ledarutvecklingsprogram tillsammans med andra nya chefer i kommunen- en värdefull möjlighet att utveckla ditt ledarskap och bygga nätverk. Som enhetschef kommer du även att vara med och upprätthålla samverkansarbetet med regionen gällande ungdomsmottagning, familjecentral och samtalsmottagning. Kvalifikationer För rollen krävs: • Socionomexamen eller annan examen som av arbetsgivaren bedöms likvärdig • Flerårig erfarenhet av socialtjänstens arbete inom barn och familj • God vana av att arbeta i olika IT-system • Erfarenhet och kunskap om socialtjänstlagen • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Personliga egenskaper Vi söker dig som är en trygg och stabil ledare med förmåga att leda och samordna medarbetare mot gemensamma mål. Med ett coachande och stöttande förhållningssätt skapar du förutsättningar för lärande, utveckling och arbetsglädje. Du har en god förståelse för verksamhetens prioriteringar och driver förbättringsarbete genom att utveckla effektiva arbetssätt och långsiktiga lösningar. Du samarbetar lyhört och prestigelöst med medarbetare, kollegor och externa aktörer för att nå bästa möjliga resultat. Genom din kommunikativa förmåga skapar du engagemang, påverkar och inspirerar. Du bidrar aktivt till en arbetsmiljö där samarbete, delaktighet och ömsesidigt lärande står i centrum. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av arbete som chef innefattande personal-, budget- och arbetsmiljöansvar • Erfarenhet av eller kunskap om BBiC och Signs of Safety • Ledarskapsutbildning • Erfarenhet av familjebehandling och/eller arbete inom socialtjänstens öppenvård Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna examensbevis i din ansökan då det kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas detta i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Fastighetsavdelningen har ansvar för att förvalta och utveckla kommunens fastighetsbestånd samt handläggning av bostadsanpassningsbidrag. På avdelningen arbetar totalt 30 medarbetare i olika yrkesroller inom fastighetsförvaltning, fastighetsskötsel, driftoptimering, hyresförvaltning, byggprojektledning, systemförvaltning, arbetsledning och bostadsanpassning. Vill du vara med och driva utvecklingen av fastighetsdrift i Hässleholms kommun? Som enhetschef för fastighetsdrift kommer du ha en betydande roll för både medborgare och medarbetare. Om detta låter intressant, tveka inte att skicka in din ansökan! Det här erbjuder vi dig! Som enhetschef på fastighetsdrift hos oss på Tekniska förvaltningen har du ett helhetsansvar för underhåll och drift av kommunens fastighetsbestånd. I ansvaret ingår bland annat budget, personal, arbetsmiljö och säkerhet. I takt med ökade lagkrav och teknologisk utveckling ser du till att medarbetarna är rätt rustade för att utföra sitt arbete. Samtidigt tar du ansvar för att hålla dig uppdaterad kring föreskrifter och myndighetskrav på fastighetsdriftområdet. Du är även en viktig kugge i det kommunövergripande arbetet, där du i olika forum bistår med ett driftperspektiv. I tjänsten igår också ansvar för krisberedskap avseende el- och vattenförsörjning samt brandskydd i kommunens fastigheter. Enheten består av 23 duktiga medarbetare i roller som arbetsledare, fastighetsskötare och fastighetstekniker. Fastighetsskötarna arbetar huvudsakligen med förebyggande och planerat underhåll medan fastighetsteknikerna arbetar primärt med skötsel av tekniska installationer och felavhjälpande underhåll. Som stöd i det dagliga arbetet har du hjälp av arbetsledare och fastighetssystem. För dina medarbetare ingår också fastighetsberedskap. Din arbetsplats kommer vara på Garnisonsvägen 40 i Hässleholm på det anrika militärområdet P2. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom fastighetsområdet. Exempelvis fastighetsingenjör eller fastighetsförvaltare, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftersom arbetsgruppen är utspridd över hela kommunen behöver du ha B-körkort för att kunna genomföra uppföljningar och besök på arbetsplatserna. Då arbetet till stor del innehåller kommunikation på olika nivåer är det av största vikt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Det krävs god datorvana för att behärska de vanligaste programmen i Microsoft 365 samt hantera uppföljning i fastighetssystem. Du behöver även ha erfarenhet av arbete i en ledande funktion. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat i en kommun eller större fastighetsbolag, har god kännedom inom VVS, el och automation samt har arbetat med beredskap. Som person är du lyhörd, engagerad och trygg i din roll som ledare. Du har för vana att leda med stort förtroende och förmåga att lyfta blicken och se verksamhetens behov utifrån ett helhetsperspektiv. Med ett flexibelt förhållningssätt tar du dig an arbetets utmaningar och med en god kommunikativ förmåga säkerställer du att alla är med på tåget. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Eftersom du kan komma att arbeta bland barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. Belastningsregistret - begära utdrag För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss arbetar idag cirka 450 personer, som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår trafiksäkerhet och parkeringsövervakning. Hos oss finns även måltidsavdelningen och lokalvårdsavdelningen där textiltvätt och verksamhetsvaktmästeri också ingår. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? ARBETSUPPGIFTER Är du en kommunikativ ledare som trivs i en vardag full av möten med människor och som vill vara med och forma hur Alvesta kommunkoncern möter sina invånare? Då kan du vara vår nästa kontaktcenterchef en roll där du leder och utvecklar en central verksamhet med stort invånarfokus. Som kontaktcenterchef har du ett nära och coachande ledarskap där du stöttar och inspirerar ett engagerat team i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att skapa hög kvalitet i bemötande och service i alla kontaktytor, och du driver utvecklingen av arbetssätt, processer och digitala lösningar i nära samarbete med andra delar av kommunkoncernen. Du arbetar strategiskt med verksamhetsplanering, uppföljning och budget, samtidigt som du representerar kontaktcenter i både interna och externa sammanhang. Kontaktcenters uppdrag är under utveckling och kan i framtiden även inkludera fler interna servicefunktioner, vilket gör att rollen ger dig möjlighet att vara med och påverka inriktningen framåt. Du ingår i kommunledningsförvaltningens ledningsgrupp som tillsammans utifrån olika perspektiv verkar för en bättre vardag för våra invånare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: · Akademisk examen inom beteendevetenskap alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig · Tidigare chefserfarenhet med personal, budget och verksamhetsansvar, gärna inom kundservice eller offentlig sektor · Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift · Förmåga att skapa engagemang och delaktighet i förändringsarbete · Hög digital mognad och ett starkt intresse för att utveckla digitala tjänster · Förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat med uppföljning och förbättring · Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet För att lyckas i rollen ser vi att du är: · Följsam och lyhörd i ditt ledarskap · Lösningsfokuserad och prestigelös · Nyfiken och utvecklingsorienterad · Trygg i att fatta beslut och prioritera i en komplex vardag Hos oss får du ett roligt och utvecklande arbete med många kontaktytor internt i kommunkoncernen och externt i mötet med invånare. Välkommen att vara med och forma framtidens invånarservice i Alvesta kommunkoncern!
Vill du vara med och forma framtidens utbildning i en framåtblickande och växande kommun nära Göteborg? I Lerums kommun får du chansen att ta en ledande roll i ett sammanhang där utbildning står högt på agendan. Som utbildningschef blir du en strategisk nyckelperson som tillsammans med engagerade chefer, pedagoger och medarbetare driver utvecklingen framåt - både pedagogiskt och organisatoriskt. Vi söker dig som är en trygg och lyhörd ledare med erfarenhet av att leda utbildningsverksamhet på strategisk nivå. Du har ett starkt engagemang för barn och ungas lärande - och du vet hur viktiga goda förutsättningar är för både elever och medarbetare. Håll utkik - vi annonserar tjänsten under vecka 32! #Utbildningschef #LerumsKommun #Ledarskap #Skola #Strategi #Jobbmedmening #OffentligSektor #Utbildning
Förlossningsavdelningen ingår tillsammans med BB samt gynekologisk avdelning i Verksamhetsområde Kvinnosjukvård. Vårt arbete omfattar gynekologi, graviditet och förlossning. Vår verksamhet finns i Gävle och Hudiksvall. Förlossningsavdelningen i Gävle har cirka 1400 förlossningar per år och förlöser från graviditetsvecka 29. Här finns även obstetrisk öppenvårdsverksamhet med ultraljud. Avdelningen bemannas av cirka 60 medarbetare. Vi välkomnar nu vår biträdande vårdenhetschef, som vill bli en del av vårt team och med driv och engagemang fortsätta utvecklingen av verksamheten tillsammans med dess medarbetare. Vi söker nu dig som tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor samt medarbetare vill vara med och fortsätta driva samt utveckla vårt viktiga arbete vidare! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som biträdande vårdenhetschef samarbetar du tätt med vårdenhetschefen. Tillsammans leder ni verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och planerar för dess framtida inriktning, såväl som att leda den dagliga driften. Du är direkt underställd vårdenhetschefen och är ställföreträdande vårdenhetschef vid dennes frånvaro. Du kommer att ha personal- och arbetsmiljöansvar, för cirka 20-25 undersköterskor, där du bidrar till att skapa goda förutsättningar för trivsel och utveckling. Som biträdande vårdenhetschef kommer du bland annat att • organisera, leda och planera det dagliga arbetet • ansvara för bemanning, schema, arbetsmiljö och kompetensutveckling • utveckla verksamheten och vara involverad i de förändringar verksamheten står inför • ansvara för att tillvarata och utveckla medarbetarnas kunskaper, erfarenheter och initiativkraft samt skapa bra förutsättningar för god arbetsmiljö och arbetsglädje. Hos oss får du • möjlighet att verka i en nyckelroll där du tillsammans med engagerade medarbetare och kollegor driver förlossningsvårdens utveckling framåt • möjlighet att vara delaktig i viktiga förändrings- samt förbättringsarbeten • ett spännande arbete med goda förutsättningar att utvecklas i din roll som chef. Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida! https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är handlingskraftig och lösningsorienterad, med förmåga att inspirera i det dagliga arbetet. Du bibehåller ett lugnt positivt förhållningssätt även i stressiga situationer och behåller fokus på uppgiften. Du har förmåga att hålla en hög arbetstakt över tid och bidrar med ditt engagemang i arbetet. Vidare håller du konsekvent överenskommelser och lever upp till förväntningar inom ramen för uppdraget. Du är samarbetsinriktad med förmåga att skapa förtroende, samsyn, lugn och stabilitet. Du delar information och kunskap och bidrar därmed naturligt i det gemensamma arbetet. För att lyckas i rollen krävs • arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvårdsområdet alternativt en bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande för tjänsten om du har tidigare chefserfarenhet. Erfarenhet av arbete inom kvinnosjukvård och/eller barn- och ungdomssjukvård är även det meriterande. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Övriga kontaktpersoner Emma Sjöberg, Rekryteringspartner, 073-0539450, [email protected] Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Vår medarbetarresa På Ovako tror vi att arbetet är mer än bara ett jobb - det är en möjlighet att vara en del av något meningsfullt. Vi främjar en öppen och vänlig atmosfär där varje individ är värdefull och där det finns möjligheter till personlig och professionell utveckling. Många av oss finner tillfredsställelse i vetskapen om att vårt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats. Som en nordisk global ledare inom hållbart stål är Ovako inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap som formar en bättre framtid. Medan vissa kanske kallar oss blygsamma, är sanningen den att vi inser att verklig förändring börjar med oss själva. Följ med oss på denna förändringsresa, där naturens skönhet bara är runt hörnet. Var en katalysator för positiv förändring på Ovako. Är du den vi söker? Är du en ledare som drivs av att utveckla och förbättra din verksamhet? Vill du jobba på ett företag som ligger i framkant med att ställa om till ett koldioxidfritt samhälle? Tycker du om att jobba med motiverade medarbetare och leda dem mot sina mål? Då kan det vara dig vi söker! Vad får du? Vi erbjuder den lilla organisationens effektiva beslutsvägar och den stora organisationens trygghet. Hos Ovako kan du förvänta dig en fartfylld och framåtsyftande arbetsplats med högt i tak, god kamratanda och stor organisatorisk drivkraft. Som anställd erbjuds du: - Utvecklingsmöjligheter både i denna roll och i din framtida karriär. - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa och säkerhet. - Eget ansvar och frihet i hur du löser arbetsuppgifter. - Möjlighet att utmana Ovakos arbetssätt och komma med idéer som effektiviserar. - Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med engagerade och erfarna medarbetare. Vad söker vi? Vi söker nu en chef till sektionen Rörverk 4 och Rörverk 5 på varma rör i Hofors. Sektionen består av ca 40 medarbetare där den största delen är operatörer men där det även finns två produktionssamordnare, planerare och en verktygsgrupp. Som sektionschef kommer du arbeta med att leda och utveckla verksamheten framåt tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du tillser att sektionen når produktivitets-, leverans- och kvalitetsmål genom att driva, planera, organisera och följa upp produktionen på ett effektivt sätt. Du ingår i lokal ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschef för varma rör. Vem söker vi? Vi söker dig med rätt ledaregenskaper och ett stort engagemang som drivs av att förändra och förbättra en verksamhet. Du ska ha förmågan att förmedla information, tycka om att utveckla människor och ha lätt för att arbeta i team. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i ledande roller inom tillverkande industri och med fördel stålindustrin. Det är också meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom materiallära, bearbetning eller motsvarande. Information Ansökningstiden löper ut 11/8 och urval kommer att påbörjas tidigast samma datum. Frågor gällande rollen hänvisas till mailadress: [email protected] - pga. semestertider kan svar dröja någon dag. Varmt välkommen med din ansökan! Om Ovako På Ovako specialiserar vi oss på rent, högkvalitativt specialstål, skräddarsydda efter behoven hos våra kunder inom lager, transport och tillverkningssektorer. Vårt högkvalitativa stål, baserat på 97% återvunnet stål, säkerställer lätta och tåliga produkter samt möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med 2600 dedikerade medarbetare och en global närvaro som sträcker sig över 30 länder samt cirka 1,1 miljarder euro i omsättning står Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, i framkant av stålindustrin. Vårt syfte är tydligt: Tillsammans skapar vi stål för ett hållbart samhälle. Upptäck mer om våra innovativa lösningar på www.ovako.com, www.sanyo-steel.co.jp och www.nipponsteel.com.
Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg i en kommun där tillit, hållbarhet och utveckling står i centrum? Vi söker nu två enhetschefer till vård och omsorg – en till ett av våra särskilda boenden och en till hemtjänsten. Båda rollerna är viktiga delar i vår ledningsgrupp, där vi tillsammans driver utvecklingen av våra verksamheter med fokus på kvalitet, innovation och invånarnytta. Vi är mitt i en spännande tid där vi utvecklar vår äldreomsorg i takt med nya krav och möjligheter. Med den nya socialtjänstlagen på plats växlar vi upp vårt arbete med förebyggande insatser och förbereder inför införandet av fast omsorgskontakt på våra särskilda boenden – en viktig satsning för ökad trygghet och kontinuitet för våra brukare. Samtidigt stärker vi medarbetarnas handlingsutrymme och skapar en arbetsmiljö där engagemang, initiativ och samarbete får ta plats. Här får du som chef vara med och forma en verksamhet i rörelse – där din kompetens, dina idéer och ditt ledarskap verkligen gör skillnad. I vår kultur präglad av öppenhet, tillit och prestigelöshet får du både stöd och frihet att växa. Välkommen till Simrishamns kommun! Kommunen där omgivningarna skapar guldkant i vardagen. Här blir du en del av något stort. Med ditt bemötande och engagemang spelar du en huvudroll i att göra vardagen bättre för våra kommunmedborgare. Närheten och litenheten är vår styrka, den skapar en familjär stämning, ger våra uppdrag bredd och dig goda möjligheter att utvecklas. Här bli du en del av något stort, men aldrig en i mängden. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för att leda, utveckla och följa upp din verksamhet. Du har ansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och kvalitet, och arbetar nära dina medarbetare för att skapa en trygg och meningsfull vardag för våra brukare. Du ingår i vår ledningsgrupp för vård och omsorg, där du tillsammans med kollegor och avdelningschef driver utvecklingsarbetet utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Det innebär att du leder med förtroende, främjar delaktighet och skapar förutsättningar för att medarbetarnas kompetens och initiativ tas tillvara. Vi söker dig som är närvarande, prestigelös och har ett genuint intresse för att driva utvecklingsfrågor. Du leder i förändring inte som ett undantag, utan som ett normalläge och har förmågan att inspirera och skapa engagemang genom ett karismatiskt och tillitsfullt ledarskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning inom exempelvis socialt arbete, vård, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Förmåga att leda i förändring och skapa engagemang hos medarbetare. • God förmåga att planera, prioritera och fatta beslut i en komplex vardag. • Vana att arbeta med digitala verktyg. • B-körkort. Gärna erfarenhet av ledarskap, gärna inom vård och omsorg. Intresse för och gärna erfarenhet av att arbeta med tillitsbaserad styrning och ledning. ÖVRIGT Det här är inte vilket jobb som helst det är en möjlighet att påverka på riktigt. Som chef i Simrishamns kommun får du: • Vara med och träffa vår socialnämnd i exempelvis måldialoger, där dina perspektiv tas på allvar. • Delta i chefsnätverk och träffar under året där vi tillsammans lyfter frågor som rör våra kommuninvånare. • Tillgång till chefsutbildningar och kompetensutveckling som stärker dig i din roll. • En arbetsplats där tillit genomsyrar alla led och steg vi tar från politisk nivå till det dagliga arbetet i verksamheten. • Sammanfattningsvis har vi en kultur där vi satsar på våra chefer och där du får möjlighet att växa. Här kan du läsa mer om vårt erbjudande och våra förmåner https://www.simrishamn.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/vart-erbjudande För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Oss når du via Kontakt Simrishamn 0414-81 90 00 Vi har gjort våra kanalval och tackar vänligt nej till kontakt från annons- och rekryteringsföretag.
Välkommen till Arbetslivs- och socialförvaltningen! Vi söker nu en engagerad ledare som vill driva och utveckla två viktiga verksamheter – enheten för skadligt bruk och beroende samt rådgivningsenheten. Enheten för skadligt bruk och beroende ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning utifrån inkomna ansökningar och anmälningar. Rådgivningsenheten erbjuder stöd och behandling med utgångspunkt i biståndsbeslut. Båda verksamheterna tillhör sektionen för Vuxenstöd IFO. På enheten för skadligt bruk och beroende arbetar nio socialsekreterare tillsammans med en metodhandledare med arbetsledande funktion. Rådgivningsenheten består av sex rådgivare och en metodhandledare. Här råder ett gott arbetsklimat präglat av trivsel, nära samarbete och stort engagemang. Våra verksamheter är lagstyrda och arbetar med evidensbaserade metoder. Utvecklingsarbete sker löpande i takt med förändringar i lagstiftning och praxis. Kompetensutveckling är en självklar del av arbetet och det finns goda möjligheter till specialisering inom olika områden. Enheten för skadligt bruk och beroende står nu inför en större omställning i och med den kommande socialtjänstlagen och pågående statliga utredningar kopplade till beroendeområdet. Vi söker därför dig som vill vara med på denna resa och som ser det som både meningsfullt och stimulerande att få påverka och forma verksamheten framåt. Vi erbjuder dessutom flera uppskattade förmåner såsom årsarbetstid, möjlighet till semesterväxling samt distansarbete under del av din arbetstid. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för sedvanliga chefsuppgifter, såsom verksamhetsstyrning, arbetsmiljöarbete, ekonomi- och budgetuppföljning samt systematiskt kvalitetsarbete. Du följer också upp verksamheten utifrån mål och styrdokument. I och med den pågående omställningen kommer utvecklingsarbete att utgöra en betydande del av tjänsten. Rollen innebär nära samverkan med externa aktörer, till exempel regionen, polisen och andra kommuner. Du kommer även att samarbeta internt med bland andra barn- och utbildningsförvaltningen samt sektion arbetsliv. Du blir en del av en kompetent och erfaren ledningsgrupp där samarbete och helhetssyn står i fokus. Tillsammans skapar vi resultat med engagemang, samarbete och tydligt fokus – alltid med Falubornas bästa i centrum. Som anställd i Falu kommun får du goda möjligheter att växa som ledare. Vi erbjuder interna utbildningar inom bland annat ledarskap, arbetsmiljö, arbetsrätt, rehabilitering och rekrytering. Du har också tillgång till centrala stödfunktioner inom ekonomi, HR, kommunikation och juridik. Kvalifikationer För rollen krävs: • Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet från chefsroll som innefattat ansvar för budget, systematiskt kvalitetsarbete, arbetsmiljö och personal • Flerårig och aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens områden • Goda kunskaper gällande relevant lagstiftning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg Personliga egenskaper Vi söker dig med en stark samarbetsförmåga och en naturlig förmåga att skapa förtroende i dina relationer. Du förmedlar energi och optimism i ditt ledarskap, samtidigt som du är tydlig, visar riktning och har modet att fatta beslut när situationen kräver det. Du har en god kommunikativ förmåga och är tydlig i din dialog. Du planerar både på kort och lång sikt med ett tydligt helhetsperspektiv. Ditt arbetssätt är strukturerat och målinriktat – du samordnar resurser effektivt och ser till att arbetet genomförs och följs upp i linje med uppsatta mål. Du är trygg i att ta ställning, visar handlingskraft där andra tvekar och drivs av utmaningar. Du tar initiativ och driver utveckling både inom och utanför ditt ansvarsområde. Avslutningsvis ser vi att du har ett genuint intresse för utvecklingsfrågor och att du trivs i ledarrollen, både som vägledare för ditt team och i ditt eget självledarskap, särskilt i tider av förändring. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet som chef eller arbetsledare inom skadligt bruk och beroendeområdet, med ansvar för myndighetsutövning och öppenvårdsinsatser • Flerårig erfarenhet inom individ- och familjeomsorg, gärna från flera verksamhetsområden • Erfarenhet av utvecklingsarbete kopplat till styrdokument/lagstiftning • Erfarenhet av att leda andra i förändring • Erfarenhet av evidensbaserat arbetssätt • Ledarskapsutbildning Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret vilket kommer efterfrågas om anställning blir aktuell. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Du beställer utdraget direkt från polisens hemsida. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se (http://www.rekryteringslots.se/) Övrigt När du skickar in din ansökan kommer du att få besvara urvalsfrågor som är ställda utifrån de krav som gäller för tjänsten. Dina svar är en viktig del av det första urvalet, så se till att svara utförligt och tydligt. I din ansökan ska du bifoga ditt CV, men du ska inte skicka in ett personligt brev – urvalsfrågorna ersätter detta. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess kommer vi i denna rekrytering att använda arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden. Även arbetsprov kan komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] (mailto:[email protected])
Distriktschef till Nordic Wellness i Kalmar/Växjö – en ledarroll med energi och träningsglädje! Brinner du för folkhälsa, ledarskap och vill vara med och forma framtiden för Sveriges största friskvårdskedja? Nu har du chansen att ta en nyckelroll i ett växande företag där tempo, utveckling och glädje står i centrum. Om Nordic Wellness Vi är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett växande antal padelanläggningar över hela landet. Med över 500 000 medlemmar erbjuder vi ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar – med hög kvalitet, stort hjärta och starkt driv. Vår resa är långt ifrån över – och nu söker vi dig som vill vara med och leda vidare! Om rollen Vi söker nu en drivande, trygg och närvarande distriktschef till vårt team i Kalmar/Växjö. I denna roll är du ytterst ansvarig för resultat, ledarskap och utveckling av 13 klubbar, som ingår i Division Syd tillsammans med dina kollegor och divisionschef. Som distriktschef är du operativt närvarande på plats i klubbarna, nära dina platsansvariga och team. Ditt uppdrag är att ge dem de rätta förutsättningarna för att leverera fantastiska träningsupplevelser varje dag. Du jobbar strategiskt, men ännu mer hands-on – du inspirerar, motiverar och syns i vardagen. Ditt uppdrag: Leda, coacha och utveckla klubbarna och platsansvariga i ditt distrikt Säkerställa starka team, hög service och god försäljning Ansvara för resultat och måluppfyllelse Arbeta nära divisionschef och kollegor inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT Skapa en positiv och professionell Nordic Wellness-anda Du utgår från ett av våra klubbar i distriktet, men rör dig regelbundet mellan anläggningarna varje vecka. Arbetet är förlagt till både dagtid, kvällar och helger, beroende på verksamhetens behov. Vi söker dig som: Har erfarenhet av operativt ledarskap, gärna inom detaljhandel, service eller träningsbranschen Är en närvarande och tydlig ledare som kan motivera andra till att växa Har ett högt driv, affärsfokus och gillar att jobba målinriktat Har lätt för att bygga relationer – med både team och medlemmar Är prestigelös, trygg i förändring och vågar ta beslut Talar och skriver flytande svenska Har B-körkort Bor i eller har god lokalkännedom om distriktet Vad du får hos oss: En spännande och utvecklande roll i ett företag i stark tillväxt Stort eget ansvar med möjlighet att påverka En arbetsplats med stark gemenskap, energi och framåtanda Kollegor som brinner för det de gör Möjligheten att göra verklig skillnad – för både människor och folkhälsan Våra värdeord: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. De genomsyrar allt vi gör – både för våra medlemmar och våra medarbetare. Hos oss tränar vi inte bara kroppen, utan också kulturen. Tjänst: Distriktschef, Nordic Wellness Kalmar/Växjö Start: Enligt överenskommelse Rekryteringsprocess: Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag! Urval och intervjuer sker löpande – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vår fortsatta resa! Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydost söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Ljungby. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Du kommer tillsammans med 2 andra områdeschefskollegor på orten att ansvara för kunduppdrag i Ljungby med omnejd (inom ca 5 mils radie) vilket innebär resor över dagen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar Erfarenhet från ledning av operativ drift Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Lägst gymnasial utbildning (erfordras) God svenska i tal och skrift (erfordras) B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Ljungby Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Kontaktpersoner: Rekryteringsansvarig, Patrik Otterdahl, [email protected] Verksamhetschef, Jonny Erlandsson, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Linda Hinderyd, Ledarna, 0722044967 Asim Zilic, Saco, 0703594515 Marie Liljedahl, Unionen, 0761023390 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer