Verksamhetschef Hemtjänst - DiaCare AB
Miljonbemanning AB
Chefer inom äldreomsorg

Anställningsform: Behovs- eller timanställning KvalifikationerArbetslivserfarenhetKrav Verksamhetschef, hälso- och sjukvård - 2-4 års erfarenhet Om jobbet DiaCare är ett nystartat hemtjänstföretag med ambitionen att erbjuda högkvalitativ omsorg och trygghet för våra kunder. Vi söker nu en engagerad och driven verksamhetschef som vill vara med och bygga upp vår verksamhet från grunden. Om tjänsten Tjänsten är till en början på timmar, men kommer att utökas i takt med att vi får fler kunder. Du kommer att ansvara för att utveckla och driva verksamheten enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Arbetsuppgifterna innefattar personalledning, kvalitetssäkring, kundkontakt och administration. Du arbetar nära företagets ledning för att skapa en välfungerande och uppskattad hemtjänst. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg i minst 2 år om du har relevant högskoleutbildning men 3 år om du enbart har erfarenhet. Socialrätt om minst 7,5 poäng, om du enbart har erfarenhet. Har relevant utbildning (t.ex. socionom, sjuksköterska eller motsvarande). Är strukturerad, lösningsorienterad och har ett stort engagemang för äldreomsorg. Har god förståelse för regelverk och kvalitetskrav inom hemtjänst. Har B-körkort (meriterande). Vi erbjuder: En unik möjlighet att vara med från start och påverka verksamhetens utveckling. Flexibla arbetstider. En roll med stort ansvar och möjlighet att växa med företaget. Vill du vara med och bygga upp DiaCare och skapa en hemtjänstverksamhet med hög kvalitet? Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Förvaltningschef Kultur- och utbildningsförvaltningen
Munkedals kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun! Kultur- och utbildningsförvaltningen vill erbjuda den utbildning, omsorg och inspiration som våra små och stora medborgare behöver genom livets olika utvecklingsskeden. Kultur och utbildningsförvaltningen består av två avdelningar - avdelning skola och avdelning förskola och kultur och fritid. I verksamheterna inom avdelning skola ingår alla skolformer från förskoleklass till vuxenutbildning samt elevhälsan. Avdelning förskola innefattas av kommunens alla förskolor och dagbarnvårdarna samt kultur och fritid bestående av bibliotek, kulturskolan och ung fritid. Munkedals kommun är på en utvecklingsresa med fokus på tillväxt, samverkan och samarbete och söker en förvaltningschef som vill göra verklig skillnad i arbetet med att forma framtidens skola, kultur och utbildning. Vi söker en engagerad och utvecklande förvaltningschef, som vill leda vår kultur- och utbildningsförvaltning, med fokus på att skapa en trygg och stimulerande miljö för barn och ungdomar med goda resultat.  Vi erbjuder dig - En attraktiv arbetsgivare med starkt utvecklingsfokus och stabil politik med vilja att satsa. - Ett utvecklande chefsuppdrag där du gör verklig skillnad i en organisation som går i takt med den demografiska utvecklingen. - Ett intressant och omväxlande arbete i en stimulerande och positiv arbetsgemenskap. Du erbjuds genuint kollegialt stöd och en erfaren och engagerad ledningsgrupp. - Våra medarbetares hälsa är viktig för oss, både på och utanför arbetet, därför erbjuder vi bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, rabatter på gymkort samt tillgång till träningslokalen Styrkan.  Beskrivning av jobbet Ditt uppdrag blir att leda förvaltningen i takt med den demografiska utvecklingen – med utvecklade processer, struktur och en kultur med fokus på kvalitet, effektivitet och ekonomi i balans samt säkerställer att gällande lagar och riktlinjer följs. Du förväntas vara en tydlig länk mellan politik och verksamhet, med förmåga att översätta politiska mål till konkreta resultat, och säkerställa en tydlig och tillitsfull dialog. Uppdraget innebär att vara ett stöd till politiken i det strategiska arbetet med att ta tillvara kommunens potential avseende skolutveckling och resultat. Du leder två avdelningschefer (avdelning skola och avdelning förskola, kultur och fritid), ingår i kommunens övergripande ledningsgrupp och rapporterar till kommundirektör.  Vidare har du god förståelse för samhälls- och demokratiuppdraget och för den mindre kommunens utmaningar där vikten av sammanhållning och ett gemensamt mål är viktigt att förmedla, både internt mellan avdelningarna och externt mot näringsliv, föreningsliv och medborgare. Som vår ambassadör representerar du kommunen i lokala och regionala nätverk. Ditt engagemang och din insikt i hur kultur påverkar elever, ungdomar och medborgarnas livskvalitet är också av betydelse för tjänsten. Tillsammans med dina medarbetare skapar du delaktighet och gemenskap och du leder genom våra värdeord mod, engagemang, tydlighet och tillit.  Vi söker dig som har: - en relevant akademisk examen - en gedigen erfarenhet av att leda en skolförvaltning eller motsvarande verksamhet genom andra chefer - erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling och förändringsledning - mångårig erfarenhet av kommunal budgetprocess och ekonomistyrning - vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation där dialog, förankring och resultat står i centrum - meriterande med rektorsutbildning eller skolchefsutbildning Du är tydlig och trygg i ditt ledarskap och kan både bygga struktur och inspirera till nytänkande. Du förstår värdet av samverkan – internt och externt – och ser kultur och utbildning som kärnan i ett hållbart samhälle. Om du tror på att ledarskap handlar om att arbeta aktivt för att skapa en god arbetsmiljö och en kultur där alla medarbetare känner sig delaktiga och uppskattade, då har vi ett givande uppdrag för dig. Vi vill informera dig om - För tjänsten krävs det att du har B-körkort. - Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. - Intervjuer planeras att genomföras i augusti, preliminärt v. 34 och 35.  Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Vår kommun Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 350 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka  900 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är. Tillsammans är vi Munkedals kommun! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Områdeschef, Göteborg
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Om Samhall I Sverige saknar 250 000 personer med en funktionsnedsättning ett arbete att gå till. Det är därför Samhall finns – för att skapa meningsfulla jobb för dem som står utanför arbetsmarknaden. Vår vision är "En arbetsmarknad där alla ses som en tillgång" och vi tror att du som läser detta känner lika starkt för de orden som vi. För oss står inkludering och utveckling i fokus för allt vi gör. Oavsett var du jobbar i vår organisation är vårt syfte högst närvarande och tillgänglighet och tron på att alla människor har kompetens är en kompass och en drivkraft. Vi är 24 000 anställda, varav cirka 1500 chefer och specialister, med verksamhet över hela landet. Tillsammans arbetar vi för en mer inkluderande arbetsmarknad som gagnar individer, organisationer och samhället i stort. Välkommen till Samhall!  Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Tjänsten är första linjens chef med placering i Göteborg. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar Administrativ erfarenhet och digital mognad Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande Lägst gymnasial utbildning (krav) God svenska i tal och skrift (krav) B-körkort (krav) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. Då våra kunduppdrag innefattar kunder som kräver att du genomgår och godkänns för en säkerhetsklassning kan en säkerhetsprövning behöva genomföras som en del av rekryteringsprocessen. Du kommer att få återkoppling på din ansökan och kring processen så fort som möjligt och sannolikt i samband med sista ansökningsdag. Om du har frågor eller behöver komma i kontakt med oss är du varmt välkommen att höra av dig till oss enligt nedan. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Göteborg Sista ansökningsdag 22 juni Ansvarig rekryterare: Jenny Östgren, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Susanne Pettersson, Unionen 070-2826191 Linda Hinderyd, Ledarna 072-2044967 Asim Zilic, Saco 070-359 45 15

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Gör skillnad i rollen som resande regionchef hos Sibylla!
Academic Work Sweden AB
Chefer inom handel

Vill du vara med och forma framtiden för Sveriges äldsta snabbmatskedja? I rollen som regionchef hos Sibylla får du en central roll där du gör skillnad. Du kommer att resa runt i landet och arbeta nära deras engagerade franchisetagare, stötta dem i att utveckla och driva sina restauranger framåt. Som en del av deras tighta och stöttande team får du möjlighet att bidra till gemensam framgång och samtidigt växa i ditt eget ledarskap. Här väntar en spännande utvecklingsresa där du kan göra din röst hörd, påverka och vara med och skapa framtidens Sibylla! OM TJÄNSTEN Redan 1932 serverades den första Sibylla-korven, och sedan dess har denna svenska klassiker förgyllt vardagen för miljontals människor. Idag består Sibylla-familjen av cirka 128 restauranger över hela Sverige, och oavsett var du befinner dig, möts du av den varma och välkomnande Sibylla-andan. Sibylla är ett franchiseföretag, vilket innebär att varje restaurang ägs och drivs av engagerade och passionerade företagare. Som regionchef har du en unik möjlighet att stötta dessa eldsjälar i deras dagliga arbete, bidra till deras framgång och hjälpa dem att utveckla sina verksamheter. Tillsammans driver ni försäljningen framåt och skapar förutsättningar för tillväxt och trivsel i din region. I denna roll kommer du att åka ut till restaurangerna, både planerat och spontant, för att vara en stöttande pelare i restaurangens vidareutveckling och förbättring. Du erbjuds 🚀 En varierad och dynamisk tjänst där du får möjlighet att växa tillsammans med dina kollegor, din närmaste chef och franchisetagarna 💡 Möjligheten att arbeta med kunniga, seniora kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och stöttar varandra 🌭 Frihet under ansvar och schyssta förmåner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som regionchef kommer du att vara en nyckelperson för Sibylla-restaurangerna i din region. Du kommer bland annat att: * Genomföra regelbundna besök på restaurangerna för att identifiera möjligheter till förbättring och ökad lönsamhet genom driftoptimering * Samarbeta med franchisetagare för att utveckla deras verksamheter, inklusive att skapa handlingsplaner och stödja deras långsiktiga mål * Stötta franschisetagaren gällande utbildning, optimering av drift, arbetsmiljö, personalfrågor bland annat * Ha budget och försäljningsansvar för enskilda Sibyllor och för regionen * Arbeta med uppstart av nya restauranger och ansvara för att varje ny restaurang får en stark och positiv start VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av franchiseverksamhet - Har god datavana, främst i Office-paketet - Innehar B-körkort, då det förekommer mycket resande (inklusive övernattningar) inom Sverige, främst inom Jämtland/Norrland - Är van vid att arbeta med budget och lönsamhet, samt har god förståelse för företagsledning - Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal Det är även meriterande med erfarenhet från snabbmatsbranschen eller liknande samt kunskaper i andra språk. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du är: - Målmedveten och har en stark drivkraft - Öppen, kommunikativ och självsäker i sociala sammanhang - Strukturerad och ordningsam med en god känsla för detaljer - En stabil och trygg ledare som inspirerar och engagerar andra Hos Sibylla får du inte bara en ny karriärmöjlighet – du får också vara med och bygga på en tradition som älskats i generationer. Vill du vara med på resan? Välkommen till Sibylla-familjen! Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Sibylla här!

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Uppdagschef till Inkludera Assistans i Örnsköldsvik
Inkludera assistans i Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Gör skillnad med oss på Inkludera Assistans! Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden. Vi växer och söker nu en engagerad och erfaren Uppdragschef som vill vara med och forma framtiden för personlig assistans. På Inkludera Assistans erbjuder vi en dynamisk arbetsplats där ditt ledarskap och ditt engagemang för att skapa en bättre vardag för andra gör verklig skillnad. Om rollen: Som Uppdragschef har du det övergripande ansvaret för kundens assistans och arbetsmiljön för våra personliga assistenter. Du kommer att arbeta nära kunderna för att skapa individuella lösningar och säkerställa att deras behov möts på bästa sätt, allt i enlighet med de lagar och förordningar som reglerar vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Rekrytera personliga assistenter. - Ansvara för assistenternas arbetsmiljö och arbetsplanering. - Budgetansvar och hantering av assistansomkostnader. - Planera och schemalägga arbetstider enligt kollektivavtal och arbetsmiljökrav. - Marknadsföra Inkludera Assistans och attrahera nya kunder. Vem är du? Vi söker dig som har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom personlig assistans eller liknande områden. Du är trygg i ditt ledarskap, proaktiv och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Erfarenhet av branschen personlig assistans och LSS är starkt meriterande. Vi erbjuder: - En utvecklande och varierande roll i en organisation med starkt kundfokus. - Möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv. - Stöd och utbildning för att växa i din roll. - En arbetsplats som värdesätter hållbarhet. Varför Inkludera Assistans? Vi på Inkludera Assistans tror på att alla har rätt till en meningsfull vardag. Med stort fokus på kvalitet och personligt bemötande strävar vi efter att ge våra kunder den bästa möjliga assistansen, utifrån varje unika individs förutsättningar. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som arbetar för att skapa positiva förändringar varje dag. Ansök idag! Vill du vara med och forma framtidens personliga assistans? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team! Placeringsort är Örnsköldsvik men vi ser positivt på möjlighet till arbete på distans och individuellt anpassade lösningar som passar både dig och oss. Tillträde enligt överenskommelse. Besök inkluderaassistans.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Driven Platschef till ledande markföretag
Prowork Bemanning AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av ett framgångsrikt team med stark laganda? Vi rekryterar nu en en engagerad och erfaren Platschef till vår kund med verksamhet i Mälardalen! Din roll som Platschef Som Platschef hos oss kommer du att ta helhetsansvaret för projektens framgång – från initiering till avslut. Du kommer att spela en central roll i att organisera, planera och säkerställa att allt löper smidigt enligt tidsplan, budget och kvalitetskrav. Du kommer att vara den sammanhållande länken som arbetar nära arbetsledare och yrkesarbetare, medan du samtidigt upprätthåller starka kundrelationer. Denna roll innebär att du till stor del kommer att vara ute på fältet och leda det dagliga arbetet samtidigt som du hanterar administrativa uppgifter från kontoret i Södertälje. Din förmåga att motivera ditt team och skapa en positiv arbetsmiljö kommer att vara avgörande för att uppnå gemensamma mål. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att alla säkerhets- och kvalitetsstandarder efterlevs. Det här är en roll för dig som vill arbeta med innovativa projekt och vill göra skillnad. Du får chansen att leda spännande och betydelsefulla projekt, med möjlighet att växa både professionellt och inom företaget. Som Platschef rapporterar du direkt till regionchefen och utgår från kontor i Södertälje. Huvudsakliga arbetsuppgifter Styrning och planering av egna och externa resurser tillsammans med övrig projektledning Projektinköp efter attestnivå Kvalitet-, miljö-, och arbetsmiljöarbete på arbetsplatsen Kundkontakt – planering, samordning, information Administrativa uppgifter som dagbok, ÄTA-rapportering, egenkontroller mm. Deltar i relinings- och VA-arbeten efter behov Vad du erbjuds En stabil och attraktiv arbetsgivare med låg personalomsättning och stöttande arbetsmiljö. Anställda får mycket frihet under ansvar och det finns en stark känsla av tillhörighet och stöd inom teamet, där alla hjälper varandra. De arbetar med moderna och miljövänliga schaktfria tekniker, vilket gör arbetet både innovativt och miljömedvetet. Projekten sträcker sig över hela landet och ger möjlighet till varierande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du erbjuds en konkurrenskraftig lön och bra förmåner. Utvecklingsmöjligheter är också en viktig del och anställda har chans att växa både professionellt och inom företaget. Vem vi söker För att lyckas i rollen är det viktigt att du drivs av att skapa en positiv kundupplevelse och att du har en förmåga att se detaljer. Du är en lagspelare med förmågan att få andra att arbeta bra i grupp och dra åt samma håll. Som person är du strukturerad med en hög ambition om att efterlämna ett arbete som du är stolt över. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av rollen som arbetsledare, platschef eller annan ledande befattning. Du bör ha arbetat minst fem år inom anläggning, erfarenhet av att arbeta med rör och rördelar är avgörande. Du skall ha vara av att hantera större projekt, runt 20 msek eller mer samt kunskap i entreprenadjuridik och AMA. Det är viktigt att du har förståelse och kännedom kring systematiskt arbetsmiljöarbete samt goda datakunskaper. Ett B-körkort är nödvändigt och du bör vara flytande i svenska, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper inom schaktfritt ledningsbyggande samt om du har utbildning inom BAS-U, ledarskap eller annan utbildning som anses relevant för rollen. Rekryteringsprocess Ansvarig för rekryteringen är Prowork kompentens ,Talent Manager Sanna Vestin. Kontakta Sanna vid frågor eller om du önskar presentera dig i samband med dig ansökan på 073-506 68 39. Ansök till tjänsten via länken och inte via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Gruppchef, klinisk kemi
Unilabs AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Som Gruppchef i vårt laboratorium för Klinisk kemi på Capio S:t Görans sjukhus i Stockholm leder och utvecklar du arbetet för ett av våra team och vår verksamhet. Du leder och planerar arbetet för din arbetsgrupp utifrån verksamhetens och patienternas behov. Du har ansvar för den dagliga driften och för att samordna utvecklingsarbetet tillsammans med Driftchef på laboratoriet. Arbetsgruppen är schemalagd dag/kväll/natt då vi har verksamhet 24/7. Ditt huvudfokus kommer att vara att fortsätta att utveckla stabilitet i verksamheten genom att tillsammans med teamet driva utvecklingen av enheten i syfte att öka såväl trivsel som kapacitet och produktivitet. Du har delegerat arbetsmiljöansvar och ansvarar även för utvecklings- och lönesamtal för dina medarbetare. Du håller i möten, avstämningar och inleder varje morgon med Daglig styrning, tillsammans med teamet. Arbete i verksamheten kan förekomma vid behov. Som Gruppchef ansvarar du för ett team bestående av Biomedicinska analytiker, laboranter och undersköterskor. Du rapporterar till Driftchef. VEM Till den här tjänsten söker vi dig som är trygg i ditt ledarskap. Du har en stark personlig drivkraft, ett öppet sinne och med förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror att du är kommunikativ, har en hög servicekänsla samt är lyhörd inför medarbetare, patienter och kundernas behov. Du hittar även en balans mellan att vara lyhörd och att stå kvar i fattade beslut. Kvalitets- och patientsäkerhetsarbete är en självklarhet för dig. Du är van att arbeta strukturerat och har en god organisationsförmåga. Vi vill gärna att du har: - Relevant högskoleutbildning såsom biomedicinsk analytiker, laborant eller motsvarande naturvetenskaplig examen - Erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete - Har erfarenhet av industrialisering och producerande verksamhet - Har goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift - God erfarenhet av att hantera moderna IT verktyg Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Tjänsten är placerad i Stockholm på S:t Görans akutlaboratorium som bedriver 24/7 verksamhet. Vår dagliga verksamhet bedrivs med korta beslutsvägar och laganda som viktig grund, god sammanhållning och hög trivselfaktor. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 december 2025
Socialchef till Borgholms kommun
Borgholms kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du vara med och leda utvecklingen av socialtjänsten i en av Sveriges vackraste kommuner? I Borgholms kommun arbetar vi nära invånarna och varandra, med stort engagemang och en stark vilja att göra skillnad i människors liv. Vi söker nu en socialchef som tillsammans med oss vill driva Socialförvaltningen framåt med fokus på kvalitet, tillit och utveckling. Socialförvaltningen ansvarar för att erbjuda stöd, omsorg och förebyggande insatser till kommunens invånare. Vi arbetar för att främja social och ekonomisk trygghet, god livskvalitet och möjligheter till delaktighet i samhällslivet Verksamheten står inför både spännande möjligheter och utmaningar i en tid av förändrade behov och demografisk utveckling. Vi har påbörjat en utvecklingsresa där vi vill stärka det förebyggande arbetet, öka samverkan både internt och med externa aktörer samt arbeta mer datadrivet och processorienterat för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra insatser. Som socialchef är du en nyckelperson i detta arbete. Du leder förvaltningen tillsammans med en engagerad ledningsgrupp. I din roll ingår du också i kommunens ledningsgrupp, där vi gemensamt driver Borgholms utveckling framåt med fokus på hållbar välfärd och god service till våra invånare Hos oss får du arbeta i en kommun där det är nära mellan beslut och handling, och där vi värdesätter samarbete, transparens och mod att pröva nya arbetssätt. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Borgholms kommun omfattar cirka 650 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden: vård- och omsorg, omsorgen för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Varje verksamhetsområde leds av en verksamhetschef. Som socialchef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla förvaltningens verksamheter tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp. Uppdraget är av strategisk karaktär och innebär att du, i nära dialog med politiken och i samverkan med verksamheten, driver utvecklingen av en socialtjänst som präglas av kvalitet, rättssäkerhet, effektivitet och god arbetsmiljö. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i linje med kommunfullmäktiges och socialnämndens mål, visioner och budgetramar. En viktig del av uppdraget är att säkerställa att invånarna får behovsanpassade insatser av hög kvalitet, och att förvaltningens arbete genomsyras av transparens, tillit och professionalism. I rollen ingår ett nära samarbete med socialnämndens ordförande och presidium. Du ansvarar för att föredra ärenden, bereda underlag och återrapportera till nämnden, övriga politiska instanser samt till kommunchefen. Som en del av kommunens ledningsgrupp samarbetar du aktivt med övriga förvaltnings- och bolagschefer i frågor som bidrar till kommunens utveckling som helhet. I den regionala samverkan ingår du i både socialchefsnätverket och Länsgemensam ledning, där du medverkar till gemensamma utvecklingsinsatser och erfarenhetsutbyte över kommungränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flera års erfarenhet som chef på strategisk ledningsnivå • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att leda andra chefer • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: • Utbildning inom ledarskap och/eller förändringsledning • Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr socialtjänstens verksamhet Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en passion för att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strategisk och analytisk ledare med förmåga att se verksamheten i ett större sammanhang och att fatta beslut med långsiktig hållbarhet. Du har en prestigelös inställning och värdesätter samarbete och öppen dialog. Genom ditt ledarskap bygger du förtroende och skapar en kultur där lärande och utveckling är en naturlig del av vardagen. Vi ser gärna att du har ett särskilt intresse för kompetensförsörjningens utmaningar och möjligheter samt förmåga att tydliggöra verksamhetens uppdrag i en föränderlig omvärld. Hos oss blir du en viktig kraft i arbetet med att vidareutveckla en socialtjänst som möter framtidens behov på ett hållbart och innovativt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Bli en del av Borgholms kommun! Vi har korta beslutsvägar och engagerade medarbetare, kommunledning och politiker. Du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Vår arbetsgivarprofil satsar på friska arbetsplatser genom det innovativa "Friskorienterat arbetssätt". Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Som tillsvidareanställd i Borgholms kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Borgholms kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Operations Manager till TitanX i Linköping
Idax People AB
Produktionschefer inom tillverkning

Ta ledningen i en teknikdriven produktionsmiljö – TitanX söker Operations Manager Vill du leda en produktion där kvalitet, säkerhet och utveckling står i fokus? Trivs du i en miljö där ansvar, samarbete och resultat verkligen gör skillnad? Då kan du vara TitanX nästa Operations Manager i Linköping. Om TitanX TitanX grundades 1895 och är idag en del av den globala Tata Motors-koncernen. TitanX är en av världens ledande leverantörer av kylsystem till kommersiella fordon och producerar 10 000 oljekylare varje vecka. I Linköping arbetar cirka 120 medarbetare inom utveckling och produktion. Verksamheten präglas av ett nära samarbete lokalt med globala influenser från bland annat Indien och Frankrike – en dynamik som ger både stabilitet och spännande möjligheter till utveckling. Uppdraget Som Operations Manager har du ett övergripande ansvar för den dagliga driften av produktionen i Linköping. Du förväntas bidra till verksamhetens långsiktiga utveckling inom exempelvis LEAN, digitalisering och kompetensförsörjning. Målsättningen för rollen är att säkerställa hög leveransprecision och att aktivt arbeta mot uppsatta mål. Tillsammans med dina direktrapporterande ledare och i nära samverkan med R&D, Industrial Engineering, Purchasing och övriga stödfunktioner säkerställer du en trygg, effektiv och ständigt förbättrad verksamhet. Du ingår i den lokala ledningsgruppen och bidrar aktivt till verksamhetens övergripande strategier och mål. I rollen ingår att: Leda det dagliga produktionsmötet med fokus på EHS, kvalitet, leverans och kostnad Coacha arbetsledare i deras jobb att säkerställa att produktionen följs upp strukturerat och konsekvent. Driva förbättringsarbete enligt LEAN principer och säkra implementering av förbättringsprojekt Följa upp nyckeltal och arbeta datadrivet Initiera samt driva, eller nära följa, företagets arbete med avvikelser Vara en synlig och närvarande ledare, med örat mot golvet Driva digital utveckling i produktionen, inklusive systemstöd och datadrivna arbetssätt Du blir en viktig kulturbärare och ledare i den fortsatta utveckling, där vi bygger vidare på det som fungerar och förstärker det som skapar värde. Din profil Du är en trygg ledare med erfarenhet från tillverkningsindustrin och har mycket god erfarenhet av ledningsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Högskoleutbildning inom produktion, logistik eller industriell ekonomi – eller motsvarande erfarenhet Minst fem års erfarenhet av ledarskap inom tillverkande industri Du har god digital förståelse och ett intresse för att arbeta med digitala verktyg och system Dokumenterad erfarenhet av att leda kollektiv personal God vana att arbeta i affärssystem och digitala verktyg (SAP, MES, IA-system m.fl.) Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från fordonsindustrin och arbete enligt IATF 16949, ISO 45001 och ISO 9001 är meriterande. Vi söker dig som är en prestigelös och närvarande ledare som inger förtroende genom stabilitet och engagemang. Du är handlingskraftig och tydlig i ditt ledarskap, samtidigt som du visar stor lyhördhet för människorna omkring dig. Du har vana av att driva förändring, coacha medarbetare och följa upp arbetet mot tydliga mål. Med modet att ifrågasätta när det behövs, och ödmjukheten att själv be om hjälp, skapar du förutsättningar för både utveckling och resultat. Varför TitanX TitanX erbjuder en välkomnande och engagerad arbetsmiljö där trygghet kombineras med teknik, kvalitet och ständig utveckling. Verksamheten i Linköping präglas av starkt samarbete och ett genuint ansvarstagande. Här blir du en nyckelperson i det dagliga produktionsarbetet, med möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten framåt. Som en del av Tata Motors erbjuds du också tillgång till en global kunskapsplattform med stora möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte. Låter detta som din nästa utmaning? Sök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Du söker tjänsten genom att klicka på ”Sök jobbet” och registrera dig i vår databas. Sista ansökningsdag: 10 augusti Denna annons kommer att vara aktiv under sommaren och urvalet påbörjas under augusti. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig! Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] eller Jenny Askling, [email protected] Vi önskar dig en glad sommar och varmt välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Redovisningschef till globalt tech-bolag
Vindex AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en hands on redovisningschef med gedigen förståelse för US GAAP samt erfarenhet av SOX? Då kan det här vara en roll för dig! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Redovisningschef till vår kund. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt från kunden. I rollen axlar du ett personalansvar över ett mindre team och driver det dagliga redovisningsarbetet, samtidigt som du rapporterar enligt US GAAP. Placering: Stockholm city Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda redovisningsteam och driva det dagliga redovisningsarbetet Ansvar över månads- och årsbokslut Hantera extern rapportering och upprätta årsredovisningar Kvalitetssäkra redovisningsarbetet och säkerställa regelefterlevnad Kontinuerlig rapportering till bolagets CFO Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom redovisning Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande och en gedigen erfarenhet och kompetens inom redovisning. För att kunna axla den här rollen krävs en djup förståelse för US GAAP samt goda kunskaper inom SOX. Dessutom är du en skicklig Excel-användare. Utöver det kommunicerar du tydligt och effektivt på både svenska och engelska, i tal och skrift. Som person är du initiativrik, trygg i din kompetens och van vid att leda ett team. Du är en sann lagspelare med en imponerande problemlösningsförmåga och ett innovativt tänk. Till sist ser du fram emot att anta en roll på en arbetsplats som satsar på utveckling och präglas av kreativitet! Ansökan Är det dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer EARC2934. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund ([email protected], 070-759 56 26) Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025