Är du vår nya konsultchef i Uppsala?
IC Energy AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg, Mölndal, Oskarshamn, Skåne och satsar nu på att etablera oss i Uppsala. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 22 juni 2025, men rekrytering kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten? Kul! Hör av dig till [email protected] Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Butikschef - Göteborg
Beltrami Recruitment AB
Chefer inom handel

Vintage & Friends söker butikschef till Göteborg Om oss Vintage & Friends har snabbt etablerat sig som Stockholms bästa och roligaste secondhand- och vintagemodebutiker med sina två AA-lägen i city. Vi har blivit en självklar destination för modeälskare som söker unika plagg, personlig stil och hållbara alternativ. Med grundarna Eric Hammel och Johan Graffner i spetsen – båda med över 25 års erfarenhet inom retail och mode – är vi nu redo att expandera ytterligare. vintageandfriends.se Om rollen Som butikschef hos Vintage & Friends har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, försäljning och teamledning. Du är en ambassadör för vårt koncept och varumärke, och spelar en central roll i att skapa en varm, inspirerande och inkluderande atmosfär för våra medarbetare och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga butiksdriften Leda, coacha och inspirera butiksteamet Säkerställa hög servicenivå och kundnöjdhet Arbeta aktivt med försäljning och sortiment Planera och genomföra aktiviteter Vi söker dig Som har minst tre års erfarenhet som butikschef eller i en annan ledande roll inom retail. Du är en naturlig ledare med hög energi, god struktur och ett starkt driv. Du trivs med att ta ansvar, inspirera andra och arbeta mot tydliga mål. Som person är du social, utåtriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för mode, särskilt inom vintage och secondhand, och du har en god känsla för stil och trender. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande, så god fysisk och mental uthållighet är viktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett växande och passionerat företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för Vintage & Friends. Hos oss får du arbeta i en kreativ och dynamisk miljö där mode, hållbarhet och personlighet står i fokus. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans skapar en inspirerande kundupplevelse varje dag. Placering: Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse – omgående eller i september-2025 Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Välkommen med din ansökan!

21 maj 2025
Sista ansökan:
1 november 2025
Butikschef till vår Denimbutik i Solna
MD Fashion Sweden AB
Chefer inom handel

Din profil Vi behöver förstärkning och söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom detaljhandeln. Du är en inspirerande ledare som trivs med att utbilda, coacha och motivera andra medarbetare, detta gör du med tydlig och engagerande kommunikation. Du är samtidigt lyhörd och ser till medarbetarnas individuella behov av stöttning och vägledning för att nå uppsatta mål och resultat. Som person motiveras du av att sätta höga mål och arbetar hårt. Du förstår vikten av och fokuserar på kostnader, intäkter och är van vid att arbeta med en budget och nyckeltal. Du är dessutom positiv och har en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Arbetsuppgifter Som Butikschef är du en säljande ledare och har fullt ansvar för butikens försäljning, drift och resultat. Du ansvarar för att våra besökare alltid möts av kunnig och välmotiverad personal som älskar att överträffa våra kunders förväntningar. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundbemötande såväl i kassa som på golvet. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan. - Coacha, leda och motivera medarbetare i butik - Beställning och lagerhantering - Ansvarar för butikens drift, försäljning och resultat - Hantering och uppföljning av reklamationer Kvalifikationer För att lyckas i rollen tror vi att du har: Ca. 2 års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll inom detaljhandel, gärna butikschef. Goda resultat och erfarenhet av försäljning, helst inom detaljhandeln. Erfarenhet av schemaläggning. Erfarenhet av att motivera och coacha medarbetare. Behärskar svenska och engelska till fullo i både tal och skrift. Tjänstens omfattning: Placeringsort: Solna, Stockholm Omfattning: Heltid, Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning 6 mån) Tillträde: Omgående Löner: Lön enligt överenskommelse (enligt Handels Union krav samt betalning för OB timmar) Avtalsenliga försäkringar och tjänstepension. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår [email protected].

21 maj 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Projektledare med tidigare erfarenhet sökes!
Submit AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi på Submit söker nu efter en projektledare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår samarbetspartner är ett engagerat byggföretag som specialiserar sig på kontorsanpassningar, ombyggnationer och renoveringar med hög kvalitet och kundfokus. Då vår kund fått en stor efterfrågan så behöver dom förstärka sitt team med ytterligare en projektledare. OBS: Detta är en Direktrekrytering.  Om rollen: Som projektledare hos vår kund kommer du få ett helhetsansvar för kontorsanpassningsprojekt. Du leder projekt från start till mål, koordinerar alla inblandade parter och ser till att tid, budget och kvalitet hålls enligt plan.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Leda och samornda byggprojekt inom kontorsanpassning Upprätta tidplaner, kalkyler och budgetar Kommunicera med beställare, underentreprenörer, arkitekter och interna team  Följa upp arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi  Vi söker dig som: Fungerar bra i gruppen Är strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i din kommunikation Har god förståelse för byggprocessen och regelverk Kan leda flera projekt parallellt Krav: Har tidigare erfarenhet av projektledning inom bygg Innehar utbildning inom projektledning  Innehar B-Körkort Meriterande: Tidigare arbetat med Blue Bim, Vickels och Next Vad vår kund erbjuder:  En bra och trygg fastlön Förmånsbil  Tjänstetelefon och dator Frihet under ansvar Trevliga kollegor och ett nytt renoverat kontor beläget i Västertorp Tjänstepension Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enl ö.k  Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!  Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Head of Finance till Actic
Bravura Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Actic Group AB. Om Actic Actic är passionerade kring träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Deras mission är att bidra till ett friskare samhälle, och de lever sina värderingar – Passion, Customer Focus, Performance och Teamwork – i allt de gör. Det är en värderingsstyrd organisation med högt engagemang, tydliga målsättningar och en kultur där man stöttar varandra och har roligt på vägen. Med över 100 anläggningar runt om i Sverige erbjuder Actic träning och bad under samma tak, ofta i samarbete med kommuner. Genom sin klusterstrategi är de starkt lokalt förankrade i städer där människor bor, jobbar och handlar.  Sedan börsintroduktionen 2017 har Actic genomgått en tydlig förändringsresa. En initial tillväxtstrategi med fokus på förvärv har successivt övergått i en mer optimerad portföljstrategi, där lönsamhet och effektivisering stått i centrum. Genom åtgärder som organisationsförändringar, kostnadsbesparingar och översyn av anläggningsportföljen har bolaget stärkt sin finansiella grund. Samtidigt har samarbetet med externa leverantörer inom exempelvis redovisning skapat nya möjligheter till fokus och kvalitet. Idag är Actic inne i en positiv utvecklingsfas, där fortsatt optimering och selektiv tillväxt via förvärv och partnerskap med kommuner står i fokus. Supportkontoret i Solna präglas av familjär stämning och högt engagemang. Här arbetar omkring 30 personer som tillsammans stödjer driften och utvecklar verksamheten. Ansvar och arbetsuppgifter Som Head of Finance på Actic har du det övergripande ansvaret för koncernens redovisning och rapportering enligt IFRS. Rollen innebär att självständigt driva det löpande redovisningsarbetet – från koncernkonsolidering och månadsbokslut till framtagning av externa rapporter och årsredovisning. Du arbetar nära CFO och ansvarar för den interna rapporteringen samt för att säkerställa kvalitet och effektivitet i finansiella processer och kontroller. En viktig del i rollen är det dagliga, mycket väl fungerande, samarbetet med Actics outsourcingpartner i Polen, där du stöttar och följer upp det operativa arbetet inom redovisning, leverantörsreskontra och månadsavstämningar. Utöver det operativa ansvaret förväntas du bidra till utveckling och förbättring – exempelvis inom internkontroll, dokumentation, förenkling av bolagsstrukturen och viss processautomatisering. Du har personalansvar för en Financial Controller och är en nyckelperson i det dagliga samarbetet mellan ekonomiavdelningen i Solna och det externa teamet i Polen. Ansvar för koncernredovisning, konsolidering och rapportering enligt IFRS. Leda boksluts- och rapporteringsprocesser, inklusive delårsrapporter och årsredovisning. Samordna och utveckla samarbetet med outsourcingpartner i Polen. Personalansvar för en Financial Controller och nära samarbete med CFO och ekonomiavdelning. Driva förbättring av rutiner, intern kontroll och effektivisering av processer. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Flerårig erfarenhet av redovisning, inklusive ett par års arbete med koncernredovisning Erfarenhet av IFRS 16 och börsrapportering; arbete i börsnoterat bolag är meriterande Erfarenhet av taggning av årsredovisning enligt ESEF-format är meriterande Erfarenhet av konsolideringssystem, särskilt Ocra, är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker dig som är självgående och trivs i en roll där det finns utrymme att förbättra, utveckla och hitta smartare arbetssätt. Du har förmåga att ta initiativ och driver saker framåt utan att behöva färdiga ramar. Du är prestigelös och har ett naturligt samarbete med både kollegor och externa parter. Kommunikation är en viktig del av rollen, och vi värdesätter att du är social, nyfiken och vill förstå helheten – inte bara redovisningen, utan även affären, kunden och verksamheten bakom siffrorna. Som ledare eller kollega skapar du förtroende genom att ta ansvar, visa tillit och stötta andra när det behövs. Du delar med fördel Actics engagemang för träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Extra roligt om du vill hänga med på gemensam träning ibland – det gör de varje fredag! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroll på slutkandidat genomförs i processen. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-08 #Chefsjobb

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Rektor Mörmoskolan 7-9, Hammarö kommun
Hammarö kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. Mörmoskolan 7-9 flyttade till läsåret 24/25 in i helt nybyggda lokaler. Vi har i nuläget omkring 290 elever fördelade på 12 klasser och är en skola där elever och lärare gemensamt formar framtiden. På Mörmoskolan tror vi på att tillitsfulla relationer är grunden för lärande. Du är duktig på att skapa sådana relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Du tillvaratar elevernas intresse som ett sätt att delaktiggöra, utmana och lära. Mörmoskolan söker nu en ny rektor som vill vara med och forma framtidens skola! ARBETSUPPGIFTER Brinner du för skolutveckling och att leda genom andra? Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du får vara med och forma framtidens skola? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad rektor till bildningsförvaltningen i Hammarö kommun, med ett eget ansvarsområde inom våra skolenheter. Tjänsten är för närvarande placerad på Mörmoskolan 79, där du kommer att ingå i ett rektorsteam tillsammans med ytterligare en rektor. I detta uppdrag innebär också att till viss del vara Utifrån den demografiska utveckling vi står inför kommer vår verksamhet att behöva genomgå omorganisationer. Det är därför viktigt att du är flexibel i fråga om var din arbetsplats kan komma att vara i framtiden. Som rektor har du en central roll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för både elevers lärande och personalens arbetsmiljö. Ditt fokus ligger på det pedagogiska ledarskapet, och du arbetar nära elever och medarbetare för att driva verksamheten framåt med eleven i centrum. I uppdraget som rektor ingår bland annat: - Helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi - Löpande systematiskt kvalitetsarbete - Ett verksamhetsnära och pedagogiskt ledarskap i nära dialog med personal och elever - Samarbete med elevhälsan, andra rektorer, förvaltningschef och chefer inom andra områden - Deltagande i kommunens ledningsgrupp för rektorer inom skola och förskola Som rektor i Hammarö kommun har du flertalet stödfunktioner som hjälper dig att lyckas i din roll. Du får tillgång till stöd från kommunens stödfunktioner inom allt ifrån administration och ekonomi till HR och juridik. Tillsammans är vi bättre! KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och trygg ledare med erfarenhet av skolans uppdrag. Du har en pedagogisk högskoleutbildning och har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av arbete inom skola samt erfarenhet av att ha arbetat som rektor eller biträdande rektor. Som ledare är du tydlig, närvarande och har tillit till dina medarbetare. Du är bra på att kommunicera, skapa goda relationer, arbetar självständigt och motiverar andra. Du driver arbetet framåt och sätter alltid eleven i centrum. Du kan sätta upp mål, förmedla visioner och skapa delaktighet. Du förstår att skolans uppdrag är komplext och har ett helhetstänk kring elevernas lärande och utveckling. Vi söker dig som: - är lösningsfokuserad och trygg i att fatta beslut, - är flexibel och anpassningsbar, - kan kombinera ett pedagogiskt ledarskap med ansvar för både personal och ekonomi, - har ett coachande förhållningssätt och tror på andras förmåga. Det är inte bara din erfarenhet som är viktig, vi vill också att du brinner för barns och ungas utveckling här i Hammarö kommun. Du är en person som ser helheten och har ett genuint engagemang för skolan och alla som arbetar där. Du leder med värme, tydlighet och struktur och du har förmågan att både stötta och inspirera dina medarbetare. Hos oss får du leda en verksamhet där samarbete, utveckling och engagemang står i centrum. Vi tror att du är en trygg, prestigelös och stödjande ledare med hjärtat på rätt plats. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start vecka 32. Vill du veta mer om tjänsten eller hur det är att arbeta som rektor i Hammarö kommun? Tveka då inte att höra av dig - vi berättar gärna mer! ÖVRIGT Rekryteringsprocessen består av två intervjuer samt ett personlighetstest och ett logiktest. Den första intervjun hålls digitalt. Kandidater som går vidare till nästa steg kommer att få genomföra personlighetstest och logiktest inför den andra intervjun, som sker fysiskt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 maj 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Platschef
PEAB Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en driven och produktionsinriktad platschef till en av våra arbetschefsgrupper i Stockholm. Är du den vi letar efter?  Om tjänsten Som platschef på Peab kommer du att leda anläggninsprojekt inom mark, anläggning och betong tillsammans med arbetsledare och yrkesarbetare. Du ansvarar för att planera och leda produktionen från projektets start till slutbesiktning samt för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du kommer, utöver arbetsledare och yrkesarbetare, även ha stöd från arbetschef, stab och andra kollegor i bolaget. Arbestchefsgruppen utför anläggningsprojekt av varierande karaktär i Stockholmsområdet, inklusive större infrastrukturprojekt med bland annat ledningsnät, dagvattenmagasin, platsgjutna stödmurar samt broar, vägar och grundläggning av byggnader.  Din profil Vi söker dig som drivs av och trivs med att ha ett totalansvar för verksamhetens projekt och medarbetare samt att leverera goda resultat. Du samarbetar gärna med andra och utgår alltid från affärens och produktionens behov.  Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Din kommunikativa förmåga är stark och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Som ledare hos oss på Peab förväntas du vara en förebild och arbeta i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Vi söker dig som har: Eftergymnasial bygg/anläggningsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Minst 3 års erfarenhet som platschef på anläggningsprojekt B-körkort Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, kontakta: Kim Sand, HR Partner – [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

21 maj 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Platschef Hotell Erikslund
Burgsvik Kulturrestauranger AB
Hotell- och konferenschefer

Brinner du för ledarskap, gästupplevelser och att driva lönsam verksamhet? Vi söker nu en Platschef med helhetsansvar för vår unika anläggning som kombinerar hotell, restaurang, relax och träning i en harmonisk miljö. Om rollen:Som Platschef har du det övergripande ansvaret för verksamheten. Du leder, inspirerar och utvecklar personal och våra avdelningsansvariga inom hotell, restaurang, spa och service. Rollen innebär ett strategiskt och operativt ansvar, där du säkerställer att våra gäster får en upplevelse i världsklass – varje dag. Både helger och kvällar förekommer beroende på bokningsläge. Du brinner för service, vill vara med där det händer och kommer att vara delaktig i driften. Du ansvarar för: - Ekonomiskt resultat och budgetarbete - Personalansvar och arbetsmiljö tillsammans med avdelningsansvariga - Strategisk planering och verksamhetsutveckling - Kvalitetssäkring av gästupplevelsen - Samarbete med externa partners och leverantörer Vi söker dig som:- Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom hotell-, restaurang- eller besöksnäringen - Är affärsdriven och trygg i att arbeta mot uppsatta mål och nyckeltal - Har ett genuint intresse för människor, service och marknadsföring - Har erfarenhet av personalledning, rekrytering och medarbetarutveckling - Är van vid att arbeta med budget och ekonomisk uppföljning Erfarenhet från liknande helhetsansvar inom en större anläggning är meriterande. Vi erbjuder:- En nyckelroll i en dynamisk och utvecklande miljö - Möjlighet att påverka och sätta din prägel på verksamheten - Ett engagerat team med starkt fokus på kvalitet och service - En inspirerande arbetsmiljö i trevliga lokaler Låter det här som din nästa utmaning?

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
International Tax Manager
Hitachi Energy Sweden AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

The opportunity The Tax Competence Centre specializes in supporting large-scale international projects such as offshore wind farms and HVDC (High Voltage Direct Current) installations. With a presence across multiple continents, our projects require meticulous tax planning and compliance to navigate complex international regulations. How you'll make an impact Collaborate with teams in different business units and jurisdictions to gather project information. Communicate with tax colleagues from all over the world to gather tax information. Initiate and manage tax consultancy from external providers. Analyze tax legislations in various jurisdictions and provide tax advice and support to project teams in various stages of projects' lifecycle. Develop tax risk mitigation strategies for each project, taking into account business specifics. Provide clarifications to project teams and stakeholders on various tax matters Your background Bachelor's degree in accounting, finance, taxation, or related field and experience in international tax planning and compliance. Understanding of permanent establishment concept and risks, international tax treaties and OECD Model Convention. Proven track record of managing complex tax issues across multiple jurisdictions, demonstrating strong analytical skills and attention to detail. Excellent communication and interpersonal skills, adept at explaining complex tax concepts to non-specialists and collaborating effectively with cross-functional teams. Basic knowledge of VAT and transfer pricing. Experience in individual taxation and global mobility is a bonus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Union: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Enhetschef kommunikationsavdelningen
Folkhälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi?  Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1 #LI-MD1#enhetschef#kommunikation#jobbastatligt

21 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025