Projektledare med tidigare erfarenhet sökes!
Submit AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi på Submit söker nu efter en projektledare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår samarbetspartner är ett engagerat byggföretag som specialiserar sig på kontorsanpassningar, ombyggnationer och renoveringar med hög kvalitet och kundfokus. Då vår kund fått en stor efterfrågan så behöver dom förstärka sitt team med ytterligare en projektledare. OBS: Detta är en Direktrekrytering.  Om rollen: Som projektledare hos vår kund kommer du få ett helhetsansvar för kontorsanpassningsprojekt. Du leder projekt från start till mål, koordinerar alla inblandade parter och ser till att tid, budget och kvalitet hålls enligt plan.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  Leda och samornda byggprojekt inom kontorsanpassning Upprätta tidplaner, kalkyler och budgetar Kommunicera med beställare, underentreprenörer, arkitekter och interna team  Följa upp arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi  Vi söker dig som: Fungerar bra i gruppen Är strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i din kommunikation Har god förståelse för byggprocessen och regelverk Kan leda flera projekt parallellt Krav: Har tidigare erfarenhet av projektledning inom bygg Innehar utbildning inom projektledning  Innehar B-Körkort Meriterande: Tidigare arbetat med Blue Bim, Vickels och Next Vad vår kund erbjuder:  En bra och trygg fastlön Förmånsbil  Tjänstetelefon och dator Frihet under ansvar Trevliga kollegor och ett nytt renoverat kontor beläget i Västertorp Tjänstepension Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enl ö.k  Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!  Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Head of Finance till Actic
Bravura Sverige AB
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Actic Group AB. Om Actic Actic är passionerade kring träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Deras mission är att bidra till ett friskare samhälle, och de lever sina värderingar – Passion, Customer Focus, Performance och Teamwork – i allt de gör. Det är en värderingsstyrd organisation med högt engagemang, tydliga målsättningar och en kultur där man stöttar varandra och har roligt på vägen. Med över 100 anläggningar runt om i Sverige erbjuder Actic träning och bad under samma tak, ofta i samarbete med kommuner. Genom sin klusterstrategi är de starkt lokalt förankrade i städer där människor bor, jobbar och handlar.  Sedan börsintroduktionen 2017 har Actic genomgått en tydlig förändringsresa. En initial tillväxtstrategi med fokus på förvärv har successivt övergått i en mer optimerad portföljstrategi, där lönsamhet och effektivisering stått i centrum. Genom åtgärder som organisationsförändringar, kostnadsbesparingar och översyn av anläggningsportföljen har bolaget stärkt sin finansiella grund. Samtidigt har samarbetet med externa leverantörer inom exempelvis redovisning skapat nya möjligheter till fokus och kvalitet. Idag är Actic inne i en positiv utvecklingsfas, där fortsatt optimering och selektiv tillväxt via förvärv och partnerskap med kommuner står i fokus. Supportkontoret i Solna präglas av familjär stämning och högt engagemang. Här arbetar omkring 30 personer som tillsammans stödjer driften och utvecklar verksamheten. Ansvar och arbetsuppgifter Som Head of Finance på Actic har du det övergripande ansvaret för koncernens redovisning och rapportering enligt IFRS. Rollen innebär att självständigt driva det löpande redovisningsarbetet – från koncernkonsolidering och månadsbokslut till framtagning av externa rapporter och årsredovisning. Du arbetar nära CFO och ansvarar för den interna rapporteringen samt för att säkerställa kvalitet och effektivitet i finansiella processer och kontroller. En viktig del i rollen är det dagliga, mycket väl fungerande, samarbetet med Actics outsourcingpartner i Polen, där du stöttar och följer upp det operativa arbetet inom redovisning, leverantörsreskontra och månadsavstämningar. Utöver det operativa ansvaret förväntas du bidra till utveckling och förbättring – exempelvis inom internkontroll, dokumentation, förenkling av bolagsstrukturen och viss processautomatisering. Du har personalansvar för en Financial Controller och är en nyckelperson i det dagliga samarbetet mellan ekonomiavdelningen i Solna och det externa teamet i Polen. Ansvar för koncernredovisning, konsolidering och rapportering enligt IFRS. Leda boksluts- och rapporteringsprocesser, inklusive delårsrapporter och årsredovisning. Samordna och utveckla samarbetet med outsourcingpartner i Polen. Personalansvar för en Financial Controller och nära samarbete med CFO och ekonomiavdelning. Driva förbättring av rutiner, intern kontroll och effektivisering av processer. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Flerårig erfarenhet av redovisning, inklusive ett par års arbete med koncernredovisning Erfarenhet av IFRS 16 och börsrapportering; arbete i börsnoterat bolag är meriterande Erfarenhet av taggning av årsredovisning enligt ESEF-format är meriterande Erfarenhet av konsolideringssystem, särskilt Ocra, är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker dig som är självgående och trivs i en roll där det finns utrymme att förbättra, utveckla och hitta smartare arbetssätt. Du har förmåga att ta initiativ och driver saker framåt utan att behöva färdiga ramar. Du är prestigelös och har ett naturligt samarbete med både kollegor och externa parter. Kommunikation är en viktig del av rollen, och vi värdesätter att du är social, nyfiken och vill förstå helheten – inte bara redovisningen, utan även affären, kunden och verksamheten bakom siffrorna. Som ledare eller kollega skapar du förtroende genom att ta ansvar, visa tillit och stötta andra när det behövs. Du delar med fördel Actics engagemang för träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Extra roligt om du vill hänga med på gemensam träning ibland – det gör de varje fredag! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroll på slutkandidat genomförs i processen. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-08 #Chefsjobb

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Rektor Mörmoskolan 7-9, Hammarö kommun
Hammarö kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. Mörmoskolan 7-9 flyttade till läsåret 24/25 in i helt nybyggda lokaler. Vi har i nuläget omkring 290 elever fördelade på 12 klasser och är en skola där elever och lärare gemensamt formar framtiden. På Mörmoskolan tror vi på att tillitsfulla relationer är grunden för lärande. Du är duktig på att skapa sådana relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Du tillvaratar elevernas intresse som ett sätt att delaktiggöra, utmana och lära. Mörmoskolan söker nu en ny rektor som vill vara med och forma framtidens skola! ARBETSUPPGIFTER Brinner du för skolutveckling och att leda genom andra? Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du får vara med och forma framtidens skola? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad rektor till bildningsförvaltningen i Hammarö kommun, med ett eget ansvarsområde inom våra skolenheter. Tjänsten är för närvarande placerad på Mörmoskolan 79, där du kommer att ingå i ett rektorsteam tillsammans med ytterligare en rektor. I detta uppdrag innebär också att till viss del vara Utifrån den demografiska utveckling vi står inför kommer vår verksamhet att behöva genomgå omorganisationer. Det är därför viktigt att du är flexibel i fråga om var din arbetsplats kan komma att vara i framtiden. Som rektor har du en central roll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för både elevers lärande och personalens arbetsmiljö. Ditt fokus ligger på det pedagogiska ledarskapet, och du arbetar nära elever och medarbetare för att driva verksamheten framåt med eleven i centrum. I uppdraget som rektor ingår bland annat: - Helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi - Löpande systematiskt kvalitetsarbete - Ett verksamhetsnära och pedagogiskt ledarskap i nära dialog med personal och elever - Samarbete med elevhälsan, andra rektorer, förvaltningschef och chefer inom andra områden - Deltagande i kommunens ledningsgrupp för rektorer inom skola och förskola Som rektor i Hammarö kommun har du flertalet stödfunktioner som hjälper dig att lyckas i din roll. Du får tillgång till stöd från kommunens stödfunktioner inom allt ifrån administration och ekonomi till HR och juridik. Tillsammans är vi bättre! KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och trygg ledare med erfarenhet av skolans uppdrag. Du har en pedagogisk högskoleutbildning och har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av arbete inom skola samt erfarenhet av att ha arbetat som rektor eller biträdande rektor. Som ledare är du tydlig, närvarande och har tillit till dina medarbetare. Du är bra på att kommunicera, skapa goda relationer, arbetar självständigt och motiverar andra. Du driver arbetet framåt och sätter alltid eleven i centrum. Du kan sätta upp mål, förmedla visioner och skapa delaktighet. Du förstår att skolans uppdrag är komplext och har ett helhetstänk kring elevernas lärande och utveckling. Vi söker dig som: - är lösningsfokuserad och trygg i att fatta beslut, - är flexibel och anpassningsbar, - kan kombinera ett pedagogiskt ledarskap med ansvar för både personal och ekonomi, - har ett coachande förhållningssätt och tror på andras förmåga. Det är inte bara din erfarenhet som är viktig, vi vill också att du brinner för barns och ungas utveckling här i Hammarö kommun. Du är en person som ser helheten och har ett genuint engagemang för skolan och alla som arbetar där. Du leder med värme, tydlighet och struktur och du har förmågan att både stötta och inspirera dina medarbetare. Hos oss får du leda en verksamhet där samarbete, utveckling och engagemang står i centrum. Vi tror att du är en trygg, prestigelös och stödjande ledare med hjärtat på rätt plats. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start vecka 32. Vill du veta mer om tjänsten eller hur det är att arbeta som rektor i Hammarö kommun? Tveka då inte att höra av dig - vi berättar gärna mer! ÖVRIGT Rekryteringsprocessen består av två intervjuer samt ett personlighetstest och ett logiktest. Den första intervjun hålls digitalt. Kandidater som går vidare till nästa steg kommer att få genomföra personlighetstest och logiktest inför den andra intervjun, som sker fysiskt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

21 maj 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Platschef
PEAB Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vi söker en driven och produktionsinriktad platschef till en av våra arbetschefsgrupper i Stockholm. Är du den vi letar efter?  Om tjänsten Som platschef på Peab kommer du att leda anläggninsprojekt inom mark, anläggning och betong tillsammans med arbetsledare och yrkesarbetare. Du ansvarar för att planera och leda produktionen från projektets start till slutbesiktning samt för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Du kommer, utöver arbetsledare och yrkesarbetare, även ha stöd från arbetschef, stab och andra kollegor i bolaget. Arbestchefsgruppen utför anläggningsprojekt av varierande karaktär i Stockholmsområdet, inklusive större infrastrukturprojekt med bland annat ledningsnät, dagvattenmagasin, platsgjutna stödmurar samt broar, vägar och grundläggning av byggnader.  Din profil Vi söker dig som drivs av och trivs med att ha ett totalansvar för verksamhetens projekt och medarbetare samt att leverera goda resultat. Du samarbetar gärna med andra och utgår alltid från affärens och produktionens behov.  Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Din kommunikativa förmåga är stark och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Som ledare hos oss på Peab förväntas du vara en förebild och arbeta i enlighet med vår värdegrund JUPP:en – jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig. Vi söker dig som har: Eftergymnasial bygg/anläggningsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Minst 3 års erfarenhet som platschef på anläggningsprojekt B-körkort Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, kontakta: Kim Sand, HR Partner – [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

21 maj 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Platschef Hotell Erikslund
Burgsvik Kulturrestauranger AB
Hotell- och konferenschefer

Brinner du för ledarskap, gästupplevelser och att driva lönsam verksamhet? Vi söker nu en Platschef med helhetsansvar för vår unika anläggning som kombinerar hotell, restaurang, relax och träning i en harmonisk miljö. Om rollen:Som Platschef har du det övergripande ansvaret för verksamheten. Du leder, inspirerar och utvecklar personal och våra avdelningsansvariga inom hotell, restaurang, spa och service. Rollen innebär ett strategiskt och operativt ansvar, där du säkerställer att våra gäster får en upplevelse i världsklass – varje dag. Både helger och kvällar förekommer beroende på bokningsläge. Du brinner för service, vill vara med där det händer och kommer att vara delaktig i driften. Du ansvarar för: - Ekonomiskt resultat och budgetarbete - Personalansvar och arbetsmiljö tillsammans med avdelningsansvariga - Strategisk planering och verksamhetsutveckling - Kvalitetssäkring av gästupplevelsen - Samarbete med externa partners och leverantörer Vi söker dig som:- Har dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom hotell-, restaurang- eller besöksnäringen - Är affärsdriven och trygg i att arbeta mot uppsatta mål och nyckeltal - Har ett genuint intresse för människor, service och marknadsföring - Har erfarenhet av personalledning, rekrytering och medarbetarutveckling - Är van vid att arbeta med budget och ekonomisk uppföljning Erfarenhet från liknande helhetsansvar inom en större anläggning är meriterande. Vi erbjuder:- En nyckelroll i en dynamisk och utvecklande miljö - Möjlighet att påverka och sätta din prägel på verksamheten - Ett engagerat team med starkt fokus på kvalitet och service - En inspirerande arbetsmiljö i trevliga lokaler Låter det här som din nästa utmaning?

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
International Tax Manager
Hitachi Energy Sweden AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

The opportunity The Tax Competence Centre specializes in supporting large-scale international projects such as offshore wind farms and HVDC (High Voltage Direct Current) installations. With a presence across multiple continents, our projects require meticulous tax planning and compliance to navigate complex international regulations. How you'll make an impact Collaborate with teams in different business units and jurisdictions to gather project information. Communicate with tax colleagues from all over the world to gather tax information. Initiate and manage tax consultancy from external providers. Analyze tax legislations in various jurisdictions and provide tax advice and support to project teams in various stages of projects' lifecycle. Develop tax risk mitigation strategies for each project, taking into account business specifics. Provide clarifications to project teams and stakeholders on various tax matters Your background Bachelor's degree in accounting, finance, taxation, or related field and experience in international tax planning and compliance. Understanding of permanent establishment concept and risks, international tax treaties and OECD Model Convention. Proven track record of managing complex tax issues across multiple jurisdictions, demonstrating strong analytical skills and attention to detail. Excellent communication and interpersonal skills, adept at explaining complex tax concepts to non-specialists and collaborating effectively with cross-functional teams. Basic knowledge of VAT and transfer pricing. Experience in individual taxation and global mobility is a bonus. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Union: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
16 november 2025
Enhetschef kommunikationsavdelningen
Folkhälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi?  Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1 #LI-MD1#enhetschef#kommunikation#jobbastatligt

21 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Enhetschef kommunikationsavdelningen
Folkhälsomyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi?  Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1

21 maj 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Ställföreträdande Handlare sökes till ICA Nära Skogsbacken!
Personalica AB
Chefer inom handel

Ställföreträdande Handlare sökes till ICA Nära Skogsbacken! Vill du ta nästa steg i din karriär inom ICA och utvecklas mot en framtida handlarroll? Vi söker nu en engagerad, självgående och drivande Ställföreträdande Handlare till ICA Nära Skogsbacken – en personlig butik med stora ambitioner. Om butiken ICA Nära Skogsbacken är belägen i ett lugnt bostadsområde med direkt anslutning till tunnelbanan. Vår kundkrets består av boende i närområdet och varierar brett i ålder – något som ställer höga krav på ett brett sortiment, god kvalitet och hög servicenivå. Efter tre år hos oss kliver nuvarande butikschef vidare i karriären och vi söker därför en ny ledare som, tillsammans med vårt engagerade team, vill lyfta butiken till nästa nivå med nya idéer och friskt tänk. Om rollen Som Ställföreträdande Handlare kommer du att ha ett brett ansvar och vara en nyckelperson i butikens ledning. Rollen är ett utmärkt steg för dig som har ambitionen att på sikt bli egen handlare eller vill ta dig an större ledarroller inom ICA. Dina ansvarsområden inkluderar: Driva butiken i samarbete med handlaren och ledningsgruppen Budgetering, handlingsplaner och uppföljning av ekonomiska mål Coacha och stötta avdelningsansvariga i sortiment, pris och utveckling Rekrytering samt att delegera personalansvar Ta fullt ansvar för butikens drift under perioder då handlaren inte är på plats Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av ledande befattningar inom dagligvaruhandeln Har arbetat med personalansvar, budget och uppföljning Är självgående, kommunikativ och coachande i ditt ledarskap Är tydlig, lyhörd och vågar fatta beslut Krav och meriter: Krav: ICA Skolans Butiksledarutbildning (BLU) Meriterande: ICA Skolans Företagsledarutbildning (FLU) Vi erbjuder: Bonussystem Möjlighet till vidareutbildning via ICA En utvecklande roll med stort ansvar och utrymme att påverka  Om Bemannica Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook för de senaste nyheterna!   Välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
PRODUKTIONSCHEF TILL NAMMO
Nexer Recruit AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du vara med och leda förändring i en globalt framstående organisation? Hos Nammo Sweden i Karlsborg får du en central roll i att driva vår produktionsavdelning framåt. Vi söker en erfaren och driven Produktionschef som har en dokumenterad förmåga att leda genom andra chefer och skapa en stark, engagerad och resultatorienterad kultur. Denna strategiskt viktiga position innebär stort ansvar och en möjlighet att påverka på hög nivå. Din vardag Som Produktionschef på Nammo Sweden leder du inte bara den dagliga produktionen – du ansvarar för att utveckla och stötta dina teamledare och avdelningschefer. Du arbetar nära hela ledningsgruppen och rapporterar direkt till Sitechefen. Du är en del av ett team som ständigt strävar efter att förbättra våra processer och skapa en kultur av ständig utveckling. I rollen ingår bland annat: Ansvara för produktionen med ett starkt fokus på kvalitet, effektivitet och säkerhet Leda och stötta teamledare och avdelningschefer för att säkerställa ett effektivt och engagerat arbetssätt Budgetansvar och bemanningsplanering för att säkerställa att produktionsmål uppnås Utveckla och följa upp mål och nyckeltal för att optimera verksamhetens resultat Leda och implementera förbättringsarbete genom en LEAN-baserad kultur Säkerställa en god arbetsmiljö samt att alla lagar och riktlinjer efterlevs noggrant Vi söker dig som har Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att vara chef inom tillverkningsindustrin, gärna med erfarenhet av att leda andra chefer. Du är strategisk, strukturerad och har en förmåga att kombinera ett operativt närvarande ledarskap med ett långsiktigt helhetsperspektiv. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet som 2:a linjens chef inom tillverkningsindustri Dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer/teamledare och driva förändringsarbete Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet Stark LEAN-kompetens och vana att leda förbättringsarbete Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska B-körkort Som ledare är du förtroendeingivande, beslutsam och skapar engagemang i din organisation. Du har förmågan att fatta beslut i komplexa situationer och leder med tydlighet och integritet. Vill du veta mer? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nammo med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-05. Om kunden Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025