Chef för transport/verksområdet
Uddeholms AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi på Uddeholm tillverkar verktygsstål som formar produkter som finns överallt i vår vardag. Vi formar världen på ett hållbart sätt som är schysst mot både människa och miljö. På så sätt kan vi fortsätta forma världen, idag och för framtida generationer. Vår nuvarande chef går vidare mot andra arbetsuppgifter i organisationen och därför söker vi en ny chef för avdelningen för transport/verksamhetsområdet. På Underhåll jobbar vi för kontinuerligt arbeta in kvalité och ta bort slöseri genom förebyggande underhåll, i form av exempel planerade stopp förebyggande underhåll samt förbättrande underhåll och fortlöpande tillsyn på våra egna utrustningar och anläggningar. Ett arbetssätt som går i linje med Uddeholms Produktions System (UPS). Vi söker en kommunikativ ledare som har förmågan att entusiasmera och motivera sina medarbetare? Drivs du av förändrings- och förbättringsarbete? Då kan det här vara en tjänst för dig! Transport/snickeriet/verksamhetsområdet Transport består av arton medarbetare som arbetar med transporter med truckar från 7 ton till 18 ton. Transport har skiftgång och dagarbete. Snickeriet består av fyra medarbetar som arbetar med emballage och reparationer av pallar, packar svetstråd. Snickeriet har även folierullning och alla jobbar dagtid. Verksamhetsområdet tre medarbetare som sköter containerhantering, gräsklippning och vägar samt parkeringar. Inom verksamhetsområdet ingår även vissa byggnader. Din roll Vi söker dig som vill jobba aktivt för att uppnå vårt fastställda mål, som chef ansvarar du för den dagliga driften med avseende på bland annat säkerhet och lagkrav. Du har budget- och personalansvar, leda utveckling genom strategiskt arbete på både kort och lång sikt och att implementera och utveckla enhetens arbetssätt utifrån ett lean perspektiv (UPS). I ditt ledarskap kommer också att ha mycket kontakt med leverantörer och kommunikation med externa firmor. I ditt arbetsledaransvar ingår att säkerställa så all personal har erforderlig utbildning, genomföra medarbetarsamtal samt att utbildning/utvecklingsprogram tas fram vid behov. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att det är viktigt med ett ledarskap som präglas av god kommunikation, en förmåga att entusiasmera och få med sig medarbetarna i arbetet med att uppnå de uppsatta målen. Vi söker dig som har tidigare dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Du har ett gott ordningssinne och ett strategiskt tänkande. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet från underhåll inom industri, men det är inte ett krav. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet och dina dokumenterade erfarenheter. Mer information och ansökan Vid frågor angående tjänsten ber vi dig att kontakta Pär Hammar på 0563-17901 eller maila [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-07-31 men urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så sök så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar på mail.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Driftchef - Till vårt kontor i Göteborg, Eskilstuna eller Rättvik
Svensk Fordonsladdning AB
Produktionschefer inom tillverkning

Om tjänsten Motiveras du av att utveckla dig själv och andra? Tycker du om en prestationsinriktad vardag blandat med ledarskap och kundkontakter? Svensk Fordonsladdning erbjuder dig en plats i en organisation med tydliga värderingar, hög kvalitetsmedvetenhet och en stark vilja att lyckas med att utveckla medarbetare och chefer. Vi på Svensk Fordonsladdning letar just nu efter en driftchef för vår nationella driftstyrka. Placeringsort är på något av våra kontor i Göteborg, Eskilstuna eller Rättvik, där du som operativt ansvarig arbetar med att skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare. I rollen ingår daglig kontakt med våra driftingenjörer som är utspridda i landet. Genom ditt engagemang som andra ledets chef till en stor grupp medarbetare krävs ett tydligt och tryggt ledarskap där du lägger grund till väl sammansvetsade team. Till din hjälp har du din egen chef samt övrig kollektiv arbetsledning att bolla utmaningar med. Driftchefen ansvarar vidare för kundrelationer och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande avtal. I samarbete med kund strävar du efter ständiga förbättringar och utveckling av leveranserna. För oss på Svensk Fordonsladdning är ledarskap viktigt. Genom ditt goda ledarskap förväntas du skapa förutsättningar för dina medarbetare att kunna utvecklas och prestera. Som driftchef ansvarar du självklart för att verksamheten leds mot uppsatta mål i nära samarbete med kunder, medarbetare och närmaste chef. Du ansvarar även för att verksamheten är optimalt dimensionerad och bemannad. Information om uppdraget Med hjälp av driftingenjörer inspirerar och motiverar du ditt team som består av servicetekniker. Genom coaching utvecklar du en redan stark teamkänsla. I arbetet med ditt team kommer du vara delaktig i rekrytering och personalärenden. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att: Leda och utveckla driftavdelningen i kommersiell agenda samt sträva efter att upprätthålla och vidareutveckla god kundvård med både befintliga och nya kunder. Detta innebär bland annat kundmöten och hantering av reklamationer. Ansvara för regelbunden ekonomisk uppföljning. Bära ekonomiskt ansvar för ditt driftområde – varför det är viktigt att du har kunskap av företagsekonomi och datorvana. Kvalitetssäkra våra processer så att vi följer bolagets ledningssystem och klarar av årliga interna och externa revisioner. Bygga och upprätthålla starka affärsrelationer med våra kunder, med omsättnings- och resultatansvar. Identifiera och prospektera nya kunder samt vårda relationerna med befintliga. Vi söker dig som Har erfarenhet från elinstallations- eller elkraftbranschen. Har tidigare erfarenhet av arbetsledning med personalansvar för en större arbetsgrupp (minimum 25 medarbetare). Har haft budget- och resultatansvar i tidigare roller. Har erfarenhet av att ta hand om kundkontakter – både nya och befintliga kunder. Har datorvana och god kunskap i Office365. Vi tror att du är en trygg, relationsskapande och kommunikativ ledare som har lätt för att se andras behov. Du tar ägandeskap i förekommande arbetsuppgifter och är prestations- och lösningsfokuserad. Vi ser också att du är en företagsam person som levererar resultat och som kan driva förändring när det behövs. Att ta ansvar kommer naturligt för dig, då du tycker om att sätta dina medarbetare i fokus och se dem utvecklas. För anställning inom Svensk Fordonsladdning AB krävs det att du har godkända gymnasiala betyg i svenska och engelska. Meriterande: Utbildningsbakgrund inom ledarskap, ekonomi, arbetsrätt eller liknande. Vana av projektledning. Vana av driftledning. Övrig information: Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi arbetar med urvalstester och kommunicerar i första hand via mail. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationerna Sveriges ingenjörer, Unionen samt Ledarna. Förmåner: På Svensk Fordonsladdning betraktar vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande förmåner: Förmånsbil (om tjänsten innebär mycket resor) Tjänstepension och kollektivavtal Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Försäkringar Marknadsmässig lön Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi utför alkohol- och drogtester samt begär utdrag ur brottsregister i samband med eventuell anställning. Vi söker kontinuerligt nya kollegor som delar våra värderingar – affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför välkomnar vi din ansökan redan idag.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
PRV söker chef till teknisk enhet på Patentavdelningen
Patent- och Registreringsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land. Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Nu söker vi en chef till en teknisk enhet på Patentavdelningen! PRV:s patentavdelning hanterar patentansökningar med skyddsrätt för Sverige. Avdelningen består av fem tekniska enheter, en formaliaenhet samt en juristenhet. Sammanlagt arbetar ca 125 personer på patentavdelningen. PRV är aktivt i det internationella utvecklingsarbetet inom patentområdet och har en nära relation till den europeiska patentorganisationen EPO, FN-organet WIPO m.fl.  Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att tillitsbaserat leda och utveckla din enhet i enlighet med uppsatta verksamhetsmål. Du ingår i patentavdelningens ledningsgrupp där du förväntas ta ett gemensamt och aktivt ansvar för frågor som berör hela avdelningen.  I rollen som enhetschef ingår i huvudsak: • personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och budgetansvar för ca 20-25 medarbetare • att aktivt stödja dina medarbetare individuellt och i grupp • att ansvara för att sätta mål för arbetet och följa upp dessa • att ansvara för enhetens produktion och roll i ärendeprocessen • att driva verksamheten ur ett kundperspektiv • att delta aktivt i frågor som rör PRV ur ett ledningsperspektiv • att ansvara för omvärldsbevakning PRV är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2015. Detta innebär att chefer vid myndigheten ska säkerställa att verksamhetsprocesserna alltid drivs med ständiga förbättringar mot kundfokus, dvs. tillämpa och utveckla kvalitetsledningssystemet. Vem är du? Du som söker har civilingenjörsexamen eller motsvarande akademisk examen. Du har ledarerfarenhet i någon form samt flerårig och aktuell erfarenhet av patenthandläggning. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har ledarskapsutbildning samt erfarenhet av internationella samarbeten. Som person är du resultatdriven, tydlig och har förmåga att engagera och stimulera nytänkande och problemlösning hos din omgivning. Du är lyhörd, visar tillit och god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv, har helhetssyn samt situationsanpassar ditt ledarskap. Då PRV jobbar med att utveckla medarbetarskap och ledarskap är det självklart att du har ett genuint intresse av att leda, motivera och utveckla människor.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  PRV erbjuder Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete. De statliga avtalen erbjuder i vissa delar bättre förmåner när det gäller t ex semesterdagar och ledigheter, än andra arbetsgivare. Vi har även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme för alla medarbetare, läs mer här. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tester kan komma att användas i rekryteringen. Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/.  På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.  Låter det intressant? Du ansöker genom att bifoga ett utförligt CV, skrivet på svenska, samt besvarar ett antal urvalsfrågor senast den 10 augusti  2025.   Välkommen med din ansökan! Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb. För mer information är du välkommen att kontakta Sara Backman, avdelningschef (semester v 28-29 och 31-32). Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Anna Wiklund (semester v 28-31). Fackliga representanter är Carolina Gomez-Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- ochrekryteringshjälp.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Föreståndare sökes till HVB-verksamhet
Colosseum Behandling AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Arbetsgivaren Colosseumgruppen startades 2018 med ambitionen att bli Sveriges bästa vårdgivare inom social omsorg. Idag driver vi fyra HVB-hem, stödboende och skyddat boende. Vi är en banbrytande aktör i branschen som vill förändra liv genom ett holistiskt synsätt och ett starkt engagemang. Hos oss får ungdomar stöd genom individanpassad behandling i en trygg och meningsfull miljö. Vår värdegrund bygger på kvalitet, respekt, trygghet och gemenskap – och vi ger aldrig upp om en ungdom. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en trygg och engagerad föreståndare till vår verksamhet Virtus, som består av två enheter för pojkar (14-20 år) med sexuell beteendeproblematik. Vi bedriver övergreppsspecifik behandling med fokus på att förebygga återfall. Som föreståndare har du ett övergripande ansvar för att verksamheten följer tillstånd och regelverk. Du arbetar nära enhetschefen och rapporterar direkt till vd. Tjänsten innebär att leda det systematiska kvalitetsarbetet, upprätta och följa upp rutiner, samt säkerställa att vården är av hög kvalitet, trygg, individanpassad och väl dokumenterad. Föreståndaren ansvarar för lämplighetsbedömningar samt in- och utskrivningar, skol/praktiksamordning, myndighetskontakter samt relationer med vårdnadshavare och samarbetspartners. Föreståndaren följer upp och utvärderar ärenden kopplat till avvikelser och incidenter. Du följer också upp att givna vård- och behandlingsinsatser löpande matchar klienternas individuella behov. Arbetet är både operativt och strategiskt – med fokus på kvalitet, uppföljning och resultat. Krav Högskoleexamen om minst 180 hp, exempelvis socionom eller beteendevetare. Erfarenhet från HVB eller liknande verksamhet. Erfarenhet av ledarskap och kvalitetsarbete. Kunskap inom socialrätt (utbildning eller erfarenhet). God svenska i tal och skrift. God datorvana, särskilt i Office-paketet. B-körkort och tillgång till egen bil (enheterna ligger på landet). Utdrag ur belastnings- och misstankeregistret krävs. Kvalifikationer Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll, värderingsdriven och har ett stort hjärta för unga i behov av stöd. Du trivs i verksamhetens kärna, är strukturerad, kommunikativ och flexibel. Du kan samarbeta effektivt, och trivs med en familjär stämning i högt tempo. Hos oss blir du en nyckelperson i ett engagerat team – med möjligheten att göra verklig skillnad. Kort fakta om jobbet Tillträde: september eller enligt överenskommelse. Plats: Uppsala och Knivsta med omnejd. Arbetstid: heltid måndag till fredag. Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning. Övrigt: tjänstepension och friskvårdsbidrag erbjuds. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag. För mer information om tjänsten eller för ett förutsättningslöst samtal, kontakta oss!

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Vi söker en engagerad Avdelningschef!
Svenska Fönster AB
Produktionschefer inom tillverkning

Har du erfarenhet av att ledare ett team? Drivs du av att arbeta med ett tydligt målfokus och engagera dina medarbetare att göra det samma? Då har du hamnat helt rätt!    Vi erbjuder dig varierande och givande arbetsdagar  Ditt huvudsakliga fokus kommer att vara på att leda och utveckla människor samt driva processerna inom ditt område - så att ni tillsammans producerar på ett säkert sätt, till rätt kvalitet och enligt fastställd plan. Du engagerar och bygger ditt team och säkerställer att lagar, policyer och rutiner följs samt har budgetansvar för din avdelning.     Den här självständiga och fartfyllda rollen är som gjord för dig som trivs med ansvar och beslutstagande. För att lyckas i rollen har du såklart ett team på avdelningen med bland annat driftledare och andra stödfunktioner vid din sida. Tillsammans med de andra avdelningscheferna och Produktionschefer ser vi till att du får de bästa förutsättningarna!  Är det här du? 👇  För att trivas i rollen ser vi att du är orädd, har gymnasiekompetens, ledarskapsutbildning och några års erfarenhet av ledarskap och processarbete. Du behöver kunna kommunicera på både svenska och engelska, och har du erfarenhet av LEAN eller tillverkningsindustrin är det ett plus. Som ledare är du resultatinriktad, har god ledarskapsförmåga och vill vara med och utveckla arbetssätt för att ständigt förbättra verksamheten. Vi söker dig som sprider energi och arbetsglädje och som motiverar ditt team till att göra ett bra jobb!  → Goda utvecklingsmöjligheter  Vi vill utveckla våra ledare och har inom Svenska Fönster och DOVISTA koncernen stort fokus på ledarskapsutveckling. Hos oss kan du vara helt säker på att du kommer växa både personligt och professionellt!  → Det är människorna som är Svenska Fönster  I hjärtat av vår verksamhet finns våra medarbetare och dem värnar vi om. Vi har ett nära samarbete med företagshälsovård och främjar roliga aktiviteter som bidrar välbefinnandet. Här får du vara med och bygga vår kultur som tar miljö- och samhällsansvar, fokuserar på människors välmående och präglas av stolthet över våra produkter.    → Här är alla välkomna  Vi strävar aktivt för mångfald och här är det en självklarhet att olikheter mellan människor är en styrka. Vi vill ha medarbetare inom alla kön, åldrar och från alla delar av världen.  Har vi väckt ditt intresse för rollen som Avdelningschef på Svenska Fönster? Vi hoppas det! Varmt välkommen med din ansökan till en av landets ledande fönstertillverkare.   Sista ansökningsdag 2025-08-17, men urval och intervjuer körs löpande så sök redan idag.  Har du frågor om tjänsten?  Tveka inte att höra av dig.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Growth & Communication Officer
Creative Crowd AB
Försäljnings- och marknadschefer

Growth & Communication Officer till Creative Crowd Är du en driven och strategisk person med passion för både kommunikation och tillväxt? Vill du vara med och forma framtiden för ett innovativt företag som Creative Crowd? Då kan detta vara rollen för dig! Om Creative Crowd Creative Crowd är ett dynamiskt och framåtsträvande företag som brinner för att utveckla den kreativa industrin i Norra Skandinavien. Vi är ett team som värdesätter kreativitet, samarbete och en ständig strävan efter att överträffa förväntningar. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en miljö där dina idéer uppmuntras och där du kan göra verklig skillnad. Om rollen Som Growth & Communication Officer kommer du att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion och i att stärka vårt varumärke. Du kommer att ansvara för att utveckla och implementera strategier som driver både vår tillväxt och vår externa kommunikation. Du kommer även vara en del i vissa av våra projekt. Detta innebär en bred roll där du får arbeta med allt från att identifiera nya marknadsmöjligheter och optimera våra säljprocesser, till att hantera vår närvaro i sociala medier, skapa engagerande innehåll och bygga relationer med media och partners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utveckla och implementera tillväxtstrategier för att nå nya kunder och marknader. Genomföra resor för att besöka blivande kunder, projektpartners och event. Ansvara för vår digitala kommunikation, inklusive sociala medier, nyhetsbrev och webbplats. Producera engagerande och relevant innehåll (text, bild, video) för olika kanaler. Bygga och underhålla relationer med intressenter, partners och media. Delta i EU-projekt för att stärka den kreativa industrin. Samarbeta tätt med ledningsgruppen för att säkerställa en enhetlig strategi. Mäta och rapportera resultat av kommunikations- och tillväxtaktiviteter. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och resultatinriktad person med en stark förståelse för både marknadsföring och försäljning i kombination med utmärkta kommunikationsfärdigheter. Du är proaktiv, analytisk och har en förmåga att se helheten samtidigt som du är detaljorienterad och kan verktygen. Vi ser gärna att du har: Relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation, spelutveckling eller liknande område. Dokumenterad erfarenhet av att skapa engagerande innehåll för olika plattformar. Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. En kreativ ådra och ett genuint intresse för spel- och filmindustrin. Vad vi erbjuder På Creative Crowd erbjuder vi en spännande och utvecklande roll i ett företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att arbeta med frihet under ansvar och att påverka vår och vår regions framtid. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö, kompetenta kollegor och goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi har en stark teamkänsla och värdesätter en sund balans mellan arbete och fritid. Ansökan Sista ansökningsdag är den 11 augusti. Vi skickar ett svar till alla mottagna ansökningar (kontrollera din skräppostmapp om du inte hittar det). Efter den 11 augusti kommer vi att granska alla ansökningar så snart som möjligt och välja ut kandidater för intervju. Om du inte blir utvald kommer vi att meddela dig. Vi ser fram emot din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Interim Enhetschef - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vi söker nu en interim enhetschef på senior nivå till vår kund i Stockholm. På grund av en pågående organisationsförändring samt en kommande föräldraledighet behöver vi förstärka med en interim chef för en enhet inom infrastrukturområdet. I rollen som interim enhetschef leder du en verksamhet som ansvarar för bemanning av specifika roller i tekniska projekt. Du kommer att arbeta i en matrisorganisation med både anställda och inhyrda konsulter som är placerade på olika orter i landet. Vilken enhet uppdraget gäller kommer att preciseras när organisationsförändringen är beslutad. Som enhetschef rapporterar du till sektions- eller avdelningschef. Arbetsuppgifter Leda, planera, följa upp och rapportera verksamhetens arbete Säkerställa att enhetens uppdrag genomförs enligt övergripande strategi och mål Hålla budget samt bemanningsram inom enheten Informera och förankra relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) hos medarbetarna Följa utvecklingen inom det egna ansvarsområdet och bevaka att lagar och regler efterlevs Genomföra utvecklings- och lönesättande samtal Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö, samt ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar Säkerställa korrekt informationshantering och klassificering inom enheten Förväntningar på konsulten Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Driva fram viktiga frågor för verksamheten Skapa effektiva arbetsmetoder och styrning utifrån nytta och resultat Utöva ett coachande och hållbart ledarskap Stärka den kollektiva förmågan i organisationen Krav Har en bred generalistkompetens kombinerat med djupgående utbildning och expertkunskap inom det aktuella området. Har medverkat i omfattande uppdrag inom området och levererat arbete av mycket hög kvalitet. Denna nivå motsvarar vanligtvis minst 10 års erfarenhet inom området och rollen fungerar som en förebild för konsulter på mer juniora nivåer. Tar helhetsansvar för sitt område, kan leda större team och arbetar med mycket hög grad av självständighet. Relevant högskole-/universitetsexamen. Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift. Minst 10 års erfarenhet av chefsroller där följande ansvarsområden ingått: Ansvara för att hålla budget och bemanning inom fastställda ramar enligt personalplanen. Säkerställa att medarbetare är informerade om och följer relevanta styrdokument såsom policyer, riktlinjer och instruktioner. Följa och analysera utvecklingen inom det egna ansvarsområdet. Övervaka att lagar och regler efterlevs inom verksamheten. Genomföra utvecklings- och lönesamtal med samtliga medarbetare. Arbeta aktivt för att skapa och upprätthålla en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö. Ha ansvar för arbetsmiljö och rehabilitering inom sitt ansvarsområde. Säkerställa att information inom verksamhetsområdet klassificeras och hanteras på ett korrekt och säkert sätt. Meriterande: Minst 2 års erfarenhet av att leda och ha personalansvar inom en myndighet. Minst 2 års erfarenhet av en beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling utgjort en central del av arbetsuppgifterna. Minst 2 års erfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa parter, såsom beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och andra myndigheter. Minst 2 års erfarenhet av arbete med projekt inom infrastrukturområdet. Resor: Kan förekomma både inom och utanför Sverige. Säkerhet: Säkerhetsprövning inklusive registerkontroll är ett krav för uppdraget. Tillträde och övrig information: Startdatum: 01 sep 2025 Slutdatum: 31 mar 2026. Uppdraget kan förlängas av kunden med ytterligare 1 + 1 år, som längst till och med 2028-03-31. Sista ansökningsdagen: 10 jul 2025 Distansarbete: 50% Omfattning: Uppskattas till 80–100 % av heltid. Plats: Arbetsort är kundens kontor i Göteborg, Sundbyberg eller Västerås. Det finns möjlighet att delvis arbeta från eget kontor. Distansarbete kan utgöra som mest 50 % av arbetstiden, vilket innebär att konsulten förväntas vara på plats på något av kontoren minst tre dagar per vecka. Detta planeras i dialog med beställaren. Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
Platschef Anläggning
Svevia AB (publ)
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Svevia har en stadig utvecklingsresa och under innevarande strategiperiod satsar vi på tillväxt genom större infrastrukturprojekt samt nya marknadsandelar. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Nu finns det en öppning som Platschef med inriktning mot mark och infrastrukturprojekt i Västra Götaland med omnejd hos oss på Svevia Anläggning. Vill du leda projekt som verkligen gör skillnad? Svevia – Division Anläggning, Region Syd – söker en platschef som vill ta nästa steg. Vi befinner oss i en expansiv fas i Västsverige och söker nu en erfaren platschef som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. Vi bygger en organisation med långsiktighet, trygghet och kvalitet i fokus – där du som ledare får möjlighet att utvecklas och påverka på riktigt. Som platschef hos oss leder du större mark- och anläggningsprojekt inom väg, VA och energi. Du har det operativa ansvaret – från första spadtag till slutbesiktning – och du har ett starkt team och en rutinerad organisation bakom dig. Placeringsort är med fördel Göteborg, men även andra orter i Västsverige kan vara aktuella. Det här kommer du att göra som platschef: • Leda och planera projekt från start till mål • Säkerställa att arbetsmiljö, säkerhet och miljö alltid prioriteras • Ta ansvar för budget, produktionskalkyler och produktionsplanering • Följa upp ekonomin löpande – med månadsprognoser och resultatuppföljning • Säkerställa dokumentation och kvalitet enligt kontrakt och projektmål • Bygga och vårda relationer med kunder och samarbetspartners • Arbeta i nära samspel med projektchef, arbetschef, arbetsledare, projetingenjörer och underentreprenörer Vem är du? Du är en trygg ledare som kan kombinera struktur med affärsdriv. Du trivs med ansvar och är van att hålla ihop produktionen – både operativt och ekonomiskt. Du skapar tydlighet för ditt team och agerar professionellt mot kund. Vi söker dig som har: • Minst 5 års erfarenhet som platschef inom mark- eller anläggning • Genomfört projekt med budget runt 30 Mkr eller mer • Arbetat i Trafikverksprojekt (Investering) • God kunskap om AMA, AB04, ABT06 och BAS-U • Vana av resurs- och tidsplanering, samt ekonomisk uppföljning • God svenska i tal och skrift, datorvana och B-körkort Meriterande om du också har: • Erfarenhet av verktyg som MAP eller liknande kalkyl- och uppföljningssystem Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning (civil- eller högskoleingenjör) – eller motsvarande erfarenhet som platschef. Vad erbjuder vi dig? Du får en viktig roll i en verksamhet som satsar stort och smart. Du blir del av en laganda där vi stöttar varandra, tar ansvar och jobbar mot gemensamma mål. Hos Svevia får du möjlighet att påverka, utvecklas – och göra skillnad på riktigt. Redo att ta nästa steg? Då vill vi gärna få chansen att berätta mer om hur din framtid kan se ut hos oss. En del av något större Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10:e Augusti. Urval startar under v.33. OBS under vecka 28-32 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Saeid Azmoudeh på [email protected] eller tel 0702256423 eller Sally Backlund Mehrabi, HR-Specialist på [email protected] eller tel, 0703-132264. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025