Butiksansvarig/Franchisetagare
Partnerverket Sverige AB
Chefer inom handel

Elcykelpunkten och vår bransch befinner sig just nu i en stark tillväxtfas och intresset för elcyklar ökar kraftigt. Hos oss ges du möjligheten att öppna en egen butik under vårt varumärke genom franchising. Vi erbjuder dig som gillar affärer, goda förutsättningar för ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande! Vi hjälper dig från det att du startar upp ditt företag, tills att du ska gör utdelning på din vinst. Vi är helt enkelt måna om dig och vill att just du skall lyckas. Du får ta del av ett beprövat koncept med ett nyckelfärdigt företag, låga inköpspriser och support av oss. Vi har en engagerad organisation som består av allt ifrån inbitna cyklister som vunnit svenska mästerskapen till ett vasst försäljningsteam som hjälper dig att sälja mer. Vi stöttar dig med marknadsföring och kommer att säkerställa att du att får många besökare in till just din butik. Våra erfarna ekonomer kommer också att ge tid, råd och tips för att se till att du lyckas och driver en butik i världsklass! Vi söker dig som har ett intresse för affärer och lönsamhet. Du förstår att det krävs 100 % satsning på ditt egna företag för att lyckas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sällanköpsförsäljning och kundrelationer. Som person är du utåtriktad, driven och fokuserad på ditt långsiktiga mål att lyckas och att möte dina kunder på bästa sätt. Samarbete är a och o inom franchise, dels med oss men även med din personal som du är ledare för. Privat har du en stabil livssituation och ekonomi för att satsa på dig själv och eget företag. Elcykelpunkten startade år 2017 med syftet att förbättra folkhälsan genom att få fler att använda elcykel istället för att åka kommunalt eller ta bilen. Vår vision är att det ska finnas en elcykel i varje folkhem och att Elcykelpunkten ska vara förstahandsvalet vid nyköp. Idag har vi butiker etablerad i flera av Sveriges största städer och vi ska bli fler – Gärna tillsammans med dig! Vi har blivit uppmärksammade vilket är roligt. I maj blev vi utsedda av Svenska Franchiseföreningen till framtidens franchise. Vill du veta mer om franchise och om oss! Tveka inte att anmäla ditt intresse redan idag. Vi kommer sedan att kontakta dig för ett helt förutsättningslöst möte, där vi vill veta mer om dig och samtidigt berätta mer om vårt koncept och vad det innebär att franchisetagare inom Elcykelpunkten. Vi hörs!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Driftchef / Avdelningschef till Life Science företag i Stockholm
Academic Resource AB
Produktionschefer inom tillverkning

Academic Resource söker nu en affärsdriven Driftchef till vår kund, ett Life Science företag i Stockholm. Tjänsten är tillsvidare och är en heltidsanställning. Start enligt överenskommelse. Är du redo att ta ett nästa steg i karriären? Ansök för att få veta mer om möjligheten! Ansvarsområden Som Driftschef för Patologi Stockholm kommer du att leda och utveckla arbetet vid vår kunds Patologi verksamhet. I laboratorierna genomförs analyser av biologiskt material, såväl manuellt som digitalt, och som driftschef kommer du att leda en organisation som befinner sig i diagnostikens absoluta framkant. Här kommer du att spela en central och mycket viktig roll inom verksamhetens framtida utveckling. Ditt fokus kommer att vara att öka förutsägbarhet och effektivitet i verksamheten genom att tillsammans med teamet driva utvecklingen av enheten i syfte att öka såväl involvering som kapacitet och produktivitet. Som Driftchef ansvarar du för en verksamhet med ca 60 personer bestående av Biomedicinska analytiker, Biomedicinare, Läkare och Administrativ personal. Du har två gruppchefer med ansvar för den löpande laboratorieverksamheten samt läkare som direktrapporterande. Tjänsten är bred och varierad och innefattar såväl strategiska och analytiska delar, såväl som den har mer operationella och verksamhetsnära inslag. Tillsammans med medicinsk chef ansvarar du för den långsiktiga planeringen av verksamhet, budget och utbildning inom området och du blir en del av ledningsgruppen för Patologi Norden. Du rapporterar till verksamhetschef Patologi Norden. Kvalifikationer • Akademisk examen exempelvis civilingenjör, biomedicinsk analytiker, apotekare eller motsvarande naturvetenskaplig examen • Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av laboratorieverksamhet och processflöde • Erfarenhet av eget budgetansvar • God Systemvana • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Meriterande • Branschvana • Erfarenhet av reglerad verksamhet som ISO; GMP eller liknande • Vana av projektarbete Till den här rollen söker vi dig som är en trygg och förtroendeingivande ledare med erfarenhet av att leda i förändring. Vi vill hitta dig som kan bidra med nya ögon där du både kan se möjligheter till effektivisering och samtidigt få teamet att växa i genomförandet. Du förstår värdet av struktur och kvalitet och har tidigare arbetat inom regulatoriskt styrd verksamhet. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med Lean verktyg och drivs av att bygga en lärande organisation. Då tjänsten innebär att ansvara för driften av en laboratorieverksamhet ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete inom/kopplat till lab, alternativt motsvarande produktionsverksamhet. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: UDC0525 Vid frågor kontakta Daniel Kolski: [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Butiksansvarig/Franchisetagare
Partnerverket Sverige AB
Chefer inom handel

Elcykelpunkten och vår bransch befinner sig just nu i en stark tillväxtfas och intresset för elcyklar ökar kraftigt. Hos oss ges du möjligheten att öppna en egen butik under vårt varumärke genom franchising. Vi erbjuder dig som gillar affärer, goda förutsättningar för ett lönsamt och fantastiskt roligt företagande! Vi hjälper dig från det att du startar upp ditt företag, tills att du ska gör utdelning på din vinst. Vi är helt enkelt måna om dig och vill att just du skall lyckas. Du får ta del av ett beprövat koncept med ett nyckelfärdigt företag, låga inköpspriser och support av oss. Vi har en engagerad organisation som består av allt ifrån inbitna cyklister som vunnit svenska mästerskapen till ett vasst försäljningsteam som hjälper dig att sälja mer. Vi stöttar dig med marknadsföring och kommer att säkerställa att du att får många besökare in till just din butik. Våra erfarna ekonomer kommer också att ge tid, råd och tips för att se till att du lyckas och driver en butik i världsklass! Vi söker dig som har ett intresse för affärer och lönsamhet. Du förstår att det krävs 100 % satsning på ditt egna företag för att lyckas. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av sällanköpsförsäljning och kundrelationer. Som person är du utåtriktad, driven och fokuserad på ditt långsiktiga mål att lyckas och att möte dina kunder på bästa sätt. Samarbete är a och o inom franchise, dels med oss men även med din personal som du är ledare för. Privat har du en stabil livssituation och ekonomi för att satsa på dig själv och eget företag. Elcykelpunkten startade år 2017 med syftet att förbättra folkhälsan genom att få fler att använda elcykel istället för att åka kommunalt eller ta bilen. Vår vision är att det ska finnas en elcykel i varje folkhem och att Elcykelpunkten ska vara förstahandsvalet vid nyköp. Idag har vi butiker etablerad i flera av Sveriges största städer och vi ska bli fler – Gärna tillsammans med dig! Vi har blivit uppmärksammade vilket är roligt. I maj blev vi utsedda av Svenska Franchiseföreningen till framtidens franchise. Vill du veta mer om franchise och om oss! Tveka inte att anmäla ditt intresse redan idag. Vi kommer sedan att kontakta dig för ett helt förutsättningslöst möte, där vi vill veta mer om dig och samtidigt berätta mer om vårt koncept och vad det innebär att franchisetagare inom Elcykelpunkten. Vi hörs!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Enhetschef
REGION JÄMTLAND HÄRJEDALEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Åre HC är en dynamisk hälsocentral med ett uppdrag som karaktäriseras av såväl akutverksamhet som planerad mottagning. Uppdraget präglas av den stora turism som finns i området och vi möter såväl invånares som besökares behov av vård av akuta skador och sjukdomar. Primärvården är inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på nära vård och utveckling av distansoberoende vård. För att skapa bättre förutsättningar för samarbete har vi inrättat en ny gemensam organisation för primärvård och ambulanssjukvård. Utvecklingen innebär att vi lättare ska kunna arbeta tillsammans i multiprofessionella team som med förändrade arbetssätt mer utgår från människors behov och förutsättningar.   Det finns ett stort fokus på att utveckla arbetet med omställningen till nära vård tillsammans med andra hälsocentraler, privata vårdgivare och kommunala verksamheter. Vi har en gemensam vision och mission att ge länets invånare och besökare en bättre hälsa och vård.   Vi ser ett tydligt samband mellan ledarskap och hälsa och erbjuder därför alla anställda en möjlighet till en aktiv och hälsofrämjande livsstil. I Jämtland får du nära till naturen med fjäll, skog, djur och vackra omgivningar. Området erbjuder stora möjligheter till rekreation, såsom skidåkning, paddling, fjällvandring, fiske och andra friluftsaktiviteter. Eller bara möjlighet att uppleva total tystnad och stillhet.   Vill du vara med och driva hälsocentralen framåt i utvecklingen mot nära och distansoberoende vård? Skicka in din ansökan redan idag. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du tillsammans med en kollega ansvara för Åre hälsocentral vad gäller verksamhets-, ekonomi-, personal-, och kvalitetsfrågor. Vi arbetar prestigelöst i ett synligt och närvarande samledarskap med fokus på att ge medarbetare rätt förutsättningar att bedriva god och nära vård.  Primärvården i Region Jämtland Härjedalen pågår ett intensivt arbete för att utveckla nära vård. Vi utvecklar den digitala tekniken och hittar nya sätt att möta patienters behov. Du kommer att samverka med lokala samarbetspartners så som kommunen, privata hälsocentraler och andra lokal aktörer. KVALIFIKATIONER Formellt krav är högskoleexamen inom hälso- och sjukvård eller annan likvärdig utbildning. Vi ser helst att du tidigare har arbetat som chef/ledare och av arbete inom hälso- och sjukvård.   Dina personliga egenskaper och styrkor präglas av   • Mod • Uthållighet • God samarbetsförmåga • Tydlighet   Du har förmåga att coacha och leda kompetenta medarbetare. Du har lätt för att kommunicera, har helhetssyn, är strukturerad, noggrann och har god förmåga att skapa ett gott arbetsklimat, som främjar engagemang och delaktighet bland dina medarbetare.   Du är resultatinriktad och når uppsatta mål. Dina kunskaper inom ekonomi och verksamhet är goda och du har förmåga att driva verksamheten inom givna ramar.   Det är en fördel om du är förtrogen med politiskt styrda verksamheter och dess villkor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
HR- och KMA-ansvarig till Adriansson i Hallsberg
Tng Group AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du kombinera HR och hållbarhet i en bred och viktig roll hos Adriansson Mark & Anläggning i Hallsberg? Adriansson Mark & Anläggning söker nu en HR- och KMA-ansvarig med engagemang för både människor och miljö. I denna nyckelroll får du arbeta nära ledningen och kombinera daglig administration med långsiktig utveckling. Vi erbjuder dig en roll med stor frihet under ansvar, utvecklingsmöjligheter i en expansiv fas och en arbetsmiljö där du gör verklig skillnad. Adriansson Mark & Anläggning har över 40 års erfarenhet inom branschen, stabila finanser och en stark tillväxt. Vi investerar i både vår personal och den senaste tekniken.Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Hos oss får du en vardag fylld av variation, utvecklingsmöjligheter och en central roll i företagets fortsatta tillväxt. Du blir en nyckelperson i ett team där din kompetens och dina idéer värdesätts. Vi tror på att ge våra medarbetare frihet under ansvar, vilket innebär att du har stort inflytande över ditt arbete och möjlighet att påverka både projekt och processer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där engagemang, kunskap och ärlighet är grunden i allt vi gör. Vår platta organisation och korta beslutsvägar gör att du snabbt ser resultat av ditt arbete och kan vara med och driva förändring på riktigt. Vill du arbeta i en framåtlutad organisation där du får ta ansvar och utvecklas? Då är Adriansson Mark & Anläggning rätt plats för dig! Dina arbetsuppgifter • Hantera personaladministration, avtal, system och register • Säkerställa efterlevnad av arbetsrätt, policys och lagar • Vara stöd i personalfrågor och samordna utbildningsinsatser • Driva arbetsmiljö- och kulturfrågor • Upprätta kvalitets- och miljöplaner, egenkontroller och dokumentation • Genomföra interna revisioner och följa upp avvikelser • Arbeta med riskbedömningar, skyddsronder och säkerhetsrutiner • Bevaka miljö- och arbetsmiljökrav i projektens alla skeden Värt att veta Du utgår från vårt kontor i Hallsberg och arbetar nära företagsledningen. Rollen är bred och varierad med både strategiskt ansvar och operativa insatser. Du blir en central del av verksamheten och samarbetar med hela organisationen, från projektledare till yrkesarbetare. Tjänsten är heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi är ett företag där vi bland annat deltar i trevliga kundevent och mässor. Bland annat är vi aktiva i Örebro Hockeys nätverk. Varje morgon äter vi frukost tillsammans och i vår mysiga lounge har vi ibland AW. Våra förväntningar Vi söker dig som har erfarenhet av både HR och KMA, gärna från bygg- eller anläggningsbranschen. Du har goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning, kvalitetssystem och personalfrågor. Rollen kräver att du är strukturerad, självgående och har lätt för att kommunicera. Du trivs i en miljö där du får ta stort ansvar, fatta egna beslut och har ett genuint intresse för människor, miljö och utveckling. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Produktionschef PC3
Cambrex Karlskoga AB
Produktionschefer inom tillverkning

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har ca 460 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Produktionschef PC 3 Vill du arbeta i en ledande position med ansvar för att driva och utveckla produktion, processer och personal? Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Då finns nu möjligheten att söka en spännande tjänst hos oss på Cambrex Karlskoga AB. Till vår Produktionsavdelning söker vi nu en chef för ett av våra Produktionsområden, PC3. Om rollen Som Produktionschef är din uppgift att säkerställa att tillverkningen inom ditt område möter högt satta mål och levererar goda resultat gällande säkerhet, kvalitet, leverans och ekonomi. Produktionsområdet består av 4 fabriker med totalt ca 8 tjänstemän och 54 operatörer, driften i fabrikerna sker i både 5 och 6-skift. Direkt underställd personal är fabrikschefer och processingenjörer. Du planerar, driver och följer upp ett aktivt förbättringsarbete. Du stöttar dagligen underställd personal med coachning, handledning och operativt stöd. Som produktionschef är du aktiv i utvecklingen av personal, fabriker och processer tillsammans med egen personal och supportfunktioner. Du rapporterar till Produktionsdirektör och ingår i produktionsledningen. Vår kandidat Vi söker dig som har en civilingenjörsexamen, gärna inom kemiteknik eller annan liknande universitetsexamen, i kombination med arbetslivserfarenhet från kemisk processindustri. Dessutom tror vi att du har flera års erfarenhet av ledarskap. Då vi arbetar enligt GMP se vi gärna att du har erfarenhet av GMP. De många kontakterna i tjänsten kräver att du har god förmåga att skapa relationer genom professionellt samarbete. Då verksamheten är komplex och präglas av ett högt tempo krävs att du trivs i en föränderlig miljö samt att du har förmåga att snabbt skapa dig god överblick av nya situationer. Som ledare har du god förmåga att organisera ditt team samt utmana och utveckla dina medarbetare utifrån deras styrkor. Du förväntas leda med respekt för individen, prestigelöshet, hög integritet och tydlighet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett spännande arbete med utmanade och varierande ansvarsområden och arbetsuppgifter. Du kommer att ha en stor påverkan på företagets och Produktionsavdelningens framgångar och du förväntas vara med och leda oss in i företagets fortsatta utveckling. Du kommer att arbeta med mycket kompetenta kollegor och få god möjlighet till karriär- och yrkesmässig utveckling. Kontaktinformation Närmare upplysningar lämnas av Produktionsdirektör Ludvig Eriksson, tfn 076-107 90 73, alternativt HR-Business Partner, Alva Samuelsson, tfn 076-761 74 37. Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 3205. Emelie Enger, Unionen, tfn 0586-78 3072.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Gruppchef / Laboratoriechef / Lab Manager till företag inom Life Science
Academic Resource AB
Forsknings- och utvecklingschefer

Har du tidigare erfarenhet av att ha personalansvar i labbmiljö / Life Science och öppen för att ta nästa steg i karriären? Academic Resource söker nu en affärsdriven Gruppchef / Laboratoriechef inom Klinisk Patologi till vår kund, ett Life Science företag i Stockholm. Tjänsten är tillsvidare och är en heltidsanställning. Start enligt överenskommelse. Är du redo att ta ett nästa steg i karriären? Ansök för att få veta mer om möjligheten! Ansvarsområden Som Gruppchef leder och utvecklar du arbetet för ett team inom klinisk patologi. I labbet genomförs analyser av biologiskt material, såväl manuellt som digitalt, och som gruppchef kommer du att leda ett team som befinner sig i diagnostikens absoluta framkant. Ditt huvudfokus kommer att vara att bygga stabilitet i verksamheten genom att tillsammans med teamet driva utvecklingen av enheten i syfte att öka såväl trivsel som kapacitet och produktivitet. Som Gruppchef ansvarar du för ett team bestående av 15–20 personer bestående av Biomedicinska analytiker, laboranter och undersköterskor. Du rapporterar till Driftchef Patologi. Som gruppchef kommer du att arbeta nära dina medarbetare, du leder och fördelar arbetsuppgifter samt säkerställer att dina medarbetare har en god arbetsmiljö. Du har delegerat arbetsmiljöansvar och ansvarar även för utvecklings- och lönesamtal för dina medarbetare. Du håller i möten, avstämningar och inleder varje morgon med Daglig styrning, tillsammans med teamet. Du kan också komma att arbeta laborativt i mån av tid. Kvalifikationer • Akademisk examen exempelvis biomedicinsk analytiker, civilingenjör, apotekare eller motsvarande naturvetenskaplig examen • Ledarerfarenhet med personalansvar • Erfarenhet av laboratorieverksamhet, helst patologi eller annan medicinsk inriktning • God Systemvana • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift • Erfarenhet av kvalitetsarbete och dokumentation Meriterande Gruppchef Patologen • Branschvana • Tidigare budgetansvar • Vana av Projektarbete Till den här tjänsten söker vi dig som är trygg i ditt ledarskap. Du har en stark personlig drivkraft, ett öppet sinne och med förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror att du är social, kommunikativ, har en hög servicekänsla samt är lyhörd inför medarbetare, patienter och kundernas behov. Du hittar även en balans mellan att vara lyhörd och att stå kvar i fattade beslut. Kvalitets- och patientsäkerhetsarbete är en självklarhet för dig. Du är van att arbeta strukturerat och har en god organisationsförmåga. Om Academic Resource Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: UGC0425 Kontakt [email protected]

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Enhetschef Park och Natur, Tekniska avdelningen till Järfälla kommun
Järfälla kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens Järfälla? Nu söker vi en engagerad och verksamhetsutvecklande chef till vår nya enhet Park och Natur – en viktig roll i växande Järfälla där hållbart samhälle samt trygg och attraktiv utemiljö står i centrum. Idag arbetar ungefär 320 personer på vår förvaltning och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Tekniska avdelningens viktiga uppdrag innehåller både förvaltning och teknikstöd i en expansiv kommun. Tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. Tekniska avdelningen är en ny avdelning som i sin tur är del av den knappt ett år gamla samhällsbyggnadsförvaltningen. Därav befinner vi oss mitt uppe i förändring och söker de bästa lösningarna. Där har du som enhetschef en viktig roll. Vi söker en person som är van att ta initiativ, leda verksamhetsutveckling och ta förändringsarbeten i mål. Järfälla är en dynamisk kommun nordväst om Stockholm som kombinerar närhet till natur, stad och vatten. I Barkarbystaden växer en helt ny, modern stadsdel fram med bostäder, handel, arbetsplatser och en ny tunnelbanestation som stärker Järfällas redan goda kommunikationer. Järfälla är en mångfacetterad förort med en rik mix av kulturer, bostadsområden och fritidsmöjligheter. Vi söker nu en Enhetschef för Park och Natur, Tekniska avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten är nyskapad där den forna avdelningen Park och gata delas i två enheter, Park och Natur samt Trafik och Gata. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du dels ansvara för kommunens park- och naturmark och dels allmänplats. Järfälla kommun består av en tredjedel skyddad natur. Därtill kommer parker, torg, stadsnära grönområden och skog. Kommunen har även ett jordbruk. I din chefsroll ansvarar du för medarbetarfrågor, ekonomi (däribland drift- och investeringsbudget) och arbetsmiljö inom din enhet. Du leder och utvecklar din enhet och säkerställer att verksamheten fungerar väl. I din roll genomför du medarbetar- och lönesamtal, planerar kompetensutveckling och arbetar aktivt för att skapa en trivsam och trygg arbetsmiljö. Ytterligare ett viktigt ansvarsområde är att utveckla enhetens arbetssätt och processer. Du driver ett systematiskt förbättringsarbete med fokus på ökad effektivitet och kvalitet. Genom att skapa tydliga strukturer, arbeta med kompetensutveckling och främja ett gott samarbetsklimat ger du förutsättningar för att enheten ska lyckas i sina leveranser.  Du arbetar aktivt tillsammans med övriga tre enhetschefer i ledningsgruppen. Där du bidrar i avdelningens utveckling. Enheten har i dagsläget 11 medarbetare som består av Stadsträdgårdsmästare, Parkingenjör, Parkförvaltare, Ekologer, Landskapsarkitekter, Skog- och lantbruksförvaltare, Jordbruksförvaltare och Vattenhandläggare. Enheten ansvarar för parker, grönytor, naturreservat och naturområden inom allmän platsmark i Järfälla kommun. Det gör att det finns många som är beroende av enhetens kompetens och tjänster varför även antalet kontakter med både interna och externa intressenter är många. Du har ett spännande uppdrag med drift och utvecklingsfrågor gällande park- och naturmiljön i fokus. Ditt närmaste team blir dina egna medarbetare. Rollen rapporterar till avdelningschefen, som i sin tur är underställd stadsbyggnadsdirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Ingenjörsexamen, examen inom samhällsbyggnad eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst fem års erfarenhet av ledande befattning/uppdrag • B-körkort • Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift Meriterande: • Arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av offentliga upphandlingar Personliga egenskaper: • Samarbete - Du bör ha god förmåga att bygga relationer med stor tillit och förmåga att bygga förtroende • Relationsskapande Du har ett lyhört och nära ledarskap med goda relationer • Målorienterad - Du sätter upp mål för enheten, dig själv och för dina medarbetare utefter de politiskt satta målen • Strukturerad - Du arbetar enligt en tydlig process samt organiserar och planerar ditt arbete väl. Du är bra på att slutföra det som påbörjats och håller deadlines ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Biträdande verksamhetschef för grundskolan
Kristianstads kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Att vara biträdande verksamhetschef för alla grundskolor i Kristianstads kommun är inget vanligt uppdrag det är ett av de viktigaste uppdrag man kan ha. Det kommer att ställa höga krav på dig och utmana dig på många sätt. Men det kommer också att ge dig möjligheten att varje dag göra verklig skillnad för varje elev och med omtanke om varje medarbetare. Tillsammans med mig har du chansen att bidra till något större. Är du den jag söker för det här uppdraget? För mig som ledare börjar allt med samarbete, insikten om att ingen är starkast ensam. Relationer är centrala, det är i mötet mellan människor som utveckling sker. Ledarskap handlar inte om titlar, utan om förtroende. Det växer i vardagens handlingar, i hur du möter andra och i viljan att själv förändras Och så krävs modet. Mod att testa nytt, att misslyckas och lära om. För det är i det modiga steget som förändring börjar. Eller som Astrid Lindgren sa "En bra ledare visar vägen, inte genom makt, utan genom att inspirera" Nyfiken? Läs mer och jag ser fram emot din ansökan! /Mange ARBETSUPPGIFTER Att vara biträdande verksamhetschef inom barn- och utbildningsförvaltningen innebär att tillsammans med, och under verksamhetschefs ledning, ansvarar för och utvecklar verksamhet, medarbetare och ekonomi inom grundskolan. Som biträdande verksamhetschef arbetar du i första hand operativt under verksamhetschefs ledning inom ditt verksamhetsområde. Du rapporterar direkt till verksamhetschef som också är din närmaste chef. Du arbetar i olika grupper med olika syften för att styra, stödja och utveckla förvaltningens samtliga verksamheter. Du förväntas biträda verksamhetschef inom grundskolan med underlag och sakkunnig kompetens inför beslut, ta ansvar för och respektera fattade beslut och i verksamhetsområdet arbeta för att förankra, implementera och följa upp fattade beslut. Inom ditt verksamhetsområde leder du en grupp främst med rektorer och i förekommande fall enhetschefer och arbetar med kollegialt lärande, samsyn och likvärdighet. Du verkar för att verksamhetsområdet drivs mot uppsatta mål bl a utifrån kommunens vision, förvaltningens styrkort och verksamhetsplan. Du förväntas verka för en samarbetskultur med rektorer/enhetschefer som även möjliggör ett ändamålsenligt samarbete mellan rektorer/enhetschefer och förvaltningschef tillika skolchef. En kultur där medinflytande, positiv återkoppling och förtroendet för ledningen stärks genom de forum för dialog du, tillsammans med verksamhetschef är med och arrangerar och leder. Tillsammans med verksamhetschef verkar du för att driva systematiskt kvalitetsarbetet och skolutveckling mot ökad måluppfyllelse genom analyser av underlag och kvalitetsdialoger. Du förväntas vidare att verka mot att skapa likvärdiga utbildningsförutsättningar för barn och elever. Du kommunicerar internt och externt hur lärares undervisningsskicklighet kan se ut och tydliga förväntningar på hur rektorns pedagogiska ledarskap gör skillnad för barn och elever samt säkerställer även att ditt eget arbete bidrar. KVALIFIKATIONER Som person har du en mål- och resultatinriktad inställning med god förmåga att sätta upp mål, initiera aktiviteter och driva arbetet mot uppsatta resultat. Du är kommunikativ, med förmåga att skapa kvalitativ kommunikation och ge tydlig, konstruktiv feedback. Med en utvecklingsinriktad och strategisk ådra bidrar du aktivt till att utveckla verksamheten, fatta välgrundade beslut och analysera information ur ett långsiktigt och helhetsperspektiv. Du har en god planeringsförmåga och är skicklig på att organisera, prioritera och följa upp arbete på ett strukturerat sätt. Ditt ledarskap präglas av professionalitet, tillit och coachande förhållningssätt, där du uppmuntrar medarbetare att ta ansvar inom tydliga ramar och skapar ett klimat där människor växer. Att visa respekt och agera som en god ambassadör, både internt och externt är en självklarhet. Du har god förmåga att bygga förtroendefulla relationer samt hantera potentiella konflikter på ett konstruktivt och lösningsfokuserat sätt. Du har examen om minst 180hp från universitet eller högskola med inriktning mot skolväsendet. Genomförd statlig rektorsutbildning krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har fortbildning för rektorer på högskolenivå, skolchefsutbildning eller annan ledarutbildning inom förskola eller skola som arbetsgivare bedömer som motsvarande, även inom handledning eller coachning. Vi vill att du har cirka 10 års aktuell arbetslivserfarenhet inom förskola eller skola, varav ca tre från en chefsbefattning inom utbildningssektorn med ansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du har erfarenhet av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga organisationer. Vi förutsätter att du har kunskaper kring de författningar och lagar som styr utbildningen inom grundskolan. Det är meriterande om du haft formellt chefsansvar för chefer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i ledande befattning i politiskt styrd organisation eller av arbete i ledande befattning gentemot en styrelse Du är bra på att uttrycka dig på ett tydligt och professionellt sätt i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Naturligtvis har du god digital kompetens för att kunna utveckla verksamheten och som ett redskap i ditt dagliga arbete. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Fackliga kontaktpersoner är: Caroline Ström, Sveriges Lärare, 0734698228 Emma Persson, Vision, [email protected] Kommunal, [email protected] Agneta Roth, Vårdförbundet, [email protected] Sveriges skolledare, [email protected] Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till HVB Rockesholm i Grythyttan
Ideella fören Skyddsvärnet-anno 1910 med firma S
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Bygg vidare på något stort – led Rockesholm in i framtiden Skyddsvärnet söker en enhetschef med entreprenörsanda och ambition! Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar förebyggande mot social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Nu söker vi en enhetschef till vårt nyförvärvade HVB-hem Rockesholm i Grythyttan och stödboende i Örebro.  Rockesholm tar emot personer över 18 år med beroendetillstånd, med eller utan psykisk sidoproblematik. Stödboendet Per aspera i Örebro vänder sig till vuxna, 21 år och uppåt med olika former av problematik.   I rollen som enhetschef har du operativt ansvar för verksamheten. Här arbetar du med ett team av ca 9 personer och du ingår i en grupp av enhetschefer inom Skyddsvärnet. Utgångsläget är att värna om det som fungerar och vidareutveckla verksamheten mot nya mål. Om digDu är en person som besitter förmågan att se möjligheter och överför idéer till handling. Du är intresserad av att skapa en effektiv, konstruktiv och kreativ verksamhet och arbetsmiljö. Du är en tydlig, coachande ledare med fokus på teamet. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö där struktur och tydlighet ger utrymme för flexibilitet och nytänkande. Du är en erfaren ledare som kan arbeta långsiktigt och har en stark entreprenörsanda. Vi ser helst att du har erfarenhet av och ett intresse för förändringsarbete. Du har minst tre års erfarenhet av ledarskap och budgetarbete samt gärna kunskap om gällande lagstiftning inom området. Att jobba som enhetschef innebär att ansvara för: Enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Arbetsmiljö- och personal på enheten Att förvalta befintliga kunder och att hitta nya Att aktuellt regelverk och riktlinjer inom verksamhetsområdet efterföljs Skyddsvärnet erbjuder: Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och pension Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Erfarenhetsutbyte över hela landet Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid (100%) (sex månaders provanställning) Tillträde snarast möjligt, intervjuer kommer att ske löpande. Placering i Rockesholm Grythyttan och Örebro (stödboende) Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret varför det är bra om du beställer det redan idag. Vi ser fram emot din ansökan och att du blir en del av Skyddsvärnet anno 1910!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025