Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! Tjänsten som enhetschef VA-ledningsnät är placerad inom kommunens tekniska verksamhet. Inom verksamheten jobbar ett drygt 60-tal medarbetare inom gata/park, projekt och utredning, VA samt avfall och återvinning. Vårt arbetsområde är hela kommunen och vi svarar för några av samhällets mest grundläggande funktioner. Verksamheten är indelad i fem enheter vilka samarbetar med varandra i den dagliga driften. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för att inom enheten planera, leda och följa upp arbetet med VA-ledningsnätet. Detta innebär daglig drift och underhåll samt ansvaret för investeringsprojekt. Dina uppgifter är också att arbeta mot verksamhetens mål samt jobba med att utveckla verksamheten. I tjänsten ingår ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar. Inom verksamheten arbetar vi med ett IT-stöd för vårt VA-ledningsnät och där kommer du att ha en aktiv roll. Du kommer i tjänsten samarbeta med övriga enhetschefer samt leda de projektledare som tillhör enheten för VA-ledningsnät. Uppdraget innebär även kontakter med våra kunder, entreprenörer och myndigheter i olika VA-tekniska frågeställningar. Som enhetschef ingår du i den tekniska verksamhetens ledningsgrupp. Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring. Vi erbjuder dig spännande och varierande arbetsuppgifter inom ett av samhällets viktigaste områden - infrastruktur. Placering av tjänsten är i Sollefteå. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenheter av att leda och ansvara för medarbetare, arbeten och projekt inom väg och vatten. Du har ett genuint intresse för att leda en verksamhet och dess medarbetare och är aktiv i arbetsmiljöfrågor. Du är van vid att göra uppföljningar och analyser. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga ledaregenskaper och din förmåga att skapa goda relationer och kontaktnät med medarbetare, entreprenörer och medborgare. Du har goda kunskaper och vana av data och kan använda olika IT-verktyg som kommunen arbetar med. Körkort B är ett krav samt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
BAE Systems Hägglunds i Örnsköldsvik befinner sig i en expansiv fas med anledning av miljardaffärer och har en händelserik tid framför sig! Är du en kommunikativ och strukturerad person? Lockas du av att coacha medarbetare och arbeta med utveckling, planering och uppföljning? Varmt välkommen med din ansökan. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Din framtida utmaning Kvalitetsavdelningen ingår i funktionen Programmes, Quality & Strategy och stödjer företagets funktioner i det kvalitetssäkrande arbetet. I den här rollen är du avdelningschefens förlängda arm och stöttar avdelningen med uppgifter som personalledning, planering, uppföljning, projektstöttning och processutveckling. I rollen kommer du att få arbeta i en varierande och stimulerande miljö där du har kontaktytor internt mot flera avdelningar och funktioner, men framför allt ansvar att stötta och utveckla en grupp kvalitetsingenjörer. I gruppens arbete ingår att bemanna både större anbud och pågående kundprojekt - att upprätta och säkerställa god kvalitetsplanering och konfigurationsstyrning. I arbetsuppgifterna ingår att: - Planera och följa upp arbetsuppgifter och framdrift - Fördela arbetsuppgifter baserat på kompetens och tillgänglighet samt verka för en hållbar arbetsbelastning - Kontinuerligt arbeta med kompetensplanering och coachning av medarbetarna - Analysera och förbättra arbetssätt och rutiner i syfte att möta projektleveranser i rätt tid, till rätt kostnad och rätt kvalitet Vi erbjuder dig Oavsett var du står i dag i din karriär kommer du att få ett spännande och varierande arbete i en högteknologisk miljö. Du får möjlighet att arbeta i en kunskapsintensiv verksamhet som utvecklas och växer. Ditt arbete hos oss kommer att innebära många olika kontaktytor, framför allt inom företaget. Genom vårt introduktionsprogram får du insyn i andra avdelningars arbete för att lära känna företaget. Den du är Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och som vill stötta och coacha andra mot företagets mål och individens utveckling. Vi ser gärna att du har ingenjörs- eller annan teknisk utbildning, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet. Du har mycket god kunskap i tillämpning av ISO 9001 och kvalitetsledningssystem. Du är van vid att jobba med olika problemlösningsmetoder och har god kännedom om hur ett verkstadsföretag fungerar och leds. Våra projekt håller ett högt tempo och vi ser dig som en person med driv och energi som kan bidra med kreativ problemlösning och en positiv stämning i teamet trots stressiga situationer. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av arbetsledning/ledande befattningar. För att trivas i rollen behöver du vara en självgående person som genom driv och engagemang har förmågan att strukturera och planera arbetet väl. Eftersom vi har en internationell kund- och leverantörsbas behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i så väl tal som skrift. Rollen kräver att du är en god kommunikatör och att du trivs i en miljö där förändring är en del av vardagen. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Vi erbjuder många personalförmåner; bland annat arbetstidsförkortning, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, förmånlig föräldralön mm. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, kontakta: Kvalitetschef Stina Glas, 0660-805 61 eller rekryteringskonsult Maria Josefsson AxÖ Consulting, 070 – 842 23 35. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Sista ansökningsdag den 15 september men vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vi har begränsad tillgänglighet under semesterperioden (V 28 – V 31). Skicka gärna ett sms eller tala in ett mobilsvar så återkommer vi. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ledare och rektor till en av Åre kommuns grundskolor som kan driva utveckling och gynnsamma processer för ökad måluppfyllelse. Vår skola ligger i fjällnära miljö i Undersåker och är en F-6 skola med 27 medarbetare, ca. 170 elever varav ca 110 elever som går på vårat fritidshem. Vi erbjuder dig som söker en väl fungerande skola som gör att lärare trivs och samarbetar väl. Skolan har byggts ut med nya fina lokaler inför läsåret 2023/2024 och arbetar med pedagogik i utomhusmiljö. Skolans egna ledord är KUNSKAP-TRYGGHET-HÄLSA. Stöd av skoladministratör, samt pedagogiskt stöd av specialpedagog finns. Vi förväntar oss att du kommer att leda och motiverar din personalgrupp genom värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. I rollen som rektor kommer du att ansvara för skolans ekonomi, arbetsmiljö, leda och fördela uppgifter samt ansvar, följa upp och utveckla verksamheten mot nationella och kommunala mål. Som pedagogisk ledare stärker du medarbetarna i deras profession och arbetar aktivt med skolans systematiska kvalitetsarbete. Skolans och ditt uppdrag som rektor är att organisera skolan på ett sätt som gör att elever lär och utvecklas. I rollen som rektor ansvarar du för att utveckla och förbättra den inre organisationen och de interna processerna för att kunna möta kommunens långsiktiga mål och resultatkrav. Du kommer att ingå i grundskolans ledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer och du rapporterar till verksamhetschef. KVALIFIKATIONER • Högskoleexamen med pedagogisk inriktning • Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet i en ledande befattning • Meriterande är att du har påbörjat eller avslutat rektorsutbildningen • Goda kunskaper i att hantera IT system/program • God kännedom om de lagar som styr verksamheten • Erfarenhet av elevhälsoarbete ser vi som meriterande • Tidigare dokumenterad erfarenhet av både personalansvar och budgetansvar Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper så som att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös. Du behöver ha en god analytisk förmåga och kunna se möjligheter som förbättrar verksamheten i en medveten riktning. Din förmåga att kunna bidra till att skapa engagemang och arbetsglädje är en viktig del i ditt ledarskap. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och är lösningsorienterad. Ditt arbetssätt är strukturerat som gör att du kan prioritera och nå uppsatta mål samt hålla tidsramar. Chefskapet i Åre kommun kännetecknas av tre områden; ledarskap, arbetsgivaransvar och verksamhetsansvar. För ett gott chefskap måste alla tre delarna finnas och de tre områdena går in i varandra på många olika plan. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner Utdrag ur belastningsregistret uppvisas innan anställning.
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ledare och rektor till Åre kommuns största grundskola som kan driva utveckling och gynnsamma processer för ökad måluppfyllelse. Duved Skola är en nybyggd toppmodern grundskola som ger mycket goda förutsättningar för samarbete och stimulans till lärande. Skolan är en F-9 skola med ca. 80 medarbetare och 560 elever. Åre kommuns befolkning ökar och på Duveds skola har elevantalet ökat kontinuerligt under en längre period. Inflyttning i de nya lokalerna genomfördes 2022 och arbetet med att implementera arbetsorganisationen pågår. För att trivas i rollen som Rektor på Duved skola ska du tycka om att arbeta långsiktigt och ta dig an utmaningen att skapa trygghet och stabilitet i en organisation i ständig förändring. Stöd av biträdande rektorer, skoladministratör, samt pedagogiskt stöd av specialpedagog finns. Vi förväntar oss att du kommer att leda och motiverar din personalgrupp genom värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. I rollen som rektor kommer du att ansvara för skolans ekonomi, arbetsmiljö, leda och fördela uppgifter samt ansvar, följa upp och utveckla verksamheten mot nationella och kommunala mål. Som pedagogisk ledare stärker du medarbetarna i deras profession och arbetar aktivt med skolans systematiska kvalitetsarbete. Skolans och ditt uppdrag som rektor är att organisera skolan på ett sätt som gör att elever lär och utvecklas. I rollen som rektor ansvarar du för att utveckla och förbättra den inre organisationen och de interna processerna för att kunna möta kommunens långsiktiga mål och resultatkrav. Du kommer att ingå i grundskolans ledningsgrupp tillsammans med övriga rektorer och du rapporterar till verksamhetschef. Chefskapet i Åre kommun kännetecknas av tre områden; ledarskap, arbetsgivaransvar och verksamhetsansvar. För ett gott chefskap måste alla tre delarna finnas och de tre områdena går in i varandra på många olika plan. KVALIFIKATIONER • Vi ser att du är en erfaren, trygg och stabil ledare • Du har arbetat som rektor på grundskolan under minst 3 år • Högskoleexamen med pedagogisk inriktning • God kännedom om de lagar som styr verksamheten • Erfarenhet av elevhälsoarbete • Erfarenhet av att bygga upp robusta organisationer Vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper så som att du är lyhörd, kommunikativ och prestigelös. Du behöver ha en god analytisk förmåga och kunna se möjligheter som förbättrar verksamheten i en medveten riktning. Du innehar en god förmåga att distribuera ledarskapet i ett nära samarbete med biträdande rektorer, pedagoger och annan personal. Din förmåga att kunna bidra till att skapa engagemang och arbetsglädje är en viktig del i ditt ledarskap. Ditt arbetssätt är strukturerat som gör att du kan prioritera och nå uppsatta mål samt hålla tidsramar. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och är lösningsorienterad. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner
Har du tidigare erfarenhet av en ledande befattning? Och har du tidigare erfarenhet av fordonsbesiktning eller har ett intresse av att lära dig det? Då kan du vara den detaljchefen vi söker! MvE Trafikvärdighet Trafikvärdighet är en avdelning inom Försvarsmaktens Markverkstäder som bedriver trafikvärdighet och funktionskontroller av försvarsmaktens fordon och materiel system. Inom Trafikvärdighet är vi ca 105 medarbetare och finns på 23 orter i Sverige. För mer information om vad Markverkstaden gör kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk Inom MVE Trafikvärdighet får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att utveckla din kompetens. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer att leda en arbetsgrupp för cirka 12 medarbetare som genomför trafikvärdighet och funktionskontroller av försvarsmaktens fordon och materiel system. Du kommer även vara en del av sektionens ledningsgrupp. Du är första linjens chef med personalansvar där din huvuduppgift är att leda och fördela arbetet inom arbetsgruppen med stöd av en lagsamordnare. Du kommer att ansvara för att detaljens målsättningar uppfylls, och att medarbetare i gruppen utvecklas mot gemensamt fastställda mål. Du kommer även att ansvara för produktion, kvalité, ekonomi, arbetsmiljö och säkerhet samt att vidmakthålla och utveckla goda kundrelationer med de funktioner inom Försvarsmakten (FM) som beställer materielunderhåll. KRAV Kvalifikationer • Lägst treårigt gymnasium med teknisk eller verkstadsteknisk inriktning alternativt motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Aktuell erfarenhet av ledande befattning med personalansvar • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • God datavana i Officepaketet • B-Körkort Personliga egenskaper Vi söker någon med stort engagemang och som har förmåga att se behov av både resultat och relation. Du behöver därför både vara lyhörd och drivande med förmåga att anpassa ditt ledarskap. Det är också viktigt att du har ett processorienterat och lösningsorienterat synsätt tillsammans med god kommunikation. Meriterande • Kunskap om teknisk tjänst i Försvarsmakten. • Kunskaper kring aktuell materiel. • Grundläggande kunskaper i svensk arbetsrätt med tillhörande arbetsmiljölagstiftning. • Erfarenhet från fordonsbesiktning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Skövde Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. Upplysningar om befattningen Sektionschef Sven-Henrik Sandberg: 070-983 17 67 Information om rekryteringsprocessen HR Agnes Malmgård: 070-826 67 39 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström, Fredrik Olsson OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Job Responsibilities We are looking for an experienced group manager to lead Shopfloor IT systems through the ongoing Nova program. The Nova Program is supporting Scania’s and Traton’s transformation of the Production & Logistics (P&L) Process and IT landscape. Now our current manager for the Manufacturing team is leaving for a new challenge. So, if you love Manufacturing and like a challenge, this is the perfect time to join this exciting journey. Today’s team exists of 8 business architects. As a member of the Industrial IT leadership team you are actively developing our department in line with our strategy. Who you are Our successful candidate is an experienced leader that can support the team in looking ahead. You help the team to secure that capability roadmap and portfolio’s fulfill Scania’s and Traton’s upcoming needs. As a servant leader you enable the team to succeed with their deliveries. You communicate expectations and know that feedback is crucial in driving the development of both team and individual. Having a close dialogue with stake holders cross functional Scania is natural to you, as to support your team’s deliverables. You are strong in communication, creating structure around you, making clear analysis and conclusions. You have broad knowledge of the manufacturing and affinity with IT. You probably have an engineering education and/or equivalent experience. You are probably well in your Scania career and have experience from manufacturing. You need to be proficient in written and spoken English. We expect basic skills in Swedish. This is us Global Industrial Development is a unit within Production & Logistics at Scania. The unit supports the operational sectors of Chassis & Cabs, Powertrain as well as Logistics. One of the responsibilities within the unit is Industrial IT (department VEI). Industrial IT’s mission is to support Scania’s P&L towards a digitally powered Industrial System to deliver world class products. For todays and future needs, based on a unified way of working, we create and maintain a well designed and known business architecture. This architecture, together with P&L strategic priorities is the basis for the transformation roadmaps, towards the New Order to deliVery Architecture, NOVA. Our future IT Landscape consist of 3 main cornerstones within PDM/PLM, ERP, MES and PRINS as a bridge in the middle. All efforts are part of the NOVA (New Order to delivery Architecture) Program, implementing the new business processes and IT Solutions at Scania. The program receives high attention and expectations from Scania's top management. What we offer We offer a workplace with a lot of cross functional contacts. At VEI we care deeply about diversity and inclusion – if you feel you do not match all requirements, please demonstrate how your passion, attitude and interest in the success of Scania compensates for that! In this position you get good insight in were Scania P&L as a whole. As we are keen on our transformation journey we welcome you who want to drive this change forward. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-10. Since Scania will be closed for the summer during weeks 29–32, the initial selection and interviews will begin in week 33. Logical and personality tests may be used as part of the selection process and a background check is required for this role. If you think this is an interesting challenge and need more information, please contact Thijs Zwaveling Head of VEI Industrial IT within Global industrial Development, [email protected] or Andreas Holmgren [email protected]. We look forward to your application!
The opportunity Are you ready to lead a hands-on production team in a fast-paced manufacturing environment? We’re looking for a proactive and detail-oriented Production Supervisor to oversee daily operations and support our production workers in achieving quality, efficiency, and safety goals. In this role, you’ll supervise a team involved in operating and maintaining production equipment, ensuring output meets our high standards. You’ll also help set daily objectives, solve operational challenges, and ensure compliance with company procedures. How you’ll make an impact Take full personnel responsibility for your production team Ensure a safe and secure working environment in collaboration with your team Oversee adherence to the delivery plan and ensure products meet customer expectations and quality standards Drive continuous improvement initiatives and coach your team in lean thinking and development Manage the department’s budget and contribute to cost-effective operations Work closely with your team and surrounding departments to quickly address and resolve deviation Your Background Previous leadership experience in a production environment within the manufacturing industry. Strong understanding of production planning, resource allocation, and process optimization. Proven ability to lead teams toward operational goals and continuous improvement. Experience collaborating across departments such as engineering, logistics, and maintenance. Comfortable working in a fast-paced, target-driven environment. Solid grasp of safety, quality, and efficiency standards in manufacturing. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with plenty of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting manager Henrik Norden, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives- Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist,+46107383152; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Olle Ruzicka +46 107383144. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou, [email protected].
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning Vill du vara med och forma framtidens äldreomsorg? Vi söker en engagerad och kommunikativ enhetschef som vill ta ett strategiskt och operativt ansvar för ett vård- och omsorgsboende i Kärna. Hos oss får du möjlighet att bidra till ett meningsfullt liv för våra brukare, samtidigt som du leder ett team i en verksamhet som är under utveckling. Vi arbetar aktivt med kompetensförsörjning och har bland annat infört en karriärvägsmodell för äldreomsorgen, som skapar tydliga utvecklingsmöjligheter och stärker kvaliteten hos den enskilde. Vår verksamhet ska vara ett stöd för ett meningsfullt liv – där trygghet, självbestämmande och respekt för integritet är grundläggande värden. Arbetsuppgifter Som enhetschef inom vård- och omsorgsboende i Kungälvs kommun har du ett helhetsperspektiv – du förstår verksamhetens roll i sektorn och kommunen, och är väl insatt i vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har förmågan att omsätta övergripande mål till konkreta handlingar och kan snabbt anpassa arbetet vid förändrade förutsättningar eller behov. I din roll leder du verksamheten mot uppsatta mål och har ett övergripande ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och kvalitet. Du planerar, leder och samordnar det dagliga arbetet för att säkerställa att beviljade insatser genomförs med hög kvalitet. Du följer upp resultat och bygger goda relationer med brukare, anhöriga och fackliga representanter. Du har tidigare erfarenhet som chef och är trygg i att hantera personalfrågor. Genom ett närvarande och engagerande ledarskap skapar du goda förutsättningar för arbetsgruppen att lyckas i sitt uppdrag. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag och att du har en lösningsfokuserad inställning till de utmaningar som kan uppstå. Du blir en del av en ledningsgrupp där vi stöttar och utvecklar varandra. Du ser digitalisering som ett verktyg för att utveckla verksamheten – både genom att hitta nya arbetssätt och genom att stärka delaktigheten och självständigheten för invånarna i Kungälvs kommun. Vården befinner sig i en transformationsfas där vi möter framtidens utmaningar inom kompetensförsörjning och den nära vården på ett innovativt och kvalitetssäkrat sätt. Du uppmuntrar goda prestationer, stärker teamkänslan och främjar delaktighet. Du är trygg och prestigelös i din roll som chef och har en stark samarbetsförmåga. Genom att visa intresse och skapa förståelse för andra bidrar du till ett respektfullt och inkluderande arbetsklimat. Kvalifikationer - Högskoleutbildning, exempelvis socionomexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Erfarenhet av chefsuppdrag inom vård och omsorg. - God systemvana och goda kunskaper i Office-paketet. - Intresse och engagemang för digitalisering. - Goda kunskaper om socialtjänstprocessen och dess verksamheter. - Kännedom om LOV (Lagen om valfrihetssystem). - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. - B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, därav kommer arbetspsykologisk testning att förekomma. Urval kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan idag! För att underlätta din planering vill vi redan nu informera om att den första intervjurundan är planerad till vecka 34, med intervjuer som kommer att hållas tisdag och torsdag. Den andra intervjun är planerad till torsdag eftermiddag vecka 36. Vi rekommenderar att du reserverar dessa tider i din kalender redan nu om du söker tjänsten. I Kungälvs kommun värdesätter vi mångfald och inkludering – hos oss är olikheter en styrka. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Gör skillnad. Varje dag. Drivs du av förändring och dessutom har en gedigen bakgrund inom ekonomi? Region Skåne står nu inför en spännande utveckling. Med fokus på tillgänglighet, robusthet och verklig nytta för invånare i Skåne ställer vi om. Välkommen att bli en del av oss! Vi är Region Skånes digitaliseringspartner och söker nu en driven Ekonomichef med tydligt fokus på transformation. IT Service management, verksamhetsutveckling och ekonomistyrning är välkända begrepp för dig. Digitalisering, automatisering och nya arbetssätt är en förutsättning för att framtidssäkra Region Skånes uppdrag. Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system samt att ansvara för att, genom hela produktlivscykeln, upprätthålla driftsäkerheten av Region Skånes medicintekniska produkter (MTP) och bistå Region Skånes olika verksamheter och samarbetspartners med teknisk kompetens och support i medicintekniskt relaterade ärenden. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen, och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation samt möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. Vi utgår från våra lokaler på Medicon Village i Lund även om distansarbete blivit en naturlig del av vår vardag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/ledarskap-som-gor-skillnad/ ARBETSUPPGIFTER Som ekonomichef är du en del av ledningsgruppen för förvaltningen och du har ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen med ett team av controllers som du leder och coachar. Ekonomistyrning, budgetering, rapportering och uppföljning är en del av uppdraget såväl som att utveckla processer, arbetssätt och modeller inom IT service management. Du ansvarar också för månads-, delårs- och årsbokslut, relevant rapportering i ledningsgruppen och även till koncernledning och förvaltningens politiska nämnd. Sedvanligt ansvar så som lag- och regelefterlevnad är en självklarhet. Ekonomichefen kommer vara en viktig lagspelare i den omställning och transformation som krävs för Digitalisering IT och MT, en förflyttning mot strategisk portföljstyrning och tjänsteleverans kommer kräva nya sätt att tänka och nya sätt att göra. Nya modeller för finansiering och budgetering behöver etableras. För att trivas i rollen krävs det att du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och inte räds för att arbeta i en komplex organisation där det inte alltid finns svar. Detta är en fantastisk möjlighet att utvecklas såväl personligt som professionellt! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är civilekonom alternativt innehar liknande utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har gedigen erfarenhet av en liknande roll, helst inom IT branschen och du har tidigare arbetat i större organisationer samt haft ett personal- och budgetansvar. Du har erfarenhet och kunskap om de lagar och regler som måste efterlevas i en finansiell verksamhet. Därtill anses det meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef från offentlig myndighet. Vi ser det även som fördelaktigt om du har kunskap inom ramverket ITIL. För att lyckas i rollen som Ekonomichef hos oss så söker vi dig som både är strategisk, strukturerad och har god analytisk problemlösningsförmåga. Vidare har du god förmåga att se helheten och kan med enkelhet göra avvägningar i komplexa frågeställningar och situationer. Som person visar du mod och handlingskraft. Du har den vilja, driv och engagemang som krävs för att driva de förändringar som förvaltningen måste göra för att möta den nya vårdens krav. Du har mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer såväl externt som internt. Därtill kan du arbeta i både team och nätverk för att på ett konstruktivt sätt utveckla verksamheten. För att lyckas behövs även ett tydligt ledarskap, tålamod, en god samarbetsförmåga och förståelse för verksamheter utanför ditt eget uppdrag. Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Affärsenhet Underwater Systems produkter är torpeder, autonoma undervattensfarkoster (AUV:er), fjärrstyrda undervattensfarkoster (ROV:ar), undervattenssensorer och sjöminor. De fyra mjukvarusektionerna ansvarar för kravhantering, design, implementation och test av mjukvaran till samtliga produkter. Vi arbetar med produkterna under hela produktlivscykeln. Många av våra medarbetare arbetar nära slutkunden i form av provverksamhet och support hos både svenska och utländska kunder. Vi växer kontinuerligt och behöver nu ytterligare en sektionschef till en ny mjukvarusektion i Karlskoga. Tillsammans med dina sektionschefskollegor kommer du att behöva ägna tid och engagemang åt att utveckla våra arbetssätt. Det kommer att vara en viktig del i vårt arbete för att öka leveranserna till våra kunder. Din profil Vi söker dig som har en energifullt driv, vill vara med i utvecklingens framkant samt har ett stort intresse för teknik och ledarskap. Du trivs i en ledarroll och motiveras av att utveckla både verksamheten och dina medarbetare att nå sina mål. I denna roll kommer du arbeta operativt och nätverka inom många gränsytor varav det är viktigt att du är kommunikativ och trivs i sociala sammanhang. Vi ser att du har ledarbakgrund med en akademisk examen inom teknikområdet, gärna inom mjukvara eller motsvarande erfarenhet. En förutsättning för tjänsten är att du har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Välj ett jobb för att visa detaljer