Kvalitets- och utvecklingschef till utbildningsförvaltningen
Lysekils kommun
Övriga chefer inom utbildning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag ca 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 13 900 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U Beskrivning Vill du vara med och forma framtidens skola? Har du ett starkt intresse för kvalitetsutveckling, IT och strategiskt arbete inom utbildningssektorn? Då kan du vara den vi söker! Som kvalitets-och utvecklingschef hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa och utveckla kvaliteten inom utbildningsförvaltningen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:  - Följa och implementera lagar och regler från Skolverket och andra relevanta myndigheter. - Driva utvecklingsarbete, särskilt inom IT och säkerhetsfrågor. - Ansvara för statistikhantering och ta fram övergripande förvaltningsunderlag. - Skriva tjänsteskrivelser till nämnden och andra beslutsinstanser. - Delta i kommunens utvecklingsgrupp och bidra till strategiska beslut. - Medverka i planeringen av ny skola och andra större utvecklingsprojekt. - Arbeta strategiskt med organisationsfrågor inom utbildningsförvaltningen. - Chefsansvar för verksamhetsutvecklare. - Stötta förvaltningschefen i olika frågor och processer. - Ingå i förvaltningens ledningsteam och bidra till helhetsperspektivet. Vi erbjuder - En stimulerande och utvecklande roll i en organisation som gör skillnad. - Möjlighet att påverka och forma framtidens utbildning. - Ett engagerat ledningsteam och ett gott samarbetsklimat.  Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor, gärna inom utbildning. - Har varit delaktig i att arbeta med och implementera en lärplattform i verksamheten. - Har kunskap om verksamhetssystemet Prorenata. - Har goda IT-kunskaper och ett intresse för digital utveckling. - Är serviceinriktad och sätter alltid elevernas bästa i centrum. - Är strukturerad, kommunikativ och har ett strategiskt tänkande.  Övrigt:  Ett utdrag av belastningsregistret krävs vid anställning.  Intervjuer planeras att hållas måndagen den 18 augusti. Om du är aktuell för intervju kommer du bli kontaktad i början av v. 33. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Marknadschef till Fastighetsbyrån
Wise Professionals AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om rollen Du har ett helhetsansvar för att med marknadsföring stärka Fastighetsbyråns marknadsledande position, attrahera rätt målgrupper och bidra till tillväxt. I rollen har du personalansvar för åtta personer, ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD.  Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler mitt i centrala Stockholm.  Exempel på arbetsuppgifter: Leda och utveckla vår marknadsföring. Strategiskt och operativt ansvar för att stärka varumärket, bygga förtroende och skapa effektiva marknadsföringslösningar. Driva, utveckla och följa upp marknadsstrategier i linje med affärsplanen. Samarbeta nära kommunikation, försäljning, HR och externa partners. Delta i bolagets strategiska utveckling tillsammans med ledningsgruppen. Personalansvar och övergripande budgetansvar. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsdriven med förmågan att omsätta helhetsperspektiv till konkreta och effektiva planer tillsammans med ditt team. Du är en inspirerande ledare med mod och nyfikenhet i ett snabbt föränderligt medielandskap.  Vi ser gärna att du har: Minst fem års erfarenhet i en liknande roll. Gedigen kunskap inom digital marknadsföring. Vana vid att arbeta datadrivet. Erfarenhet av förändringsledning. Erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Förmåga att analysera och följa upp kundinsikter, försäljning och marknadsaktiviteter. Relevant eftergymnasial utbildning. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen, finansbranschen, franchise eller tjänsteförsäljning. Om Fastighetsbyrån Vi har det stora nöjet att kunna kalla oss för Sveriges ledande fastighetsmäklare, med 285 kontor och cirka 1 700 medarbetare över hela landet och delar av Spanien och Portugal. Det gör oss störst både i omsättning och antal affärer. Och den som säljer mycket, kan också mycket. En erfarenhet som har hjälpt oss ta fram rätt tjänster och erbjudanden som hjälper såväl mäklaren som kunden i varje del av affären. Att vår kunskap och erfarenhet uppskattas av många är tydligt; faktum är att vi förmedlar en fjärdedel av alla Sveriges bostadsaffärer. Det är ett förtroende vi är stolta över och värnar om varje dag – på varje kontor runt om i landet. För vi vill inte bara vara ledande i Sverige, vi strävar även efter att vara bäst på varje lokal ort och område. För det är där kunden bor och affären görs. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Verksamhetschef anpassad skola
Kristianstads kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Förvaltningen är inne i ett spännande förändringsarbete där vi frångår geografisk uppdelning och organiserar oss verksamhetsformsvis. Nu söker vi dig som vill vara med och starta upp området för anpassad skola. En verksamhet som drivs av utveckling och möjligheter och som längtar efter en chef som värnar deras frågor och utvecklingspotential och vill bidra till att lyfta verksamheten. Du blir en del av förvaltningens ledningsgrupp som arbetar för tillit, transparens och ett nyfiket lärande. Vi arbetar strukturerat och fokuserar på långsiktig kvalitet. Är du den vi söker? Läs mer och välkommen med din ansökan! Som chef i Kristianstads kommun erbjuds du ledarutveckling, ledarstöd och strukturerad uppföljning av ditt chefsuppdrag. Läs mer om chefsuppdraget i kommunens Ledarpolicy på www.Kristianstad.se. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef för anpassad skola kommer du att ingå i förvaltningsledningen, som leds av förvaltningschefen, tillsammans med övriga verksamhetschefer och avdelningschefer. Förvaltningschefen är även din närmaste chef. Deltagarna i förvaltningsledningen arbetar i grupper med olika syften för att styra, stödja och utveckla förvaltningens samtliga verksamheter. Du förväntas biträda förvaltningschefen med underlag och sakkunnig kompetens inför beslut, ta ansvar för och respektera fattade beslut och i verksamhetsområdet förankra, implementera och följa upp fattade beslut. Inom ditt verksamhetsområde leder du en grupp med upp till knappt 10 rektorer inom både anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola och arbetar med kollegialt lärande, samsyn och likvärdighet samt leder verksamhetsområdet mot uppsatta mål bl a utifrån kommunens vision, förvaltningens styrkort och verksamhetsplan. Som verksamhetschef för anpassad skola fullgör du funktionen skolchef för ditt ansvarsområde. Förvaltningschefen fullgör funktionen för helheten. Du förväntas bygga en samarbetskultur med rektorerna som även möjliggör ett ändamålsenligt samarbete mellan rektorer och förvaltningschef. Du bygger även upp ett samarbete med grundskolans och gymnasieskolans rektorer. En kultur där medinflytande, positiv återkoppling och förtroendet för ledningen stärks genom de forum för dialog du är med och arrangerar och leder. Du ansvarar för att driva systematiskt kvalitetsarbetet och skolutveckling mot ökad måluppfyllelse genom analyser av underlag och kvalitetsdialoger samt förväntas arbeta mot att skapa likvärdiga utbildningsförutsättningar för elever. Du kommunicerar internt och externt hur lärares undervisningsskicklighet kan se ut och tydliga förväntningar på hur rektorns pedagogiska ledarskap gör skillnad för barn och elever samt säkerställer även att ditt eget arbete bidrar. Ett fokusområde inom anpassad skola är kompetensförsörjning. KVALIFIKATIONER Som person har du en god förmåga att sätta upp mål, initiera aktiviteter och driva arbetet för att nå resultat. Du är kommunikativ, med förmåga att skapa kvalitativ kommunikation och ge tydlig, konstruktiv feedback. Du har förmågan att överföra information och idéer på ett effektivt sätt, att interagera med andra och att bygga relationer. Med en utvecklingsinriktad och strategiskt fokus bidrar du aktivt till att utveckla verksamheten, fatta välgrundade beslut och analysera information ur både ett långsiktigt och helhetsperspektiv. Du har en god planeringsförmåga och är skicklig på att organisera, prioritera och följa upp arbete på ett strukturerat sätt. Ditt ledarskap präglas av professionalitet, tillit och coachande förhållningssätt, där du uppmuntrar medarbetare att ta ansvar inom tydliga ramar och skapar ett klimat där människor ges möjlighet att växa. Att visa respekt och agera som en god ambassadör, både internt och externt är en självklarhet. Slutligen har du god förmåga att bygga förtroendefulla relationer samt hantera potentiella konflikter på ett konstruktivt och lösningsfokuserat sätt. Du som söker har examen från universitet eller högskola om minst 180hp/120p pedagogisk utbildning med inriktning mot skolväsendet. Genomförd statlig rektorsutbildning krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har fortbildning för rektorer på högskolenivå, skolchefsutbildning eller annan ledarutbildning inom förskola/ skola/anpassad skola som arbetsgivare bedömer som motsvarande. Utbildning inom handledning eller coachning är också meriterande. Vi vill att du har cirka 10 års aktuell arbetslivserfarenhet inom förskola, anpassad skola eller skola, varav cirka fem år från en chefsbefattning inom utbildningssektorn med ansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av formellt lednings- och chefsansvar för chefer. Erfarenhet av arbete i ledande befattning i politiskt styrd organisation eller av arbete i ledande befattning gentemot en styrelse är ett krav liksom erfarenhet av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga organisationer. Arbetslivserfarenhet i ledande befattning inom anpassad skola är en fördel. Vi förutsätter att du har kunskaper kring de författningar och lagar som styr utbildningen inom verksamhetsområdet. Du är bra på att uttrycka dig på ett tydligt och professionellt sätt i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Naturligtvis har du god digital kompetens för att kunna utveckla verksamheten och som ett redskap i ditt dagliga arbete. B-körkort är ett krav. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Fackliga kontaktpersoner är: Caroline Ström, Sveriges Lärare, 0734698228 Emma Persson, Vision, [email protected] Kommunal, [email protected] Agneta Roth, Vårdförbundet, [email protected] Sveriges skolledare, [email protected] Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Verksamhetschef gymnasieskola och anpassad skola
Gävle kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Utbildning Gävle ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och anpassad skola. Vi arbetar för att alla barn och elever ska utmanas och klara sin utbildning. Hos oss får du vara med och utveckla bästa möjliga förutsättningar för lärande. Tillsammans gör vi så att Gävles barn och elever når sina mål. Vill du leda i en av Sveriges mest spännande skolkommuner? Vi söker en verksamhetschef som vill vara med och forma framtidens gymnasieskola och anpassade skola tillsammans med engagerade kollegor och ledare. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad för elever, medarbetare och samhället i stort. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetschef för gymnasieskolan och den anpassade grund- och gymnasieskolan har du ett övergripande ansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten tillsammans med rektorer och andra chefer. Du arbetar strategiskt och långsiktigt för att säkerställa kvalitet, likvärdighet och goda resultat för alla elever oavsett bakgrund och behov. I ditt uppdrag ska du: • Leda genom andra chefer och vara en viktig del av sektorns ledning • Driva utvecklingsarbete i nära samverkan med övriga chefer i kommunen • Bidra till att stärka organisationens förmåga att möta framtidens krav inom utbildning, inkludering, elevhälsa och differentierad undervisning • Ha ett personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar Du rapporterar till sektorchef och ingår i ledningsgruppen för Utbildning Gävle. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fullgjort rektorsutbildningen. Du har en väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef inom utbildningsväsendet och är väl förtrogen med skolans styrdokument, i synnerhet gällande gymnasieskola och anpassad grund- och gymnasieskola. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda andra chefer/ledare.  Vidare är du en modig, engagerad och tydlig lagspelare som leder på ett prestigelöst och tillitsbaserat sätt med den absoluta målsättningen att skapa vi-känsla och delaktighet hos alla medarbetare.  Du har en inre drivkraft att jobba både strategiskt, taktiskt och proaktivt med ett helhetsperspektiv på verksamheten.  Du har förmågan att kunna stötta i svåra beslut utan att vara kontrollerande och arbetar för att skapa handlingsutrymme för dina medarbetare. Du är resultatinriktad och lösningsfokuserad och vågar prova nya vägar där eventuella misstag ses som ett lärande. Du har förmåga att analysera och utveckla din verksamhet i samverkan med din rektorsgrupp och sektorns ledningsgrupp. Du kan väga samman komplex information och göra hänsynstaganden, samt göra korrekta avvägningar som visar på sakligt och objektivt omdöme. Du förblir effektiv och motiverad trots eventuella motgångar. Du agerar med hög integritet och lojalitet i din ledarroll, vilket innebär att du når förväntade resultat och när det är nödvändigt kan fatta obekväma beslut. Du leder med tillit och skapar engagemang genom att: • Tydliggöra mål, ge handlingsutrymme och uppmuntra till lärande och utveckling. • Ha ett närvarande och coachande förhållningssätt. • Skapa goda relationer och samverka på ett prestigelöst och professionellt sätt. • Kommunicera tydligt och anpassa ditt budskap till olika målgrupper. • Ha modet att tänka nytt, ta initiativ och leda genom förändring. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Avdelningschef Sandahls Grus & Asfalt
Academic Work Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Ta chansen att leda Sandahls verksamhet i Göteborg! Som Avdelningschef ansvarar du för ett engagerat team och varierande projekt – från snabba insatser till stora anläggningsprojekt. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Avdelningschef för Sandahls verksamhet i Göteborg får du det övergripande ansvaret för att leda, planera och utveckla en väl fungerande avdelning med cirka 40 medarbetare. Du arbetar nära både dina kollegor och andra delar av organisationen för att säkerställa att projekten genomförs effektivt, med hög kvalitet och i rätt tid. Sandahls har en bred kundbas inom både offentlig och privat sektor och är en viktig partner för många av de ledande anläggningsföretagen i Göteborgsregionen. Uppdragen varierar i storlek, allt från akuta servicearbeten med kort startsträcka till större entreprenader och ramavtalsprojekt. I rollen ansvarar du för bemanning, resursplanering, ekonomisk uppföljning, samt kalkylering och anbudslämning. Du säkerställer att rätt förutsättningar finns på plats för att teamet ska kunna leverera enligt plan. Rollen innebär också ett nära samarbete med VD:n som är placerad på huvudkontoret i Jönköping, till vilken du rapporterar direkt. Du erbjuds - Ett mångsidigt arbete med stort eget ansvar - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion står i fokus - Förmånsbil ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Säkerställa projektledning och resursplanering för effektiva leveranser * Utveckla medarbetare och främja en positiv arbetskultur * Ansvara för budget, projektetekonomi och anbudskalkyler * Ansvara för övrig projektrelaterad dokumentation VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis byggteknik, anläggning eller ekonomi - Har tidigare erfarenhet av att leda projekt i roller som Projektledare, Platschef eller Avdelningschef - Har en god datorvana - Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används i det dagliga arbetet - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Arbetat inom anläggningsbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Initiativtagande - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Sandahls Grus & Asfalt är en komplett leverantör inom mark och beläggning med stark lokal förankring och lång erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder helhetslösningar inom asfaltproduktion, asfaltering, markentreprenad samt försäljning och leverans av grus- och ballastmaterial. Med egna berg- och sandtäkter, moderna asfaltverk och ackrediterade laboratorier säkerställs hög kvalitet i alla led – från produktion till färdigt resultat. Kunderna består av både offentliga och privata aktörer, och uppdragen sträcker sig från stora infrastrukturprojekt till garageuppfarter och lokala vägar. Sandahls Grus & Asfalt är en del av Sandahlsbolagen – en stabil koncern med fokus på hållbarhet, kvalitet och långsiktighet. Läs mer om Sandhals Grus & Asfalt här!

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till Hemtjänsten
Åsele kommun
Chefer inom äldreomsorg

Åsele är en plats som är perfekt belägen mellan kust och fjäll i Södra Lappland. Vi på Åsele kommun får det självklara i våra invånares vardag att fungera som till exempel att: vatten och värme levereras, vägarna plogas, våra äldre tas väl om hand och grundskolebarnen får sin utbildning. Vi gör skillnad för alla som lever, vistas och verkar i Åsele.  Platsen Åsele kommun innefattar ett 4235 km² stort naturskönt landområde som har över femtio naturreservat och en nationalpark. Området ingår vintertid som renbetesland för två samebyar. Det som lockar besökare till Åsele, förutom natur och friluftsliv, är anrika Åsele Marknad, en av Sveriges största sommarmarknader.  Åsele kommun (Sjeltien tjïelte på sydsamiska) är ett samiskt förvaltningsområde och kunskaper i samiska är meriterande inom vissa yrkesområden. Vill du vara med och utveckla Åsele - framtidens inlandsbygd? Åsele kommun söker enhetschef för hemtjänsten Vård- och omsorgsverksamheten i Åsele kommun består av hemtjänst, vård- och omsorgsboende för äldre, LSS verksamheter, medicinsk enhet samt hemsjukvård. Som enhetschef för hemtjänsten har du en ledande, utvecklande och samordnande roll inom hemtjänstens verksamhetsområde. Du samarbetar med övriga enhetschefer och har ett gemensamt uppdrag att skapa en sammanhållen god vård och omsorg för våra invånare. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en mindre kommun med nära kontakt med medarbetare, samarbetspartners och omsorgstagare.  Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjligheter att forma utvecklingen inom vård- och omsorg i Åsele. Vi söker dig som är trygg i din chefs- och ledarroll med förmåga att stötta och inspirera medarbetare i såväl dagligt arbete som i utvecklingsarbete. Ditt ledarskap entusiasmerar och bidrar till en trivsam arbetsplats och en verksamhet som levererar hög kvalitet på de insatser som görs.  Arbetsuppgifter Vi söker dig som är erfaren hemtjänstchef, engagerad, trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du står för struktur och omvärldsbevakning med ett övergripande ansvar för att utveckla verksamheten. I din roll är det viktigt att du har god förmåga att driva förbättrings- och kvalitetsarbete. Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Uppdraget innebär samverkan både internt och externt till exempel med myndigheter och hälso- och sjukvård. Kvalifikationer För att lyckas i rollen krävs att du är trygg i dig själv, har integritet och trivs med att ta ansvar. Du uppskattar att arbeta i team och skapar delaktighet för dina medarbetare samt framgångsrika samarbeten med kollegor. Du agerar professionellt i möten och kan kommunicera mål och visioner, vidare har du en god analys- och problemlösande förmåga. Arbetet förutsätter goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Du har: - Högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller hälso- och sjukvård. Annan utbildning kan av arbetsgivaren bedömas som relevant i förhållande till tidigare arbetslivserfarenhet. - Arbetslivserfarenhet som gett dig praktiska och teoretiska kunskaper om arbete inom äldreomsorgen. - God kännedom om de lagar som styr verksamheten. - Erfarenhet av chefsuppdrag eller arbetsledande befattning inom kommunal verksamhet. Övrigt Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Åsele kommun är ett samiskt förvaltningsområde och vi ser det som meriterande om du talar något av de samiska språken. Omfattning Heltid 100 %, provanställning 6 månader som kan leda till en tillsvidareanställning. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och eventuell anställning kan komma att ske innan ansökningstiden löper ut. Lön Månadslön ange löneanspråk Kontaktperson Eva-Lena Johansson Socialchef 0941 14014, 0705613842 Arbetsgivare Åsele Kommun Sociala avdelningen Vasagatan 5 919 85 Åsele kommun Ansökan Ange referens Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare. Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till VO applikation på Digitalisering IT MT i Lund – med fokus p
REGION SKÅNE
Förvaltnings- och planeringschefer

Gör skillnad. Varje dag. Vill du ha ett meningsfullt uppdrag i en organisation som verkligen gör skillnad för den skånska hälso- och sjukvården? Trivs du i en ledande roll med ett stort fokus på utveckling samt på processer och avtalsstyrning? Har du dessutom erfarenhet från IT-branschen? Då ska du söka tjänsten hos oss som Enhetschef! Här ges stora möjligheter att vara med och påverka och jobba nära ledningen inom verksamhetsområdet Applikation. Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården samt alla andra verksamheter inom Region Skåne. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. Vi möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. Verksamhetsområdet applikation ansvarar för att utveckla och förvalta det digitala tjänsteutbudet inom Digitalisering IT och MT. Uppdraget innebär ett nära samarbete med verksamheten för att ta fram ändamålsenliga digitala lösningar som möjliggör effektiva, smarta och innovativa arbetssätt. Vi har ansvar för både vidareutveckling och förvaltning av såväl digitala tjänster som tillhörande applikationer och system. Verksamhetsområdet är organiserat i sex enheter med ansvar för olika delar av tjänsteportföljen. Inom ramen för uppdraget ingår också ansvar för flera affärskritiska processer samt samverkan med ett stort antal leverantörer. Detta kräver god struktur, tydlig samordning och kontinuerlig uppföljning av både avtal och leveranser. En av de centrala enheterna inom vårt verksamhetsområde är just VO-stöd, som spelar en nyckelroll i att driva verksamhetens interna utveckling. Enheten ansvarar för processutveckling, avtalshantering och uppföljning, samt stödjer arbetet med gemensamma frågor som målstyrning och intern kommunikation. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne:https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/arbeta-som-chef/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsområde applikation och till enheten VO-stöd. Du ansvarar för cirka 10 medarbetare med roller som processledare (exempelvis Incident, Problem, Change) samt avtalscontrollers. Det här är en roll för dig som har ett tydligt ledarskap, trivs med struktur och drivs av att driva förändringsarbete, skapa effektiva processer och bibehålla och utveckla en god arbetsmiljö. Vi söker dig som vill vara en del av ett öppet och prestigelöst klimat i en ledningsgrupp med gemensamt fokus på förbättring och samarbete. Som enhetschef ansvarar du för att: • Leda och coacha dina medarbetare i deras dagliga arbete • Ha ett övergripande ansvar för enhetens uppföljning, utveckling och leverans • Säkerställa att våra processer utifrån ITIL-ramverket utvecklas och följs upp på ett effektivt sätt • Arbeta strategiskt med verksamhetens interna processer såsom att leda och samordna målarbetet inom hela verksamhetsområdet • Delta i förvaltningsövergripande projekt och initiativ där din kompetens och enhetens perspektiv behövs • Säkerställa en strukturerad uppföljning av leverantörer och avtal samt stötta i avtalsdialoger och avrops- och inköpsprocesser • Bidra aktivt i ledningsgruppen för Applikation KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en högskoleutbildning inom IT eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Innehar dokumenterad ledarerfarenhet med personalansvar i en större organisation • Har vana att driva både strategiska och taktiska samt operativa frågor • Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska För tjänsten är det meriterande om du: • Har erfarenhet inom processer utifrån ITIL-ramverket och processutveckling • Besitter erfarenhet inom avtalshantering och upphandling inom offentlig sektor Som person söker vi dig som är strukturerad, lösningsfokuserad och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Vidare är du självgående som person och du trivs med att arbeta målorienterat och inte minst, en glad och positiv ledare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi planerar att ha första intervjuer på plats i Lund den 27 samt 28 augusti. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Enhetschef till Specialistteam redovisning och controlling i Lund
REGION SKÅNE
Förvaltnings- och planeringschefer

Gör skillnad. Varje dag. Är du en modig ledare som ser positivt på förändringar? Har du dessutom gedigen erfarenhet inom redovisning eller controlling och har tidigare arbetat i en serviceinriktad verksamhet? Då ska du söka tjänsten som enhetschef hos oss i Lund! Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Administrativa Service Center med cirka 400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar. Specialistteamet redovisning och controlling är en enhet med samlad specialistkompetens inom ekonomi. Vi ansvarar idag för redovisning och bokslut för flertalet av Region Skånes förvaltningar och bolag. Utöver det har vi controllinguppdrag och uppdrag kopplade till projektredovisning. Vår verksamhet bedrivs i lokaler i Rådhus Skåne i Kristianstad och på Medicon Village i Lund. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne:https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/arbeta-som-chef/ Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Till enheten Specialistteam redovisning och controlling söker vi nu en enhetschef som vill vara med på en spännande resa att fortsätta utveckla vår verksamhet framåt! Mycket av ditt vardagliga arbete kommer handla om att motivera och engagera din personal, så att ni tillsammans jobbar mot samma strategiskt uppsatta mål. Under det gångna året har stort fokus varit på att implementera ett nytt ekonomisystem för hela Region Skåne. Nu är systemet på plats och uppdraget som enhetschef kommer innebära att bygga nya processer och arbetsmetoder. Att tillsammans med medarbetarna skapa nya sätt att jobba framåt på ett effektivt sätt. Du kommer ansvara för cirka 17 medarbetare som till största delen är redovisningsekonomer i grunden med stor erfarenhet inom området. Klimatet på enheten bygger på god gemenskap, där vi stöttar varandra i vår vardag. Vi söker dig som vill ta ansvar för och vågar ta initiativ kring våra leveranser och enhetens utveckling samt alltid agerar för medarbetarnas och kundernas bästa. I rollen som enhetschef ansvarar du för personal, budget och verksamhetsutveckling. Du leder och driver den dagliga verksamheten, vidareutvecklar standardiserade processer, skapar enhetliga arbetssätt inom enheten samt arbetar med avvikelsehantering och ständiga förbättringar. Din uppgift blir att utifrån en helhetssyn uppnå kvalitet och effektivitet i delprocesser inom ekonomiområdet. Vi ser därför att ett strategiskt tänk är av vikt. Vi behöver dig som är en engagerad chef, en god kommunikatör och som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med många kontaktytor i en organisation som är i ständig förändring. KVALIFIKATIONER Vi tror att rätt kandidat är en erfaren chef alternativt en person med erfarenhet från ledningsgruppsarbete med rätt personliga egenskaper som har ett stort intresse för relationer och grupputveckling. Du som söker har avslutad högskoleutbildning, inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kännedom inom redovisning och controlling, samt erfarenhet av att implementera, driva och utveckla processer. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att leda högskoleutbildad personal i bokslutsarbete. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i en organisation präglad av service. Du har ett coachande ledarskap samt motiverar och utvecklar dina medarbetare. Samtidigt är det viktigt för oss att du är analytisk och lösningsfokuserad. Att du är en nyfiken och engagerad person som trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter ser vi som en självklarhet. Du drivs av att arbeta målinriktat och sporras av att hålla uppsatta tidplaner. Vidare har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina medarbetare och kollegor. Då arbetet innebär mycket kundkontakt värderar vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i Lund, men rollen kräver att du är i Kristianstad en dag i veckan. Fler resor inom Skåne kan förekomma i tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 400 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka 2,4 miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Head of Operations & Improvements till psykologföretag i tillväxt
Svea kbt AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Vi söker en verksamhetschef som älskar att lösa problem och ständigt förbättra – med skarpt affärsdriv, omtanke till personal & stort hjärta för våra kära patienter Det här är inte en vanlig chefstjänst. Det här är rollen där du håller ihop helheten, fångar upp det som riskerar att tappas – och ständigt scannar efter nästa grej att förbättra. Du har blicken för vad som inte riktigt lirar, vad som kan göras smartare och vad som borde ha gjorts annorlunda från början. Men du nöjer dig inte med att något fungerar – du vill att det ger effekt. Du förstår vad som faktiskt spelar roll: för patienterna, för våra psykologer och för företaget i stort. Du bygger strukturer, testar nytt, ser till att vi jobbar med rätt saker – och att de sakerna blir gjorda. Vilka vi är Svea KBT och Elly Care är två av Sveriges snabbast växande psykologföretag med psykologer, läkare och sjuksköterskor som är otroligt kompetenta, skickliga och engagerade – och bakom kulisserna finns ett verksamhetsteam som jobbar stenhårt för att allt ska flyta, växa och bli bättre varje dag. Vi jobbar med terapi, medicinsk behandling, neuropsykiatriska utredningar, företagshälsovård, utbildningar och handledning. Men vi jobbar också med att förbättra våra interna processer, bygga nya tjänster. Hos oss har ingen bara en roll. Vi kastar oss mellan högt och lågt, skruvar ihop möbler på förmiddagen och bygger strategier på eftermiddagen. Vi täcker för varandra, hjälper till där det behövs och ser till att det som måste bli gjort faktiskt blir det – oavsett titel. Det är högt tempo, många parallella spår och ibland ganska mycket kaos. Men det är också otroligt roligt, för vi är ett gäng som verkligen vill framåt – tillsammans. En vanlig dag som Head of Operations & Improvements 08.00: Du börjar dagen med att säga hej till kollegorna, och blir påmind om en rutin som saknas. Du skapar en checklista för ett återkommande problem och påbörjar en rutin som kommer spara timmar varje vecka. Du scannar dashboards, patientflöden och avvikelserapporter – inte för att du måste, utan för att du vet att där finns ledtrådar till nästa förbättring. 09.30: Du leder ett internt möte. Någon tar upp att det är rörigt kring onboarding – du delar en ny mall du skapat, testar den live med gruppen och får tummen upp direkt. 11.00: En kollega från teamet ringer upp, osäker på hur hen ska prioritera. Du stöttar, sorterar, förtydligar – och passar samtidigt på att identifiera varför det blev otydligt från början. Det blir en punkt till förbättringslistan. 12.00: Lunch med ledningen. Några skratt, några insikter och några tankar om hur vi tar nästa steg i rätt riktning. 13.00: Du coachar en teamledare i ett tufft ärende – du är både mjuk och tydlig, och vågar sätta gränser när det behövs. När samtalet är klart passar du på att justera delegeringsrutinen som låg bakom problemet från början. 14.30: Du kliver in i ett akutmöte om en plattform som strulat – och istället för att bara lösa det akuta ser du till att skapa en ny incidentprocess. På en timme finns den dokumenterad, testad och kommunicerad. 16.00: Du går igenom förbättringsförslag som kommit in från verksamheten. Du sorterar, prioriterar och återkopplar direkt. Några idéer är redan i gång, andra förtjänar en pilot – du startar två redan innan dagen är slut. 17.00: Du loggar ut med 14 saker avbockade, 5 nya idéer på listan – och känslan av att du förbättrat något som faktiskt gör skillnad. För teamet. För patienterna. Och för hela företaget. För att älska det här jobbet är du en person som... - Har listor, färgkoder och ansvarsfördelningar i perfekt ordning – och får dopaminkickar av att bocka av. - Kan inte låta bli att titta runt i verksamheten och tänka: “hur skulle det här kunna göras bättre?” - Tänker automatiskt: “ger det här faktisk effekt – för kunden, medarbetare, företaget?” - Tar snabba beslut och justerar kursen direkt om något inte ger önskad nytta. - Ställer krav, sätter riktning och kliver in med både stöd och tydlighet när något haltar. - Testar gärna AI och automatisering – och gillar när smarta system gör jobbet enklare för fler. – Är prestigelös – du tar hellre det svåra än låter något viktigt bli ogjort. Och vare sig det är att packa ihop goodie-bags eller hålla en presentation för 70 pers så känns både lika självklara och givande. - Har ett öga för vad som faktiskt skapar värde – och ser till att det blir gjort, inte bara sagt. Vad du får hos oss Hos oss händer det grejer. Mycket, ofta – och på riktigt. Vi är ett snabbt växande psykologföretag där nya idéer testas, gamla rutiner förbättras och ingen dag är den andra lik. Här jobbar vi hårt, skrattar högt och stöttar varandra genom både stressiga sprintar och kreativa kaos. Du får vara en del av en kultur där vi gillar att lära oss saker – om människor, om system, om oss själva. Vi äter frukost ihop, håller workshops som blir spontana brainstormingpass och har ibland konferenser som känns mer som festival än föreläsning. Otroligt duktiga och ambitiösa medarbetare. Du kommer att omges av kollegor som är så skarpa, drivna och lösningsfokuserade att du ibland undrar om det är rimligt att så många briljanta och nyfikna hjärnor sitter i samma möte. Du får löpande feedback och coachning, och du kommer få testa saker du inte trodde att du skulle få chansen att göra. Projektledning, förbättringsarbete, nya idéer – vi säger ofta "kör" istället för "vänta lite". Din roll? Den formar vi tillsammans. Inget är färdigt, inget är fyrkantigt – det finns plats att växa, skruva, påverka och ta ut svängarna. Och kanske viktigast av allt: du får vara med och göra något som faktiskt betyder något. På riktigt. Vi hjälper människor att må bättre – och vi gör det tillsammans. Redo att söka? Redo att kasta dig in i något där allt inte är färdigritat – men där du får vara med och forma vägen framåt tillsammans? Är du taggad på att få jobba med några av de mest engagerade och drivna människorna du mött? Då kan det här mycket väl vara ditt nästa jobb. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan direkt. Vi letar alltid efter vår nästa superstjärna!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Swedol Gällivare söker Butikschef

Vi söker en ny butikschef till Swedols butik i Gällivare.   Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Gällivare.    Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor. • Säkerställa ett effektivt och kompetent team. • Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat. • Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen.   Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret.   Dina kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef. • Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal. • Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder. • Driven av försäljning och kundfokus. • Branscherfarenhet är meriterande.   Personliga egenskaper som värderas: • Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov. • Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team. • Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad. • Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet.   Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt.   Ansökan: Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Monica Sveiven på Retail Recruitment.   Tillträde: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater.   Välkommen till Swedol – där du gör skillnad! Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept. På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.

2 juli 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025