Sektionschef ILS Operations C/D
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som sektionschef leder du en sektion som består av teknikledning, projektledning och medarbetare med övergripande kompetens inom området. Du driver verksamheten framåt genom att utveckla både medarbetarna och verksamheten, säkerställa kompetensutveckling samt skapa robusthet i nyckelpositioner och successionsplaner. Tillsammans med övriga sektionschefer arbetar du för att vidareutveckla förmågan att leverera rätt resultat i tid, med fokus på ökad kostnadseffektivitet utan att tumma på kvaliteten. Du utvecklar även samverkan med angränsande kompetensområden inom affärsområdet. Sektionen ansvarar för projekt- och teknikledning inom utvecklingen av underhållssystemet för Gripen C/D, vilket är avgörande för att operatörerna ska kunna bedriva effektiv drift med hög tillgänglighet och försvarsförmåga. Din profil Vi ser att du har ledarerfarenhet, gärna med personalansvar, och gärna från Saab, flygindustrin eller annan försvarsindustri. Erfarenhet av projektledning, systemutveckling och/eller teknikledning är önskvärt. Du har god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som vi värderar högt är: * Stark förmåga till självledarskap och att arbeta självständigt * God problemlösnings- och kommunikationsförmåga * Självkännedom * Empatisk men samtidigt driven och resultatinriktad * Samarbetsfokuserad Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Du blir en viktig del av en sektion som arbetar med att utveckla underhållssystemet för Gripen C/D. Genom ditt ledarskap bidrar du till att skapa förutsättningar för en effektiv drift och hög tillgänglighet för Sveriges försvarsförmåga. Sektionen verkar inom ett professionellt och tekniskt avancerat område med stark koppling till både utveckling och operativ verksamhet, i nära samarbete med andra kompetensområden inom Saab. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vi tar gärna emot din ansökan på svenska eller engelska.

1 juli 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Security Manager
SAAB AB
Övriga administrations- och servicechefer

Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role As a Business Unit (BU) security manager at Saab, you will work in an international environment where advanced security threats are part of the everyday business alongside complex business environments and projects with high business impact. In your role you will be responsible for analyzing and supporting the business unit in their risk mitigations and the task of identifying and prevent security threats of different nature. You will also support the business unit handling external and internal security demands, and be a key player in handling incidents and raising security awareness. A main responsible will be to produce and implement different documents and routines regarding security procedures in the business unit. Your main tasks will be: * Drive the implementation and compliance of external requirements in a way that adds real value - ensuring both cost-efficiency and strong operational impact. * Produce and implement routines and guidelines. * Security risk management, including risk assessments. * Incident- and crisis management, including incident investigations. * Security compliance management. * Teaching, training and presentations. Your profile You are a true team player, always focusing at the team results, whether the team is the security team, the business area or Saab as a company. You have a proven ability to build and maintain networks and good relationships both within and outside your organization. You possess a strong sense of responsibility and takes initiative to drive projects forward. Required skills: * A university degree or equivalent competence acquired through work life experience in security risk management, crisis management and/or similar * Good communication skills in Swedish and English, verbal and written * Good problem solving and analytical skills * Experience in creating and implementing routines and instructions * Experienced in planning, executing, and closing projects within scope, time, and budget Desired skills: * Several years of experience from working with security management, crisis management and/or similar * Experience from working with Swedish protective security * Experience from working for government authorities or in a global company including understanding of information security related issues in the business process * Leadership/management experience * Experience from working with incident handling and/or incident investigations Personal qualities will be of great importance and it is paramount that you are trustworthy with strong ethics and personal integrity. You understand the need for balanced security in a business-driven environment. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here Observe that you can send us your application in either Swedish or English. Considering the upcoming summer vacation, you can expect feedback on your application after the summer. If you think the position sounds interesting, you are most welcome to send in your application today!

1 juli 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Vi söker en Restaurangchef till Scandic Södra Kajen, heltid
Scandic Hotels AB
Restaurang- och kökschefer

I Värtahamnen skapar Scandic ett nytt hotell med vidsträckta vyer över Stockholms hamninlopp. Mitt i hjärtat av en spirande ny stadsdel ligger Scandic Södra Kajen - en spännande och busig destination för äventyrare i alla åldrar där fantasin får flyga fritt. Från skönt hotellhäng är det lika nära till storstadspulsen som till skärgård och grönområden. Vi erbjuder våra anställda en rolig arbetsplats där varje dag aldrig är den andra lik med lekfullhet som står i fokus. Vill du arbeta på en unik arbetsplats med stor variation? Då är du den vi söker! Vi söker en till Scandic Södra Kajen. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som ansvarar du för - vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov. - vår Restaurang där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk mat- och dryckesupplevelse i vår restaurang. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Arbetet är förlagt kvällstid. Helgarbete förekommer. Vi bemannar även Wellness avdelningen. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Interim Redovisningschef - ledande nordiskt företag
Delta Consulting AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker en redovisningschef för ett konsultuppdrag, med möjlighet till anställning för den som är intresserad, hos vår kund - ett växande företag som är ledande i sin bransch. Företaget är i en expansiv fas och genomgår en resa där ekonomifunktionen, och du som redovisningschef, spelar en viktig roll!   Var? Göteborg (möjlighet till hybridarbete) När? Start så snart som möjligt, senast slutet av augusti/ början av september Anställningsform? Konsultuppdrag alternativt Hyrrekrytering via Delta Consulting Om Rollen: Uppdraget syftar till att säkra kvalitet och leverans inom redovisning, bokslutsarbete, myndighetsrapportering samt intern finansiell rapportering för den svenska verksamheten i koncernen. Du får möjlighet att kombinera operativt arbete med strategiskt ansvar genom att leda och utveckla redovisningsteamet, ett team med härliga, kompetenta och erfarna ekonomer, samt vara med och driva förbättringsarbete, systemutveckling och processoptimering.   Arbetsuppgifter: Leda och utveckla redovisningsteamet  Säkerställa kvalitet i månads-, kvartals- och årsbokslut för de svenska bolagen Ansvara för moms-, skattehantering och deklarationer Upprätta årsredovisningar enligt K3 Säkerställa likviditetsstyrning och cash management Hantera kontakter med revisorer och myndigheter Implementera och följa upp interna kontroller Stötta i budget, prognosarbete och rapportering till ledning och koncern Viss koncernredovisning Vem är du? Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas. Du är initiativtagande och är inte rädd för att testa dina idéer för att uppnå bättre resultat. Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt. Du föregår med gott exempel i vartenda moment och behandlar din omgivning i egenskap av en äkta ledare: med respekt, lyhördhet och ödmjukhet. Krav: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete, inklusive arbete med årsredovisningar Erfarenhet av att leda team – antingen som chef eller teamledare Mycket god systemvana, meriterande om du varit med och lett systembyte Ansvarstagande och en "doer"   Har vi ringat in din person? Kul! Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång.  Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19. Välkommen med din ansökan! Om Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov. Delta Consulting har specialiserade team internt som arbetar proaktivt och jobbar inom följande områden: - Ekonomi & Lön - Bank, Finans & Försäkring - Administration & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer.

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025
Lager 157 söker butikschef - Göteborg

LAGER 157 SÖKER BUTIKSCHEF – GÖTEBORG Vill du leda ett starkt team och göra skillnad i en fartfylld miljö där kundmötet alltid står i fokus?   Lager 157 är en snabbväxande svensk butikskedja med över 85 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland – och fler på gång. Vi fokuserar på denim och basplagg till riktigt bra priser och drivs av värderingar som enkelhet, effektivitet och att alltid leverera över förväntan.   Nu söker vi en engagerad Butikschef till Göteborg – en viktig roll i vår fortsatta expansion!   OM ROLLEN Som butikschef hos oss har du en central roll i att skapa en butik som levererar på både upplevelse och resultat. Du leder, coachar och motiverar teamet framåt – alltid med målet att skapa den bästa kundupplevelsen och stark försäljning. Rollen innebär fullt ansvar för butikens dagliga drift, personal, budget och utveckling.   DITT UPPDRAG • Driva butiken enligt Lager 157:s koncept och rutiner • Nå försäljningsmål och utveckla butikens nyckeltal • Ha personalansvar – rekrytering, utveckling och arbetsmiljö • Säkerställa rätt bemanning och kontrollera personalkostnader • Upprätthålla butikens visuella uttryck och kampanjplan • Vara en förebild som speglar Lager 157:s kultur och värderingar • Skapa en välkomnande, aktiv och inspirerande butiksmiljö   VI SÖKER DIG SOM • Har minst tre års erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln • Har ett prestigelöst och entreprenöriellt ledarskap med stark egen drivkraft • Trivs med att jobba fysiskt, nära både kund och team • Har god organisatorisk förmåga och gillar struktur och uppföljning • Behärskar svenska i tal och skrift – fler språk är ett plus • Du rapporterar till regionchef och arbetar i ett bolag med korta beslutsvägar, stark framåtanda och högt tempo. Åldersgräns: 20 år.   Vill du bli en del av Lager 157 och driva en butik där både människor och resultat står i centrum? Sök idag – vi intervjuar löpande!   I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.    Varmt välkommen med din ansökan!  Lager 157 är en växande svensk butikskedja som fokuserar på Denim och Basics. Vi har över 85 butiker samt webshop i Sverige, Norge, Finland, Danmark & Tyskland. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi arbetar hårt för att skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. JOIN US. WE ARE HIRING!

1 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Interimschef Samhällsförvaltningen Härnösands kommun
Bemannia AB (Publ.)
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi en chef på 50% till ett uppdrag på Samhällsförvaltningen i Härnösands kommun med start 11 augusti och fram till årsskiftet. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-11 tom 2025-12-31. Uppdraget är på deltid (50%) och arbetstiden förläggs på plats på Samhällsförvaltningen i Härnösand. Dina arbetsuppgifter Du kommer att ha helt VEPA ansvar, det vill säga Verksamhet, Ekonomi, Personal och Arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för två enheter, Teknikenheten samt Miljöenheten. I rollen kommer följande arbetsuppgifter att ingå: Du kommer att upprätta handlingsplan utifrån genomförd RKA, tillsammans med medarbetarna och skyddsombud. Kalla till och hålla i månatliga APT:er. Leda och fördela det dagliga arbetet. Göra verksamhetsplanering för 2026 tillsammans med medarbetarna. Kontinuerliga avstämningar med förvaltningschef varannan vecka. Följa upp arbetet löpande. Ingå i ledningsgruppen och delta i ledningsgruppens gemensamma aktiviteter/möten. Dina kvalifikationer Högskole-/universitetsexamen inom relevant område. Tänkbar examen inom området: teknik, miljöskydd, hälsoskydd, livsmedelsinspektion.  Tidigare chefs-och ledarerfarenhet om minst 3 år. Erfarenhet av förändringledning. Erfarenhet av myndighetsutövning. Erfarenhet av offentlig sektor.  Svenska flytande i såväl tal som skrift.  Vi ser att du som person är självgående med god omställningsförmåga. Du har förmåga att snabbt sätta sig in i en organisation och kultur. Du är kommunikativ och samarbetsvillig och är trygg i din ledarroll. Meriterande  Erfarenhet av chefsuppdrag inom kommunal verksamhet. Erfarenhet av myndighetsområdet teknik och-/eller miljö. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11/7. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0721945000  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

1 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Avdelningschef till preoperativa- och dagkirurgiskavdelningen 101E
REGION UPPSALA
Chefer inom hälso- och sjukvård

Verksamhetsområde öron-, näs- och halssjukdomar Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Som länssjukhus och leverantör av högspecialiserad vård erbjuder vi vård till två miljoner människor i Mellansverige. Här händer det ständigt något – ett nytt liv föds, en mormor opereras, en kollega hyllas som hjälte. Hos oss får du uppleva både hårda prövningar och fantastiska händelser, i en stark gemenskap med kollegor. Se delar ur vår verklighet i vår fotoutställning; akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan! Vår verksamhet Verksamhetsområde öron-, näs- och halssjukdomar diagnostiserar och behandlar sjukdomar och tillstånd som berör öron, näsa, bihålor, munhåla, övre luftvägar samt hörsel och balans. Vi är i första hand en kirurgisk verksamhet med både planerad och akut verksamhet. Kirurgin kan vara av enklare slag men även mer omfattande tumörkirurgi i huvud- och halsområdet. Avdelning 101E tillhör verksamhetsområde öron-, näsa och halssjukdomar och består av en dagkirurgisk och en preoperativ del vilket ger förutsättningar för en utvecklande och varierad vardag. Avdelningen är en viktig del i operationskedjan och du kommer att samarbeta tätt med både opererande verksamheter och operationsavdelningar på hela sjukhuset. Ditt uppdrag Ditt uppdrag blir att leda, planera, följa upp och utveckla avdelningen med ansvar för personal, arbetsmiljö och ekonomi. Som avdelningschef arbetar du nära verksamhetschef och biträdande verksamhetschef samt övriga avdelningschefer inom verksamhetsområdet. Du ingår i ledningsgruppen och deltar aktivt i det övergripande arbetet att utveckla hela verksamhetsområdet. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller har annan lämplig bakgrund. Du har ett stort intresse för ledarskap. Tidigare erfarenhet av ledarskap eller utbildning inom ledarskapsområdet är meriterande. Din kompetens Vi söker ett ledarskap som präglas av närvaro och tillit, det bidrar du till genom att vara prestigelös och transparent. Vi vill att du drivs av engagemang, är synlig och närvarande i verksamheten. Som person är du handlingskraftig, lyhörd och empatisk. Du har lätt för att samarbeta med olika personalkategorier, är tydlig och konsekvent i ditt sätt att leda och fördela arbetet. Du ser och tar tillvara alla medarbetares kompetens och ditt ledarskap präglas av öppen och rak kommunikation. För att trivas i rollen som chef är det viktigt att du tycker om att arbeta självständigt samtidigt som du har en utpräglad lagkänsla. Du arbetar för goda och långvariga relationer samt har en god kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning inom din profession på 100% med ett chefsförordnande som avdelningschef på 3 år med möjlighet till förlängning. Arbetet är på kontorstid under vardagar. Tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Verksamhetschef, Katarina Norlander, 018–611 53 52 Biträdande verksamhetschef Helen Orest 018-6115270 Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. . Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Development Manager
Visma Software AB
Forsknings- och utvecklingschefer

We're Visma Software Nordic, a leading SaaS ERP House, deeply rooted in the Nordic market. Our ERP product suites specialize in simplifying complex business processes, empowering our customers to stay focused, scale and work smarter. Our Purpose is to Simplify the complex. We dive into our customers' most intricate operations and make them efficient and simple to perform. Our Vision is to Shaping the future through smart technology. We're committed to innovation and pushing the boundaries of what's possible. Our Mission is to Create a seamless experience with local edge. We combine a broad, unified product offering with deep, localized expertise within the Nordic market. Development Manager to Transpa - Visma Software Nordic Are you ready to lead a highly competent product development team towards the future? If you’re driven by people leadership and leading operational excellence in a tech savvy environment, you should continue reading. We are now looking for a Development Manager to Transpa Business Line in Visma Software Nordic (Gothenburg or Munkedal).  What You’ll Do As a Development Manager, you’ll take full ownership of your team’s success, focusing equally on leadership, people development, and strategic projects. At our company, people are at the heart of everything we do. You’ll lead a distributed product development team across Sweden and Romania, ensuring they thrive in a well-structured and engaging environment. Our team consists of talented people working within the whole development chain from A to Z with our product TransPA. Part of your time you’ll also be our key player as project manager for a number of strategic projects, with focus on increasing growth and customer engagement. Transpa is built and developed specifically for the transportation industry. An easy-to-use, fully web-based solution that helps you automate payroll management, gather all information in one place, and gain full control over time, personnel, agreements, and laws. In this role you will report directly to Business Line Director, Oscar Mattsson, and also be part of the local management team for the business line. Your main responsibilities will be: People Leadership: • Drive people related processes in your team, such as recruitment, performance development and employee engagement. • Coach individuals to help them grow and excel in their roles and reach their full potential. • Drive communication and translate business strategies & OKR:s to concrete plans for your team. • Create a culture of psychological safety, collaboration, and continuous learning. • Develop and drive work methods, ensuring they align with business goals and foster productivity. • Improve and implement processes that enhance efficiency and quality across the teams. This includes harnessing the potential of AI for internal use, to help the team work smarter, not harder. • Oversee budgets, resource allocation, and team structure to ensure your department operates effectively. Strategic Projects: • Act as project manager for strategic projects, from concept to completion, ensuring they are delivered on time, and within scope, and meet our high quality standards. • Engage in market facing initiatives, to make sure TransPA has a voice as thought leaders software vendor in the Swedish transport industry. • Bridge the gap between technical development and business strategy, driving initiatives that align the development team’s innovation with our commercial goals. In this role, you can be based at either our office in Munkedal or in Gothenburg. Business travels are included in the role.  What makes this role exciting We are currently in a very exciting phase of TransPA’s journey. As of 2025, we have established our own independent business line within our mother company Visma Software Nordic. This means we have brought together all teams in the TransPA value chain – from code to customer – under one roof. The goal? To become an even stronger and more product-focused team. As our new Development Manager, you will play a key role in this transformation. With us, you’ll get the best of both worlds – the opportunity to lead in a smaller, agile organization while also benefiting from the strength of both Visma Software Nordic and the wider Visma Group. We offer: • Personal growth: Leadership development and a culture that prioritizes psychological safety. • Great perks: Such as flexible hybrid work model, private health care insurance, access to company cabins in the Alps to mention a few. • A flagship product: Work with Transpa, a market leading personnel product in the Swedish transport industry. • Supportive culture: Ownership, empowerment, and collaboration are core to who we are. Who are we looking for? We believe that you are / have: • Previous experience and success from leadership & project management. • Proven track record in engaging people and optimizing processes. • Previous experience from working within a software development organisation. You don’t have to be a technical hero yourself, but you have genuine interest and insight into software development methods and principles.  • A great networker and a skilled social navigator in international and complex environments. • Skillful in conveying clear, honest communication. Fluency in Swedish and English. Bonus points if you have: • Experience from the transport industry or similar, logistic heavy operations. • More extensive technical background. • Success in managing remote and distributed teams. Application Apply by attaching CV or a link to your updated LinkedIn profile. We friendly decline cover letters in this process. Don't wait to seize this opportunity! We're reviewing applications as they come in, but due to summer vacation we will start the process in August. Questions? Contact Oscar Mattsson, Business Line Director, 46 734 344795

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Chefarkitekt
Säkerhetspolisen
Produktionschefer inom tillverkning

Har du förmågan att se saker i ett bredare perspektiv och vill göra skillnad för Sveriges säkerhet? Hos oss får du möjlighet att bidra till något större tillsammans med engagerade kollegor i en miljö där samarbete och handlingskraft värdesätts. Välkommen med din ansökan! Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Referensnummer: 2025–11068 Det här är ditt uppdrag Uppdraget innebär att ansvara för, utveckla och leda arkitekturarbetet inom med målet att ta Säkerhetspolisens IT-/teknikverksamhet in i framtiden. Du leder det strategiska arbetet runt arkitekturfrågor genom andra och säkerställer att arbetet utvecklas framåt samt uppfyller förväntade resultat och uppställda mål. Som chefsarkitekt arbetar du med hela myndighetens arkitekturstyrning och underlättar myndighetens förändringsresa och strategiska förflyttningar. Du har en helhetssyn över myndighetens verksamhet och arbetar både långsiktigt och tvärfunktionellt. Du samarbetar och samverkar tätt med verksamhetsansvariga chefer, tekniska experter och övergripande funktioner. Som chefsarkitekt kommer du att vara personalansvarig chef för en grupp av seniora medarbetare inom bland annat arkitektur. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Krav: Flerårig aktuell och relevant erfarenhet som chefsarkitekt Flerårig erfarenhet av arkitekturstyrning Flerårig erfarenhet som personalansvarig chef Erfarenhet av att leda andra arkitekter Erfarenhet av att ta fram strategiska planer och att omsätta dem till konkreta handlingsplaner Erfarenhet av agila metoder och arbetssätt Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Certifiering inom arkitektur (exempelvis CITA, DFK, TOGAF, SAFe) Erfarenhet av arkitekturarbete i en organisation med höga säkerhetskrav Kunskap och intresse för informationssäkerhet och it-säkerhet Erfarenhet av att ha planerat och drivit genom större förändringsinitiativ, gärna inom större organisationer Det här är kollegan vi söker Som chef på Säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och dess resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du ger medarbetare handlingsutrymme att ta ett aktivt ansvar inom tydliga ramar samt agerar på de problem som uppstår och undanröjer hinder. I din roll som chef stödjer du andra ledare och bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Du främjar samarbete och har en positiv förväntan på andra samt skapar ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Du coachar, stödjer, utmanar samt ger återkoppling med personlig omtanke. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap, erfarenheter och motiverar andra att göra detsamma. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-10 Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan som du skickar in i samband med din ansökan. Urvalsfrågor: Har du flerårig aktuell och relevant erfarenhet som chefsarkitekt? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du flerårig erfarenhet av arkitekturstyrning? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du flerårig erfarenhet som personalansvarig chef? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du erfarenhet av att leda andra arkitekter? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du erfarenhet av att ta fram strategiska planer och att omsätta dem till konkreta handlingsplaner? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du erfarenhet av agila metoder och arbetssätt? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Innehar du en certifiering inom arkitektur (exempelvis CITA, DFK, TOGAF, SAFe)? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du erfarenhet av arkitekturarbete i en organisation med höga säkerhetskrav? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du kunskap och intresse för informationssäkerhet och it-säkerhet? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Har du erfarenhet av att ha planerat och drivit genom större förändringsinitiativ, gärna inom större organisationer? Om ja, vänligen beskriv din erfarenhet. Urval och intervjuer sker efter ansökningstidens slut. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Samordningschef Nyköpings förskolor
Nyköpings kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Division Utbildning har över 1900 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att ge barn, ungdomar och vuxna en bra utbildning. Vårt fokus är att stimulera elevernas lärande och utveckling utifrån deras egna förutsättningar. Hos oss finns några av samhällets viktigaste tjänster och du kan vara säker på att ditt arbete kommer att spela en stor roll i många människors liv. Vi ansvarar bland annat för 31 förskolor,17 grundskolor, anpassad grundskola, Nyköpings gymnasium, anpassad gymnasieskola samt vuxenutbildning på Campus Nyköping. Nyköping utvecklas, det byggs som aldrig förr, fler väljer att flytta hit och vår skolorganisation växer. Nu söker vi en samordningschef till våra förskolor. Nyköpings förskolor I Nyköpings förskolor har vi en gemensam pedagogisk idé med gemensamma ställningstaganden kring vår utbildning. Vår vision är att skapa barnens bästa förskola och vår målbild är att skapa en likvärdig förskola av hög kvalitet. Detta ställer höga krav på oss som arbetsgivare, där alla medarbetares delaktighet och medskapande är avgörande för vår framgång.  I förskolorna arbetar vi målmedvetet och långsiktigt med att öka kvaliteten i utbildningen och undervisningen. Vi har under året startat ett utvecklingsarbete, från förskolan till gymnasiet, utifrån en gemensam skolutvecklingsplan. Det kollegiala lärandet är en kraft i utvecklingsarbetet och vi har en kommundoktorand som fokuserar på spridning av kompetens och bidrar till kompetensförsörjning i vår organisation. I förskolans organisation finns fyra områden som leds av varsin rektor och några biträdande rektorer. Varje område består av 6-10 förskolor, ca 100 medarbetare och ca 500 barn. Till sitt stöd har områdena tillgång till pedagogiska och administrativa stödfunktioner. ARBETSUPPGIFTER Som samordningschef inom förskolans organisation ansvarar du för att leda och samordna arbetet med att utveckla en effektiv och kvalitativ administration. Du arbetar på uppdrag av skolchef för förskola och har chefsansvar för administratörer, handläggare, schemaläggare, vikariesamordnare, arbetsmiljösamordnare och vaktmästare inom förskolan. I rollen ingår att samordna och utveckla administrativa processer, schemaläggning och andra stödfunktioner inom förskolorna. Du leder och stödjer medarbetare i det dagliga arbetet och skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetssätt. Du ansvarar för att koordinera möten, nätverk och arbetsgrupper samt säkerställa att administrativa uppgifter genomförs effektivt och med hög kvalitet. Du stödjer skolchef i strategiska frågor och bidrar med underlag till beslut, samt deltar i framtagande av rutiner, riktlinjer och planer. Arbetet innefattar även att samla in och analysera data, sammanställa rapporter och vid behov genomföra utredningar. Viss myndighetsutövning ingår i uppdraget. Du är en central samordnande funktion i organisationen och trivs med att arbeta i flera parallella processer. Rollen kräver att du har förmåga att växla mellan operativa och strategiska perspektiv och att du driver utvecklingsarbete i linje med förskolans uppdrag och de förändringar som sker i omvärlden. I rollen ingår även att samarbeta med andra samordningschefer och motsvarande funktioner inom kommunen för att skapa gemensamma arbetssätt och stärka helhetsperspektivet. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten: -        har en pedagogisk högskoleexamen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig -        är väl förtrogen med förskolans uppdrag och styrdokument -        har goda kunskaper i administration och samordning -        har god förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift på svenska -        har erfarenhet av ledaruppdrag och ett genuint intresse för ledarskapsfrågor -        har erfarenhet av utvecklingsarbete inom utbildningsområdet -        har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning/ politiskt styrd organisation Vi söker dig som har ett intresse för skolfrågor och som vågar prova nya arbetssätt. Du är metodisk och kan hantera både strategiska och operativa frågor. Du förstår vikten av struktur och tydlighet och ser kommunikation som ett självklart inslag i vardagsarbetet. Du har ett positivt synsätt, är serviceinriktad och kan hantera många parallella processer. Som ledare är du trygg i att fatta beslut, har förmåga att skapa engagemang och arbetar för att bygga en kultur där medarbetare känner sig delaktiga och motiverade. Du har ett helhetsperspektiv och förstår hur stödfunktioner bidrar till kvalitet i verksamheten.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Inom vår verksamhet gäller lagen om registerkontroll (SF 2000:873). Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Onsite

1 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025