Chef - led och utveckla arbetet på enheten för medier och demokrati
Regeringskansliet
Förvaltnings- och planeringschefer

Enheten för medier och demokrati, Kulturdepartementet Är du en erfaren ledare som främjar samarbete och initiativ till utveckling och vill bidra till att förverkliga regeringens politik inom medier och demokrati tillsammans med skickliga medarbetare? Vi erbjuder dig en bred enhetschefsroll med ett ansvarsfullt och händelserikt uppdrag i händelsernas centrum.  Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som chef på enheten för medier och demokrati ansvarar du bland annat för frågor om nyhetsmedier, radio och television, andra medietjänster, allmänna val och frågor om valdeltagande, medborgarnas deltagande och delaktighet i demokratiska beslutsprocesser, insatser mot skadlig mediepåverkan samt att värna det demokratiska samtalet mot hot och hat. I uppdraget ingår att axla de tre roller som chefskapet i Regeringskansliet innebär, ledare, verksamhetsföreträdare och arbetsgivarföreträdare med målet att fortsätta utveckla myndighetens förmåga att vara ett effektivt och kompetent instrument till regeringen i dess uppdrag att styra riket och förverkliga sin politik. Du kommer att ha personalansvar för enhetens medarbetare som du leder och motiverar i det dagliga arbetet. Du utvecklar verksamheten mot uppställda mål och ansvarar för att organisera och planera arbetet på enheten samt för enhetens budget. Du ingår i departementets lednings- och chefsgrupp. Du företräder verksamheten i många olika sammanhang, såväl internt som externt och det är viktigt att du agerar som god företrädare för myndigheten. Du kommer att möta en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du befinner dig i händelsernas centrum. Tillsammans med professionella och kunniga kollegor arbetar du mycket nära politiken utan att vara politiker. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Du har relevant akademisk examen och har aktuell och relevant chefs- eller annan ledarerfarenhet. Du har erfarenhet av arbete i statlig förvaltning och har goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.  Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet och har chefs- och ledarerfarenhet inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av internationellt arbete, särskilt EU-arbete, är meriterande liksom goda kunskaper inom enhetens ansvarsområde.  Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Vi ser även att du har integritet och har förmåga att agerar konsekvent enligt dina värderingar och principer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Läs mer på: Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Du anställs tillsvidare som departementsråd med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder? Frågor om tjänsten besvaras v 29 av Ida Wettervik, som är expeditions- och rättschef, och v. 32-34 av Åsa Finnström, som är administrativ chef. Du är också välkommen att kontakta t.f HR-ansvarig Jennifer Hill. Fackliga kontaktpersoner är Dennis Wiklund för Saco och Karina Åbom-Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 augusti 2025.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Kulturdepartementet ansvarar för frågor som rör kultur, demokrati, medier, de nationella minoriteterna och det samiska folkets språk och kultur.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Verkställande Direktör
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Höga Kusten Teknikresurs AB grundades för ca 30 år sedan och har sedan dess utvecklats till den framstående leverantör av tekniska konsulttjänster och innovativa träförädlingsmaskiner som vi är idag. Vi utvecklar, tillverkar, säljer och installerar högkapacitetskantningar och emballeringsutrustning för sågverk samt tillhörande eftermarkandsprodukter och service. I en organisation med hög nivå av tekniskt kunnande och lång erfarenhet av branschen arbetar vi tillsammans för att på ett lyhört och engagerat sätt utveckla och tillverka morgondagens maskiner. Höga Kusten Teknikresurs AB omsätter ca 100 MSEK och har 25 anställda. Bolaget har sitt huvudkontor i Svartnora samt verksamhet i Örnsköldsvik, Härnösand, Sundsvall, Bollnäs och Nyland. Vi söker en engagerad och affärsdriven VD Höga Kusten Teknikresurs är det företag som idag är marknadsledande i Europa när det gäller högkapacitetskantningar för sågverk. Företaget grundades för 32 år sedan och arbetade under de första 20 åren med utveckling av maskiner på konsultbasis. År 2023 blev Höga Kusten Teknikresurs AB en del av Arat Group AB, dotterbolag till Storskogen AB. Vi arbetar till största del mot kunder över hela Europa och huvuddelen av verksamheten fördelas på 10-15 projekt årligen. Tjänsten Som VD har du ansvaret att driva, utveckla och leda bolaget enligt fastställd affärsplan. Uppdraget är både strategiskt och operativt. Den strategiska delen ligger i att implementera företagets strategi och långsiktiga mål. Den operativa delen innebär att du är en närvarande ledare med ett brett ansvarsområde för verksamhetens olika funktioner, med fokus på ett långsiktigt affärsutvecklingsarbete. Detta inbegriper produktion- och verksamhetsplanering samt byggande av företagets affär. Detta omfattar också bland annat tillsammans med Marknadschef fortsatt nykundsbearbetning, utveckling av affärskoncept samt utveckling av befintliga kundrelationer. Då bolaget har vuxit snabbt förväntas du som VD upprätta och utveckla struktur och processer samt bygga vidare på den kultur där man trivs och utvecklas samt arbetar med ständiga förbättringar. Huvudsakliga ansvarsområden för uppdraget som VD är följande: Leda och utveckla bolaget och organisationen Finansiell tillväxt och kontinuerligt god lönsamhet Utveckla arbetssätt för ökad produktivitet Du har det formella ansvar som ingår i rollen som VD och rapporterar till Koncernchef samt ingår i ARAT Groups VD-grupp. Profil Vi söker dig som har ett tydligt affärssinne, stark drivkraft och är entreprenöriell i din läggning. Du är en person som alltid går in med stort engagemang och har en hög nivå av ansvarstagande och uthållighet. Du har ledarerfarenhet av chefsuppdrag med budget- och resultatansvar inom tillverkande industri, gärna inom maskintillverkning och/eller automation. Du har god erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling samt projektstyrning. Vidare har du erfarenhet från lönsamhetsuppföljning, prognostisering, investerings-kalkylering och affärsavtal. Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är en lagspelare som har förmåga att se helheten. Då du kommer att ansvara för bolagets utveckling kräver detta att du är handlingskraftig, vill och kan leda, duktig på att entusiasmera och utveckla personal. Intresse och kunskap inom teknik och produktion är en förutsättning för att kunna ta rätt beslut och leda verksamheten i rätt riktning. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kvalitetschef för projektstöd – Göteborg
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Övriga administrations- och servicechefer

Beskrivning Som Project Kvalitetschef (Quality Manager) kommer du att stödja projektledare med kvalitetsrelaterade uppgifter i olika kundprojekt. Du ansvarar för att upprätta kvalitetsplaner som är specifika för varje projekt samt följa upp kvalitetsmål för att säkerställa att interna processer och rutiner efterlevs. Rollen innebär deltagande i milstolpegranskningar där du agerar som kundens representant i kvalitetsfrågor. Du utför interna revisioner både självständigt och i team samt driver förbättringsarbete inom processutveckling. Du kommer att arbeta nära tekniska projektteam och vara en nyckelperson för att säkerställa kvalitet genom hela projektens livscykel. Tjänsten innebär viss kontakt med andra kontor i Sverige och inrikesresor kan förekomma. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med att upprätta och följa upp projektanpassade kvalitetsplaner samt säkerställa att kvalitetsmål nås i linje med företagets processer och rutiner. Du deltar aktivt i milstolpegranskningar och fungerar som representant för kunden i frågor som rör kvalitet. Du genomför interna revisioner självständigt och i team och driver initiativ för att förbättra processer och rutiner. Du samarbetar nära med tekniska projektteam och bidrar till att kvalitetssäkra hela projektets livscykel. Kvalifikationer Minst 1–3 års erfarenhet av kvalitetsarbete i tekniska projekt Ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom teknik, produktion eller processutveckling God förmåga att kommunicera tydligt och skapa förståelse kring kvalitet och processer Driv och integritet att lyfta kvalitetsfrågor och påverka projektets riktning Meriterande Tidigare erfarenhet inom kvalitetsledning eller operational excellence Villkor Placeringsort är Göteborg och arbetet bedrivs på plats. Uppdraget pågår frånKvalitetschef  till 30 juni 2026. Om du är redo att ta dig an en roll som Project Quality Manager inom tekniska projekt och bidra till att skapa kvalitet och förbättring i projektens alla faser, tveka inte att söka. Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Vi rekryterar kontinuerligt och ser fram emot din ansökan!  Lycka till. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

27 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Verksamhetschef till Distrikt Storstockholm
SAMHALL AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Vi söker nu en verksamhetschef som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Region Storstockholm är organiserad i tre distrikt och det är till distrikt Uppsala/Västerås vi nu söker vår nästa verksamhetschef med placeringsort Uppsala. Som verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av sex verksamhetschefer, en HR-verksamhetspartner samt ett Affärsstöd i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du 12-14 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 350-400 medarbetare, som utför olika typer av tjänster. Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera verksamheten från början till slut. I rollen som verksamhetschef är du en trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen. Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller annan motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av tjänsteverksamhet är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering. I denna roll kan du komma att ansvara för säkerhetsklassade kunder vilket innebär att du som slutkandidat i denna rekryteringsprocess kommer genomföra en säkerhetsprövning med tillhörande bakgrundskontroll. Som person är/har du: Engagerad, pålitlig och uppmärksam Erfarenhet av att leda andra chefer samt driva förändringsarbete i komplexa situationer Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring. Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt. Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt. Goda ekonomikunskaper Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta B-körkort erfordras för tjänsten Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Befattningens placering: Uppsala men resor inom Distriktet förekommer. Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Kontaktpersoner: Distriktschef, Mimmi Bünsow, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Unionen, Georgios Pavlidis 076–1266744 Ledarna, Elisabeth Lindén-Classon 070–3756534 Asim Zilic, Saco 070-359 45 15 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
BUTIKSCHEF TILL JYSK KARLSKRONA
Jysk AB
Chefer inom handel

Är du redo att motivera och leda vårt butiksteam? Lockar du fram den bästa säljattityden hos ditt team? Ser du till att våra kunder får den bästa shoppingupplevelsen? Då kan du vara butikschefen vi söker! VAD VI ERBJUDER DIG Du blir en del av ett dynamiskt företag som vill vara handelns bästa arbetsgivare. Hos oss får du inflytande och din utveckling är viktig. Dessutom erbjuder vi: Möjligheter till utveckling genom utbildning och mentorskap. Lär dig mer om oss här. Individuell bonus på upp till fyra månadslöner Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Flexibelt arbetsschema ‎ Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats där vi tävlar och firar ihop. Självklart blir du bjuden på vår årliga JYSK Awards. ‎20% rabatt hos JYSK och andra företag inom Lars Larsen Group‎ VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Tillsammans med Ställföreträdande Butikschef ansvarar du för din JYSK-butik I linje med våra JYSK Ledarskapsvärderingar är du ansvarig för att se till att din butik är 100% redo för att sälja och möta kunder genom att kommunicera, leda och coacha ditt team fysiskt på butiksgolvet Du agerar på nyckeltal och bestämmer vad som behöver göras för att uppnå målen samt motiverar ditt team att göra det Följa och utföra butikskoncept och butiksrutiner Rekrytera och introducera nya kollegor samt utveckla de nuvarande i ditt team Du trivs med fysiskt arbete och föregår med gott exempel genom att sälja och utföra rutinuppgifter i butiken Möt en av våra butikschefer och lär dig om jobbet här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare, gärna från detaljhandeln eller servicebranschen Vara inspirerande och kommunikativ för att skapa ett positivt arbetsklimat Engagemang för att ta ägandeskap över din egen butik och dess resultat Veta hur du får saker gjorda: Du håller huvudet kallt och visar vägen, även i stressiga situationer ‎ Du strävar alltid efter att förbättra dina resultat och återhämtar dig snabbt efter ett bakslag ‎ Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan, så att du kan vara redo för kunderna och ditt team på arbetet under helgen REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer – för utvalda tjänster kan du förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet.OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Längre konsultuppdrag som CFO hos välkänt varumärke
People of Interim & Finance Sweden AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en erfaren CFO/Ekonomichef med bakgrund inom försäkringsbranschen eller IT-branschen? Vill du vara en del av ett välkänt bolag med starkt varumärke och engagerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker! Om möjligheten Detta är ett längre konsultuppdrag till vår kund och vi söker nu efter en driven och analytisk CFO som kommer att spela en central roll i bolaget ekonomiska strategi och utveckling framåt. Som CFO kommer du att ansvara för att leda och utveckla ekonomiteamet, säkerställa korrekt finansiell rapportering och bidra till bolagets långsiktiga tillväxt. Vi ser att du är en van ledare och beslutsfattare, du är trygg i dig själv och är motiverad att lotsa bolaget genom tider med ett, förvisso tydligt mål men med en stor osäkerhet kring resan till målet. I rollen ingår ett stort mandat och tidigare erfarenheter från förändringsresor är ett klart plus. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Leda och utveckla ekonomiteamet Ansvara för bolagets finansiella rapportering, budgetering och prognoser Utveckla och implementera ekonomiska strategier och processer Säkerställa efterlevnad av relevanta regelverk och standarder Delta i affärsutvecklingsprojekt och stödja övriga verksamhetsområden med finansiell expertis Din profil Vi ser att du som söker detta konsultuppdrag har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har mångårig arbetserfarenhet som CFO, ekonomichef eller liknande roll och goda kunskaper i ekonomiska regelverk och standarder. Vidare har du en stark analytisk förmåga och strategiskt tänkande, en utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda och främst utveckla team. Erfarenhet från försäkringsbranschen och/eller IT-branschen är starkt meriterande. Konsultuppdraget hos vår kund erbjuder en spännande och utmanande roll på ett välkänt bolag. En stor möjlighet att påverka och bidra till bolagets framtida utveckling samt en dynamisk arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor. Frågor? För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected] Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan!   Sökord: cfo, ekonomichef, affärsutveckling, strategi, analys, ledare, försäkring, bank, IT, controller, redovisning

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Enhetschef till två HVB-hem
Omsorgshuset Sunnersta HVB - Hem AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Enhetschef till Odensala HVB och Sunnersta HVB Övergripande information Omsorgshuset i Stockholm AB är en etablerad koncern inom vård och omsorg. Sunnersta HVB och Odensala HVB utgör båda en del av vår organisation. På våra HVB erbjuder vi en positiv och inkluderande miljö till vuxna personer med psykisk sjukdom. Vi har engagerad, erfaren personal med låg personalomsättning. Vi söker nu en kompetent föreståndare för att leda verksamheterna på våra två HVB- hem. Som föreståndare kommer du att ha en nyckelroll i att skapa en trygg och stödjande miljö för våra boende. Odensala HVB har plats för elva klienter och ligger naturskönt mellan Knivsta och Märsta. Sunnersta HVB har plats för tretton klienter och ligger i ett bostadsområde i Uppsala. Som föreståndare är du anställd 50 % på vardera HVB och fördelar din tid där emellan. Du förväntas också åka till huvudkontoret i Älvsjö med jämna mellanrum. Arbetstid är främst kontorstider, men även kvällar och helger kan förekomma. Arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att följa gällande lagar och regler - Du har personalansvar och gör allt för att främja en positiv arbetsmiljö, så att personalen sen kan utföra sitt jobb på bästa sätt. - Du utför kontinuerligt kvalitets- och utvecklingsarbete - Du ansvarar för verksamhetsutvecklingen och utgår från verksamhetens bästa i alla dina beslut. - Du sköter samverkan med olika externa parter och myndigheter för att säkerställa bästa möjliga stöd och vård. - Du är strukturerad och organiserad Krav Socionom med minst 2 års chefserfarenhets och har arbetat på HVB tidigare. Vi ser gärna att du har stått på tillstånd tidigare. Körkort Meriterande Vidareutbildning, tex inom KBT, MI, HR/arbetsmiljöfrågor. Personlighet Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och ett genuint intresse för målgruppen. Du som söker tjänsten är samarbetsvillig, empatisk och lyhörd, med förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du har en bra och tydlig kommunikationsförmåga och kan arbeta i team. Du är även flexibel, lösningsorienterad och prestigelös, så du har inget emot att hoppa in och hjälpa till där du ser att det behövs! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vårt engagemang för att skapa en meningsfull tillvaro för våra klienter på Odensala HVB och Sunnersta HVB.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Rektor Komvux/IM/Gy
Bromölla kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. Vill du vara med och leda utvecklingen av framtidens utbildning? Vi söker nu en driven och nytänkande rektor som vill ta ett helhetsansvar för vår verksamhet inom vuxenutbildning (Komvux), gymnasiet samt introduktionsprogrammet (IM). ARBETSUPPGIFTER Som rektor har du det övergripande ansvaret för pedagogisk ledning, kvalitetsutveckling och personal inom dina verksamhetsområden. Du arbetar nära elever, medarbetare och andra aktörer för att skapa en trygg, inkluderande och resultatinriktad lärmiljö. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla verksamheten i linje med styrdokument och skolans mål. • Personalansvar för lärare och övrig personal • Budget- och resultatansvar • Arbeta aktivt med skolutveckling, elevhälsoarbete och systematiskt kvalitetsarbete. • Säkerställa goda relationer med elever, vårdnadshavare, arbetsliv och vidare studier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har rektorsutbildning eller är villig att genomgå den • Har erfarenhet av ledarskap inom skola, gärna både gymnasie- och vuxenutbildning • Är en tydlig, kommunikativ och inspirerande ledare • Har god förståelse för skolans styrdokument, lagar och förordningar • Är lösningsfokuserad och van vid att leda förändringsarbete Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Introduktionsprogram eller arbete med elever i behov av särskilt stöd. • Vuxenutbildning och samverkan med externa utbildningsanordnare Vi erbjuder: • En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra skillnad • Kompetenta och engagerade kollegor • Möjligheter till professionell utveckling Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vikarierande byråchef
Riksdagens Ombudsmän
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

JO söker en vikarierande byråchef Vi på Riksdagens ombudsmän (JO) söker en kvalificerad jurist med goda chefs- och ledaregenskaper som ska vara vikarierande byråchef vid en av våra tillsynsavdelningar. JO:s uppdrag är att granska att de som utövar offentlig verksamhet efterlever lagar och andra författningar. Tillsynen är särskilt inriktad på att kontrollera att grundlagens krav på opartiskhet och saklighet iakttas liksom att den enskildes grundläggande fri- och rättigheter respekteras. Det främsta syftet med JO:s verksamhet är att främja rättssäkerheten. För mer information om JO, se www.jo.se. Hos oss arbetar cirka 90 personer, varav ca 70 är jurister. Verksamheten är indelad i fyra tillsynsavdelningar, en enhet som stödjer ombudsmännen i uppdraget som nationellt besöksorgan samt en administrativ avdelning. Vid varje tillsynsavdelning finns två eller tre byråchefer med ansvar för sina respektive sakområden, ett tiotal rätts- eller ämnessakkunniga och två sekreterare. Förändringar i byråchefers sakområden kan förekomma. JO söker nu en byråchef som ska ansvara för tillsynsärenden som rör frågor om bl.a. tillämpningen av socialtjänstlagen rörande bl.a. ekonomiskt bistånd och socialtjänstens hantering av ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheter som omfattas är bl.a. kommunernas socialnämnder. Arbetsuppgifter Som byråchef gör du kvalificerade juridiska analyser och bedömningar. Det är byråchefens uppgift att säkerställa den rättsliga och språkliga kvaliteten i de beslutsförslag som lämnas till ombudsmannen. Ditt arbete är av central betydelse för att JO:s beslut ska kunna hålla hög rättslig nivå och ges inom rimlig tid. Dessutom lämnar byråchefen bl.a. förslag på lämpliga initiativ för ombudsmannen och på hur de kan genomföras. Du ansvarar självständigt för ärendena på din byrå, och beslutar själv om utredning av klagomål. I rollen ingår också att, efter delegation, avgöra enklare klagomålsärenden och leda inspektioner. God omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet. Du behöver hålla dig uppdaterad inom de egna sakområdena i fråga om lagstiftning, rättspraxis och myndighetsorganisation, men även allmänt när det gäller grundläggande fri- och rättigheter och allmän förvaltningsrätt. Som byråchef ansvarar du för att styra, leda och följa upp verksamheten på din byrå. I rollen ingår bl.a. att arbetsleda rätts- och ämnessakkunniga och att säkerställa att ärendehandläggningen är korrekt och effektiv. I ditt uppdrag ingår också att aktivt bidra i myndighetsövergripande frågor. Dina kvalifikationer JO söker en dokumenterat skicklig och erfaren jurist som svarar mot högt ställda krav på yrkesskicklighet, analysförmåga, effektivitet och samarbetsförmåga. Du arbetar eller har arbetat som domare, advokat eller åklagare eller med ett lika kvalificerat juridiskt arbete och beslutsfattande som gett motsvarande yrkeserfarenhet och kompetens. Eftersom det är fråga om ett kortare vikariat söker vi dig som har gedigen erfarenhet av tillsynsverksamhet, helst inom aktuellt område. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Du är noggrann, tar stort eget ansvar, ser helheten och har ett mycket gott omdöme. Fördjupade kunskaper i förvaltningsrätt och inom de aktuella rättsområdena är meriterande. Hos JO tillämpar vi tillitsbaserat ledarskap. Som byråchef ska du alltså ha ett engagerat ledarskap. I detta ligger bl.a. att leda och motivera medarbetarna genom tydlig kommunikation. En byråchef ska ha förmåga att upprätthålla ett gott och öppet arbetsklimat som främjar delaktighet och trivsel på arbetsplatsen. I uppdraget ingår att säkerställa att arbetet bedrivs på ett sådant sätt att myndighetens verksamhetsmål kan uppnås. Du ska ha förmåga att se till hela myndighetens bästa, driva arbetet framåt och anpassa verksamheten efter nya förutsättningar. Vi kommer också att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Anställningen är ett vikariat med tillträde snarast och med förväntat slutdatum den 28 februari 2026. Förlängning kan bli aktuellt. Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att vi kommer att göra en säkerhetsprövning. JO:s lokaler är centralt belägna vid Kungsträdgården i Stockholm. JO vill kunna erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. När verksamheten tillåter ges möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan. Upplysning om tjänsten lämnas av den som under annonstiden tjänstgör som kanslichef. Fackliga företrädare är för Saco-S Reb Kerstinsdotter och för ST Lucie Andersson (båda t.o.m. den 11 juli). Samtliga nås på tel. 08-786 51 00. Skriftlig ansökan med meritförteckning och ett personligt brev där du motiverar varför du söker tjänsten och beskriver hur du motsvarar efterfrågade kompetens ska ha kommit in till JO senast den senast den 20 juli 2025. Adressen är Riksdagens ombudsmän (JO), Box 163 27, 103 26 Stockholm eller [email protected]. Till ansökan bör du bifoga de handlingar som åberopas. Märk din ansökan med diarienummer ”ADM 273–2025”. På vår webbplats www.jo.se finns information om hur vi behandlar person-uppgifter. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Driftchef till Axcell Fastighetspartner i Malmö/Södra skåne!
Axcell Fastighetspartner AB
Fastighets- och förvaltningschefer

PropTech Energy är en koncern med fem innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner, P2 Energi, Alova och Inflo Ventilationsservice. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov. Vi finns på drygt 30-tal platser i landet och har totalt cirka 500 medarbetare. Är du en engagerad och strukturerad ledare som brinner för att motivera och utveckla team? Då kan du vara den vi söker! Axcell Fastighetspartner söker en driftchef till vårt team i Malmö. Du blir en del av ett sammansvetsat gäng med fem driftchefer i Skåne som tillsammans leder och fördelar arbetet för driftledare, fastighetstekniker och fastighetsskötare. Tjänsten utgår från Malmö och har fokus på den södra delen av Skåne, där du får en viktig roll i att utveckla både medarbetare, kundrelationer och vår affär. Vi söker dig med ett tydligt och närvarande ledarskap, en stark ansvarskänsla och förmåga att bygga goda relationer. Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig! "Mitt namn är Fredrik Svensson och jag arbetar som Verksamhetschef på Axcell Fastighetspartner i Skåne. Jag är en tydlig, närvarande och kommunikativ chef. Jag deltar i den dagliga driften på både hög och låg nivå utan att detaljstyra. I vår grupp tar vi många gemensamma beslut där vi utgår från både gruppens och individens behov och önskemål samtidigt som vi strävar mot för avdelningen uppsatta mål." - Fredrik Svensson, Verksamhetschef Axcell Fastighetspartner erbjuder allt från enskilda punktinsatser till heltäckande förvaltningslösningar. I företaget finns en gedigen erfarenhet av fastighetsskötsel, fastighetsteknik, administrativ förvaltning och fastighetsutveckling. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Vår ambition är att både företaget och våra medarbetare ska växa och utvecklas. Axcell har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Axcell är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas. Arbetsuppgifter Som driftchef på Axcell ansvarar du för avtalsstyrd fastighetsdrift med fokus på teknik, klimat, projekt, upphandling och uppföljning. Du leder ett team av fastighetstekniker och skötare och ansvarar för operativ arbetsledning, inklusive tidrapportering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljö. Rollen innebär varierade arbetsdagar med både fältarbete och planering, där du är en nyckelperson mellan kund, team och administration. Du arbetar affärsmässigt med att utveckla kundrelationer, hantera avtal och driva merförsäljning. Vi söker dig med några års erfarenhet av ledarskap inom fastighetsdrift och ett starkt engagemang för både människor och teknik. Inom din arbetsgrupp ansvarar du bland annat för: • Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande (samarbetsavtal) och löpande uppdrag. Inom detta ingår även att lämna anbud och offerter. • Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen. • Ansvar för beläggningsrapporter för arbetsgruppen. • Det övergripande ekonomiska ansvaret för arbetsgruppen. • Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder • Ansvarig för resurstillgång t.ex. rekryteringar inom din serviceavdelning. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Gymnasial utbildning • Arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen • Arbetslivserfarenhet inom ledarskap • God systemvana • Goda kunskaper i Office • B-körkort • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet av fastighetsteknik Du är en driven och ambitiös ledare som motiverar ditt team att arbeta mot gemensamma mål. Med din förmåga att se helheten planerar och organiserar du arbetet effektivt. Du skapar långsiktiga relationer med kunder och bidrar till en positiv arbetsmiljö internt. Med ett kreativt tänk och ett starkt intresse för utveckling och förbättring driver du verksamheten framåt. Social hållbarhet Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Som arbetsgivare har vi ett stort ansvar och en möjlighet att kunna påverka våra medarbetares vardag. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör! Vi gör det vi säger och håller vad vi lovar! Läs mer om hur det är att jobba hos oss HÄR. Övrig information • Start: Enligt överenskommelse • Lön: Enligt överenskommelse • Plats: Malmö / Södra Skåne • Omfattning: Heltid • Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00 Ansökan Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Svensson, [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-08-18 Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025