På Securitas Technology drivs vi av viljan att skapa trygghet – med hjälp av den senaste tekniken och genom människorna bakom den. Med över 70 års erfarenhet och en ledande position på marknaden är vi en av de största aktörerna inom säkerhetsteknik – både i Sverige och globalt. Som medarbetare hos oss får du utvecklas tillsammans med engagerade kollegor och vara en del av lösningar som verkligen gör skillnad. Har du erfarenhet inom säkerhetsområdet och vill utvecklas i rollen som Biträdande Säkerhetsskyddschef/Säkerhetschef? Vi söker nu dig som vill spela en nyckelroll i att förbättra och stärka vår säkerhetsfunktion. I denna breda och varierande roll kommer du att arbeta både högt och lågt, strategiskt och operativt, för att säkerställa att vår organisation ligger i framkant inom säkerhetsskydd. Är du en driven och pålitlig person med stort engagemang och vilja att ta ansvar? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! OM ROLLEN I den här rollen kommer du att vara en viktig stöttepelare för vår säkerhetsskyddschef tillika säkerhetschef, och bidra till att både utveckla långsiktiga strategier såväl som hantera det dagliga arbetet inom säkerhetsområdet. Du blir en del av ett litet tight team som förutom dig och säkerhetschefen även består av två säkerhetskoordinatorer. För att komplettera teamet ser vi gärna att du tar mer ansvar för samt brinner lite extra för fysisk säkerhet samt informationssäkerhet. Ditt uppdrag – i korthet: • Utveckla och förbättra vårt säkerhetsarbete – både på strategisk nivå genom att sätta långsiktiga planer och strategier, samt operativt genom att hantera den dagliga driften och incidenter. • Genomföra djupgående riskanalyser och säkerhetsbedömningar, identifiera svagheter och skapa åtgärdsplaner. • Utveckla arbetet inom informationssäkerhet och fysisk säkerhet. • Utföra säkerhetsprövningsintervjuer. • Utbilda och engagera kollegor i säkerhetsfrågor och säkerhetsskydd, bygga säkerhetskultur och öka medvetenheten i organisationen, samt samverka med myndigheter. • Säkerställa efterlevnad av lagar, regelverk och interna policys. OM DIG För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom säkerhetsområdet – gärna med fokus på fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. Men det viktigaste är att du har nyfikenhet och vilja att fortsätta utvecklas. Mer konkret ser vi gärna att du har: • Goda kunskaper inom fysisk säkerhet och informationssäkerhet. • Grundläggande kunskaper inom säkerhetsskydd och personalsäkerhet. • Djup kunskap om säkerhetsmetoder, riskhantering och säkerhetslagstiftning samt förmåga att omsätta dessa i praktiken. • Relevant akademisk utbildning inom säkerhetsskydd, riskhantering eller säkerhet, alternativt erhållit motsvarande kompetens genom väl meriterat praktisk arbete kombinerad med teoretiska utbildningar/kurser. Certifieringar/diplomeringar inom risk- och säkerhetsområdet är meriterande. Vi ser att det är meriterande om du har: • Erfarenhet av krishantering och kontinuitetsplanering. • Fördjupad kunskap inom fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. • God förståelse för dataskydds- och integritetsfrågor samt compliance-regler inom säkerhetsområdet. • Tidigare erfarenhet i en ledande befattning och goda ledaregenskaper. Som person: Vi tror att du som söker trivs med ett brett ansvarsområde, är stresstålig och drivs av att skapa trygghet och struktur i en dynamisk miljö. Vidare är du handlingskraftig, leveranssäker och motiveras av att driva förändring. Du trivs med att ta ansvar och ta dig an ledarrollen när det behövs. Vi tror även att du känner igen dig i nedan: • Strukturerad med god prioriteringsförmåga. • Lösningsorienterad, analytisk och hög strategisk förmåga. • Förmåga att bygga relationer med såväl interna som externa samarbetspartners. • Hög personlig mognad, stark integritet och mycket god kommunikationsförmåga. Därför ska du välja oss: • Du får vara med och bidra till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen. • Du får möjlighet till stort ansvar och utvecklas i rollen på ett ledande säkerhetsbolag. • Du erbjuds en trygg anställning, med kollektivavtal, tjänstepension och förmåner. • Du erbjuds frihet under ansvar och möjligheter till hybridarbete. ANSÖKAN Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte utan skicka in din ansökan redan nu! För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen. Du blir stationerad på vårt kontor i Stockholm. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Emilie Backlund på [email protected], samt rekryteringsansvarig, Sara Andersson på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! #LI-DNI
Vill du göra verklig skillnad i människors liv och leda ett engagerat team inom behandlingsvård? Om jobbet Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag Att vara enhetschef (likställt föreståndare) på Samskapa kan beskrivas som att du driver ett ”litet företag i företaget”. Du säkerställer att arbetet med ungdomen bedrivs i enlighet med lagar och krav. Med stöd av befintlig struktur och kultur, samt stöd av ett företagsövergripande utvecklingsteam får du förtroende och handlingsfrihet att utföra ditt uppdrag i enlighet med Samskapas kontext och koncept, som du applicerar i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med kreativa och lösningsfokuserade medarbetare i en omsorgsmiljö som präglas av en stark tro på människors inneboende resurser. Vi ser fram emot att uppmuntra och ta vara på dig och dina idéer i det dagliga arbetet. Som föreståndare kommer du att ansvara för att planera, samordna, utveckla, följa upp och leda med huvudfokus på ”de fyra resorna” Ungdomsresan – att stödja ungdomen FRÅN innan denne flyttar in, TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg i sin utveckling (nästa insats eller hem). Medarbetareresan – från rekrytering (med stöd från HR), genom introduktion, tillsvidareanställning och eventuellt in i avtackning. Kundresan – FRÅN placeringsförfrågan TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg. Förbättringsresan - FRÅN nuläget TILL önskat läge när det gäller samtliga processer i verksamheten. En viktig kulturell princip på Samskapa och i ungdomsresan är att vi är uthålliga och att vi står kvar. Vi är övertygade om att det är en avgörande faktor för att lyckas, vilket vi anser är vårt professionella ansvar. Krav Socionomutbildning som omfattar 3 år eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter från IVO Behörig att kunna stå på tillstånd hos IVO Minst 2 års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom barn och ungdom Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personal-, kvalitets-, behandlings- och ekonomiansvar Kunskap om lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet Goda kunskaper inom NPF och psykiatriska diagnoser Trygghet i skriftlig och muntlig framställan B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete/varit föreståndare på HVB-hem Ledarskapsutbildning Kvalitetsrelaterad utbildning/erfarenhet Erfarenhet och/eller utbildning inom Lågaffektivt bemötande (LAB), KBT, MI NPF-utbildningar Steg 1 utbildning Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt engagemang för socialt arbete och är en självgående ledare. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och i tätt samarbete med dina behandlingspedagoger. Vidare så har du ett strukturerat, mål- och kvalitetsinriktat förhållningssätt och du uppskattar förändring och utvecklingsarbete. Du är stresstålig och flexibel och vi tror att du med prestigelöshet och kommunikation skapar delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Engagerade kollegor att samarbeta med Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten Omfattning: Heltid Placering: Kristianstad/Tollarp Arbetstid: Förtroendetid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Information om rekryteringsprocessen I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget (gärna digitalt om du har en digital brevlåda). Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Serwent är ett ledande företag inom den samhällskritiska vatten- och avloppsbranschen och befinner sig i stark tillväxt. Nu söker vi en erfaren och engagerad HR & Qhse Manager Sweden till vårt svenska team. Du blir en nyckelperson i både HR- och KMA-arbetet, ingår i ledningsgruppen och får personalansvar. Du samarbetar nära med våra befintliga specialister – en HR Business Partner, en HR-administratör och en KMA-specialist. Företagskulturen präglas av högt i tak, entreprenörsanda och en öppenhet för nya idéer. Här får du påverka, göra skillnad och utvecklas. Som HR- och KMA-ansvarig i Sverige ingår du även i vårt nordiska HR- och HSE-nätverk tillsammans med kollegor från Norge och Danmark. Rollen har ett tydligt nationellt fokus men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CHRO. Start omgående – urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden HR-stöd till chefer: Coachning, rådgivning och utbildning i HR-frågor samt stöd i HR-processer och arbetsrätt. Arbetsrätt och fackliga relationer: Hantera arbetsrättsliga frågor, avtalstolkning, förhandlingar och facklig samverkan. Arbetsmiljö och hälsa: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt arbeta förebyggande med hälsa och sjukfrånvaro. HR-administration: Säkerställa korrekt HR-data, löner, anställningsavtal och pensionsfrågor. Strategiskt HR-arbete: Implementera HR-policys, driva mångfaldsarbete, uppföljning av medarbetarundersökningar, succession, statistik och ledarskapsutveckling. Delta i nordiska HR-projekt. Rekrytering: Ansvara för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och stöd till chefer. KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö): Säkerställa att KMA-arbetet följs, utveckla ledningssystem, stötta i ISO- och lagkrav samt driva hållbarhetsinitiativ i samverkan med KMA-specialist. Kvalifikationer – Mer om dig som söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och trivs i en bred roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö, juridik, eller motsvarande Minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en ledande roll Erfarenhet av KMA-ansvar eller nära samarbete med KMA-funktion God kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning Vana att arbeta med HR-system och Officepaketet B-körkort (resor mellan kontor förekommer) Personliga egenskaper Du är trygg, lyhörd och tydlig. Du trivs i en bred roll där du växlar mellan strategi och operativt genomförande. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du driver förändring med energi och professionalism – alltid med människan och hållbarhet i fokus. Hos Serwent värderas engagemang och öppenhet högt – vi söker dig som vill vara nära verksamheten, bygga relationer och bidra med idéer även inom ramarna för globala riktlinjer. Placering är med fördel i Stockholm, men samarbete sker även med kollegor i Uppsala. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent, med 6 mån inledande provanställning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 7-16, med flexibilitet. Du kommer att utgå från kontoret i Rotebro eller Uppsala med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start så snart som möjligt! Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Projektchef till Gnesta Bergbyggare i Stockholm Vill du leda spännande anläggningsprojekt och jobba nära både beställare och platsledning? Gnesta Bergbyggare växer och söker nu en trygg projektchef som vill vara med på resan framåt. Ditt uppdrag Hos Gnesta Bergbyggare får du driva tunga projekt där teknik, säkerhet och noggrannhet står i centrum. Som projektchef leder du hela processen från första kalkyl till färdig leverans med fullt ansvar för personal, kundrelationer och resultat. Du planerar och leder entreprenader inom bergsprängning, borrning, injektering och markarbete, ofta i komplexa miljöer där erfarenhet och beslutsamhet gör skillnad. I nära dialog med våra beställare – från stora till små – ser du till att vi levererar det vi lovar: kvalitet, punktlighet och precision. Du får stort handlingsutrymme, korta beslutsvägar och ett team som vet vad det innebär att leverera. I ditt ansvar ingår att:Driva och följa upp projekt mot mål för tid, budget och kvalitet Leda arbetslag och samordna underentreprenörer på plats Vara kundens huvudkontakt under projektets gång Upprätta och förhandla avtal samt hantera ekonomiska uppföljningar Optimera resurser som maskinpark, utrustning och verkstadsstöd Säkerställa att arbetsmiljö och säkerhet alltid har högsta prioritet Vem vi söker Vi söker dig som är trygg i rollen som projektchef inom mark- eller anläggning och som gillar att ta ansvar. Du har ett tydligt ledarskap, skapar struktur och gillar att bygga goda relationer både internt och externt. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ, men där laget alltid går först. Du är lösningsorienterad, har en god affärsförståelse och gillar att få saker att hända. Har du dessutom erfarenhet från bergarbeten är det ett stort plus, men inget krav. Kvalifikationer Minst 10 års erfarenhet från produktion i rollen som platschef eller projektchef Erfarenhet av att leda personal och skapa fungerande team Erfarenhet av produktion inom mark och berg Van att hantera avtal, kontrakt och förhandlingar Erfarenhet av att ta fullt ekonomiskt ansvar i projekt Goda kunskaper i ekonomi kopplat till entreprenad God förhandlingsvana och trygg i kontraktshantering B-körkort Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av maskinpark och verkstadsdrift. Kontakt och ansökan Rekryteringen hanteras av Isaksson Rekrytering för Gnesta Bergbyggares räkning. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Bessing på 073‑626 47 50 eller via e-post: [email protected]. Skicka in din ansökan via vår hemsida – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Boxes & Labels erbjuder tjänster och helhetslösningar och inom förpackning och etikettering till en rad olika branscher. Vi har en modern maskinpark och engagerade medarbetare. Vill du vara med och lyfta vår produktion till nästa nivå? Om Rollen Som produktionschef hos oss blir ditt uppdrag att leda och vidareutveckla produktionen, ledare och medarbetare. Vi har gjort ett antal nya investeringar i maskinparken senaste tiden och här kommer du spela en nyckelroll att tillsammans med Teknik- och utvecklingsansvarig optimera flöden, struktur och arbetssätt. Allt för att skapa förutsättningar för en effektiv fabrik med engagerade medarbetare. Du är en naturlig medlem i ledningsgruppen där du förväntas bidra till hela verksamhetens strategi- och utvecklingsarbete Uppdraget kommer bland annat innebära att: Leda och driva produktionen inklusive medarbetare och ledare. Driva och följa upp produktionens produktivitet, effektivitet och lönsamhet, inklusive analys av nyckeltal och mål. Utveckla produktionen och tillhörande processer med ständiga förbättringar. Motivera, coacha, stötta och utveckla ledare och genom dem, medarbetare. Säkerställa efterlevnad av kvalitets- och ledningssystem, ISO 9001 och 14001 Säkerställa och arbeta proaktivt med arbetsmiljöarbetet Du rapporterar till VD. Arbetsplatsen är på vår nyligen utökade fabrik i Olsfors. Produktionen består av dryga 35 medarbetare och ledare. Din profil Vi är extra intresserade av en engagerad ledare med bred erfarenhet inom produktion och ledarskap. Har du en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande är det en fördel men inget krav. Vi söker dig med kunskap inom produktionsekonomi och vana vid att utvärdera samt ta fram nya nyckeltal. Du har med gott resultat drivit olika typer av förändrings- och eller teknikutvecklingsprojekt och är van att hantera lite större flöden i en produktion. Om du har erfarenhet av förbättringsarbete som Six Sigma, Lean eller 5S är det starkt meriterande. Hög kompetens inom affärssystem och att du hanterar såväl svensks som engelska är mycket viktigt. Vi värdesätter ett ledarskap som präglas av ett genuint intresse för att utveckla medarbetare och ledare. Med en förbättringsorienterad inställning och inkluderande approach kommer du nå framgång tillsammans med oss. Du bör vara kommunikativ med tekniskt intresse samt ha erfarenhet av att analysera och sätta nya strukturer, flöden och processer i en produktion. Vi erbjuder Hos oss på Boxes & Labels får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Här kan du sätta din egen prägel på uppdraget, utifrån verksamhetens behov och mål som du både är med och utformar och implementerar. Vi har en platt organisation med snabba beslutsvägar och en arbetsplats full av ambition och vilja, där både medarbetare och ledare trivs. Potentialen är stor, och vi ser fram emot att bygga framtidens produktion tillsammans med dig. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan som senast den 13/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling till dig komma att ske först från v33 och framåt. Om Boxes & LabelsAB Boxes & Labels är ett ägarlett bolag som drivs av tillväxt & utveckling. Bakom bolaget står två entreprenörer som har en lång framgångsrik bakgrund samt ett starkt partnerbolag. Du hittar vår fabrik i fräscha lokaler i Olsfors. Boxes & Labels har drygt 60 medarbetare och omsätter 180msek. läs mer på Läs mer om Boxes & Labels
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Är du intresserad av att bli enhetschef för Enheten för suicidutredningar? I den här rollen kommer du att skapa förutsättningar för kommande verksamhet inom Avdelningen för livsvillkor och levnadsvanor. Har du erfarenhet av att arbeta med och leda suicidpreventivt arbete på nationell nivå? Då har vi det spännande uppdraget för dig! Vad ska du jobba med? Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med att bygga upp och förvalta arbetet med suicidutredningar. Enhetschefen ansvarar bland annat för planering, genomförande och uppföljning av enhetens arbetsuppgifter men också för att skapa arbetssätt som främjar kontinuerlig utveckling och förbättring av verksamheten. Hen leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt och skapar vidare förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja ett gott medarbetarskap samt inspirera och motivera till utveckling. Enhetschefen leder verksamheten med fokus på att skapa ett resultat som är till nytta för verksamhetsområdets målgrupper samt företräder myndigheter i sakfrågan externt. Inledningsvis kommer enheten vara under uppbyggande då det är ny verksamhet som ska komma på plats. Fokus kommer därmed inledningsvis vara att skapa förutsättningar för kommande verksamhet. Hen ansvarar även tillsammans med övriga chefer för att främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom område relevant för enhetens och avdelningens ansvarsområde och uppdrag. • Erfarenhet av att ha jobbat med och arbetslett suicidpreventivt arbete på nationell nivå. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper, vilket bland annat innebär att du är beslutsmässig, strategisk och har god förmåga att prioritera. • Erfarenhet från kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor. • Erfarenhet av arbete på myndighet och god kännedom om myndighetsarbete genom till ansvar för handläggning av remisser, regeringsuppdrag eller liknande. • Erfarenhet av att ha utvecklat ny verksamhet inklusive bedömt behov av resurser. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av att har lett eller jobbat med förebyggande och främjande arbete kopplat till psykisk hälsa. • Erfarenhet av arbete utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av strategiskt arbete för att skapa målgruppsnytta i suicidpreventiv verksamhet. Vad gör enheten? Enheten för suicidutredningar kommer från och med den 1 juni 2026 att genomföra utredningar enligt kommande lagstiftning om utredningar för att förebygga suicid. Enheten kommer att genomföra djupgående utredningar av ett urval av suicid inom en viss tematik och samtliga fall av suicid bland barn med syftet att stärka det preventiva arbetet för att minska antalet suicid. Utredarna vid enheten förväntas samarbeta med övriga anställda inom Folkhälsomyndigheten, särskilt enheten för psykisk hälsa och suicidprevention. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Josefin Jonsson, telefon 010- 205 20 33. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-02 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02690-2025-2.1.1
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Är du intresserad av att bli enhetschef för Enheten för suicidutredningar? I den här rollen kommer du att skapa förutsättningar för kommande verksamhet inom Avdelningen för livsvillkor och levnadsvanor. Har du erfarenhet av att arbeta med och leda suicidpreventivt arbete på nationell nivå? Då har vi det spännande uppdraget för dig! Vad ska du jobba med? Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med att bygga upp och förvalta arbetet med suicidutredningar. Enhetschefen ansvarar bland annat för planering, genomförande och uppföljning av enhetens arbetsuppgifter men också för att skapa arbetssätt som främjar kontinuerlig utveckling och förbättring av verksamheten. Hen leder utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt och skapar vidare förutsättningar för medarbetare på enheten att göra ett bra arbete genom att främja ett gott medarbetarskap samt inspirera och motivera till utveckling. Enhetschefen leder verksamheten med fokus på att skapa ett resultat som är till nytta för verksamhetsområdets målgrupper samt företräder myndigheter i sakfrågan externt. Inledningsvis kommer enheten vara under uppbyggande då det är ny verksamhet som ska komma på plats. Fokus kommer därmed inledningsvis vara att skapa förutsättningar för kommande verksamhet. Hen ansvarar även tillsammans med övriga chefer för att främja utveckling av hela verksamheten för att möta omvärldens behov och myndighetens uppdrag. Som enhetschef ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom område relevant för enhetens och avdelningens ansvarsområde och uppdrag. • Erfarenhet av att ha jobbat med och arbetslett suicidpreventivt arbete på nationell nivå. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper, vilket bland annat innebär att du är beslutsmässig, strategisk och har god förmåga att prioritera. • Erfarenhet från kvalificerat utredningsarbete inom offentlig sektor. • Erfarenhet av arbete på myndighet och god kännedom om myndighetsarbete genom till ansvar för handläggning av remisser, regeringsuppdrag eller liknande. • Erfarenhet av att ha utvecklat ny verksamhet inklusive bedömt behov av resurser. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av att har lett eller jobbat med förebyggande och främjande arbete kopplat till psykisk hälsa. • Erfarenhet av arbete utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av strategiskt arbete för att skapa målgruppsnytta i suicidpreventiv verksamhet. Vad gör enheten? Enheten för suicidutredningar kommer från och med den 1 juni 2026 att genomföra utredningar enligt kommande lagstiftning om utredningar för att förebygga suicid. Enheten kommer att genomföra djupgående utredningar av ett urval av suicid inom en viss tematik och samtliga fall av suicid bland barn med syftet att stärka det preventiva arbetet för att minska antalet suicid. Utredarna vid enheten förväntas samarbeta med övriga anställda inom Folkhälsomyndigheten, särskilt enheten för psykisk hälsa och suicidprevention. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är ett vikariat på heltid från och med 2025-09-01, tills dess att en ordinarie enhetschef träder i tjänst, dock längst till och med 2026-02-28. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Josefin Jonsson, telefon 010- 205 20 33. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-02 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02690-2025-2.1.1
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
RA Hospitality förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Med över 25 år i branschen och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för hotell- och restaurangbranschen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare? Vill du ha en fot kvar i branschen men samtidigt prova en kontorstjänst? Då har vi tjänsten för dig! Till vårt växande kontor i Stockholm söker vi nu ytterligare en Personalansvarig som vill vara med och fortsätta att utveckla vår matsal- och receptionsavdelning. Hos oss kommer du att arbeta med rekrytering och uthyrning av allt från restaurangbiträden och receptionister till servitörer och hovmästare. Vi bemannar och rekryterar personal till stora hotellkedjor, företagsrestauranger, banketter, galamiddagar och à la carte krogar m.m. En vanlig dag på kontoret innefattar t.ex. intervjuer och anställningar av nya medarbetare, schemaläggning, daglig bemanning, nära kontakt med våra kunder och annan personaladministration. I tjänsten ingår även försäljning, möten, utbildningar och uppföljningar. Du kommer även få vara med ute och säkerställa driften på stora och spännande kundevents! RA Hospitalitys målsättning är att våra kunder och medarbetare alltid ska vara nöjda med de tjänster vi utför och med oss som serviceföretag. Arbetet ställer därför mycket höga krav på din sociala förmåga då möten och samtal med kunder och medarbetare sker på daglig basis. Vi lägger stor vikt vid byggandet av relationer både med vår personal och med våra kunder. Vem är du? En naturlig ledare som har lätt för att bygga relationer Gillar att arbeta med människor från jordens alla hörn En problemlösare som ser möjligheter Prestigelös teamspelare som kan hugga in där det behövs God känsla för detaljer, ordning och reda och noggrannhet En person som gillar högt tempo med varierande arbetsdagar Trygg och diplomatisk Du har sedan tidigare: Arbetat som Restaurangchef, F&B Manager eller liknande Ett brett kontaktnät inom Stockholms restaurangvärld Gärna erfarenhet av stora banketter och event Gärna erfarenhet av att ansvara och leda stora personalgrupper God insikt i såväl schemaläggning som personalhantering God ekonomisk förståelse och erfarenhet av resultat- och budgetansvar Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska B-körkort Vad får du hos oss Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Bli en del av ett sammansvetsat team på kontoret där alla hjälps åt och har en "ingenting är omöjligt" -inställning Möjlighet att bygga upp och sätta sin egen prägel på avdelningen Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Utbildning inom bl.a. arbetsrätt och kollektivavtal Ett nyrenoverat fräscht kontor med gym för arbetande i huset Detta är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning, heltid, lön enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med någon eller några kvällar i veckan beroende på bokningar och säsong. Vi hoppas på att kunna välkomna en ny kollega hos oss under mitten av augusti så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer