Elgiganten söker en varuhuschef till Borlänge - är du vår nästa ledare?
Elgiganten AB
Chefer inom handel

Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder.   Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare.  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna.  • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner  • visar engagemang och uthållighet  • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad  • har god kommunikation och är tydlig  • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten

22 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Säljchef
Jobbplats Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om BraElpris: Bra Elpris Grundades 2022 med ambitionen att minska våra kunders elkostnader. Vår affärsidé är att representera våra kunder i förhandlingen mot elbolagen för att säkerställa att våra kunder alltid får det billigaste elavtalet. Med vidare förvaltning av avtalen säkerställer vi även att kunden får fortsatt bra avtal i framtiden. Med hjälp av våra duktiga förvaltare kan vi också skräddarsy ett avtal som passar för varje kund. Om tjänsten: Vi söker nu en säljchef som vill vara med och bygga upp vår säljavdelning. Du kommer ansvara för den dagliga försäljningen, rekrytering, budget, och allt personalansvar. Du kommer erbjudas en generös ersättning på hela bolagets försäljning och för den med abition finns även möjlighet till delägarskap. Till en början kommer du även att ha en del egen försäljning som kommer att övergå till enbart drift, budget och personalansvar. Vad vi söker: Vi söker dig som har arbetat med försäljning sedan tidigare. Du är van att arbeta med telefonen som redskap och har lätt för att prata med människor. Om du har tidigare erfarenhet av försäljning av el eller liknande produkt är det ett stort plus. Vi ser att du har flera års erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Du har ett naturligt och positivt sätt att bemöta andra människor och gillar att prata i telefon med nya människor. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsplats, med god gemenskap och högt i tak. (både på arbetsplatsen och i organisationen) Du erhåller en fast lön samt generös provision utan tak. Du erhåller kontinuerlig utbildning i både försäljning och produkt. Låter detta intressant för dig så spara inte på din ansökan. Vår rekrytering sker löpande, välkommen in med din ansökan. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Niklas Wennerberg [email protected]

22 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Teamchef fastighet och förråd
Halmstads Energi och Miljö AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Vill du vara med och leda och utveckla en verksamhet som spelar en avgörande roll för både funktion och framtid? Vi söker nu en engagerad och strategisk teamchef fastighet och förråd till HEM. Här får du chansen att arbeta i en bred och operativ ledarroll där du är med och formar effektiva processer, driver förbättringar och säkerställer hållbar drift – både idag och för framtiden. OM ROLLEN Som teamchef för fastighet och förråd har du ett helhetsansvar för daglig drift, långsiktig planering och utveckling av både personal och verksamhet. Du leder ett team med kompetenta medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och i linje med våra värderingar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och följa upp drift, underhåll och utveckling av fastigheter och förråd • Driva bygg- och renoveringsprojekt samt investeringar inom fastighetsområdet • Ha budget- och personalansvar, inklusive arbetsmiljö och kompetensutveckling • Säkerställa att verksamheten uppfyller gällande lagkrav, interna riktlinjer och miljömål • Utveckla processer, digitala systemstöd och arbeta med uppföljning av nyckeltal DIN PROFIL Vi söker dig som är en trygg och engagerad ledare med en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har god struktur och trivs med att ta ansvar. Din kommunikativa förmåga och ditt strategiska tänk gör att du skapar tydlighet, samsyn och framdrift i organisationen. Du har ett tekniskt intresse, du behöver inte vara expert men är nyfiken och noggrann. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fastighet/fastighetsteknik eller projektledning • Erfarenhet av fastighetsförvaltning, underhållssystem och byggrelaterade projekt • B-körkort  Meriterande • Erfarenhet av SCADA/styr- och övervakningssystem • Erfarenhet av Maintmaster eller liknande underhållssystem • Erfarenhet av lagerarbete inom industriell verksamhet • Erfarenhet av att skapa beskrivningar i olika bygg- och driftprojekt Vill du ha ett jobb med variation, stort ansvar och möjlighet att göra verklig skillnad? Då kan detta vara din nästa utmaning! Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. ANSÖKAN Varmt välkommen att ansöka om tjänsten! Sista ansökningsdag 2025-07-27. Om du har frågor finns rekryterande chef tillgänglig t o m 24 juni samt fr o m 24 juli. På HEM är medarbetarna verkligen nöjda. I vår senaste medarbetarundersökning undersökte vi bland annat vårt eNPS, alltså Employee Net Promotor Score. eNPS är ett vanligt sätt att mäta företagets medarbetarnöjdhet, hur medarbetarna uppfattar sin arbetsgivare och hur troligt det är att de skulle rekommendera företaget som arbetsplats. HEMs score landade på 23, på en skala där 0 – 20 är bra och 20 – 50 är mycket bra, ett resultat vi är väldigt stolta och glada över. Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag samt 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler på Flygstaden och erbjuder massage och anordnar träningspass på arbetstid. Du har även möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. På HEM har vi dessutom möjlighet att erbjuda mer förmånliga pensionsavtal än många andra arbetsgivare.

22 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Verksamhetschef i Göteborg
Hirely AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum för sällsynta diagnoser. Vi bedriver verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ligger naturskönt på Lilla Amundön, 1,5 mil söder om Göteborg och ägs av Ågrenska stiftelsen, som är en organisation utan vinstintresse. Ågrenska bedriver korttidsvistelser och daglig verksamhet, familjeverksamhet, vuxenverksamhet, personlig assistans, familjestöd samt kurser och utbildningar. Vill du vara med och göra verklig skillnad? Tillit, kompetens, samarbete och samhällsansvar är våra värdeord och något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vi söker dig som med stort engagemang och driv vill spela en central roll i att fortsätta utveckla vår fantastiska assistansverksamhet med utgångspunkt i våra värdeord. Om uppdraget I rollen som verksamhetschef för Personlig assistans har du det yttersta ansvaret för att säkerställa att vi levererar tjänster av högsta kvalitet i enlighet med Ågrenskas mål och värdegrund. Du ansvarar för verksamhet, personal och budget och du leder genom fem enhetschefer. Du har ett stort utrymme för egna beslut och du arbetar med planering och uppföljning av verksamheten i enlighet med interna och externa krav. Ledarskapet är en mycket viktig del i arbetet och genom ett närvarande och lyhört ledarskap utvecklar och vårdar du relationer internt och även externt såsom närstående, myndigheter samt potentiella nya kunder. Som verksamhetschef är du verksamhetsansvarig hos IVO och i rollen ingår även att säkerställa att gällande lagstiftning efterlevs. Tillsammans med ledningsgruppen driver du strategisk utveckling i linje med Ågrenskas mål och värdegrund och du rapporterar till VD. Huvudsakliga ansvarsområden Strategisk ledning, utveckling och måluppföljning av verksamheten Personalansvar och arbetsmiljöansvar för hela verksamhetsområdet Budget-, resurs- och avtalsansvar Leda utvecklings- och förändringsarbete samt kvalitetssäkring Företräda Ågrenska i externa samarbeten och partnerskap, och bygga starka relationer med externa aktörer som kommuner och myndigheter såväl som privata aktörer. Vi söker dig som har Relevant akademisk utbildning, till exempel inom socialt arbete, hälso- och sjukvård, offentlig förvaltning, beteendevetenskap eller liknande Erfarenhet från personlig assistans, vård, omsorg, LSS eller annan lagstyrd verksamhet. Mycket god chefs- och ledarerfarenhet inom LSS, inklusive att ha lett andra chefer. En stark analytisk kapacitet samt beprövad förmåga att hantera ekonomistyrning, förändringsledning och verksamhetsutveckling Vana att samverka med kommuner, regioner och andra myndigheter God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Svenskt körkort Hos oss på Ågrenska händer det mycket, vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där du som verksamhetschef får en nyckelroll i att utveckla både verksamhet och arbetssätt. Det kräver att du är självgående, har ett starkt driv och trivs i en miljö där allt ännu inte är färdigbyggt. Du är en trygg och tydlig ledare med god kommunikativ förmåga och lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du bygger hållbara samarbeten och leder ditt team med engagemang, tillit och tydlig riktning mot gemensamma mål. I pressade situationer är du en stabil kraft som ser helheten och gör kloka prioriteringar. Med ett strategiskt helhetsperspektiv driver du förbättringsarbete som stärker verksamheten på både kort och lång sikt. Meriterande Kunskap om affärsutveckling Erfarenhet av myndighetsutövning eller juridik Intresse för AI och digital utveckling God kännedom om arbetsrätt och lagstiftning relaterad till tjänsten Vi erbjuder En meningsfull roll i en unik organisation där vi gör skillnad i människors liv – varje dag! Stor möjlighet att forma och utveckla en verksamhet där både brukare och medarbetare står i centrum Friskvårdsbidrag och friskvårdstid med möjlighet till två extra lediga dagar per år Gratis parkering och förmånligt luncherbjudande Kollektivavtal och möjlighet till löneväxling Förtroendearbetstid med balans mellan ansvar och frihet En fantastiskt vacker arbetsmiljö på Lilla Amundön i Hovås. Vi vill spegla samhällets mångfald och tror att olika perspektiv och bakgrunder berikar vår verksamhet och gör oss starkare som organisation. Vi är därför särskilt intresserade av att komma i kontakt med personer som idag är underrepresenterade i ledande positioner. Har du rätt kompetens och delar våra värderingar – då ser vi gärna att du söker, oavsett din bakgrund och vilken väg som har lett dig hit. Välkommen med din ansökan! Anställningsform: Tills vidare. Ågrenska tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde: Snarast. Vi arbetar med löpande urval – vänta inte med att skicka in din ansökan.

21 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Verkstadschef till Göteborg
Intenso Teknikrekrytering AB
Produktionschefer inom tillverkning

Verkstadschef till Göteborg Vi är i ett expansivt skede och då vår nuvarande verkstadschef tar sig an en central roll i koncernen söker vi nu en engagerad och lösningsorienterad ersättare till vår toppmoderna anläggning i Kungälv. Arbetsuppgifter Som verkstadschef hos oss ansvarar du för verkstaden och fördelar arbetet för våra servicetekniker och utrustningstekniker, samt är en viktig kontaktperson mot våra kunder. En del av verksamheten består av svenskutrustning av nya maskiner och den andra delen av serviceverksamhet. Du ingår i ett starkt och erfaret team och har centrala supporterande funktioner till din hjälp i arbetet. Din roll är avgörande för att säkerställa att våra kunders verksamheter fungerar smidigt och effektivt. Du har även budget- och personalansvar och rapporterar till platschef. Leda och stödja servicetekniker i deras dagliga arbete Vara ansiktet utåt och hantera kundkontakter Prioritera och omfördela arbetsuppgifter baserat på aktuella behov Säkerställa att säkerhetsföreskrifter och rutiner följs Samarbeta nära maskinsäljare, reservdelsförsäljare, servicetekniker, servicepartners och platschef Arbeta tätt ihop med central garantihandläggare för att säkerställa bästa möjliga kundservice Vad har Gustaf Thuresson, VD, att säga om företaget? "Som anställd i Söderberg & Haak koncernen blir man en del av en stabil organisation med offensiva visioner. Det är en stor fördel att jobba i en organisation med korta beslutsvägar och där varje individ har stor frihet under ansvar. Vi erbjuder våra anställda löpande utbildningar, men också möjligheter till att växa eller ändra inriktning inom bolaget. De flesta som har ledande positioner inom koncernen idag har börjat sin karriär hos oss i en annan befattning. Jag som VD tror på varje anställds engagemang och vilja att utveckla sig själv och företaget i en positiv riktning. Jag älskar att jobba omgiven av människor som är specialister inom sitt område och som kan och vill ta de beslut som krävs för att verksamheten skall utvecklas i den riktning vi stakat ut."  Din profil För att lyckas i rollen som verkstadschef ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande roll sedan tidigare, har ett stort teknikintresse och gillar att ta ansvar. Som person är du strukturerad, noggrann och relationsorienterad i din framtoning. Du knyter många kontakter både internt och externt vilket ställer stora krav på att du är serviceinriktad, kommunikativ och professionell i ditt bemötande. Genom dina ledaregenskaper skapar du en lösningsorienterad och positiv arbetsmiljö. Erfarenhet av verkstads- eller servicearbete Vana av att leda och koordinera team Erfarenhet av att arbetat med entreprenad eller lantbruksmaskiner är meriterande Vana vid administrativa uppgifter och datoranvändning Svenska i tal och skrift, engelska är meriterande Vi erbjuder Som verkstadschef hos oss är du en del av ett etablerat företag som erbjuder produkter av bästa kvalitet. Vi har en öppen företagskultur med ett kunnigt, hjälpsamt och engagerat team, där laganda och att ha roligt på jobbet värderas högt. Vi erbjuder bra villkor med kollektivavtal samt en väl genomarbetad introduktion. Kontakt och ansökan För frågor om tjänsten kontakta Joacim Bengtsson, platschef Göteborg på  0725-847477. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget Söderberg & Haak grundades 1866 och är i dag en av de största privata aktörerna inom svensk lantbruksmaskin- och entreprenadmaskinhandel. Vi ser oss som ett serviceföretag med uppgift att förse svenska entreprenörer med teknik som gagnar effektivitet och ekonomi. Försäljning, service och reservdelsförsörjning sker genom ett rikstäckande nätverk av interna och externa återförsäljare och servicepartners från Ystad i söder till Kiruna i norr. Våra entreprenadvarumärken är Komatsu, Bomag, Terex Finlay, Terex Ecotec och Metsjö. För mer information om verksamheten besök www.sodhaak.se.

21 juni 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Verksamhetschef Service och diagnostik
REGION GOTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Service och diagnostik Ö-läget kräver det stora sjukhusets resurser och innebär samtidigt det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Inom sjukvården på Gotland byggs nära samarbeten snabbt, beslutsvägarna är korta vilket skapar smidighet för patienter och medarbetare. Inom verksamhetsområdet Service och Diagnostik samlas verksamheter som en certifierad sterilcentral, Laboratoriemedicinskt Centrum Gotland (LMCG) med ackrediterade analyser, Vårdadministration, Medicinska sekreterare och Planeringsenhet Vård (PEV). För laboratorieverksamheten innebär ö-läget att alla laboratoriespecialiteter – kemlab, transfusionsmedicin med blodcentral, mikrobiologi, fyslab och vattenlab – finns under samma tak. Då verksamhetsområdet är komplext, kan en omorganisation eventuellt bli aktuell framgent. Vår multidisciplinära personalgrupp har en bred kompetens och vi lägger stor vikt vid både medarbetarnas trivsel och vid vårt kvalitetsarbete. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetschef för Service och Diagnostik ansvarar du för en bred och komplex organisation, där de ingående enheterna består av flera specialistfunktioner – från en certifierad sterilcentral och ett helintegrerat laboratoriemedicinskt centrum med samtliga discipliner till administrativa stödenheter och Planeringsenhet Vård (PEV). Verksamheten är fördelad på sex enheter med varsin enhetschef och tillsammans bildar ni verksamhetsområdets ledningsgrupp. Tillsammans med enhetscheferna leder och utvecklar du verksamheten för att säkerställa högkvalitativ och tillgänglig diagnostisk samt en kundorienterad service utifrån de mål, processer och ekonomiska ramar som ges. Inom dessa ramar har du som verksamhetschef frihet och ansvar att arbeta för att utveckla en effektiv, kvalitativ och attraktiv verksamhet med en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Inom verksamhetsområdet arbetar i dagsläget cirka 145 medarbetare, där du har det direkta personalansvaret för elva av dem. I din roll är du en förebild för det nära ledarskapet – synlig, tydlig och tillgänglig för både chefer och medarbetare. Du utvecklar din ledningsgrupp så att beslut kan tas så nära berörd verksamhetsdel som möjligt och tillsammans säkerställer ni att all verksamhet följer nationella riktlinjer, regelverk och kvalitetsstandarder. Du har ett mycket gott och nära samarbete med alla verksamheter inom vården eftersom dina medarbetare arbetar både nära och i de olika verksamheterna. Du har löpande kontakt med verksamheterna för att säkerställa att förutsättningar och tjänster anpassas till respektive verksamhets behov. Ditt verksamhetsområde präglas av medicintekniskt avancerad utrustning och en mångfald av IT-system, vilket innebär att du medverkar i omfattande upphandlingsarbete som kräver en god inblick i Region Gotlands upphandlingsprocess och det regelverk som upphandlingar omfattas av. Som verksamhetschef har du ansvar för de medicintekniska investeringarna och förväntas säkerställa att certifierade system och utrustning uppdateras i takt med teknikens framsteg. Du är underställd sjukhuschefen, ingår i sjukhusets ledningsgrupp och bidrar till sjukhusets, förvaltningens och regionens utveckling. Du arbetar efter Region Gotlands och Hälso- och sjukvårdsnämndens mål och direktiv samt säkerställer att ditt verksamhetsområde har en god beredskap för oförutsedda händelser, både lokalt och i omvärlden. Vem är du? Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna med inriktning på hälso- och sjukvård, och flerårig erfarenhet av högre chefsroll inom hälso- och sjukvård. Tjänsten kräver mycket god svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har utbildning inom ledarskap, arbetsmiljö och arbetsrätt samt chefs- och ledarerfarenheter från både offentlig sektor och näringslivet. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att leda genom andra chefer, arbete inom certifiering och ackrediterad verksamhet, digitalisering och implementering av nya teknologiska lösningar inom diagnostik och vård samt av upphandling enligt LOU. Vi söker en trygg och prestigelös ledare som skapar engagemang genom delaktighet och förser andra med de befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du kommunicerar tydligt och säkerställer att budskap och förväntningar är klara, samtidigt som du lyssnar, samarbetar och löser konflikter konstruktivt. Du är självgående och driver ditt arbete med ett strukturerat angreppssätt. Du är mål- och resultatorienterad, anpassar dina prioriteringar efter dina mål och ändrar inriktning vid behov. Dessutom planerar och organiserar du ditt arbete effektivt med tydliga tidsramar och hög kvalitet, medan du håller ett strategiskt fokus på helheten. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet.

21 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Platschef till verkstad
Hirely AB
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker dig som är en engagerande ledare med ett starkt fokus på att bygga och utveckla ett sammansvetsat team. Som Platschef får du en nyckelroll där du leder och coachar din personal till framgång, samtidigt som du driver försäljningen och affärsutvecklingen framåt. Du rapporterar till regionchef Stockholm. Euromaster har ständigt säkerhet i fokus och en viktig förutsättning för det är att som ledare skapa en säker och inkluderande arbetsmiljö där alla trivs och kan utvecklas. Med ett skarpt öga för affärer kommer du också att vårda och utveckla våra kundrelationer, samt säkerställa att filialen når sina mål. Om du brinner för att motivera, inspirera och se ditt team utvecklas, då är det här rätt utmaning för dig. Som platschef har du en central roll där du: Driver försäljning och kundrelationer: Ansvarar för att utveckla försäljningen, inklusive merförsäljning, och bygga starka relationer med både lokala och nationella kunder. Leder och utvecklar personal: Har fullt personalansvar, från rekrytering och introduktion till löpande utveckling och coachning. Du säkerställer en trygg och hälsosam arbetsplats i enlighet med gällande lagar och vår ledarskapsmodell, och arbetar aktivt för mångfald och inkludering i teamet. Ansvarar för resultat och drift: Planerar, leder och fördelar arbetet proaktivt för att säkerställa att filialen når sina mål och budget. Du hanterar även viktiga administrativa uppgifter som tidrapporter, inventering och fakturering. I Järfälla servar vi såväl tunga som lätta fordon och erbjuder bilservice, hjulinställning, däckhotell och beredskap. Vi arbetar med en del större kundavtal där du i egenskap av platschef har ett ansvar för dialog, koordinering och uppföljning kring vissa av dessa avtal. Till hjälp har du ett engagerat team i Järfälla som tillsammans bygger upp den kompetens som behövs för att fortsätta kunna leverera bra resultat och nöjda kunder. Låter detta som du, tveka inte att söka. Urval sker löpande.

20 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Produktionsledare
Hirely AB
Produktionschefer inom tillverkning

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: AQ Enclosure i Sollefteå AB är ett ledande företag inom utveckling, tillverkning och försäljning av kapslingar och skåp samt en systemleverantör inom mekaniskt och elektroniskt montage. Kunderna finns främst inom branscherna kraft, säkerhet och miljö. Många av kunderna finns i Sverige, men ca 15 % av omsättningen går till övriga Europa och ca 15 % levereras utanför Europa. AQ Enclosure Sollefteå AB har en organisation med korta beslutsvägar och stora möjligheter för den anställde att påverka verksamheten. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatt utveckling inom företaget och även inom koncernen. AQ Enclosure Sollefteå AB ingår i AQ Group AB som är en av Sveriges ledande leverantörer av komponenter och system till krävande industrikunder. Koncernen har 9000 anställda i Sverige, Bulgarien, Estland, Litauen, Ungern, Polen, USA, Kanada, Brasilien, Finland, Tyskland, Kina, Indien, Mexiko och Italien. AQ Group grundades 1994 och är noterat på Nasdaq-börsen. Årsomsättningen uppgår till 9 miljarder SEK. AQG har högsta kreditvärdighet AAA. Se även www.aqgroup.com för mer information. Vi växer och förstärker organisationen med en produktionsledare   Arbetsuppgifter: Den huvudsakliga uppgiften är att tillsammans produktionschefen och medarbetarna jobba för att möta produktionsmålen samt att driva förbättringar och effektiviseringar av produktionen för att öka produktivitet och kvaliteten. Rollen som produktionsledare innebär att du är underställd produktionschefen och i samarbete med honom: - Arbetsleda produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde - Aktivt driva förbättringsarbetet i produktionen - Utveckla, och resursplanera produktionspersonalen inom ditt ansvarsområde. - Säkerställa att företagets kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete genomförs och vara delaktig i utvecklingen av detta arbete. - Samarbeta med övriga funktioner inom företaget. Din profil/kompetens: Du är en god kommunikatör, kan skapa förtroende, har förmågan att lyssna och har bra självförtroende. Du klarar av att parallellt arbeta med flera frågor och i vardagen ta de beslut som krävs. Du har ett stort ledarskapsintresse, teknikintresse och sätter laget före jaget. Du är en naturlig ledare som har förmågan att skapa ett positivt, utvecklingsinriktat arbetsklimat som lägger grunden för måluppfyllelse och långsiktig utveckling. Du är analytisk och strukturerad och kan snabbt få vana i vårt affärssystem Monitor. Meriterande är om du har: - dokumenterad ledarerfarenhet. - erfarenhet från tillverkande industri och/eller montagearbete. På AQ är vi stolta över vår arbetsmetodik och vårt varumärke. Vi uppfattas av våra kunder som kompetenta, nytänkande och med kundens affär i fokus. Våra medarbetare är vår största tillgång i vår relation med kunderna. Det är därför viktigt för oss att arbeta långsiktigt och med hela hjärtat med i varje situation. Vi har ofta sociala aktiviteter där vi stärker gemenskapen och bygger relationer både internt och med våra kunder. Det bidrar till en engagerad och positiv anda där våra medarbetare hjälps åt för att lösa kundens uppdrag på bästa sätt. Det ger dig och oss en stimulerande och trivsam företagskultur att utvecklas i. På AQ har vi kul på jobbet, hjälper varandra och har en härlig stämning, vi ser gärna att du blir en del av den. AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt. Din ansökan: Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti . Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Hamoud Alderi via e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

20 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
AREA SALES MANAGER TILL MANNTEK
Hirely AB
Försäljnings- och marknadschefer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du arbeta med internationell försäljning, bygga relationer och vara med och forma framtidens lösningar inom industrin? Söker du ett arbete där du får växa, påverka och utmanas, på riktigt? Då kan rollen som Area Sales Manager hos MannTek Solutions vara det du letar efter. Som Area Sales Manager blir du en viktig del av ett engagerat team som arbetar globalt med att sälja tekniska helhetslösningar. Du är med från första kontakt till färdig affär – alltid med fokus på att förstå kundens behov, skapa värde och bygga långsiktiga relationer. Hos oss får du arbeta nära en chef som är närvarande, genuin och passionerad i sitt ledarskap. Här får du inte bara utrymme att ta ansvar, utan också möjlighet att växa, både som person och i din roll. Vi tror på att utvecklas tillsammans, och du kommer få ta del av mycket kompetens, stöttning och ett lag som vill framåt. Du har med dig en teknisk bakgrund, gärna inom industrin eller från liknande tekniskt komplexa miljöer. Det viktigaste är dock att du har ett starkt intresse för teknik, systemförsäljning och att förstå kundens behov. Du är nyfiken, har ett affärsdriv och motiveras av att skapa värde genom smarta och hållbara lösningar. DIN VARDAG Du kommer ha ett omväxlande och dynamiskt arbete där ingen dag är den andra lik. Rollen är internationell, men du utgår från vårt kontor i Mariestad, där du har nära till både kollegor, kunder och teknisk expertis. I din vardag kommer du att: Identifiera nya affärsmöjligheter och bygga upp kundrelationer världen över Ta fram kundanpassade lösningar tillsammans med projektteam och specialister Driva hela säljprocessen - från första möte till offert, förhandling och avslut Representera företaget på mässor, seminarier och kundevent Vara en naturlig brygga mellan teknik, kund och marknad Resa internationellt i samband med mässor, seminarier och kundevent VEM ÄR DU? Vi söker dig som är trygg i mötet med människor och har ett naturligt affärstänk. Du gillar att ta initiativ, bygga relationer och skapa resultat tillsammans med andra. Du är nyfiken, snabbfotad och trivs i en roll där tempot ibland är högt – men där glädje, lojalitet och laganda alltid är grunden. Vi tror att du har: Minst tre års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling eller kundrelationer God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt – på svenska och engelska Ett intresse för teknik och system, gärna med förståelse för industrins vardag En vilja att växa – både professionellt och personligt Förmåga att se helheten och tänka långsiktigt i det du gör Men framför allt söker vi dig som har en passion för försäljning och en stark drivkraft att utvecklas, tillsammans med oss. VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar MannTek tillsammans med Nexer Recruit. Kontakta gärna ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected]. telefon 070-7434173. Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-18. OM MANN TEKNIK AB MannTek är världsledande inom sina produktområden med säte i Mariestad. Företaget omsätter cirka 400 Mkr, har 130 medarbetare och dotterbolag i Kina, Indien och UAE samt säljkontor i bl.a. Tyskland, Holland, Spanien, England och Argentina. Exportandelen är 99 %. Vi tillverkar utrustning för säker och spillfri hantering av bränslen, kemikalier och gaser, där LNG är ett växande segment. MannTek är marknadsledande på kompletta bunkringssystem för fartyg, inklusive installation och global service. Expansionen omfattar även automation, slangar, säkerhetskopplingar och system för framtida bränslen som vätgas, metanol och ammoniak. Vi leder utvecklingen inom system för hantering av flytande vätgas (LH2) och är först i världen med sådan utrustning för bl.a. fordonstillverkning, rymdindustrin och skeppsbyggnad. Vi är stolta över vår företagskultur och är fullständigt övertygade om att kultur slår strategi. Vi tror på en stark gemenskap och att allas insatser är lika mycket värda. Vill du ha ett jobb där du kan utveckla dina idéer och få utlopp för din framåtanda och kreativitet då är möjligheterna obegränsade. Hos oss får du vara med på en resa där du lär dig mycket, får stort ansvar och blir en viktig del av ett lag som jobbar nära varandra. Vi är stolta över det vi gör - och ännu stoltare över hur vi gör det.

20 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Produktionschef
Hirely AB
Produktionschefer inom tillverkning

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du leda och utveckla produktionen i ett av Sveriges ledande etikettryckerier? Nordvalls Etikett AB söker en Operations Manager till våra anläggningar i Sjöbo, Bjuv och Mölnlycke. I denna roll får du ett övergripande ansvar för våra avdelningar inom produktion, prepress och fastighet. Ditt uppdrag Som Operations Manager leder du ett kompetent team och skapar en organisation som präglas av struktur, utveckling och ständiga förbättringar. Du ansvarar för att fördela arbetet, driva effektiviseringar och utveckla våra medarbetare. Rollen innefattar personalansvar, lönesättning, medarbetarsamtal samt att säkerställa att säkerhet, miljökrav och kvalitetsstandarder efterlevs. Du är en viktig medlem i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla produktionen i nära samarbete med produktionschefer och teamledare Säkerställa månatlig uppföljning av KPI:er och resultat Planera, organisera och följa upp avdelningarnas budget Driva projekt inom investeringar, underhåll och processförbättringar Arbeta aktivt med att minska ställtider och produktionsrelaterade reklamationer Ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och efterlevnad av ISO/GMP-standarder Initiera och driva förbättringsprojekt inom produktion och produktflora Säkerställa att arbetsinstruktioner är tydliga och aktuella Vi söker dig som: Har erfarenhet som Operations Manager eller Produktionschef, gärna från tillverkningsindustri Är van att arbeta med Lean och ständiga förbättringar Är en tydlig, strukturerad ledare med förmåga att inspirera och engagera Har erfarenhet av personalledning och utvecklingssamtal Har en god analytisk förmåga och ett starkt resultatfokus Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Ditt ledarskap Vi söker dig som ser människor och vet att resultat skapas genom ett starkt lagarbete. Ditt ledarskap kännetecknas av lyhördhet, tydlighet och närvaro. Du bygger tillit, skapar delaktighet och är ett föredöme för den kultur vi vill leva varje dag – där våra värderingar är vägledande: Gemenskap – Du skapar ett klimat där samarbete, öppenhet och respekt är en självklarhet. Passion – Du visar engagemang i allt du gör och motiverar andra att vilja göra sitt bästa. Service – Du sätter både kund och medarbetare i centrum och arbetar lösningsorienterat för att överträffa förväntningar. Vi erbjuder: En nyckelroll i ett framgångsrikt och expansivt företag En arbetsplats med starkt engagemang och korta beslutsvägar Möjlighet att påverka och driva förändring i en miljö som värdesätter kvalitet, innovation och hållbarhet Placeringsort: Sjöbo samt regelbundna besök i Bjuv och Mölnlycke Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av Nordvalls? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och vi stänger rekryteringen när vi hittat rätt person. För frågor om tjänsten, kontakta vår samarbetspartner i denna rekrytering, Jenny Månsson på [email protected], tel 0703-318506.

20 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025