Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning. Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag. Hermods söker nu en engagerad och närvarande utbildningschef som vill leda och utveckla vuxenutbildningen i Jönköping från januari 2026. Uppdraget omfattar grundläggande och gymnasial vuxenutbildning – på plats och på distans. Om tjänsten I rollen som utbildningschef har du det samlade ansvaret för utbildningsverksamheten i Jönköping. Du leder den lokala enheten och ansvarar för både kvalitet, personal och resultat. Ditt uppdrag är att säkerställa att utbildningen bedrivs med hög kvalitet, enligt gällande regelverk och i nära samarbete med beställaren. Du ansvarar för ett team som består av lärare, administratörer, specialpedagog, speciallärare samt studie- och yrkesvägledare. Din vardag präglas av ett aktivt, närvarande och coachande ledarskap – du skapar en professionell, trygg och utvecklande lärmiljö för både elever och medarbetare. Som utbildningschef arbetar du i ett nära samspel med huvudmannens rektor och andra nyckelpersoner inom vuxenutbildningen. För att lyckas i rollen behöver du förstå vikten av en god samverkansrelation och ha förmåga att bygga förtroende och föra en konstruktiv dialog i det gemensamma uppdraget. Du är även en del av en regional ledningsgrupp under ledning av regionchef, där du tillsammans med andra utbildningschefer driver utveckling och kvalitet inom Hermods vuxenutbildning. Vi söker dig som: • Är en tydlig och kommunikativ ledare med förmåga att skapa engagemang, struktur och delaktighet • Har erfarenhet av att leda utbildningsverksamhet med personal- och budgetansvar • Har god pedagogisk förståelse och gärna erfarenhet från vuxenutbildning • Är lösningsfokuserad, trygg i att fatta beslut och har en god analytisk förmåga • Trivs i en roll där du får kombinera strategiskt ansvar med ett nära och operativt ledarskap • Har lätt för att bygga goda relationer – både internt och externt, med ett särskilt fokus på samarbete med huvudmannen I ditt uppdrag ingår att: • Ansvara för verksamheten i Jönköping på heltid, med stationering på plats • Leda och coacha medarbetare – inklusive lärare, administrativ personal, studie- och yrkesvägledare samt elevstödjande funktioner • Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar, avtal och kvalitetskrav • Arbeta aktivt med ekonomi, budget och resursplanering • Följa upp och utveckla verksamheten i enlighet med Skolverkets riktlinjer och kommunens uppdrag • Arbeta nära huvudmannens rektor och andra nyckelpersoner i ett gott, professionellt samarbete • Vara Hermods kontaktperson gentemot beställaren och företräda verksamheten i samverkansmöten Kvalifikationer: • Akademisk examen eller andra meriter/erfarenheter som bedöms likvärdiga • Dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar • God kännedom om styrdokument och krav inom vuxenutbildning • Erfarenhet från liknande roll eller verksamhet är meriterande • Rektorsexamen är meriterande (men titeln "rektor" används inte i detta uppdrag) Varför Hermods? Hermods är en av Sveriges äldsta och största utbildningsaktörer och en del av AcadeMedia. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag – att leda en utbildningsverksamhet där vuxna får möjlighet att stärka sin framtid. Vi erbjuder ett sammanhang där kvalitet, utveckling och professionellt ledarskap står i centrum. Anställningsvillkor: • Heltid, tillsvidareanställning • Tillträde enligt överenskommelse men tidigast i november 2025 • Sista ansökningsdag: 3 augusti Frågor? Har du frågor kontakta Maria Råstam, Regionchef syd [email protected] 0733 – 71 05 82
Mitt i centrala Umeå finner du ProfilHotels Aveny, ett designhotell för dig med höga krav på kvalitet och service. Ljusa och luftiga rum med spännande och färgstark design. Hotel Aveny ingår i Ligula Hospitality Group AB, som är moderbolaget i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. I anslutning till hotellet finns även vår restaurang Angelini samt vår pub Pipes of Scotland. Beskrivning Vi söker en restaurangchef till Aveny i Umeå. Hotellets F&B verksamhet har restaurang Angelini med vårt American-Italian inspirerade kök, puben Pipes of Scotland samt lobbybar och frukost. Hotellet har under en lång varit en etablerad mötespunkt för såväl lokala gäster som hotellgäster med mat, dryck och service av hög klass samt regelbundna event som drar publik. Vi söker nu efter en driven och erfaren restaurangchef för att driva teamet, produkten och lönsamheten framåt. Arbetsuppgifter Som restaurangchef är du aktiv i driften och ansvarar för hela avdelningen i samråd med vår köksmästare. Schemaläggning, planering och ekonomisk styrning faller under ditt ansvarsområde, utifrån de mål och riktlinjer hotellet och företaget har. Intäktsansvar – Optimera verksamhetens intäkter och merförsäljning till gästen, både före ankomst och under hotellvistelsen. Du identifierar försäljningsmöjligheter och skapar förutsättningar för personalen att vara aktiva, engagerade och drivande i att nå våra mål. Lönsamhetsansvar – Att ständigt arbeta för att utveckla en effektivare verksamhet så att vinstmarginalen förbättras. De kostnader och nyckeltal som du ansvarar för, ska optimeras. Gästansvar – utgör grunden för hela vår verksamhet! Gästnöjdheten ska optimeras och analyseras löpande och du ansvarar för att rutiner och mottagande av eventuella gästklagomål hanteras professionellt men personligt. Nöjda gäster är vår bästa marknadsföring. Medarbetaransvar – Du ansvarar för rekrytering, upplärning, schemaläggning och fokuserar på att alltid hålla en hög motivation och god stämning. Du bidrar till ett bra medarbetarklimat genom att vara en god ledare och arbetskamrat. Du säkerställer att gällande policys, Ligulas värderingar, lagar och regler efterlevs. Kvalifikationer Som person är du helt självgående och drivs av att, tillsammans med ditt team, skapa personliga gästupplevelser. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Du är en trygg och stabil ledare som är lyhörd och skapar förutsättningar för att utveckla avdelningen framåt. Ditt engagemang, din flexibilitet och din förmåga att tänka nytt ser vi som viktiga faktorer för framgång. Du har gedigen erfarenhet från ledande position inom hotell, bar och restaurang. Du har ett intresse för mat & dryck och känner till din marknad och trender i branschen. Ett absolut krav är att du är social, orädd och älskar människor och service! Villkor • Tjänsten är heltid 100% • Lön enligt kollektivavtal (Unionen tjänstemannaavtal) eller överenskommelse. ------------------------------------------------------------ Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 46 hotell i 16 städer i Sverige, sex städer i Tyskland och i Köpenhamn i Danmark. Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter ca 800 årsanställda och omsätter drygt 1 400 MSEK. Läs mer på ligula.se
Är du en empatisk och trygg ledare som vågar driva förändring och vill bidra till en hållbar samhällsutveckling? NSVA söker en teamledare till kundservice – en ansvarstagande person med tydligt ledarskap och engagemang, som vill utveckla både team och kundnytta. Här får du en nyckelroll i arbetet med rent och hållbart vatten – samtidigt som du stärker vår service, kultur och våra arbetssätt. Vi söker dig som lyssnar, utmanar och inspirerar, som har helhetssyn men också mod att agera i det operativa. Är du nyfiken, relationsskapande och vill göra skillnad – då vill vi träffa dig! Om NSVA Vi som arbetar på NSVA vet att vi har ett av de viktigaste jobben som finns. Vi ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar. Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en av oss. Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att vi kan leverera det resultat som samhället förväntar sig av oss. Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte lägger vi fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver oss. Vi är idag 250 medarbetare. Om avdelningen Kund & Kommunikation Kund & Kommunikation ansvarar för flera viktiga funktioner, bland annat kundservice, växel, och reception. Vi söker nu en teamledare till vårt kundserviceteam i Helsingborg. Tjänsten är en direktrekrytering till NSVA och inleds med en provanställning på sex månader, med ambitionen att övergå i en tillsvidareanställning. Det finns goda möjligheter att på sikt avancera inom företaget. Start sker enligt överenskommelse. Om rollen Som teamledare får du en nyckelroll i att skapa förtroende och bygga starka relationer med både kunder och interna samarbetspartners. Kundservice är ofta det första mötet med NSVA, och det ställer höga krav på både bemötande, lösningsförmåga och professionalism. Du blir en naturlig samordnare, som både coachar teamet och bidrar operativt i arbetet. Du har även ett viktigt ansvar för att utveckla arbetssätt, processer och system i takt med verksamhetens behov. Arbetsuppgifterna spänner från att leda och planera det dagliga arbetet till att följa upp nyckeltal, genomföra medlyssningar och arbeta med schemaläggning. Du deltar i rekryteringsarbete och är en del av avdelningens ledningsgrupp. Inom verksamhetsutveckling har du applikationsansvar för bland annat ärendehanteringssystemet Lime, telefoni och EastCoast. Du leder förvaltningsgrupper, ser till att processer är uppdaterade och effektiva, sammanställer statistik och bidrar till att våra system används på ett så optimalt sätt som möjligt. Om dig Du är positiv, engagerad och trivs i en miljö där det händer mycket. Du är en trygg och inspirerande ledare som skapar förtroende och tydlighet i teamet. Du drivs av att göra skillnad – både för kunden och för verksamheten – och har en naturlig känsla för service. Med struktur, helhetssyn och nyfikenhet växlar du enkelt mellan det operativa och strategiska. Du är dessutom lösningsorienterad, prestigelös och tycker om att samarbeta. Din bakgrund Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och dokumenterad erfarenhet från kundservice, gärna i en ledande roll. Du har god förmåga att skapa struktur, rutiner och flöden som skapar nytta – både internt och externt. Du har också ett intresse för teknik och system och är van att arbeta i CRM- eller ärendehanteringssystem. Erfarenhet från förändringsarbete är ett plus, särskilt om du har varit med och drivit det hela vägen – från behovsanalys till resultat. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar NSVA med Barona. Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi utför personlighetstester och bakgrundskontroller under processens gång. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hildén på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu har du möjlighet att söka tjänsten som Föreståndare /Biträdande verksamhetschef på Matsbo Akut HVB. Jag heter Kalle Jansson och är nuvarande föreståndare/verksamhetschef på Matsbo Akut HVB och har fått en ny tjänst inom samma bolag. Vi arbetar efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar. Vi har väl upparbetade relationer med Humanas stödfunktioner inom bland annat HR-frågor, ekonomi och kvalité. Som föreståndare/bitr. verksamhetschef hos oss på Matsbo Akut HVB får du en ledande roll, där vi tillsammans hjälps åt att möta utmaningarna och föra verksamheten framåt med fokus på goda behandlingsresultat. Om oss Matsbo Akut HVB är en verksamhet i Norberg som tar emot korta och akuta placeringar på ca. 8-10 veckor. Verksamheten har 6 platser och riktar sig till barn och unga 13-17 år med kriminalitet som problematik. Matsbo Akut HVB tar med kort varsel emot/hämtar ungdomar som befinner sig i någon form av akut situation samt är i behov av en tillfällig placering för att planera en mer långsiktig placering och insats. Det primära behandlingsarbetet på Matsbo Akut HVB är av kartläggande karaktär. Under placeringen på Matsbo Akut HVB kartläggs ungdomarnas styrkor och behovsområden genom strukturerade kartläggningssamtal med terapeut, individuella samtal med behandlingspersonal samt via boendeobservationer. Detta med målsättningen att efter placeringen kunna lämna förslag på kommande insatser. Verksamheten tar emot placeringar enligt SoL samt LVU från hela Sverige. Om tjänsten I tjänsten som föreståndare/biträdande verksamhetschef hos oss på Matsbo Akut HVB arbetar du huvudsakligen med: -daglig drift - personal - arbetsmiljö - ekonomi - utvecklingsarbete - kvalitetsarbete Vem är du? Som föreståndare/bitr. verksamhetschef hos oss är du intresserad av socialt arbete och att kombinera detta med coaching och tydligt ledarskap. Hos oss förväntas du vara en flexibel, lösningsfokuserad, stresstålig, trygg och tydlig chef som får verksamheten att genomsyra en god vård. Genom att leda och fördela arbetet utifrån Humanas värdegrund och evidensbaserad praktik för individuell vård är du en del i att kvalitetssäkra samt utveckla verksamheten. På så sätt bygger du också din ledarskapsutveckling i vår organisation. Formella krav för denna tjänst är: -en högskoleutbildning såsom socionom eller likvärdig - erfarenhet av målgruppen (ungdomar i kriminalitet) - erfarenhet av arbetsledande funktion - att du trivs i en miljö där det tas snabba beslut Meriterande är: - tidigare arbete inom socialtjänsten - tidigare arbete på HVB/institution Övrigt Manuellt B-körkort krävs för tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tillsvidare, 100% på dagtid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön: Lön enligt överenskommelse och kollektivavtal. Tillträde: Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse utifrån myndighetsbeslut gällande annan verksamhet. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta föreståndare Kalle Jansson via e-post: [email protected] Sista ansökningsdag: 2025 07 13. Vänta inte med att ansöka då vi löpande går igenom urvalet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR
Om arbetsplatsen Nybro Energi är det lokala och kundnära energibolaget som ägs till 100 % av Nybro kommun och har en politiskt tillsatt styrelse. Vårt uppdrag är att erbjuda vatten och avlopp, fiberanslutning, fjärrvärme samt elnät till stora delar av Nybro kommun. Vi erbjuder även elhandel till kunder i hela Sverige. Vi producerar också el som motsvarar en fjärdedel av elförbrukningen i Nybro kommun. Bolagen inom Nybro Energi omsätter omkring 420 miljoner kronor och har ca 70 anställda. Läs mer om oss på www.nybroenergi.se Arbetsuppgifter Vi söker nu en ledningsnätschef som ansvarar för drift och underhåll av vårt vatten- och avloppsnät. Hos oss erbjuds du möjligheten att tillsammans med ditt team vara med och utveckla verksamheten som utifrån vårt uppdrag och ambitionsnivå skapar förbättrade möjligheter och ökad robusthet. Du upphandlar stora delar av våra projekt som omfattar såväl projektering som genomförande. Våra relationer med externa konsulter och entreprenörer är viktiga för att nå kvalité och effektivitet. Projekt- och investeringsbudget för avdelningen, som du ansvarar för ligger på ca 100 MSEK per år. Tillsammans med dina kollegor driver du utvecklingen av våra arbetssätt och analyser med fokus på ledningsnäten. Genom att förbättra processerna för exempelvis förebyggande underhåll och investeringsplanering, bidrar du till att våra ledningssystem successivt förnyas och anpassas till framtidens behov – både vad gäller den dagliga driften och vid ny- eller ombyggnation. En viktig komponent i vårt uppdrag är miljön, då vi arbetar med vårt viktigaste livsmedel, vatten. Att verka för en god och säker arbetsmiljö är också en viktig del i uppdraget som ledningsnätschef. Du har fullt personal- och budgetansvar för tre medarbetare och rapporterar direkt till vår VA-chef. Ditt team består av VA-ingenjör och projektledare. Vi erbjuder dig en självständig roll med stora möjligheter att utveckla verksamheten och ditt team. Detta tillsammans med din chef och övriga i vår ledning där vår ambition är vara ett tight team med en tydlig kommunikation och beslutsprocess. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom verksamhetsområdet, antingen direkt eller indirekt som leverantör. Vi är också öppna för erfarenheter från likande verksamheter inom exempelvis drift- eller konsultverksamhet. Du är en ledare som gillar vidareutveckla verksamheter samtidigt som du förstår vikten av kontinuitet i verksamheter med drift. Du trivs med att hitta lösningar såväl i verksamheten som i ditt team eller när det gäller upphandling via LOU eller andra myndighetskrav som reglerar vår verksamhet. Det är av vikt att du brinner lite extra för utveckling av den verksamhet du ansvarar för och har förmågan att samverka och interagera med övriga professioner både internt och externt. Du behöver vara såväl strategisk som operativ när det kommer till handling. Dina kunskaper och erfarenheter är naturligtvis viktiga, men vi sätter stort värde vid dina personliga egenskaper. Du är en van IT-användare och du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För tjänsten krävs B-körkort. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer planeras till mitten av augusti med anledning av semestertider. Hos oss får du arbeta i ett bolag som präglas av en öppen och familjär stämning med korta beslutsvägar. Vi strävar efter att vara en schysst och jämställd arbetsplats. Vi välkomnar olikheter och söker medarbetare som gillar att arbeta för teamets bästa. Nybro Energi strävar efter att vara en välmående arbetsplats och attraktiv arbetsgivare och erbjuder därför ett generöst friskvårdspaket för att medarbetare ska hålla sig friska och trivas på jobbet.
Peab Transport och Maskin bildades 1965 och är en del av Peab koncernen. Idag har vi tre verkstäder belägna i Örkelljunga, Landskrona och Förslöv. Vi är ca 30 anställda och omsätter ca 60 milj/år. Vi utför all form av service och reparationer på lastbilar och entreprenadmaskiner. Samtliga av våra tre verkstäder är ackrediterade av SWEDAC. Vi söker efter en verkstadschef till vår fordonsverkstad i Förslöv. Har du god erfarenhet av fordonsbranschen, ledarskap, ekonomi och försäljning? Är du en person som är bra på att samarbeta, är prestigelös, ordningsam och noggrann som tar ansvar för sitt arbete? Nu erbjuder vi en tjänst som verkstadschef vid vår verkstad i Förslöv. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Om tjänsten I rollen som verkstadschef får du ett självständigt, ansvarsfullt och omväxlande jobb med stor möjlighet att påverka och utveckla. Du ansvarar för att driva vår verkstad i Förslöv. Till dina primära arbetsuppgifter hör: Att leda, planera och styra den dagliga verksamheten. Driva verksamheten i enligt med myndigheters ålägganden och krav. Resultatansvar för verkstadens ekonomi med månadsrapportering, prognoser etc. Ansvar för resursplanering, produktivitet och kostnadsoptimering. Operativt personalansvar vilket inkluderar exempelvis delaktighet i rekryteringar, lönesättning, medarbetsamtal etc. Arbetsmiljöansvar och ansvar för miljö enligt fastställt regelverk. Kontakt med våra kunder. Tjänsten kräver fysisk närvaro. Vem söker vi? Vi söker dig som är glad, utåtriktad och som kan bidra med dina personliga kunskaper inom området. Din kompetens inom området och förmåga att skapa goda relationer med våra kunder och leverantörer är av stor betydelse för vår verksamhet. Då vi jobbar tätt ihop i ett litet team kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver ha några års erfarenhet ifrån liknande tjänster inom fordons eller entreprenadbranschen, samt datorvana och en hög kostnadsmedvetenhet. Som person är du självgående och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg i dig själv, har lätt för att skapa goda relationer och ser styrkan i att arbeta i team. Ansökan Sök gärna tjänsten omgående då vi kommer att jobba med löpande urval och har som målsättning att hitta vår nya kollega snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Johansson på nr 0733-84 86 95. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Om människor, härlig stämning, fest och variation är vad du älskar, då är SingSing Karaoke den perfekta arbetsplatsen för dig. Om oss: På SingSing handlar allt om festen och goda stunder spenderade med vänner. Vi är ditt andra vardagsrum och erbjuder en social plats för människor i alla åldrar. Vi är karaokebaren där sång och glädje står i centrum för hela kvällen. Vi ÄLSKAR att... • leverera fantastiska partykvällar för gästerna • hjälpa våra teammedlemmar att växa • ha kul och umgås. Hos SingSing är teamkänslan det allra viktigaste, och samarbete är det som värderas högst av alla våra kollegor. Teamet söker en ledare som: - har passion för mat, dryck, karaoke och människor. - har förmågan att hålla ihop teamet. - kan driva dem att utvecklas och nå uppsatta mål tillsammans. - är lyhörd och uppmärksam på både teamet och gästernas behov. - har förmågan att skapa en arbetsplats där både kollegor och gäster kommer trivas! Önskelistan på dig är att du: • minst 3 år erfarenhet från restaurangbranschen. • tidigare erfarenhet av att arbeta som ledare med medarbetaransvar. • att du är resultatorienterad, lösningsorienterad, strategisk och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. • att du kan kan hålla flera bollar i luften samtidigt! • att du har förmågan att leda och motivera ett team och skapa en rolig och givande atmosfär för alla medarbetare. • att du har en dynamisk personlighet med en stark passion för besöksnäringen. • en vilja att lära och hålla dig inom ramen för vårt koncept. • att du som person är serviceminded, utåtriktad, noggrann och hanterar stress väl. Arbetsuppgifter: Som restaurangchef på SingSing är du en viktig del av organisationens utveckling. Dina fokusområden är att nå resultat och bygga en hållbar verksamhet. Du har ett helhetsansansvar för servicen samt personalen i form av rekrytering, schemaläggning, planering samt personalutbildning. Jobbet som restaurangchef på SingSing utgår från stark närvaro i service, där du skall finnas till för dina teammedlemmar samt vara ansiktet utåt i restaurangen. Sök tjänsten genom att skicka in din ansökan redan idag. Bifoga personligt brev och CV. ANSTÄLLNINGSSTART: Enligt överenskommelse. Intervju & Rekrytering sker löpande. UTSTRÄCKNING: Heltid ARBETSTIMMAR: Tjänsten innebär över 80% arbete i driften under enhetens öppettider. PLATS: Bantorget 6, Lund VI ERBJUDER: Kul utvecklande jobb med högt tempo och stora utvecklingsmöjligheter för rätt person. KONTAKTUPPGIFTER: Operations Manager André Söderlindh - [email protected] Läs mer om SingSing Karaoke på Home - Sing Sing Karaoke
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Vi söker 2st sektionschefer till vårat ny projektkontor med ett starkt ledarskap, som vill spela en nyckelroll i genomförandet av vår utveckling. Som en del av Saab Dynamics och vår verksamhet inom Engineering and Development får du tillsammans med ansvarig chef ett helhetsansvar för det strategiska och operativa arbetet inom vårt projektkontor - en funktion som är avgörande för att vi ska nå våra mål med kvalitet, förutsägbarhet och precision. Din roll Som sektionschef inom projektkontoret leder du tillsammans med dina kollegor ett team som ansvarar för flera viktiga delar av projektgenomförandet: projektledning, beläggningsplanering, projektkvalitet, kalkylstöd samt Configuration Management (CM). Du har personalansvar för ett engagerat team, och din främsta uppgift är att leda och samordna projektkontoret som en sammanhållande funktion i vår utvecklingsverksamhet. Genom ett närvarande och tydligt ledarskap bidrar du till att samordna resurser, prioritera rätt insatser och skapa överblick i både det operativa arbetet och i den långsiktiga planeringen. Du bygger ett starkt team som utgör ett stabilt nav i vår utvecklingsorganisation - med fokus på kvalitet, tempo och samspel. Du arbetar nära avdelnings- och områdeschefer samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Din profil Vi söker dig som har ett tydligt genomförandefokus, trivs med ansvar och har förmågan att hålla ihop många perspektiv samtidigt. Du är trygg i projektmiljöer och har erfarenhet av att driva eller koordinera komplexa utvecklingsinsatser - gärna i en teknisk kontext där både struktur och flexibilitet krävs. Du förstår vikten av samverkan och är skicklig på att skapa ordning i både planering och genomförande. Kanske har du tidigare arbetat med projektkontor, resurssamordning eller produktutveckling - viktigast är att du har ett helhetsperspektiv, ett lösningsorienterat förhållningssätt och viljan att bidra där det behövs. Hos oss är det dina personliga egenskaper och ditt engagemang som väger tyngst. Vi tror att du är prestigelös, nyfiken och kommunikativ - och att du vill vara med och bygga ett samspel där människor och teknik får förutsättningar att lyckas. Vi ser gärna att du bifogar både ditt CV och ett personligt brev, där du tydligt beskriver varför just du är rätt för den här rollen. Berätta hur din erfarenhet, kompetens och driv kan bidra till vårt team och vår framtida utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Vi söker en trygg områdeschef som vill driva utveckling, bygga starka team och vara en nyckelspelare i vår resa mot framtidens tekniska lösningar inom Warhead & Fuze, Explosives - våra konstruerande sektioner för explosivnära system med tillhörande provning och livslängdsteknik. Som en del av Saab Dynamics och vår Business Unit Ground Combat i Karlskoga kommer du att leda ett område inom Engineering & Development - en ledningsgrupp som arbetar med hela kedjan från teknikstudier till färdiga produkter och vidare produktvård. Din roll Som områdeschef får du en central roll i både den dagliga verksamheten och i områdets långsiktiga utveckling. Du leder och coachar våra sektionschefer, stöttar dem i deras ledarskap och ser till att teamen har rätt kompetens och förutsättningar för att nå sina mål. Du blir en aktiv del av avdelningens ledningsgrupp och ansvarar för områdets leveranser, budget och strategiska riktning. Rollen innebär också att du representerar området i styrgrupper och driver initiativ för att utveckla både människor och teknik. Hos oss får du möjlighet att kombinera ett närvarande ledarskap med att vara en viktig kraft i en verksamhet som växer och utvecklas. Din profil Vi söker dig som är en trygg och stabil ledare, som trivs i en roll där du får leda genom andra och skapa goda förutsättningar för både människor och verksamhet att växa. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroende, coacha dina medarbetare och visa vägen med tydlighet och närvaro. Erfarenhet av att leda inom produktutveckling ser vi som en fördel, men det är ditt ledarskap som är avgörande - din förmåga att se helheten, fatta kloka beslut och skapa en kultur där samarbete och resultat går hand i hand. Vi tror att du är en person som kan kombinera långsiktigt tänkande med operativ handlingskraft, som vågar prioritera och som ser värdet i både struktur och flexibilitet. Du är van vid att arbeta i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen och där engagemang och professionalism är grunden för framgång. Vi ser gärna att du bifogar både ditt CV och ett personligt brev, där du tydligt beskriver varför just du är rätt för den här rollen. Berätta hur din erfarenhet, kompetens och driv kan bidra till vårt team och vår framtida utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar! Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Är du en trygg och engagerad HR-chef med gedigen arbetsrättslig kompetens? Trivs du med att jobba både strategiskt och operativt med en bredd av HR-frågor? Om du dessutom delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass – då ska du läsa vidare! Som HR-chef är du ansvarig för det strategiska och operativa HR-arbetet på Ekonomistyrningsverket. Tillsammans med myndighetsledningen och dina medarbetare samt i samarbete med organisationen skapar ni förutsättningar för att utveckla myndighetens förmåga att klara sitt uppdrag med hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter En av HR-enhetens främsta uppgifter den närmsta tiden är att genomföra sammanslagningen av två myndigheter med delvis olika arbetssätt, lokala kollektivavtal och kulturer. HR-enheten arbetar kontinuerligt med att utveckla ledar- och medarbetarskap, strategisk kompetensförsörjning, kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. I syfte att vara en trygg och professionell HR-funktion för dagens och morgondagens utmaningar driver du som chef utvecklingen på ett engagerat sätt med lyhördhet för verksamhetens behov. Du leder och motiverar dina medarbetare så att de utvecklas och utgör ett stöd i ESVs verksamhet. Som HR-chef tillhör du en av stödenheterna och är direkt underställd generaldirektören, som du även rapporterar till och är ett stöd för. Du kommer regelbundet att medverka i ledningsgruppens möten. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har flera års erfarenhet som HR-chef inom statlig verksamhet och är van att leda och driva HR-arbete, både operativt och strategiskt. Du har mycket goda kunskaper i arbetsrätt och ett tydligt arbetsgivarperspektiv. Du har bred kompetens från hela HR-området samt är van att arbeta verksamhetsnära. Du har dessutom stor vana och förmåga att både samverka och förhandla med arbetstagarorganisationer. ESV är för närvarande inne i ett skede där vi arbetar aktivt med att utveckla vår organisationskultur och foga samman kulturer från två olika myndigheter, ESV och Statskontoret, som slås ihop 1 januari 2026. HR-enheten spelar en central roll i detta arbete, där målet är att skapa en myndighet i toppklass. Rollen som HR-chef kräver därför god kompetens inom verksamhetsutveckling och förändringsledning. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av sammanslagningar och har arbetat i en organisation av liknande storlek som ESV. Även kunskap om ESV:s och Statskontorets verksamhetsområde är en fördel. Du har relevant kandidatexamen inom exempelvis HR, beteendevetenskap eller personal. Det är meriterande om du även har en magister- eller masterexamen. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Dina personliga egenskaper Vi söker en stabil, tydlig och prestigelös ledare. Du är en god relationsbyggare som inger förtroende, har ett coachande förhållningssätt och har en hög integritet och personlig mognad. Du är analytisk har förmågan att snabbt skapa dig en bild av verksamhetens behov och kan leverera resultat med hög kvalitet. Du gillar att arbeta utvecklande med organisationen, både självständigt och tillsammans med andra, genom ett tillitsbaserat ledarskap. Kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen som HR-chef. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Mer om oss Vi söker dig som delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass. Våra öppna och fina lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare. Så här rekryterar vi Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3 augusti 2025. Du ansöker genom att bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Då rollen är placerad i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen att göras. Svensk medborgarskap är därför ett krav. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Överdirektör Bob Pernodd på tfn 072-456 78 94. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, [email protected] och Jenny Eriksson, ordförande i ST, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 160 anställda men kommer att växa med ytterligare 75 medarbetare från den 1 januari 2026 då Statskontorets verksamhet inordnas i ESV.
Välj ett jobb för att visa detaljer