Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid? Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid?Evergreen Garden Care söker nu en erfaren och driven Platschef till sin produktionsanläggning i Sösdala. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap, utveckling och hållbarhet i en roll där du verkligen gör skillnad! Med ett engagerat och inspirerande ledarskap skapar du en säker, inkluderande och motiverande arbetsmiljö där både medarbetare och samarbetspartners trivs och presterar på topp. Din tydliga kommunikation och förmåga att bygga förtroende blir avgörande för att driva verksamheten framåt och möta framtidens utmaningar. Det här är rollen för dig som: • Vill vara en del av ett hållbart företag med visionen att skapa värde genom innovation. • Har en passion för att leda och utveckla både människor och processer. • Söker en central och ansvarsfull roll där du får möjlighet att påverka och göra skillnad varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Leda och utveckla verksamheten • Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet på produktionsenheterna • Säkerställa att produktionsmål och kvalitetsstandarder uppnås • Budgetansvar samt uppföljning av resultat och nyckeltal • Planera och genomföra underhåll och driftoptimering • Stödja och utveckla medarbetarna i produktionsteamet • Säkerställa goda samarbeten med interna och externa parter • Hantera inköp och materialförsörjning för produktionen DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: • Har flera års erfarenhet från en liknande roll inom en producerande verksamhet, gärna inom jordbruks- eller industrisektorn • Har en god produktionsteknisk förståelse med god vana för produktionsoptimering. • Är en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga • Har god förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och hållbarhet inom produktion • Är van vid att arbeta med budget och ekonomiska uppföljningar • Är strukturerad, målmedveten och har förmåga att optimera och planera processer • Har erfarenhet av att leda och utveckla team samt hantera förändringsarbete • Delar vår syn på hållbar utveckling och är engagerad i att bidra till en cirkulär ekonomi och en mer hållbar framtid Om enheten: Du kommer till en välfungerande verksamhet med ca 15 medarbetare samt säsongsanställda, fördelade på anläggningen i Sösdala samt tre torvmossar i Skåne. Du blir en del av ledningen för Supply Chain i Skandinavien och rapporterar till Johanna Fridsén, Supply Chain Director. Eftersom koncernspråket är engelska och du arbetar i en flerspråkig miljö, krävs goda kunskaper i engelska. Enheten står inför spännande förändringar med fokus på tydlig riktning, delaktighet och fortsatt utveckling. Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Om våra mål: Evergreen Garden Care strävar efter att skapa grönare och bättre miljöer för hälsosammare liv. Vi arbetar strategiskt och strukturellt för att förbättra hela värdekedjan, från råvara till den färdiga produkten hos våra konsumenter. Fokus ligger på att öka användningen av återvunnet material och råvara i förpackning, produkt och odlingssubstrat, med målet att underlätta hållbara val och nå klimatneutralitet 2035. Är du redo att anta utmaningen och leda enhetens resa framåt? Vi ser fram emot att välkomna dig till Evergreen Garden Care! Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en vikarierande butikschef till vår butik på Smedjegatan i Västerås! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet ➜ Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet löper sedan till och med 31 december 2025. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Raymon Reinholdsson på 0702 817 623. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Är du en driven ledare som gillar försäljning? – Då är det dig vi söker! Guldfynd öppnar ny butik i Kiruna och därför söker vi dig som vill leda vårt team till succé! I rollen som Butikschef kommer du ha personal- och resultatansvar och i tätt samarbete motiverar och leder du dina medarbetare så att ni tillsammans når butikens uppsatta mål. Kort och gott: Du är där det händer, när det händer. Vi söker dig som med goda resultat har tidigare erfarenhet av ledande befattning, gärna från detaljhandel. Förutom att vara en duktig ledare vill vi även att du tycker det är kul att sälja och serva våra kunder och ge dem en upplevelse utöver det vanliga. För att lyckas i rollen vet vi av erfarenhet att det är viktigt med positiv inställning och ett högt engagemang. Att du att du har en hög energinivå och sprider glädje omkring dig samtidigt som du gillar struktur, ordning och reda tar vi för givet. Vi erbjuder ett självständigt jobb i ett engagerat säljteam och du ges möjlighet till både personlig och yrkesmässig utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde i slutet av augusti. Låter detta intressant är Du välkommen med din skriftliga ansökan där Du berättar om dina erfarenheter, resultat och vad Du kan göra för vår butik. Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 116 butiker, Hallbergs Guld med 32 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen. Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 71 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.
Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en vikarierande butikschef till vår butik i Vågen Galleria i Örebro! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet ➜ Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder. Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vikariatet löper därefter till och med 1 september 2028. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Raymon Reinholdsson på 0702 817 623. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
På Securitas Technology drivs vi av viljan att skapa trygghet – med hjälp av den senaste tekniken och genom människorna bakom den. Med över 70 års erfarenhet och en ledande position på marknaden är vi en av de största aktörerna inom säkerhetsteknik – både i Sverige och globalt. Som medarbetare hos oss får du utvecklas tillsammans med engagerade kollegor och vara en del av lösningar som verkligen gör skillnad. Har du erfarenhet inom säkerhetsområdet och vill utvecklas i rollen som Biträdande Säkerhetsskyddschef/Säkerhetschef? Vi söker nu dig som vill spela en nyckelroll i att förbättra och stärka vår säkerhetsfunktion. I denna breda och varierande roll kommer du att arbeta både högt och lågt, strategiskt och operativt, för att säkerställa att vår organisation ligger i framkant inom säkerhetsskydd. Är du en driven och pålitlig person med stort engagemang och vilja att ta ansvar? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! OM ROLLEN I den här rollen kommer du att vara en viktig stöttepelare för vår säkerhetsskyddschef tillika säkerhetschef, och bidra till att både utveckla långsiktiga strategier såväl som hantera det dagliga arbetet inom säkerhetsområdet. Du blir en del av ett litet tight team som förutom dig och säkerhetschefen även består av två säkerhetskoordinatorer. För att komplettera teamet ser vi gärna att du tar mer ansvar för samt brinner lite extra för fysisk säkerhet samt informationssäkerhet. Ditt uppdrag – i korthet: • Utveckla och förbättra vårt säkerhetsarbete – både på strategisk nivå genom att sätta långsiktiga planer och strategier, samt operativt genom att hantera den dagliga driften och incidenter. • Genomföra djupgående riskanalyser och säkerhetsbedömningar, identifiera svagheter och skapa åtgärdsplaner. • Utveckla arbetet inom informationssäkerhet och fysisk säkerhet. • Utföra säkerhetsprövningsintervjuer. • Utbilda och engagera kollegor i säkerhetsfrågor och säkerhetsskydd, bygga säkerhetskultur och öka medvetenheten i organisationen, samt samverka med myndigheter. • Säkerställa efterlevnad av lagar, regelverk och interna policys. OM DIG För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom säkerhetsområdet – gärna med fokus på fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. Men det viktigaste är att du har nyfikenhet och vilja att fortsätta utvecklas. Mer konkret ser vi gärna att du har: • Goda kunskaper inom fysisk säkerhet och informationssäkerhet. • Grundläggande kunskaper inom säkerhetsskydd och personalsäkerhet. • Djup kunskap om säkerhetsmetoder, riskhantering och säkerhetslagstiftning samt förmåga att omsätta dessa i praktiken. • Relevant akademisk utbildning inom säkerhetsskydd, riskhantering eller säkerhet, alternativt erhållit motsvarande kompetens genom väl meriterat praktisk arbete kombinerad med teoretiska utbildningar/kurser. Certifieringar/diplomeringar inom risk- och säkerhetsområdet är meriterande. Vi ser att det är meriterande om du har: • Erfarenhet av krishantering och kontinuitetsplanering. • Fördjupad kunskap inom fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. • God förståelse för dataskydds- och integritetsfrågor samt compliance-regler inom säkerhetsområdet. • Tidigare erfarenhet i en ledande befattning och goda ledaregenskaper. Som person: Vi tror att du som söker trivs med ett brett ansvarsområde, är stresstålig och drivs av att skapa trygghet och struktur i en dynamisk miljö. Vidare är du handlingskraftig, leveranssäker och motiveras av att driva förändring. Du trivs med att ta ansvar och ta dig an ledarrollen när det behövs. Vi tror även att du känner igen dig i nedan: • Strukturerad med god prioriteringsförmåga. • Lösningsorienterad, analytisk och hög strategisk förmåga. • Förmåga att bygga relationer med såväl interna som externa samarbetspartners. • Hög personlig mognad, stark integritet och mycket god kommunikationsförmåga. Därför ska du välja oss: • Du får vara med och bidra till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen. • Du får möjlighet till stort ansvar och utvecklas i rollen på ett ledande säkerhetsbolag. • Du erbjuds en trygg anställning, med kollektivavtal, tjänstepension och förmåner. • Du erbjuds frihet under ansvar och möjligheter till hybridarbete. ANSÖKAN Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte utan skicka in din ansökan redan nu! För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen. Du blir stationerad på vårt kontor i Stockholm. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Emilie Backlund på [email protected], samt rekryteringsansvarig, Sara Andersson på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! #LI-DNI
Vill du göra verklig skillnad i människors liv och leda ett engagerat team inom behandlingsvård? Om jobbet Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag Att vara enhetschef (likställt föreståndare) på Samskapa kan beskrivas som att du driver ett ”litet företag i företaget”. Du säkerställer att arbetet med ungdomen bedrivs i enlighet med lagar och krav. Med stöd av befintlig struktur och kultur, samt stöd av ett företagsövergripande utvecklingsteam får du förtroende och handlingsfrihet att utföra ditt uppdrag i enlighet med Samskapas kontext och koncept, som du applicerar i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med kreativa och lösningsfokuserade medarbetare i en omsorgsmiljö som präglas av en stark tro på människors inneboende resurser. Vi ser fram emot att uppmuntra och ta vara på dig och dina idéer i det dagliga arbetet. Som föreståndare kommer du att ansvara för att planera, samordna, utveckla, följa upp och leda med huvudfokus på ”de fyra resorna” Ungdomsresan – att stödja ungdomen FRÅN innan denne flyttar in, TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg i sin utveckling (nästa insats eller hem). Medarbetareresan – från rekrytering (med stöd från HR), genom introduktion, tillsvidareanställning och eventuellt in i avtackning. Kundresan – FRÅN placeringsförfrågan TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg. Förbättringsresan - FRÅN nuläget TILL önskat läge när det gäller samtliga processer i verksamheten. En viktig kulturell princip på Samskapa och i ungdomsresan är att vi är uthålliga och att vi står kvar. Vi är övertygade om att det är en avgörande faktor för att lyckas, vilket vi anser är vårt professionella ansvar. Krav Socionomutbildning som omfattar 3 år eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter från IVO Behörig att kunna stå på tillstånd hos IVO Minst 2 års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom barn och ungdom Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personal-, kvalitets-, behandlings- och ekonomiansvar Kunskap om lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet Goda kunskaper inom NPF och psykiatriska diagnoser Trygghet i skriftlig och muntlig framställan B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete/varit föreståndare på HVB-hem Ledarskapsutbildning Kvalitetsrelaterad utbildning/erfarenhet Erfarenhet och/eller utbildning inom Lågaffektivt bemötande (LAB), KBT, MI NPF-utbildningar Steg 1 utbildning Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt engagemang för socialt arbete och är en självgående ledare. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och i tätt samarbete med dina behandlingspedagoger. Vidare så har du ett strukturerat, mål- och kvalitetsinriktat förhållningssätt och du uppskattar förändring och utvecklingsarbete. Du är stresstålig och flexibel och vi tror att du med prestigelöshet och kommunikation skapar delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Engagerade kollegor att samarbeta med Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten Omfattning: Heltid Placering: Kristianstad/Tollarp Arbetstid: Förtroendetid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Information om rekryteringsprocessen I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget (gärna digitalt om du har en digital brevlåda). Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Serwent är ett ledande företag inom den samhällskritiska vatten- och avloppsbranschen och befinner sig i stark tillväxt. Nu söker vi en erfaren och engagerad HR & Qhse Manager Sweden till vårt svenska team. Du blir en nyckelperson i både HR- och KMA-arbetet, ingår i ledningsgruppen och får personalansvar. Du samarbetar nära med våra befintliga specialister – en HR Business Partner, en HR-administratör och en KMA-specialist. Företagskulturen präglas av högt i tak, entreprenörsanda och en öppenhet för nya idéer. Här får du påverka, göra skillnad och utvecklas. Som HR- och KMA-ansvarig i Sverige ingår du även i vårt nordiska HR- och HSE-nätverk tillsammans med kollegor från Norge och Danmark. Rollen har ett tydligt nationellt fokus men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CHRO. Start omgående – urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden HR-stöd till chefer: Coachning, rådgivning och utbildning i HR-frågor samt stöd i HR-processer och arbetsrätt. Arbetsrätt och fackliga relationer: Hantera arbetsrättsliga frågor, avtalstolkning, förhandlingar och facklig samverkan. Arbetsmiljö och hälsa: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt arbeta förebyggande med hälsa och sjukfrånvaro. HR-administration: Säkerställa korrekt HR-data, löner, anställningsavtal och pensionsfrågor. Strategiskt HR-arbete: Implementera HR-policys, driva mångfaldsarbete, uppföljning av medarbetarundersökningar, succession, statistik och ledarskapsutveckling. Delta i nordiska HR-projekt. Rekrytering: Ansvara för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och stöd till chefer. KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö): Säkerställa att KMA-arbetet följs, utveckla ledningssystem, stötta i ISO- och lagkrav samt driva hållbarhetsinitiativ i samverkan med KMA-specialist. Kvalifikationer – Mer om dig som söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och trivs i en bred roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö, juridik, eller motsvarande Minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en ledande roll Erfarenhet av KMA-ansvar eller nära samarbete med KMA-funktion God kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning Vana att arbeta med HR-system och Officepaketet B-körkort (resor mellan kontor förekommer) Personliga egenskaper Du är trygg, lyhörd och tydlig. Du trivs i en bred roll där du växlar mellan strategi och operativt genomförande. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du driver förändring med energi och professionalism – alltid med människan och hållbarhet i fokus. Hos Serwent värderas engagemang och öppenhet högt – vi söker dig som vill vara nära verksamheten, bygga relationer och bidra med idéer även inom ramarna för globala riktlinjer. Placering är med fördel i Stockholm, men samarbete sker även med kollegor i Uppsala. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent, med 6 mån inledande provanställning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 7-16, med flexibilitet. Du kommer att utgå från kontoret i Rotebro eller Uppsala med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start så snart som möjligt! Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Projektchef till Gnesta Bergbyggare i Stockholm Vill du leda spännande anläggningsprojekt och jobba nära både beställare och platsledning? Gnesta Bergbyggare växer och söker nu en trygg projektchef som vill vara med på resan framåt. Ditt uppdrag Hos Gnesta Bergbyggare får du driva tunga projekt där teknik, säkerhet och noggrannhet står i centrum. Som projektchef leder du hela processen från första kalkyl till färdig leverans med fullt ansvar för personal, kundrelationer och resultat. Du planerar och leder entreprenader inom bergsprängning, borrning, injektering och markarbete, ofta i komplexa miljöer där erfarenhet och beslutsamhet gör skillnad. I nära dialog med våra beställare – från stora till små – ser du till att vi levererar det vi lovar: kvalitet, punktlighet och precision. Du får stort handlingsutrymme, korta beslutsvägar och ett team som vet vad det innebär att leverera. I ditt ansvar ingår att:Driva och följa upp projekt mot mål för tid, budget och kvalitet Leda arbetslag och samordna underentreprenörer på plats Vara kundens huvudkontakt under projektets gång Upprätta och förhandla avtal samt hantera ekonomiska uppföljningar Optimera resurser som maskinpark, utrustning och verkstadsstöd Säkerställa att arbetsmiljö och säkerhet alltid har högsta prioritet Vem vi söker Vi söker dig som är trygg i rollen som projektchef inom mark- eller anläggning och som gillar att ta ansvar. Du har ett tydligt ledarskap, skapar struktur och gillar att bygga goda relationer både internt och externt. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ, men där laget alltid går först. Du är lösningsorienterad, har en god affärsförståelse och gillar att få saker att hända. Har du dessutom erfarenhet från bergarbeten är det ett stort plus, men inget krav. Kvalifikationer Minst 10 års erfarenhet från produktion i rollen som platschef eller projektchef Erfarenhet av att leda personal och skapa fungerande team Erfarenhet av produktion inom mark och berg Van att hantera avtal, kontrakt och förhandlingar Erfarenhet av att ta fullt ekonomiskt ansvar i projekt Goda kunskaper i ekonomi kopplat till entreprenad God förhandlingsvana och trygg i kontraktshantering B-körkort Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av maskinpark och verkstadsdrift. Kontakt och ansökan Rekryteringen hanteras av Isaksson Rekrytering för Gnesta Bergbyggares räkning. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Bessing på 073‑626 47 50 eller via e-post: [email protected]. Skicka in din ansökan via vår hemsida – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Boxes & Labels erbjuder tjänster och helhetslösningar och inom förpackning och etikettering till en rad olika branscher. Vi har en modern maskinpark och engagerade medarbetare. Vill du vara med och lyfta vår produktion till nästa nivå? Om Rollen Som produktionschef hos oss blir ditt uppdrag att leda och vidareutveckla produktionen, ledare och medarbetare. Vi har gjort ett antal nya investeringar i maskinparken senaste tiden och här kommer du spela en nyckelroll att tillsammans med Teknik- och utvecklingsansvarig optimera flöden, struktur och arbetssätt. Allt för att skapa förutsättningar för en effektiv fabrik med engagerade medarbetare. Du är en naturlig medlem i ledningsgruppen där du förväntas bidra till hela verksamhetens strategi- och utvecklingsarbete Uppdraget kommer bland annat innebära att: Leda och driva produktionen inklusive medarbetare och ledare. Driva och följa upp produktionens produktivitet, effektivitet och lönsamhet, inklusive analys av nyckeltal och mål. Utveckla produktionen och tillhörande processer med ständiga förbättringar. Motivera, coacha, stötta och utveckla ledare och genom dem, medarbetare. Säkerställa efterlevnad av kvalitets- och ledningssystem, ISO 9001 och 14001 Säkerställa och arbeta proaktivt med arbetsmiljöarbetet Du rapporterar till VD. Arbetsplatsen är på vår nyligen utökade fabrik i Olsfors. Produktionen består av dryga 35 medarbetare och ledare. Din profil Vi är extra intresserade av en engagerad ledare med bred erfarenhet inom produktion och ledarskap. Har du en högskoleutbildning inom industriell ekonomi, maskinteknik eller liknande är det en fördel men inget krav. Vi söker dig med kunskap inom produktionsekonomi och vana vid att utvärdera samt ta fram nya nyckeltal. Du har med gott resultat drivit olika typer av förändrings- och eller teknikutvecklingsprojekt och är van att hantera lite större flöden i en produktion. Om du har erfarenhet av förbättringsarbete som Six Sigma, Lean eller 5S är det starkt meriterande. Hög kompetens inom affärssystem och att du hanterar såväl svensks som engelska är mycket viktigt. Vi värdesätter ett ledarskap som präglas av ett genuint intresse för att utveckla medarbetare och ledare. Med en förbättringsorienterad inställning och inkluderande approach kommer du nå framgång tillsammans med oss. Du bör vara kommunikativ med tekniskt intresse samt ha erfarenhet av att analysera och sätta nya strukturer, flöden och processer i en produktion. Vi erbjuder Hos oss på Boxes & Labels får du möjlighet att verkligen göra skillnad. Här kan du sätta din egen prägel på uppdraget, utifrån verksamhetens behov och mål som du både är med och utformar och implementerar. Vi har en platt organisation med snabba beslutsvägar och en arbetsplats full av ambition och vilja, där både medarbetare och ledare trivs. Potentialen är stor, och vi ser fram emot att bygga framtidens produktion tillsammans med dig. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alt [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan som senast den 13/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling till dig komma att ske först från v33 och framåt. Om Boxes & LabelsAB Boxes & Labels är ett ägarlett bolag som drivs av tillväxt & utveckling. Bakom bolaget står två entreprenörer som har en lång framgångsrik bakgrund samt ett starkt partnerbolag. Du hittar vår fabrik i fräscha lokaler i Olsfors. Boxes & Labels har drygt 60 medarbetare och omsätter 180msek. läs mer på Läs mer om Boxes & Labels
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Saab Aerospace Systems söker en driven och erfaren chef för stödfunktioner som vill vara med och forma framtiden inom Aerospace Systems. Du kommer att leda ett team med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes, och ansvara för planering, operativt inköp, manufacturing engineering och produktionskvalitet. Som chef för stödfunktioner kommer du att ha ett centralt ansvar för att säkerställa att våra produktionsflöden är effektiva och kvalitetsfokuserade. Din roll inkluderar: * Ledarskap och teamarbete: Du kommer att leda och utveckla ett team med 10-15 individer, med fokus på Airbus, Boeing eller Special Processes. Du ska ha en inkluderande och målfokuserad ledarstil. * Planering och materialhantering: Ansvarar för att förse produktionen med nödvändiga planer och material i samtliga program. * Kvalitet och förbättring: Ansvarar för att driva grundorsaksanalyser, vara en del av avvikelsehanteringsprocessen. * Engineering: Ansvarar för beredning av underlagen samt förbättring av dessa, samt en del utvecklingsarbete. * Kompetensutveckling: Ansvarar för kompetensutveckling och personlig utveckling för varje individ inom dina team. * Tvärfunktionellt arbete: Jobba tvärfunktionellt med andra team för effektivisering och erfarenhetsutbyte. Vad vi erbjuder: * En spännande och utmanande roll i en ledningsgrupp bestående av operationschef, verkstadschefer för produktion och chef för stödfunktioner. * Möjlighet att påverka och forma framtiden inom Aerospace Systems. * En arbetsmiljö där du kan utvecklas och växa tillsammans med ett team av engagerade och kompetenta kollegor. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av följande områden: planering, operativt inköp, manufacturing engineering eller produktionskvalitet. Du är en engagerad och strukturerad ledare med en inkluderande och lyhörd ledarstil. Du arbetar målinriktat, tar ansvar och har lätt för att samarbeta med andra. Du har även en god förmåga att bygga starka, välfungerande team med olika bakgrund och kompetenser. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer