Bli barn- och ungdomsinstruktör hos Nordic Wellness Växjö Norremark och Växjö Teleborg! Brinner du för att inspirera barn till rörelseglädje? Älskar du att leka, leda och skapa trygghet i grupp? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team av barn- och ungdomsinstruktörer! Om Nordic Wellness Nordic Wellness är en av Sveriges största friskvårdskedjor med över 350 klubbar och närmare 500 000 medlemmar. Hos oss möts människor i alla åldrar – för att träna, växa och må bra tillsammans. Vi tror på att träning ska vara kul, tillgänglig och något man längtar efter – även som barn. Därför har vi skapat ett inspirerande kursupplägg inom barngympa som bygger på våra värdeord: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som barn- och ungdomsinstruktör leder du rörelseklasser för barn i olika åldrar på helgerna. Du är den som sätter tonen i gruppen – med glädje, engagemang och trygghet. Klasserna hålls i kursformat under ca 14 veckor per termin (höst/vår), inklusive prova-på-tillfällen och avslutande show. Du håller vanligtvis i 1–3 klasser per helg, beroende på klubbens behov. Vi söker dig som: Har energi, inlevelse och ett stort hjärta för barn Kan leda en grupp med värme, fantasi och lekfullhet Förstår att rörelseglädje är viktigare än perfekt teknik Gärna har erfarenhet av att arbeta med barn (men det är inget krav) Är ansvarstagande, kommunikativ och trygg i dig själv Vi erbjuder: Utbildning inför kursstart – du behöver inte kunna allt från början Ett roligt och meningsfullt extrajobb med utrymme att utvecklas Ett team där vi lyfter varandra – både på och utanför golvet En arbetsmiljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER Plats: Nordic Wellness, Växjö Norremark och Växjö Teleborg Arbetstid: Helger, 1–3 klasser per helg Period: Ca 14 veckor per termin (höst/vår) Rekryteringsprocess: Bakgrundskontroll ingår enligt vår policy Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande – vänta inte! Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig in i vårt team!
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Institutionen för datavetenskap söker en doktorand med fokus på symbolisk artificiell intelligens. För mer information besök https://www.umu.se/institutionen-for-datavetenskap/ Projektbeskrivning I moderna mjukvarusystem och organisationer som driver dem är en betydande del av de dagliga besluten med kritisk inverkan på enskilda människor och samhället helt automatiserade eller starkt beroende av automatiskt beslutsstöd. Medan metoder för maskininlärning blir allt vanligare i detta sammanhang, förblir systemens kärnor vanligtvis symboliska (kunskapsbaserade). Dessa symboliska eller neuro-symboliska system är komplexa, vilket gör dem svåra att resonera kring, till exempel när man bedömer förändringar på meta-nivå som leder till önskade mål för framtida systembeteende. I arbetet med att lösa detta problem är temat för det bredare projektet "Automating Reasoning about Automated Reasoning". Ur ett grundforskningsperspektiv avser detta automatisering av metaresonemang avseende generella resonemangsmetoder. Här är det tänkta fokuset på resonemangmetoder som kan revidera sina slutsatser inför ny evidens/kunskap. Planen är att täcka både banbrytande metoder som kombinerar subsymbolisk, symbolisk och mänsklig intelligens, såväl som industry-scale resonemangssystem. Instanser av den förra klassen är olika varianter av formal argumentation, medan fokus i det senare fallet kan ligga på vanliga business rule languages som används i storskaliga IT-system. Inom den bredare sfären av temat "Automating Reasoning about Automated Reasoning" kan forskningsuppgifter väljas utifrån styrkor hos den framgångsrika kandidaten, antingen i den breda riktningen av principbaserat meta-resonemang (formellt fokus) eller tillämpningar av automatiserad meta-resonemang till storskaliga mjukvarusystem (tillämpad fokus). Projektet finansieras av Wallenberg AI, Autonomous Systems and Software Program, WASP, som är Sveriges största enskilda forskningsprogram i modern tid. Läs mer: https://wasp-sweden.org Forskarskolan inom WASP har som mål att förse framtidens forskare med nödvändig kunskap för att kunna analysera, utveckla och bidra aktivt till den tvärvetenskapliga utvecklingen av artificiell intelligens, autonoma system och mjukvara. Forskarskolan erbjuder en unik möjlighet för de studenter som lockas av internationell forskning i världsklass med industriell relevans. Mer information: https://wasp-sweden.org/graduate-school/ Kvalifikationer För att bli antagen till utbildning på forskarnivå krävs det att den sökande har grundläggande behörighet genom avlagd examen på avancerad nivå, eller slutförda kursfordringar om minst 240 högskolepoäng varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller motsvarande utländsk utbildning, eller motsvarande kvalifikationer. För att bli antagen till utbildning på forskarnivå inom ämnet datavetenskap krävs att den sökande har godkända kurser om minst 90 högskolepoäng i ämnet datavetenskap eller som är direkt relevanta för den aktuella specialiseringen. Det är ett krav att du har: En grundläggande förståelse för och ett stort intresse för ett av följande ämnen: Logikbaserade resonemangssätt, till exempel formal argumentation, eller Formella aspekter av autonoma agenter och multiagentsystem. Avancerade programmeringskunskaper. Akademisk skrivförmåga och erfarenhet med LaTeX. Det är mycket meriterande om du tycker om att arbeta med matematiknotation och formella bevis. Alternativt uppmuntras kandidater med bra kompetens inom programvaruteknik och med utmärkta skrivförmåga att söka. Viktiga personliga egenskaper är, förutom kreativitet och kritiskt tänkande, utmärkt problemlösningsförmåga, disciplin, förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt erfarenhet av vetenskaplig interaktion med forskare med olika bakgrund. Arbetsspråket kommer att vara engelska. Om anställningen Anställningen syftar till en doktorsexamen, och doktorandens huvuduppgift är att ägna sig åt egen forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. I arbetsuppgifterna kan undervisning och annat institutionsarbete (upp till max 20%) ingå. Anställningen är tidsbegränsad till fyra år heltid eller upp till fem år vid undervisning deltid. Löneplaceringen sker enligt fastställd lönestege för doktorandanställning. Enligt Högskoleförordningen (12 kap, 2 §) kan beslutet om anställning inte överklagas. Ansökan ska innehålla: Ett personligt brev som beskriver dina forskningsintressen, och varför du söker den utlysta anställningen. Brevet ska också innehålla din kontaktinformation Kopior av examensbevis eller motsvarande CV Kopior av kandidat- och/eller masteruppsats, samt andra relevanta publikationer om sådana finns Dokumentation och beskrivning av andra relevanta erfarenheter och kompetenser Ansökan ska vara skriven på svenska eller engelska. Om bifogade dokument har annat originalspråk ska en översättning inkluderas. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshusets Grundskola Akalla är en F–6-skola som stöttar elevernas dagliga lärande i en trygg och kreativ miljö. Här får varje barn möjlighet att växa, utvecklas och känna sig sedd. Om tjänsten: Tillsammans med oss övriga strävar du efter att bibehålla en trygg skola där våra elever kan starta sin läranderesa i en miljö som inbjuder till kreativitet och nyfikenhet. På Fryshuset grundskola omgärdas du av kompetenta kollegor som har en positiv inställning till både sitt yrke och till att utveckla vår verksamhet för att ständigt ge våra elever de bästa förutsättningarna för lärande. I din roll bidrar du som lärare i svenska som andraspråk (sva), svenska med ditt professionella perspektiv i arbetet på skolan. Du undervisar våra elever utifrån deras förutsättningar till att nå så långt som möjligt i sin sva utveckling. I tjänsten ingår att kartlägga och undervisa elever med olika utmaningar både på individ och gruppnivå, samt att stötta kollegor i undervisning och bedömning av olika ämnen. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska som andraspråk och/eller svenska och brinner för ditt uppdrag. Du är trygg och erfaren i att undervisa eleverna. En av dina styrkor är att bygga goda relationer till elever och vårdnadshavare. Att hitta nycklarna till varje elevs lärande är något du motiveras särskilt av. Du arbetar och använder olika kartläggningsmaterial och metoder för analys av elevernas behov. Du kan planera, stötta kollegor i arbetet med sva/sv undervisningen och fungerar som stöd i implementeringen av sva insatser på såväl individ-, grupp- som skolnivå. Du arbetar systematiskt utifrån data och resultat. Du har god pedagogisk förmåga och är skicklig i att motivera och entusiasmera dina elever. Naturligtvis så har du ett positivt förhållningssätt och möter elever, vårdnadshavare och kollegor med kompetens och värme. Precis som dina blivande kollegor så tycker du att ditt arbete är roligt, utmanande och spännande. Du har höga förväntningar på dina elever samt ett starkt engagemang. Du arbetar för ett inkluderande förhållningssätt och främjar elevers delaktighet i sitt lärande. Du är driven i att utveckla undervisningen tillsammans med dina kollegor. Du ska ha undervisat elever i åk 2-6. Vi lägger stor vikt vid personlig lämpligt och värderar goda referenser. Meriterande är flespråkighet och legitimation i flera ämnen. Tjänsten kan komma att tillsättas under annonsering. Tjänsten är en ferietjänst som ett föräldravikariat tom april-25, på 100%, med placering i Akalla. Tillträde i augusti. Vi omfattas av kollektivavtal via Fremia och skolavtalet. Uppvisande av belastningsregister är ett krav för anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
This position is a 100% MYP (ages 11-16) temporary/substitute teaching position in the subject of Swedish Language & Literature and Language Acquisition - Svenska and Svenska som andraspråk. Job description The teacher we are looking for will be working with teaching Swedish to students at different levels, from beginners’ level up to next to native and native level, promote Swedish as the host language and inspire our students to explore and acquire Swedish. The position will start on August 8th, 2025 and will start with a probation time of 6 months. After the agreed period of time the position will be turned into a permanent position if agreed by both parties. The working language and language of instruction at ISLK is English. The application must be written in English to be considered. Candidate selection and interviews will be held continuously during the recruitment process. In this position you will - Teach Swedish to different student groups in MYP (ages 11-16) at different levels - Collaborate and provide planning following the IB MYP curriculum model in the subjects of MYP Swedish language and literature (LL) and language acquisition (LAQ), Svenska och Svenska som andraspråk - Be a mentor for students in a specific year group - Work in alignment with the standards and practices of the IB MYP framework - Role model the IB Learner profile, mission statement, and the school vision - Perform other related duties as assigned Qualification and experience - Certified and trained as a Swedish language and literature and language acquisition (Svenska som andraspråk) teacher - High proficiency in English: fluent in speaking, reading, and writing - Demonstrated leadership skills in the classroom - Experience of working with inclusive practices/inclusive education - Excellent collaborative, organizational and communication skills - Previous IB MYP teaching experience - Proven experience using and digital tools to enhance learning opportunities https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Our offer to you - A true international setting with colleagues and students from all over the world - A stimulating work environment with motivated students - A knowledgeable, caring, supportive and professional team of colleagues - Continuous professional development of high quality, both inside and outside of school, nationally, as well as internationally - An outstanding network of IB colleagues and professional pathways to work all over the world - Well-equipped and resourced facilities in a beautiful environment - A supportive, knowledgeable and approachable leadership team and student support team As an employee in Lund Municipality, you are offered a range of benefits focused on balance, support, and health. Lund Municipality is a large organization with many opportunities for employee development. As an employee, you also gain access to our benefits portal where you can easily view and manage your benefits About Us ISLK - International School of Lund is an IB World School authorized to teach the IB Early Years Programme, Primary Years Programme and the Middle Years Programme. The school works in close collaboration with Katedralskolan where the IB Diploma Programme is offered. ISLK is a growing school and has approximately 400 students at the moment. More information about the school can be found at: https://lund.varbi.com/center/tool/position/672086/edit/tab:2/www.lund.se/islk ISLK is a part of or Administration Education with approximately 1200 employees We equip students for the future - with the aim that each student should reach their full potential as a human being and citizen. In order to work with children or students in a preschool or school setting, you need to be able to present a verifiable extract from the criminal record database.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Dina arbetsuppgifter Denna tjänst är placerad vid Avdelningen för människocentrerade system (HCS) vid Institutionen för datavetenskap (IDA). Undervisning och forskning inom avdelningen omfattar områden som grundläggande programmering, applikationsprogrammering, spelprogrammering, interaktionsprogrammering, interaktions- och tjänstedesign, och kognitionsvetenskap. Arbetsuppgifterna inbegriper bland annat att utveckla laborationer, lektioner och inlämningsuppgifter, samt att undervisa i form av laborationshandledning, lektioner, föreläsningar, samt projekt- och examensarbeteshandledning inom ovanstående ämnen. Du kommer även att ansvara för kursadministration, såsom underhåll av kursforum och resultatrapportering, samt examination i form av rättning av inlämningsuppgifter. En del av tjänsten innefattar också hårdvarutekniska arbetsuppgifter, exempelvis underhåll, installation och vidareutveckling av labbutrustning som enkortsdatorer, simuleringssystem, robotar, och liknande. Dessa arbetsuppgifter kan ingå både i forsknings- och utbildningsverksamhet och inbegripa genomförande av insamling och analys av data. Vidare förväntas du hålla dig à jour med utvecklingen inom ditt ämnesområde och med relevanta samhällsförändringar som påverkar universitetets verksamhet. För att bidra till en god arbetsmiljö och en positiv utveckling av verksamheten är det viktigt att du är närvarande och aktiv i det dagliga arbetet och kollegiala sammanhanget. Du är flexibel och har förmåga att röra dig mellan olika typer av pedagogiska och vetenskapliga sammanhang. Du delar med dig av kunskap och bidrar till arbetsgruppens professionella utveckling, kollegiala arbetssätt och sociala gemenskap. Att du är närvarande och aktiv ser vi som självklart för att du ska kunna utföra dina uppgifter på bästa sätt och trivas i arbetsgemenskapen. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har avlagt magisterexamen eller har motsvarande kompetens, samt har visat pedagogisk skicklighet. För denna anställning kommer särskild vikt att fästas vid den pedagogiska skickligheten. Gällande pedagogisk skicklighet kommer följande att bedömas: • mycket goda kunskaper inom datalogi samt programmering • grundläggande kunskap inom kognitionsvetenskap • erfarenhet från installation och anpassning av labbutrustning som enkortsdatorer, simuleringssystem, robotar, och liknande, samt införande av dessa i kurser och användning av dem i forskningsprojekt • förmåga att förmedla relevanta kunskaper och färdigheter, aktivera studenter till eget lärande, skapa engagemang och intresse för ämnesområdet • förmåga att strukturera och organisera såväl innehåll som arbetsformer i relation till ämnesområdets mål • förmåga att bidra till utveckling och förnyelse av utbildning samt förmåga att reflektera över den egna lärargärningen • förmåga att röra sig mellan samt integrera forskning, utveckling och undervisning inom människa- teknikinteraktion, kognitionsvetenskap och datavetenskap • särskilt meriterande är erfarenhet av undervisning i grundkurser inom både datalogi och kognitionsvetenskap Då undervisning sker på svenska och engelska så ska du kunna uppvisa förmåga att undervisa på både svenska och engelska. Din arbetsplats Institutionen för datavetenskap (IDA) grundades 1983 men våra rötter går tillbaka till tidigt 1970-tal. Det är en av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa. Vår forskning täcker ett brett spektrum av områden, från grundläggande datavetenskap till tillämpade områden. Den omfattande forskningen påverkar även vår grund- och forskarutbildning, vilket leder till att vi ger kurser inom flertalet civil- och högskoleingenjörsprogram, samt programmen inom innovativ programmering, kognitionsvetenskap och statistik. Läs mer: liu.se/ida Om anställningen Tillsvidare, heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse. För mer information om behörighetskrav, bedömningsgrunder och anställningsförfarande för lärare se Linköpings universitets anställningsordning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att söka denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" nedan. Din kompletta ansökan inklusive bilagor ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 2025-07-10. Ansökningar och/eller ansökningshandlingar som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas ej. Publikationer, i pdf- eller word-format, bifogas i ansökningsformuläret. Publikationer som du inte har i digital form skickas per post i tre exemplar till Linköpings universitet, Registrator, 581 83 Linköping. Publikationerna ska vara Linköpings universitet tillhanda senast sista ansökningsdag. Tryckta publikationer skickas inte tillbaka, då handlingar som inkommer till Linköpings universitet bevaras eller gallras enligt gällande gallringsregler. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Institutionen för molekylär biovetenskap, Wenner-Grens institut (MBW) bedriver experimentell grundforskning inom molekylär cellbiologi, intergrativ biologi och infektions- och immunbiologi. Forskningsmiljön präglas av en modern och avancerad metodik och har en stark internationell profil. MBW är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet med drygt 30 forskargrupper och ca 180 anställda varav 65 är doktorander. Läs mer om MBW på https://www.su.se/mbw. Projektbeskrivning Denna doktorandanställning finns tillgänglig i laboratoriet som leds av docent Qiaolin Deng. Projektet syftar till att undersöka de molekylära mekanismer som ligger bakom de intergenerationella effekterna av endokrina sjukdomar hos mödrar på avkommans kardiometabola hälsa. Vi fokuserar på den mänskliga placentans utveckling vid sjukdom och dess utvecklingsprogrammerande effekter, förmedlade genom vävnad-till-vävnad-kommunikation. Multiomiska singelcellstekniker såsom RNA-sekvensering, ATAC-sekvensering och spatial transkriptomik kommer att tillämpas på mänskliga placentor från gravida kvinnor med endokrina sjukdomar, inklusive diabetes och polycystiskt ovariesyndrom, för att identifiera gemensamma och specifika sjukdomssignaturer. Mikrofluidiska samsystem för samodling av placentoider med organoider från metabola vävnader (t.ex. lever, hjärta, hjärna) kommer att etableras för att studera de molekylära mekanismerna bakom utvecklingsprogrammerande effekter hos människa, med särskilt fokus på sekretom, mitokondriefunktion och steroidogenes för att avslöja könsdimorfa effekter. Mer information om laboratoriet finns på http://www.thedenglab.org. Behörighetskrav För att bli antagen till forskarutbildning krävs att den sökande har grundläggande och särskild behörighet. Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag. Grundläggande behörighet har du, om du avlagt examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng (hp), varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller på annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet gäller enligt den allmänna studieplanen för utbildning på forskarnivå inom ämnet molekylärbiologi krävs det att den sökande på kandidatnivå har minst 120 högskolepoäng (hp) inom molekylärbiologi, biologi, kemi eller ekvivalenta ämnesområden. Vidare krävs minst 60 hp på avancerad nivå inom molekylär biovetenskap eller ekvivalent, varav minst 30 hp måste vara från en oberoende uppsats.. Urval Urvalet bland behöriga sökande kommer att baseras på deras förmåga att tillgodogöra sig forskarutbildningen. Följande kriterier kommer att användas för att bedöma denna förmåga: - Dokumenterade kunskaper inom molekylär- och cellbiologi eller andra relevanta områden inom biologiska vetenskaper såsom utvecklingsbiologi, metabolism och immunologi. - Dokumenterad erfarenhet av beräkningsmässiga metoder och analys av storskaliga data. - God skriftlig och muntlig färdighet i engelska. - Analytiskt tänkande, självständighet samt förmåga till samarbete och lagarbete. Bedömningen kommer att baseras på tidigare erfarenheter och betyg, examensarbetets kvalitet, referenser, relevant arbetslivserfarenhet, intervjuer samt kandidatens skriftliga motivation till att söka anställningen. https://medarbetare.su.se/vart-su/styrning/regelboken/utbildning/antagningsordning-for-utbildning-pa-forskarniva Om anställningen Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning som doktorand enligt 5 kap. högskoleförordningen (1993:100). Anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. Som doktorand ska du främst ägna dig åt din egen utbildning på forskarnivå, men i anställningen kan arbete med utbildning, forskning och administration ingå i begränsad omfattning (högst 20 %). En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen förnyas därefter med högst två år i taget. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Ytterligare information lämnas av Universitetslektor Qiaolin Deng, mailto:[email protected]. Ansökan Du söker doktorandplatsen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Bifoga personligt brev och CV samt de bilagor som efterfrågas i ansökningsformuläret. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker dig som vill arbeta som specialpedagogisk samordnare inom utbildningsförvaltningen grundskola i Botkyrka kommun. Övergripande så är dina arbetsuppgifter att arbeta med elever med stora utmaningar inom grundskolan och då mest på ett administrativt plan. I det arbetet ingår att tillsammans med PLA-psykolog hantera ansökningarna till våra kommunövergripande undervisningsgrupper (KÖSU), men även ansvara för våra externt placerade elever. I ansvaret för dessa båda grupper ingår uppföljning, administration, samverkan med många andra aktörer (socialtjänsten, habiliteringen, LSS m.fl.) I arbetet ingår även att erbjuda kompetensutvecklingen för de medarbetare som arbetar i våra KÖSU-grupper och delta på träffar med de skolledare som ansvarar för grupperna. Du som söker måste ha förmågan att bygga goda relationer och ha förmågan att lyssna in många olika parter, förstå och förhålla dig till varierande perspektiv och vara lyhörd i ditt förhållningssätt till dem. Det i kombination med kunskap och erfarenhet skapar förutsättningar för att väcka det förtroende som lägger grunden för ett fungerande arbete. Självklart gillar du att samarbeta och är villig att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är diplomatisk och följsam utan att ge avkall på förmågan att ifrågasätta och ställa krav. Du är en positiv, driven och utvecklingsinriktad person och är van och bekväm i att driva ditt arbete framåt både i team och självständigt. Vi erbjuder dig Som specialpedagogisk samordnare så ingår du i Botkyrka kommuns verksamhetsstöd riktat mot grundskolan. Teamet består bl.a. av centralt anställda specialpedagoger, språk-, läs- och skrivutvecklare, skolläkare och kommunens skolpliktsbevakare. Med andra ord ett team med bred kompetens som gör att vi kan ha många spännande och utvecklande samtal. Du som söker till oss Krav: Lärarlegitimation och erfarenhet av grundskola Specialpedagog/speciallärarutbildning God förankring i grundskolans styrdokument Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Vi söker dig som har en längre erfarenhet av att ha arbetat med barn och unga med stora utmaningar och stora stödbehov Meriterande: Erfarenhet av arbete på central förvaltning Erfarenhet av att handleda och att föreläsa Erfarenhet av V-Klass och Prorenata Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva ett arbete som håller hög kvalitet och för att trivas i rollen söker vi dig som är analytisk och kan se och förstå komplexa samband utifrån ett helhetsperspektiv För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Norrsätraskolan är en 4-6 skola som ligger i Västra delen av Sandviken. Vi söker en lärare till åk 4-6. Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi arbetar i arbetslag där vi verkar för att vara en attraktiv skola med eleven i fokus i en trygg och utvecklande miljö. Skolan arbetar med tvålärarskap och nära relationer till eleverna. Skolan arbetar aktivt för trygghet och studiero. Du är strukturerad och engagerad i ditt arbete. Du är van att arbeta med digitala verktyg som Microsoft 365, Teams och Unikum. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som känner igen dig i följande: Du är legitimerad lärare och har högskoleutbildning inom pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kännedom om gällande lagar och förordningar som styr skolans verksamhet. Du ska ha förmåga att kunna planera och arbeta strukturerat utifrån skolans pedagogiska uppdrag. Du kan motivera, stötta och hjälpa elever i deras studiegång. Du är en tydlig ledare och vuxen förebild. Du kan samarbeta, skapa goda relationer och är tydlig i din dialog med kollegor, elever och föräldrar. Du kan sätta tydliga och professionella gränser samtidigt som du har stor empatisk förmåga och god förståelse för olika skolsvårigheter som elever kan hamna i. Meriterande är om du: • har erfarenhet och kunskap av arbete med elever • kan använda dig av datorn som ett naturligt verktyg Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Degerfors är en industrikommun med cirka 10 000 invånare. Kommunen ligger i det vackra gränslandet mellan Värmlands och Örebro län där skogsbygd möter slättlandskap. Degerfors är en del av Bergslagens sydvästligaste utlöpare och tillhör Örebro län men ligger i de båda landskapen Värmland och Närke. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Läs mer på www.degerfors.se Bruksskolan är en F-6 skola med ca 170 elever. Skolan är belägen i ett vackert område med närhet till skog, naturområden och kulturcentrum Berget. Bruksskolan arbetar med värdeorden kunskap, trygghet och hälsa, som ska genomsyra allt vi gör i verksamheten. På skolan arbetar behöriga lärare, förskollärare och lärare i fritidshem. I verksamheten finns elevhälsoteam på plats, samt tre förstelärare som tillsammans med rektor driver skolutveckling i kollegiet. Det är en viktig resurs för elevernas resultat och skolans fortsatta utvecklingsarbete. Vill du vara med i utvecklingen av Bruksskolan så är du välkommen att söka tjänst hos oss. ARBETSUPPGIFTER I tjänsten ingår undervisa i svenska och so-ämnen i åk 4 - 6 samt mentorskap för eleverna. Undervisningen sker i nära samarbete med övrig personal som arbetar i skolan. Du förväntas ha ett nära samarbete med kollegor och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Du har en lärarexamen med inriktning mot grundskolan med behörighet i flera ämnen. Du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samverkan med andra. Du tar ett stort ansvar för helheten i läraruppdraget, har ett gott bemötande utifrån värdegrund och elevsyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ord som strukturerad, tydlig och flexibel bör stämma in på dig. ÖVRIGT Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.
När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. Stora Skedvi skola ligger mitt i byn Kyrkbyn nära till större orter som Falun, Borlänge och Hedemora. På enheten arbetar idag ca 50 pedagoger med olika kompetenser. Vi har nära till natur och fina omgivningar. Skolan är renoverad och till viss del nybyggd sedan 2018. ARBETSUPPGIFTER Elevassistent under skoltid KVALIFIKATIONER Undersköterska Kunskap och erfarenhet av epilepsi och diabetes Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer