Sva-lärare till Rodengymnasiet
Norrtälje kommun
Gymnasielärare

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig   Kom och jobba med oss på Rodengymnasiets introduktionsprogram. Tillsammans bedriver vi undervisning för att våra elever ska trivas, må bra, vara trygga och lyckas med sina studier. Vi strävar efter samsyn för att ge elever bästa möjliga stöd utifrån deras individuella förutsättningar. Om du gillar att jobba i team, utveckla och utvecklas tillsammans med oss så tror vi du kommer att trivas.  Uppdraget Tjänst 1: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med engelska, kommer du i första hand att arbeta på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå. Tjänst 2: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med svenska och gärna ett ämne till kommer du att arbeta delvis på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå men även i sva och svenska på gymnasienivå.  Vi har behov av lärare som är väl insatta i formativ undervisning, språkutvecklande arbetssätt och som med hög relationell kompetens i sin dagliga gärning kan fungera som en lagspelare tillsammans med lärare och elever i ett glatt och utvecklingsbenäget arbetslag för introduktionsprogrammen. Sva-lärarna på Språkintroduktion samarbetar kring elevernas språkutveckling i den egna undervisningen genom Skolverkets bedömningsstöd Bygga svenska. Det ingår mentorskap i båda tjänsterna.  Utmaningar och möjligheter Elever på Språkintroduktion är ofta mycket studiemotiverade och vill komma framåt snabbt både genom ökade språkkunskaper och genom förståelse för hur det svenska samhället fungerar. Utmaningen är att eleverna har mycket varierande förkunskaper och förutsättningar för att klara av sin utbildning. Det ställer stora krav på dig som pedagog att lära ut på ett varierat och metodiskt sätt, att föra motiverande och vägvisande samtal med eleverna och att ge alla elever goda förutsättningar att lyckas. Det är både ett privilegie och en utmaning att arbeta i en mångkulturell miljö och det är viktigt att de kunskaper och erfarenheter eleverna bär med sig kan tas till vara på ett sätt som gör att varje individ växer som människa. Du kommer vara en viktig vuxen för våra ungdomar både i deras introduktion till det svenska samhället och deras personliga utveckling Det här behöver du ha med dig Krav  - Tjänst 1: Du är legitimerad grundskollärare i svenska som andraspråk och engelska. - Tjänst 2: Du är legitimerad gymnasielärare i svenska som andraspråk och svenska. - Du är flexibel, öppen och har en god relations- och kommunikationsförmåga i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du har goda ledaregenskaper i klassrummet och har förmågan att planera en undervisning som på ett systematiskt sätt för eleverna framåt i sin kunskapsutveckling   Meriterande Tjänst 1 och 2  -Behörighet att undervisa på gymnasiet i annat/ytterligare ämne    Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Välkommen till oss Arbetslaget för Introduktionsprogrammen består av sex lärare och en speciallärare. Vi är i ett spännande utvecklingsskede då vi nyligen anställt vår speciallärare och vi jobbar tillsammans för att vidareutveckla rutiner och hur vi organiserar undervisning och stöd för elevernas bästa.       Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Ferietjänster. Vikariat under tjänstledigheter. Möjlighet att vikariaten övergår i fast tjänst kan finnas.  • Omfattning: båda tjänsterna är heltid 100% • Tillträde: 250812  Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan!   Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Förskollärare till Grästorps förskoleområde
Jönköpings kommun
Förskollärare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje! Ditt nya jobb Vi söker nu en förskollärare för ett vikariat till vårt härliga gäng, på Grästorps förskoleområde. Tillsammans med dina kollegor ska du erbjuda en trygg omsorg för barnen och skapa tillitsfulla relationer med barn och vårdnadshavare. Tjänsten är förlagd på avdelning Rödklövern på Grankullen 1. Här ska du tillsammans med dina kollegor i arbetslaget ansvara för det pedagogiska innehållet i undervisningen utifrån de styrdokument som vi har i förskolan.  Välkommen till oss Grästorps förskoleområde består av tre förskolor Grankullen 1, Grankullen 2 och Grankullen 3. Totalt består förskoleområdet av 8 avdelningar, med idag 155 barn och cirka 35 pedagoger. Alla tre förskolor ligger bredvid varandra vilket inbjuder till ett nära samarbete. Även närheten till skogen gör att vi vistas mycket där och är ett fantastiskt komplement till våra förskolegårdar och undervisningen utomhus. Förskolorna är belägna på Grästorp och ligger precis vid Grästorpskolan.  En samsyn på verksamhet och barn skapar en grund för vår gemenskap. Delaktighet mellan barn, vårdnadshavare, pedagoger, arbetslag och ledning skapar förutsättningar för en gemensam grund som utgår från våra styrdokument. Vi visar tillit för varandra genom uppmuntran och ett intresse för varandras tankar och idéer. Vi lär av varandra och är varandras förebilder. Det sociala samspelet föder en gemenskap, ett kollegialt lärande. Tydlighet i gemensamma mål och bestämmelser på förskolan och enheten gör att en känsla av samhörighet växer fram. Känslan av gemenskap skapar engagemang hos oss. Tillsammans med barnen skapar vi nya kunskaper genom fantasi och nyfikenhet. Kreativitet är en viktig del i undervisningen som bidrar till språk- och identitetsutveckling hos oss alla. Hos oss är alla lika viktiga! https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/forskola-och-annan-pedagogisk-verksamhet/forskolor-a-o/grankullens-forskola https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Vi söker dig som är utbildad förskollärare med lärarlegitimation som har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Du ska vara väl förankrad i förskolans uppdrag och dess styrdokument. Vi lägger stor vikt vid att du är flexibel, ansvarstagande, självgående, och har en god samarbetsförmåga, samt vid personlig lämplighet. Du bidrar även till ett positivt arbetsklimat där alla är lika viktiga och barnen står i fokus. Det är meriterande med tidigare arbete i förskolan. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som förskollärare till Grästorps förskoleområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Lärare inriktning personbilstekniker till Jämtlands Vux, Fyrvalla
Jämtlands Gymnasieförbund
Lärare i yrkesämnen

Jämtlands Gymnasieförbund ansvarar för gymnasieskolan, anpassad gymnasieskola och delar av vuxenutbildningen i våra medlemskommuner. Förbundets sju skolor ligger i natur- och fjällnära miljöer spridda över fem kommuner – Bräcke, Krokom, Ragunda, Åre och Östersund. Jämtlands Gymnasium Fyrvalla är hjärtat för yrkestekniska utbildningar i Jämtland. Här ryms samtliga yrkestekniska gymnasieprogram och flera vuxenutbildningar i anpassade utbildningsmiljöer med modern utrustning. Skolan har ett tätt samarbete med regionens näringsliv inom de olika branscherna. Välkommen att söka jobb hos oss – Tillsammans skapar vi det bästa lärandet! Beskrivning Vi söker en engagerad yrkeslärare i fordonsteknik till en tillsvidareanställning på heltid. Tjänsten är en ferietjänst, vilket innebär att du följer skolans arbetsår med ledighet under loven. Provanställning kan komma att tillämpas. Dina framtida arbetsuppgifter Du kommer att undervisa både i grundläggande karaktärsämneskurser och i fördjupningskurser som ingår i utbildningen till personbilstekniker. Arbetet innebär att du självständigt planerar, genomför och följer upp undervisningen enligt gällande kursplaner. I rollen ingår även att bedöma och dokumentera elevernas kunskapsutveckling, vilket är en naturlig del av läraruppdraget. Du använder digitala verktyg i det dagliga arbetet och bidrar till att skapa en modern och strukturerad lärmiljö. Mentorskap för en elevgrupp är också en del av tjänsten. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som personbilstekniker och som nu vill dela med dig av dina kunskaper till nästa generation fordonstekniker. Du har ett genuint intresse för ungdomars lärande och trivs i en miljö där du får vara både yrkesförebild och pedagog. För att lyckas i rollen behöver du ha god samarbetsförmåga, en positiv attityd och ett professionellt förhållningssätt. Du är bra på att bygga förtroendefulla relationer med både elever och kollegor, vilket skapar en trygg och utvecklande lärmiljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig en trivsam och modern arbetsplats med engagerade kollegor och en dynamisk miljö där samarbete och utveckling står i fokus. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad personalförmåner, bland annat friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och andra stödjande insatser för att främja hälsa och välmående. Möt våra medarbetare Om du vill lära känna Jämtlands Gymnasieförbund bättre och samtidigt få en inblick i vår verksamhet och möta några av våra medarbetare, kan du klicka på länken nedan (eller kopiera den och klistra in i din webbläsare). Där har vi samlat några filmer som ger en bra bild av vår arbetsplats. https://jgy.se/om-oss/jobba-hos-oss-2/mot-vara-medarbetare/ Sök redan idag, då urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.  Inför rekryteringsarbetet har Jämtlands Gymnasieförbund tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare och rekryterare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Lärare i Fritidshemmet - Toftaskolan åk 4-6 med inriktning musik.
Ängelholms kommun
Fritidspedagoger

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Om skolområdet. Toftaskolan är en del av Munka-Ljungby skolområde med drygt 900 elever. Skolområdet består av Toftaskolan F-9 med tillhörande fritidshem, Össjö skola F-6 med tillhörande fritidshem samt Tåssjö lägerskola. På skolan finns det tydligt utvecklingsfokus och inarbetade strukturer för systematiskt kvalitetsarbete. Vi har en elevsyn som präglas av att Alla kan med de rätta förutsättningarna. Vi tror på våra elever och deras drivkraft, nyfikenhet och motivation. Utvecklingsarbetet består av att lägger stor vikt vid att kontinuerligt förbättra undervisningskvaliteten med fokus på elevernas lärprocess ARBETSUPPGIFTER Vi söker lärare i fritidshemmet åk. 4-6 - med inriktning musik. På Toftaskolan har vi en elevsyn som betonar att alla elever kan lyckas med de rätta förutsättningarna. I din roll ansvarar du för elevernas lärande och tydliggör mål och förväntningar. Du möjliggör också elevers delaktighet och inflytande i undervisningen. Det är viktigt att du har en god förmåga att etablera och utveckla positiva relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Denna tjänst innebär att ditt huvuduppdrag inom fritidshemmet samt undervisning i musik för åk 4-5. Övrig tid ingår du i skolans flexiteam som elevresurs. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad lärare i fritidshemmet. Det är meriterande om du har behörighet i flera ämnen. Utöver dina kunskaper inom dina ämnesområden är du även en trygg och tydlig ledare i olika undervisningssituationer. Du är lyhörd, flexibel och har ett lugnt och vänligt bemötande. Du har en förmåga att inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov. Vidare har du lätt att skapa förtroende med elever och är van att ha föräldrakontakter. God samarbetsförmåga, erfarenhet av arbete i arbetslag samt intresse av att driva pedagogiskt utvecklingsarbete är viktiga förmågor. En självklarhet är att du använder digitala verktyg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Postdoktor inom molekylär neuroanatom
Lunds Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Beskrivning av verksamheten Forskargruppen Molekylär neuroanatomi vid institutionen för Experimentell Medicinsk vetenskap inom Medicinska fakulteten bedriver forskning inom molekylär och funktionell neuroanatomi med fokus på att öka den spatiala precisionen för behandlingsmetoder såsom djup hjärnstimulering (DBS) och för att ta reda på underliggande neurobiologiska mekanismer i neurodegenerativa sjukdomar som omfattar psykiatriska symptom så att dessa kan ges bättre behandling. Vårt primära fokus är depression, ångest, och apati i Parkinsons sjukdom. Vi är en del av det strategiska forskningsområdet MultiPark. Här kan du läsa mer om vår spännande forskning https://www.multipark.lu.se/molecular-neuroanatomy Forskargruppen leds av Åsa Mackenzie. Som arbetsplats värnar vi om en god arbetsmiljö med respekt och omtanke i våra relationer med varandra och lägger stor vikt vid olika typer av samarbeten. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss Jobba hos oss Projektbeskrivning Vår forskargrupp jobbar med att utröna neurobiologin bakom psykiatriska symptom i neurodegenerativa sjukdomar, främst Parkinsons sjukdom, med fokus på emotioner, inklusive depression. Den subtalamiska kärnan, som reglerar motorik, kognition och emotioner, uppvisar patologi i Parkinsons sjukdom, och är ett viktigt målområde för behandling av motoriska symptom med Djup hjärnstimulering (DBS) i Parkinsons sjukdom. Vårt mål är att ta reda på hur den subtalamiska kärnan fungerar i normaltillståndet och i parkinsonmodeller, för att ta reda på vad som går fel i Parkinsons sjukdom, samt hur parkinsonsymptom bättre kan behandlas med precisionsstimuleringar, såsom DBS. Vi är särskilt intresserade av den neuropsykiatriska symptombilden i Parkinsons sjukdom och att utveckla bättre behandling. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som postdoktor inom området molekylär neuroanatomi med inriktning på neurobiologiska stimuleringsstrategier för behandling av Parkinsons sjukdom ansvarar du för att utforma, utföra projektet, producera data, analysera och i skrift och muntligt rapportera vetenskapliga projekt, i samarbete med forskargruppledaren och medlemmar i gruppen. I dina arbetsuppgifter ingår försöksdjurshantering inklusive genotypning, stereotaktisk hjärnkirurgi, beteendetester, optogenetik och/eller kemo-genetik (DREADDS). Du kommer även använda histologiska och molekylärbiologiska metoder och mikroskopering. Kvalifikationer Vi söker nu en driven och kunskapstörstande postdoktor för arbete med att ta reda på kopplingen mellan specifika nervceller inom och närliggande den subtalamiska kärnan (en viktig målregion för DBS i bl a Parkinsons sjukdom) och beteende som är relevant för belöning, aversion, och motivation. Krav för anställningen är: Anställningen kräver att du har en doktorsexamen inom medicinsk, biomedicinsk, biologisk vetenskap eller motsvarande och med inriktning mot neurobiologi eller neurovetenskap. Erfarenhet av att arbeta i laboratoriemiljö inom neurobiologisk forskning, liksom GLP (Good Laboratory Praxis). Dokumenterad och mycket god erfarenhet av arbete med försöksdjur inklusive musgenetik (transgena möss/genotypning), optogenetik och /eller kemogenetik, stereotaktiskt kirurgi och beteendetester. God vetenskaplig förmåga att planera och analysera experiment Positiv inställning och med ett driv att lyckas God förmåga att presentera forskning i tal och skrift Personliga kompetenser och egenskaper som krävs är självständighet, organisationsförmåga, samarbetsförmåga, förmåga att ta emot och följa instruktioner, ansvarstagande, uthållighet. och ett stort intresse för kopplingen mellan hjärnans strukturer och dess funktion, särskilt emotion och motivation. Krav att du är noggrann, lösningsfokuserad, kommunikativ, samt att öppen och mottaglig för att lära dig nya saker inom forskningen och tillämpa dessa med kompetens. Laborativ kunskap och erfarenhet som krävs är: Cre-LoxP systemet och musgenetik; Stereotaktisk försöksdjurskirurgi såsom inplantering av virala vektorer, mät/stimuleringselektroder, ljusfiber; Optogenetik och/eller kemogenetik (DREADDS); FELASA-certifikat för arbete med smådjur i laboratoriet; Programmering för opto/kemogenetik samt beteendeanalys; Histologi, inklusive snittning och genuttrycksanalys (immunohistokemi och/eller in situ hybridisering) samt analys; Mikroskopi, inklusive konfokalmikroskopi; God kunskap i datahantering samt statistiska metoder för analys av biomedicinska data. Stor vikt kommer att läggas vid hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms ha den förmåga som behövs för att klara att bedriva postdoktoralt arbete. Meriterande för anställningen är: Personliga kompetenser som är meriterande är erfarenhet av handledning av doktorander och/eller studenter. Laborativa färdigheter som är meriterande är transcriptomics och bioinformatik. Övrigt Anställningen som Postdoktor är visstidsanställning under två år på 100% med startdatum 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Ansök på Lunds universitets hemsida Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

18 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
PhD Student Position in Shared Control of ADAS-Vehicles Using Steer-By-Wire

This PhD position presents a valuable opportunity to explore shared control between humans and vehicles utilizing steer-by-wire systems and to investigate how this approach can enhance vehicle safety. You will work on developing control algorithms all the way to performance assessment in test vehicles.  The project combines theoretical aspects of control algorithms, experimental design, and benefit analysis with more practical aspects, such as implementation and real-world applications, in collaboration with project partners Volvo Cars and Autoliv.  About us  The project is located within the Division of Vehicle Engineering and Autonomous Systems (VEAS), with some collaboration from the Division of Vehicle Safety.  VEAS is a research division with close ties to the local vehicle industry, conducting applied research that combines theoretical and experimental investigations. The divisions host a graduate school with a broad national and international network in both academia and industry. About the research project   This project is set to explore so-called shared control between the driver of a car and the car's safety systems. By mechanically disconnecting the driver's steering wheel from the road wheel in a steer-by-wire system, a more advanced interplay between the driver and the car's safety systems can be investigated. The goal is to improve the safety systems of the vehicle by involving the driver to actively participate and accept the interventions. A key component in the project will be to practically test feasibility and assess the performance of algorithms and hypotheses in test track trials with prototype vehicles and human drivers. The position will include some travel to project partners and test tracks. Who we are looking for:  • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree (masterexamen) of 120 credits or a Master’s degree (magisterexamen) of 60 credits in Mechanics, Mechatronics, or Control or equivalent *  • You will need strong written and verbal communication skills in English  • Understanding (Courses in) programming, especially interaction with mechatronics systems • A valid driving license • Understand and be able to work with practical matters (test vehicles) to solve issues and problems *for students with an education earned outside of Sweden, a 4-year Bachelor’s degree is accepted.    The following experience will strengthen your application:  • human-machine interfaces and driver modelling • Implementation of control algorithms in mechatronic systems • Experimental design and statistical methods • Vehicle testing and test methods involving human test subjects What you will do Take courses at an advanced level within the Graduate school of Machine and Vehicle Systems | Chalmers As a PhD student, your primary responsibility is to conduct research in shared control using steer-by-wire technology. You will: • Participate in the development of a new prototype vehicle • Use accident statistics to derive test cases • Develop strategies and algorithms for shared control • Conduct vehicle testing with human test subjects on test tracks and prototype vehicles • Perform a benefit analysis of the proposed algorithms using simulation. • You will collaborate with researchers from Chalmers, Volvo and Autoliv • You will take relevant courses to aid your investigations (corresponding to one year of full-time) • You will be a teaching assistant in courses close to the project content (approximately half a year of full-time) Contract terms and what we offer:  • The PhD positions are fully funded from start.  • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.  • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years.  • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date, otherwise the admission may be withdrawn.  • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg.  • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025).  • Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg.  Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. We celebrate diversity and consider equality and inclusion as fundamental aspects of all our activities.  If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in.  Discover more  Find more general information about doctoral studies at Chalmers here.   Application procedure  The application should be written in English be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.  CV  Personal letter  • A brief introduction about yourself.  • A brief motivation as to why you are interested in this position.  Bachelor’s and, if available, master’s thesis together with the transcripts.  Use the button at the foot of the page to reach the application form.   Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Contact details to references will be requested after the interview.  We welcome your application no later than August 29, 2025 For questions, please contact:  Fredrik Bruzelius Email:[email protected]  Phone: 031-772 37 28 We look forward to your application!  *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. ***

18 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Doktorand i Bioteknik

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Institutionen för processteknik och tillämpad biovetenskap (PLE) vid Lunds universitet är belägen på Kemicentrum, en av Nordens största centra för utbildning och forskning inom kemiområdet. PLE har cirka 150 anställda, varav cirka 65 är doktorander. Institutionen erbjuder en bred kompetens inom områden som kemiteknik, livsmedelsteknik, bioteknik och teknisk mikrobiologi. Forskningen och utbildningen vid PLE spänner över hela kemiämnet och inkluderar både grundutbildning och forskarutbildning. Institutionen för processteknik och tillämpad biovetenskap (PLE) vid Lunds universitet arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö genom flera initiativ och rutiner. PLE uppmuntrar till öppen kommunikation och samverkan mellan anställda, studenter och ledning för att kontinuerligt förbättra arbetsmiljön. Detta inkluderar regelbundna möten och dialoger för att diskutera arbetsmiljöfrågor och hitta gemensamma lösningar. Beskrivning av arbetsplatsen Forskningen vid avdelningen för bioteknik och teknisk mikrobiologi bedrivs på både grundläggande och tillämpad nivå inom området bioteknik, med fokus på mikrobiell fysiologi, precisionsfermentering, syntetisk biologi, bioinformatik, enzymer och enzymatiska processer. Syftet med forskningen är ofta sammankopplat med utveckling av teknik för att skapa hållbara och cirkulära lösningar för produkter och tjänster med tillämpningar inom miljö, analys, livsmedel, vatten, jordbruk, medicin och industriell bioteknik för framställning av material, kemikalier och bränslen. Avdelningen deltar aktivt i undervisningen på grundnivå inom LTH, framförallt på flera civilingenjörsprogram och internationella mastersprogram. Ämnesbeskrivning Biotekniken spelar en central roll i omställningen till ett hållbart samhälle. I doktorandprogrammet i bioteknik utvecklas och används levande organismer eller deras komponenter för att uppnå tekniskt användbara mål med hjälp av miljömässigt hållbara metoder. Med detta mål i åtanke fokuserar forskningen i detta doktorandprojekt på:  Integrera molekylära data på olika nivåer för att bygga in-silico-modeller av järnmetabolism i enkla och komplexa organismer. Använda stora datamängder genererade från 'omics'-studier för att härleda biologiskt meningsfulla tolkningar angående järntranslokation och metabolism. Använda modeller och nätverk för att integrera gener, metaboliter, proteiner, regulatoriska element och andra biologiska komponenter som är relevanta för järnmetabolism. Bygga prediktiva modeller som representerar metabolismen och translokationen av järn. Identifiera biologiska mål för att öka den biotillgängliga järnhalten i rötter och blad hos rotlagrande växter. Arbetsuppgifter Huvuduppgiften för en doktorand är att ägna sig åt sin forskarutbildning vilket innefattar såväl deltagande i forskningsprojekt som forskarutbildningskurser. I arbetsuppgifterna kan det även ingå/ingår det även medverkan i undervisning och annat institutionsarbete, dock max 20 % av arbetstiden. Som en del av denna tjänst kommer dina uppgifter att inkludera att designa och utveckla kvantitativa och beräkningsmodeller för järnmetabolism och translokation i både enkla och komplexa organismer som mikroorganismer och rotlagrande växter. För mer information: https://lu.varbi.com/what:job/jobID:794466/ LTH – Lunds Tekniska Högskola – är den tekniska fakulteten vid Lunds universitet. På LTH utbildar vi människor, bygger kunskap för framtiden och arbetar hårt för att utveckla samhället. Vi skapar utrymme för briljant forskning och inspirerar till kreativ utveckling av teknik, arkitektur och design. Här läser närmare 10 000 studenter. Varje år publicerar våra forskare – varav många verkar inom världsledande profilområden – omkring 100 avhandlingar och 2 000 vetenskapliga rön. En rad forskningsresultat och studentarbeten förädlas till innovationer. Tillsammans utforskar och skapar vi – till nytta för världen. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

18 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Biträdande lektor i interaktionsdesign
Kungliga Tekniska Högskolan
Universitets- och högskolelektorer

Ämnesområde Interaktionsdesign. Ämnesbeskrivning Interaktionsdesign är ett centralt område i en värld som blir alltmer uppkopplad och där det digitala även blir en del av fysiska artefakter. Ämnet omfattar teorier, metoder och principer för att utforma interaktionen mellan användare och produkter, tjänster eller miljöer. Skapandeprocessen innebär estetiska och etiska överväganden, genom ett kritiskt förhållningssätt, med målet är att skapa positiv förändring – för användare, samhället och det omgivande eko-systemet. Idag spänner interaktionsdesign över ett brett spektrum, från digitala visuella gränssnitt till hybrida lösningar som kombinerar fysiska, biologiskt nedbrytbara, robotbaserade eller AI-drivna material. Arbetsuppgifter Anställningen syftar till att utveckla KTHs forskning och utbildning inom området. Den biträdande lektorn förväntas kunna attrahera egen forskningsfinansiering för att så småningom etablera en självständig forskargrupp. I arbetet ingår att handleda doktorander och postdoktorer (som biträdande handledare tills docentkompetens uppnåtts) och etablera forskningssamarbeten både inom och utanför KTH. I arbetet ingår även att bedriva undervisning inom ämnen på grundläggande och avancerad nivå vid institutionen för Människocentrerad teknik (Human Centered Technology), samt handledning av examensarbeten.  Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning som det ställs högre krav på behörighet för (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har visat - vetenskaplig skicklighet uppvisad genom vetenskaplig publicering, konferensdeltagande, deltagande i forskningssamarbeten samt andra åtaganden i vetenskapssamhället såsom gransknings- eller sakkunniguppdrag. - erfarenhet av postdoktorsvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte som den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer kan bedömas motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har visat - potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde. - intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. Det är även av betydelse att den sökande har visat - intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivande samhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. - administrativ skicklighet. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTHs Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Utforma din ansökan enligt http://www.kth.se/om/work-at-kth/cv-mall-for-anstallning-av-larare-1.471907 Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se https://intra.kth.se/styrning/styrdokument/regler/rekrytering-1.661837 Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

18 juni 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Universitetslektor i kost- och måltidsvetenskap, inriktning kostvetenskap
Umeå Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Institutionen för kost- och måltidsvetenskap utlyser en anställning som universitetslektor i kost- och måltidsvetenskap med inriktning kostvetenskap. Anställningen är på heltid med tillträde 1 februari 2026 eller enligt överenskommelse. Huvudsakliga arbetsuppgifter  De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av undervisning, handledning, examination, och därtill hörande administration, på grund- och avancerad nivå. Anställningen avser i huvudsak undervisning och examination inom ämnesområden relaterade till kostvetarprogrammet såsom måltidsorganisation och offentliga måltider, näringslära och livsmedelskunskap, hållbar utveckling, kostsociologi, och handledning av uppsatser. I anställningen ingår även praktisk undervisning i kök. Även undervisning inom andra program där institutionen är involverad, fristående kurser och annan utbildning som institutionen bedriver kan beröras. Andra administrativa uppdrag kan ingå. I anställningen ingår även kompetensutvecklingstid som kan användas för forskning och vi ser gärna att du söker externa forskningsmedel för att utöka möjligheterna att bedriva forskning. Tjänstgöringsort är Umeå och undervisningen sker både på campusområdet och i lärplattform. Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetslektor är, enligt 4 kap. 4 § högskoleförordningen, den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen i kost- och måltidsvetenskap eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. Bedömningsgrunder och avvägningen mellan bedömningsgrunderna Bedömningsgrunderna vid anställning av en universitetslektor är såväl vetenskaplig som pedagogisk och administrativ skicklighet samt förmågan att samverka med omgivande samhälle. Vid en avvägning mellan bedömningsgrunderna ska särskild vikt fästas vid den vetenskapliga och pedagogiska skickligheten, där pedagogisk skicklighet tillmäts störst vikt. Därutöver fästs vikt vid övriga bedömningsgrunder. Med vetenskaplig kompetens avses avlagd doktorsexamen eller utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Med vetenskaplig skicklighet avses även självständiga forskningsinsatser med bredd och djup inom ämnesområden relaterade till kostvetenskap, publicering, förmågan att erhålla forskningsmedel i konkurrens med andra forskare, handledning på forskarutbildningsnivå samt förtroendeuppdrag inom vetenskapssamhället. Med pedagogisk skicklighet avses dokumenterad erfarenhet av planering, genomförande, examination och utvärdering av undervisning samt att den sökande visar på ett reflekterande förhållningssätt till studenters lärande och den egna lärarrollen. Vid bedömningen av den vetenskapliga skickligheten ska stor vikt fästas vid kompetens inom ämnesområde relaterade till kost och måltidsvetenskap. Vikt kommer även att fästas vid djup och bredd inom tidigare nämnda forskningsområden samt omfattning av för området relevanta publikationer. Vid bedömningen av den pedagogiska skickligheten ska särskild vikt fästas vid visad pedagogisk skicklighet och god undervisningsförmåga inom högskolan. Särskilt vikt ska också fästas vid erfarenhet av undervisning inom måltidsorganisation och offentliga måltider. Vidare ska stor vikt fästas vid såväl teoretisk som praktisk undervisningserfarenhet kopplat till kost- och måltidsvetenskap, där erfarenhet av undervisning i kök är meriterande. Stor vikt ska också fästas vid erfarenhet av handledning och examination av kandidat- och magisteruppsatser. Vikt ska fästas vid högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande samt erfarenhet av program- och kursutvecklingsarbete och pedagogiska utvecklingsarbeten. Vikt ska också fästas vid visad förmåga att variera undervisningsmetoder och examinationsformer i relation till förväntade studieresultat och ämnets karaktär. Då arbetsuppgifterna genomförs på svenska och engelska är goda språkkunskaper i dessa språk av särskild vikt. En allmän förutsättning för lärare vid Umeå universitet är såväl god samarbetsförmåga, som den kompetens och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Ansökan Behörighetskrav och bedömningsgrunder återfinns i Anställningsordning för lärare vid Umeå universitet som du hittar här Samhällsvetenskapliga fakultetens anvisningar vid ansökan om och sakkunnigbedömning av anställning som universitetslektor hittar du här I rekryteringsprocessen kan det bli aktuellt med intervju, provföreläsning och referenstagning. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Institutionen för Kost- och måltidsvetenskap utbildar studenter på både grundläggande och avancerad nivå för flera olika professioner med kost- och måltidsvetenskap som bas. Vår forskning är huvudsakligen inriktad mot tvärvetenskapliga aspekter av mat och måltider. Institutionen har totalt ett 50-tal medarbetare. Besök gärna vår hemsida för ytterligare information, här.  Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Studiecoach till Samordningsförbundet i Sydnärk
Askersunds kommun
Studie- och yrkesvägledare

Välkommen till Askersund! Hos oss får du alla fördelarna med att arbeta i en liten kommun. Här värdesätter vi skapandet av nära relationer, modet att påverka och det engagemang som genomsyrar vårt arbete. Vi har jobb som märks och tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Vill du tillsammans med ungdomar- och unga vuxna hitta bästa vägen till studier eller ett arbete?   Inom ESF-projekt Ciceron söker vi en professionell studiecoach med en bred kompetens som drivs av att möta, leda och motivera våra deltagare som behöver stöd för att närma sig eller fullfölja studier. Arbetet drivs i ett ESF- projekt, Ciceron:  Målet med ESF-projektet Ciceron är bland annat att fler unga vuxna ska får stöd och vägledning för att kunna arbeta eller studera. Projektets prioriterade målgrupp är arbetslösa män och kvinnor, 16–29 år, med svårigheter som gör att de behöver stöd för att hitta vägar till arbete eller för att kunna studera. Det handlar ofta om unga vuxna som har olika utmaningar som behöver identifieras, ibland utredas och parallellt få stöd i för att kunna böra studier eller hitta ett arbete. Om oss: Samordningsförbundet Sydnärke är den gemensamma plattformen för arbetslivsinriktad rehabilitering genom samverkan mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Örebro län och kommunerna Askersund, Hallsberg, Kumla och Laxå. Målgruppen för den finansiella samordningen är personer som är i behov av samordnande rehabiliteringsinsatser från flera av de samverkande parterna med syfte att uppnå eller förbättra sin möjlighet till egen försörjning.  Den här tjänsten kommer ha sin placering i Askersunds kommun men jobba inom medlemskommunerna i Sydnärke ARBETSUPPGIFTER Som arbetscoach kommer du att: • arbeta självständigt med deltagare i projektet, genomföra stödjande enskilda samtal med syfte att forma och stötta planering för framtida stegförflyttning, • lösningsorienterat stötta deltagare utifrån deras förutsättningar och individuella behov att nå sin planering, • genomföra gruppaktiviteter tillsammans med befintlig personal med inriktning social träning,      information om utbildningssystemet och arbetsmarknaden, • stötta deltagare inför och under pågående studier,  • organisera och arbeta med arbetsplatsförlagt lärande som en metod i deltagarens rehabilitering för att närma sig arbete och studier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen inom studie och yrkesvägledning, pedagogik eller beteendevetenskap. Du ska vara vara autentisk i mötet med ungdomar och unga vuxna. Du ska ha gott självledarskap, vara driven och innovativ för att nå projektets uppsatta mål. Vi önskar att du har utbildning och erfarenheter som gör att du kan sätta information i ett sammanhang som blir förståeligt för deltagare i projektet.  Du ska ha erfarenhet av och se samverkan som en viktig del för att stödja deltagarens utveckling för att nå sina mål vad gäller arbete och studier. Du ska ha tidigare goda resultat av arbetsinsatser relevanta för tjänsten. Tjänsten kräver även  goda IT-kunskaper och vana att arbeta i olika administrativa system. Vidare god förmåga att uttrycka dig i tal- och skrift på svenska.  Vidare är det meriterande om du har: God kännedom om arbetsmarknad- och utbildningssystemet. Vana att arbeta evidensbaserat. Kunskaper och erfarenheter att möta målgrupper med olika funktionsvariationer.  MI-utbildning alternativt annan samtalsmetod Tjänsten kräver körkort B, där tillgång till egen bil är önskvärt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Rekryteringen kommer att ske i nära samarbete med Askersunds kommun som kommer att vara arbetsgivaren för den som ska anställas .Tjänstens omfattning kan diskuteras  Askersunds kommun - vår pärla vid Sveriges hemligaste skärgård. Askersund är en plats där historisk skönhet möter naturens vilda underverk. Inte att förglömma vår unika skärgård som är en skatt som bara väntar på att utforskas. Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Vi välkomnar och värdesätter olikheter och ser till att vår arbetsplats är öppen för alla. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag. Kom och bli en del av vår gemenskap och låt oss tillsammans fortsätta att bygga en plats vi är stolta över att kalla hemma med lust, mod och engagemang. Vi känner oss stolta över vårt Askersund! Besök gärna: https://www.visitaskersund.se/ Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025