Kvalitetstekniker till Plantma Forestry AB
Nästa Jobb i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom industri, logistik och produktionsplanering

Plantma Forestry AB är ett innovativt företag med rötter i Ludvika, Sverige, specialiserat på utveckling och tillverkning av avancerade skogsmaskiner. Med en passion för hållbarhet och effektivitet, strävar vi efter att leverera högkvalitativa lösningar för skogsbruk över hela världen. Vårt team består av erfarna experter som arbetar tillsammans för att skapa pålitliga och servicevänliga maskiner som möter de höga kraven från dagens skogsindustri Uppdraget Som kvalitetstekniker kommer du att säkerställa att våra produkter uppfyller kvalitetskraven genom kvalitetskontroll, förbättringsarbete och efterlevnad av standarder. Utveckla och implementera kvalitetskontrollmetoder. Utföra inspektioner och tester av produkter. Hantera avvikelser och genomföra grundorsaksanalys. Analysera kvalitetsdata för att identifiera förbättringsområden. Samarbeta med olika avdelningar för att förbättra produktkvaliteten. Läsa och tolka ritningar samt säkerställa att produkterna uppfyller toleranskraven. Din bakgrund Eftergymnasial utbildning inom kvalitetsteknik eller motsvarande. Erfarenhet av kvalitetsarbete, gärna inom tillverkande industri. Kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001 samt ISO 3834. God analytisk förmåga och erfarenhet av förbättringsarbete. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Förmåga att läsa och tolka ritningar samt förstå toleranskrav. Vem är du? Vi söker dig som är analytisk och noggrann, med en förmåga att identifiera och lösa problem effektivt. Du är kommunikativ och pedagogisk, vilket gör att du kan förmedla information tydligt och utbilda dina kollegor. Du arbetar självständigt men värdesätter samarbete och är en drivande kraft i förbättringsarbetet, alltid med målet att öka effektiviteten och kvaliteten i produktionen Sök jobbet! I våra rekryteringar samarbetar vi med NXTjobb. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra djupintervjuer kring de kompetenser vi ser är viktigast för rollen samt eventuellt personlighets- och kapacitetstester. Om det är något du funderar över så är du är varmt välkommen att kontakta någon av våra rekryteringskonsulter Anna-Klara Holgersdotter, 070-453 81 88 eller Jan Hedman på 076-014 81 00. Din ansökan gör du på nxtjobb.se. Urval och intervjuer sker löpande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Order Support – Back Office | Konsultuppdrag via Poolia
Poolia Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Vi söker nu tre konsulter till rollen som Order Support – Back Office för ett långsiktigt konsultuppdrag hos ett stort internationellt industribolag. Uppdraget passar dig som trivs med administrativt arbete, är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du blir anställd av Poolia och uthyrd till kund. • Start: 2025-06-02 • Slutdatum: 2026-06-01 • Omfattning: Heltid • Placering: Ludvika (möjlighet till viss distansarbete kan diskuteras) • Du blir anställd av Poolia och arbetar som konsult hos kund Om tjänsten I rollen som Order Support arbetar du med att ge både intern och extern kundsupport, framför allt kopplat till orderhantering. Du har många kontaktytor, och samordnar frågor och ärenden med interna avdelningar som försäljning, operations och supply chain. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantering av inkommande orderärenden • Koordinering med sälj, logistik och andra avdelningar • Support till kunder vid tekniska frågor relaterade till order • Administrativa uppgifter kopplade till orderflödet • Säkerställa att information och dokumentation är korrekt och uppdaterad Vem är du? Vi söker dig som: • Har erfarenhet av administrativt arbete inom order, kundservice eller logistik • Är noggrann, strukturerad och serviceinriktad • Har lätt för att samarbeta och kommunicera med olika funktioner • Är bekväm med att arbeta i affärssystem (erfarenhet av SAP är meriterande) • Har goda kunskaper i engelska – svenska är meriterande. Vill du bli en del av ett internationellt bolag och arbeta i en bred administrativ roll med fokus på orderhantering? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande- tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
HSE-specialist till globalt industribolag – konsultuppdrag via Poolia
Poolia Sverige AB
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vi söker nu en HSE-specialist med behörighet BAS-P och BAS-U för ett konsultuppdrag. Du blir anställd av Poolia och uthyrd till vår kund, ett stort internationellt industribolag. Om tjänsten Som HSE-specialist blir du en viktig del av deras HSE-team. Du ansvarar för att stödja byggprojekt och säkerställa att de följer både interna och externa krav gällande arbetsmiljö, miljö och säkerhet. Du utvecklar och implementerar program för hälsa, säkerhet, miljö och hållbarhet samt rapporterar löpande om framsteg och resultat. • Period: 2025-06-09 till 2025-12-31 • Omfattning: Heltid, 100 % på plats i Ludvika • Konsult via Poolia Dina arbetsuppgifter i huvudsak BAS-P • Koordinera arbetsmiljöarbetet under planering och projektering • Granska och följa upp att projektörer integrerar arbetsmiljörisker i sina lösningar • Säkerställa att designval, konstruktioner och materialval förebygger arbetsmiljörisker BAS-U • Planera och styra entreprenörernas arbetsmiljöarbete på byggplats • Säkerställa att alla entreprenörer får nödvändig arbetsmiljöintroduktion • Genomföra kontroller för att bekräfta att arbetet utförs säkert • Delta i produktionsplaneringen för att förebygga risker i projekten Din huvudsakliga uppgift är att se till att andra uppfyller sina arbetsmiljöåtaganden, inte att utföra dem åt dem. Arbetsgivarens ansvar för sina egna medarbetare kvarstår alltid. Vem är du? Vi söker dig som har: • Behörighet BAS-P och BAS-U • Dokumenterad erfarenhet av HSE-arbete, helst inom bygg eller industriprojekt • Förmåga att arbeta självständigt med övergripande ansvar • Starka kommunikativa färdigheter på svenska (tal och skrift) • God samarbetsförmåga och struktur i ditt arbetssätt. Är du redo för en utmanande roll där du får göra skillnad för både arbetsmiljö och miljö i ett internationellt industribolag? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista anställningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Orderadministratör till globalt industribolag – konsultuppdrag via Poolia
Poolia Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Vi söker nu en orderadministratör till ett spännande konsultuppdrag hos ett stort internationellt bolag inom tillverkningsindustrin. Uppdraget passar dig som har erfarenhet av administration, trivs med kundkontakt och har en lösningsorienterad inställning. Du blir anställd av Poolia och uthyrd till vår kund. Om tjänsten • Placering: Ludvika. Möjlighet till distansarbete upp till 50 % efter introduktionsperiod. Inledningsvis krävs närvaro på plats. • Start: 2025-08-04 • Längd: till och med 2026-07-03, med möjlighet till förlängning • Omfattning: Heltid • Du blir anställd av Poolia och arbetar som konsult hos kundföretaget. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som orderadministratör ansvarar du för att ge professionellt stöd inom orderhantering till både interna och externa kunder. Det inkluderar bland annat: • Offert- och orderregistrering • Orderuppföljning och leveransbevakning • Fakturerings- och betalningsärenden • Support vid orderrelaterade frågor • Samordning med sälj, logistik, produktion och andra funktioner Du arbetar proaktivt för att säkerställa att ordrar hanteras korrekt och i tid enligt uppsatta rutiner och kvalitetskrav. Det kan också ingå att identifiera och lösa fel eller avvikelser i orderprocessen. Vem är du? Vi söker dig som har: • Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom order eller logistik • God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt • Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för dina uppgifter • En lösningsfokuserad inställning • Mycket goda kunskaper i engelska – svenska är meriterande • Kunskap i SAP är ett plus. Vill du få värdefull erfarenhet i en internationell miljö och bidra till en effektiv orderprocess? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Teknisk chef
Hedemora kommun
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker en teknisk chef till Samhällsenheten. Samhällsenheten är en del av Näringsliv- och Samhällsutvecklingsavdelningen. Avdelningen består av Näringslivs-, Plan- och Samhällsenhet. Totalt är det 13 stycken medarbetare. Näringslivsutvecklare, Samordnare för Skola/Arbetsliv, Planarkitekter, Klimat- och Miljöstrateg, Landskapsstrateg, Tekniker, Projektledare, Tekniskchef samt Avdelningschef. Avdelningen ligger under Kommunstyrelseförvaltningen och har Kommundirektör som chef. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Teknisk chef med ansvar för markfrågor har du ansvar för exploateringsfrågor samt kommunens långsiktiga markinnehav. Rollen innebär ett proaktivt och utåtriktat arbete med både externa kontakter och nära samarbeten inom den kommunala organisationen. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten och har personal och budgetansvar för Samhällsenheten. Du kommer att vara ett stöd i sakfrågor och stötta medarbetarna i deras yrkesroll. Du kommer att rapportera till chef för Näringsliv- och Samhällsutvecklingsavdelningen. Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av och ett stort intresse för samhällsbyggnadsfrågor och som vill vara en del i utvecklingen av Hedemora Kommun. Du är en trygg och ödmjuk ledare med förmåga att skapa förutsättningar för att alla ska känna att de utvecklas, utmanas och uppskattas. Du är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser att du har god ekonomiskförståelse, gärna med erfarenhet av ekonomistyrning i projekt. Du ska ha relevant högskoleutbildning exempelvis inom lantmäteri, samhällsbyggnad eller annan utbildning, alternativt erfarenhet, som vi anser likvärdig. Det är meriterande om du redan arbetat som chef eller ledare inom tekniskförvaltning, samhällsbyggnad eller exploateringsprocesser. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med Din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Training & Development Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity We want to share an exciting new opportunity within our newly formed Service Business Unit! We are currently seeking an experienced and strategic Training & Development Manager to join our dynamic Global Operations team. In this pivotal role, the successful candidate will directly report to the Head of Global Operations & Networks. They will be at the forefront of developing, overseeing, and optimizing our training networks across multiple regions and partners, ensuring the delivery of high-quality service trainings and ultimately, customer satisfaction. We are looking for a visionary leader with a robust and successful background in training and development organization build-up and running. The ideal candidate should have the capability to manage a diverse and international team, bringing together various talents, partners and expertise to drive our training initiatives forward. How you´ll make an impact Lead and develop the global service training network, fostering a culture of excellence, collaboration, and continuous improvement. Drive strategic initiatives, including the expansion of training capabilities and the realization of the “Service Academy” vision. Ensure high-quality training delivery across all regions and product lines by establishing standards, policies, and efficient processes. Monitor performance and optimize operations, using data-driven insights to enhance training effectiveness and resource utilization. Build strong stakeholder relationships, incorporating feedback to continuously improve training services and meet evolving business needs. Your Background Bachelor’s degree in Business, Education, Human Resources, Business Administration, Engineering, or a related field. Master’s degree is optional but preferred. Minimum of 7 years of experience in large organizations Strong leadership and team management skills, minimum 5 years of experience leading large teams Strong customer focus and result oriented Excellent analytical and problem-solving abilities. Strong communication and interpersonal skills. Ability to work in a fast-paced, dynamic environment. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager, Arben Sabani, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107 38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107 38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 738 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
22 december 2025
Processingenjör till reningsverken på Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Finns det något viktigare än att ta hand om vår framtid? I rollen som processingenjör på våra reningsverk är du med och utvecklar framtidens avloppsrening. Du hjälper till att skapa hållbara processer som säkrar att vårt gemensamma vatten renas på bästa sätt – idag och för kommande generationer. Låter det som något för dig? Falu kommun växer, och med det ökar kraven på vår vatten- och avloppsinfrastruktur. För att ytterligare förbättra reningskvaliteten bygger vi om och ut vårt största reningsverk i Främby. Projektet ”Framtidens Främby” är ett av våra största någonsin och genomförs de kommande fem åren. Som processingenjör får du en viktig roll i både det dagliga arbetet och i utvecklingsarbetet inom verksamheten. Arbeta som processingenjör Som processingenjör ansvarar du för att analysera, följa upp och utveckla reningsprocesserna vid våra avloppsreningsverk. Det innebär ett nära samarbete med drifttekniker, laboratoriepersonal, projektledare och miljöspecialister. Du får en central roll i att driva förbättringar, initiera utredningar och säkerställa att vi uppfyller våra miljömål och myndighetskrav. Exempel på arbetsuppgifter: •Följa upp och analysera driftdata samt initiera åtgärder för att optimera reningsprocessen •Planera, medverka och leda utredningar och projekt inom processutveckling •Stödja driften vid avvikelser, felsökningar och processrelaterade frågor •Ansvara för viss miljörapportering, provtagning och dokumentation •Delta i utbyggnads- och ombyggnadsprojekt, t.ex. ”Framtidens Främby” •Samverka med externa konsulter, myndigheter och andra VA-organisationer Som processingenjör kommer du att tillhöra vår fantastiska grupp på avloppsreningsverket i Främby. Arbetsgruppen består av 15 kollegor med stor erfarenhet och kompetens kring reningsteknik, vatten och avlopp. Du kommer med andra ord att vara i trygga händer. Gruppens huvuduppgift är att ta hand om och rena avloppsvatten från hushåll, industrier eller allmänna anläggningar. Gruppen ansvarar över totalt 7 reningsverk och 120 pumpstationer i Falu kommun, så i din roll kommer du att få se stora delar av vår vackra kommun. Din profil Du som söker är analytisk, strukturerad och intresserad av att arbeta med miljö- och processtekniska frågor. Du trivs i rollen som teknisk specialist men gillar också att samarbeta med andra. Vi söker dig som har: •Högskole- eller civilingenjörsexamen inom VA, miljöteknik, bioteknik, processteknik, kemiteknik eller liknande •God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Erfarenhet av arbete på avloppsreningsverk eller liknande processindustri •Kunskaper inom biologisk, kemisk och mekanisk avloppsrening •Erfarenhet av SCADA-system och processövervakning •Erfarenhet av tillstånds- eller miljörapportering Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-17. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tobias Söderberg-Jönsson, gruppchef Reningsverk på [email protected] eller Ulrika Struve, rekryterare på Adecco via [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på ev. frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Sales Support Manager till Pressmaster

Om oss Är du kommunikativ, analytisk och har ett stort tekniskt intresse? Vill du utvecklas tillsammans med ett världsledande företag inom ergonomiska handverktyg? Pressmaster söker just nu en engagerad Sales Support Manager till sitt Sales Support Team i Älvdalen! Pressmaster är ett marknadsledande bolag inom utveckling och tillverkning av ergonomiska handverktyg för kontaktpressning och kabelbearbetning. Sedan 70-talet har vi byggt upp en unik kompetens inom vårt område. Vi håller till i Älvdalen i Dalarna och har ytterligare operativa enheter i Mora samt i Memphis USA. Totalt är vi idag ca 140 medarbetare med egna säljkontor på de största marknaderna USA, Tyskland, Storbritannien och Japan. Pressmaster AB är ett företag inom Phoenix Contact Group och kunderna återfinns inom världsledande kontaktdonstillverkare och distributörer. Av den totala produktionen går 90 % på export. Företaget erbjuder Det sägs att vi i Älvdalen är fåordiga, men att vi samtidigt är pålitliga och uppriktiga. Lägg till nyfikna, innovativa och sympatiska så beskriver det kärnan i Pressmaster. Här hos oss är vi vänskapliga och tillåtande, vi tycker själva att vi har en familjär stämning på jobbet. På Pressmaster är vi prestigelösa och värnar om kunder och om varandra. Vi vet att vi är världsledande, men behöver inte prata om det. Hos oss finns goda möjligheter till personlig utveckling och vi har fina personalförmåner såsom friskvårdspeng samt möjlighet att arbeta in semesterdagar. För att du skall trivas hos oss tror vi att du uppskattar våra egenskaper. Vi ser framemot ett långvarigt samarbete tillsammans med dig vilket gör att vi lägger stor vikt på den personliga lämpligheten. Dina arbetsuppgifter Som Sales Support Manager hos Pressmaster kommer du att vara länken mellan våra säljare och vår applikationsavdelning. Du driver pressmasters projekt mot kundunika verktygsapplikationer, ger administrativt- tekniskt och marknadsstöd till våra säljare och ser till att Pressmasters projekt ligger i linje med rådande affärstekniska krav och utlovad kvalité. Tillsammans säkerställer vi att omvandla viktiga kundförfrågningar till lönsamma affärer. Din profil För att lyckas i rollen som Sales Support Manager ser vi att du är en lagspelare som har en stor teknisk nyfikenhet och stort intresse för produktutveckling. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och är lyhörd för såväl kollegor som kunder. Du motiveras av att ta ansvar för ditt arbete och motiveras av att leverera hög kvalitet. Som person är du lösningsorienterad, analytisk, noggrann och kommunikativ. För att alltid hålla dig uppdaterad om marknader, kunder och konkurrenter ingår även i rollen att någon gång per år besöka samt vara representant på mässor och utställningar. Vi söker dig som har: • En affärs-/eller teknisk efter gymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom lämpligt tekniskt område. • Ett par års erfarenhet av teknisk kundservice/säljstöd, gärna inom tillverkande industri • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Körkort B Har du kunskaper i japanska, tyska eller teknisk engelska är det starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering, för mer information är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Linda Pers, [email protected] eller Maria Södergren, [email protected]. Din ansökan gör du via www.clockworkpeople.se. Sista ansökningsdag är 5/8. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Warehouse keeper/Lagerplanerare
Framtiden i Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Om rollen: Som Warehouse Keeper ansvarar du för att säkerställa korrekta lagersaldon, leda inventeringsarbete och stödja produktionen med tillgång till rätt material i rätt tid. Rollen kräver noggrannhet, systemvana och förståelse för materialflöden i en industriell miljö med krav på kvalitet och spårbarhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontrollera, uppdatera och följa upp lagersaldo i affärs-/lagersystem. Utföra cykelinventeringar samt leda och delta i hel-/delsinventeringar. Arbeta systematiskt för att förebygga och rätta avvikelser i lagersaldot. Hantera material in/ut ur produktion enligt fastlagda rutiner. Säkerställa att artiklar är korrekt märkta och lagrade enligt FIFO eller annan princip. Registrera mottag, inleverans och utleverans med hög noggrannhet. Samarbeta tätt med planering, inköp, beredning, kvalitetsavdelning samt lager och produktionspersonal. Bidra till förbättringar inom lagerstruktur, flöde, processer och rutiner. Du som söker: För att passa i denna rollen ser vi att du har erfarenhet av lagerarbete i industriell tillverkning. Vana vid inventering och lageruppföljning i affärssystem (t.ex. Monitor, Pyramid, SAP). God systemförståelse och kunskap om artikelstruktur och materialhantering. Förståelse för spårbarhet, batchhantering och kvalitetskrav. God svenska i tal och skrift, grundläggande engelska. Personliga egenskaper: Noggrann, strukturerad och självgående. Ansvarstagande med känsla för ordning och reda. Kommunikativ och samarbetsinriktad. Modig och drivande. Lösningsorienterad och van att ta egna initiativ. Om vår samarbetskund I Ludvika finns en ledande aktör inom energiteknik som fokuserar på att utveckla och producera avancerade lösningar för högspänd likström (HVDC) och kraftkvalitet. Företaget är känt för sin innovativa teknik och sitt engagemang för en hållbar energiframtid. Med över 3,500 anställda i Ludvika och en stark global närvaro, erbjuder de spännande karriärmöjligheter och en dynamisk arbetsmiljö. Deras produkter spelar en avgörande roll i att möjliggöra storskalig överföring av elektricitet och förbättra stabiliteten i elnät världen över Om Framtiden Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Villkor Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid (8-17) Ort: Ludvika Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team!

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lead Engineer, HVDC Service
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Möjligheten Vi hjälper våra kunder att öka sin vinst och att bidra till en mer hållbar framtid. Genom att förbättra och säkerställa driften av våra kunders befintliga system och genom att byta ut hela eller delar av styr- och HVDC-utrustningen får vi detta att hända. Nu söker vi på HVDC Service dig som kan ta det övergripande tekniska ansvaret för våra leveranser – hela vägen från start vid offert och projektleverans till att kund tar över. Du kommer att möta en spännande utmaning inom området avancerad styrutrustning kombinerat med huvudkretsaspekter inom en växande marknad. Hur du kommer att göra skillnad I rollen som Lead Engineer arbetar du med hela projektcykler inklusive igångkörning. Typisk tidsplan spänner över 2 år. Det är viktig att du har möjlighet att du resa till kundmöten och delta driftsättningen av kundens anläggning för den projekt du är involverad i. Våra kunder finns globalt i världens alla hörn. I denna roll kan du ser framemot att bygga upp betydelsefulla kundkontaktnät och goda utvecklingsmöjligheter. Vi lever upp till Hitachi Energy kärnvärde för säkerhet och integritet, vilket betyder ta eget ansvar för din egna agerande samtidig vara uppmärksamt för dina kollegor och affärsverksamheten. Din bakgrund Minst högskoleingenjör inom Elektroteknik, Elkraft, Förnybar energi eller liknande ingenjörsutbildning. Du har tidigare jobbat med kontroll och skydd inom eldistribution, automation, signal teknik eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet från driftsättning och provning av kontrollutrustning, gärna med ledarskapserfarenheter. Erfarenhet som försäljare inom service eller förebyggande underhållssektor eller erfarenhet inom huvudkretskonstruktion är meriterande Som person är du en rutinerad problemlösare som trivs i en kundorienterad roll med både interna och externa intressenter. Du är organiserad och har erfarenhet av att jobba med övergripande planering. Med ett nyfiket teknikintresse och dina ledarskapsegenskaper trivs du med att stödja och hantera erfarna och juniora ingenjörer i din roll. Flytande i engelska och svenska både i skrift och tal. Kunskap med ytterligare språk är meriterande. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Sjukvård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt Mentor för att stödja dig under introduktionsfasen Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige Kompletterande ersättning för föräldraledighet Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner Fler förmåner kan vara kopplade till denna specifika roll Mer om oss Är du redo för en ny spännande utmaning? Låter ovan beskrivning som dig? Ansökningarna kommer att granskas löpande så ansök idag! Rekryterande chef Anny Wong, [email protected] svarar gärna på dina frågor om tjänsten. Fackliga företrädare - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, + 46 107 38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, + 46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107 38 21 85. Alla andra frågor ska riktas till Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
22 december 2025