Service Leads IT, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Drifttekniker, IT

Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Auxiliary Systems Tender Lead
Hitachi Energy Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join Our Team as an Auxiliary System Tender Lead The opportunity At Hitachi Energy, our success is driven by the dedication and competence of our team. We are looking for future leaders who focus on developing and empowering their teams while upholding our company values. We are currently looking for an Auxiliary System Tender Lead to join our department at TPC. Our team culture is flexible and cooperative, with a strong emphasis on safety and occupational health. We value integrity and responsibility, ensuring everyone takes care of their actions and supports their colleagues and the business. In this position we offer Hybrid work solutions, where you can work from Ludvika and Västerås. How you´ll make an impact Serve as the main contact for internal and external civil designers on all auxiliary systems topics Participate in Plant Design tender team meetings and, when necessary, in customer and design review meetings Manage the engineering and material budgets for Auxiliary Systems during the tender process Ensure alignment of scope and cost for Auxiliary Systems Lead and monitor the schedule for auxiliary systems activities during project execution Identify and communicate risks and opportunities to the tender management team Your Background Ensure the delivery of the bill of quantities (BoQ) for auxiliary systems during the tender phase. Possess a strong understanding of HVDC design Secure and evaluate input data, manage changes, and document them in a traceable manner Review tender and customer document lists to ensure quality Oversee auxiliary systems deliveries to maintain high standards What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role Additional information Are you ready to join Hitachi Energy for a career with no limits and a place where you can be yourself?  We are ready for you! Welcome to apply for this position! Recruiting Manager Shabnam Shojaei, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Boendestödjare till Ljungvägen
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi timvikarier till vårt team på Ljungvägen i Mora. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Om Ljungvägens LSS boende Ljungvägen är ett autismboende som startades 2017. Huset ligger naturskönt beläget i närhet till Hemus friluftsområde, strax utanför centrum. Vi har närhet till simhall, ishockeyarenan, motions- och skidspåren samt fina grönområden. Huset är ljust och alla lägenheter ligger i markplan. Boendet har sex lägenheter med gemensamhetsutrymmen för social samvaro och en fin uteplats med stora odlingslådor och på baksidan kan vi samlas på den gemensamma uteplatsen. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, B-körkort för manuell bil, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du säger och gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: En strukturerad inskolning i vår verksamhet Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timvikariat, vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-10, intervjuer sker löpande.  Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Angelica Lindeborg, verksamhetschef. [email protected] 073-5040548 Emelie Karlsson, Samordnare [email protected] 073-5020698 Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se  företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
McDonald's Lindvallen, Sälen söker nya glada medarbetare inför säsongen 202
Food Folk Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Säsongsjobba i Sälen Sugen på att susa nedför backarna i vinter? Ta chansen att jobba på McDonald's restaurang i Lindvallen! Är du över 18 år, flexibel, självständig och trivs bland nya människor? Och älskar du snö och skidåkning?! Då kanske en säsong som medarbetare på McDonald’s Lindvallen i Sälen är rätt för dig! McDonald’s Lindvallen är en unik säsongsrestaurang som håller öppet från december till april – mitt i hjärtat av Sälenfjällen. Här har vi inga fasta anställda året runt, utan varje vinter bygger vi upp ett nytt team av drivna och äventyrslystna medarbetare. Ett säsongsjobb hos oss är mer än bara ett arbete – det är en upplevelse för livet! Nu har vi öppnat ansökningen för vintern 2025–2026! Du får en säsongsanställning för den period du ska jobba. Vi söker främst dig som kan jobba hela säsongen, men det går också att söka för delar av perioden. Du får återkoppling på din ansökan under hösten. Boende Det finns möjlighet att bo tillsammans med andra medarbetare i en av våra stugor som ligger i Lindvallen – perfekt för dig som vill kombinera jobb med fjällgemenskap och skidåkning. Med eller utan erfarenhet – du är välkommen att söka! Vi söker både dig som har jobbat eller jobbar på McDonald's.Och vi söker även dig som inte har tidigare erfarenhet, men som vill ha ett fartfyllt och roligt säsongsjobb – där du kanske hinner med ett åk i backen under rasten! Låter det rätt för dig? Anmäl ditt intresse nu och bli en del av vårt vinterteam i Lindvallen! Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

17 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Serviceassistent i Falun med omnejd

Har du ett hjärta av guld? Om du ofta får höra… att du är snäll. En omtänksam person. Och noggrann. Då är det nog dig vi söker! Vi jobbar nämligen med omtanke när vi städar fram en enklare, renare vardag åt våra kunder. Och vi gör det med hjärtat. För vi vet att vårt arbete får kunden att trivas och må bra, och det gör oss glada.  Nu söker vi en serviceassistent, som tillsammans med teamet på vårt Falu-kontor ska fortsätta att sprida omtanke och få kunder att trivas.  Vi tror att det kan vara du! Det är inte svårt. Men viktigt.  Som Serviceassistent på HomeMaid har du en viktig roll: du får kunderna att längta efter att komma hem. Det gör de, när du ger dem bästa möjliga service genom våra städtjänster. Du arbetar självständigt ute hos kunderna. Det är inte svårt, men det innebär ett stort eget ansvar. Som Serviceassistent jobbar du med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Byta lakan och renbädda säng Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig  … som tycker om att arbeta självständigt, men som också är en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Du har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Krav för anställning:  Du förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Falun med omnejd Anställning:timanställning med möjlighet till anställningsgrad framåt. Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: 2025-06-30 Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025
Operativ inköpare till Components
Hitachi Energy Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Möjligheten Hitachi Energy är en banbrytande teknikledare som hjälper till att öka tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla. Vi hjälper till att hålla lamporna tända, fabrikerna i drift, våra sjukhus och skolor öppna. Kom som du är och förbered dig på att bli bättre genom att lära av andra. Ta med din passion, ta med din energi och anslut till ett team som uppskattar en enkel sanning: Mångfald + Samarbete = Innovation Vi söker en operativ inköpare hos Components i Ludvika – en enhet inom Power Transformers. Som inköpare är du en central kontaktyta mellan flera funktioner som du jobbar nära, så som SCM, kvalitet, planering & produktion. Vårt företag expanderar nu hastigt vilket innebär att vi har ett behov av dig som tycker om problemlösning och att skapa struktur. Hur du kommer att göra skillnad: Skicka inköpsorder och kontinuerlig uppföljning med våra leverantörer. Planera och prioritera material med leverantörer Boka transporter av material från leverantör till Hitachi Följa produktionen av lindningskopplare och vara delaktig i att lösa problem som uppstår Bidra till att utveckla våra processer i den nya IT-miljön (SAP) Positionen erbjuder intressanta möjligheter till personlig utveckling och ger en mycket god inblick i hur vår verksamhet styrs. Din bakgrund: För att lyckas i denna roll så är du bekväm och trivs med att hantera flera projekt & intressenter parallellt Du har en akademisk bakgrund relaterad till produktion eller logistik, eller så har du tidigare erfarenhet från dessa områden Du har erfarenhet av att arbeta i Excel och gärna SAP Flytande i engelska och svenska, skriftligt och muntligt Arbetet sker mestadels från kontoret. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Ytterligare förmåner kan vara kopplade mot den specifika tjänsten Mer information: Denna roll är baserad i Ludvika och kräver frekvent närvaro på kontor och produktion. Välkommen med din ansökan! Rekryterande chef Magnus Salmons, [email protected], svarar gärna på dina frågor om denna tjänst. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Övriga frågor kan ställas till Talent Partner Eva Schölin, [email protected]

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Engineering Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Övriga förmedlare

The opportunity We are currently looking for a proactive and result-driven individual to lead the Engineering Department of our Power Transformers plant in Ludvika. This position offers the opportunity to develop your expertise by engaging in interesting and challenging projects, while being part of a team dedicated to enabling a sustainable energy future for all. In this key role, you’ll not only shape the direction of our engineering efforts but also drive productivity across the department, ensuring we deliver high-quality results efficiently and effectively. Your leadership will fuel innovation, excellence, and sustainable growth, and help build a culture of continuous improvement and shared success. How you’ll make an impact Define and implement our Engineering Team strategy based on the Hub and Global Product Group directions. Build and maintain our Engineering Capacity, by taking appropriate actions in support to the development of competences and skills. Build strong and positive relationships with our Customers and with the other functions (Sales and Marketing, Supply Chain, Project Management, Operations, etc…) Ensure we meet our targets while adhering to safety requirements, quality standards, company procedures and contractual specifications. Continuously monitor the Engineering function performance through appropriate indicators and systematically capture opportunities to improve our processes and output. Be an advocate of our Engineering Digital Transformation, making sure that state of the art tools are in place and properly used. Be part of a broad Engineering Community, supporting others and getting supported by our best experts around the globe. Your background Master’s degree in Engineering (Electrical or Mechanical are preferred). Minimum 15 years of experience in the Power Transformer field. Minimum 3 years of experience in managing Design Teams as a people manager. Knowledge of transformers design, manufacturing, testing and operations. Excellent intercultural sensitivity and ability to develop and maintain healthy working relationships. Strong communication skills and fluent in English, both written and spoken. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More About Us In this role, you will be based in Ludvika, Sweden. Applications will be reviewed on an ongoing basis so we encourage you to apply already today! Questions can be directed to Talent Acquisition Partner Nicole Bergman, [email protected] Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 10 7383152; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387048; Unionen: Olle Ruzicka, +46 10 7383144

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Försvarsmedicinsk planerare
Försvarsmakten
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du ta nästa steg i karriären, vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre samhälle? Vi söker dig som vill vara med i Försvarsmaktens tillväxtresa och arbeta med att bygga en välfungerande verksamhet. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Välkommen med din ansökan! Förbandet Dalregementet Försvarsmakten försvarar Sverige, landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Etableringen av Dalregementet är en del i uppbyggnaden av den svenska försvarsförmågan. Intill dess att regementet är utvecklat till full kapacitet, bland annat med nytt regementsområde, kommer verksamheten att präglas av kontinuerlig utveckling och förändring. Arbetssätt kommer till del förändras över tid för att anpassas till den växande organisationen och dess verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som försvarsmedicinsk planerare är du medicinsk verksamhetschef (med VhC) för Dalregementets krigsförband där du kommer att stödja i framtagandet av medicinskt ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete (LSK) samt skapa och uppdatera rutiner fortlöpande. I din roll kommer du att stödja läkare med medicinskt ledningsansvar (LäkML) i framtagandet av ”Generella direktiv om läkemedelsbehandling” samt säkerställa att Dalregementet praktiserar evidensbaserad hälso- och sjukvård i samband med övningar och insats kopplat till gällande lagstiftning. Du kommer att utbilda sjukvårdspersonal samt ansvara för att vår tidvis tjänstgörande personal får kompetenshöjande utbildning kopplat till tjänsten inom Försvarsmedicin. I tjänsten ingår också att handleda och stödja chefer i rekrytering av sjukvårdspersonal samt handleda och stödja sjukvårdspersonal i samband med övningar och insats kopplat till läkemedel, medicintekniska produkter (MTP) och annan sjukvårdsmaterial. Tjänsten innebär att du är sakkunnig gentemot krigsförbanden inom området försvarsmedicin på garnisonen. Du ansvarar för läkemedel, narkotika och MTP enligt gällande lagstiftning, (Separat delegerad uppgift) samt deltar i utvecklingsarbetet kopplat till LSK, MTP och sjukvårdstjänst både lokalt och centralt.  Du kommer att tillhöra avdelningen planering och genomförande som ansvarar för genomförandeledning och planering på förbandet. Officerare och civilanställda arbetar tillsammans för att skapa förutsättningar för regementet och garnisonen. Kvalifikationer • Legitimerad sjuksköterska • God erfarenhet från stabs- och eller utvecklingsarbete • Svensk medborgare • Körkort B Meriterande • Genomförd utlandstjänst • Genomförd svensk värnplikt • Specialisering (ex. Ambulans/Anestesi/Distriktssköterska/Kirurgi) • Officers-/specialistofficersexamen • Reservofficersutbildning Personliga egenskaper Oavsett bakgrund är det viktigt att du är noggrann och prestigelös samt är en god lagspelare. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning utan att bli stressad. Du är omsorgsfull utan att vara rädd för att ställa krav, du agerar när så behövs. Du har även förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.  Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställning. Om du inte har anställning i Försvarsmakten idag tillämpas 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Arbetstid: 40 timmar/vecka, dagtid måndag-fredag men tjänstgöring kommer att förläggas utanför ordinarie arbetstid. Arbetsort: Falun, men tjänstgöring vid annan ort kan förekomma. Beräknat tillträde: Januari 2026 eller enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas inom ramen för Försvarsmaktens lönepolicy.   Kontakt vid frågor gällande tjänsten Frågor om tjänsten besvaras under vecka 25 samt 32-34 Rekryterande chef Jesper Eldevåg, tel. 076-610 75 38 Sakkunnig försvarsmedicin Emil Larsson 070-149 91 29 Kontakt vid frågor om rekryteringsprocessen Frågor om besvaras under vecka 25 samt 32-34 HR-generalist Anette Patten, tel. 070-738 75 67 Fackliga representanter Kontaktas via växeln 08-788 75 00 OFR/O Jan-Erik Belin OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Karin Gällmo SEKO Anna Löfgren Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Dalregementet är ett av Försvarsmaktens nygamla förband med anor från 1625. Regementet återetablerades 2021 efter beslut av riksdagen. Vår verksamhet finns i Falun och vi kommer bidra med utbildning av soldater som bygger framtidens infanteriförband/Armé. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Vårdlärare - KomVux - Heltid
Agila Inst VUX Sverige AB
Lärare i yrkesämnen

Vi får i höst fler elever till vår populära skola i Avesta. Därför söker vi nu en duktig vårdlärare med lärarexamen. Agila Institutet VUX bedriver komvuxutbidlning på flera orter bl.a i Falun och Västerås. Vi har valt att specialisera oss på yrkesutbildningen vård och omsorg där eleverna sedan får anställning som undersköterska. Som vårdlärare vill vi att du ska ha fokus på kunskap, lärande och varje elevs kunskapsutveckling. Vi vill inte att du ska lägga tid på administrativa sysslor. Därför har vi duktiga kursadministratörer som arbetar nära dig och tar hand om samtliga administrativa uppgifter. Vi vill att du ska tycka om ditt jobb, din arbetsplats och känna att ditt arbete uppskattas. Vi bygger arbetslag där alla har intresse och kunskaper om utbildningen och omsorgens behov. För att det ska fungera måsta samtliga lärare ha lärarexamen. Därför är det ett krav att du som söker har en vårdlärarexamen. Undervisningen omfattar de flesta ämnen i vård och omsorgsutbildningen. Det är därför en stor fördel om du har en bred allmän kompetens från vård och omsorg. Vi använder IT dagligen och god datorvana är därför ett krav. Vi har en genomtänkt och beprövad vuxenpedagogisk arbetsmodell med en röd tråd från kursstart till betyg. Det underlättar eleverna inlärning och även lärarnas arbete och samarbete. Vi är lyhörda för elevernas önskemål och förutsättningar och gör en individuell studieplan med tydliga avstämningspunkter. Vi söker vård- och omsorgslärare med mycket god pedagogisk förmåga och ett positivt förhållningssätt gentemot våra elever. Du skall vara flexibel, öppen och ha en god samarbetsförmåga. Vi sätter stort värde på ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och dina handledaregenskaper. Vi planerar för att tjänsten ska tillträdas i augusti. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Som en modern och attraktiv arbetsgivare har vi givetvis kollektivavtal. Låter det intressant? Då vill vi att du skriver ett personligt brev där du beskriver din syn på Vuxenutbildning för vård och omsorg. Bifoga ditt CV och lärarlegitimation till [email protected] Ange referens Vårdlärare - Avesta . Ange när du är intresserad av att tillträda tjänsten. Intervjuer sker löpande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
CNC-operatör till MVUSAB
Dala Industrisupport AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Om tjänsten Vi söker en skicklig CNC-operatör med inriktning fräs till MVUSAB i Smedjebacken. Ansvarsområden  Självständigt ställa och köra CNC-styrda fräs- och/eller svarvmaskiner Kontrollmäta och kvalitetssäkra tillverkade detaljer Bidra till ett strukturerat och rent arbetsflöde Ort: Smedjebacken Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Om dig Vi ser dig som en självgående CNC-operatör med ett tekniskt öga och ett sinne för problemlösning. Du trivs i en miljö där struktur, kvalitet och samarbete är i fokus. Du är noggrann, har lätt för att samarbeta och tar dig an varierande arbetsuppgifter med en positiv inställning. Kvalifikationer  Erfarenhet av CNC-fräsning och/eller CNC-svarvning God vana vid att läsa ritningar och arbeta med mätteknik Förmåga att jobba självständigt och ta ansvar Körkort  Svenska flytande i tal och skrift Meriterande Kunskaper i Heidenhain, Mazatrol eller Fanuc-styrsystem Erfarenhet av fleroperationsmaskiner Industriteknisk utbildning eller motsvarande Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kunden MVUSAB (Morgårdshammars Verkstäder) är ett verkstadsföretag i Smedjebacken med över 150 års industriell tradition. De är specialiserade på tillverkning, svetsning och montering av tunga och avancerade stålkonstruktioner, inklusive dammluckor, stålnoder för höga byggnader, gruvmaskiner och värmeväxlare för pappersindustrin. Företaget har cirka 115 anställda och är känt för sin höga kompetens inom mekanisk tillverkning, även i omfattande projekt. De arbetar med både manuella och CNC-styrda maskiner och erbjuder service, underhåll och tillverkning i material som svart och rostfritt stål, aluminium och koppar. MVUSAB är en del av Enerco Group AB sedan januari 2021. De har en verkstadsyta på 17 000 kvadratmeter och fokuserar på små serier och enstyckstillverkning, där varje uppdrag kräver noggrannhet och expertis. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025