Arbetsförmedlare till Gävleborg
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Arbetsförmedlare till Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vårt huvudsakliga uppdrag är att rusta, matcha och stödja arbetssökande på sin väg till arbete och/eller studier samt stötta arbetsgivarna i att hitta arbetskraft och på så sätt bidra till kompetensförsörjning och en fungerande arbetsmarknad. Vi arbetar med vägledande, arbetsförberedande och matchande insatser för personer i behov av stöd. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Arbetsförmedlingen Gävleborg är en enhet med ca 200 medarbetare som är placerade i Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vårt upptagningsområde är alla Gävleborgs kommuner. Vi erbjuder service lokalt och digitalt till länets arbetssökande.  Beskrivning av tjänsten Som Arbetsförmedlare kommer du att ha arbetssökande samt arbetsgivare i fokus, och du kommer vara ett viktigt stöd för dem och göra skillnad varje dag. Genom samtal kartlägger du kompetenser och du ansvarar för att identifiera och bedöma arbetssökandes och arbetsgivares behov av stöd för att matcha dem med lämpliga insatser. I arbetet ingår bedömningar av arbetssökandes behov i förhållande till arbetsmarknaden. Arbetsförmedlaren samordnar, beslutar om och följer upp åtgärder antingen genom Arbetsförmedlingen eller externa aktörer. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. Du förväntas hålla dig uppdaterad om arbetsmarknaden och arbetsgivarnas rekryteringsbehov.  Att möta arbetssökande och arbetsgivare både i personliga möten, per telefon och i digitala möten är en naturlig del av arbetet. Att kunna tillämpa ett coachande förhållningssätt är av stor vikt, liksom att kunna ge både positiva och negativa besked på ett respektfullt sätt. Du som söker har god kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och kan tolka och förklara regelverk samt anpassa ditt språk efter situationen.  För att lyckas som arbetsförmedlare ser vi att du trivs med att:  Tolka och tillämpa lagar och regelverk  Dokumentera information på ett rättssäkert och strukturerat sätt  Möta och arbeta med människor i olika situationer  Navigera och arbeta i flera digitala system parallellt Arbeta för att nå uppsatta mål  Arbetsuppgifter kan ändras över tid beroende på verksamhetens behov. Du förväntas arbeta mot uppsatta mål, arbeta systematiskt och rättssäkert i enlighet med myndighetens riktlinjer och regelverk samt enligt tydliga processbeskrivningar. Då vi arbetar på uppdrag från Regering och Riksdag så kan även våra uppdrag ändras över tid.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Gävle, Bollnäs eller Hudiksvall. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Mer om att jobba hos oss Grundläggande krav för tjänsten Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 hp (120 p enligt tidigare system) Alternativt Har arbetat som Arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen minst 6 månader samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare Samt Minst två års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse B-Körkort Övriga meriter för tjänsten Erfarenhet av och kunskap om samverkan med andra aktörer, som t ex myndighet, kommun, samarbetspartners, arbetsgivare Arbetslivserfarenhet av att tolka och tillämpa regelverk Arbetslivserfarenhet från vägledning och coachning Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 07 - 27. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Mer om vår rekryteringsprocess. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du ansvarig rekryteringspartner. Kontaktuppgifter fackliga företrädare: Fackliga OFR/ST Åsa Berglund [email protected] eller Janet Frisk [email protected]   Fackliga SACO Diana Kjellberg [email protected] eller Johan Westergren [email protected] Fackliga SEKO Carola Persson [email protected] Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Leg. Optiker till Synsam Klinik Gallerian Nian Gävle hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

1 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Butikssäljare - Sandviken
Lidl Sverige KB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi är över 5000 engagerade mathjältar som jobbar i våra svenska butiker, på våra lager och kontor – som tillsammans gör vår fantastiska resa möjlig. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Sån är nämligen Lidl. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? I #teamlidl hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare som vill rocka 20 timmar i veckan med oss! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften.  Detta innefattar uppgifter som: •    Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda •    Säkerställa färskhet och slutdatum på varor •    Hålla rent och fräscht i butiken •    Betjäna kunder i kassan •    Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång. •    Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch •    Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar  •    Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension.  Vill du vara med på vår resa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: •    Klicka på “Sök nu” •    Fyll i formuläret  •    Bifoga CV  Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, telefonintervju, personlig intervju och digital referenstagning. Hör av dig till oss om du har ett särskilt behov av anpassning när det kommer till urvalstesterna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 20 timmar i veckan. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Säljare av lantbruksmaskiner till Hudiksvall/ Sundsvall
Norrmaskiner AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du intresserad av att bidra till Norrlands lantbruksutveckling? Vi söker en försäljare av lantbruksmaskiner till vårt område Hudiksvall/Sundsvall. Norrmaskiner är certifierad återförsäljare av John Deeres produkter i Sverige, vilka är kända för bland annat sina högteknologiska maskiner och dess goda kvalité. Utöver John Deere så jobbar vi dessutom med några av branschens största märken av tillbehör och redskap som Nordfarm, Avant, Överum, Fliegl, He-Va mm. Norrmaskiner är ett företag med stora framtidsplaner och en marknadsledande projektportfölj. Vi har ca 75 medarbetare som utgår från någon av våra anläggningar i Luleå, Skellefteå, Umeå, Övik, Östersund och Hudiksvall. Vi vill förse Norra Sverige med det mesta av det bästa inom maskiner och redskap. Arbetsuppgifter I rollen som säljare hos oss arbetar du med försäljning av lantbrukstraktorer, lantbruksmaskiner, entreprenadmaskiner och grönytemaskiner. Dina kunder är både företag och privatpersoner. Du jobbar självständigt och bearbetar nya och befintliga kunder strukturerat på ditt område och jobbar från prospektering till kundbesök till avslutad affär och leverans. Du svarar på förfrågningar och offererar både nya och begagnade maskiner och ombesörjer med finansiering om så önskas. Stort fokus på bearbetning av nya kunder. Du ingår i en grupp av ca 10 försäljare. Din profil För att lyckas i rollen så bör du ha ett eget driv för affärer och att bygga långsiktiga relationer med kunderna. Du har god social förmåga och kan jobba både självständigt och i grupp. Du är teknikintresserad och har grundläggande kunskap om lantbruksmaskiner, tidigare erfarenhet inom branschen är ett stort +.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter sökes till ung man i Åmotsbruk
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig man bosatt i Åmotsbruk goda kunskaper i svenska tål pälsdjur är rökfri körkort och tillgång till bil om man inte bor i Åmotsbruk  har erfarenhet av eller utbildning inom arbete med autism är trygg, tålmodig och kan hantera utåtagerande beteenden med lågaffektivt bemötande Det är även meriterande om du: delar kundens intressen i utevistelse i trädgård, fika eller titta på filmer, särskilt klassiker för barn förstår vikten av att vara följsam och skapa trygghet i vardagen Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är  förlagda på ett 2 veckors rullande schema med arbete varannan helg. Tjänst 1: ca 71% – 28,5h/vecka (8,5h jour) Tjänst 2: ca 68%–27,5h/vecka (8,5 h jour)  Vardagar: 07.30–16.45, 12.45–16.45, 16.45–23.00, Jour: 23.00–07.30 Helger: Samma tider som vardagar, men utan passet 12.45–16.45. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde  enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Pianopedagog Kulturskolan
Gävle kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Livsmiljö Gävles medarbetare gör Gävle vackrare, säkrare och mer händelserikt. Varje dag ger vi människor upplevelser samtidigt som vi bygger, utvecklar och påverkar dagens och framtidens samhälle. Dina insatser har stor påverkan på gävlebornas vardag. Vi erbjuder dig ett betydelsefullt, stimulerande och utvecklande arbete. Vi gör så att Gävle växer och ger gävleborna spännande upplevelser. Kulturskolan är en unik mötesplats för musik och teater, bild och film, cirkus och dans för barn och ungdomar upp till 20 år. Vi har åldersindelade grupper i bild, cirkus, dans, film, foto, körsång, teater, musik, flera orkestrar och ensembler varje vecka. Barn och ungdomar kan spela ett instrument på sin vanliga skola dagtid eller hos oss eftermiddag eller kväll. Tillsammans är vi ca 50 pedagoger och administrativ personal. Vi har en stor verksamhet med över 2 500 aktiviteter varje vecka och samverkar med kommunens grundskolor och ute i stadsdelarna. Vår verksamhet präglas av engagerade pedagoger som jobbar för en breddad målgrupp. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida: http://www.gavle.se/kulturskolan ARBETSUPPGIFTER Vi på Kulturskolan i Gävle söker en pianopedagog som brinner för att vägleda och inspirera barn och ungdomar i musikens värld. Vårt mål är att erbjuda meningsfulla aktiviteter för våra elever och vi söker dig som delar vår vision. Kom och hjälp oss göra Gävles musikliv tillgängligt för alla! Som en del av vårt team får du möjligheten att forma och inspirera nästa generation musiker, samtidigt som du aktivt bidrar till att skapa en inkluderande och positiv mötesplats för barn och unga. Som pianopedagog kommer du att både undervisa i grupp och individuellt. Ditt fokus kommer att ligga på att engagera och motivera eleverna med piano som huvudinstrument. Precis som vi värdesätter du mångfald och inkludering och strävar efter att nå barn och ungdomar från alla delar av samhället. I tjänsten ingår verksamhet under skollov och det kan också förekomma arbete på kvällar och helger. KVALIFIKATIONER   Vi söker en passionerad och skicklig pianopedagog som brinner för att undervisa barn från årskurs 1 och uppåt. För att passa för denna tjänst behöver du ha stor yrkesskicklighet på piano och en genuin vilja och förmåga att inspirera dina elever. Du kommer att leda både grupp- och individuella lektioner, och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av musikundervisning samt en högskoleexamen inom pedagogik eller musik. Som person är du empatisk och har en fantastisk förmåga att verkligen se dina elever. Du bygger positiva och förtroendefulla relationer, vilket gör att dina elever känner sig trygga och inspirerade av dig. Du uppmuntrar till personlig utveckling och glädje i lärandet. Din flexibilitet och anpassningsförmåga gör att du kan möta varje elevs unika behov. För att kunna erbjuda engagerande och välstrukturerade lektioner är du skicklig på att planera och organisera, och du arbetar effektivt för att skapa en stimulerande lärmiljö. Du ska kunna uppvisa ett belastningsregister från polisen för arbete inom skola eller förskola. Denna ska inte bifogas i din ansökan. Intervjuer planeras hållas under vecka 20 och 21. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Trafiklärare (utbildningsledare) i Gävle
Trafiko AB
Trafiklärare

Är du godkänd trafiklärare och nyfiken på nästa steg i karriären? Vi erbjuder dig utbildningen till utbildningsledare – och garanterar arbete efter godkänd utbildning! Om Trafiko och uppdraget Trafiko letar ständigt efter Sveriges bästa trafiklärare. Vi vill växa tillsammans och förändra körkortsbranschen – både för för dig som utbildar och eleverna som ska ta körkort. I dagsläget utbildar vi över 30 000 elever per år och för att kunna hjälpa alla behöver vi fler körlektioner, fler trafiklärare och fler utbildningsledare. Är det du? Ta nästa steg – bli utbildningsledare hos Trafiko i Gävle Är du en trafiklärare med ambitioner att växa i yrkesrollen? Nu har du chansen att gå vidareutbildningen till utbildningsledare – vi står för utbildningskostnaden och garanterar arbete hos oss efter godkänd utbildning. Om dig Du är positiv, pedagogisk och gillar att se andra utvecklas. Du har en stark känsla för kvalitet, ett tålmodigt bemötande och ett självständigt arbetssätt. Du är redo att ta ansvar för att skapa en trygg och effektiv utbildningsmiljö – både för elever och kollegor. Du är alltså en av Sveriges bästa trafiklärare! Krav Godkänd trafiklärare Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av digitala verktyg Andra språkkunskaper Vad vi erbjuder Hos Trafiko får du möjlighet att ta steget vidare i din karriär. Vi bekostar hela utbildningen till utbildningsledare och garanterar arbete hos oss efter att du blivit godkänd. Du får chansen att vara med och forma en ny körkortsbransch där dina erfarenheter värdesätts och tas tillvara. Vår arbetsmodell ger dig frihet att själv planera din tid, samtidigt som du får stöd i form av färdiga verktyg och system som gör vardagen enklare. Vi sköter administrationen och marknadsföring/inflöde av kunder så att du kan fokusera på det som är allra viktigast – att utbilda trygga och säkra bilförare. Vill du veta mer? Läs mer om hur det är att jobba med Trafiko läs mer här eller kontakta oss på [email protected]. 070 225 93 79 Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt – vi behandlar ansökningar löpande. Som en del av rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll innan uppdraget börjar. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Bli utbildningsledare med Trafiko - gratis!
Trafiko AB
Trafiklärare

Är du godkänd trafiklärare och nyfiken på nästa steg i karriären? Vi erbjuder dig utbildningen till utbildningsledare – och garanterar arbete efter godkänd utbildning! Om Trafiko och uppdraget Trafiko letar ständigt efter Sveriges bästa trafiklärare. Vi vill växa tillsammans och förändra körkortsbranschen – både för för dig som utbildar och eleverna som ska ta körkort. I dagsläget utbildar vi över 30 000 elever per år och för att kunna hjälpa alla behöver vi fler körlektioner, fler trafiklärare och fler utbildningsledare. Är det du? Ta nästa steg – bli utbildningsledare hos Trafiko i Gävle Är du en trafiklärare med ambitioner att växa i yrkesrollen? Nu har du chansen att gå vidareutbildningen till utbildningsledare – vi står för utbildningskostnaden och garanterar arbete hos oss efter godkänd utbildning. Om dig Du är positiv, pedagogisk och gillar att se andra utvecklas. Du har en stark känsla för kvalitet, ett tålmodigt bemötande och ett självständigt arbetssätt. Du är redo att ta ansvar för att skapa en trygg och effektiv utbildningsmiljö – både för elever och kollegor. Du är alltså en av Sveriges bästa trafiklärare! Krav Godkänd trafiklärare Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av digitala verktyg Andra språkkunskaper Vad vi erbjuder Hos Trafiko får du möjlighet att ta steget vidare i din karriär. Vi bekostar hela utbildningen till utbildningsledare och garanterar arbete hos oss efter att du blivit godkänd. Du får chansen att vara med och forma en ny körkortsbransch där dina erfarenheter värdesätts och tas tillvara. Vår arbetsmodell ger dig frihet att själv planera din tid, samtidigt som du får stöd i form av färdiga verktyg och system som gör vardagen enklare. Vi sköter administrationen och marknadsföring/inflöde av kunder så att du kan fokusera på det som är allra viktigast – att utbilda trygga och säkra bilförare. Vill du veta mer? Läs mer om hur det är att jobba med Trafiko läs mer här eller kontakta oss på [email protected]. 070 225 93 79 Vad händer nu? Skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt – vi behandlar ansökningar löpande. Som en del av rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll innan uppdraget börjar. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personliga assistenter sökes till en kvinna i Hudiksvall!
A-Assistans Leimir AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes – två tjänster + vikarier Plats: Centrala Hudiksvall Arbetstider: Dagpass ca 08.00–10.30 och kvällspass ca 20.00–22.30 Vi söker personal som kan arbeta både dag och kvällspass. Arbetet innefattar både planerade pass och inhopp vid ordinarie personals frånvaro, exempelvis vid sjukdom. Om kunden: Du kommer att arbeta hos en kvinna som bor i centrala Hudiksvall. Hon är rullstolsburen och behöver stöd i vardagen i olika omfattning. Intressen som djur, natur, barn och barnbarn ligger henne varmt om hjärtat. Arbetsuppgifter: Stöd med hushållssysslor såsom matlagning, städning och tvätt Hjälp med personlig hygien och andra dagliga rutiner Assistera vid förflyttningar Promenader och social samvaro Vi söker dig som: Är rökfri och inte är allergisk mot pälsdjur Är lugn, ansvarsfull och lyhörd Har ett stabilt och tryggt sätt Har förmåga att anpassa dig efter kundens behov Bidrar till att skapa en meningsfull och trygg vardag Ansökan: Gå in på www.a-assistans.se, skapa ditt eget konto och profil. När din profil är klar, klicka på "Lediga tjänster" och ansök till denna tjänst. Introduktion ges på plats så att du får möjlighet att lära känna både arbetet och kunden i lugn takt. Rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Specialister - tillstånd och krav, strålsäkerhet eller säkerhetsskydd
Vattenfall AB
Övriga civilingenjörsyrken

Business Unit Vattenfall Power Solutions är en affärsenhet på ca 600 personer inom Business Area Vattenfall Generation. Vi utbildar personal inom svensk kärnkraft, levererar kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk, utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Har du erfarenhet av att arbeta inom ämnesområden som tillståndsprövning och kravhantering gällande strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd och vill vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Vattenfall Power Solutions söker nu fler kollegor till Göteborg, Solna, Uppsala, Västerås, Oskarshamn, Nyköping eller Gävle! Tjänsterna ingår i avdelning Teknik där vi utvecklar, genomför projekt och uppdrag och tillhandahåller kompetens och produktleveranser till Vattenfalls olika verksamheter, koncernstaber och intressenter. Om arbetet som specialist och ingenjör inom tillståndsprövning och kravhantering gällande strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd: Du kommer främst att arbeta med tillståndsprocesser och kravuppfyllnad för Vattenfalls kärntekniska anläggningar. Frågeställningarna kan vara av olika karaktär beroende på om de kopplar till strålsäkerhet eller säkerhetsskydd, samt beroende på var i verksamheten uppdraget utförs. Som specialist och ingenjör kommer du främst att arbeta inom uppförande av nya anläggningar, anläggningsändringar i befintliga anläggningar, drift och/eller avveckling. Arbete inom icke kärntekniska anläggningar kan bli aktuellt inom området säkerhetsskydd. Beroende av din ämneskompetens, tidigare erfarenhet och önskemål så kommer du att arbeta strategiskt med behov och koncept för licensiering, med ledande roll i frågor som rör teknik, organisation, ledning, styrning, informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet och/eller med säkerhetsdemonstrationer i olika former. Ditt fokus är ett eller flera steg i tillståndsprocessen/vägen fram till kravuppfyllnad, från uppdagat behov till driftsättning. Vattenfalls anläggningar omfattas av krav från bland annat Strålsäkerhetsmyndighetens och Säkerhetspolisens ansvarsområden och uppfyllnad av dessa myndigheters regelverk utgör grundpelare för licensieringsarbetet. Exempel på arbetsuppgifter som ingenjör och specialist hos Vattenfall Power Solutions: Ta fram strategier för framgångsrik licensiering och kravuppfyllnad Tolka och implementera myndighetsföreskrifter Utreda, bedöma och föreslå lösningar av problemställningar kopplat till teknik, organisation, ledning, styrning, informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet - med hänsyn till verksamhetens behov och myndighetens krav Säkerhetsredovisning, säkerhetsanalyser och säkerhetsgranskning inom strålsäkerhet Säkerhetsskyddsanalyser (fysisk säkerhet, informationssäkerhet, personalsäkerhet). Kravspecifikation Du har: Eftergymnasial utbildning inom exempelvis naturvetenskap eller teknik Erfarenhet av och kompetens inom tillstånds- och kravhantering Erfarenhet av och kompetens inom strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både svenska och engelska IT-vana, kompetens i Officepaketet. Meriterande är: Masterexamen, och/eller civilingenjörsexamen eller högre, inom relevant område Erfarenhet av kärnkraft eller annan process-/kraftindustri Kunskaper om konstruktionsprinciper för kärnkraftverk, kunskap om anläggningens dokumentation, drift och avfallshantering Erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet Kunskap och erfarenhet av Säkerhetsskyddslagen, Säkerhetsskyddsförordningen och Säkerhetspolisens föreskrifter Kunskap och erfarenhet av Strålskyddslagen, Lag om kärnteknisk verksamhet, Strålskyddsförordningen, Förordning om kärnteknisk verksamhet och Strålsäkerhetsmyndighetens författningssamling. Som specialist och ingenjör hos Vattenfall Power Solutions är det viktigt att du trivs med ett konsultativt, självständigt och ansvarsfullt arbete. Med din erfarenhet och förmåga att vara lyhörd och tänka analytiskt skapar du framdrift i dina uppdrag och ser till helheten. Du samarbetar gärna, men har inga problem att nå resultat och arbeta på egen hand. Du lägger stor vikt vid kvalitet i dina leveranser och håller kontakt med både kollegor och uppdragsgivare under arbetets gång. Då resor är en del av arbetet behöver du ha B-körkort. Vi arbetar aktivt med tekniska hjälpmedel för att minska resor i tjänsten. Aktuella placeringsorter Göteborg, Solna, Uppsala, Västerås, Oskarshamn, Nyköping eller Gävle. Kontaktpersoner Rekryterande chefer Lisa Bäckström (Väst) och Kerstin Hemmingsson (Öst). Fackliga representanter är Gustaf Treiber (Akademikerna), Jan Stigbert (Unionen), Philip Carendi (Ledarna) och Ingemar Eriksson (SEKO). Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti, 2025! Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor, du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev i ansökan. I den här rekryteringsprocessen kan tester förekomma. Mer information För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Förutom säkerhetsprövning genomförs även drogtest.

1 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025