Lärare i årskurs 1 - 6 i särskild undervisningsgrupp
Eksjö kommun
Grundskollärare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. I Eksjö kommuns grundskolor arbetar vi alla engagerat och med ett relationellt ledarskap för att rusta eleverna för framtiden. Från den tidiga skolåldern till gymnasieskolans slut ska eleverna få en god utbildning med möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Under åren ska de inspireras till en livslång lust att lära och stöttas i målet att klara sin utbildning. För att lyckas i vårt viktiga uppdrag strävar vi efter en positiv kultur där en gemensam samsyn och kollegialt samarbete skapar utveckling och arbetsglädje. Vi arbetar med ständig utveckling inom barn- och utbildningssektorns utvecklingsområden: en likvärdig utbildning med tillgängliga lärmiljöer som är närvarofrämjande och där elever ges möjlighet till delaktighet och inflytande. Baronen är en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever i årskurs 1-6. På skolan arbetar lärare och socialpedagoger tätt tillsammans för att eleverna ska lyckas såväl kunskapsmässigt som socialt. Skolan flyttar i augusti in i nyrenoverade lokaler anpassade för målgruppen. Baronen har Grevhagsskolan som närmsta granne. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är legitimerad lärare i årskurs 1 - 6. Du planerar och genomför undervisningen samtidigt som du ingår i ett arbetslag med andra lärare samt socialpedagoger, där ni tillsammans skapar förutsättningarna för elevens hela skoldag. Du är van vid att arbeta med elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd. Du ser att detta stöd är en viktig del i att möta elevernas behov i en tillgänglig lärmiljö. Utöver det är du en tydlig ledare som har lätt att bygga goda relationer med både elever, medarbetare och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är behörig och legitimerad för att undervisa i årskurs 1 - 6. Specialpedagogisk utbildning är meriterande. Du är trygg i dig själv och står upp för dina åsikter. Du har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. I sociala sammanhang är du aktiv och tar ansvar för att skapa trygga relationer med dem du möter. Vidare har du förmågan att arbeta lågaffektivt och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Koncernredovisningsekonom till Pronect

Om rollen Är du genuint intresserad av ekonomi och redovisning och vill arbeta i en dynamisk och framåtblickande företagsmiljö? Då är detta tjänsten för dig!  Vi söker en Koncernredovisningsekonom som blir en nyckelspelare och vill bidra till vår fortsatta framgång.  Huvudsakliga arbetsuppgifter - Att upprätta koncernredovisning enligt K3 för såväl den legala som operationella konsolideringen av koncernbolagen. - Att bidra till utveckling och harmonisering av redovisningsprinciper, rutiner och processer. - Att vara stöd till dotterbolagen i redovisnings- och rapporteringsfrågor. - Att delta i månads- och årsbokslut - Att utföra analyser och avstämningar. - Att ansvara för moderbolagets redovisning. Din profil Vi söker dig med akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi och några års erfarenhet av koncernredovisning, gärna från större bolag i internationell miljö eller revisionsbyrå. Du har god förståelse för redovisnings- och konsolideringsverktyg, rapporteringssystem och är van användare av Excel. Erfarenhet av förändringsarbete inom ekonomiområdet är meriterande. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har ett digitalt mindset som gör dig nyfiken på nya verktyg och arbetssätt. Vi ser gärna att din personlighet kännetecknas av struktur och självständighet, men att du också trivs i ett socialt och samarbetsorienterat teamklimat. Analytisk förmåga och sinne för detaljer är förstås andra viktiga egenskaper. Erbjudande Hos Pronect får du arbeta i en inkluderande och utvecklingsorienterad miljö med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att påverka din vardag och koncernens ekonomiarbete långsiktigt. Vi erbjuder flexibla arbetsformer och chansen att växa tillsammans med oss samt vara med på vår fortsatta tillväxtresa. Om Pronect Pronect är en del av Liljedahl Group.  Pronect är en dynamisk och växande koncern med verksamhet i de nordiska och baltiska länderna. Med en decentraliserad affärsmodell har varje dotterbolag friheten att utveckla sin verksamhet med egna strategier och mål med stöd av koncernen.  Vårt mål är att skapa smarta tekniska lösningar för våra kunder med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Genom samarbete, kunskapsdelning och ständiga förbättringar skapar vi värde.  Pronect-gruppen består av företagen Ravema, Din Maskin, PLM Group, Addinor, Plamako och Plamex. Läs mer om oss på Pronect Läs mer om oss på Liljedahlgroup Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Pronect med Stella Rekrytering & Ledarskap. Urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Segerfeldt, 036-35 48 41 eller Christer Johansson, 0393-77 99 95.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
1:e socialsekreterare till barn- och unga
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Nu söker vi en 1:e socialsekreterare till vår nya familjehemsgrupp inom enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS). Det här är en nyinrättad roll där du får möjlighet att kombinera arbetsledning med metodutveckling – och vara med och bygga upp något från grunden. Vi söker också en 1:e socialsekreterare till Familjehemsenheten som arbetar för att ge god vård till placerade barn och bra stöd till familjehem.  Ditt nya jobb Som 1:e socialsekreterare i familjehemsgruppen arbetar du för att trygga och kvalitetssäkra placeringar för barn och unga, utveckla arbetssätt för familjehemsvård med fokus på uppdragstagare, bidra till en sammanhållen och hållbar placeringsverksamhet samt avlastar andra 1:e socialsekreterare genom metod- och utvecklingsansvar. Vi erbjuder dig en viktig  nyckelroll i en nystartad grupp med stort utvecklingsfokus där du har möjlighet att påverka och forma arbetet från grunden.  Som 1:e socialsekreterare inom både FUS och Familjehemsenheten är du arbetsledare för gruppen och har ett särskilt ansvar för att: • Stötta medarbetarna i det dagliga arbetet • Säkerställa kvalitet och rättssäkerhet i utredningar och placeringar • Leda och samordna utvecklingsarbete inom familjehemsvården • Utveckla arbetssätt för utredning, matchning, handledning och stöd till uppdragstagare • Samverka med andra enheter och funktioner i kommunen Uppdragen är direkt kopplat till Individ- och familjeomsorgens mål om att ge rätt stöd i rätt tid, samt till kommunens övergripande mål om trygghet, kvalitet och långsiktighet i insatser för barn och unga. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen samt flerårig erfarenhet av socialt arbete med barn och unga, gärna inom familjehemsvård såsom familjehemsrekrytering, familjehemsvård eller som familjehemssekreterare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbetsledning, samordning eller utvecklingsarbete. Arbetsuppgifterna kräver att du har B-körkort. Det är meriterande att dessutom ha kulturkunskap samt kunskap inom stöd och handledning till familjehem, BBiC, ICDP och En varaktig relation. Det är viktigt att du som person är trygg och stabil. Du är också bra på att ta egna initiativ, har förmåga att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du är förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med såväl de familjer du möter som med kollegor och samverkanspartners. Du håller dig uppdaterad vad gäller lagstiftning och regler i yrket, besitter en administrativ förmåga och kan uttrycka dig mycket väl i svenska språket i tal och skrift och har en mycket god läsförståelse. Visst kvällsarbete kan förekomma i båda tjänsterna. Vi förutsätter att du har ett driv och engagemang, ser organisationen som en helhet och vill vara med och utveckla individ- och familjeomsorgen i Jönköpings kommun. Förutom formella krav för tjänsten, kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Hos oss har du 7-timmars arbetsdag, handledning, individuell lönesättning och ett nära samarbete med chef och kollegor i en organisation som satsar på kvalitet och hållbarhet. Läs mer om våra förmåner här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Nu söker vi en 1:e socialsekreterare till vår nya familjehemsgrupp inom enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS). Det här är en nyinrättad roll där du får möjlighet att kombinera arbetsledning med metodutveckling – och vara med och bygga upp något från grunden. Familjehemsgruppen består av jourhemsgruppen, fyra nya familjehemssekreterare, placeringssamordnare och eventuellt framtida skolsamordnare. Gruppen arbetar med rekrytering, utbildning, utredning och stöd till familjehem och jourhem – i nära samverkan med familjehemsenheterna och andra delar av organisationen. Vi söker också en 1:e socialsekreterare till Familjehemsenheten som arbetar för att ge bra stöd till placerade barn och familjehem så att barnen ska få en god familjehemsvård. Jönköpings kommun satsar på att stärka familjehemsvården genom utökat stöd, extra utbildning och handledning till familjehemmen.  Bra att veta Denna rekrytering avser en tillsvidaretjänst som 1:e socialsekreterare på enheten Förstärkt stöd och utredning samt en tillsvidaretjänst som 1:e socialsekreterare på Familjehemsenheten, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I ansökan vill vi att det finns personligt brev, CV, bifogat examensbevis samt tidigare tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuell och vilken befattning du haft. Ansökningar som saknar detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Urval till intervjuer sker löpande. Intervjuer kommer att hållas i vecka 30. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Familjehemssekreterare, Enhet förstärkt utredning och stöd
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du förstärka vår familjehemsvård för barn och unga? Är du utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning? Nu söker vi fyra socialsekreterare till en ny familjehemsgrupp med fokus på placeringar i Jönköpings kommun. Du blir en del av ett viktigt ambitionshöjande arbete – och får vara med från början. På enheten Förstärkt utredning och stöd (FUS) arbetar vi med att stärka kvaliteten i familjehems-vården genom rekrytering, utbildning och utredning och säkerställer att vi har trygga och hållbara placeringar för våra barn och unga. Vi ska bidra till att rätt stöd ges i rätt tid och alltid med barnets bästa i fokus! Vi startar nu en ny familjehemsgrupp inom enheten, med fokus på rekrytering, utbildning och utredning av familjehem och jourhem. Gruppen kommer att arbeta nära jourhemsgruppen, familjehemsenheten och rekryteringsgruppen för kontaktfamilj och kontaktpersoner. Ditt nya jobb Vi söker nu fyra nya familjehemssekreterare. Två socialsekreterare som ska arbeta med fokus på rekrytering och utbildning samt två socialsekreterare med fokus på att utreda familjehem. En tydligare beskrivning ser du nedan: Två socialsekreterare med fokus på rekrytering och utbildning Du planerar rekryteringsinsatser, gör en initial bedömning, informerar och utbildar nya familjehem och jourhem, håller i utbildningar och samarbetar också med kommunens kommunikationsenhet.  Två socialsekreterare med fokus på utredning Du ansvarar för att utreda familjehem – både till specifika barn och till vår bank av uppdragstagare. Du arbetar nära andra familjehemssekreterare och har en viktig roll i att säkerställa kvalitet och lämplighet i våra placeringar och du kommer vara en viktig person för våra uppdragstagare - både nya och de som redan har uppdrag för barn i vår kommun. Din kompetens Socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig enligt Socialstyrelsens föreskrift HSLF/FS 2017:79. Du har goda kunskaper kring aktuell lagstiftning och praxis inom SoL och LVU. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsrekrytering eller familjehemsvård samt erfarenhet av metoden En varaktig relation och/eller utbildningen Ett hem att växa i. Som person är du trygg och stabil i mötet med människor och bra på att samarbeta. Vidare vill du göra skillnad och ta aktivt ansvar för att placerade barn i Jönköpings kommun ska få bästa möjliga familjehemsvård. Visst kvällsarbete kan förekomma i tjänsten. Självklart har du goda kunskaper i svenska språket och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har en god läsförståelse. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder dig För oss är du som medarbetare viktig! Vi erbjuder dig: - 7-timmars arbetsdag - Individuell lönesättning - Handledning - Utvecklingsorienterat och erfaret team - Introduktion och nära stöd För övriga förmåner: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Enhet förstärkt utredning och stöd består idag av fem specialiserade funktioner som tillsammans arbetar för att ge barn, unga och deras familjer ett förstärkt stöd i utsatta livssituationer. Teamen består av erfarna socialsekreterare och en arbetsledare. Arbetet sker nästan uteslutande i samverkan med andra enheter och i nära samverkan runt barnet för att skapa trygghet och hållbara lösningar. Fokus på barnets bästa och trygghet kräver hög flexibilitet och anpassning utifrån individens behov Bra att veta I denna rekrytering tillsätts fyra (4) tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. I rekryteringen kan även tjänster till Familjehemsenheten komma att bli aktuella. Även här gäller tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse, eventuellt tillämpas provanställning. Vi använder oss av löpande urval. Intervjuer kommer att hållas under v. 31 och 32.  I din ansökan vill vi att det finns ett CV samt bifogat examensbevis och aktuella tjänstgöringsintyg. All din tjänstgöring ska kunna styrkas med intyg där det framgår befattning och vilken omfattning du arbetat. Även om du redan arbetar hos oss behöver du visa upp examensbevis och tjänstgöringsintyg för tjänster du haft utanför kommunen. Ansökningar som inte uppfyller detta kommer inte att prioriteras. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Miljö- och hälsoskyddsinspektör med inriktning hälsoskydd
Jönköpings kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Miljö- och hälsoskyddskontoret utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsförvaltningen är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och administration. Inom kontoret och övriga förvaltningar finns goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter Vi söker en miljö- och hälsoskyddsinspektör som ska arbeta med handläggning av ärenden inom hälsoskydd. Ungefär hälften av din arbetstid kommer att ägnas åt de avfallsfrågor som Hälsoskyddsenheten ansvarar för, vilka till största del rör det kommunala avfallet. Det handlar både om hantering av inkommande ärenden, t.ex. dispensansökningar, och om att planera och utföra inspektioner. Dina övriga arbetsuppgifter kan förekomma inom hälsoskyddsenhetens hela område. Här ingår bland annat prövning och tillsyn av små avlopp, tillsyn av solarier och tillsyn av skolor samt äldreboenden. Buller från musik och trafik är också områden som enheten arbetar med. Kvalifikationer Det är ett krav att inneha en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot miljö- och hälsoskydd eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Att kunna uttrycka sig väl i tal och i skrift på svenska är också ett krav. För den här tjänsten är det meriterande med erfarenhet av avfallslagstiftning och avfallsverksamhet, erfarenhet av myndighetsutövning, erfarenhet av tillsynsarbete samt utbildning inom miljörätt och/eller förvaltningsrätt. Vi använder EDP Vision som ärendehanteringssystem, har du erfarenhet av systemet så är det positivt. I myndighetsrollen behöver du som person ha förmåga att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och fatta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet. Du behöver ha en god social kompetens som bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med verksamhetsutövare, kollegor och medborgare. Det är viktigt att du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver vara serviceinriktad, flexibel samt ha en god planerings- och prioriteringsförmåga.  Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Vi erbjuder dig Friskvårdsbidrag. Viss möjlighet till att arbeta på distans. Flextid samt arbetstidsförkortning under sommaren (juni, juli och augusti). Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

12 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Säljare med inriktning på kundutveckling
Datakraft i Småland AB
Företagssäljare

Redan 1990, när vi startade vår verksamhet i Gnojsö, hade vi som mål att skapa långsiktiga och nära samabeten med företag i regionen. Genom att ständigt satsa på kompetensutveckling och hålla en hög servicegrad har vi idag byggt upp en organisation med fler än 50 medarbetare som kan ta hand om hela eller delar av våra kunders IT-miljö och verksamhetsutveckling. Vi kan bygga upp, bygga ut, sköta drift, underhåll, säkerhet och support. Vill du erbjuda något som verkligen gör skillnad och förbättrar företag? Precis som vi har du passion för teknik, men det är i kundmötet du verkligen trivs och gör skillnad! Hos Datakraft tror vi på att vår framgång som företag handlar om att skapa en arbetsmiljö där våra anställda trivs och utvecklas. Vi söker ständigt efter nya talanger som delar vår passion för IT och vill växa tillsammans med oss. Som en del av vårt dynamiska team får du förmånliga arbetsvillkor, en miljö där samarbete och gemensamma mål står i fokus samt möjlighet att ta egna initiativ. Vi är övertygade om att det är våra anställdas välbefinnande som är den verkliga grundstenen i vår verksamhet. Därför har vi skapat en arbetsplats som ger utrymme för personlig och professinell utveckling, där vi tror på att skapa starka team som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att påverka din egen karriär och göra verklig skillnad. Rollen Datakraft är inne i en intressant fas och vill förstärka sitt säljteam. Din huvudsakliga uppgift blir att förstå kundens verksamhet och behov samt presentera optimala lösningar ur Datakrafts tjänsteutbud. Som säljare på Datakraft jobbar du både självstädigt och i ett team. Du förbereder, planerar och genomför kundbesök både hos nya och befintliga kunder. Datakrafts kunder finns i en mängd olika branscher i GGVV-regionen. Vem är du? Vi söker en säljare med ett starkt tekniskt intresse och en vilja att förstå och arbeta med IT-lösningar. Du trivs i mötet med kunder, är lyhörd för deras behov och har en naturlig förmåga att skapa långsiktiga relationer. Som person är du både driven och strukturerad, med ett stort engagemang och en stark känsla för service. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av försäljning, oavsett bransch, men med ett stort intresse för teknik och IT. Har du erfarenhet av att sälja teknik- eller IT-relaterade produkter är det meriterande, men inget krav. Det viktigaste är ditt driv och din vilja att utvecklas - vi ser till att du får den branschspecifika kunskap som behövs för att lyckas. Varför Datakraft? Hos oss får du mer än bara ett jobb - du blir en del av en organisation som värdesätter trygghet, samarbete och utveckling. Vi satsar på våra medarbetare genom att erbjuda kontinuerlig kompetensutveckling, förmånliga villkor och en arbetsmiljö där du kan växa både professionellt och personligt. På Datakraft får du friheten att ta egna initiativ och vara med och påverka, samtidigt som du har stöd av ett engagerat team. Vill du vara med på vår resa? Ansök idag! Vi arbetar med löpande urval!

12 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Mekanikingenjör
Eterni Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

VIVERK I VISLANDA VÄXLAR UPP OCH SÖKER MEKANIKKONSTRUKTÖR!  Vår kund Viverk AB har en fortsatt fin orderingång och en spännande utvecklingsresa framför sig! Vi är redo för att introducera ytterligare en kollega inom konstruktion, vill du bli en del av oss? Utvecklingsteamet växer stadigt och vi söker nu ytterligare en konstruktör med fördjupade kunskaper inom mekanik. På Viverk använder vi oss av den senaste tekniken och strävar ständigt efter att vidareutveckla våra maskiner och funktioner, med hållbarhetsfokus och kompletta automationslösningar i framkant. Vill du vara med på vår spännande resa? Läs gärna mer om oss och våra innovativa och kundanpassade industritvättar på viverk.se eller titta på vår film som visar hur våra komplexa maskiner fungerar:Viverk 6x VFT+VVU - en automatiserad industritvättmaskin med många möjligheter och stor flexibilitet (youtube.com) Viverk är ett familjärt och innovativt företag som värnar om varje enskild medarbetares kunskaper och utvecklingspotential. Vi är 40 anställda, fördelat på 20 i produktionen och 20 på kontoret. I utvecklingsteamet är vi fem personer, bestående av konstruktionschef, projektledare och tre konstruktörer. Vi omsätter ca. 70 MSEK och spår en ljus framtid för både oss, våra kunder och leverantörer. Vi söker ständigt efter duktiga och utvecklingsbara medarbetare, kanske vill just du ansluta till vårt team? Hos oss får du vara med och påverka, både din och företagets utveckling samt presentera förslag och idéer som kanske kan bli vår nästa unika kundlösning. Som konstruktör har du en mångfacetterad roll med djup inom mekanik och samtidigt tillgång till kompetenta kollegor och partners inom andra tekniska inriktningar. ARBETSUPPGIFTER Vi arbetar i team och ger konstruktören möjlighet att koncentrera sig på konstruktionen, nyutveckling, teknisk projektledning och innovation. Du arbetar främst med att: Ta fram underlag för kundunika högteknologiska industritvättmaskiner med en unik kvalitet och kundnytta I nära samarbete med den kommersiella projektledaren, driva den tekniska delen i projekten  Ta fram och underhålla tekniska krav samt löpande dokumentation Ta fram layouter på maskinkonfigurationer Skapa kompletta ritningsunderlag till produktionen Konstruera och kundanpassa komponenter för nya produkter Deltaga i arbetet med att utveckla innovationer och ta fram kreativa idéer på framtida lösningar En komplett ritning hos oss används normalt sett bara en gång, nästa gång utvecklar vi en ny kundunik, hållbar och effektiv lösning, något som vi gillar och som tar både oss, produkterna och våra kunder till nästa nivå! Vi har ingen standard, men ett standard tankesätt. Unika funktioner används till att skapa kund- och produktunika lösningar. Hos oss är det högt till tak och vi jobbar nära varandra, våra kunder och leverantörer, något som vi hoppas att även du uppskattar och värnar om. Välkommen till ett starkt och kompetent utvecklingsteam på Viverk i Vislanda! PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har en eftergymnasial utbildning inom mekanik eller produktutveckling samt minst tre till fem års praktisk erfarenhet från mekanisk konstruktion eller maskinkonstruktion, där du självständigt arbetat med teknisk projektledning. Vidare har du ett brinnande intresse för teknik och lätt för att förstå hur de olika disciplinerna (mek, el, statik, elektronik och pneumatik) hänger samman i den fullständiga konstruktionslösningen. Du är lite av en ”allätare” men med ett djup inom mekaniken. Med fördel är du van att jobba i projektform och förespråka korta beslutsprocesser och en verksamhets- och produktionsnära ingenjörsroll. Du har lätt för att sätta dig in i nya tekniska frågeställningar och är både nyfiken och driven i att ständigt sträva efter ny kunskap. Som person är du jordnära och prestigelös och brinner för teknisk utveckling och innovation. Du är en god lagspelare som värnar om ett gott samarbete och delaktighet. Vidare har du en god analytisk förmåga och intresse för frågor som hållbarhet och miljö, på Viverk strävar vi alltid efter att ligga i framkant! Vi arbetar i Inventor och Vault som PDM-system, ett plus om även du arbetat i detta eller är bekant med det. Vi ser gärna att du har goda kunskaper och är en van användare av Excel samt talar och skriver flytande svenska, bekväm med engelskan är ett plus. B-körkort och är ett önskemål då det kan förekomma arbetsresor.   OM TJÄNSTEN Tjänsten är en direktrekrytering till Viverk AB i Vislanda. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

12 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Professionals söker montör för omgående start.
DFDS Professionals AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vi på DFDS Professionals söker nu en noggrann och engagerad montör till vår kund i Vaggeryd. Du kommer att arbeta i en modern och tekniskt avancerad produktionsmiljö där både maskinövervakning och monteringsmoment ingår i det dagliga arbetet. Kunden är placerad i Vaggeryd och arbetstiderna är dagtid.  Vad vi letar efter:  •  Erfarenhet av industriellt arbete •  Gärna industriell utbildning •  Förmåga att arbeta med varierande uppgifter •  Samarbetsförmåga och positiv attityd •  Arbetat tidigare med montering  •  Tidigare erfarenhet som operatör Vi erbjuder: • Anställning hos DFDS Professionals • Kollektivavtal • Friskvårdsbidrag • Rabatter på gymkort • Företagshälsovård  Rekryteringsprocess: Urval sker löpande. Ansökan sker via vår digitala plattform. Efter ansökan blir du inbjuden till en chattbaserad intervju med vår virtuella assistent Hubert. Intervjun tar cirka 15–20 minuter. Kontakt: Vid frågor, kontakta [email protected] Ambulerande konsult Som ambulerande konsult blir du anställd av DFDS Professionals och arbetar ute hos våra kunder. Rollen innebär att din arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter kan variera inom ett överenskommet område, vilket ger dig chansen att möta nya miljöer och utmaningar. Vi erbjuder självklart kollektivavtal och värnar om din hälsa genom förmåner som friskvårdsbidrag, rabatter på gymkort, försäkringar och tillgång till företagshälsovård. Rekryteringsprocess Vi arbetar med löpande urval och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Observera att ansökan endast kan göras via vår digitala plattform. För att säkerställa en rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess samarbetar vi med Hubert.ai. Efter ansökan blir du inbjuden till en chattbaserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Intervjun tar cirka 15–20 minuter att genomföra. För bästa resultat, kolla gärna denna artikel innan intervjun: Tips inför din Hubert-intervju. Kontakt Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Kontakta oss gärna på: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och att hitta det perfekta uppdraget för dig! Sökord: DFDS | Vaggeryd| Maskinoperatör | Montering | Industri | Verkstad| Jönköping|Värnamo|

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Kundansvarig (finsktalande) - hjälp våra kunder att lyckas
JIRICOM AB
Kundtjänstpersonal

Kundansvarig (finsktalande) - hjälp våra kunder att lyckas Vi på Jiricom AB söker efter en kundansvarig som vill växa tillsammans med vårt fantastiska team i Finland. Vi är i en intensiv tillväxtfas och som kundansvarig hos oss har du stora möjligheter att utvecklas som person och forma din framtid hos oss på Jiricom. Vi söker efter en driven, social och serviceinriktad person. Oavsett bakgrund och erfarenhet är ditt engagemang det viktigaste för oss men det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundvård, support och/eller försäljning från tidigare anställningar. Arbetsuppgifter: I rollen som kundansvarig hos oss kommer du att ha ett varierat och ansvarsfullt arbete. Du kommer bland annat att: • Hjälpa kunder att komma igång med våra produkter • Hantera supportfrågor • Utbilda kunder och samarbetspartners • Arbeta med kundvård och merförsäljning till befintliga kunder • Agera säljstöd till vårt säljteam och återförsäljare. Personliga egenskaper: För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är: • Driven och målinriktad • Serviceinriktad och har lätt att skapa relationer • Självgående och stresstålig • Strukturerad och har en mycket god datavana • Kommunikativ och flytande i finska, svenska och engelska. Vi erbjuder: Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete i en växande organisation. Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter och vi erbjuder dig: • Grundlön med bonus • Intern utbildning inom kundvård. produktkunskap, försäljning. • Löpande coaching • Härlig gemenskap • Friskvårdsbidrag och gratis hälsokontroll Arbetsplats: Jönköping eller Helsingfors Välkommen med din ansökan! Om Jiricom Jiricom är ett snabbt växande företag som utvecklar och säljer marknadens smidigaste körjournal och spårsändare i Norden. Vi hjälper våra kunder att spara tid, pengar, öka lönsamheten och skapa medvetna förare. Som kundansvarig hos oss får du möjlighet att spela en viktig roll i att göra skillnad för våra kunder och samhället. Läs mer om oss på www.jiricom.se / www.jiricom.se/fi

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Bra Liv Eksjö vådcentral Är du redo för en ny utmaning och vill vara en del av vårt team? Tveka då inte att söka tjänsten som undersköterska till Bra Liv Eksjö vårdcentral. Rollen som undersköterska I rollen som undersköterska ska du kunna arbeta självständigt och strukturerat, och uppskattar samtidigt att vara en del av vårt gemensamma arbete. Att ge god service och arbeta patientsäkert är en självklarhet för dig, och du har lätt att anpassa dig efter förändrade omständigheter när det behövs. Vi värdesätter egenskaper som god kommunikationsförmåga, engagemang, flexibilitet och positiv attityd. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vår värdegrund är helhet, omtanke, kvalité och vi har bemötandet med patienten i fokus. Din blivande arbetsplats Eksjö vårdcentral är en del av Vårdcentralerna Bra Liv som utgör den regionsdrivna primärvården i Jönköpings län. Vår målsättning är "en bättre hälsa för alla", vilket vi når genom att visa omtanke, tänka helhet och skapa kvalitet. Det finns många skäl att välja Vårdcentralerna Bra Liv - både som medarbetare och patient. Vårdcentralen består av en centralt belägen verksamhet i Eksjö centrum, en filial i Kvarnarp och en filial i Mariannelund. Din profil Vi söker nu dig som är utbildad undersköterska och har några års erfarenhet av primärvård. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med labbrelaterade arbetsuppgifter. Då vi har ett rullande stängningsschema kan viss arbetstid innebära att du är själv undersköterska på arbetsplatsen. Detta kräver eget ansvar och att du kan ta egna initiativ vid oförutsedda händelser. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i journalsystemet Cosmic. B-körkort är ett krav. Tjänsten är tillsvidare på 100%. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper på vårdcentralen. Som undersköterska har du en viktig roll för att mottagningsarbetet ska flyta på bra för att ge bästa möjliga vård till våra patienter. Det innebär exempelvis uppgifter som att självständigt kontrollera vitalparametrar, EKG-registrering, assistera vid undersökningar och se till att det material andra personer behöver för patientarbete finns på plats. Även administrativa uppgifter förekommer och det är en fördel om du har vana att arbeta i det journalsystem som Regionen använder. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vid frågor vänligen kontakta enhetschef Camilla Lindén telefon 010- 24 359 23 alternativt 072-201 65 49 Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 10 juli 2025, urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/) Sök jobbet som Undersköterska (../Recruitments/Public/?JobPositionId=35507&RefNo=B89%2f25)

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025