Vår kund inom träindustrin söker nu drivna maskinoperatörer till sin växande produktion. Om du är en lagspelare, kommunikativ och redo för nya utmaningar – då är det här jobbet för dig! Sök nu och ta nästa steg i din karriär! Om tjänsten Som maskinoperatör ansvarar och övervakar du att din maskin fungerar utan komplikationer. Du bör vara fokuserad och uppmärksam på eventuella fel som kan uppstå. Du kommer att följa instruktioner som ges digitalt på svenska samt behöva kommunicera med kollegor via hörselkåpor. Därför ser vi att du är flytande i svenska när det kommer till läsförståelse och tal. Du kommer att arbeta 2-skift. I din roll som operatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Maskinövervakning - Felsöka - Påfyllning av material - Reparera lättare fel i maskinen Om dig Är du en person som tycker om att jobba inom industrin och har ett stort teknikintresse, då är detta något för dig. Vi tror att du trivs med ansvar och är initiativrik. Har du tidigare arbetat som maskinoperatör eller inom industrin är detta ett stort plus. Du är en person som passar tider och växer med ansvar samt nyfiken och vill lära dig nya saker. Du som söker är: - Ansvarstagande - Noggran - Tekniskt lagd Du som söker tjänsten har: - Minst 1/2 års erfarenhet som maskinoperatör - Eller utbildning inom relevant område som t.ex CNC-teknik eller automationsingenjör. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Adecco Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar. På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Antoanella Mallo via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Tillsättning sker löpande, välkommen med din ansökan!
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vad drömmer du om? Är svaret att utbilda framtidens världsmedborgare har du hittat helt rätt. Hos oss finns alla förutsättningar för dig som är en engagerad lärare i naturorienterande ämnen som vill inspirera till lärglädje – varje dag, hela vägen! Ditt nya jobb Du kommer att undervisa i matematik samt no-ämnen i åk 7-9 och ha delat mentorskap i en klass. Du tillhör ett arbetslag samt ett ämneslag som kontinuerligt arbetar för att förändra och förbättra undervisningen. Arbetet kräver ett flexibelt förhållningssätt, initiativrikedom, god samarbetsförmåga och en positiv elevsyn. Välkommen till oss Rosenlundsskolan ligger centralt i Jönköpings östra stadsdelar och är världen i miniatyr. Vi är stolta över vår mångfald och vet att den berikar hela skoldagen. På Rosenlundsskolan 7-9 går ca 550 elever och här arbetar 60 personal. Vi är en arbetsplats som präglas av en trygg och positiv atmosfär, vilket elevernas årliga trygghetsenkät och medarbetarenkäten visar. Rosenlundsskolan arbetar för att skapa en tillgänglig skola och vi utvecklas ständigt i vårt sätt att möta alla elever utifrån deras förutsättningar. Undervisningen genomsyras av språkutvecklande arbetssätt och att ge eleverna verktyg och kunskaper för att växa in i rollen som engagerade och ansvarstagande demokratiska medborgare. https://www.jonkoping.se/rosenlundsskolan7-9 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad lärare för att undervisa i matematik och naturorienterande ämnen på högstadiet. Det är viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer med elever, föräldrar och medarbetare. Viktigt är också att vara en god förebild, ha tydliga förväntningar på eleverna och vara initiativrik och drivande i det pedagogiska arbetet. Du har förmåga att se elevers olika behov, ta hänsyn till deras individuella förutsättningar och få elever att växa och utvecklas och nå goda resultat. Att vara trygg i lärarrollen och känna stolthet för sitt arbete är också viktiga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Grundläggande IT-kompetens är ett krav. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. Vänligen logga in via Skolverkets e-tjänst på följande länk: https://www.skolverket.se/regler-och-ansvar/lararlegitimation-och-forskollararlegitimation/utdrag-ur-larar--och-forskollararregistret Vi kommer att påbörja urvalet v. 31. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Vill du veta mer? Vänligen kontakta angiven kontaktperson för annonsen eller sök upp en facklig företrädare via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som lärare 7-9. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. EnRival AB söker åt kunds räkning just nu vårdlärare till vårdbiträdesutbildning! Ditt uppdrag Uppdraget innebär platsbunden vuxenutbildning inom vårdämnen. Som vårdlärare handleder och undervisar du, samt bedömer elevens kunskap, enligt vård- och omsorgsprogrammets kursplaner. Du ansvarar för betygssättning. I tjänsten som vårdlärare ingår även planering och uppföljning av APL. Du kommer att jobba i ett team med flera kollegor. Till din hjälp har du utbildade pedagoger som stödjer inlärning och bistår vid praktiska moment samt uppföljning. Undervisningen bedrivs på plats i Värnamo. Din kompetens och bakgrund • Du skall vara behörig, legitimerad, vård- och omsorgslärare. • Du skall ha minst ett (1) års erfarenhet av att undervisa inom vård och omsorg. Vi blir glada om du även har någon av följande kompetenser: • yrkeserfarenhet från vård och omsorgsarbete • legitimation i ytterligare ämnen, i synnerhet svenska. • goda språkkunskaper i t.ex. arabiska Dokumentation Tjänsten innebär även viss dokumentation mot uppdragsgivare, elev och huvudman. Dessutom samarbete med myndighetsutövare samt branschorganisationer. God digital kompetens krävs, då vi använder oss av flera digitala verktyg. Din personlighet Du älskar att hjälpa människor, och du brinner för att förmedla kunskap. Du har en god förmåga att motivera eleven till att nå sina mål. Som person är du trygg, inkännande och empatisk. Ditt flexibla förhållningssätt gör att du kan lösa problem. Du har en god social kompetens samt vilja och förmåga att arbeta i grupp/nätverk. På EnRival Utbildning behöver du vara en lagspelare med positivt driv och klokskap. Anställningsform Heltid. Tillsvidare eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tillträde i september. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vår e-rekrytering. Observera de formella kraven under kompetens och bakgrund, dessa är obligatoriska ska-krav. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information och frågor, kontakta Menaida Hasanovic, HR-chef på [email protected]
Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. EnRival AB söker åt kunds räkning just nu vårdlärare till vårdbiträdesutbildning! Ditt uppdrag Uppdraget innebär platsbunden vuxenutbildning inom vårdämnen. Som vårdlärare handleder och undervisar du, samt bedömer elevens kunskap, enligt vård- och omsorgsprogrammets kursplaner. Du ansvarar för betygssättning. I tjänsten som vårdlärare ingår även planering och uppföljning av APL. Du kommer att jobba i ett team med flera kollegor. Till din hjälp har du utbildade pedagoger som stödjer inlärning och bistår vid praktiska moment samt uppföljning. Undervisningen bedrivs på plats i Nässjö. Din kompetens och bakgrund • Du skall vara behörig, legitimerad, vård- och omsorgslärare. • Du skall ha minst ett (1) års erfarenhet av att undervisa inom vård och omsorg. Vi blir glada om du även har någon av följande kompetenser: • yrkeserfarenhet från vård och omsorgsarbete • legitimation i ytterligare ämnen, i synnerhet svenska. • goda språkkunskaper i t.ex. arabiska Dokumentation Tjänsten innebär även viss dokumentation mot uppdragsgivare, elev och huvudman. Dessutom samarbete med myndighetsutövare samt branschorganisationer. God digital kompetens krävs, då vi använder oss av flera digitala verktyg. Din personlighet Du älskar att hjälpa människor, och du brinner för att förmedla kunskap. Du har en god förmåga att motivera eleven till att nå sina mål. Som person är du trygg, inkännande och empatisk. Ditt flexibla förhållningssätt gör att du kan lösa problem. Du har en god social kompetens samt vilja och förmåga att arbeta i grupp/nätverk. På EnRival Utbildning behöver du vara en lagspelare med positivt driv och klokskap. Anställningsform Heltid. Tillsvidare eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tillträde i september. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vår e-rekrytering. Observera de formella kraven under kompetens och bakgrund, dessa är obligatoriska ska-krav. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information och frågor, kontakta Menaida Hasanovic, HR-chef på [email protected]
Kirurgiska vårdenheten, Höglandssjukhuset Eksjö Varmt välkommen att bli en del av vår fantastiska klinik med god arbetsmiljö och hög patientnöjdhet. Rollen som sjuksköterska Som sjuksköterska leder, planerar och organiserar du specialiserad omvårdnad, inklusive pre- och postoperativ vård, kring patienten. Vi arbetar i team där du kommer att ha ett nära samarbete med undersköterskor och läkare. Totalt finns 4 team på avdelningen vardagar och tre på helgerna, du har därför alltid sjuksköterskekollegor att rådfråga. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat kliniska bedömningar, rondarbete, läkemedelshantering, provtagning och den sociala planeringen kring patienten. Hos oss ges en möjlighet att få en bred kompetens inom olika kirurgiska diagnoser. Din blivande arbetsplats Hos oss vårdas i huvudsak patienter som har en kirurgisk grunddiagnos, behöver utredas, undersökas eller opereras. Även palliativa patienter vid livets slutskede vårdas i nära samarbete med SSIH. Avdelningen har också platser för urologi samt barn över 4 år. Vi tar emot patienter både akut och planerat. Kirurgklinikens slutenvård på Höglandssjukhuset i Eksjö består av fyra avdelningar med inriktning övre buk, nedre buk/palliativa patienter, akut/barn och urologi. Här finns 30 vårdplatser. Kirurgiska vårdenheten i Eksjö är en del av Kirurgkliniken i Region Jönköpings län som sedan 2017 är en regionövergripande klinik med verksamhet på tre orter: Eksjö, Jönköping och Värnamo. Vid alla tre orterna finns akutmottagning och akut kirurgisk vård bedrivs dygnet runt inklusive operation och intensivvård. Läs mer om kirurgkliniken här: Kirurgkliniken som arbetsplats, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/arbetsplatser-i-region-jonkopings-lan/sjukhus-som-arbetsplats/Kirurgkliniken/) Din profil Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och välkomnar dig som är nyexaminerad eller dig som har längre erfarenhet. Vi värdesätter erfarenhet inom yrket, särskilt meriterande är erfarenhet av akutsjukvård eller kirurgisk vård. Som person är du engagerad, stabil och behåller lugnet vid akuta situationer samt har en god samarbetsförmåga. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt, arbetar proaktivt, har lätt för att anpassa dig till nya situationer och en god förmåga att kommunicera med andra och sätta dig in i deras perspektiv. Vidare värdesätter vi din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Din trivsel är viktig för oss och du välkomnas till en personalgrupp med härlig sammanhållning och ett gott samarbetsklimat. • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid • Ett spännande arbete i akutsjukvård med en introduktion med utgångsläge från din erfarenhet • Du kommer vara en del av en stabil arbetsgrupp med kollegialt lärande • Arbetstiderna dagtid är för närvarande kl. 6:45–16 och kvällstid är kl. 13:30-21:30. Vi lägger 11 veckors schema som du har möjlighet att påverka genom individuell schemaplanering. Vi har schemalagd verksamhetsutveckling med möjlighet till hospitering Region Jönköpings län erbjuder ett regiongemensamt introduktions- och utvecklingsprogram (RIU) för dig som är nyutexaminerad sjuksköterska. Programmet omfattar 17 heldagar fördelade på åtta månader, och det startar varje år i februari och september. RIU ger dig en möjlighet att träffa andra sjuksköterskor i samma situation där ni utbyter erfarenheter och ger varandra råd och stöttning. Läs mer om RIU här: Introduktions- och kompetensutvecklingsprogram (RIU/KUP), Qulturum, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/qulturum/om/metodikum/introduktions-och-kompetensutvecklingsprogram/) Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Som medarbetare i Region Jönköpings län gör du skillnad för många – på riktigt. Oavsett yrke har vi alla samma uppdrag – att bidra till att göra livet bättre, roligare och friskare för länets alla invånare. I en stor organisation finns också stora möjligheter där vi samarbetar över gränserna och lär av varandra. Hos oss är kompetensutveckling inte bara utbildning, det är en del av det dagliga arbetet. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta vårdenhetschefer: Emelie Torebring tel: 010-24 353 65, [email protected] Anna Fors, tel: 010-24 353 75, [email protected] Ulrika Parmö, tel: 010-24 353 85, [email protected] Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. Om tjänsten EnRival AB söker nu på uppdrag av EnRival Utbildning AB en Verksamhetschef för vårdbiträdesutbildningar. EnRival Utbildning AB är ett bolag inom Strigokoncernen. Med verksamhet på elva orter och ett nära samarbete med branschen, formar vi framtidens yrkeskunnande. Som Verksamhetschef får du ansvar för kvalitet, utveckling och genomförande av utbildningarna och säkerställer att våra insatser motsvarar arbetsmarknadens behov. Tjänsten innebär ett nära samarbete med verksamhetschefer, ledning samt externa aktörer som Arbetsförmedlingen, Vård- och omsorgscollege, och arbetsmarknadens parter. Ditt uppdrag Som Verksamhetschef kommer du att: • Leda och utveckla utbildningarna vid samtliga skolor • Säkerställa att utbildningarna håller hög kvalitet, följer förordningen om betygsrätt och följer upphandlingsdokument och huvudavtal • Säkerställa lärarkompetens och leda personalen ute på orterna • Säkerställa ekonomisk uppföljning och lönsamhet • Ansvara för utbildningsråd (planering, genomförande, dokumentation och återkoppling) • Implementera ett likriktat arbetssätt kring leveransen av utbildningen • Hantera schemaläggning, beläggning och leverantörsavtal • Tillsammans med administration arbeta med utbildningsstarter, APL och betygssättning amt ansvara för att alla krav på dokumentation och rapportering uppfylls. • Företräda utbildningen gentemot Arbetsförmedlingen, arbetsgivare och deltagare Tjänsten innebär resor till våra orter. Din profil Vi söker dig som: • Har erfarenhet av vuxenutbildning och rektorsbehörighet • Gärna har bakgrund från vården och förstår kompetensbehov på arbetsmarknaden • Har erfarenhet av ledarskap och att leda team • Är målinriktad, strukturerad och kommunikativ • Har god administrativ och organisatorisk förmåga • Klarar av att hantera ett högt tempo och många parallella processer Erfarenhet från utbildningsbranschen är meriterande men inte ett krav. Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 2025-07-31. Märk din ansökan med ”Verksamhetschef EnRival AB” Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna!
Nu söker vi en serviceinriktad person för ett kortare uppdrag som support i Helpdesken hos Skogsstyrelsen. Trivs du i en miljö där du får ha tätt samarbete med dina kollegor och mäta nya människor är detta en perfekt möjlighet för dig! Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN: För Skogsstyrelsen i Jönköpings räkning söker vi nu efter en person med goda IT-kunskaper som kan hjälpa till att täcka upp en tillfällig arbetstopp under hösten 2025. Behovet sträcker sig uppskattningsvis från 1 september 2025 till och med 19 december och vi söker någon som kan arbeta heltid på plats hos Skogsstyrelsen under denna period. ARBETSUPPGIFTER: I ditt arbete kommer bland annat dessa arbetsuppgifter att ingå: Byte och skrotning av skärmar Utskick av hårdvara till Skogsstyrelsens kontor runt om i landet Byte av PC inklusive arbetsuppgifter så som av emballering, packning, F12+BIOS installation etc. Ärendehantering av enklare tekniska kundtjänstuppgifter VI SÖKER DIG SOM: Har en gymnasial- eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT samt minst 1 års erfarenhet av liknande arbete. Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Grundläggande kunskaper i MS Office Tidigare erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Kunskaper om Mobile Device Management (MDM) Har goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används inom kontaktytor internt såväl som externt. För att trivas i denna roll tror vi att du som söker är en person med god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Därtill är du kommunikativ och duktig på att anpassa din kommunikation efter olika människor du möter. Vidare har du lätt att ta till dig information samt instruktioner och har inga problem med att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. OM KUNDFÖRETAGET: Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog och där stor vikt fästs vid den lokala förankringen. Deras uppgift är att verka för att skogen sköts så att de skogspolitiska mål som beslutats av riksdagen kan nås. Målen för produktion och miljöhänsyn är jämställda. Skogen ska brukas på ett hållbart sätt så att även framtida generationer kan ha nytta av den. Skogsstyrelsen har kontor på runt 60 platser runt om i landet och har sitt huvudkontor i Jönköping. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos vår kund. ÖVRIG INFO: Omfattning: heltid mellan 1/9 2025-19/12 2025 Start: september 2025 Placering: Jönköping Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail. OM FRIDAY: På Friday brinner vi för att ge dig som Tech-talang en riktigt bra start på karriären. Genom att lyssna på vad just du vill och drivs av, matchar vi dig med företag och möjligheter som får dig att se fram emot att gå till jobbet. Vi värderar ambition och potential högt och arbetar aktivt för en fördomsfri rekrytering, där alla ges samma chans att lyckas. Vi finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Varje år genomför vi över 5 000 karriärmöten och matchar kandidater med allt från globala företag till innovativa startups.
I år firar vi 80 år av utveckling och tillverkning av plastfolier som på många sätt har bidragit till att skapa färg, form och funktion i vår omgivning. Under alla dessa år har vi strävat efter att tillfredsställa våra kunders behov av specifika lösningar, samtidigt som vi alltid har haft fokus på hög kvalitet och miljöanpassad produktion. Vår organisation består av cirka 120 engagerade medarbetare som arbetar för att leverera de bästa lösningarna till våra kunder. Vi delar upp våra produkter i fyra segment, där alla har olika användningsområden, bland annat som inredning i kryssningsfartyg, vävning av plastmattor, detaljdelar till hörselskydd och som ytmaterial inom möbelindustrin. Vår utvecklings- och produktionsanläggning finns i Gislaved, där även vårt huvudkontor ligger. Gislaved Folie bedriver internationell verksamhet och ägs av den tyska koncernen Surteco SE. Vill du ta nästa steg i din säljkarriär och är redo för en ny utmaning som säljare i en internationell miljö? Gislaved Folie söker nu en Junior Exportsäljare till decorsegmentet – ett område som är världsledande där teknisk kompetens kombineras med design. Stämmer detta väl in på dig, då kan du vara precis den vi söker! Din roll: Segment Decor är det segmentet som du kommer att rikta in dig på där du ingår i ett säljteam om tre personer som arbetar tätt tillsammans med medarbetare inom produktionen, produkt- och materialutveckling. Du rapporterar till Försäljningschefen. Dina ansvarsområden Sköta och ansvara för kontakterna med befintliga kunder. Initiera och driva marknadsprojekt för att utveckla segmentets försäljning. Delansvar för försäljnings- och omkostnadsbudget inom försäljningsområdet. Din profil Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning och brinner för affärer, service och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är kommunikativ och trivs i en roll där relationsskapande är en central del av framgången, och du känner dig trygg i dialogen med kunder. Med ditt engagemang, din lyhördhet och ditt driv har du lätt att identifiera kundens behov och skapa långsiktiga samarbeten. Du behöver inte ha lång erfarenhet – viktigast är din ambition, ditt tålamod och viljan att lära. Vi tror att du har: Några års erfarenhet från försäljning gärna inom industrin (Business to Business) men det är inget krav. Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Din placering är i Gislaved men vi räknar med att du varannan vecka befinner dig på resande fot! Du ska alltså vara beredd att resa en hel del i det här jobbet, och då främst utanför Sveriges gränser till exempelvis inom Europa och USA. Erfarenhet att hantera affärssystem. Meriterande: En eftergymnasial utbildning, gärna inom försäljning. God tekniskförståelse, gärna med erfarenhet av att jobba i produktion. Intresse för färg, form och design – kanske har du arbetat med dekor, inredning eller tryck tidigare. Vi erbjuder dig En plats i en global koncern med stora utvecklingsmöjligheter. Stöd och vägledning från erfarna kollegor för att du ska kunna växa i din roll och lära dig såväl företaget som branschen. En arbetsplats där din personliga utveckling står i fokus – vi vill se dig lyckas! Är du nyfiken att veta mer? I denna rekrytering samarbetar Gislaved Folie med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Stina Runesson på [email protected] alt +4673 413 08 24 . Varmt välkommen med din ansökan!
Varmförzinkning är en tillverkande processindustri verksamma som ett familjeföretag i Smålandsstenar och jobbar med utveckling, försäljning, tillverkning och ytbehandling med allt samlat under ett och samma tak. Från råmaterial till färdig produkt. Vi arbetar med stål och zink, och majoriteten av våra produkter levereras till infrastrukturen. Engagerat utvecklar vi lösningar som skapar säkerhet, effektivitet och hållbarhet. Vi strävar efter att vara enkla och flexibla på ett sätt som stärker både vår egen och våra kunders konkurrenskraft. Varmförzinkning söker nu en Produktionschef. Trivs och utmanas du av att arbeta med en variation av utvecklande ansvars- och arbetsuppgifter med medarbetare och produktion i fokus? Då kan det vara dig vi söker. Om rollen: Som Produktionschef får du en strategisk roll där du leder och inspirerar våra produktionsmedarbetare och gruppchefer. Ditt fokus ligger på att skapa en positiv, trygg och högpresterande arbetsmiljö där teamet motiveras att nå sina mål. Du har det övergripande ansvaret för att planera, genomföra och optimera produktionen för att uppnå verksamhetens ställda mål. Genom effektiv resursstyrning och ett ständigt förbättringsarbete säkerställer du smidiga flöden, kostnadseffektivitet och rätt kvalité.Du rapporterar till VD. Exempel på ansvarsområden: Leda, coacha och utveckla produktionspersonalen Ansvara för produktutförandet, leveranstider och produktivitet Avdelningens användning av affärssystemet (Monitor ERP) följs Säkerställ att drift och underhållsrutiner efterföljs Personal och arbetsmiljöansvar för medarbetarna i produktionen Kompetensutveckling för medarbetarna i produktionen Företagets värdegrund efterlevs, genom ett närvarande ledarskap Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av ledarskap inom tillverkningsindustrin Är utbildad inom teknik, produktion eller motsvarande Har god förståelse för både produktionsteknik och kvalitetsstyrning Är en kommunikativ och trygg ledare med god beslutsförmåga Trivs med att arbeta mål- och resultatinriktat tillsammans med ditt team Meriterande: Erfarenhet av stålindustri med tillverkning Tidigare erfarenhet av Monitor ERP Vi erbjuder dig: En roll som innebär en nyckelposition i företaget där du får vara med och påverka samt ges stora möjligheter att utvecklas inom bolaget. Dessutom kommer du till ett härligt, sammansvetsat gäng där man stöttar och hjälper varandra. Vi är ett stabilt familjeföretag där vi vågar investera i framtiden, verkar i en spännande bransch och där vi ständigt jobbar med nya projekt. Varmt välkommen till oss! Vill du veta mer? I denna rekrytering samarbetar Varmförzinkning med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Stina Runesson på 073 413 08 24 alternativt [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
BEWI är en ledande internationell leverantör av förpackningar, komponenter och isoleringslösningar. Deras engagemang för hållbarhet är integrerat i hela värdekedjan, från produktion av råvaror och slutprodukter till återvinning av använda produkter. Är du konstruktör – ny i yrket eller erfaren – och söker en ny utmaning? Tycker du dessutom att det är spännande med innovativa projekt och vill tillhöra en organisation som satsar stenhårt på hållbarhet? Då kan detta vara helt rätt för dig! Om tjänsten I rollen som Konstruktör kommer du tillhöra designavdelningen och arbeta tätt ihop med sälj och produktion med fokus att leverera innovativa lösningar anpassade till våra kunder. Du arbetar i projektform med att ta fram konstruktioner och modifiera produkter och prototyper med kund och säljare. Vidare lägger du ett fokus på förbättringar både vad gäller effektivisering av konstruktionsflöden men även arbetssätt för att kunna färdigställa projekten snabbare men med fortsatt hög kvalité. På BEWI satsas det mycket på innovationsprojekt där du får möjlighet att proaktivt arbeta med nya innovationskoncept, eg. produkter, material, lösningar, i samtliga segment. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Konstruktion och produktutveckling. Konstruktionsgranskning. Teknisk support och feedback om produkter i samband med kundmöten. Dokumentation av konstruktionsarbete. Vara delaktig i förbättringsarbete av interna och externa processer. Agera projektledare i vissa strategiska projekt. Samarbete med designteamet i Danmark och Finland för att utbyta erfarenheter. 5S enligt gällande interna rutiner. Du rapporterar till Teknisk chef belägen i Värnamo. Arbetet är förlagt under dagtid och tjänsten kan innebära resor till exempelvis mässor, kundbesök och interna workshops. Upplärning kommer delvis ske i Danmark, i vår fabrik i Holbaek (ca en timme från Köpenhamn). Din profil För att trivas i rollen ser vi gärna att du vill utvecklas inom Konstruktion i en internationell miljö. Du har en affärsmässig och resultatdriven approach och trivs med att arbeta nära våra kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar. Som person är du ansvarsfull, positiv och flexibel. Utöver detta har du en god social förmåga och trivs i att arbeta självständigt som såväl i team. Du behöver inte ha lång erfarenhet – viktigast är din ambition, tekniska intresse och viljan att lära. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: Du har en högskoleingenjör examen eller motsvarade arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att arbeta inom tillverkande industri Goda kunskaper inom CAD och CAM Goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att jobba med materialen EPP (Expanded Polypropylene) och EPS (Expanded Polystyrene) Arbetat i Creo och Fusion Vad kan du förvänta dig? Allmänt: Kontor på produktionsenheten i Värnamo., flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån emellanåt, frukt, kaffe/te, företagshälsovård. Övriga förmåner: företagsdator, mobiltelefon, friskvårdsbidrag. Arbetsmiljö: en givande och lärorik befattning i en inkluderande och professionell yrkesmiljö, möjligheter till vidareutveckling, ett gediget företag med tillväxtambitioner. En arbetsplats där din personliga utveckling står i fokus – vi vill se dig lyckas! Övrig information: Start: Enligt överenskommelse, gärna under hösten Arbetstid: Dagtid Omfattning: Heltid Visst låter det intressant? I denna rekrytering samarbetar Bewi Packaging & Components med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult/search Stina Runesson [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer