Koordinator filmfestival
Värnamo kommun
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vill du vara spindeln i nätet för Sveriges enda filmhistoriska festival? Kulturförvaltningen söker en koordinator till Värnamo Filmhistoriska Festival, som dessutom vill arbeta med kulturarv och biblioteksverksamhet Värnamo Filmhistoriska Festival äger rum under fyra dagar i april varje år och visar filmer som är 25 år eller äldre. Festivalen har även aktiviteter i mindre omfattning under övriga året och är dessutom delaktig i vissa arrangemang på andra orter. Kulturförvaltningen är festivalens huvudarrangör. Arbetsuppgifter Som festivalkoordinator är du något av spindeln i nätet och ansvarar för det löpande arbetet. Du deltar som sekreterare i festivalens styrgrupp och i planeringen av festivalen och andra aktiviteter. Du ansvarar bland annat för samordning av festivalprogrammet, kontakt med biografen och andra samarbetsparter, ansökning och redovisning av bidrag, hemsidan, sociala medier, statistik och andra administrativa uppgifter. Du har ett nära samarbete med förvaltningens ekonom, kommunikatör, kulturpedagog, vaktmästare och Gummifabrikens organisation. Eftersom arbetet som festivalkoordinator är ojämnt fördelat över året, kommer du även att arbeta med andra delar av kulturförvaltningens verksamhet. Främst handlar det om att tjänstgöra som biblioteksassistent i bibliotekets lånedisk, men även andra arbetsuppgifter inom film, konst och kulturarv. Du har din arbetsplats i Gummifabriken – en mötesplats för kultur, akademi och näringsliv på nästan 20 000 kvadratmeter i centrala Värnamo. Arbetet är delvis förlagt till kvällar och helger, och du behöver vara flexibel i hur arbetet schemaläggs utifrån verksamhetens behov. Du arbetar nära kulturchefen, som också är din närmsta chef.   Kvalifikationer För att trivas i rollen behöver du ha ett stort filmintresse och brinna för kultur. Då du även kommer att arbeta inom kulturförvaltningens övriga verksamhet, är kunskap och intresse för bibliotek/litteratur, konst och kulturarv meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom kulturområdet eller annat som bedöms vara relevant för tjänsten. Erfarenhet av festivalarbete och andra kulturarrangemang är meriterande, liksom kunskaper inom administration. Festivalen arbetar tätt ihop med lokalsamhället. Därför är god kännedom om Värnamo med omnejd en stor merit och vi ser helst att du är bosatt eller har för avsikt att bosätta dig i bygden. Samverkan sker även med regionen och andra kommuner i Jönköpings län, varför god kännedom om länet också är en merit. Som person är du ordningsam, noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar långsiktigt och strukturerat, även under arbetstoppar, men har samtidigt förmågan att tänka flexibelt och att snabbt hantera uppkomna problem. Du kan även hantera att såväl arbetsbelastning som arbetsuppgifter varierar över året. Då du möter många besökare (både i festivalarbetet och i rollen som biblioteksassistent) och ansvarar för kontakter med olika samarbetsparter, är ett gott bemötande mycket viktigt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.   Villkor Körkort krävs. Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Tillträdesdag 1 september eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-07-28   Kulturförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för biblioteken och kulturverksamheten i kommunen. Vi har vår arbetsplats i Gummifabriken – en kreativ mötesplats för kultur, akademi och näringsliv i centrala Värnamo. 2024 utsågs Värnamo till Årets kulturkommun i Sverige. Och så står vi dessutom bakom landets enda filmhistoriska festival. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Lärare fritidshem, Nyhemsskolan
Nässjö kommun
Fritidspedagoger

Ökat lärande - likvärdighet - mötesplatser; tre viktiga kärnvärden som genomsyrar allt arbete i Nässjö kommuns skolor, den medelstora kommunen med ca 30.000 invånare på det Småländska höglandet. Nyhemsskolan är en F-6 skola med ca 400 elever. Skolan ligger centralt i Nässjö och har närhet till både skogen, stadsparken och andra grönområden. Vår övertygelse är att en bra skola börjar med pedagoger som är engagerade, har bra relationer till eleverna och som har höga förväntningar på att alla kan och vill lyckas i skolan. Det är så vi vill att Nyhemsskolan ska upplevas. Vi strävar efter en stimulerande arbetsmiljö för både elever och pedagoger. Det skapar förutsättningar för våra elever att utvecklas så långt som möjligt. Undervisningen bygger på ett formativt arbetssätt där våra elever ska förstå vad de behöver kunna samt hur de ska nå dit. Vi arbetar kontinuerligt med vårt värdegrundsarbete som utgår från våra värdeord: Kunskap, Relationer, Ansvar och Motivation - KRAM ARBETSUPPGIFTER Som lärare med inriktning fritidshem kommer du tillsammans med dina kollegor ansvara för att utveckla undervisningen inom fritidshemmet och arbeta för att Nyhemsskolan ska vara en skola med hög måluppfyllelse och trygga elever. Tillsammans med dina kollegor arbetar du kreativt för att inspirera till ett lustfyllt lärande som stärker både elevens kunskap och personliga utveckling. I uppdraget ingår även skolsamverkan. Vi utökar vår fritidshemsverksamhet. Fritidshemsverksamheten på Nyhemsskolan är fördelad över fritids-förskoleklass, -år1, -år2 och -Maxi(år 3 och uppåt). Avdelningarna inryms i lokalerna som eleverna vistas i under skoldagen. Du arbetar på fritids på morgnar och eftermiddagar. Övrig tid arbetar du med skolsamverkan till exempel; rast aktiviteter eller att du ingår i vårt "Trygghetsteam" på skolan, som jobbar för att skapa trivsel och trygghet för våra elever. Vi främjar kollegial samverkan och i arbetslaget planerar ni och följer upp verksamheten både på grupp- och individnivå. Målsättningen för fritidsverksamheten är att skapa en miljö som främjar trygghet, trivsel, utvecklar social medvetenhet och inspirerar till lärande. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har utbildning som fritidspedagog/lärare i fritidshem. Men även du som har annan pedagogisk utbildning eller erfarenhet av arbete i skolan och på fritidshem eller med barn och ungdomar är välkommen med din ansökan. Du är en pedagog som möter alla elever utifrån deras förutsättningar och behov samt arbetar medvetet för att stärka deras självkänsla och motivation. Du är en tydlig, positiv ledare som har lätt för att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Legitimerad lärare med inriktning fritidshem. ÖVRIGT För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Beredning/Tekniksupport
Purple Rekrytering & Interim AB
Ordersamordnare m.fl.

Har du erfarenhet från industrin och en teknisk förståelse som gör att du kan guida både kunder och leverantörer i rätt riktning? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim dig till tjänsten Beredare/Tekniksupport till ett väletablerat industriföretag i Anderstorp, en nyckelroll där du får kombinera teknik, struktur och kunddialog i en utvecklingsdriven miljö. Om rollen Inom Beredning/Tekniksupport har du en viktig roll i företagets teknik- och beredningsavdelning. Du ansvarar för att ta fram korrekta och konkurrenskraftiga offerter samt att bereda kalkyler med hög kvalitet. Du fungerar som tekniskt stöd för både försäljnings- och inköpsavdelningarna och är en viktig kontaktperson mot både kunder och leverantörer. I dialog med kund vägleder du i val av produkt, material, ytbehandling, hårdhet och andra tekniska specifikationer. Du analyserar leverantörers offerter och säkerställer att lösningen motsvarar både tekniska och affärsmässiga krav.  Rollen innebär även ansvar för artikelberedning, strukturberedning, hantering av etikett- och artikelregister samt uppläggning av nya kunder och leverantörer i affärssystemet. Du arbetar löpande med ritningshantering och ser till att rätt teknisk dokumentation finns tillgänglig för både interna och externa parter. Tjänsten är en bred och tvärfunktionell roll där du är med och driver utveckling, effektivisering och kvalitet framåt. Vi söker dig som Har bakgrund inom industrin, gärna med teknisk eller produktionsteknisk inriktning. Du har god teknisk förståelse, är lösningsorienterad och van vid att kommunicera med både kunder och leverantörer. Även trygg i att föra tekniska diskussioner. Du är strukturerad och noggrann, önskvärt är också att du har erfarenhet och kunskap inom ritningsläsning och ritningshantering. Materialkunskap och ett kvalitetstänk är starkt meriterande likaså om du har arbetat nära försäljning eller inköp i tidigare roller. Vi erbjuder Du får möjlighet att arbeta i ett stabilt och utvecklingsfokuserat industriföretag, där du blir en viktig del i att skapa effektiva processer och nöjda kunder. Här råder god sammanhållning och korta beslutsvägar, och du får arbeta med både svenska och internationella leverantörer och kunder. Rekryteringsinformation Låter det som en tjänst för dig? Skicka då din ansökan med CV och personligt brev. Vi hanterar ansökningar och intervjuer löpande och rekommenderar att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Jennie. Jennie Holmberg 076 307 01 23, e-post: [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Systemförvaltare
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Systemförvaltare m.fl.

Lednings- och Verksamhetsstöd Vill du spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens digitala arbetsplats – med särskilt fokus på telefoni och kommunikationslösningar? Brinner du för verksamhetsutveckling och vill vara med och skapa konkret nytta för användare i en samhällsviktig verksamhet? Då kan du vara den verksamhetsnära systemförvaltaren inom ansvarområdet telefoni och digital arbetsplats vi söker till IT-centrum! Rollen som systemförvaltare I rollen som systemförvaltare ansvarar du för att driva den verksamhetsnära utvecklingen och förvaltning av telefonisystemen inom Region Jönköpings län. I ditt uppdrag kommer du ha ett mycket nära samarbete med vår systemförvaltare för Digital arbetsplats och den IT-nära förvaltningen. Du kommer även jobba nära vår utvecklingschef som är ytterst ansvarig för leveransen inom området. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Din blivande arbetsplats IT-centrum stödjer invånare, patienter och medarbetare i Region Jönköpings län med digitala lösningar som gör verklig skillnad. Vi drivs av att möta regionens behov av IT-tjänster och att vara proaktiva i att identifiera möjligheter för verksamhetsutveckling genom effektiva IT lösningar. IT-centrum har ett samlat ansvar för IT-verksamheten i Region Jönköpings län. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens verksamheter utvecklas och stöds med rätt IT-lösningar. Vi arbetar processorienterat och kvalitetsmedvetet i enlighet med vårt ISO-certifierade verksamhetssystem. Vi är idag 240 engagerade och framåtlutade medarbetare med hög kompetens och framåtanda inom sina respektive ansvarsområden. Vår vision på regionen är ”För ett bra liv i en attraktiv region!” vilket innebär att vi alla jobbar för en region där människor vill leva, arbeta och utvecklas – med god hälsa, bra miljö och ett rikt kulturliv. IT är en viktig del av denna helhet. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning. Din profil Vi tänker oss att du har en högskoleutbildning inom lämpligt område eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som tryggt rör dig mellan den strategiska helhetsbilden och de detaljer som formar resultatet. Du har en skarp förmåga att förstå och analysera verksamhetens behov – och du använder den förståelsen för att utforma underlag som leder till välgrundade beslut. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med både förvaltning och utveckling i en miljö där förändring är en del av vardagen. Du är van att arbeta i dialog med olika professioner för att kartlägga behov, formulera lösningar och bidra till verksamhetsutveckling. Du är lyhörd i din kommunikation, skapar goda samarbeten och inger förtroende i dina kontakter. Samtidigt är du inte rädd för att ta egna initiativ, driva arbetet framåt – alltid med ett helhetsperspektiv och med verksamhetens bästa för ögonen. Hos oss på IT-centrum är utveckling en naturlig del av vardagen. Vår verksamhet förändras i takt med omvärlden, och vi söker dig som trivs i rörelse, är flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Vårt erbjudande till dig Hos oss blir du en del av en kreativ, utvecklingsinriktad och lösningsfokuserad kultur. Vi jobbar tillsammans mot att vara Sveriges bästa IT-avdelning. Här får du möjlighet att växa både som person och i din profession – samtidigt som du bidrar till en stabil grund för digital utveckling i hela vår region. Vi erbjuder en hållbar arbetsmiljö där balans mellan arbete och privatliv är en självklar del. Du har också möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan, när arbetet tillåter. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Karin Törnblom, 072-2436681. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 8 augusti. Välkommen med din ansökan! Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

30 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Livsmedelsinspektör
Gnosjö kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Vår kommun präglas av den välkända Gnosjöandan. Här finns entreprenörskap, hjälpsamhet och klurighet, som visar på att allt är möjligt. Familjeföretagandet finns i vårt DNA och barnen får testa att driva eget redan i skolan. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta, det finns en närhet som bara den lilla kommunen kan erbjuda. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande plats. Här finns möjlighet till utveckling och nya modiga idéer. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som livsmedelsinspektör i Gnosjö kommun innebär att du kommer ha ett spännande och varierande arbete. I arbetet som livsmedelsinspektör ingår att arbeta med både offentlig kontroll av livsmedelsföretag samt handläggning av inkommande livsmedelsärenden. Arbetet är omväxlande och innebär stort eget ansvar. Du ska själv kunna planera och genomföra tillsynsbesöken samt skriva beslut. Därtill ansvarar du även för viss tillsyn och kontroll enligt alkohollagen, och lagen om försäljning av vissa receptfria läkemedel. Arbetsuppgifterna innebär myndighetsutövning och du har kontakt med så väl andra myndigheter, verksamhetsutövare och privatpersoner. Du administrerar dina ärenden i vårt ärendehanteringssystem Lex och är föredragande i nämnd. Samhällsbyggnadsförvaltningen i Gnosjö har ett nära samarbete med grannkommunerna, och det kan i tjänsten även bli aktuellt att utföra arbetsuppgifter åt en grannkommun. Det kommer också finnas möjligheter att jobba med andra områden inom miljö- och hälsoskydd. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där vi försöker att anpassa arbetets innehåll utifrån dina tidigare erfarenheter och intressen. Det finns även möjlighet att arbeta delvis på distans, vilket ger dig friheten att planera din arbetsdag på ett sätt som passar dig. KVALIFIKATIONER Samhällsbyggnadsförvaltningen söker en positiv och serviceinriktad livsmedelsinspektör till vårt team. Du har en högskoleutbildning som miljö- och hälsoskyddsinspektör eller annan relevant utbildning. Det är meriterande om du har erfarenheter av liknande arbetsuppgifter och myndighetsutövning. Du har goda kunskaper i Livsmedelslagen, och har god förmåga att läsa och tolka lagtexter och domar. Du kan arbeta så väl självständigt som i grupp. Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och initiativtagande med god samarbets- och serviceförmåga. Arbetet kräver att du är strukturerad och flexibel, så du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Gott bemötande är viktigt i den här tjänsten och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt. Du har lätt för att möta människor och har förmåga att skapa förtroende. Samtidigt måste du vara trygg med att kunna ställa tydliga krav när det är befogat. Du har god datorvana och gillar att arbeta med människor. B-körkort krävs. Du är en viktig del av vår förvaltning, att du kan samarbeta och att du kan bidra till vårt positiva arbetsklimat är viktigt för oss. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Supporttekniker till IT-supporten
Sveriges Domstolar
Supporttekniker, IT

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Brinner du för hög service och samtidigt har förmågan och viljan att hitta tekniska lösningar på kundens problem? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö, då kan det här vara jobbet för dig! Om anställningen I rollen som tekniker i andra linjens IT-support kommer du ge snabb och effektiv support till våra användare inom Sveriges Domstolar. Arbetet är ansvarfullt och i denna roll är det viktigt att du har stor vilja att ta ansvar och lära dig nya saker. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera incident- och serviceärenden kring både mjuk- och hårdvara. Felsökning och felavhjälpning sker bl.a. via telefon och fjärrstyrningsverktyg. De supportärende som är mer komplexa utreder du vidare tillsammans med berörd expertkompetens. Till stöd i arbetet har du i första hand teamet för IT-support. Du och dina 3–4 kollegor jobbar under ledning av en teamledare. Arbetsuppgifterna är varierande över tid och det finns goda möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer att fylla en viktig roll i arbetet med att förse Sveriges Domstolar med professionell service och stöd. Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning jobbar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa Sveriges Domstolars behov av digitalisering. Totalt är vi drygt 100 kollegor på avdelningen, som arbetar brett inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabb rörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Domstolsverket har en IT-miljö som består av ett antal standardsystem och många egenutvecklade webbapplikationer, både interna och e-tjänster. Våra egenutvecklade webbapplikationer är främst utvecklade med open source. Vi har all drift i egen regi med tillhörande infrastruktur inom Linux, Windows, nätverk, brandväggar och databaser. Vi hanterar också en PC-klientmiljö, Print och Mobiltelefoner för drygt 7 000 användare. Tillsammans med dina kollegor kommer du att realisera Sveriges Domstolars befintliga och kommande behov av digitalisering. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och arbetsglädje! Vem söker vi? Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet av IT-support i en dedikerad supportorganisation för en större verksamhet (mer än 1000 användare/kunder, gärna myndighet eller motsvarande). Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att kombinera både tekniskt och kundorienterat arbete. Du förväntas ha genomfört minst gymnasiestudier (med godkänt resultat), gärna med inriktning på IT. IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga supportarbetet och föreslå och genomföra dessa. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ, analytisk och lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera en omväxlande vardag. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom följande tekniker/områden:  • Supportinformation, användarguider m.m.  • Windowsbaserad klientmiljö  • Mircorosofts Office-applikationer och Edge  • Grundläggande nätverkskunskaper  • Print i nätverksmiljö, ”Follow me print” m.m.  • Microsofts Configuration Manager  • Active Directory  • Powershell, Automatisering  • Redigering & förvaltning intranät  • Självbetjänings- och ärendehanteringssystem För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Det är 1 tillsvidareanställning som ska tillsättas, 100 % tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Vi kommer att arbeta med löpande urval och intervjuer så du är välkommen med din ansökan redan idag! Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Frågor om tjänsten besvaras v.27 av Emil 036-155346, v.28, 29 av Besmir 036-155644.

30 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
IT - Arkitekt
Combitech AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Combitech växer i Jönköping och vi söker fler IT-arkitekter och lösningsarkitekter. Är du intresserad av en roll där du får utvecklas, ha många kontaktytor och hitta lösningar för våra kunder? Då kan detta vara rollen för dig! Din roll som IT-arkitekt Som IT-arkitekt hos oss är du ansvarig för planeringen och den tekniska inriktningen för komplexa system och utvecklingsprojekt. Du tolkar kundens behov och krav och omsätter dem till lösningsförslag som du sedan implementerar. Du har kontinuerlig kontakt med olika funktioner för att förstå behovs- och kravbilden samt verksamheten. Du upprättar dokumentation kring lösningsarkitektur och tar hänsyn till företagets övergripande infrastrukturella och arkitekturella utveckling i designbeslut. Jobbet kan innefatta strategiska teknikval, framställning av utvecklingsplaner, stöd till ledning, projektledar, utvecklingsteam samt kontakt med leverantörer. Rollen innebär att du kommer att utveckla tekniska lösningar på olika IT-relaterade problem och skapa grundläggande strukturer för system och integrationer med ett långsiktigt perspektiv. Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor, kunder och externa aktörer. Vem är du? Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning i grunden. Du bör ha några års erfarenhet som arkitekt, och om du har erfarenhet av utveckling, certifiering inom arkitektur, eller arbete med molnbaserade lösningar (Azure, GCP, AWS), ses det som meriterande. Vi söker dig som har strategier för att lösa eventuella problem på väg mot målet. Du är professionell i din yrkesroll och har hög kompetens inom området. Viktiga egenskaper är analytiskt tänkande, kreativitet, kommunikationsförmåga och ledarskap. Du bör trivas med att interagera med andra människor och ha förmågan att leda, samt kunna växla mellan teknik och organisation med ett holistiskt och tvärfunktionellt angreppssätt i ditt arbete. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker efter sista ansökningsdagen till följd av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson Susanne Lieberg, +46 734188769 Vi undanber oss rekryteringssamarbeten

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Administratör 50% till Gröndalsskolan, vikariat
Värnamo kommun
Grundskollärare

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Välkommen att söka tjänst som administratör på Gröndalsskolan. Skolan är en 7-9 skola med ca 450 elever uppdelade på tre arbetslag. Du möter ambitiösa elever med hög måluppfyllelse och får arbeta tillsammans med engagerade kollegor. Våra mål för läsåret är “En hållbar och hälsosam arbetsmiljö för hög elev- och personalnärvaro” samt “Alla elever ska ges möjlighet att nå sin fulla potential genom att bland annat utveckla sin språkliga förmåga i alla ämnen”. Arbetsuppgifter Arbetet hos oss innebär ett ansikte utåt och hanterar telefonsamtal, mail och post. Du kommer att ansvara för vår reception där du under arbetet servar personal, vårdnadshavare och elever i verksamhetsanknutna frågor. Du kommer ansvara för korttidsvikarie, ansvara för ärenden i Artwise, hantera postärenden samt vara ett stöd till skolledningen i olika praktiska ärenden.  Kvalifikationer Du har god datorvana och lätt att sätta dig in i olika system samt är duktig på att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi söker sig som är serviceinriktad, har lätt att samarbeta och har ett interkulturellt förhållningssätt och ett bra bemötande. I skolans värld är det under perioder ett högt tempo vilket innebär att det är viktigt att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter.  Det är meriterade om du har eftergymnasial utbildning inom administration eller annat område som vi bedömer relevant för uppdraget. Även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller arbete inom förskolans och eller skolans verksamhetsområde är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du kommer att ingå i ett nätverk av skoladministratörer i kommunen. Villkor Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas. Barn- och utbildningsförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för förskolor, grundskolor, gymnasieskola, vuxenutbildning och kulturskola i kommunen. Tillsammans utbildar vi 7500 barn- och elever i en trygg och inspirerande miljö att växa och utvecklas på. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/barn--och-utbildningsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialsekreterare till Ekonomiskt bistånd - Tillsvidare och vikariat
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete där en dag aldrig är den andra lik? Välkommen att söka tjänsten som socialsekreterare inom försörjningsstöd. Ditt nya jobb Hos oss jobbar vi med att utreda rätten till ekonomiskt bistånd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt stöd och aktivt arbeta med motivationsarbete där varje individ är unik men målet alltid är att nå en självförsörjning. Vi erbjuder utbildning i MIX som är vår utredningsmall. I Jönköpings kommun har vi även börjat med e-tjänst där våra kommuninvånare som är i behov av ekonomiskt bistånd kan ansöka digitalt. Som socialsekreterare hos oss har du dessutom en rad olika stödfunktioner som ger dig trygghet i din arbetsroll. Stödresurser som finns att tillgå är bland annat försörjningsstöd resurs samt en kommunjurist med socialförvaltningen som sitt arbetsområde. I arbetsteamet finns en förste socialsekreterare som ger handledning och finns som stöd när du fattar beslut i ärenden. Vi har väl utarbetade rutiner och processer och många kollegor att samarbeta med. Dessutom finns stöttning av din närmaste chef. Din kompetens Vi söker dig som har socionomexamen och det är önskvärt om du som söker har erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd eller har erfarenhet av annat myndighetsutövande uppdrag.  Du är väl insatt i socialtjänstlagen och har MI utbildning. Det är meriterande om du har ett B-körkort. Som person har du en god samarbetsförmåga, är flexibel och nyfiken. Du är van vid att arbeta i högt tempo och är intresserad av och har förmåga att motivera och stödja människor i processer som leder till självförsörjning. Du kan vidare prioritera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt och är mål- och resultatorienterad. Du har goda kunskaper i svenska språket, både gällande tal-, läs- och skrift. Vi lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig Som socialsekreterare hos oss erbjuder vi dig 7 timmars arbetsdag, flextid och en grundlig introduktion i arbetet. Länk till förmånslistan: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hos oss inom område Försörjningsstöd i Jönköpings kommun lägger vi stor vikt vid att tillsammans arbeta framåt mot och utveckla framtidens socialtjänst. Vi hjälps åt, lär av varandra och stimuleras av att dagligen vara med och utveckla och ta ansvar för verksamheten. Vi finns i nyrenoverade lokaler på Slottsgatan 5, Jönköping. Bra att veta I denna rekrytering tillsätts en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse och ett tidsbegränsat vikariat med start 1/9 2025 eller enligt överenskommelse. Vikariatet har avslut enligt överenskommelse, troligtvis avslut i mitten av augusti 2026. I din ansökan vill vi att det finns personligt brev, ett CV, bifogat examensbevis från socionomutbildningen samt tidigare tjänstgöringsintyg. All dina tjänstgöring ska kunna styrkas och det behöver framgå i vilken omfattning du arbetat, vilken anställningsform som varit aktuellt och vilken befattning du haft. Vi använder oss av löpande urval. Innan anställning är aktuell görs en registerkontroll där du ska uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. I denna rekrytering gäller utdraget som heter ”Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret”. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Legitimerad Sjuksköterska hemsjukvården Värnamo kommun
Värnamo kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vi söker legitimerade sjuksköterskor till hemsjukvården i ordinärt boende inom Värnamo kommun. Arbetsuppgifter Arbetet innebär att du ansvarar för hälso- och sjukvårdsinsatser i den kommunala sjukvården. Du ansvarar för både planerade och akuta hälso- och sjukvårdsinsatser för såväl yngre som äldre patienter. Som sjuksköterska gör du självständigt medicinska bedömningar, behandlingar och åtgärder. Då patienternas vårdbehov skiljer sig åt, varierar arbetsuppgifterna från vanligt förekommande insatser, så som läkemedelshantering, provtagning och sårbehandlingar till mer avancerade insatser som dialys, infusioner samt skötsel av trachestomi, CVK/venportar och dränage. Som stöd finns specialistkompetens inom områdena palliativ avancerad vård, sårsjuksköterska och psykiatrisamordnare. Vi har även tillgång till ett metodikum där en del utbildningar genomförs. Där kan du även förnya dina kunskaper. Tillsammans med kollegor arbetar du i team för att möjliggöra bästa kvalitet för dem vi är till för. Du behöver kunna arbeta självständigt samt ta egna beslut. Att vara lyhörd och empatisk är självklart för dig, likaså att ha helhetssyn i arbetet med människan. Ditt arbete utförs mestadels på dagtid, men viss kväll och helgtjänstgöring ingår. Enligt vår värdegrund behöver du kunna: Sätta behov och intresse hos den vi är till för i centrum. Ta ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och sig själv. Samverka över gränser och ta tillvara varandras kompetenser. Verka för arbetsglädje, kunna sätta in sitt arbete i ett större sammanhang, trivas och känna yrkesstolthet. Kvalifikationer Som sjuksköterska i Värnamo Kommun behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du lugn och trygg samt har förmåga att skapa ett positivt klimat. Du är lyhörd och empatisk samt har lätt för att samverka både internt och externt. Du är bra på att planera och organisera och prioriterar ditt arbete självständigt på ett effektivt sätt. Patientdelaktighet och samverkan med närstående är för dig en självklarhet. Att skapa en god arbetsmiljö uppbyggt på en bra teamkänsla är viktigt för oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder När du börjar din tjänst som sjuksköterska hos oss så kommer du få en utsedd handledare. Introduktionstiden är individuell och anpassad efter dina erfarenheter och förkunskaper. Du kommer även att få en erfaren mentor som du alltid kan ställa dina frågor till. Välkommen att söka tillsvidaretjänst hos Vård och Rehab, Omsorgsförvaltningen Värnamo kommun Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. B-körkort som gäller för manuell växellåda är ett krav. Tillsättning enligt överenskommelse samt efter erforderliga beslut. Urval sker löpande under rekryteringstiden. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/

30 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025