ITAB Group Support AB är en del av ITAB Group – en ledande aktör inom design, utveckling och installation av kompletta butikskoncept för detaljhandeln. Med vår expertis, långsiktiga relationer och innovativa lösningar är ITAB i framkant som partner inom retail. Vi erbjuder karriärmöjligheter i en internationell miljö och strävar efter mångfald samt goda arbetsvillkor. ITAB tar avstamp i våra ledord "ACT" – Ahead, Customer, Together och vi arbetar tillsammans för en hållbar framtid – för affären, människorna och miljön. Läs mer på itab.com. Nu söker vi en Master Data Lead Architect till vårt team i Jönköping – en nyckelroll där du driver och formar framtidens masterdatahantering inom hela ITAB:s globala organisation. Har du Master Data som ditt expertområde – eller vill du ta ägarskap över det? Här får du chansen att kombinera strategiskt ansvar med operativt kunnande och göra verklig skillnad i en affärsnära och internationell miljö. Vi söker dig som vill ta lead i att forma hur masterdata hanteras – med både ett skarpt nuläge och en hållbar framtid i sikte. Om rollen Som Master Data Lead Architect har du det övergripande ansvaret för att designa, implementera och optimera ITAB:s masterdatahantering. Du säkerställer att vår Master Data Management-plattform är väl integrerad med övriga affärssystem och att våra dataflöden är effektiva, tillförlitliga och skalbara. I denna roll kommer du att samarbeta tvärfunktionellt med IT, affärsteam och externa leverantörer, samtidigt som du driver förbättringar inom datakvalitet, styrning och integration. Du får möjlighet att arbeta i en global miljö, där du spelar en avgörande roll i att säkerställa en enhetlig och strategisk datahantering som stöttar ITAB:s affärsutveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden • Utveckla och leda ITAB:s masterdataarkitektur med fokus på MDM-plattformen. • Designa och optimera ITAB:s dataarkitektur för att säkerställa effektiva och framtidssäkra lösningar. • Säkerställa hög datakvalitet och styrning genom standardiserade processer och riktlinjer. • Driva och optimera systemintegrationer mellan MDM-plattformen och andra affärssystem (ERP, CRM, CPQ). • Stödja strategisk affärsutveckling genom datadrivna insikter och förbättrad informationshantering och dokumentation. • Samarbeta med globala intressenter för att utveckla och implementera effektiva masterdatalösningar. • Agera funktionsledare, rådgivare och utbildare inom MDM för att stärka organisationens förståelse och användning av masterdata. Vem är du? Vi söker dig som har en kombination av teknisk expertis och affärsmässig förståelse och som trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. Krav • God erfarenhet av Master Data Management, gärna inom en global organisation. • Erfarenhet av MDM-plattformar. • Stark kunskap inom datamodellering, dataarkitektur, dataintegration och styrning. • Gedigen erfarenhet av att utveckla och implementera datastyrningsramverk. • God förståelse för systemintegration mellan MDM, ERP, CRM och andra affärssystem. • Erfarenhet av att hantera data governance och kvalitetssäkring i stora organisationer. • Flytande engelska i tal och skrift, samt goda kunskaper i svenska. Meriterande • Erfarenhet av exempelvis Profisee, SAP MDG, Informatica eller liknande system. • Erfarenhet av att arbeta i en detaljhandelsmiljö eller annan liknande bransch. • Förståelse för affärsprocesser inom supply chain, försäljning och kunddatahantering. • Erfarenhet av att leda förändringsprojekt och implementera nya datastyrningsmodeller. • Kunskap inom data management frameworks och säkerhetsprinciper. Vad vi erbjuder • En global roll med stort inflytande – du blir en nyckelperson i ITAB:s digitala transformation. • Möjlighet att arbeta med strategisk datahantering på en internationell nivå. • En dynamisk arbetsmiljö där innovation och samarbete står i fokus. • Personlig och professionell utveckling i ett företag som satsar på sina medarbetare. Är du redo att ta ITAB:s masterdata till nästa nivå? Ansök redan idag! Har du frågor om rollen? Kontakta gärna Katarina Czudowska 0735-17 37 89. Vi ser fram emot att höra från dig! Din ansökan skickar du till https://framrekrytering.se/lediga-jobb/ eller via LinkedIn. 📍 Placering: ITAB Jönköping
Gyllene Uttern är en del av hotellkedjan Jula Hotell och är ett traditionellt och mysigt hotell i Gränna. Här arbetar du omgiven av naturen och med en fantastisk utsikt över Vättern. Gyllene Uttern är en fyrstjärnig anläggning som består utav hotellrum, stugor, en vacker restaurang, kaffestuga samt konferenslokaler. Här hos oss arbetar vi tillsammans och vi är där gästen är. Vi söker dig som vill skapa trivsel – Hotellstädare till Hotell Gyllene Uttern Vill du arbeta på en plats där historia möter fantastisk utsikt och där din insats gör skillnad varje dag? Nu söker vi på Hotell Gyllene Uttern engagerade och noggranna hotellstädare för säsongsarbete under sommaren. Om tjänsten Som hotellstädare är du en viktig del av vårt team och våra gästers helhetsupplevelse. Du ansvarar för att våra hotellrum och gemensamma utrymmen håller hög standard när det gäller renlighet och trivsel. I rollen innebär det även att hantera tvätt och påfyllnad av våra förråd. Det handlar om att vara noggrann, arbeta effektivt och samtidigt bidra till en välkomnande atmosfär. Anställningsform: Tjänsten avser heltid eller deltid med varierande arbetstider – helgarbete förekommer. Perioden gäller från nu och fram till slutet av augusti. Vi söker dig som: Förutom att du har öga för detaljer och trivs med att skapa ordning och reda så är du punktlig och ansvarstagande. Du vill alltid ge det lilla extra till våra gäster och har ett glatt bemötande – att se gästen och leverera extra omtanke är en självklarhet för dig. Du har ett högt engagemang och är inte rädd för att rycka in där du behövs mest för stunden. Du arbetar strukturerat och organiserat och har en förmåga att arbeta under press i ett högt tempo. Vidare sätter du ett lika stort värde i ditt bemötande mot gästen som mot dina kollegor. Du har goda kunskaper i svenska (tal) och/eller engelska. Du har gärna erfarenhet av städning sedan tidigare (meriterande men inget krav). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig: En vacker arbetsmiljö på en av Sveriges mest klassiska hotellplatser Ett härligt arbetslag som hjälper och stöttar varandra Gyllene Uttern har kollektivavtal med HRF. Låter det intressant? Skicka din ansökan med CV. Vi rekryterar löpande vilket kan innebära att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag är den 14 juli 2025. Frågor om tjänsterna besvaras på mejl av Hotellchef Mattias Tambour på [email protected] Varmt välkommen till sommaren på Hotell Gyllene Uttern!
* TURAB, Turbin- & Regulatorservice AB har sedan starten 1965 tillverkat, underhållit och renoverat vattenturbiner. Genom en kombination av lång erfarenhet och stort kundfokus genomför vi projekt mestadels i Sverige men även utomlands. Tack vare sitt tekniska kunnande, tillverkning i egen verkstad och resemontörer till sina kunders förfogande är TURAB en ledande helhetsleverantör till den svenska småskaliga vattenkraftsbranschen. TURAB ägs av IDUN Industrier som har ett livslångt ägarperspektiv. Företaget ligger i Nässjö och har drygt 25 anställda. Om tjänsten TURAB behöver förstärka serviceavdelningen och söker nu medarbetare som vill vara med att bidra till fortsatta framgångar i en bransch med stort miljö- och hållbarhetsfokus. Du erbjuds en spännande tjänst med fantastiska möjligheter att förvärva unik kunskap i ett stabilt företag med hög trivselfaktor. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor levererar du produkter med hög kvalitet som bidrar till förnybar elproduktion. Denna tjänst är en hyrrekrytering via Montico HR Partner där Turab har som ambition att erbjuda en anställning efter en tids inhyrning. Tjänsten innefattar cirka 170 resdagar med hotellövernattningar. Du åker i modern specialutrustad servicebil. De veckor du är ute och reser är din arbetsvecka normalt måndag till torsdag, veckorna startar och avslutas på verkstan i Nässjö. Några månader om året är förlagda på industrin i Nässjö. Arbetsbeskrivning Som servicetekniker har du en viktig roll att säkerställa att våra kunders anläggningar är i gott skick. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik, vilket innebär alltifrån enklare felsökning till mer avancerat grovarbete. - Du utför löpande service och underhåll på kundernas anläggningar för upprätthållande av driftsäker elproduktion. - Du utför reparationer och felsökningar, genomför provkörning och ombyggnad av småskaliga vattenturbiner. - Du utför installationer och utfärdar tillståndskontroller. - Du går igenom maskiner, byta och eller uppdatera uttjänta komponenter. Vi söker dig som - Har stort intresse för tekniska och mekaniska konstruktioner. - Är kommunikativ och uppskattar kontakten med dina kunder och kollegor. - Är noggrann och lösningsorienterad. - Har god datorvana och hanterar Officepaketet. - Har lätt för att lära dig nytt och att anpassa dig till nya miljöer, situationer och omständigheter. Starkt meriterande är erfarenhet av arbete med roterande maskiner, hydraulik och bågsvetsning. Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten För kunds räkning söker vi nu gjuterioperatör. Denna tjänst är en hyrrekrytering via Montico HR Partner där kunden har som ambition att erbjuda en anställning direkt hos sig efter en tids inhyrning. Arbetsbeskrivning I din roll som pressgjutare kommer du att arbeta vid en gjuterimaskin samt följa processen som innefattar flera olika arbetsmoment. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av pressgjutna detaljer i form av brytning av metall, stansning, blästring, mätning enligt kontrollinstruktioner och processövervakning. På längre sikt kan även följande arbetsuppgifter bli aktuella: inställning av pressgjutmaskiner och ABB-robotar och verktygsbyten. Vi söker dig som Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du beskriver dig själv som en person som är tekniskt lagd, tycker om att utvecklas och lära dig nya saker. Du är en noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare skulle du vilja säga att du är en pålitlig och ansvarsfull medarbetare som tycker om att arbeta fysiskt. För dig är ett gott samarbete och att vara en god kollega viktigt då detta skapar en positiv arbetsmiljö och goda resultat. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kan denna tjänst vara intressant för dig! Det är meriterande om du har körkort dock inget krav. Vi ser gärna att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Truckkort är meriterande Arbetstiderna är förlagda på 2-skift. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!
Är du en noggrann och strukturerad löneadministratör som trivs med att arbeta i team? Vi söker en löneadministratör till en av våra uppdragsgivare i Jönköping! Här kommer du få möjlighet att vara med på en framgångsresa på ett stabilt och väletablerat företag, där dina dagar präglas av både skratt och kompetensdelning. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, och sträcker sig initialt till maj eller augusti 2026. Tillträde sker enligt överenskommelse och med placering på företagets nyrenoverade lokaler i Jönköping. Tycker du om lön lika mycket som oss? Vänta inte! Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Om tjänsten I rollen som löneadministratör spelar du en central roll i att säkerställa att dina kollegor i landet får korrekta löner varje månad. Du och ditt team ser till att era administrativa processer är effektiva och att ni levererar med hög kvalitet. Du och ditt team är en nyckelfunktion som många gärna vänder sig till för frågor och funderingar. Förutom lön och personaladministration ingår granskning av reseräkningar, myndighetsrapportering och beräkning av årsinkomster. Tjänsten är varierande och du kommer få möjligheten att utvecklas inom en mängd olika områden. Teamet i stort hanterar fem olika kollektivavtal i dagsläget. Det är en strukturerad lönefunktion med digitala och framåtlutade processer. Däremot ser vi gärna att du bidrar med dina idéer och tar initiativ till förbättringar. Tillsammans med dina kollegor prioriterar och fördelar ni arbetsuppgifterna för att nå både dagliga och mer långsiktiga mål gemensamt. Vem är du? För att passa till rollen bör du ha en eftergymnasial utbildning inom lön, HR eller likvärdigt. Ett eller flera års arbetslivserfarenhet är starkt meriterande men inget krav. I synnerhet inom lön, men annars värderar vi också administrativa erfarenheter. Det krävs att du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift, likväl förväntar vi oss att dina kunskaper i Excel och andra delar av Officepaketet är goda. Som person är du ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du bryr dig om resultatet och det arbete du lämnar ifrån dig, likväl som du bryr dig om dina kollegor och att bidra till de gemensamma målen. Vidare är du nyfiken och visar detta genom ditt intresse för att lära dig nya saker. Vidare är du en person som trivs i samarbete med andra likväl som att hantera självständiga ansvarsområden. Samarbete motiverar dig och du uppskattar att dela kunskap med andra. Om verksamheten Som konsult hos Poolia får du en konsultchef som fungerar som din kontaktperson. Tillsammans med din avdelningschef på arbetsplatsen ansvarar konsultchefen för att du trivs och utvecklas i din roll. Detta gör vi genom en nära dialog, hög tillgänglighet och olika typer av uppföljningssamtal. Vi blir din trygga partner genom starten på din nya tjänst. Därtill har vi såklart kollektivavtal och friskvård! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Stora Segerstad Naturbrukscentrum Rollen som servicechef Som servicechef på Stora Segerstad Naturbrukscentrum får du ett mångsidigt uppdrag med ansvar för att leda och utveckla skolans interna service inom kök, lokalvård, elevboende, fritidsverksamhet, fastighetsskötsel och skötsel av skolans utemiljöer. Du ansvarar även för ekonomi och verksamhetsledning inom dessa områden och leder ett team på cirka femton medarbetare som består av måltidspersonal, lokalvårdare, fritidsledare, fastighetstekniker och trädgårdsmästare. Som servicechef ingår du i skolans ledningsgrupp. En mycket viktig del i rollen som servicechef är att skapa de bästa förutsättningarna för en trivsam och trygg skol- och boendemiljö för skolans elever. Du kommer dagligen ha kontakt med elever som bor på skolans elevhem och föra en regelbunden dialog med vårdnadshavare. Erfarenhet av att arbeta med unga människor i utveckling och deras vårdnadshavare är därför mycket värdefull. Detta arbete kräver både lyhördhet, tålamod och en stark kommunikativ förmåga. Det handlar ofta om att medla, förklara, lyssna och lösa situationer tillsammans med elever, personal och vårdnadshavare – en utmanande men också meningsfull och avgörande del av uppdraget. I rollen är du också en viktig stödfunktion till kök-, lokalvård och fritidsverksamhet, särskilt i de många aktiviteter och händelser som präglar ett läsår på ett naturbruksgymnasium. Det kan innebära allt från att hjälpa till att förbereda en trivselaktivitet för elever och personal, hantera miljörapporter eller begära in offerter – till att själv rycka in praktiskt om sjukfrånvaro uppstår. Du har ansvar för att strukturera verksamhetens kalender i god tid och säkerställa att resurser och planering är på plats. Att våga delegera, be om hjälp och ta tillvara på medarbetarnas kompetens är avgörande. Utöver detta har du ansvar för budget, personalfrågor, rekrytering och uppföljning av verksamhetens kvalitetskrav. Du representerar skolans intressen i olika interna och externa sammanhang och förväntas vara en tydlig röst för din verksamhet i mötet med elever, kollegor, ledning och ibland även politiker eller andra externa aktörer. Du samverkar med skolans elevhälsoteam och är därmed en del i skolans förebyggande och stödjande arbete för en trygg och välfungerande skolmiljö. Du har ett helhetsperspektiv där service, trygghet och kvalitet hänger samman, och där du aktivt bidrar till att elevernas vardag präglas av ordning, trivsel och möjlighet till social och personlig utveckling. Din blivande arbetsplats Stora Segerstads Naturbrukscentrum ligger i en naturskön miljö och erbjuder utbildningar inom skog, lantbruk och djur. Här studerar ungdomar från hela landet, många av dem bor på skolans elevhem. Vår verksamhet präglas av engagemang, ansvar och ett nära samarbete mellan olika yrkesgrupper. Skolan förenar tradition och nytänkande i en vardag där vi tillsammans arbetar för att ge eleverna bästa möjliga förutsättningar att utvecklas – både i och utanför klassrummet. Din profil Vi söker dig som har gymnasieutbildning och en eftergymnasial utbildning inom service, fritid, skola eller annan relevant inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar och förstår hur viktigt det är att skapa relationer präglade av förtroende, tydlighet och respekt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en verksamhet där dialogen med föräldrar är en naturlig och viktig del. Den som lyckas i denna roll har en särskild förmåga att kommunicera – både med ungdomar, vårdnadshavare och kollegor. Du har tidigare haft en arbetsledande roll med ansvar för personal och ekonomi. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar att planera framåt och klarar av att hantera många olika typer av uppgifter parallellt – från praktiska frågor till strategiska beslut. Du är trygg i rollen som chef och är van vid att fatta beslut, samtidigt som du är lyhörd för kollegors och medarbetares erfarenheter. Din personlighet kännetecknas av mognad, stabilitet och ett professionellt förhållningssätt. Du är flexibel och ser möjligheter i förändring. Du är också en tydlig och tillgänglig ledare som trivs med att vara närvarande i verksamheten. Du har en genuin servicekänsla, tycker om att hjälpa till och är van vid att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Körkort är ett krav. Vi tror att du värdesätter traditioner men också har intresse för utveckling och förnyelse. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat och har mod att säga ifrån när det krävs. Kort sagt – du är både en problemlösare och en lagspelare med starkt engagemang för skolans elever och medarbetare. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete i en naturnära skolmiljö där varje dag gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat arbetslag där ansvar, gemenskap och öppenhet är grunden. Tjänsten ger dig möjlighet att påverka och utveckla både verksamheten och dig själv. Du arbetar nära både elever och kollegor och får en roll där du tydligt ser resultatet av ditt arbete. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Anders Nyberg. Telefonnummer: Mobil: 073-021 54 58 Epost: [email protected] Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 3 augusti. Välkommen med din ansökan. Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisen belastningsregister och misstankeregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Om tjänsten Som fältsäljare hos Rybrinks får du ett uppdrag som kombinerar försäljning, relationsbyggande och ett stort mått av eget ansvar. Denna roll passar dig som antingen är i början av din karriär och är ute efter ett första steg in i rollen som säljare, eller dig med erfarenhet som vill ta nästa kliv på ett familjebolag som växer. Du utgår antingen från kontoret eller hemifrån och planerar självständigt din säljcykel, besöker dagligvarubutiker (med särskilt fokus på ICA) och arbetar aktivt för att säkerställa att Rybrinks produkter exponeras optimalt och når ut till rätt kunder. Rollen innefattar även att bearbeta fristående butiker, följa upp kampanjer, bygga exponeringar och utöka sortimentets distribution i butik. Du arbetar mot tydliga mål för antal butiksbesök, ny distribution och säljvolymer, där resultat följs upp via CRM-systemet Genero. För att ge dig bra förutsättningar i rollen kommer du att få tillgång till en god struktur vad gäller arbetssätt, produktutbildningar, samåkning med kollegor och nära kontakt med säljkoordinator och försäljningschef. Vi värdesätter din input och du får en viktig röst i Rybrinks interna säljforum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Besöka DVH-butiker regelbundet, med fokus på ICA, för att bygga upp och underhålla starka kundrelationer. Presentera och sälja in produkter och kampanjer. Via kategoriarbete utöka distributionen av Rybrinks sortiment. Bygga exponeringar och säkerställa att säljmaterial exponeras korrekt. Arbeta mot budget och presentera distriktsresultat säljcykelvis. Ta en aktiv roll på konferenser och interna säljmöten för att driva teamet framåt. Om vår partner Rybrinks är en ledande leverantör av hygien- och skönhetsprodukter i Skandinavien. Företaget, som grundades 1983, har en lång och stolt historia av att erbjuda högkvalitativa produkter till både privata och professionella kunder. Sortimentet omfattar ett brett utbud av produkter inom kroppsvård, rengöring och personlig hygien. Företagets mest välkända varumärken är bland annat Topz, Gunry och Clean Touch och ibland de största kunderna hittar man till exempel ICA, Coop, Axfood, Rusta och Dollarstore. På Rybrinks värdesätter man innovation och hållbarhet. Bolaget arbetar ständigt med att utveckla nya produkter och förbättra sitt befintliga för att möta marknadens behov och miljömässiga krav. Deras stora engagemang för kvalitet och kundnöjdhet har gjort Rybrinks till en betrodd partner för många ledande varumärken och återförsäljare. Som en del av Rybrinks team blir du en av 30 medarbetare som tillsammans arbetar för en fortsatt tillväxt och framgång inom hygien- och skönhetsbranschen. Du erbjuds en dynamisk arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och kundorientering står i fokus. Kulturen präglas också av en familjekänsla där du enkelt blir en del av gemenskapen. Anslut dig till Rybrinks och var med på resan mot att göra vardagen renare och mer hygienisk för människor i hela Skandinavien! Här kan du läsa mer om en tidigare lyckad rekrytering och hur vardagen inom säljorganisationen kan se ut - Karriär på Rybrinks Vi söker dig som Antingen har flerårig erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln sedan tidigare. Eller är i början av din karriär och vill kliva in i säljrollen på ett etablerat bolag. Brinner för kundkontakt och har en stark kommunikativ förmåga. Är självgående, strukturerad och van vid att planera och följa upp ditt arbete. Har vana av att arbeta i CRM-system (meriterande men ej krav - Genero). Har goda kunskaper i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Innehar B-körkort. Du motiveras av att göra skillnad i butik – att driva försäljning, förbättra hyllplatser, säkra exponeringar och skapa synlighet för Rybrinks varumärken. Du är också en lagspelare som gärna delar med dig av dina erfarenheter och vill bidra till hela teamets framgång. Om anställningen Detta är en rekrytering med start enligt överenskommelse. Du utgår från kontor eller hemmet, har tillgång till tjänstebil och planerar själv dina butiksbesök inom ditt distrikt enligt förtroendetid. Givet resandet ingår övernattning i tjänsten. Uppskattningsvis ett par gånger i månaden. Vi erbjuder en gedigen introduktion med produktutbildning, samåkning och coachning för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Rybrinks tror på långsiktighet – både i sina kundrelationer och i relationen till dig som medarbetare. Hos Rybrinks får du arbeta i ett stabilt företag med en jordnära kultur där det alltid finns någon att fråga och där din insats verkligen gör skillnad. Omfattning: Heltid Arbetstid: 8-17 som utgångspunkt. Övernattning ingår Start: Snarast möjligt med hänsyn till uppsägningstid Placering: Jönköping eller Växjö Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en miljö där din kompetens verkligen gör skillnad? Vi söker en engagerad och lyhörd skolsköterska till en fin resursskola i Eksjö åk 4-9. Tjänsten är på 15% med start höstterminen 2025. Vi söker dig som: Har legitimation som sjuksköterska med vidareutbildning inom barn och ungdom, distrikt eller skolsköterska. Har erfarenhet av eller särskilt intresse för att arbeta med barn och unga med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) Är tydlig, lyhörd och trygg i din yrkesroll. Arbetar lågaffektivt och ser relationer som grund för gott bemötande. Trivs i team, men är också självgående. Förmåner Klara Elevhälsa erbjuder marknadsmässig lön, friskvård, försäkringar och pension enligt kollektivavtal samt stor möjlighet att påverka din egen arbetstid. Introduktion, uppföljning och rådgivning fås från Klaras MLA som också finns som stöd för dig på telefon. Vi erbjuder dessutom betald kompetensutveckling i form av utbildningstillfällen, grupphandledning med psykolog samt nätverksträffar där du ges tillfälle att resonera och diskutera aktuella ämnen med andra konsulter. Din bakgrund Du ska vara legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller skolhälsovård. För dig som är lite nyare i rollen erbjuder vi stöd och extra handledning. När du arbetar på våra vårdgivarskolor är du en del i våra team. Tillsammans med dina kollegor skapar ni en tryggare vardag med kompetens- och erfarenhetsutbyte. Inom vår vårdgivarorganisation har vi en tydlig struktur med ett väluppbyggt metodstöd och ledningssystem. Inom Klara SkolPool har vi alltid korta kontaktvägar och du har alltid nära till din medicinskt regionansvariga och medicinska verksamhetschef. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: - Självgående - Social och utåtriktad - Flexibel - Brinner för elevhälsa och våra barn och ungdomar - Ett genuint intresse för förebyggande elevhälsa Om oss Med personlig service och lång erfarenheten i branschen hjälper vi såväl offentliga som privata uppdragsgivare med både det medicinska vårdgivaransvaret och bemanningslösningar för all personal inom elevhälsa. Att satsa på elevhälsan är att investera långsiktigt i elevernas välmående, hälsa, studieresultat och framtid och det är vi glada för att denna skola gör. Ambeas verksamhetsområde Klara är en av Sveriges ledande aktörer för bemanning inom vård, omsorg och skola. Klara arbetar enligt ett kvalificerat ledningssystem, Socialstyrelsens riktlinjer för medicinsk elevhälsa och GDPR. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och är ISO-certifierade. Klara ska vara kvalitetsledande i allt som görs och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Läs gärna mer på www.klarakompetens.se
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du gör skillnad för andra? Bra, då har vi jobbet för dig! Vi söker nu undersköterskor till Bruksgatans äldreboende – ett äldreboende med somatisk-, demens- och korttidsenhet. Ditt nya jobb På Bruksgatans äldreboende arbetar vi utifrån äldreomsorgens värdegrund: att varje äldre person ska få leva ett värdigt liv och känna välbefinnande (SoL 5 kap 4 §). Som undersköterska är du en viktig bärare av verksamhetens värdegrund, idé och mål. Arbetet sker utifrån ett rehabiliterande och hälsofrämjande förhållningssätt, där vi tar tillvara på individens resurser och möjligheter. Vi utformar omsorgen tillsammans med den enskilde, med fokus på trygghet, självbestämmande och livskvalitet. I rollen arbetar du med personcentrerad omsorg och bidrar tillsammans med dina kollegor till en trygg och meningsfull vardag för våra boende. Arbetsuppgifterna innefattar personlig omvårdnad, vardagliga sysslor (som städ och tvätt), social aktivering, läkemedelshantering samt olika ansvarsområden. Du arbetar även med kontaktmannaskap, upprättar och följer genomförandeplaner och dokumenterar enligt gällande riktlinjer. Du ger läkemedel och utför rehabiliterande insatser på delegation, samt kommunicerar regelbundet med sjuksköterska, arbetsterapeut och enhetschef. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg, särskilt demensvård och korttidsenhet. Du har god datavana och behärskar svenska i tal och skrift, vilket krävs för dokumentation och kommunikation med hyresgäster, anhöriga och kollegor. Du är flexibel, ansvarstagande och trygg i din yrkesroll samt trivs i ett arbete där du både samarbetar och tar eget ansvar. Då vi har hyresgäster som talar serbiska ser vi det som meriterande om du har språkkunskaper i serbiska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig På Bruksgatan får du en trygg anställning och ett varierande arbete i ett stabilt och kompetent team. Vi är måna om ett gott bemötande och ett respektfullt arbetsklimat. Som anställd i Jönköpings kommun får du också ta del av flera förmåner, såsom betald semester från första anställningsåret och friskvårdsbidrag. Om Bruksgatans äldreboende Bruksgatan ligger på Torpa med närhet till goda kommunikationer. Här finns tre somatiska enheter, två demensenheter och en korttidsenhet. I anslutning till boendet finns en trevlig trädgård och utemiljö som används av både boende och personal. Vi är ett engagerat team med hög kompetens och gott samarbete – och nu söker vi fler kollegor som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Bra att veta Tjänsterna avser tillsvidareanställningar på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till dag, kväll och helg, med arbete varannan helg. Tjänstgöring på flera av verksamhetens enheter samt resurspass kan förekomma. Heltid är norm i Jönköpings kommun och vi erbjuder alltid 100 % tjänstgöring. Ansökan I din ansökan vill vi att du bifogar personligt brev, CV, examensbevis samt tjänstgöringsintyg. All tidigare tjänstgöring ska kunna styrkas, med tydlig angivelse av omfattning, anställningsform och befattning. Vill du veta mer? Rekryterande chef och fackliga representanter hittar du i kontaktuppgifterna nedan. Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som undersköterska till Bruksgatans äldreboende! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vill du vara spindeln i nätet för Sveriges enda filmhistoriska festival? Kulturförvaltningen söker en koordinator till Värnamo Filmhistoriska Festival, som dessutom vill arbeta med kulturarv och biblioteksverksamhet Värnamo Filmhistoriska Festival äger rum under fyra dagar i april varje år och visar filmer som är 25 år eller äldre. Festivalen har även aktiviteter i mindre omfattning under övriga året och är dessutom delaktig i vissa arrangemang på andra orter. Kulturförvaltningen är festivalens huvudarrangör. Arbetsuppgifter Som festivalkoordinator är du något av spindeln i nätet och ansvarar för det löpande arbetet. Du deltar som sekreterare i festivalens styrgrupp och i planeringen av festivalen och andra aktiviteter. Du ansvarar bland annat för samordning av festivalprogrammet, kontakt med biografen och andra samarbetsparter, ansökning och redovisning av bidrag, hemsidan, sociala medier, statistik och andra administrativa uppgifter. Du har ett nära samarbete med förvaltningens ekonom, kommunikatör, kulturpedagog, vaktmästare och Gummifabrikens organisation. Eftersom arbetet som festivalkoordinator är ojämnt fördelat över året, kommer du även att arbeta med andra delar av kulturförvaltningens verksamhet. Främst handlar det om att tjänstgöra som biblioteksassistent i bibliotekets lånedisk, men även andra arbetsuppgifter inom film, konst och kulturarv. Du har din arbetsplats i Gummifabriken – en mötesplats för kultur, akademi och näringsliv på nästan 20 000 kvadratmeter i centrala Värnamo. Arbetet är delvis förlagt till kvällar och helger, och du behöver vara flexibel i hur arbetet schemaläggs utifrån verksamhetens behov. Du arbetar nära kulturchefen, som också är din närmsta chef. Kvalifikationer För att trivas i rollen behöver du ha ett stort filmintresse och brinna för kultur. Då du även kommer att arbeta inom kulturförvaltningens övriga verksamhet, är kunskap och intresse för bibliotek/litteratur, konst och kulturarv meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom kulturområdet eller annat som bedöms vara relevant för tjänsten. Erfarenhet av festivalarbete och andra kulturarrangemang är meriterande, liksom kunskaper inom administration. Festivalen arbetar tätt ihop med lokalsamhället. Därför är god kännedom om Värnamo med omnejd en stor merit och vi ser helst att du är bosatt eller har för avsikt att bosätta dig i bygden. Samverkan sker även med regionen och andra kommuner i Jönköpings län, varför god kännedom om länet också är en merit. Som person är du ordningsam, noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och har en mycket god samarbetsförmåga. Du arbetar långsiktigt och strukturerat, även under arbetstoppar, men har samtidigt förmågan att tänka flexibelt och att snabbt hantera uppkomna problem. Du kan även hantera att såväl arbetsbelastning som arbetsuppgifter varierar över året. Då du möter många besökare (både i festivalarbetet och i rollen som biblioteksassistent) och ansvarar för kontakter med olika samarbetsparter, är ett gott bemötande mycket viktigt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Villkor Körkort krävs. Eftersom du kommer att arbeta med barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Tillträdesdag 1 september eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag 2025-07-28 Kulturförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för biblioteken och kulturverksamheten i kommunen. Vi har vår arbetsplats i Gummifabriken – en kreativ mötesplats för kultur, akademi och näringsliv i centrala Värnamo. 2024 utsågs Värnamo till Årets kulturkommun i Sverige. Och så står vi dessutom bakom landets enda filmhistoriska festival. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer