Skolsocionom till Månsarps- och Tahes skolområde
Jönköpings kommun
Socialsekreterare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och självständiga individer – redo att hantera vardagen och framtiden. Ditt nya jobb Inom Jönköpings kommun arbetar ca 12000 medarbetare inom många olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Välkommen till oss! Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Välkommen till oss Vi söker en skolsocionom som vill arbeta förebyggande och främjande med elever i de tidiga skolåren, F-6. Arbetet fokuserar kring elever med låg skolnärvaro och som riskerar att inte nå kunskapsmålen. Det kan också innebära arbete med elever som är i skolan men kan ha svårt att komma in i grupper, klassrummet efter rasten eller liknande. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam och delta i det främjande och förebyggande arbetet men även åtgärdande. Att samverka med vårdnadshavare, personal på skolan samt verksamheter utanför skolan, ex Ung Fritid och socialtjänsten, är en viktig del i arbetet. Månsarp och Tahe skolområde är beläget i södra delen av Jönköpings kommun och innefattar Månsarpsskolan och Taheskolan. På båda skolorna finns förskoleklass, åk 1-6 samt fritidshem. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Vi har en hög kompetens och kunskapsnivå med behöriga pedagoger i alla ämnen och verksamheter. https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss Din kompetens Du är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med barn och unga i komplicerade situationer. Du har ett stort intresse för att barn och unga utvecklas efter sin förmåga och vill arbeta med tidiga insatser för att främja skolnärvaro, ett gott mående och i längden en möjlighet att nå gymnasiebehörighet. Du bör vara van att arbeta självständigt och avsluta dina uppgifter som bestämt. Som person har du förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du har en öppen attityd och ett inkluderande förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du känner dig trygg i kontakten med barn och unga, deras vårdnadshavare och andra verksamheter. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar barn och ungas lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Månsarps- och Tahes skolområde under två år. Därefter omprövas placering och annan skola kan bli aktuell. Skolsocionomerna träffas regelbundet som grupp och tillsammans med personal på central förvaltning utifrån fokus närvarofrämjande arbete. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolsocionom på Månsarps- och Tahes skolområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Legitimerad psykolog

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Ditt nya jobb  Vill du vara med och göra skillnad i ungdomars liv, samtidigt som du får en viktig roll i det strategiska elevhälsoarbetet på gymnasienivå? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker nu en engagerad psykolog till Elevhälsoenheten med placering på Sandagymnasiet i Jönköping. Sandagymnasiet i Huskvarna består av två skolformer; anpassad gymnasieskola och gymnasiet. Sanda Idrottscentrum ingår som en del av verksamheten där idrottsutbildning bedrivs på skoltid som en del av gymnasieutbildningen. På Sandagymnasiet går det ca 1200 elever och ca 200 anställda. På Sandagymnasiet står elevernas kunskap, trivsel, och personliga utveckling i fokus. Sandagymnasiet är en av de ledande skolorna i Sverige inom idrott där vi ger våra elever möjlighet att kombinera studier och idrott på alla nivåer. Välkommen till oss På Elevhälsoenheten i Jönköpings kommun är vi idag fjorton psykologer inom förskola, skola och gymnasium, samt en PTP-psykolog.  Tillsammans med bland annat skolläkare, skolsköterskor, specialpedagoger, skolkuratorer och annan elevhälsopersonal, arbetar vi för att ge alla Jönköpings elever samma möjlighet att lyckas och nå goda resultat i skolan. Genom hälsofrämjande och förebyggande stödinsatser stärker vi elevens lärande och personliga utveckling. Att vara psykolog på gymnasiet innebär att Som psykolog på gymnasiet hos oss får du en viktig roll i att främja elevers hälsa, lärande och utveckling. Ditt uppdrag är både operativt och strategiskt och du verkar på flera nivåer i organisationen: - Du är en aktiv del av skolans elevhälsoteam och bidrar till det hälsofrämjande och förebyggande arbetet. - Du arbetar med psykologiska kartläggningar och bedömningar av elevers behov – på både individ- och gruppnivå – för att skapa goda förutsättningar för lärande. - Du handleder och ger konsultation till arbetslag, pedagoger och annan elevhälsopersonal. - Du bidrar till skolans utveckling genom insatser på grupp- och organisationsnivå. - Du utbildar och stöttar skolpersonal i frågor som rör psykisk hälsa, bemötande och inkluderande lärmiljöer. - Du är delaktig i vissa centrala utvecklingsområden tillsammans med gymnasiets ledning. - Du integrerar psykologisk kunskap i klassrummet, i undervisningen och i mötet med eleven. - Du har din dagliga placering på Sandagymnasiet, men är anställd av och tillhör Elevhälsoenheten. Vi söker dig som - Är legitimerad psykolog. - Har en flexibel och prestigelös inställning till arbetet och trivs med att både samarbeta i team och arbeta självständigt. - Har god förmåga att planera, strukturera och prioritera i ditt arbete. - Känner dig trygg i att arbeta på individ-, grupp- och organisationsnivå. - Är engagerad, lyhörd och har ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och söker dig som vill vara en aktiv del av vårt utvecklingsarbete och samtidigt bidra till att forma psykologens framtida roll i gymnasieskolan. Känner du igen dig? Då kan du vara den psykolog vi söker. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad – varje dag. Du blir en del av ett sammanhang där din kompetens värderas högt och där du får vara med och utveckla både verksamhet och yrkesroll. Vill du veta mer? Kerstin Birgersson, chef elevhälsoenheten, tfn. 036-10 29 23, [email protected] Linda Davidsson, gymnasiechef, Sandagymnasiet, tfn 036-10 60 33, [email protected]   Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sales Support Till Denios AB

Välkommen till ett engagerat team som vill bidra till säkrare arbetsplatser för både människa och miljö! Om Rollen Vår ambition är att hjälpa företag skapa säkrare arbetsplatser för både människor och miljön. Vi erbjuder våra kunder produkter och lösningar för att hantera, förvara och sanera kemikalier, och här kommer du in i bilden. Som Sales Support på DENIOS blir du en del av ett engagerat team och vi erbjuder dig en varierad och viktig roll där du fungerar som en viktig supportfunktion gentemot säljteamet. Du har dagligen kontakt med såväl innesäljare som leverantörer, kunder samt vårt huvudkontor i Tyskland, I uppdraget kommer du att: Säkerställa rätt kunddata i vårt affärssystem samt registrera nya kunder. Hantera kund- och webborders. Administrera reklamationsärenden och agera intern koordinator. Boka transporter och följa upp leveranser av produkter Administration kring fakturor och kreditkontroller samt övriga administrativa uppgifter Vi är ett team på 14 kollegor på kontoret här i Huskvarna där alla har lite olika roller men där vi alltid hjälps åt, för vårt och våra kunders bästa. Vi erbjuder dessutom möjlighet till att ett par dagar i veckan arbeta hemifrån eller liknande. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för administration och service, både internt och externt. Du är flexibel, effektiv och noggrann och är vass på att hitta lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt hög kunskap i affärssystem och MS365 är meriterande. Oavsett om du är i början av din karriär eller redan har erfarenhet så värdesätter vi din vilja att utvecklas och bidra till vårt lagarbete. Viktigast är dina personliga egenskaper – vi letar efter någon som gärna tar ansvar för sitt uppdrag samtidigt som du bidrar till att skapa god stämning bland dina kollegor. Ditt administrativa driv, din nyfikenhet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt kommer att bli väldigt viktigt i uppdraget. Då vår produktflora består av tekniska produkter är det viktigt att du har såväl tekniskt intresse som förståelse. Vi erbjuder På DENIOS får du en trygg arbetsgivare som satsar på hållbarhet och trivsel. Här arbetar du i fräscha lokaler i Huskvarna med utsikt över Vättern och möjlighet till hybridarbete. Du får stöd av engagerade kollegor, blir en del av en framgångsrik internationell koncern och får en serviceorienterad roll. Så vill du vara med och göra skillnad för säkrare arbetsmiljöer och en mer hållbar värld? Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 24/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling komma att ske från v34 och framåt. Vid eventuella frågor om uppdraget, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Mia Boozer på 070 617 75 75. Välkommen till DENIOS – tillsammans skapar vi framtiden! Om DENIOS På DENIOS förenar vi teknik, hållbarhet och säkerhet för att skydda människor och miljö vid hantering av kemikalier. Sedan 1986 har vi utvecklat lösningar som gör arbetsplatser tryggare – och vår värld lite bättre. Vi är en familjeägd och internationell koncern med över 1100 medarbetare, sex egna fabriker, verksamhet i 26 länder och en omsättning på 3,5 miljarder. Genom att ständigt investera i innovation, lagerkapacitet och kompetens bygger vi framtidens säkerhetslösningar – och en stark, ansvarstagande kultur. Med full kontroll från idé till leverans erbjuder vi marknadens mest genomtänkta produkter. I Sverige finns vi i Huskvarna, där ett mindre team arbetar nära våra kunder i Sverige och Norge

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
VD till Stiftelsen Isabergstoppen
Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Chefer inom friskvård, sport och fritid

Ibland dyker det upp möjligheter som kittlar lite extra. Drömmer du om att kombinera ledarskap och strategisk utveckling med en passion för friluftsliv? Som VD för Stiftelsen Isabergstoppen får du chansen att göra just det! Vi söker en engagerad och relationsorienterad ledare som vill vara med och forma framtiden för Isaberg Mountain Resort. Om Rollen Som VD har du det övergripande ansvaret för att leda och vidareutveckla vår verksamhet. Rollen är både strategisk och operativ, med ett brett ansvarsområde som kräver att du trivs med variation och ett högt tempo. Dina ansvarsområden inkluderar att: Inspirera och Leda: Skapa en stark gemensam identitet för våra verksamheter och en engagerande arbetsmiljö där medarbetarna känner sig motiverade och delaktiga. Driva tillväxt och innovation: Utforma strategiska mål och affärsmodeller som stärker Isabergs position som södra Sveriges främsta friluftsdestination. Ekonomiskt ansvar: Säkerställa att budgetar upprättas och hålls, samt följa upp det ekonomiska resultatet. Leverera kvalitet och hållbarhet: Se till att verksamheten håller hög standard inom miljö, kvalitet och hållbarhet. Skapa oförglömliga upplevelser: Arbeta nära teamet för att ge våra besökare minnen för livet. Bygga relationer och nätverk: Samarbeta med styrelsen och utveckla starka partnerskap med branschkollegor, näringslivet och andra intressenter. Marknadsföra och Sälja: Bidra till försäljning och stärka vår marknadsposition. Projektleda: Tillsammans med samarbetspartner driva projekt inom verksamhet och anläggning. Din Profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet från en ledande befattning, gärna inom tjänsteföretag, hotell eller besöksnäring. Erfarenhet från liknande verksamheter, särskilt skidanläggningar, är en stor fördel. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, ledning eller marknadsföring och är van vid att arbeta strategiskt, samtidigt som du inte räds att bidra med operativa uppgifter. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, samt god IT-kompetens. Som person är du strukturerad, affärsdriven och lyhörd, med en naturlig förmåga att skapa och vårda relationer. Din öppna och transparenta ledarstil bygger förtroende och engagemang i teamet. Vi erbjuder Hos Isaberg får du en unik möjlighet att arbeta i en inspirerande och naturskön miljö. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med starkt fokus på friluftsliv och välmående. Du får leda och utveckla en av regionens mest uppskattade destinationer och till din hjälp har du ett engagerat team som brinner för att skapa oförglömliga upplevelser. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvariga rekryteringskonsulter: Christer Johansson, [email protected], 0393 – 77 99 95 eller Mia Boozer,  [email protected] 036 - 291 24 50. Du söker tjänsten direkt på stellaab.se senast 24 augusti.  Varmt välkommen att bli en del av Isaberg Mountain Resort! Om Stiftelsen Isabergstoppen Stiftelsen Isabergstoppen (Isaberg Mountain Resort) är stiftad av Gislaveds kommun, Gnosjö kommun och Friluftsfrämjandet. Syftet är att värna om naturreservatet Isaberg och utveckla friluftsverksamheter i området. Isaberg är en av södra Sveriges främsta friluftsanläggningar och erbjuder en komplett upplevelse året runt med boende, restauranger och aktiviteter. Vi strävar efter att vara en ledande aktör inom friluftsliv och turism samtidigt som vi bidrar till lokal utveckling och hållbarhet. Vårt mål är att skapa en plats där människor samlas för att njuta av natur, gemenskap och äventyr. Läs mer om Stiftelsen Isabergstoppen och Isaberg Mountain Resort

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Biträdande rektor Lundåkerskolan 7-9
Gislaveds kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Beskrivning Vi är en modig arbetsgivare i framkant vad gäller utveckling och ledning. Som chef i Gislaveds kommun står du för skillnaden mellan en fungerande verksamhet och en mycket bra verksamhet. I ditt ledarskap är du modig och nyfiken. Du vågar prova nya idéer som ligger i tiden med dagens och morgondagens krav från omvärlden. Du värnar om ditt område men utgår alltid från ett helhetsperspektiv för Gislaveds kommun. Vi söker en biträdande rektor till Lundåkerskolan som med stolthet, stort engagemang och lust att lära vill leda och fortsätta utveckla skolan tillsammans med rektorn och personalen. Lundåkerskolan är en högstadieskola i Gislaved med ca 370 elever och är den största högstadieskolan i kommunen. Våra ungdomar kommer från världens alla hörn och berikar vår vardag. Som ledningsstöd på skolan finns elevhälsoteam, förstelärare samt skoladministratör. Arbetsuppgifter Som biträdande rektor för Lundåkerskolan arbetar du tillsammans med rektor och kollegor för att utveckla och organisera verksamheten och skapa förutsättningar så att både pedagoger och elever når sin fulla potential. Arbetsuppgifter kommer att tas fram i dialog med rektor utifrån din kompetens och erfarenhet samt skolans behov. I rollen som biträdande rektor ingår du i grundskolans rektorsgrupp som träffas regelbundet. Du får löpande kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Kvalifikationer Vi söker dig, som har en helhetssyn på barns utveckling och lärande, god relationskompetens samt förmåga att entusiasmera till delaktighet och ansvar. Du är lärarutbildad och har med fördel provat på en ledande roll som arbetslagsledare, förstelärare eller utvecklingsledare. Erfarenhet av en roll som biträdande rektor är meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda systematiskt kvalitetsarbete och du är både påläst och intresserad av aktuell skolutveckling. Ditt ledarskap är djupt förknippat med din förmåga att kommunicera. Hos oss innebär det att du leder verksamheten genom att bygga relationer och skapa delaktighet. De fyra viktigaste kommunikativa förmågorna för en chef i Gislaveds kommun är engagemang, tydlighet, lyhördhet och analytisk förmåga. Tillsammans med dina medarbetare främjar du nya tankar och idéer som för Gislaveds kommun framåt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kundrådgivare
Swedbank AB
Banktjänstemän

Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt och nationellt Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du: Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Du blir Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi arbetar utifrån bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Vi har kunden i fokus och en gemensam ambition om service i världsklass. Vi gillar att ligga i framkant och den utveckling som samhället befinner sig i utmanar oss att pröva nytt och att våga ta initiativ. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig.” - Anna Erlandsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-27Tjänsten avser ett vikariat till och med 2025-12-31. Placeringsort: Värnamo Rekryterande chef: Anna Erlandsson Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Lärare textilslöjd åk 7-9
Habo kommun
Grundskollärare

Habo kommun ligger i södra Vätterbygden som är en av landets främsta tillväxtregioner. I Habo finns allt från ett livaktigt centrum, till närhet till skog, natur och härliga bad i Sveriges näst största sjö. Hagabodaskolan är kommunens enda högstadieskola och ligger centralt belägen i kommunen. På skolan går det drygt 600 elever. I Habo kommun har alla elever en egen dator (åk 7-9) och vi använder oss av både digitala och fysiska läromedel i undervisningen. Vi är en växande kommun och vår skola kommer att fortsätta växa framöver. Skolan totalrenoverades för några år sedan och är en moderniserad skola. Vi håller hög kvalitet på undervisning och bemötande. Trivseln bland elever och personal är hög och vi har mycket stor andel behörig personal. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten är en tillsvidaretjänst med undervisning i textilslöjd åk 7-9. Slöjdsalen på Hagabodaskolan är rymlig och ljus och väl utrustad. Mentorsuppdrag kan ingå i tjänsten. KVALIFIKATIONER Önskvärt är att du som söker har legitimation för att undervisa i textilslöjd åk 7-9. Om du har ett stort intresse för textilslöjd men inte har lärarlegitimation kan en visstidsanställning bli aktuell. Vi söker en person med stort engagemang när det gäller elever och deras kunskapsutveckling. Vi ser gärna att du är en flexibel, kreativ och utåtriktad person som månar om att samarbeta med elever och kollegor. ÖVRIGT Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.

27 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Säljare till färdigt säljkoncept!
Partnerverket Sverige AB
Företagssäljare

Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som säljare/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1! Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från söder till norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event. Din roll som säljare/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation. Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra säljare/franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam. Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp. För att trivas som säljare/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning. Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande. Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus. Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Manager Production Engineering, Workshop
Strömsholmen AB
Arbetsledare inom tillverkning

Manager Production Engineering, Workshop till Strömsholmen! Brinner du för ledarskap och produktionsingenjörs- och produktionstekniskt arbete? -Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi söker en erfaren Manager Production Engineering med huvudfokus på vår tillverkningsavdelning.  Tjänsten är både operativ och strategisk där du bland annat leder ett erfaret team där ni skapar goda förutsättningar för en kostnadseffektiv tillverkning med hög kvalitet. Vår prioritet SQDC (Safety, Quality, Delivery, Cost) är alltid närvarande vid samtliga beslut. Du utreder även behov av investeringar, förbereder pay-off kalkyler och administrerar investeringsansökningar inom området baserat på direktiv från Global Manufacturing Director. I rollen ingår också ansvar för implementation av godkända investeringar. Du ingår i vår produktionsledningsgrupp. Ansvarsområden Leda och utveckla ett produktionsingenjörs- och produktionsteknikteamet med fokus på innovation och effektivitet. Fortsätta att förbättra våra produktionsprocesser genom att implementera nya teknologier och metoder. Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidig och effektiv produktion. Kvalifikationer Du har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Kunskap och erfarenhet av att sätta upp flödesbaserad tillverkning är central. Erfarenhet av ledarskap inom produktionsteknik, helst inom en internationell, högteknologisk miljö. Duktig på kommunikation med förmåga att inspirera ditt team. Förmåga att tänka strategiskt och implementera långsiktiga lösningar. Goda kunskaper i Office 365, vi använder oss även av Infor M3, Birst samt mjukvara för insamling och analys av tillverkningsdata såsom MUR och Qlickview.   Vad Vi Erbjuder En spännande arbetsplats med konkurrenskraftiga förmåner. Möjlighet till personlig utveckling. En samarbetsinriktad arbetsmiljö där våra medarbetare verkligen kan trivas. Vi ser fram emot att höra från dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Processtekniker
Jörgenulfnicklas AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Processtekniker till Swedecote AB i Götarp! Om kundföretagetSwedecote levererar ytbehandling, montering, paketering och distribution av produkter till automotive och andra branscher. Företaget är en av de största legoytbehandlarna i Norden och finns på åtta platser i Sverige, (Vansbro, Grythyttan, Mullsjö, Götarp, Hillerstorp, Vårgårda, Alvesta och Halmstad). Förstärkningen som söks nu är till verkstaden i Götarp! Här kommer du till en arbetsplats med familjär kultur där alla är måna om att hjälpa varandra och bidra till god stämning. Arbetsuppgifter- Ansvara för analyser och underhåll av våra processer - Provtagning av utgående vatten samt skicka dessa för analys- Inköp av kemi, metaller och övriga förnödenheter - Utföra mottagningskontroll av metaller och kemi - Utföra inventering och redovisa förbrukning För rätt person finns stora möjligheter för personlig utveckling och chans att växa med oss! Kompetenskrav din profil - God datorvana - God svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter egenskaper som engagemang, ansvarskänsla och att du är en person som har lätt för och gillar att samarbeta med andra. Du bemöter både kunder och kollegor på respektfullt och positivt sätt. Ansökan Du ansöker genom att registrera ditt CV och personliga brev på www.junic.se.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Carolina Håkansson på 072-200 31 03. Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025