Är du säljaren vi letar efter? Bygg din karriär hos Volt!<o:p></o:p>På Volt arbetar vi för att erbjuda det bästa inom premiumvarumärken – både genom noggrant utvalda produkter och den upplevelse vi ger våra kunder. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som representerar kvalitet och exklusiva varumärken. Vi vet att teamwork är nyckeln till vår framgång – alla bidrar med sina styrkor och vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål. Samtidigt fokuserar vi på utveckling och investerar i våra medarbetare. Vi vill att alla ska få möjlighet att växa och lyckas. Som en stor aktör kan vi erbjuda spännande karriärmöjligheter både inom butiksdrift och andra områden, även internationellt.Men kanske viktigast av allt – vi har roligt på jobbet och bryr oss om varandra! Din roll Som butikssäljare hos Volt spelar du en viktig roll för butikens framgång. Du trivs bäst i kundkontakt och vet precis hur du möter kundens behov, samtidigt som du aktivt arbetar för att öka försäljningen genom merförsäljning och bra produktrekommendationer. Du gillar att nå försäljningsmål och motiveras av att arbeta i en butik där kvalitet står i fokus. Med ett skarpt öga för detaljer och ett stort intresse för mode, skapar du tillsammans med dina kollegor en butiksmiljö som bygger lojalitet och inspirerar våra kunder. Vi söker dig som: - Alltid sätter kunden i fokus - Värdesätter högt tempo - Är en lagspelare som motiveras av bra resultat, både för dig själv och teamet - Använder Omni-kanaler för att skapa sömlösa kundupplevelser och öka försäljningen - Är strukturerad och fokuserad på att leverera kvalitet Ansök idag och bli en del av Volt – vi ser fram emot att arbeta med dig! Volt grundades 2006 med en vision om att bli det ledande multibrandkonceptet för män. Hos oss hittar du en noggrant utvald mix av skandinaviska favoriter och internationella toppmärken, presenterad i stilfulla miljöer av engagerade och serviceinriktade säljare. Vi erbjuder ett universum där tidlösa plagg, kvalitet och design står i fokus – oavsett om du handlar till vardags eller för speciella tillfällen. Vårt mål är alltid att ge dig en inspirerande shoppingupplevelse, med hjälp av experter som brinner för mode. Volt är en del av Varner, en av Nordens ledande modekoncerner, med profilerade kedjor som Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard, Levi’s och Cubus. Idag har Volt över 90 butiker i Norge, Sverige och Finland, och vi arbetar kontinuerligt med att expandera och utveckla vårt koncept både i butik och online. Välkommen till Volt – platsen för kvalitetsmode till dig!
Vi söker dig som vill jobba extra vid sidan av studier eller annat arbete för uppdrag i Jönköping och Tranås Om tjänsten Krav för tjänsten - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - En annan huvudsaklig sysselsättning med minst 51%, som tex studier eller annat arbete. - Kunna arbeta förmiddag eller eftermiddag/kväll på vardagar. Meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet inom lager eller industri. - Truckkort A1-A4 B1-B4 samt erfarenhet av truckkörning - Körkort och tillgång till bil Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att kunna innefatta: - Pack och plock - Montering - Maskinövervakning - Truckkörning - Containerlossning När vi får en förfrågan från våra kunder kommer vi att ta kontakt med dig för att se om du kan arbeta vid det tillfället. Du kommer också själv kunna lägga in i vårt system när du är tillgänglig och kan arbeta. Vem är du? Uniflex Nässjö söker dig som exempelvis studerar och har en ledig dag eller har ett annat arbete med lediga dagar så att du kan arbeta extra någon vardag i veckan. Du är en flexibel och engagerad person som gillar att arbeta i ett högt tempo. Vidare motiveras du av att få lära dig nya saker och att få ta eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av att arbeta på industri eller lager. Välkommen med din ansökan redan idag! Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Qulturum, Region Jönköping län Vi söker dig som med engagemang och kunskap vill leda vår sektion på Qulturum, med fokus på samskapande med partners och invånare. Hos oss får du arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och medarbetare i en spännande och utvecklingsorienterad miljö! Rollen som sektionschef Qulturum är Region Jönköpings läns centrala och gemensamma utvecklingsenhet, som har till uppgift att stödja verksamheter internt och externt på lokal, nationell och internationell nivå. Denna sektion är ett viktigt nav i Region Jönköpings län (RJL) och Qulturums stora nätverk för utveckling och innovation. Ytterst skapar vi värde för och tillsammans med våra invånare, men även alla våra nationella och internationella partners bidrar aktivt i denna utveckling. Sektionens medarbetare är experter på samskapande, co-production, innovationsprocesser, kvalitetsregisterarbete, nätverksbyggande och arbete över organisationsgränser. De leder lärande, nätverksbyggande samt utvecklings- och förbättringsarbete lokalt, nationellt och internationellt. I denna spännande dynamiska miljö förväntas du med dina medarbetare se nya möjligheter, samt formulera och omsätta dem till insikter och innovationer som utmanar och utvecklar dagens sanningar. Som sektionschef ansvarar du för att sektionen bidrar till att nå RJL:s och Qulturums mål. Du leder utvecklings- och förändringsarbetet inom sektionen ihop med medarbetare och kunder. Du har personal- och ekonomiansvar, samt ansvarar för verksamhetsplanering och uppföljning inom sektionen. Sektionen består av ca 15–20 medarbetare med olika tjänstgöringsgrad. Du ingår i Qulturums ledningsgrupp och rapporterar till vår utvecklingsdirektör, som ingår i regionens högsta ledning. Tillsammans i ledningsgruppen planerar ni Qulturums strategier, helhet och leverans. Du blir därmed ett viktigt stöd till utvecklingsdirektören, för att nå uppsatta mål, följa upp och föra verksamheten framåt, ta beslut, leda utveckling och införa nya arbetssätt och metoder. I uppdraget ingår även att företräda din sektion och Qulturum gentemot våra samarbetspartners i olika ledningsforum. Verksamheten du kommer att jobba inom Qulturum är RJLs centrala och gemensamma utvecklingsenhet som har till uppgift att stödja verksamheter internt, externt på lokal, nationell och internationell nivå. Qulturum är ett välkänt centrum med lång historik och högt renommé för utveckling av arbetssätt och nya metoder, samt stöd i strategiskt viktiga förbättringsområden och ledarskap. Qulturum stödjer strategisk verksamhetsutveckling inom samtliga Region Jönköping läns verksamhetsområden. Din profil För uppdraget krävs relevant högskoleutbildning och/eller gedigna och dokumenterade kunskaper inom kunddriven design, nätverksbyggande, innovationsprocesser och samskapande. Det är också viktigt att du har grundläggande förståelse för vårdverksamhet inom regional, kommunal och privat arena och god förståelse för hälso- och sjukvårdens professioner och logik. Du är kvalitetsmedveten, mål- och resultatorienterad och har stort kundfokus. Vidare har du: • Dokumenterad ledarerfarenhet med god metod- och strategisk förmåga att skapa innovation och utveckling ihop med kunder och olika kundsegment. • Erfarenhet av att driva program, projekt och verksamhetsutveckling utifrån kundens behov och krav. Förståelse för de stora penseldragen, såväl som detaljer och ramar. • Kunskap om, och erfarenhet av, att utveckla graden av samskapande i hälso-och sjukvården. • God förmåga att verka i hög komplexitet med många samtidiga intressenter och partners. Du har systemsyn och kan se mönster och möjligheter i komplexa situationer. • God förmåga att hantera och planera personalfrågor, ekonomi och verksamhet. Du är bra på att omsätta långsiktiga strategiska planer till relevanta aktiviteter och utvecklingsuppdrag. • God förmåga att nätverka, lyssna och lära av andra, samt omsätta dessa lärdomar till nya arbetsmetoder och processer. Du kan knyta kontakter och skapa sammanhang och samsyn för en gemensam målbild. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • God förmåga att agera på både en nationell och internationell arena. Vårt erbjudande till dig Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Din huvudsakliga arbetsort är Jönköping, du förväntas besöka dina kunder, d.v.s. RJLs samtliga verksamheter, externa samarbetspartners och bedriva omvärldsbevakning på relevanta arenor. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med goda möjligheter till kompetensutveckling. Hos oss kommer du att jobba i ett härligt och professionellt team, som använder utveckling, utbildning och forskning för att utveckla och förbättra verksamheten. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Falkenström, 010-242-11-85, Rekryteringsspecialist eller Peter Häyhänen, Utvecklingsdirektör 072-561 14 72. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2025-08-15. Urval och första digitala intervjuer kommer att ske löpande. Intervjuer på plats i Jönköping planeras huvudsakligen vecka 35-36. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av rekryteringstester som komplement. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
Svetsare sökes – Bli en del av vårt dynamiska team! Vi söker en skicklig och noggrann svetsare som vill arbeta i en kreativ och utmanande arbetsmiljö där precision och kvalitet är av största vikt. Hos oss får du möjlighet att jobba med varierande och spännande projekt där du är med och skapar robusta och hållbara metallkonstruktioner. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Svetsning av olika material och komponenter: Du kommer att arbeta med MIG, MAG och TIG svetsmetoder beroende på projektets specifika krav. Din erfarenhet och skicklighet kommer att vara avgörande för att säkerställa hållbarhet och säkerhet i de konstruktioner vi tillverkar. • Läsning och tolkning av ritningar: Du kommer att analysera tekniska ritningar och specifikationer för att säkerställa att konstruktionerna följer våra strikta kvalitetskrav. Förmågan att förstå och följa dessa ritningar är avgörande för att leverera exakta och välgjorda produkter. Vem är du? Vi söker dig som: • Har dokumenterad erfarenhet av svetsning, helst med MIG, MAG och TIG. • Är van att läsa och förstå tekniska ritningar och specifikationer. • Är noggrann och har ett öga för detaljer och kvalitet. • Trivs med att arbeta i team och har en positiv inställning till samarbete. • Har god teknisk förståelse och kan arbeta självständigt när det behövs. Krav: • Körkort och tillgång till bil Om verksamheten Vi erbjuder: • En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. • Möjlighet att arbeta med spännande projekt och utmaningar. • Ett kompetent och stödjande team som strävar efter att leverera bästa möjliga resultat. • Konkurrensmässiga löner och förmåner. Om du är en erfaren och engagerad svetsare som vill vara med på en resa med växande och spännande projekt, då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan och CV till oss idag. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Just nu söker vi en kommunikatör till vår offentliga kund inom statlig myndighet! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Arbetsbeskrivning I denna roll får du arbeta med följande uppgifter: • Medierådgivning och coachning • Medieutbildningar – fysiska och digitala • Medieträning • Presstjänst inklusive bevakning av funktionsbrevlåda • Redaktörskap inklusive bevakning av funktionsbrevlåda • Produktion av innehåll för myndighetens interna och externa kanaler • Mediebevakning och flaggningar • Löpande arbete med internt nyhetsbrev • Dagligt utskick av sammanställning av artiklar om myndigheten • Löpande mötesansvarig för dagliga planeringsmöten och veckomöten • Delaktig i arbetet med att utveckla utbildningsutbudet • Delaktig i arbetet med myndighetens i digitala medier • Ingår i redaktionen med interna tv-sändningar. Vem är du? För att kunna lyckas i rollen har du ett operativt driv och strategiskt tänk. Du är van med att arbeta i det digitala landskapet och att strukturera samt självständigt planera ditt arbete. Du visar att du har god samarbetsförmåga och lyhördhet. För att vara kvalificerad för tjänsten har du: • Högskoleutbildning inom media kommunikation • Erfarenhet av kommunikativt arbete under en kortare tidsperiod • Erfarenhet av Officepaketet • Vana vid att strukturera och självständigt planera ditt arbete samt jobba högt och lågt i olika typer av projekt • God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift • Vana att arbeta i digitala kanaler • Mycket god samarbetsförmåga. Vad vi erbjuder Ett konsultuppdrag med start augusti 2025 och kommer pågå tom december 2025. Omfattning kommer vara på 100 %. Du kommer bli anställd hos Jurek Talents AB och vara uthyrd till vår kund i Jönköping och erbjuds en tidsbegränsad anställning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elvira Björebäck via mail: [email protected] Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om Jurek Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Rehabiliteringscentrum, Region Jönköpings län Är du intresserad av nya utmaningar, att bryta ny mark och utveckla rehabiliteringen i länet? Ser du möjligheter snarare än hinder? Är du handlingskraftig och vill utvecklas vidare i ditt arbete? Gillar du att engagera och inspirera? Då är detta jobbet för dig! Rollen som utvecklingsledare Som utvecklingsledare på rehabiliteringscentrum arbetar du strategiskt och operativt med ständig utveckling i ett länsperspektiv. I rollen ingår att planera, leda och samordna verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete. Tillsammans med ledningsgrupp och processledare arbetar utvecklingsledaren för att uppnå verksamhetens mål. Mer specifikt kan arbetsuppgifterna innebära att: • Stödja initiering, genomförande och uppföljning av utvecklingsarbeten. • Driva utvecklingen av nya digitala arbetssätt. • Arbeta med verksamhetens IT-system för analys, planering och uppföljning. • Samarbeta och utveckla dialog med samverkansparterners både internt och externt. Din blivande arbetsplats Rehabiliteringscentrum är en länsgemensam verksamhet där olika kompetenser och erfarenheter stödjer utvecklingen för patienten, professionen och rehabiliteringen i ett helhetsperspektiv. Oavsett var i länet man bor ska patienten ha tillgång till jämlik rehabilitering av god kvalitet. På rehabiliteringscentrum arbetar cirka 300 medarbetare inom 11 områden med tvärprofessionell sammansättning utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Din profil Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens rehabilitering. Du har en högskoleutbildning inom vård och omsorg. Vidareutbildning inom kvalitetsutveckling och/eller ledarskap är önskvärt. Du har kunskap och erfarenhet av att leda projekt och förbättringsarbeten. Du är van att arbeta med kartläggning, analys, genomförande, utvärdering och uppföljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda utveckling av digitala arbetssätt. Som person har du förmåga att se till helheten, du är kvalitetsmedveten och målinriktad. Du är tydlig, pedagogisk och stimulerar till nytänkande. Du tar ansvar, har god samarbetsförmåga och uppnår resultat. Du har förmåga att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav, då resor i länet ingår. Vårt erbjudande till dig Rehabiliteringscentrum erbjuder en spännande befattning som utvecklingsledare där du har stora möjligheter att vara med och forma utvecklingen. Du ingår i rehabiliteringscentrums stab tillsammans med verksamhetschef, biträdande verksamhetschef och administrativ samordnare. Du är en självklar del i verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder en arbetsplats med gott arbetsklimat och god arbetsmiljö, där vi bryr oss om varandra. Vår verksamhet är i ständig utveckling och du erbjuds mentorskap och goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Susanne Almers under vecka 27-29, tfn 070 380 1558, mail [email protected]. Under vecka 31 går det bra att kontakta tf verksamhetschef Charlotte Jansson, tfn 072 734 2351, mail [email protected]. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är 2025-08-03. Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan. Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under sommaren kan rekryteringsprocessen ta längre tid än vanligt. Vi återkoppla till dig så snabbt som möjligt. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)
AGES är en svensk industrikoncern med spetskompetens inom pressgjutning, skärande bearbetning, tooling, svetsning och montering. AGES nettoomsättning uppgår till ca 1500 MSEK och koncernen har idag ca 500 medarbetare. AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier Growth Market. AGES Shared Services AB är ett bolag som servar gruppens övriga bolag med redovisning, rapportering, löner och övrig administration. Läs mer på www.ages.se Är du en lösningsorienterad person med ett brinnande intresse för IT och support? Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll där du får hjälpa användare och göra skillnad varje dag? Då kan det vara dig vi söker till vårt Helpdesk Support Team! OM ROLLEN HOS OSS: Som Helpdesk Support är du den första kontaktpunkten för våra användare när det gäller IT-relaterade frågor. Du ansvarar för att ta emot, registrera och hantera inkommande supportärenden via vårt ärendehanteringssystem - antingen genom att själv lösa ärendet eller koordinera vidare till rätt instans. Du arbetar brett med att ge proffisssionellt stöd inom områden som: • ERP-system • EDI lösningar • Interna IT system • Övriga IT-plattformar som används inom AGES DINA ARBETSUPPGIFTER: • Ta emot, registrera och följa upp supportärenden • Dokumentera lösningar och bidra till vår kunskapsdatabas • Delta i workshops för att identifiera och föreslå förbättringsarbeten • Hantera administrativa uppgifter i våra system och portaler VI SÖKER: Dig som har erfarenhet av IT-support eller teknisk kundservice. Du brinner för service och kommunikation och har ett strukturerat arbetssätt. Trivs med att hjälpa andra och att arbeta lösningsfokuserat. Engelska och svenska har du goda kunskaper i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet i ärendehanteringssystem. Denna tjänst kan även innebära resor mellan AGES koncernens bolag. Vi på AGES Shared Service kommer att erbjuda dig ett engagerat och hjälpsamt IT-Team. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom koncernen då vi är ett företag där IT spelar en viktig roll i verksamhetens utveckling. Vi på AGES har en inkluderande arbetsmiljö där din insats gör skillnad varje dag! START: Efter överenskommelse PLATS: Värnamo OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag. I denna rekryteringen samarbetar AGES med FSK . Ansvariga rekryterare är Theresia Andersson. Ansök på www.fskpeople.se
Är du redo för en roll där din kompetens verkligen får påverka? Hos oss på enheten kvalitet och utveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen får du kombinera specialistkunskap med utvecklingsarbete i en roll som gör verklig skillnad. Vi inrättar nu en ny tjänst där du arbetar 50 procent som medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) och 50 procent som verksamhetsutvecklare. Du får en varierad och utvecklande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och forma rehabiliteringsarbetet. Vi värdesätter lärande och erbjuder både kompetensutveckling och fortbildning. Dessutom får du ta del av förmåner som friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid – för att du ska må bra både på och utanför jobbet. Du blir en del av ett team med olika specialistkompetenser, där vi tillsammans driver förvaltningens utveckling framåt. Här finns bland annat medicinskt ansvarig sjuksköterska, verksamhetsutvecklare och socialt ansvarig samordnare – och vi samarbetar tätt för att skapa en bättre vardag för våra invånare. Arbetsmiljön präglas av engagemang, samarbete och en vilja att utvecklas – både som grupp och som individer. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag i en stimulerande miljö där din kompetens verkligen gör skillnad. ARBETSUPPGIFTER Som medicinskt ansvarig för rehabilitering och verksamhetsutvecklare får du en varierad och spännande roll med både strategiska och operativa inslag. Du har det övergripande ansvaret för att förvaltningens verksamheter bedriver en god, säker och jämlik rehabilitering av hög kvalitet enligt gällande lagstiftning och förordningar. I uppdraget ingår ansvar för avvikelsehantering kopplat till rehabilitering och att genomföra utredningar enligt Lex Maria. Du stödjer och handleder chefer, kollegor och personal i rehabiliteringsfrågor, och bidrar med din specialistkompetens i det dagliga arbetet. En viktig del av ditt uppdrag handlar om att utveckla arbetssätt inom ramen för den nationella omställningen till nära vård och den nya socialtjänsten, med utgångspunkt i ditt kompetensområde. Du arbetar med verksamhetsutveckling och driver kvalitets- och utvecklingsprojekt som syftar till att förbättra våra processer och tjänster. Du får en nyckelroll i att samordna och leda det förebyggande och hälsofrämjande omställningsarbetet mot framtidens vård och omsorg i kommunen. I detta arbete samarbetar du både internt, med kollegor och chefer inom vård- och omsorgsförvaltningen, och externt exempelvis med regionen, civilsamhället och andra kommuner. Vi söker dig som är engagerad och ansvarstagande, med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och skapa goda relationer. Du kan både inspirera och leda andra, och du trivs med att arbeta självständigt men ser också värdet i ett gott lagarbete. Du är lösningsorienterad, flexibel och har ett positivt förhållningssätt till förändring och utveckling. Du är väl förtrogen med de lagar och förordningar som styr verksamheten och drivs av viljan att göra skillnad både för individen och för helheten. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://vetlanda.se/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut eller har annan relevant medicinsk utbildning • Har B-körkort • har erfarenhet inom rehabiliteringsarbete • är flytande i svenska, både i tal och skrift Vi lägger vikt vid personliga egenskaper. Meriterande • Erfarenhet av övergripande utvecklingsarbete i politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av kvalitetsarbete och utvecklingsprojekt. • Kunskap om projekt- och processledning. • Kunskap inom folkhälsovetenskap. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
* Är du redo för ett nytt jobb efter sommaren? Gillar du att arbeta praktiskt, ha ordning omkring dig och vara en del av ett team som får saker att hända? Då kan det här vara rätt för dig. Om tjänsten Du blir anställd av Montico och arbetar som konsult ute hos vår kund. För dig som trivs och gör ett bra jobb finns det goda chanser till fast anställning längre fram. Vi vill också uppmärksamma att vi behöver relevanta referenser för att kunna gå vidare i processen. Arbetsbeskrivning • Montera och bearbeta delar enligt ritning • Köra och övervaka maskiner • Säkerställa att produkterna håller hög kvalitet • Lösa enklare tekniska problem • Samarbeta med kollegor i produktionen Vi söker dig som • Har jobbat inom industri eller produktion tidigare • Kan läsa ritningar och följa instruktioner • Är noggrann, gillar att lösa problem och tycker om att jobba praktiskt • Har möjlighet att arbeta skift Intervjuer sker löpande, men på grund av semestertider kan processen ta lite längre tid. Vi ser fram emot att höra från dig.
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Biståndsenheten arbetar med myndighetsutövning inom socialtjänst. I verksamheten finns sju enheter samt en administration är en av dem. Administrationens ansvar är övergripande och innefattar socialtjänstens reception, hantering av post, beställningar, fakturahantering, arkivarbete med mera. Arbetsgruppen består av 4 medarbetare om tillgodoser hela verksamhetsområdet med administrativt stöd. Medarbetarna tar stort eget ansvar och har ett gott samarbete både inom den egna enheten och med övriga enheter. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Kommunen befinner sig i arbetet med att ställa om till den nya socialtjänstlagen och i det arbetet kommer den administrativa enheten att ha en viktig roll. Vi söker nu dig som med kunskap och engagemang vill vara med oss i att kvalitetssäkra och utveckla arbetet inom den administrativa enheten. Beskrivning av tjänsten Som administratör inom myndighet får du en central och viktig roll. Arbetet är omväxlande med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer och socialsekreterare inom ramen för handläggningsprocessen samt till medborgare som besöker Biståndsenheten. ARBETSUPPGIFTER Som administratör har du ett gott bemötande och en stor vilja att ge en god service till alla som besöker oss. Du behöver tycka om att vara där det händer då ingen dag är den andra lik inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du får möjlighet att påverka ditt arbete och bidra till en effektiv administration inom socialförvaltningen. Vi söker dig som har personlig mognad, god förmåga att skapa relationer och kan möta individer i utsatta situationer. Du har en välgrundad förståelse för vikten av rättssäkerhet och kan anpassa ditt arbetssätt utifrån nya förutsättningar. Du tar ansvar för att planera och prioritera dina arbetsuppgifter och värdesätter ett gott samarbete. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. Exempel på arbetsuppgifter är: - Självständigt genomföra administrativa handläggningsuppgifter. • Receptionsarbete • -Beställningar • - Ansvar för internlarm och personlarm • - Fakturahantering • - Posthantering • - Begäran och utlämnande av handlingar. • - Diarieföring och hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan. • - Arkivarbete KVALIFIKATIONER Grundläggande krav för tjänsten: • YH-utbildning inom administration eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Körkort B • Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och med socialtjänstens målgrupper • Kunskap och erfarenhet av verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance • Erfarenhet av arbete i arkiv och gallring Övriga meriter för tjänsten: • Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Combine och ekonomisystemet Raindance. • Även tidigare erfarenhet av arbete i arkiv och gallring ses som meriterande. • Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för tjänsten. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är noggrann, är administrativt skicklig och har en hög servicekänsla. Du tar ett stort eget ansvar, har god datorvana och är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Du behöver kunna hantera snabbt uppkomna situationer och frågor. Det är också viktigt att du är självgående, flexibel, noggrann, strukturerad och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra. Du förväntas ha ett intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer. Vi är varandras arbetsmiljö och därför är det viktigt att du tillsammans med oss vill skapa ett välfungerande arbetsklimat där vi gör varandra bättre. Den här tjänsten kräver att du arbetar på plats på Biståndsenheten och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 8-17. Tillträde enligt överenskommelse. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: • Pass • Nationellt ID-kort som visar medborgarskap • ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter). Välkommen med din ansökan! Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer