Vi söker en ansvarig för underhåll och service
Kallax Flyg AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Vi söker en ansvarig för underhåll och service som kommer att arbeta som mekaniker för mark och fordon samt ansvara för vår fastighetsskötsel.     KALLAX FLYG  Vi är en av Skandinaviens största helikopteroperatörer och vi har över 30 års erfarenhet av att leverera helikoptertjänster av högsta kvalitet. Vi strävar efter att vara det självklara valet för både medarbetare och kunder, med fokus på hög kvalitet och säkerhet i alla våra uppdrag. Våra medarbetare ges möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, både personligt och professionellt.   OM ROLLEN Som underhållsanavarig mekaniker för mark och fordon har du ett brett ansvarsområde och en viktig funktion i att upprätthålla en säker, hållbar och effektiv drift. Du ansvarar för det löpande och förebyggande underhållet av både fordon och markytor - från tankanläggningar och maskiner till lastbilar och bilar. Du bör ha ett öga för ordning och reda, du är också självgående, flexibel och kan ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Den här tjänsten en kombinationstjänst där även fastighetsskötsel ingår. För oss är det viktigt att ha en väl fungerande arbetsplats där vår utrustning och faciliteter är driftssäkra och väl fungerande. Vi anser att en ren och trevlig miljö skapar trivsel där både vi och våra resenärer trivs.   DU KOMMER ARBETA MED Planera, samordna och följa upp underhåll och service av fordon, maskiner och markområden. Arbeta nära produktion, drift och externa leverantörer Säkerställa att gällande lagkrav och miljöföreskrifter efterlevs Utveckla och förbättra rutiner för förebyggande underhåll Bidra med teknisk kompetens i investerings- och utvecklingsprojekt Följa upp kostnader, budget och avtal inom ditt ansvarsområdet Du ansvarar för sedvanliga fastighetsskötaruppgifter, underhåll och skötsel Arbetar proaktivt med att upprätthålla en säker och trivsam miljö  Fångar upp och åtgärdar brister eller risker   VI SÖKER DIG Vi söker dig som är självgående, serviceinriktad, praktiskt lagd, är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och en vilja att bidra till utveckling.   Vi ser även gärna att du har:  Erfarenhet av arbete med fordon, maskin- eller markunderhåll Erfarenhet av fastighetsskötsel, driftsfrågor, service eller liknande arbetsuppgifter Teknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet God kommunikationsförmåga Vana att arbeta med dator och digitala verktyg CE-körkort   MERITERANDE  Erfarenhet av arbetsledning Tidigare ansvar för underhållsverksamhet och service   VI ERBJUDER DIG Ett spännande och omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar och vara med och påverka. Du blir en del av ett engagerat team och får chansen att arbeta inom en stabil koncern.    VI ERBJUDER ÄVEN: - generöst friskvårdsbidrag - Förmånliga rabatter inom Stenvalls Trä koncern.   INFORMATION OM TJÄNSTEN Tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.   Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 2025-07-13 Känner du någon som borde se denna annons? Dela!   Vi är en av Skandinaviens största helikopteroperatörer och vi har över 30 års erfarenhet av att leverera helikoptertjänster av högsta kvalitet. Vi strävar efter att vara det självklara valet för både medarbetare och kunder, med fokus på hög kvalitet och säkerhet i alla våra uppdrag. Våra medarbetare ges möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, både personligt och professionellt. Krav: Körkort: * CE (Tung lastbil med tungt släp) Tillgång till: * Personbil

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Food & Beverage Manager
Lapland Resorts AB
Restaurang- och kökschefer

Är du den vi söker? Brinner du för att skapa minnesvärda matupplevelser? Vill du arbeta i en unik och inspirerande miljö på Sveriges nordligaste skidorter – där kvalitet, kreativitet och naturen står i centrum? Då är det dig vi söker. Vi söker nu en F&B Manager till våra anläggningar i Björkliden och Riksgränsen, som tillsammans med oss vill göra det lilla extra för att skapa en helhetsupplevelse våra gäster bär med sig hem. Om rollen Som F&B Manager har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften i köket på vår anläggning i Björkliden. Du ansvarar för att planera, leda och utveckla restaurangverksamheten tillsammans med ditt team med fokus på kvalitet, effektivitet och god arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personalledning och schemaläggning Råvarubeställningar, lagerhållning och inventering Kvalitetssäkring enligt HACCP Utveckling av menyer med fokus på lokala råvaror Daglig samverkan med restaurang, hotell och övrig drift Vi serverar allt från näringsrika lunchbufféer till à la carte-middagar på lokal fjällråvara, tillagad på ett modernt sätt. Ibland sker matlagningen även över öppen eld, ute på fjället eller i vår rustika kåta – Rakkaskåtan. Om dig Vi söker en trygg och inspirerande ledare med passion för mat, människor och organisation. Du har ett tydligt servicetänk, ett skarpt öga för kvalitet och drivs av att skapa positiva resultat. Vi tror att du: Är självgående, strukturerad och gillar att ta ansvar Har god organisationsförmåga och trivs i ett högt tempo Har lätt för att motivera andra och skapa teamkänsla Är prestigelös, lösningsorienterad och positiv även när det är mycket att göra Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ledarskap och samarbetsförmåga. Kvalifikationer Krav: Kockutbildning Flera års erfarenhet av liknande roll inom restaurang eller hotell Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet från liknande verksamhet eller säsongsdriven drift Kunskap om råvaruoptimering och budgetansvar Om oss Vi driver fjällanläggningarna Björkliden och Riksgränsen, mitt i hjärtat av den svenska fjällvärlden. Hos oss står upplevelsen i centrum – med boende, restaurang, aktiviteter och naturen som självklar kuliss. Vi vänder oss till såväl skidåkare och fjällvandrare som konferensgäster och matälskare. Läs mer på laplandresorts.se Tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Placeringsort: Björkliden och Riksgränsen Tillträde: Enligt överenskommelse Boende: Personalboende finns att tillgå Sista ansökningsdag: Vi rekryterar löpande – vänta inte med din ansökan Vid frågor, kontakta gärna: Linda Andersson, General Manager – [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Lösningsarkitekt till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden. Om Softhouse Inom Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll - där du drivit och väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta. Utöver det ser vi också att du: Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling. Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov. Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt utval sker löpande, skicka in din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Erfaren Java-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med över fem års erfarenhet av utveckling i Java. Du trivs med att arbeta agilt och drivs av att leverera hög kvalitet och dela dina kunskaper med kollegor. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration. Har kunskaper inom olika typer av verktyg som t.ex. Git, Jira, Jenkins, Maven, CI/CD etc. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har jobbat med mikrotjänster, någon av de stora molnplattformarna (ex. AWS, Azure, eller GCP) eller klientramverk (ex. JavaScript/TypeScript, Angular eller React). Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Ugnsmurare/grovarbetare/hantlangare

Luleå Industrimontage AB, söker nu nya medarbetare för att förstärka vårat redan starka team. Vi söker grovarbetare/hantlangare , eldfast murare, ugnsmurare till underhållsarbeten inom industrisektorn. Vi söker personer som tycker om att arbeta fysiskt och vågar ta i där det behövs och har en god inställning till sitt arbete. Vidare är du en engagerad ansvarstagande person som kan arbeta bra både enskilt och i grupp. Att tidigare ha jobbat med underhållsarbeten inom industrisektorn är mycket meriterande samt SSG utbildning, truckkort och traverskort.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
V&V Test Engineer
Baxter Medical AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

This is where you save and sustain lives At Baxter, we are deeply connected by our mission. No matter your role at Baxter, your work makes a positive impact on people around the world. You'll feel a sense of purpose throughout the organization, as we know our work improves outcomes for millions of patients. Baxter's products and therapies are found in almost every hospital worldwide, in clinics and in the home. For over 85 years, we have pioneered significant medical innovations that transform healthcare. Together, we create a place where we are happy, successful and inspire each other. This is where you can do your best work. Join us at the intersection of saving and sustaining lives—where your purpose accelerates our mission. Test Engineer På Baxter är vi sammanbundna av vårt uppdrag. Oavsett din roll på Baxter har ditt arbete en positiv inverkan på människor runt om i världen. Du kommer att känna av vårt syfte i hela organisationen, eftersom vi vet att vårt arbete förbättrar resultaten för miljontals patienter. Baxters produkter och behandlingar finns på nästan alla sjukhus världen över, på kliniker och i hemmet. I 90 år har vi varit banbrytande för betydande medicinska innovationer som förändrar vården. På vår produktionsanläggning i Alvik, Luleå producerar vi personlyftar, lyftselar och andra tillbehör. Våra produkter används för att lyfta och förflytta personer vid äldreboenden, specialskolor, sjukhus och i hem över hela världen. Vi vann svenska Lean-priset 2021 så vårt Lean-arbete och ständiga förbättringar är en naturlig del av vår verksamhet där du kommer ha en viktig roll. Avdelningen R&D Sustaining, Luleå, har som ansvar att utveckla och förbättra vår nuvarande produktportfölj. Detta innebär att driva igenom olika typer av projekt med målen att öka kundnöjdhet, höja produktkvaliteten, optimera produkternas design och stärka våra produkters konkurrenskraft. En stor del av vårt ansvar är att ser till att vi uppfyller lagkrav på de olika marknader där vi verkar. Vi är för närvarande 23 personer, uppdelade i två team. Om tjänsten Som Test Engineer säkerställer du att våra produkter uppfyller satta krav och att specifikationerna för produkten överensstämmer med användarens behov och avsedda användningsområden. Konkret innebär detta: Planering och uppföljning av valideringar och tester samt säkerställer att resultat och beslut baseras på ett statistiskt underlag. Ansvarig för vårt testlabb och dess utrustning. Praktiskt utföra undersökningar och tester. Testerna som genomförs är bland annat lastprover, kraftmätningar, livstidstester och utvärdering av elektronik och programvara. Din bakgrund Du är ingenjör med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet och har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom industri eller motsvarande. Du är van att arbeta i projekt och det är meriterande om du har erfarenhet av projektarbete och/eller förbättringsarbeten. Det är en stor fördel om tycker om både teoretiskt och praktiskt arbete. Du ska även vara självständig och van att planera ditt eget arbete. Vem du är Du är analytisk och kreativ i ditt sätt att tänka; du är en naturlig problemlösare. Du tar ägarskap för dina uppgifter och du planerar samt driver dina processer framåt på ett effektivt sätt medan du aldrig tummar på kvaliteten. Struktur är något som kommer naturligt för dig och du har förmågan att prioritera dina uppgifter på ett självständigt sätt. Du trivs i en global miljö och har inga problem att skapa relationer. Du är en lagspelare och är kommunikativ i båda tal och skrift. Vi erbjuder dig en möjlighet utmanas och att växa i ett världsledande medicinsktekniskt företag. Du kommer att jobba på vår anläggning i Alvik utanför Luleå. Flexibelt arbete (hemifrån) 1-2 dagar per vecka erbjuds om arbetet tillåter och i samråd med närmsta chef.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
1st line supporttekniker till kund i Luleå
Poolia Sverige AB
Supporttekniker, IT

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Luleå arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är i augusti. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Luleå. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det är viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Exempel på dagliga uppgifter: - Hantera inkommande ärenden via telefon/e-post - Konfiguration av hårdvara - Felsöka inkommen hårdvara - Koordinera utbyte av hårdvara på plats Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? För att lyckas som Supporttekniker behöver du följande kvalifikationer: - Ett intresse för IT och Service - God kommunikation och pedagogisk förmåga - Grundläggande kunskap om Active Directory, Azure, O365 - Svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande: - Arbetslivserfarenhet inom IT-support eller kundtjänst - Metodisk felsökning och felavhjälpning - Kunskaper inom ITIL - Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult med goda möjligheter till tillsvidare hos kund. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

12 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Mekaniker till Kross och infrakt i Boliden Aitik
Lernia Bemanning AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Din roll: Som mekaniker till Kross och infrakt i Aitikgruvan består dina arbetsuppgifter i huvudsak av reparation och förebyggande mekaniskt underhåll av krossanläggningens alla maskiner. Arbetstiden är K2 med kontinuerlig förmiddag och eftermiddag. Beredskap kan ingå i tjänsten. Ditt team: Du kommer att tillhöra ett litet team på Underhållssektionen på Kross och Infrakt. Arbetsgruppen består av tre olika skiftlag. Varje skiftlag består av två mekaniker samt en arbetsledare. Dina arbetsuppgifter: • Underhåll av tex hydraulkammare, lamellmatare och transportörer • Lättare komponentreparationer • Utföra övrig service och underhållsuppgifter. Ditt bidrag: Vi ser fram emot att jobba med dig som bygger goda relationer och samarbetar bra med andra i tvärfunktionella team. För att lyckas i rollen är du aktiv i ditt arbete, tar initiativ och är självgående. Du delar våra värderingar omsorg, mod och ansvar. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö och arbetsmiljöfrågor har högsta prioritet. Krav • B-körkort • Kommunikationsförmåga på svenska och engelska • Avslutad gymnasieutbildning gärna med inriktning mot industrin eller motsvarande. • God kännedom av mekaniskt underhåll samt erfarenhet av maskiner • Svetskunnig • Allmän datavana Meriterande • Erfarenhet från processindustri eller produktionsarbete • Erfarenhet från att jobba i gruva • Kunskap inom ritningsläsning • Hydraulikkunskaper • Truck-/traverskort • Heta arbeten • Erfarenhet av undershållssystemet Maximo Varför arbeta med oss: På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där omsorg, mod och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt! Hos oss på Boliden är mångfald och inkludering en drivkraft för innovation. Vi vet att olika perspektiv och erfarenheter stärker oss och hjälper oss att ligga i framkant i en viktig och spännande bransch. Därför uppmuntrar vi ansökningar från människor med olika bakgrunder och synsätt. Tillsammans bygger vi en arbetsplats där alla kan känna sig trygga och inspirerade att nå sin fulla potential. Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta mig som rekryterande chef André Rova tfn 070-260 19 46 eller på mail [email protected] Denna rekryteringsprocess genomförs i samarbete med Lernia. Frågor om ansökan besvaras av vår ansvariga rekryterare Christina Rönnegard [email protected] Facklig information får du av IF Metall, [email protected] Vänligen observera att detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Lernia ansvarar för rekryteringsprocessen men att anställning sker direkt hos Boliden. Sista ansökningsdag: 17/8 -25

12 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Funktionsplanerare till Fastigheter
REGION NORRBOTTEN
Planerare och utredare m.fl.

Inom division Regionstöd ansvarar verksamhetsområdet Fastigheter för förvaltning och utveckling av regionens fastigheter. Vi arbetar för att skapa och förvalta ändamålsenliga lokaler som möter regionens behov och säkerställer en god arbetsmiljö och patientsäkerhet. Genom ett proaktivt arbetssätt skapar vi trygghet och säkerhet, vilket gör att vårdverksamheten kan bedrivas obehindrat, dygnet runt, året om. Vi sökerVi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård, sjuksköterskeutbildning eller dokumenterad längre erfarenhet inom lokalplanering eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av projektledning eller att leda arbetsgrupper. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav, likaså B-körkort och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation, exempelvis inom kommunal eller statlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av en chefsroll är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och ha förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en god problemlösande förmåga och kan analysera komplexa frågor, bryta ner problem och hitta hållbara lösningar. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och nya förutsättningar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla inblandade. Det här får du arbeta med Som funktionsplanerare ansvarar du för att identifiera och analysera verksamheternas behov av lokaler i hela länet. I det tidiga skedet av byggprocesser leder och samordnar du arbetsgrupper där du ansvarar för att utvärdera och ta fram förslag på lokalbehov och olika lokalalternativ. Du kommer att vara involverad i både nybyggnation och ombyggnationer och samarbetar nära med byggprojektledare, arkitekter, vården, förvaltare och externa konsulter. Du ansvarar även för att samordna frågor om inredning, miljö, funktion, säkerhet, telekommunikationer och andra tekniska krav, för att säkerställa att lokalerna uppfyller krav på patientsäkerhet, arbetsmiljö och vårdhygien. Resor inom länet ingår som en naturlig del av arbetet. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Luleå, men arbetsområdet omfattar hela regionen. Arbetstiden är förlagd till dagtid och tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 24 augusti 2025. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) och säkerhetsskyddsförordningen (2018:658). Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025