Vi söker en passionerad kock till nya Elite Hotel Frost i Kiruna
Elite Hotels Of Sweden AB
Kockar och kallskänkor

Elite Hotels of Sweden fortsätter att växa – och i hjärtat av Kiruna har vi nyligen slagit upp dörrarna till vårt nyaste tillskott: Elite Hotel Frost. Nu söker vi en kreativ och engagerad kock på heltid (100%) till vårt köksteam. Som kock hos oss blir du en del av ett inspirerande team där kvalitet, smakupplevelser och arbetsglädje står i fokus. Du kommer att arbeta i en modern miljö där vi erbjuder flera olika matkoncept – från à la carte-restaurangen Restaurang Fe, till vår gastropub The Bishops Arms, vår takbar samt frukost- och konferensverksamhet. Vi söker dig som: Har några års erfarenhet som kock i restaurangköket Brinner för matlagning och sätter stolthet i att leverera hög kvalitet Är flexibel, samarbetsvillig och gillar ett högt tempo Har goda kunskaper om hygien och livsmedelshantering Gärna har erfarenhet från både frukost, lunch och kvällsservering Vi erbjuder: En spännande roll i en nyetablerad verksamhet i norra Sveriges mest expansiva stad Möjlighet att påverka och vara med från start i ett sammansvetsat team En trygg anställning inom en av Sveriges mest välkända hotellkedjor Goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen Tjänsten är heltid (100%) med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Ansökan: Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Kökmästare Evelina Woronin , [email protected] Välkommen med din ansökan – bli en del av vår frostiga satsning i norr!

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Sommarvikariat: personlig assistent sökes i Porjus
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna som bor i Porjus. Tjänsten är ett vikariat under juli månad, från den 1-31/7. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, personlig hygien och promenader. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.00-16.00,  08.00-21.00, 16.00-21.00.  Om kunden Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl. Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarna fixade och att sminkas. Hon tycker också om att titta på TV samt att träna. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil alternativt bor nära Porjus så du kan ta dig till arbetsplatsen, Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning.  Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Behärskar det thailändska språket. Omfattning: Tidsbegränsad anställning.  Antal tjänster: 1.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Medicinsk sekreterare / Vårdadministratör till Luleå Närpsykiatri
REGION NORRBOTTEN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Närpsykiatrin i Luleå, Regionens största öppenvårdsmottagning, söker nu engagerade medicinska sekreterare till vårt team. Med cirka 60 medarbetare arbetar vi aktivt just nu med ett förändringsarbete för att förbättra vår verksamhet. Arbetet baseras på omställningen till Nära vård och syftar till att utveckla innovativa lösningar som gynnar våra patienter genom effektiva vård- och insatsprogram. Välkommen att bidra till vår fortsatta utveckling och forma framtiden för specialistpsykiatrin hos oss!   Vi sökerVi söker dig som är medicinsk sekreterare/vårdadministratör med goda språkkunskaper i tal och skrift. Meriterande är utbildning i diagnoskodning och redaktörsutbildning samt erfarenhet av läkarbokning. Erfarenhet av psykiatrisk öppen- eller slutenvård är också meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressande eller pressande situationer. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt samtidigt som du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det här får du arbeta med Vårdadministratörer har en central roll inom mottagningen vilket innebär kontakt med patienter, vårdgrannar och samtliga medarbetare - något som gör arbetet varierande och roligt. Du och dina närmsta kollegor har ett övergripande ansvar för att den dagliga administrativa verksamheten inom verksamhetsområdet ska fungera. Arbetet är stimulerande och omväxlande med varierande arbetsuppgifter som till exempel medicinsk dokumentation i journalsystemet VAS (från hösten 2024 journalsystemet Cosmic), diagnoskodning, kassa-/receptionsarbete, upprättande och lagring av dokument i VIS (regionens kvalitets- och ledningssystem), läkarbokning, uppdatera våra hemsidor och övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. På mottagningen samarbetar en mångsidig grupp av kompetenser, inklusive medicinska sekreterare, sjuksköterskor, läkare, skötare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, psykologer och kuratorer. Vi är en stor och trevlig arbetsgrupp som inkluderar både nyfikna nykomlingar och erfarna medarbetare som gärna delar med sig av sin kunskap. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter ett snabbt och professionellt omhändertagande med hög kvalitet. Det här erbjuder vi dig - En möjlighet att vara med och påverka utformningen av framtidens psykiatriska specialistvård - Individanpassad introduktion efter behov - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

23 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Servicerådgivare till Bilia Mercedes-Benz i Luleå
Starfinder AB
Övriga förmedlare

Är du en serviceinriktad person som gillar kundkontakt och vill arbeta med ett starkt varumärke? Då kan det vara just dig vi söker som vår nya Servicerådgivare till Bilia Mercedes-Benz i Luleå. Hos oss värderar vi din potential och drivkraft att växa tillsammans med oss. Om tjänstenI rollen som Servicerådgivare är du den första kontakten för kunder, både på plats och via telefon samt mejl. Du ger råd om service och reparationer, lämnar ut prisuppgifter, hanterar försäkringsärenden och fakturering. Genom ditt professionella bemötande ser du till att varje kund får service i världsklass och bästa möjliga upplevelse genom hela serviceprocessen. Tillsammans med ditt team arbetar ni för att utvecklas och nå gemensamma mål. Din profil Vi ser gärna att du har ett starkt servicefokus och en vilja att bygga långsiktiga kundrelationer. Ditt engagemang för att leverera god service märks tydligt, och du har ett naturligt intresse för att skapa förtroende och kontinuitet i kundkontakten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från serviceyrken, och särskilt inom fordonsbranschen. Du har god problemlösningsförmåga, trivs med ett högt arbetstempo och är van vid att arbeta i digitala miljöer och affärssystem.      Körkort är ett krav. Du talar och skriver obehindrat på svenska. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlighet, vilja att utvecklas samt rätt inställning och en positiv attityd som gör att du trivs och växer inom företaget. Ansökan och tillträde Denna rekrytering sker i samarbete med Starfinder AB. För frågor om tjänsten och processen, Amanda Svenberg på 076 009 77 46. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Om Bilia Bilia är idag en av Europas största helhetsleverantörer för allt som rör bilägandet med en ledande position inom service och försäljning av personbilar, transportbilar och lastbilar. Vi erbjuder service och reparationer, drivmedel, biltvätt, hyrbilar, däck och fälg, fälgrenovering, biltillbehör, bilvård, lackering, glasbyten och bildemontering med mera. Bilia har cirka 160 anläggningar i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien samt en auktionssajt i Sverige. Bilia är ett bolag i ständig utveckling, med starkt fokus på hållbarhet, innovation och ledarskap. Idag har vi Mercedes-Benz-anläggningar på tolv orter runt om i landet – från Gällivare i norr till Norrköping i söder.

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
Kundrådgivare Sales & Service Piteå
Swedbank AB
Banktjänstemän

Brinner du för kundmöten och vill ge våra kunder professionell service i världsklass? Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice och ett intresse för ekonomi? Då kan detta vara något för dig! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara en ambassadör för Swedbank och göra skillnad för våra kunder. Arbeta proaktivt i dina kundmöten, där du alltid strävar efter att identifiera behov och finna lösningar. Bli en del av ett team som präglas av värdeorden: öppen, enkel och omtänksam. Utveckla dina kunskaper om affärer, finans och ekonomi. Hantera kundärenden effektivt och professionellt samt se till att varje möte präglas av god service och hög kvalité. I denna roll behöver du:  Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara anpassningsbar och trivas i föränderliga miljöer. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning. Vara bekväm med och trivas att jobba mot uppsatta mål samt ta ett eget ansvar för att bidra till teamets utveckling lika mycket som din egen. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i tal och skrift. Vara flexibel och ha möjlighet att arbeta på kvällar och helger. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och...gör skillnad för våra kunder. Vi lever i ständig förändring och är inte rädda för att anpassa oss och prova på nytt. Vi drivs av tillgänglighet, proaktivitet och kundnöjdhet samtidigt som vi har roligt på jobbet. Du är Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Som Kundrådgivare inom Sales & Service ges du möjligheten att utvecklas massor inom banken och bygga värdefulla nätverk för framtiden. Vi söker nu medarbetare till enheten Sales and Service i Piteå. I denna roll kommer du arbeta med att supportera våra kunder i deras vardagsärenden via telefon och digitala kanaler. För att bli långsiktig i rollen ser vi att du trivs i en dynamisk och varierad arbetsmiljö och att du har en stark passion för att leverera högklassig kundservice. Du blir en del av arbetet med att utveckla och förbättra framtidens kundmöte, där teknologi och personlig service möts för att skapa en smidig och positiv kundupplevelse. Om du vill vara med och forma bankens framtid och bidra till att sätta standarden för kundservice, är detta rätt roll för dig. Tillsammans gör vi skillnad! Jag ser fram emot din ansökan, din framtida chef David Danstål. Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-31. Placeringsort: Piteå Rekryterande chef: David Danstål, 073-033 64 08 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

23 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare till Grundskolan inom Gällivare kommun
Gällivare kommun
Grundskollärare

Verksamhetsbeskrivning Hej! Är du vår nya lärare till någon av Gällivare kommuns grundskolor? Som lärare i Gällivare kommuns grundskolor kan vi erbjuda dig ett meningsfullt och varierande arbete med goda utvecklingsmöjligheter. I Gällivare kommun finns det totalt sett 9 grundskolor både i centralort och runt om i våra byar på landsbygden. Inom Gällivare kommuns grundskola finns utöver grundbehöriga lärare även förstelärare, specialpedagoger, speciallärare, kurator, skolsköterska, klassmentorer, elevassistenter/resurs. I åk 1-6 finns även klassmentorer på våra skolor och i tätorten finns skolvärdar i åk 7-9. När man påbörjat en ny tjänst som lärare inom Gällivare kommun erbjuds du handledning av en erfaren lärare under 1 års tid, en mentor som ska fungera som ett stöd för dig i din nya tjänst. Gällivare kommun erbjuder våra visstids och tillsvidareanställda möjligheten att: Ta del av friskvården: styrketräning och gruppträning, Dundret Gratis bad En friskvårdstimme per/vecka Bli hälsoinspiratör på din arbetsplats Vill du veta mer hur det är att jobba, leva och bo i Gällivare kommun? Då kan du läsa mer här: www.gallivare.se/lararjobb Med det sagt vill vi välkomna dig till Utbildningsförvaltningen och Gällivare kommuns grundskola. För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb?       Varmt välkommen med din ansökan!                  Arbetsuppgifter Som lärare arbetar du med undervisning. Du förbereder, planerar, genomför och utvärderar elevernas framsteg och din egen undervisning utifrån läroplanen. Du arbetar i nära samverkan med vårdnadshavare. De flesta av pedagogerna arbetar även som ansvarig mentor i en klass. Kvalifikationer Vi söker dig med lärare legitimation. Vi välkomnar också ansökningar från dig som snart är klar eller som påbörjat din lärarutbildning mot grundskola! Du ska vara ansvarstagande och ha ett tydligt ledarskap i klassrummet, samt ha lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Engagemang, lösningsfokus, flexibilitet nytänkande, intresse av och förmåga att samarbeta är kvaliteter som Gällivare kommuns grundskola värdesätter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Utdrag ur polisen belastningsregistret är ett krav - uppvisas innan anställning. Övrigt Öppen ansökan! Rekrytering sker löpande. Till ansökan vill vi ha CV. Arbetstid/Varaktighet Heltid/deltid utifrån dina önskemål. Vi erbjuder ferietjänst eller semestertjänst. Lön Månadslön, Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna ett löneanspråk i ansökan! Tillträde Enligt överenskommelse Upplysningar Mikael Wekim, Rektor tel: 0970-818345 Mejl: [email protected] Sara Carlsson, rektor, tel 0970–818 013 Fackliga företrädare Sveriges lärare, [email protected]   Välkommen, welcome, buorisboahtem, bures boahtin, tervetullut, tervetuloa till Gällivare!

23 maj 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Miljöinspektör
Pajala kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! ARBETSUPPGIFTER Som miljöinspektör erbjuds du ett varierande arbete. Du kommer att arbeta huvudsakligen inom livsmedelslagstiftningen, alkohollagen och miljöbalkens område från tillsyn och prövning till information och rådgivning till våra invånare, tjänstemän, företag och politiker. Detta innebär en blandning mellan arbete ute i fält och på kontoret. I arbetet ingår också handläggning av inkommande ärenden av olika slag samt bereda och föredra i Bygg- och miljönämnden. Du ställer krav och fattar beslut i din roll som myndighetsutövare. Ditt uppdrag omfattar även att arbeta förebyggande i form av bl. a. informativa och samverkande uppdrag såväl externt som internt. Kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling mot digitala arbetssätt är ständigt pågående och du kommer att bli en självklar del av detta. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som är utbildad livsmedel-, miljö- eller hälsoskyddsinspektör eller har annan likvärdig utbildning eller arbetslivserfarenhet. • Meriterande är erfarenhet från kommunal verksamhet med tillsyn gällande miljöskydd eller annat arbete med miljöbalken och förvaltningslagen. • Meriterande är även om du har kunskaper i EDP Vision eller liknande ärendehanteringssystem. • Vi tror att du som person är utåtriktad, initiativtagande och serviceinriktad. • Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och ha god kommunikations- och samarbetsförmåga. • Du har förmåga att meddela svåra beslut tydligt och enkelt. • Du är van att arbeta självständigt och i grupp. • Du har ett naturligt driv, är strukturerad och tar ansvar för dina uppgifter. • Du har god datorvana, det är en given förutsättning eftersom arbetet sker till stor del digitalt.  • Du har körkort B vilket är ett krav då en stor del av arbetet består av inspektioner som sker självständigt.    Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. På grund av arbetsuppgifternas natur är det viktigt att du är närvarande på vårt kontor under arbetstiden. Möjlighet till distansarbete kan därför vara begränsad för denna tjänst. Säkerhet har hög prioritet för oss, därför kan det förekomma en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Du kan läsa mer om vad säkerhetsprövning innebär på Säkerhetspolisens hemsida. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.  Intervjuer sker löpande och tjänsten kan ha tillsatts innan sista ansökningsdag löpt ut, tveka därför inte med att skicka in din ansökan redan idag. I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

23 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Yrkesarbetare - Drift och Underhåll
NYAB Sverige AB
Anläggningsarbetare

NYAB möjliggör samhällets utveckling för kommande generationer, med en omfattande erfarenhet från komplexa och utmanande projekt. Vi erbjuder ingenjörs-, bygg- och underhållstjänster inom hållbar infrastruktur, industribyggnation och förnybar energi och bidrar därigenom till den gröna omställningen. Vi är verksamma i Sverige och Finland, inom både privat och offentlig sektor. Varför ska du arbeta på NYAB? Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Genom vår entreprenöriella själ har vi skapat en familjär gemenskap med stark lagkänsla där vi vågar vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar och möjligheter att utvecklas. På NYAB arbetar du inte ensam, utan tillsammans mot ett gemensamt mål med möjlighet till utveckling och interna karriärvägar. Vi tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft i en miljö med individen i centrum och möjlighet till påverkan i varje enskild roll, med frihet under ansvar. Vad får du göra hos oss på NYAB? Som yrkesarbetare hos NYAB inom Driftområde kommer ditt arbete huvudsakligen bestå av vanligt förekommande arbete inom vägunderhåll såsom trafikanordningar, barmarksunderhåll och vinterväghållning. Detta för att hålla vägarna säkra och i bra skick för trafikanter. I arbetet ingår beredskap. Vi tror att du har: Ett eget engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort. Behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: - Körkort C - Yrkesbevis Hjullastare - Erfarenhet av drift och underhållsarbete - Erfarenhet av anläggningsarbete - Erfarenhet av rep och underhållsarbete av maskiner - Körkort motorsåg/röjsåg - Arbete på väg (APV 1.1, 1.2, 2.1, 2.2) - TRV krav utbildningar (VVIS, ATK, VVH) - Heta arbeten NYAB:s entreprenöriella själ skapar en stark lagkänsla och ger en familjär gemenskap. För oss är det en naturlighet att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Genom att vi ser och tar tillvara på varje medarbetares kompetens och drivkraft kan vi vara modiga och framåtlutade för att hitta nya vägar framåt. Du tas om hand i en miljö där individen är i centrum och möjligheter finns för varje enskild roll till påverkan, utveckling och interna karriärvägar. Hos NYAB ges alla utrymme till att vara sig själva. Att välkomna olikheter och skapa förutsättningar för utveckling, individuellt och kollektivt, bygger en kultur av prestation. Mångfalden av människor, med olika egenskaper och kompetenser, i kombination med höga ambitioner skapar en miljö där individer trivs, utvecklas och presterar. Vill du vara med och möjliggöra samhällets utveckling för kommande generationer? Ansök till oss med ditt CV eller LinkedIn redan nu! Rekrytering sker löpande, vi återkommer när vi sett över din ansökan. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef: Jonas Sundström, Platschef på e-post [email protected]  Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla att ansöka till våra tjänster.

22 maj 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Sjuksköterska sökes till sommar uppdrag
VårdIX AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

22 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Skadedjurstekniker Sommar till Boden/Luleå
Nomor AB
Saneringsarbetare m.fl.

Om Rentokil Vill du vara med och hjälpa våra kunder under sommaren med deras skadedjursproblem? Kan du skriva under på att du vill vara en del av ett bolag där vi alla arbetar för att upplevas som Sveriges bästa tjänsteföretag? Då är detta något för dig! Vi är ett av Sveriges största företag inom skadedjurskontroll och matsäkerhet. I Sverige finns vi representerade från Boden i norr till Malmö i söder. Rentokil är en del av Rentokil Initial koncernen – världens största bolag inom skadedjurskontroll med huvudkontor i England. Rentokils vision är att uppfattas som det mest omtyckta och respekterade serviceföretaget i världen. Till våra huvudkunder hör försäkringsbolag, livsmedelsföretag, butikskedjor, hotell, kommuner, industrier och lantbrukare. Vi jobbar efter våra fyra värdeord, service, relationer, teamwork och ansvar. Den viktigaste framgångsfaktorn för oss är våra medarbetare. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Du kommer bli en del av ett härligt team!    Vad vi erbjuder dig ett härligt gäng kollegor att arbeta med kollektivavtal friskvård möjligheter att växa i en internationell organisation Beskrivning av tjänsten  Du kommer i huvudsak att utföra saneringar mot getingar och myror men även mot gnagare och olika typer av förrådsinsekter. Arbetet sker till största del på egen hand och ställer stort krav på initiativförmåga, ansvarstagande samt god återkoppling. Huvuddelen av verksamheten sker normalt på dagtid under vardagar. Vårt behov av personal sträcker sig från vecka 25–33, där vi har som störst behov vecka 28–32. Tjänsten är en allmän visstidsanställning. Exakt tidsperiod bestäms med kandidaten.  Se videon som beskriver tjänsten närmare här.  Din profil   Vi söker dig som behöver ett extra arbete vid sidan om exempelvis högskolestudier. Att du är nyfiken, serviceorienterad och lösningsfokuserad ser vi som grundläggande förutsättningar för att lyckas hos oss. Det är viktigt att du är bra både på att bygga och bibehålla goda kundrelationer. Vi har idag medarbetare från många yrkesgrupper, exempelvis bevakningsbranschen, hotell och restaurang, butik och handel samt bygg och anläggning. Vi efterfrågar även följande egenskaper och meriter: B-körkort för manuell växel är ett krav Du skall inte vara höjdrädd Du skall ej veta med dig att du är kraftigt allergisk mot getingar Du talar och skriver svenska obehindrat Kunskaper i engelska är meriterande Erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt är meriterande Ansökan  Vi arbetar med löpande urval och därför vill vi gärna få in din ansökan så snart som möjligt.  För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rentokil kontrollerar alltid belastningsregister före anställning.  Välkommen med din ansökan!

22 maj 2025
Sista ansökan:
18 september 2025